Latest News

Tuesday, May 15, 2018

ေခတ္ႏွစ္ေခတ္ ေထာင္သုံးေထာင္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း ေမာင္မိႈင္းလြင္ (ခ) ဦးတင္ေအးၾကဴႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း


ကြၽန္ေတာ္ ေထာင္ ၁၄ ႏွစ္ က်ခဲ့တယ္၊
ဒါေပမဲ့ ေထာင္ထဲမွာ ၁၆ ႏွစ္ ေနခဲ့ရတယ္...

ေခတ္ႏွစ္ေခတ္ ေထာင္သုံးေထာင္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း ေမာင္မိႈင္းလြင္ (ခ) ဦးတင္ေအးၾကဴႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း

သန္းႏုိင္ဦး

မႏၲေလးၿမဳိ႕မွာလုပ္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့ အခမ္းအနားတုိင္းမွာ အသားညိဳညိဳ၊ အရပ္ျမင့္ျမင့္ အသက္(၆ဝ) ဝန္းက်င္အရြယ္ အမ်ဳိးသားႀကီးတစ္ေယာက္ကုိ အၿမဲျမင္ေတြ႕ရတယ္။ ေဆးေပါ့လိပ္ကုိ အၿမဲခဲထားတဲ့ သူ႔ ဟန္ပန္က တည္ၿငိမ္တယ္။ သူက ကဗ်ာ စာအုပ္လုံးခ်င္းေတြလည္း ထြက္ခဲ့ဖူးသလုိ ႏွစ္ရွည္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအျဖစ္ အင္းစိန္ေထာင္၊ နန္းတြင္းေထာင္နဲ႔ အုိးဘုိေထာင္ေတြမွာ ဆယ္စုႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး က်ခံခဲ့ရသူ ျဖစ္တယ္။

ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္မွာ ဆုိးသြမ္းေက်ာင္းသားမ်ားဆုိၿပီး သူ႔ ဓာတ္ပုံကုိ အစုိးရထုတ္ ေန႔စဥ္သတင္းစာမွာ ေဖာ္ျပခံခဲ့ရသလုိ စစ္အစုိးရလက္ထက္ ထုတ္ ေဝခဲ့တဲ့ စာအုပ္အနီမွာလည္း ဓာတ္ပုံနဲ႔တကြ ေဖာ္ျပခံခဲ့ရသူ ျဖစ္တယ္။
၁၉၇၆ မိႈင္းရာျပည့္မွာ ပါဝင္ခဲ့ၿပီး ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္ ခ်မွတ္ခံခဲ့ရသူျဖစ္တယ္။ ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသုိလ္ကေန ေက်ာင္းထုတ္ခံရၿပီး HGP (အထက္ တန္းေရွ႕ေန) လုိင္စင္ရယူခဲ့သူ ျဖစ္တယ္။

၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပုံမွာ မႏၲေလးတုိက္ပြဲဝင္ ေရွ႕ေနမ်ား သမဂၢ၊ ၁၉၉ဝ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ မႏၲေလးအေျခစုိက္ အမ်ဳိးသားႏုိင္ငံေရးတပ္ ေပါင္းစု (မနတ) ပါတီမွာ စီအီးစီအျဖစ္ ပါဝင္ခဲ့သူျဖစ္တယ္။ စစ္အစုိးရက ပါတီဖ်က္ သိမ္းၿပီး ပါတီဝင္ေတြကုိ ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ခဲ့ပါတယ္။
ပထမအႀကိမ္ မိႈင္းရာျပည့္မွာ ေထာင္က်ခံခဲ့ရတယ္။ ေထာင္ကလြတ္အၿပီး ဗကပနဲ႔ အဆက္အသြယ္ရရွိၿပီး တတိယအႀကိမ္ ပါတီကြန္ဂရက္ ေလ့လာသူအျဖစ္ တက္ေရာက္ဖုိ႔ အေရွ႕ေျမာက္ေဒသကုိ သြားေရာက္ခဲ့တယ္။ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးေတြရဲ႕ ပိတ္ဆုိ႔ဟန္႔တားမႈေတြကုိ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး အေရွ႕ေျမာက္ေဒသ ေရာက္ေအာင္သြားခဲ့တယ္။
RIT ေက်ာင္းျပန္တက္ခြင့္ မရခဲ့တဲ့ ေထာင္ထြက္ေက်ာင္းသားက မႏၲေလးတကၠသုိလ္မွာ သမုိင္းအဓိက ေက်ာင္းသားအျဖစ္ စာေပးစာယူနဲ႔ ပညာကုိ ဆက္လက္သင္ယူ ျပန္တယ္။ ဒါတင္မကေသးဘူး။ HTP သင္ တန္းတက္ေရာက္ေအာင္ျမင္ၿပီး ေရွ႕ေနအျဖစ္ အသက္ေမြးခဲ့ျပန္တယ္။ ၈၈ အေရးေတာ္ပုံ ကာလမွာ ပါဝင္လႈပ္ရွားခဲ့တယ္။ မႏၲေလး အေျခစုိက္ အမ်ဳိးသားႏုိင္ငံေရးတပ္ေပါင္းစု ပါတီမွာ ပါဝင္ခဲ့တယ္။ မနတပါတီ ဖ်က္သိမ္း ခံရၿပီး ေထာင္ခ်ခံရျပန္တယ္။ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လုံး စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ မ်က္လုံး ေဒါက္ေထာက္ အၾကည့္ခံခဲ့ရေပမယ့္ သူယုံၾကည္ရာကုိ မဆုတ္မနစ္ လုပ္ခဲ့သူျဖစ္တယ္။

ႏုိင္ငံေရးစနစ္ေတြကုိ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ သူ႔ရဲ႕ ဒီေန႔ေခတ္ ႏုိင္ငံေရးသုံးသပ္ခ်က္ေတြ ဘယ္လုိရွိသလဲ။ ဒီေန႔ေခတ္ ႏုိင္ငံေရးကုိ သူဘယ္ လုိျမင္သလဲ။ သူ႔ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးသမားေကာင္း စံေတြက ဘာေတြျဖစ္မလဲ။

