Latest News

Friday, December 22, 2017

ႏွစ္ (၇၀)ျပည့္ လြတ္လပ္ေရးေန႔အႀကိဳ ဂုဏ္ျပဳေဆာင္းပါး သိမ္ေမြ႕ေသာ က်ဴးေက်ာ္မႈမ်ားႏွင့္ လြတ္လပ္ေရး

ႏွစ္ (၇၀)ျပည့္ လြတ္လပ္ေရးေန႔အႀကိဳ ဂုဏ္ျပဳေဆာင္းပါး
သိမ္ေမြ႕ေသာ က်ဴးေက်ာ္မႈမ်ားႏွင့္ လြတ္လပ္ေရး

ေသရာပါ အမာရြတ္တစ္ခု
ငယ္စဥ္က  အေမႏွင့္အတူ  အဘြားတို႔ေနထိုင္ရာ  ေတာရြာ ေလးသို႔   သြားေရာက္ခဲ့စဥ္က   ကိုယ္တိုင္ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည့္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို   ျပန္လည္သတိရမိသည္။   ဦးေလး ျဖစ္သူ   စီးနင္းသည့္  စက္ဘီးကို  ေနာက္မွ   ထိုင္လိုက္ရင္း  ဘယ္ဘက္ေျခေထာက္ စက္ဘီးစမုတ္တိုင္ၾကားသို႔ ညပ္သြား၏။ မိမိအေနျဖင့္ ဘာျဖစ္သည္ကို မသိ၊  နာလြန္း၍  ေအာ္ငိုေတာ့မွ  ဦးေလးျဖစ္သူက စက္ဘီးကို  ရပ္လိုက္၏။  ထိုအခ်ိန္အထိ ေျခေထာက္မွာ ထိုင္ခုံေထာက္တိုင္ႏွင့္ စမုတ္တိုင္ၾကားထဲတြင္ ညပ္ေနဆဲပင္။
ဦးေလးျဖစ္သူက ညပ္ေနသည့္ ေျခေထာက္ကို ဆြဲထုတ္၍  စက္ဘီးကို ေနရာတြင္ လွဲထားခဲ့ၿပီး ေက်းလက္ေဆးမွဴးအိမ္သို႔  ထမ္း၍ ေျပးေလ၏။ ေျခေထာက္ညပ္သည့္ အခ်ိန္မွ ေဆးမွဴး၏အိမ္ေရာက္သည္အထိ နာလြန္း၍  ေအာ္ငိုေနသည္မွာ  မရပ္ ေတာ့ေပ။ ေဆးမွဴးအိမ္ေရာက္မွ  မိမိနာက်င္သည့္ ေနရာကို ၾကည့္မိရာ    ေျခမ်က္စိေအာက္   အျပင္ေျခဖေနာင့္တြင္ အေရျပားလန္ကာ အ႐ိုးေပၚေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။
ေဆးမွဴးက အနာကို ေဆးေၾကာသန္႔စင္၍ ေဆးထည့္ ေပးခ်ိန္တြင္ မငိုႏိုင္ေတာ့။ မနာေတာ့၍ မဟုတ္၊ နာလြန္း၍ မငို ႏိုင္ေတာ့သည့္  သေဘာျဖစ္မည္ထင္၏။  ထိုအနာေပ်ာက္ရန္ အခ်ိန္တစ္လေက်ာ္ၾကာျမင့္ခဲ့၏။ ေန႔စဥ္ေဆးထည့္တိုင္း နာ၍ ေအာ္ခဲ့ရသည္ခ်ည္းပင္။ ထိုအနာေပ်ာက္ကင္းသြားေသာ္လည္း အမာရြတ္ကား ယခုတိုင္ ထင္ရွားေနဆဲ။ ေသရာပါအမာရြတ္ဟု  ဆိုႏိုင္ေပသည္။
ထိုအျဖစ္အပ်က္ကေလးကို ၾကည့္လွ်င္ စမုတ္တိုင္ၾကား  ေျခေထာက္ညပ္သြားသည္မွာ   စကၠန္႔ပိုင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ အသံထြက္၍ မငိုႏိုင္ေလာက္ေအာင္ နာက်င္ခဲ့ရသည္။ အနာ ေပ်ာက္ကင္းရန္ အခ်ိန္တစ္လေက်ာ္ၾကာေအာင္ ကုသခဲ့ရ သည္။ အနာေပ်ာက္ကင္းသြားေသာ္လည္း ေသရာပါအမာရြတ္ က်န္ခဲ့သည္။ ထိုအေၾကာင္းအရာသည္ ကိုယ္တိုင္ႀကံဳေတြ႕ခံစား ခဲ့ရသည္မွာ အမွန္ပင္။
မႀကံဳဖူးလို႔ မယုံဘူးဆိုေသာ္လည္း
