Latest News

Saturday, January 6, 2018

ပုဂံက နံရံပန္းခ်ီ ( ၂ )


ပုဂံေဒသက ၾကြင္းက်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ နံရံပန္းခ်ီ ဧရိယာကစတုရန္းေပ ၂ သိန္း ၆ ေသာင္းေက်ာ္ က်န္႐ွိေနပါတယ္။
ေ႐ွ႕လူေတြခ်န္ထားရစ္ခဲ့တာကိုျမင္ၿပီး ကိုယ္လည္းဘာမွမခ်န္ထားရစ္ႏိုင္ပါလားလို႔ ေတြးေတာမိရင္ သူတို႔ခ်န္ထားရစ္ခဲ့တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈအႏုလက္ရာေတြကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္ၾကရမွာ ငါတို႔တစ္ဦးျခင္းစီမွာ တာဝန္႐ွိပါလားလို႔ အရင္ဆုံးႏွလုံးသြင္းရမွာျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလိုမဟုတ္ဖူးဆိုရင္ေတာ့ ေနာက္မ်ဳိးဆက္အတြက္ ကိုယ္တိုင္လည္း ဘာမွ်ဂုဏ္ယူစရာမထားခဲ့ႏိုင္၊ ကိုယ္ဂုဏ္ယူရတဲ့ ေ႐ွ႕လူေတြ ခ်န္ထားခဲ့တာေတြကိုလည္း ေနာက္လူကို လက္ဆင့္ကမ္း မေပးႏိုင္
ဆိုတာ တာဝန္မဲ့လြန္းခဲ့ျပီး ေပါ့ေပါ့ေနေပါ့ေပါ့စားနဲ႔ လူ႔ ေလာကကေနျပန္လည္ထြက္ခြာ သြားခဲ့ရျပီဆိုတာ ႐ွက္စရာ ေကာင္းလွပါတယ္ ေနာက္လူမ်ားက ကဲ့ရဲ့ျပစ္တင္လို႔ ဆုံးမွာမဟုတ္ေတာ့ဖူးဆိုတာလည္ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

လူ႔ေလာကကိုဝင္ေရာက္လာခဲ့ျပီး ေလာကေကာင္းက်ဳိးကို ဘာမွျဖည့္စြက္မေပးခဲ့ႏိုင္ဆိုတာထက္ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းက်ဳိးကိုေတာင္ ဘာမွျဖည့္စြက္မေပးခဲ့ႏိုင္ ပါလားလို့ေတြးမိရင္ အျပစ္က ၾကီးလြန္းလွတယ္ဆိုတာ အထင္အ႐ွားျမင္ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

ေ႐ွ႕လူေတြက ယဥ္ေက်းမႈေခတ္အဆက္ဆက္ကို ျဖတ္သန္းခဲ့လို႔ယဥ္ေက်းမႈ အားေကာင္းေမာင္းသန္တဲ့ လူမ်ဳိးလို႔ ေခတ္ကမၻာမွာ အထိုက္အေလ်က္ တင့္တယ္ခြင့္ရတဲ့ သက္တမ္းက ကုန္ဆုံးပါေတာ့မယ္။
ျမန္မာမပါပဲ လည္ေနတဲ့ကမ႓ာလို႔ အလြယ္ျမင္ႏိုင္ပါတယ္၊ သဘာဝအရင္းအျမစ္ကိုပဲ ထုတ္ေရာင္းစားတာ ကုန္ေတာ့ လူသားအရင္းျမစ္ကိုထုတ္ေရာင္းတာ ထိပ္ဆုံးက ေ႐ွးေဟာင္းပစၥည္းနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ လက္ရာေတြေပါ့ ခဏေနရင္ လံကြတ္တီနဲ႔ ျမန္မာေတြျဖစ္ဖို႔ လက္တစ္ကမ္းပဲလိုတာ ပုဂံက မေ႐ႊ႕မေျပာင္းႏိုင္တဲ႔
ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာလက္ရာေတြေၾကာင့္ပါလားလို႔ နားလည္ရင္ မွီႏိုင္ပါေသးရဲ့လို႔ပဲေျပာခ်င္
ပါတယ္။