သူက ေမာင္မိႈင္းလြင္(အင္းဝ) ေခၚ ဦးတင္ေအးၾကဴ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမာင္မိႈင္းလြင္ (အင္းဝ)ကုိ သူ႔ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးခံယူခ်က္၊ ႏုိင္ငံေရးျဖတ္သန္းမႈ၊ စစ္ေၾကာေရးနဲ႔ ေထာင္တြင္း အေတြ႕အႀကံဳေတြ ေမးျမန္းႏုိင္ဖုိ႔ ေတြ႕ခြင့္ ေတာင္းပါတယ္။ ေမးခြန္းေတြ ျပင္ဆင္လာခဲ့ဖုိ႔ သူက အေၾကာင္းျပန္ပါတယ္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ရတနာပုံေစ်းအနီးက ေမာင္မိႈင္းလြင္ေနထုိင္ရာ ၇၅ လမ္း ေနအိမ္ကုိ သြားေရာက္ ေတြ႕ဆုံ ေမးျမန္းပါတယ္။ ေနအိမ္ေအာက္ထပ္က ဧည့္ခန္းအတြင္းမွာ ဆရာႀကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္း ပန္းခ်ီကား၊ သခင္ဗဟိန္း ပန္းခ်ီ၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဓာတ္ပုံေတြ ခ်ိတ္ဆြဲထားတယ္။ အိမ္အဝင္ဝမွာ စာအုပ္ဗီ႐ုိႀကီးေတြက ဟည္းထေနတယ္။
သူပါဝင္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္းေတြကေပးတဲ့ ဂုဏ္ျပဳလက္မွတ္အခ်ဳိ႕ကုိ မွန္ေပါင္ သြင္း ခ်ိတ္ဆြဲထားတယ္။ သူကုိယ္တုိင္ ေရးဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားအခ်ိဳ႕နဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာ အခ်ဳိ႕ရဲ႕ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေတြလည္း ဧည့္ခန္းထဲမွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားပါတယ္။ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းမႈကုိ ေတာ္လွန္ေသာ ေက်ာင္းသားဘဝ (၁၉၇၆ မိႈင္းရာျပည့္)က စတင္ခဲ့ပါတယ္။

Speaker ။ ။ စက္မႈတကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား ေမာင္မိႈင္းလြင္(အင္းဝ)ကုိ မိႈင္းရာ ျပည့္မွာ ပါဝင္ေစဖုိ႔ ဘယ္အရာေတြက တြန္းအား ျဖစ္ေစခဲ့ပါသလဲ။

MML ။ ။ တစ္ခြန္းတည္း ေျပာရရင္ ၁၉၇၄ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ဖ်က္သိမ္းေရး ရည္ရြယ္ခ်က္က တုိက္တြန္းေပးလုိက္တာပါ။ ဒီေနရာမွာ ျဖတ္သန္းမႈေလး နည္းနည္းျဖည့္စြက္ေျပာမွ ပုိၿပီးျပည့္စုံမယ္ ထင္တယ္ဗ်။ ကေလးကတည္းက ကဗ်ာကုိ စိတ္ဝင္တစား ရွိခဲ့တယ္။ ေဒသသား ကဗ်ာဆရာႀကီးေတြ ျဖစ္တဲ့ (ကုိ)ၾကည္ေအာင္၊ (ဦး) ကုိေလး(အင္းဝဂုဏ္ရည္) တုိ႔ ကဗ်ာေတြဖတ္ၿပီး ႀကီးျပင္းခဲ့ရတာ။ ေနာက္.... မန္းတကၠသုိလ္ ကေလာင္ရွင္မ်ားေပါ့။ ဆရာတင္မုိး၊ ေမာင္စြမ္းရည္၊ အဲဒီေနာက္မွာ ဒဂုန္တာရာ၊ ဆရာႀကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္းေပါ့ေလ။ ခ်ဳပ္ေျပာ ရရင္ အမွန္တရားျမတ္ႏုိးစိတ္၊ ေတာ္လွန္လုိ စိတ္၊ ျပည္ခ်စ္စိတ္ေတြကုိ ကဗ်ာက ရခဲ့တာ ပါ။
အဲဒီလုိနဲ႔ မႏၲေလး အထက(၁)က ဆယ္တန္းေအာင္၊ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္မွာ ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသုိလ္ RIT ကုိေရာက္တယ္။ RIT က သင္ရတဲ့ပညာနဲ႔ မလုိက္ဖက္ေအာင္ အႏုပညာေတြ ပြင့္လန္းလြန္းလွတယ္။ အပတ္ စဥ္ ထုတ္ေဝတဲ့ စာကူးစက္စာေစာင္ 'စက္မႈ သတင္းစဥ္'မွာ ကဗ်ာေတြ ေရးၾကရင္း ဝါသနာတူေတြ စုစည္းမိၾကတယ္။ စိတ္တူ၊ ကုိယ္တူ၊ ဝါသနာတူသူေတြ စုမိၾကၿပီး ေက်ာင္းေရွ႕ ဘီပီအုိင္မွတ္တုိင္မွာ စြယ္ေတာ္ရိပ္ဆုိတဲ့ စာအုပ္အငွားဆုိင္ေလး ဖြင့္ျဖစ္ၾကတယ္။ ျပည္သူ႔ဘက္သား စာေရးဆရာေတြရဲ႕ စာအုပ္ေတြဆုိ စီးရီးလုိက္ရွိတယ္။ အဲဒီမွာပဲ အုပ္စုဖြဲ႕၊ တုိးတက္တဲ့ သေဘာတရားေတြကုိ စုေပါင္းေလ့လာ၊ ႏုိင္ငံေရး စာေပလႈပ္ရွားမႈေတြ လုပ္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။

Speaker ။ ။ စက္မႈတကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားဘဝကေန ေတာ္လွန္ေရးမွာ ဘယ္လုိလုပ္ ပါဝင္ျဖစ္သြားတာလဲဗ်။

MML ။ ။ ၁၉၇၄ ဖြဲ႕စည္းပုံထြက္လာေတာ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကုိ တရားဝင္ေအာင္ ဆြဲတဲ့ ဥပေဒဆုိၿပီး ဆန္႔က်င္ၾကတယ္။ အဲဒီ ေခတ္က ေက်ာင္းသားတုိင္းရဲ႕ ႏွလုံးသားမွာ ဆဲဗင္းဂ်ဴလုိင္ စိတ္ဓာတ္ေတြ အျပည့္ဗ်။ စစ္ အာဏာရွင္စနစ္ဆုိရင္ တူးတူးခါးခါးပဲ။ ဒီလုိနဲ႔ ၇၄ ဇြန္ အလုပ္သမား၊ ၇၄ ဒီဇင္ဘာ ဦးသန္႔၊ ၇၅ ဇြန္ အလုပ္သမားသပိတ္ ႏွစ္ပတ္လည္ေတြ ဆက္တုိက္ေပၚလာေတာ့တာပဲ။
ဆဲဗင္းဂ်ဴလုိင္ကစလုိ႔ ၇၅ သပိတ္ထိ စစ္အာဏာရွင္ကုိ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဆန္႔က်င္ၾကရင္း က်ဆုံးသူ၊ ေထာင္က်သူ၊ ေတာခုိသူ ေက်ာင္းသားအေရအတြက္က နည္းမွ မနည္းဘဲ။ အဲဒီအနာေတြက မိႈင္းရာျပည့္ ေပါက္ဖြားေစမယ့္ ေလာင္စာေတြပဲ။ လတ္တေလာ တြန္းအားျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ အေဆာင္ေၾကး ၅၇ က်ပ္ကေန ၁၂ဝ တုိးလုိက္တဲ့ ကိစၥပါပဲ။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တကၠသုိလ္ေခတ္ သပိတ္တုိင္းလုိလုိမွာ ပါဝင္လႈပ္ရွားခဲ့ေပမယ့္ မေသဘူး။ ေထာင္မက်ခဲ့ဘူး။ ေရွ႕သပိတ္သုံးခုလုံးမွာ ရဲေဘာ္သူငယ္ခ်င္းေတြထဲက ေသသူေသ၊ ေထာင္က်သူက်၊ ေတာခုိသူ ခုိေပါ့ဗ်ာ။ ကြၽန္ ေတာ္ကေတာ့ မိႈင္းရာျပည့္က်မွ အဖမ္းခံရၿပီး ေထာင္ကိုးႏွစ္က်ခဲ့တာပါ။