ထိုအေၾကာင္းကို  ထိုသို႔မႀကံဳေတြ႔ခဲ့ဖူးသူ  တစ္ဦးဦးအား  ေျပာျပမိမည္ဆိုလွ်င္လည္း ထိုမွ်နာက်င္ခဲ့သည္ ဆိုသည္ကို  လက္ခံယုံၾကည္ရန္ ခက္ခဲေနေပလိမ့္မည္။ ထို႔အတူ စက္ဘီး ေနာက္တြင္ လိုက္ပါစီးနင္းလာသည့္ ကေလးငယ္တစ္ဦးကို မိမိကဲ့သို႔  မျဖစ္ေစရန္  သြန္သင္ေျပာျပေပးမည္ဆိုလွ်င္လည္း  အေလးထားခ်င္မွ ထားေပလိမ့္မည္။ အေၾကာင္းမွာ ကိုယ္တိုင္ မႀကံဳေတြ႔ဖူးျခင္းသည္ပင္လွ်င္      အေၾကာင္းအရာအေပၚ ယုံၾကည္မႈႏွင့္ အေလးထားမႈကို ေလ်ာ့ပါးေစသည့္ အေၾကာင္း တရားဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။
   ထို႔အျပင္ အခ်ိန္ကာလဆိုသည္ကလည္း အျဖစ္အပ်က္ တို႔ကို မႈန္ဝါးေမ့ေလ်ာ့သြားေစႏိုင္ပါသည္။ တစ္ခ်ိန္က အသည္း ခိုက္ေအာင္ နာက်င္ခဲ့ပါသည္ဆိုေသာ မိမိကိုယ္တိုင္ပင္ ယေန႔ တြင္ ထိုေသရာပါဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္ကို ျဖစ္ေပၚေစခဲ့သည့္ ျဖစ္စဥ္ ကို ေမ့ေလ်ာ့ေနေလၿပီ။ ဤသည္လည္း လူသားတို႔၏ သဘာဝ  တစ္ခုပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ေသေသာသူ ၾကာလွ်င္ေမ့ ဟုပင္  ဆိုၾကသည္ မဟုတ္ပါလား။
ထိုအျဖစ္အပ်က္  အေၾကာင္းအရာမွာ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး၏  အေသးအဖြဲ  ကိစၥတစ္ခုသာျဖစ္ပါသည္။ ေမ့ေလ်ာ့သြားေသာ္ လည္း အေရးမႀကီး ၊ မည္သူ႔ကိုမွ် ထိခိုက္ျခင္း မရွိႏိုင္ပါ။ သို႔ရာ တြင္ ထိုအျဖစ္အပ်က္  အေၾကာင္းအရာမွ ေဖာ္ထုတ္ရရွိသည့္ သေဘာတရားကေတာ့ အေရးႀကီးသည္၊ တစ္မ်ဳိးသားလုံးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေနသည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္အေနျဖင့္ ဆုံး႐ႈံးသြားသည့္ လြတ္လပ္ေရးကို ျပန္လည္ရရွိခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ ၇ဝ ျပည့္ေတာ့ေပမည္။ ႏွစ္ ၇ဝ ဟူသည့္  အခ်ိန္ကာလသည္ လူတစ္ဦး၏ သက္တမ္းျဖစ္ပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ နယ္ခ်ဲ႕ကိုလိုနီေခတ္ကို ကိုယ္တိုင္ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ ဖူးသူအေရအတြက္မွာ  အေတာ္ပင္နည္းသြားေပၿပီ။   က်န္လူ အမ်ားစုမွာ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ပိုင္းမွ လူျဖစ္လာၾကသူ မ်ားပင္ ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ေရွးယခင္က လြတ္လပ္ခဲ့ေသာ၊  သူ႕ကြၽန္ဘဝတြင္   ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သမွ်ေသာ၊   လြတ္လပ္ေရးကို ျပန္လည္အရယူခဲ့ရေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ ဖတ္မွတ္ ေလ့လာျခင္းႏွင့္ တစ္ဆင့္စကားတို႔အရသာ သိႏိုင္ၾက ေပမည္။