အနည္းဆုံး ဆီးဂိမ္းပိတ္ပြဲမွာ ႏိုင္ငံျခားသတင္းဌာနကေၾကျငာသြားတဲ့ၾကီးမားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈရင္းျမစ္ေတြနဲ ့အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ giant ေတြရဲ့ႏိုင္ငံလို႔ ေျပာဆိုမႈက ေနာက္တစ္ၾကိမ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုေၾကျငာမယ္
ဆိုတာ မွန္းၾကည့္လို႔ ရပါလိမ့္မယ္။
အခုပုဂံမွာ ၾကြင္းက်န္ရစ္တဲ့ ဧရိယာစတုရန္းေပ ႏွစ္သိန္းေက်ာ္ထဲကအနည္းငယ္ အေၾကာင္းကို ပညာရွင္ေတြ ႐ွာေဖြေဖာ္ထုက္ ေပးခဲ့တာေတြကို စုၿပီး အနည္းငယ္ေျပာၾကည့္ပါမယ္။
ဗုဒၶစာေပဆိုတာ ပိဋကစာေပပါပဲ။
ပါဠိဘာသာသက္သက္နဲ႔ စီကုံးထားတယ္၊ အဲဒီပိဋကစာေပကိုေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြက ဘီစီ ( ၅ )ရာစုမွ ( ၁)ရာစုကုန္ခန္႔အထိ ႏႈတ္တက္အာဂုံေဆာင္ က်က္မွတ္ျပီး ထိမ္းသိမ္းထားခဲ့ၾကပါတယ္၊
သီဟိုဠ္ကြ်န္းသို႔ (၁) ဘီစီရာစု ကုန္ခါနီးေရာက္မွ စာေပအျဖစ္ေရးသား မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
အဲဒီပိဋကစာေပကို
၁ - ပိဋကအားျဖင့္ခြဲျခင္း
၂ - နိကာယအားျဖင့္ခြဲျခင္း
၃ - အဂၤအားျဖင့္ခြဲျခင္းဆိုျပီး ( ၃ )မ်ဳိးခြဲျခားျပီးမွတ္ေလ့႐ွိပါတယ္။
ပိဋကအားျဖင့္ခြဲျခင္းက ဝိနယပိဋက၊ သုတၱ( သုတၱႏၱ)ပိဋက၊ အဘိဓမၼပိဋကဆိုျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ အလြယ္ခြဲျပီး မွတ္ေလ့႐ွိတာက သုတ္၊ ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာဆိုတဲ့ ပိဋကတ္သုံးပုံေပါ့။
အလြယ္နားလည္ေအာင္ေျပာေတာ့ ဝိ+နီ= ေဆာင္ျခင္း၊ သံဃာ့ဂို္ဏ္းဆိုင္ရာ က်င့္ထုံးဥပေဒ
သုတၱ(သုတၱႏၲ) ပိဋက ဆိုတာက ေဟာၾကားခ်က္ေပါ့၊ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ရဲ႕ ေဟာၾကားဆုံးမေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဗုဒၶဝစန ေတြကို သုတ္တရားစုလို႔ေခၚျခင္းပါ။

ဗာရာဏသီျပည္ မိဂဒါဝုန္ေတာ၌ ေ႐ွးဦးေဟာၾကားအပ္တဲ့ ဓမၼစၾကၤာတရားမွ အစျပဳျပီး ၄၅ ႏွစ္တာ ကလပါတ္လုံး သတၱဝါတို႔ရဲ့လြတ္ေျမာက္လမ္းအတြက္ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ပရိနိဗၺာန္စံလုနီး ေနာက္ဆုံး
ေဟာၾကားခ်က္အထိတိုင္ေသာ တရားေဒသနာေတာ္ေတြကို သုတၱ၊ သုတၱန္တရားအစုလို႔ေခၚပါတယ္။
အဘိဓမၼာပိဋက ဆိုတာကေတာ့ သုတၱပိဋကတို႔မွာေတြ ့႐ွိျပီးတဲ့ ဓမၼတို႔ထက္ အေၾကာင္းအရာ၊ အနက္အဓိပၸါယ္ အယူအဆ ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားမွာ၌ သာလြန္နက္နဲေသာေၾကာင့္ အဘိဓမၼ လို႔ေခၚဆိုျခင္းပါပဲ၊

ျမတ္စြာဘုရားသည္ သတၱမဝါသို႔ေရာက္ေသာ္ မယ္ေတာ္အမိနတ္သားကို အေၾကာင္းျပဳျပီး မယ္ေတာ္ သႏၲဳႆိတ နတ္သားႏွင့္တကြ နတ္ျဗဟၼာမ်ားအား ဝါတြင္းသုံးလကာလပတ္လုံး အဘိဓမၼာ
ေဒသနာ ေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။

နတ္တို႔အားေဟာၾကားခဲ့ေသာ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ႐ွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ အားလည္းေဟာၾကား နည္းေပးေတာ္မူခဲ့တယ္၊႐ွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္က မိမိရဲ့တပည့္ရဟန္း ငါးရာကိုတစ္ဖန္
ျပန္ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္၊ဤသို႔ျဖင့္ နတ္ျပည္တြင္ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္
မ်ားဟာ ႐ွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ တပည့္ရဟန္း ငါးရာကိုအေၾကာင္းျပဳျပီးလူ႔ျပည္မွာလည္း စည္ပင္ျပန္႔ပြားလာပါတယ္၊ အဲဒီအဘိဓမၼာကို က်မ္းအားျဖင့္ ( ၇ ) က်မ္း ခြဲထားပါတယ္။

ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီေတြမွာ အဲဒီပိဋကသုံးပုံ၊ သုတၱႏၱ ပိဋကထဲက ထုတ္ႏႈတ္ျပီး အေရးဆြဲခဲ့ဆုံးပဲျဖစ္တယ္။
မ်ိဳးေဆြသန္း











No comments:

Post a Comment