Speaker ။ ။ မဆလေခတ္နဲ႔ နဝတေခတ္ ေခတ္ႏွစ္ေခတ္ရဲ႕ စစ္ေၾကာေရး၊ တရားစီရင္ေရးေတြ ဘယ္လုိကြာျခားပါသလဲ။

MML ။ ။ အဲဒီေခတ္ ႏွစ္ေခတ္မွာ ေထာင္ႏွစ္ခါ က်ခဲ့တယ္ေပါ့ဗ်ာ။ မဆလေခတ္ မိႈင္းရာျပည့္မွာ တင္ေအးၾကဴပါ (၃၂) ဦးဆုိၿပီး ေထာင္ကိုးႏွစ္။ ၂/၈ဝ ႏုိင္ငံေတာ္ လြတ္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေၾကာင့္ ေထာင္သက္ေလးႏွစ္ ႏွစ္လ ရွစ္ရက္ပဲ ေနခဲ့ရပါတယ္။ နဝတ ေခတ္မွာ ၄၈၂၈ နဲ႔ ဆက္သြယ္တယ္ဆုိၿပီး တင္ေအးၾကဴ (ေခၚ) မိႈင္းလြင္ပါ ၄၂ ဦး အမႈက ေထာင္ဒဏ္ ၁၄ ႏွစ္။ ၉၃ ႏုိင္ငံေတာ္ နဲ႔ ေလးႏွစ္ေလွ်ာ့ၿပီး ၁ဝ ႏွစ္ အတည္ျဖစ္ခဲ့ တယ္။ ေထာင္လက္စြဲ ဥပေဒက အက်ဥ္းသား တစ္ေယာက္ကုိ သုံးပုံတစ္ပုံ ေလွ်ာ့ရက္ေပးရ မယ္ဆုိတာ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စစ္အာဏာ ရွင္ေတြက တစ္တုိင္းျပည္လုံးကုိေတာင္ လူ႔ အခြင့္အေရး မေပးေသးတာ ေထာင္က်တစ္ ေယာက္ကုိ အက်ဥ္းသားအခြင့္အေရး ဘယ္ ေပးပါ့မလဲ။ ၁ဝ ႏွစ္ အျပည့္ ေနေစေပါ့ဗ်ာ။ ၁ဝ ႏွစ္ျပည့္ေတာ့လည္း လြတ္မေပးေသးဘဲ ၁ဝ(က) နဲ႔ ဆက္ခ်ဳပ္ထားေသးတာ။ မႏၲေလး အုိးဘိုေထာင္မွာ လြတ္ရက္ေစ့ၿပီး လႊတ္မေပးဘဲ ၁ဝ(က) နဲ႔ ဆက္ဖမ္းထားတဲ့ ငါးေယာက္မွာ သံုးေယာက္က စိတ္က်န္းမာေရး ခ်ဳိ႕ယြင္း ကုန္တယ္။ ေထာင္ဒဏ္ ၁၄ ႏွစ္က်တဲ့ ကြၽန္ေတာ္က ၁၆ ႏွစ္ ေနခဲ့ရတာေပါ့။ ကုိယ္ဝန္နဲ႔ ထားခဲ့တဲ့ ကေလး ၁ဝ တန္းေအာင္ၿပီးမွ လြတ္ေတာ့တာ။
ႏွစ္ေခတ္စလုံးမွာ တရားစီရင္ေရးက ကြၽန္ေတာ္ႀကံဳခဲ့ရတာ စစ္ခုံ႐ုံးပါ။ တရားခံရဲ႕ ခုခံေခ်ပပုိင္ခြင့္မေပး၊ ေရွ႕ေနငွားခြင့္ မရွိ။ အမ်ားျပည္သူ႔မ်က္ကြယ္ ေထာင္တြင္းမွာပဲ အထက္အမိန္႔ ခ်ိတ္ပိတ္စာအိတ္ကုိ ဖြင့္ ေဖာက္ၿပီး ဖတ္ျပလုိက္တာပါပဲ။ ထုံးစံအတုိင္း တစ္ဦးခ်င္းစီကုိေတာ့ အျပစ္ရွိလား၊ မရွိဘူး လား ေမးတာေပါ့ေလ။ ဘယ္လုိေျဖေျဖ ဘာမွ မထူးျခားပါဘူး။ အုပ္စုခ်င္း စိတ္ဝမ္းကြဲေအာင္ အရပ္ဘက္တရား႐ုံးမွာ ေျဖာင့္ခ်က္ေပးခုိင္း တာေတာ့ ရွိတယ္။ ေခ်ာ့ေမာ့ၿပီး လႊတ္မယ္၊ ျပစ္ဒဏ္ေလွ်ာ့မယ္ဆုိတဲ့ မက္လုံးေတြနဲ႔ေပါ့။ ေျဖာင့္ခ်က္ေပးလည္း ေထာင္ခ်တာပါပဲ။
ေခတ္ႏွစ္ေခတ္ရဲ႕ စစ္ေၾကာေရးကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ကြဲျပားပါတယ္။ ၇၆ ကာလ က စစ္အာဏာရွင္ တန္ခုိးထြားေနခ်ိန္၊ ၈၉ က်ေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ ဖ႐ုိဖရဲျဖစ္ေနခ်ိန္၊ မဆလေခတ္ စစ္ေၾကာေရးက စည္းစနစ္က် တယ္။ လူတစ္ေယာက္ကုိစစ္ရင္ စစ္ေထာက္ လွမ္းေရး သုံးရစ္၊ သတင္းတပ္ဖြဲ႕က တစ္ပြင့္နဲ႔ ႏွစ္ေယာက္တြဲ စစ္တယ္။ အမာနဲ႔ အေပ်ာ့၊ အၾကမ္းနဲ႔ အႏုေပါ့၊ တရားခံ အမႈတြဲေတြကုိ လူခြဲၿပီး စစ္တယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေတြ႕ခြင့္မေပးဘူး။ တကြဲစီထားၿပီး အခန္းခြဲ စစ္တယ္။ လုပ္ရပ္တစ္ခုတည္းမွာပဲ ထြက္ဆုိ ခ်က္ မွားေနရင္ တရားခံေတြကုိ ျပန္စုေပး တယ္။ တစ္ခန္းတည္း အတူေနေစၿပီး ထြက္ ဆုိခ်က္ကုိ ညီေစတယ္။ ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ေပၚ ေအာင္ စစ္ႏုိင္တယ္ေပါ့ဗ်ာ။ လက္ေရးလက္ သား စစ္ဖုိ႔လုိရင္လည္း စီအုိင္ဒီက လက္ေရး ပါရဂူ ကုိယ္တုိင္လာၿပီး စစ္ေဆးတယ္။
နဝတေခတ္ေရာက္ေတာ့ စစ္ေၾကာ ေရးကာလမွာ အက္စ္ဘီ (သတင္းတပ္ဖြဲ႕)ကုိ မသုံးေတာ့ဘူး။ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးက ခ်ည္း စစ္တယ္။ ႐ုိက္ၿပီး၊ ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပန္းၿပီး ဝန္ခံခုိင္းတဲ့ အလုပ္ပဲ တတ္တာ။ ေပၚေအာင္ မစစ္ႏုိင္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ၁၉၈၉ ဗကပ ယူဂ်ီကိစၥ မုံရြာက စေပါက္တာ။ မႏၲေလး ေရာက္ေတာ့ အစေဖ်ာက္ႏုိင္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ ႏွစ္လေလာက္ေနမွ ရန္ကုန္ကေပါက္မွခံလုိက္ ရတာ။ ဆဲလ္တစ္ခုတည္းက လူသုံးေယာက္ မိထားတာ။ တစ္ေယာက္က တိမ္းေရွာင္ေန တာ သူတုိ႔ အသိ။ အဲဒါကုိ သူတုိ႔ေပၚေအာင္ မေဖာ္ႏုိင္ခဲ့ၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ ဖမ္းၿပီး တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာမွ ဘုိညိဳ (စာေရးဆရာ ညီပုေလး) ကုိ မိတာေပါ့။