သို႔ရာတြင္ ထိုသို႔ ဖတ္မွတ္ေလ့လာျခင္းႏွင့္ လက္ဆင့္ကမ္း  ေျပာၾကားခ်က္တို႔အရ သိရွိလာၾကသည့္ အေၾကာင္းအရာ တို႔သည္ စိတ္ကူးယဥ္အျဖစ္အပ်က္မ်ား မဟုတ္ခဲ့ေပ။ ျမန္မာ တစ္မ်ဳိးသားလုံး၏ ေသြး၊ ေခြၽး၊ မ်က္ရည္တို႔ျဖင့္ ရင္းခဲ့ရသည့္ ျဖစ္ရပ္အမွန္မ်ားျဖစ္ၾကသည္ကို    သိရွိထားအပ္ေပသည္။ သို႔မွသာ လြတ္လပ္ေရး၏ အႏွစ္သာရ၊ လြတ္လပ္ျခင္း၏ တန္ဖိုး တို႔ကို   သိရွိနားလည္ႏိုင္ၾကေပလိမ့္မည္။   လြတ္လပ္ေရးကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးစြာ  ဝိုင္းဝန္းထိန္းသိမ္း   ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ၾကရမည့္ တာဝန္မွာ ျမန္မာတစ္မ်ဳိးသားလုံး၏ အမ်ဳိးသားေရး တာဝန္  ျဖစ္သည္ဟူသည့္  အသိတရားတို႔  ထြန္းကားႏိုင္ေပ မည္။
သမိုင္းေၾကာင္းထဲက အမွန္တရားမ်ား
ရွည္လ်ားလြန္းသည့္  သမိုင္းေၾကာင္းထဲမွ  ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕  အဂၤလိပ္တို႔၏ က်ဴးေက်ာ္မႈတို႔ကို ျပန္ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာ ပိုင္နက္ျဖစ္ေသာ  အာသံ၊  မဏိပူရ  ျပည္တြင္းေရးကိစၥတြင္ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း၊ ရွင္မျဖဴကြၽန္းကို က်ဴးေက်ာ္သိမ္းပိုက္  တပ္စြဲျခင္းတို႔ေၾကာင့္  တိုက္ပြဲမ်ား စတင္ျဖစ္ပြားကာ  ၁၈၂၄ ခုႏွစ္  မတ္လ ၅ ရက္ေန႔တြင္ အိႏၵိယဘုရင္ခံခ်ဳပ္ ေလာ့အမ္းဟတ္ က ျမန္မာႏိုင္ငံကို စစ္ေၾကညာ၍ ပထမ အဂၤလိပ္ - ျမန္မာ က်ဴးေက်ာ္စစ္ကို    ဆင္ႏႊဲခဲ့ၾကသည္။    ၁၈၂၆    ခုႏွစ္  ေဖေဖာ္ဝါရီလ  ၂၄  ရက္ေန႔တြင္  ခ်ဳပ္ဆိုေသာ ရၲပိုစာခ်ဳပ္ အရ   ရခိုင္ႏွင့္  တနသၤာရီနယ္ကို  ျမန္မာတို႔  လက္လႊတ္ခဲ့ရ ေလသည္။
နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္တို႔သည္ ျမန္မာတို႔၏ ေျမေပၚတြင္ ေျခကုပ္ ရသြားေသာအခါ  အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျပ  အ$က်ပ္ကိုင္ကာ စစ္ေၾကညာျခင္းမရွိဘဲ ၁၈၅၂ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ ဒုတိယ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ က်ဴးေက်ာ္စစ္ကို  ဆင္ႏႊဲ၍  ၁၈၅၂ ခုႏွစ္  ဒီဇင္ဘာလ  ၂ဝ  ရက္ေန႔တြင္  ေအာက္ျမန္မာႏိုင္ငံကို  သိမ္းပိုက္ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့ျပန္သည္။
နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္တို႔၏ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ထားရွိေသာ   စစ္ဦးစီးေပၚလစီမွာ  ျမန္မာဘုရင္ကို  ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးရန္၊ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံး လုံးဝ႐ိုေသပ်ပ္ဝပ္ က်ဳိးႏြံေစရန္ႏွင့္ ဘုရင္ ႏွင့္ လူမ်ဳိးပါ ပ်က္သုဥ္းေစရန္ဟူသည့္ အခ်က္ ၃ ခ်က္ျဖစ္ပါ သည္။ ထိုေပၚလစီအတိုင္း ဘုံေဘဘားမားသစ္ကုမၸဏီ သစ္ခိုး ထုတ္သည့္ ကိစၥကို အေၾကာင္းျပဳကာ ၁၈၈၅ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၁၁  ရက္ေန႔တြင္  စစ္ေၾကညာ၍  တတိယ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ က်ဴးေက်ာ္စစ္ျဖင့္ ျမန္မာျပည္သိမ္းစီမံခ်က္ကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေလေတာ့သည္။
၁၈၈၅ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာတို႔၏သီေပါဘုရင္ကို နန္းခ်၍ ႏိုဝင္ဘာလ ၂၉ ရက္ ညေန ၅ နာရီ ၄၅ မိနစ္တြင္ သီေပါဘုရင္ႏွင့္ မိသားစုအား သူရိယသေဘၤာ ေပၚသို႔ တင္ေဆာင္ကာ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္တို႔၏ စစ္ဦးစီးေပၚလစီ တြင္ ပါရွိသည့္အတိုင္း ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးရန္ စီစဥ္ခဲ့ၾကေလသည္။  ထိုရက္မ်ားသည္ ျမန္မာတို႔၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ လက္လြတ္ ဆုံး႐ႈံးခဲ့ရသည့္ ရက္စြဲမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ကြၽန္ျဖစ္ခဲ့ရသည့္  နိဒါန္းရက္စြဲမ်ားဟုလည္း ေခၚႏိုင္ပါသည္။
၁၈၈၆ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ အိႏၵိယဘုရင္ခံခ်ဳပ္ ေလာ့ဒ္ဒပ္ဖရင္က   ''ဧကရီဘုရင္မႀကီး၏    အမိန္႔ေတာ္ကို ဦးထိပ္ရြက္ပန္ဆင္ကာ  ဤေၾကညာခ်က္ကို   ထုတ္ျပန္သည့္ အခ်ိန္မွ အစျပဳၿပီးလွ်င္ ယခင္က သီေပါဘုရင္အုပ္စိုးခဲ့ေသာ  တိုင္းျပည္နယ္ပယ္မွန္သမွ် အားလုံးတို႔သည္ သီေပါဘုရင္၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ ရွိလိမ့္မည္မဟုတ္ေတာ္မူ၍ ဧကရီ ဘုရင္မႀကီး၏  ႏိုင္ငံေတာ္အစိတ္အပိုင္းအျဖစ္  သိမ္းသြင္းၿပီး ျဖစ္ေလရာ  ဧကရီဘုရင္မႀကီး၏  သေဘာေတာ္က်  အိႏၵိယ ဘုရင္ခံခ်ဳပ္ႀကီးက  အခါအားေလ်ာ္စြာ  အရာရွိမ်ား  ခန္႔အပ္ အုပ္ခ်ဳပ္သြားေစလိမ့္မည္ ျဖစ္ေပေၾကာင္း''ဟူ၍ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေလသည္။
ထိုေန႔တြင္ပင္  မဟာဝန္ရွင္ေတာ္မင္းႀကီး  ဆာခ်ားလ္ ဘားနတ္ကလည္း  ''အိႏၵိယဘုရင္ခံခ်ဳပ္၏  အမိန္႔ေတာ္အရ အထက္ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဧကရီအရွင္မဖုရားပိုင္ ႏိုင္ငံေတာ္မ်ားႏွင့္ အတူ အၿမဲေပါင္းစည္းထားရွိၿပီးျဖစ္သည့္အတိုင္း ယခုမွစ၍  အဂၤလိပ္အစိုးရအရာရွိမင္းတို႔ တိုက္႐ိုက္အုပ္စိုးျခင္းကို ခံၾကရ မည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း မည္သည့္ မင္းတစ္ပါးပါးမွ် အစိုးရႏိုင္ ေတာ့မည္မဟုတ္'' ဟူ၍  ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေလသည္။ ဤေၾကညာခ်က္ျဖင့္  ျမန္မာႏိုင္ငံသည္  ကြၽန္ဇာတ္သြင္းျခင္း ခံခဲ့ရေလသည္။