Speaker ။ ။ ေခတ္ႏွစ္ေခတ္ရဲ႕ ေထာင္ အေတြ႕အႀကံဳေတြက ဘယ္ေလာက္ထိ ကြာ ျခားမႈရွိသလဲ။

MML ။ ။ ေထာင္တြင္းအေတြ႕အႀကံဳက မဆလေခတ္မွာ ရက္စက္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ကုိ ေထာင္ထဲ တုိက္ပိတ္ထားတယ္။ မနက္ မိလႅာခ်တစ္ခါ၊ ေရခ်ဳိးတစ္ခါ၊ ညေနမိလႅာခ် တစ္ခါပဲ တံခါးဖြင့္ေပးတယ္။ ထမင္းေဝတာ ေတာင္ သံတုိင္ၾကားက ေဝတာ။ ဗုိလ္ေနဝင္း တက္လာခါစက အက်ဥ္းသားေတြကုိ ေအ၊ ဘီ၊ စီ ဆုိၿပီး အတန္းခြဲထားေသးတယ္။ အစုိး ရ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားနဲ႔ ႏုိင္ငံေက်ာ္သူေဌးႀကီးမ်ားက ေအကလပ္၊ ႏုိင္ငံေရးသမား၊ စာေရးဆရာနဲ႔ တက္ၾ<ြကလႈပ္ရွားသူမ်ားက ဘီကလပ္၊ ရာဇ ဝတ္အက်ဥ္းသားေတြကေတာ့ စီကလပ္ေပါ့။ အခြင့္အေရးခ်င္း မတူၾကဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေခတ္ေရာက္ေတာ့ ေထာင္နံပါတ္ေနာက္မွာ မ်ဥ္းေစာင္း အက္စ္၊ သေဘာကေတာ့ အထူး အက်ဥ္းသားေပါ့ဗ်ာ။
ေထာင္က်ခါစက ေထာင္အက်ႌအျဖဴ၊ ပုဆုိးအစိမ္းေရာင္ က်ဴထရံကြက္ (ခ်ည္က်ဴ)ေပးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အစိမ္းေရာင္ေျပာင္ ပုဆုိးပဲေပးတယ္။ ပုဆုိးစိမ္းက တစ္ေရေလာက္ ေလွ်ာ္လုိက္ရင္ အေရာင္ကြၽတ္ၿပီး ပုဆုိးျဖဴ ျဖစ္သြားေရာ။ ဗုိလ္စိန္လြင္ ျပည္ထဲေရးဝန္ ႀကီးျဖစ္လာေတာ့ ဆုိရွယ္လစ္စနစ္က တစ္ တုိင္းျပည္လုံး မေအာင္ျမင္ခ်င္ေန ေထာင္ထဲ မွာေတာ့ ေအာင္ျမင္ရမယ္ကြဆုိျပီး ႏုိင္ငံေရး သမား၊ ေက်ာင္းသားေတြ အခြင့္အေရး မေပး ႏုိင္ဘူး။ ရာဇဝတ္သားနဲ႔ တန္းတူတစ္ေျပးညီပဲ ဆုိၿပီး ပုံစံထုိင္ခုိင္း၊ အလုပ္လုပ္ခုိင္းေတြ ျဖစ္ ကုန္တယ္။
အဲဒီကာလ (၁၉၇၆)က အင္းစိန္ေထာင္ ထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္သိသေလာက္ ကုိကုိးကြၽန္း ျပန္ သုံးေယာက္ရွိတယ္။ ကုိျမေအး (ခမုံ)၊ ကုိထြန္းေအာင္ေက်ာ္ (လိပ္ကေလး)၊ ကုိျမ ေအာင္ (ေျမနီကုန္း ညေစ်း)။ သူတုိ႔ေတြက ၅၃ ရက္ၾကာ အစာငတ္ခံ တုိက္ပြဲဆင္ၿပီး ေအာင္ပြဲဝင္လာတဲ့သူေတြ။ သူတုိ႔ဆီက ရတဲ့ ေအာင္ပြဲသတင္းရယ္၊ ရန္သူ႔ရဲ႕ ဖိႏွိပ္မႈရယ္ ထိပ္တုိက္ေတြ႕ေတာ့တာပဲ။ အင္းစိန္ေထာင္ ထဲက ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအားလုံး (မိန္း ကေလးေတြ အပါအဝင္) သပိတ္ေမွာက္ၾက တယ္။ အဓိက က ပုံစံကုိင္တဲ့စနစ္ တုိက္ဖ်က္ ေရး၊ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအခြင့္အေရး ရရွိ ေရးပါပဲ။ အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပၾကတယ္။
အဲဒီမွာ အာဏာပုိင္ေတြက ေရျဖတ္ ပစ္လုိက္တယ္။ ေထာင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာလည္း စစ္ေထာက္လွမ္းေရးက ကုိင္တြယ္ထားတာ ကုိး။ ဗမာစကားမွာ ထမင္းအသက္ ခုနစ္ရက္ ေရအသက္ တစ္မနက္လုိ႔ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ေရမေသာက္ဘဲ ခုနစ္ရက္ေလာက္ ေနႏုိင္ ခဲ့ၾကတယ္။ ၾကားရက္ေတြမွ ေရျပန္ (က်င္ ငယ္ေရ) ေသာက္တာေတာ့ ရွိတာေပါ့ေလ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ႐ႈံးခဲ့တယ္။ စစ္အာဏာရွင္ရဲ႕ ပုံစံစနစ္ကုိ ႏုိင္ေအာင္ မတုိက္ႏုိင္ခဲ့ဘူး။
အဲဒီကာလက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္း သားေတြဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ႏုိင္ငံေရးသမား လုိ႔ မသတ္မွတ္ပါဘူး။ ေတာ္လွန္ေရးသမား အျဖစ္ ခံယူထားသူေတြပါ။ ေထာင္ထဲမွာလည္း ဝန္ထမ္းနဲ႔ တျခားအက်ဥ္းသားေတြက ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ကုိ ေက်ာင္းသားလုိ႔ပဲ ေခၚၾကပါတယ္။ အစာငတ္ခံဆႏၵျပရာက ေရျဖတ္လုိက္လုိ႔ ေမ့ေျမာသြားသူေတြကုိ ႐ုိက္ႏွက္ၿပီး အေမွာင္ တုိက္ (၆တုိက္)မွာ တုိက္ပိတ္လုိက္ၾကတယ္။ အစာငတ္ခံၿပီးစ ေက်ာင္းသားေတြကုိ က်န္း မာေရးနဲ႔အညီ အစာျပန္ေကြၽးရာမွာ ပထမ ဂလူးကုိ႔စ္အရည္၊ ေနာက္ေတာ့ ဆန္ျပဳတ္လုိ အစာေပ်ာ့။ ၿပီးမွ ထမင္းဆုိျပီး အဆင့္ဆင့္ မေကြၽးၾကပါဘူး။ တစ္ခါတည္း လုံးတီးထမင္း ပုံစံဟင္း တန္းေကြၽးတာပါ။ အဲဒီကာလက ကုလားပဲဟင္း ေကြၽးႏုိင္ေသးတယ္။ တစ္ပတ္ တစ္ရက္ တစ္နပ္စာ အသားဟင္းရတယ္။ အသားဟင္း မစားသူ ၾကက္ဥႏွစ္လုံးရ တယ္။
အင္းစိန္ေထာင္ရဲ႕ ညႇဥ္းပန္းႏွိပ္စက္မႈ အျပင္းထန္ဆုံးေနရာက အေမွာင္တုိက္ေခၚတဲ့ (၆) တုိက္ပါ။ မိလႅာခြက္ (ဂန္ဖလား) ေရအုိး ပဲ ေပးထားတာ။ ဖ်ာၾကမ္းေတာင္ ထားမေပး ဘူး။ သစ္သားတံခါး ႏွစ္ထပ္မုိ႔ ၇x၆ ေပ ေလာက္ရွိတဲ့ အခန္းက်ဥ္းေလးဟာ ေမွာင္ မည္း ေလွာင္အုိက္ေနပါေတာ့တယ္။ တုိက္ တံခါးပိတ္ သုံးပတ္ေရမခ်ဳိးရ၊ ေထာင္ဝင္စာ မရွိ။ စစ္ေထာက္လွမ္းေရး ေက်းဇူးနဲ႔ အ ေမွာင္တုိက္မွာ သုံးႀကိမ္ (ႏွစ္လနီးပါး) ေနခဲ့ ရဖူးတယ္။ ဖမ္းခါစ စစ္ေၾကာေနခ်ိန္မွာ တစ္ႀကိမ္၊ အယူခံမတင္လုိ႔ဆုိၿပီး တစ္ႀကိမ္၊ အစာငတ္ခံ တုိက္ပြဲဝင္လုိ႔ဆုိၿပီး တစ္ႀကိမ္ေပါ့ ဗ်ာ။
နဝတေခတ္မွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အားလုံး ေထာင္နံပါတ္ေနာက္မွာ မ်ဥ္းေစာင္း စီေတြခ်ည္းပဲ။ ခမငာငညေူ ရာဇဝတ္သားေပါ့ ဗ်ာ။ စစ္အာဏာရွင္ေတြက ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္း သားဆုိတာ မရွိဘူး။ တည္ဆဲဥပေဒခ်ဳိးေဖာက္ တဲ့ ရာဇဝတ္သားပဲရွိတယ္လုိ႔ ဆုိထားတာ ကုိးဗ်။ ဒီတစ္ေခါက္မွာေတာ့ တစ္ေလွ်ာက္လုံး တုိက္ပိတ္ခံထားရေပမယ့္ တုိက္ခန္းတံခါးကုိ အခ်ိန္နဲ႔ ဖြင့္ေပးထားလုိ႔ ေနေပ်ာ္ပါတယ္။ အေျခအေနေကာင္းတဲ့အခါ တျခားတုိက္ေတြ အေဆာင္ေတြကုိေတာင္ သြားလည္လုိ႔ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ဒီတစ္ေခါက္က်တာ ေထာင္နဲ႔ ေတာင္ မတူဘူးေျပာလုိ႔ ခုမွ စက်ဖူးတဲ့ ရဲ ေဘာ္ေတြက မၾကည္ဘူး။ က်ပ္ခ်င္တဲ့ အခါ က်ေတာ့လည္း တြန္းက်ပ္ေပါ့ဗ်ာ။
ဒီတစ္ေခါက္မွာပဲ ေဒါက္ေျခက်ဥ္း ခတ္၊ ေကာ္ေကြၽး၊ တုိက္ပိတ္ခံရေတာ့တာပဲ။ ရွစ္ေလးလုံး ဂယက္ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတကာက အာ႐ုံစိုက္လာၿပီး လူ႔အခြင့္ေရးအဖြဲ႕ေတြ၊ ၾကက္ေျခနီေတြ ဝင္လာမွ အသက္႐ွဴေခ်ာင္ လာရတာပါ။ ဒါေတာင္ စစ္အာဏာရွင္မ်ားက ထုံးစံအတုိင္း လွည့္စားၿမဲ။ လူ႔အခြင့္ေရးအဖြဲ႕ ေတြ လာေတာ့လည္း ဗူး(ေထာင္တံခါးမႀကီး အေပၚထပ္) ကပဲ ၾကည့္ခုိင္းၿပီး အက်ဥ္းသား ေတြနဲ႔ ေတြ႕ခြင့္မေပးပါဘူး။ အက်ဥ္းသား ေတြ ဘယ္မွာလဲ ေမးေတာ့မွ လုပ္အားေပး သြားေနတယ္လုိ႔ လိမ္ခဲ့ၾကတာ။ ႏုိင္ငံတကာ ၾကက္ေျခနီအဖြဲ႕ လာမယ္လည္းဆုိေရာ ေဆး ကုသမႈ ညံ့ဖ်င္းလုိ႔ ေသခါနီး ၾကည့္မေကာင္း၊ ႐ႈမေကာင္း လူနာေတြကုိ ေထာင္ျပင္ပ ၿမိဳ႕ နယ္ေဆး႐ုံမွာ ခဏပုိ႔ၿပီး ဝွက္ထားၾကေသး တယ္။
အင္းစိန္ေထာင္မွာ (၁၉၇၆-၁၉၈ဝ) က ေထာင္ဝါဒျဖန္႔စာအုပ္ (သခင္သန္းထြန္း ၏ ေနာက္ဆုံးေန႔မ်ား) နဲ႔ သတင္းစာ ဖတ္ခြင့္ ရခဲ့တယ္။ မႏၲေလးနန္းတြင္းေထာင္နဲ႔ အုိးဘုိ ေထာင္ (၁၉၈၉-၂ဝဝ၅) မွာေတာ့ ေထာင္ထဲ မွာ စာဖတ္ခြင့္မရေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ပုိင္း အုိင္စီအာရ္စီ ဝင္လာမွ သတင္းစာဖတ္ခြင့္ ရလာတယ္။ အိမ္က တရားစာအုပ္သြင္း ခြင့္ျပဳတယ္။ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ ဂ်ာနယ္နဲ႔ မဂၢဇင္းေတြ သြင္းခြင့္ရလာတယ္။

Speaker ။ ။ အေရွ႕ေျမာက္ေဒသက ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ ဌာနခ်ဳပ္နဲ႔ ဘယ္လုိ ဆက္သြယ္မိတာပါလဲ။

MML ။ ။ ပထမအႀကိမ္ ေထာင္က လြတ္ေတာ့ (၁၉၈ဝ) မွာ ဗကပနဲ႔ ဆက္သြယ္ မိၿပီး ယူဂ်ီလႈပ္ရွားမႈ လုပ္ခဲ့တယ္။ တတိယ အႀကိမ္ ပါတီကြန္ဂရက္ကုိ အထက္ဗမာျပည္ ယူဂ်ီကုိယ္စားလွယ္အေနနဲ႔ ေလ့လာသူအျဖစ္ တက္ေရာက္ဖုိ႔ ပါတီဗဟုိရွိရာ သြားခဲ့တယ္။ အသြားခရီးမွာ ကြတ္ခုိင္ခ႐ုိင္၊ ကုိးကန္႔ခ႐ုိင္၊ 'ဝ'ေျမာက္၊ 'ဝ'ေတာင္ ပန္ဆန္းအထိ ေျခက်င္ တစ္လွည့္၊ ျမင္းစီးတစ္လွည့္ေပါ့။
ကြန္ဂရက္ကိစၥ သတင္းေပါက္သြားၿပီး ပါတီဗဟုိကုိ တျခားေဒသက ကုိယ္စားလွယ္ ေတြ မတက္ေရာက္ႏုိင္ေအာင္ ရန္သူ႔စစ္တပ္ က ပိတ္ဆုိ႔ထားတဲ့အတြက္ ကြန္ဂရက္ကုိ ရက္ေရႊ႕လုိက္ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္မွာလည္း ေျမေပၚမွာ သိပ္အၾကာႀကီး ေပ်ာက္ေနရင္ မျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္ကန္႔သတ္ခ်က္ေၾကာင့္ ကြန္ ဂရက္မတက္ရဘဲ ျပန္ခဲ့ရတယ္။ အျပန္မွာ ေတာ့ တ႐ုတ္ျပည္ထဲကျဖတ္ၿပီး ကားနဲ႔လွည့္ ျပန္ခဲ့တာပါ။

Speaker ။ ။ HGP တစ္ေယာက္ ဘယ္ လုိျဖစ္လာပါသလဲ ဆရာ။

MML ။ ။ ၁၉၈ဝ ေထာင္ကလြတ္လာ ေတာ့ မန္းတကၠသုိလ္မွာ သမုိင္းအဓိကနဲ႔ စာေပးစာယူ တက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာ HGP လည္း ေျဖျဖစ္သြားတယ္။ အထက္တန္းေရွ႕ေန အျဖစ္ အလုပ္သင္ဆင္းရင္း မုိးကုတ္႐ုံးခ်ိန္း ကျပန္ ကားေမွာက္ခဲ့တယ္။ လက္ေတြ၊ ေျခ ေတြ ေသသလုိျဖစ္သြားလုိ႔ အေတာ္ေလးကု လုိက္ရေသးတယ္။ လည္ပင္း႐ုိး အဆစ္ထဲက အာ႐ုံေၾကာမႀကီး ထိသြားတာေၾကာင့္ ႏွစ္ႏွစ္ ေလာက္ နားလုိက္ရတယ္။ ၂ဝဝ၅ ေထာင္က အထြက္မွာေတာ့ လုိင္စင္သက္တမ္းလည္း မတုိးျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ေရွ႕ေနလည္း မလုိက္ ျဖစ္ေတာ့ဘူး။

Speaker ။ ။ ၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပုံမွာ ဘယ္ေနရာက ပါဝင္ခဲ့ပါသလဲဆရာ။

MML ။ ။ ရွစ္ေလးလုံးမွာ ကြၽန္ေတာ္ေရွ႕ေန ျဖစ္ေနပါၿပီ။ မႏၲေလး ရွစ္ေလးလုံးႀကီး ပုိမုိ အားေကာင္းလာတာ ေရွ႕ေနေတြ ထြက္လာ တာေၾကာင့္လည္းပါတယ္။ ဒီအရင္က မ်က္ႏွာ ပဝါစည္း ထြက္လာၾကတာေတာ့ ရွိတယ္။ ေရွ႕ေနေတြက ယူနီေဖာင္းေတြနဲ႔ မ်က္ႏွာထြက္ ျပလုိက္ေတာ့ လူထုက အားတက္ တက္ၾ<ြက လာတယ္။ မႏၲေလး ရွစ္ေလးလုံးရဲ႕ ပထမဆုံး သပိတ္သတင္းစာ 'ရတနာပုံ'ကုိ ကြၽန္ေတာ္ ရယ္၊ ေရွ႕ေနကုိေဇာ္ျမင့္ရယ္၊ ဥတၱရလြင္ျပင္ ကုိသန္းေဌးရယ္ေပါင္းၿပီး စထုတ္ခဲ့ၾကတာပါ။ ေျပာသာေျပာရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က သတင္း ေလာက္သာ စုေပးရတာပါ။ ဝက္စ္ေဖာက္၊ စာကူးစက္လွိမ့္၊ ေအာက္ေျခသိမ္းအားလုံး ကုိသန္းေဌးတစ္ေယာက္ပဲ ဒုိင္ခံလုပ္ေပးခဲ့တာ။
ေနာက္သပိတ္စစ္ေၾကာင္း အသီးသီးမွာ ေက်ာင္းသားေတြ တကြဲတျပားျဖစ္ေနတာ စု စည္းဖုိ႔ 'ဗမာႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (အထက္ဗမာျပည္)' အလုပ္အဖြဲ႕မွဴးအျဖစ္ အမ်ဳိးသားေက်ာင္း (အထက-၂) မွာ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွာ မႏၲေလးတကၠသုိလ္ စာေပး စာယူ သမုိင္းေနာက္ဆုံးႏွစ္ ေက်ာင္းသားပါ။ ေက်ာင္းသားထု စုစည္းညီညြတ္ေရးကုိ သပိတ္ တပ္ေပါင္းစုဥကၠ႒ ဆရာေတာ္ ဦးကဝိႏၵနဲ႔ အတူ လႈပ္ရွားခဲ့ပါတယ္။
အေရးေတာ္ပုံ ကာလအတြင္းမွာပဲ 'ရန္ကုန္ အေထြေထြ သပိတ္ေကာ္မတီ' သုိ႔ 'မႏၲေလးသပိတ္တပ္ေပါင္းစု ဥကၠ႒ ဆရာ ေတာ္က 'ဗကသမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (ရန္ကုန္)'ကုိ စာေရးသား ဆက္သြယ္ႏုိင္ခဲ့သလုိ 'ဗကသ မ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (အထက္ဗမာျပည္)' အလုပ္ အဖြဲ႕မွဴးျဖစ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္ထံကုိ စာေရးသား ဆက္သြယ္ႏုိင္ခဲ့ တယ္။
ေအာက္ဗမာျပည္မွာ သပိတ္ညီလာခံ ဗကသ ညီလာခံလုပ္ၾကမယ္။ အထက္ဗမာ ျပည္မွာလည္း လုပ္ၾကမယ္။ အထက္နဲ႔ ေအာက္ ေပါင္းၿပီး ၾကားျဖတ္အစုိးရ ဖြဲ႕ၾက မယ္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ နယ္အသီးသီးကုိ ထြက္ၿပီး ညီလာခံဖိတ္စာေတြ ဖိတ္ေနဆဲ စစ္တပ္အာဏာသိမ္းတာ ခံလုိက္ရတယ္။

Speaker ။ ။ အေရးေတာ္ပုံကာလအၿပီး ေျမေပၚပါတီျဖစ္တဲ့ အမ်ဳိးသားႏုိင္ငံေရးတပ္ ေပါင္းစုမွာ ပါဝင္ျဖစ္ခဲ့ပုံေလး ေျပာျပေပးပါ ဆရာ။

MML ။ ။ အေရးေတာ္ပုံအၿပီးမွာ ဆရာေတာ္ ဦးကဝိႏၵရဲ႕ လမ္းညႊန္မႈအရ ရန္ကုန္ အေထြေထြသပိတ္ေကာ္မတီ (GSC) နဲ႔ မႏၲေလးသပိတ္တပ္ေပါင္းစုတုိ႔ ေပါင္းၿပီး မနတ (အမ်ဳိးသား ႏုိင္ငံေရး တပ္ေပါင္းစု) ကုိ ထူေထာင္ခဲ့ၾကတယ္။ နာယကအျဖစ္ ေတာ္ဘုရားကေလး၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကုိယ္စား ဦးဝင္းတင္နဲ႔ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္၊ မႏၲေလးကုန္စည္ဒိုင္က ဦးေဌးဝင္း၊ ဦးေက်ာ္ ဝင္း၊ ဦးအုန္းေဖတုိ႔ ျဖစ္တယ္။
မနတပါတီက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကုိ လူထုေခါင္းေဆာင္လုိ႔ စတင္ေခၚေဝၚ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့တယ္။ NLDရဲ႕ ေမာင္ႏွမ ပါတီအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ ခံခဲ့ရတယ္။ ေဒၚခင္ၾကည္စ်ာပနမွာ NLDရန္ပုံေငြဆုိင္ ေတြအားလုံး ပိတ္ခုိင္းခဲ့တယ္။ အေမ့နာေရး မီွၿပီး စီးပြားရွာတယ္ အေျပာခံရမွာစုိးလုိ႔။ ဒါေပမဲ့ မနတက ထုတ္ေဝတဲ့ 'သံမဏိ ပန္း တစ္ဖူးရဲ႕ ဥယ်ာဥ္မွဴးေမေမ' ကဗ်ာစာေစာင္ ကုိ အခမဲ့ထုတ္ေဝေတာ့ လူေတြႀကိတ္ႀကိတ္ တုိးကုန္တယ္။ မနတ ဆုိင္းဘုတ္ေထာင္ၿပီး စာေစာင္တစ္ေစာင္ တစ္က်ပ္နဲ႔ ေရာင္းဖုိ႔ တန္းစီဝယ္ၾကဖုိ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ခြင့္ျပဳေပးခဲ့တယ္။ ေဒၚခင္ၾကည္နာေရးခ်စဥ္ မွာ ဗကသမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ေက်ာင္းသားေတြကုိ ေျပလည္ေအာင္ ညိႇႏိႈင္းေပးခဲ့တာလည္း မနတဆုိင္းဘုတ္ ေထာင္ထားတဲ့ ညကားေပၚ က လူႀကီးေတြပါပဲ။ နာေရးတစ္ခုလုံး ဆုိင္း ဘုတ္နဲ႔ ခ်ီတက္ပုိ႔ေဆာင္တဲ့ ပါတီဆုိလုိ႔ မနတ တစ္ပါတီပဲရွိတယ္။ စစ္အုပ္စု အၿငိဳးထား စရာေတြေပါ့။
နဝတက ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြ စာရြက္ စာတမ္း ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိဖုိ႔ မွတ္ပုံတင္ရ မယ္လုိ႔ ထုတ္ျပန္တယ္။ အဲဒါကုိ မနတက မွတ္ပုံမတင္ဘဲ ေၾကညာခ်က္တစ္ေစာင္ထုတ္ ကာ ေအာက္ေျခမွတ္စုအျဖစ္ ႏုိင္ငံေရးပါတီ တစ္ရပ္က ေရြးေကာက္ပြဲမဲဆြယ္ေရး စာရြက္ စာတမ္းထုတ္ေဝရင္ ပုံႏွိပ္ဥပေဒ ကင္းလြတ္ ခြင့္ျပဳတယ္ဆုိတဲ့စာကုိ ပုဒ္မနဲ႔တကြ ႐ုိက္ေဝ လုိက္တယ္။
ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒ နဝတက ထုတ္ ျပန္တယ္။ ဥပေဒမွာ ေရြးေကာက္ပြဲအႏုိင္ရ ပါတီကုိ လႊတ္ေတာ္ေခၚေပးမယ္လုိ႔ ပါေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မနတက တုိင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ ေတာ္လား၊ ပုံမွန္လႊတ္ေတာ္လားလုိ႔ ေမးခြန္း ထုတ္ခဲ့တယ္။ (တုိင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္က အေျခခံဥပေဒေရးဆြဲေရး သက္သက္အတြက္ ေခၚတာျဖစ္ၿပီး ပုံမွန္လႊတ္ေတာ္က အာဏာ သုံးရပ္ခြဲေဝတဲ့ လႊတ္ေတာ္ပါ။) ေနာက္တစ္ခါ ဗကပရဲ႕ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမထဲက ၿမိဳ႕နယ္ သုံးခုကုိ ေရြးေကာက္ပြဲစာရင္းထဲ ထည့္ထား တာ မနတက ကန္႔ကြက္ခဲ့တယ္။
မနတရဲ႕ လႈပ္ရွားတက္ၾကြမႈ၊ စစ္ အာဏာရွင္ရဲ႕ ေကာက္က်စ္မႈေတြကုိ ဖြင့္ခ် မႈေတြေၾကာင့္ မနတက ဗကပရဲ႕ ေျမေပၚပါတီ လုိ႔ စြပ္စြဲ၊ မတရားသင္းအျဖစ္ ေၾကညာ၊ မနတ ဗဟုိေကာ္မတီဝင္အားလုံး ေထာင္ထဲ ထည့္လုိက္ေတာ့တာပါပဲ။ သခင္ကုိယ္ေတာ္ မိႈင္း ပင္နီတုိက္ပုံနဲ႔ ေသွ်ာင္တေစာင္းထုံးၿပီး ကြမ္းအစ္တစ္လုံးနဲ႔ ထုိင္ေနတဲ့ပုံကုိ ေရးဆြဲတဲ့ ပန္းခ်ီ ကုိခ်ဳိႀကီး (နန္းေရွ႕) က မနတ ဗဟုိ ေကာ္မတီဝင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီး ေထာင္ထဲ မွာပဲ က်ဆုံးခဲ့ရတယ္။

Speaker ။ ။ ၂ဝဝ၇ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္ လွန္ေရးမွာ ႏုိင္ငံေရးသမားအျဖစ္ ဘယ္လုိ ပါခဲ့ေသးလဲ။

MML ။ ။ ဒုတိယအႀကိမ္ ေထာင္က လြတ္ေတာ့ အက္စ္ဘီ (သတင္းတပ္ဖြဲ႕)က တစ္ရက္တစ္ေခါက္ ပုံမွန္လာတယ္။ 'ဓေလ့ ထုံးစံအရ ေထာင္ကထြက္ေတာ့ ပၪၨင္းဝတ္ ျဖစ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ဇနီးရဲ႕ မိခင္ေမြးေန႔ (ဗမာသကၠရာဇ္)မွာ ကုသုိလ္လုပ္ရင္း သိမ္ဝင္တာ။ အဲဒီေန႔ကျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ေဒၚစုေမြး ေန႔နဲ႔ တုိက္ဆုိင္ေနလုိ႔ အေတာ္ရွင္းလုိက္ရ ေသးတယ္။ အဲဒီကာလက ႀကံ့ခုိင္ေရးက လူ မႈေရးအဖြဲ႕အစည္း၊ ႏုိင္ငံေရးပါတီ မဟုတ္ ေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ သတင္းေပးအလုပ္ကုိ ေျဗာင္လုပ္ေနတာ။ စစ္ေထာက္လွမ္းေရး ၿပိဳကြဲအၿပီး စရဖ ဖြဲ႕ခါစ ႀကံ့ခုိင္ေရးအသင္းက ေထာက္လွမ္းေရးအလုပ္လုပ္ၿပီး အထက္ထိ ေရာက္ေအာင္ တင္ခဲ့ၾကသတဲ့။ သူတုိ႔ပုိ႔သမွ် သတင္းအမွားေတြကုိ အက္စ္ဘီနဲ႔ စရဖက လုိက္ေျဖရွင္းေနရတဲ့ ေခတ္။
ကြၽန္ေတာ္က ဝက္လက္မွာ ပၪၥင္း တစ္ပတ္၊ အင္းဝမွာ တစ္ပတ္၊ အစ္မအရင္း မယ္သီလရွင္ႀကီးရွိရာ ေဝဘူမွာ တစ္ပတ္ သီတင္းသုံးခဲ့တယ္။ ပၪၥင္းလည္းထြက္ေရာ အရင္က တစ္ရက္တစ္ေခါက္ပဲလာတဲ့ အက္စ္ ဘီက တစ္ရက္ႏွစ္ေခါက္ လာေတာ့တာပဲ။ လႈပ္လုိ႔ကုိ မရေတာ့ဘူး။ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး ကြၽန္ေတာ္ မပါျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။

Speaker ။ ။ လက္ရွိ ႏုိင္ငံေရး အေျခ အေနကုိ ဆရာ့ျဖတ္သန္းမႈအရ ဘယ္လုိသုံး သပ္မိသလဲဗ်။

MML ။ ။ ၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ တည္ရွိေနသမွ် လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး ပဋိ ပကၡေတြက ရွိေနႏုိင္တယ္။ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ ေတြလည္း ရွိေနႏုိင္တာပဲ။ စီးပြားေရးနိမ့္က်၊ ရာဇဝတ္မႈ ထူေျပာတာေတြလည္း ရွိေနႏုိင္ တာပါပဲ။ အဓိကကေတာ့ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ ေရးမွာ ဖဆပလ ညီညြတ္ခဲ့သလုိ ျပည္သူ အားလုံး တညီတညြတ္တည္း စုစည္းၿပီး လူထုအားနဲ႔ ၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒကုိ ဖ်က္ သိမ္းၿပီး ဒီမုိကေရစီ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု စံမီ ဖြဲ႕စည္းပုံအသစ္ ေရးဆြဲေရးပါပဲ။ လတ္ တေလာ ျပသနာေတြေပၚတုိင္း အဓိက ဘုံရန္သူဟာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ အေျခခံမူ မေပ်ာက္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။

Speaker ။ ။ ႏုိင္ငံေရးသမားေကာင္းရဲ႕ စံကုိ ဆရာဘယ္လုိသတ္မွတ္ပါသလဲ။

MML ။ ။ (၁) ျပည္သူနဲ႔ တစ္သားတည္းက်ဖုိ႔လုိတယ္။
(၂) ျပည္သူ႔အက်ဳိးေဆာင္ဖုိ႔ လုိတယ္။
(၃) ကုိယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံႏုိင္ဖုိ႔ လုိတယ္။

Speaker ။ ။ အခုလုိ အခ်ိန္ေပး ေျဖၾကားေပးလုိ႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဆရာ။

သန္းႏုိင္ဦး

The Speaker သတင္းဂ်ာနယ္
အတြဲ(၂)၊ အမွတ္(၅)
ဒီဇင္ဘာ ၂၁

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Tags

Accident Ad Agriculture Article Astrology Aung San Suu Kyi Bagan Beauty Bogale Book Car Cartoon celebs Crime Crony Daily Popular Danubyu Dedaye Dhamma Dr Hla Myat Thway Education ELection Entertainment Environment Foreign Affairs General General Aung San General Knowledge Gossip Gov Health Herbal Hinthada History Hluttaw Ingapu Interview Job Kangyidaunt kyaik Lat Kyangin Kyaunggon Kyonpyaw Latputta Laymyethna Lemyethna Letter Ma Shwe Moe Mahn Johnny Maubin Mawlamyinegyun Media MMP MMP 1 money Myan Aung Myanmar Idol Myaungmya Myo Min Paing News Ngapudaw Ngathaingchaung NLD Nyaung Tone Opinion Pagoda Pantanaw Party Pathein People Photo Places Poem Police Politic Political Prisoner Popular Project Pyapon Quote School Bus Song Speech Sport Sports Student SYW SYW 1 Technology Thabaung Time Ayeyar Tourism Travel U Ba Hein U Ko Ni U Kyaw Myint U Win Htay USDP Video Wakhama Weather World News Yekyi Zalun စိတ္အဟာရ ရသစာမ်ား စိုက္ပ်ိဳးေရး ထူးဆန္းေထြလာ ဒီေရေတာ နာေရး ဗေဒင် မဘသ မံုရြာ လယ္သိမ္းေျမသိမ္း လူပုဂၢိဳလ္မ်ား လူေပ်ာက္ေၾကာ္ျငာ အရွင္သုစိတၱ (ေမာ္ကၽြန္း) အရွင္သုစိတၱ (ေမာ္ကၽြန္း) ဆရာေတာ္ အေထြေထြ ေ၀ဖန္ေရး ေထြအုပ္ ​ေမာ္​တင္​စြန္​း ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား

Labels

Recent Post