ေဖာ္ျပခဲ့သည့္  အေၾကာင္းအရာ  အျဖစ္အပ်က္တို႔သည္ ရွည္လ်ားလွသည့္  ျမန္မာသမိုင္းေၾကာင္းႏွင့္  ယွဥ္လိုက္လွ်င္ လွ်ပ္တစ္ျပက္မွ်သာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည့္။ သို႔ရာတြင္ ထိုအခ်ိန္က ျမန္မာတစ္မ်ဳိးသားလုံး    လြန္စြာနာက်င္ခံစားခဲ့ၾကရသည့္ လက္ေတြ႕ ျဖစ္စဥ္မ်ား၊ အမွန္တရားမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ပိုင္ဆိုင္ ထားသည့္ လြတ္လပ္ေရးကို ဂ႐ုမထားမိ၊ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ ႏိုင္သည့္ စြမ္းအားမရွိ၊ စည္းလုံးညီၫြတ္မႈ မရွိၾကလွ်င္ လြတ္လပ္ ေရးကို အခ်ိန္တိုအတြင္း ဆုံး႐ႈံးသြားႏိုင္သည္ကို သတိျပဳၾကရ ေပမည္။
ေပးဆပ္လိုက္ရသည့္ အခ်ိန္ႏွင့္ ရင္းႏွီးမႈမ်ားစြာ
နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္တို႔၏ ပထမက်ဴးေက်ာ္စစ္ၿပီးကတည္းက  လြတ္လပ္ေရး ျပန္လည္ရရွိသည္အထိ တိုင္းရင္းသားျပည္သူ တို႔၏ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားစြာ ဆင္ႏႊဲခဲ့ၾကသည္ကို  ေတြ႕ရေပသည္။  စစ္ေရးအရ  တြန္းလွန္တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကသလို  ႏိုင္ငံေရးအရလည္း     ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကရေပသည္။ ခဏတာအတြင္း ဆုံး႐ႈံးခဲ့သည့္ လြတ္လပ္ေရးကို ျပန္လည္ရရွိ ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းၾကရာတြင္ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ ၾကာျမင့္ခဲ့ ေပသည္။
ထိုကာလအတြင္း နယ္ခ်ဲ႕တို႔သည္ တိုင္းျပည္၏ ေျမေပၚ ေျမေအာက္ သယံဇာတတို႔ကို မတရားထုတ္ယူသြားခဲ့ၾကသည္။ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္တို႔ကို ပ်က္စီးေစခဲ့ၾကသည္။ ပညာေရး၊ လူမႈေရးတို႔ နိမ့္က်ေအာင္ စီမံခဲ့ၾကသည္။ ထိုစဥ္ကပင္ ႏိုင္ငံ တကာက ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်ရေလာက္ေအာင္ ျမန္မာအမ်ဳိးသားထု  အေပၚ လူ႕အခြင့္အေရးခ်ဳိးေဖာက္မႈမ်ား က်ဴးလြန္ခဲ့ၾကသည္။ အဆိုးဆုံးမွာ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း ေသြးကြဲေစရန္ ေသြးခြဲ၍ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကသည္။
နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္တို႔သည္   ၄င္းတို႔၏   ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ထားရွိေသာ စစ္ဦးစီးေပၚလစီႏွင့္အညီ သီေပါဘုရင္ႏွင့္ အမ်ဳိး အႏြယ္တို႔ကို အိႏၵိယႏိုင္ငံ မဒရပ္၊ ¤င္းမွ ရတနာဂီရိသို႔ ပို႔ေဆာင္ ၍ ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးခဲ့သည္။ ဘုရင္ကို ေသသည္အထိ အက်ဥ္းစံ ဘဝႏွင့္ ထားခဲ့ၾကသည္။ မဟာဆီမဟာေသြးကို ပ်က္ယြင္းသြား ေစသည္အထိ  အကြက္က်က်  ဖန္တီးခဲ့ၾကသည္။  သို႔ရာတြင္ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံး  လုံးဝ႐ိုေသပ်ပ္ဝပ္  က်ဳိးႏြံေစရန္ဆိုသည့္ အခ်က္ကိုကား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့ၾကေပ။ ျမန္မာတို႔၏ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ကို     ခ်ဳိးႏွိမ္ႏိုင္ျခင္းမရွိခဲ့ဟူ၍လည္း     ဆိုႏိုင္ပါ သည္။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ လြတ္လပ္ေရးကို ျပန္လည္ရရွိေရး အတြက္  ျမန္မာတိုင္းရင္းသားတို႔၏  အသက္၊  ေသြး၊  ေခြၽး ေျမာက္ျမားစြာ ရင္းႏွီးေပးဆပ္လ်က္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ႀကိဳးပမ္း ခဲ့ၾကရေပသည္။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ႏွင့္ လြတ္လပ္ေရး
နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္တို႔သည္  ျမန္မာတို႔အေပၚ  က်ဴးေက်ာ္စစ္  သံုးႀကိမ္ဆင္ႏႊဲ၍  ကြၽန္ျပဳအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကသည္။  နယ္ခ်ဲ႕တို႔၏ က်ဴးေက်ာ္မႈသည္ ထင္သာျမင္သာရွိခဲ့ေပသည္။ မ်က္ေမွာက္ ေခတ္တြင္ စစ္ေရးအရ က်ဴးေက်ာ္မႈကို မလႊဲမေရွာင္သာမွသာ  အသုံးျပဳၾကသည္ကို ေတြ႕ရေပသည္။ သို႔ရာတြင္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ယိုင္နဲ႔ေအာင္ ထိပါးေနသည့္ က်ဴးေက်ာ္ မႈမ်ားမွာ ထင္သာျမင္သာ မရွိေသာ္လည္း ဘက္ေပါင္းစုံမွ ထိုးႏွက္လ်က္ရွိသည္ကို သတိျပဳၾကရေပမည္။
ႏိုင္ငံေရး၊  စီးပြားေရး၊  လူမႈေရး၊  သေဘာတရားေရး၊ သံတမန္ေရး၊   ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရး   စသည့္က႑ေပါင္းစုံတြင္ နည္းလမ္းေပါင္းစုံျဖင့္  က်ဴးေက်ာ္လ်က္ရွိေနသည္ကို  ႏိုင္ငံ တကာတြင္  လတ္တေလာႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ ျဖစ္စဥ္သာဓက မ်ားစြာႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္၍ ျမင္ႏိုင္စြမ္းရွိၾကရေပမည္။ ထိုသို႔ေသာ က်ဴးေက်ာ္မႈမ်ားသည္ စစ္ေရးအရ ေပၚေပၚထင္ထင္ က်ဴးေက်ာ္ ျခင္းထက္ ထိေရာက္မႈရွိသည့္အျပင္ က်ဴးေက်ာ္ခံရမွန္း မသိ ေလာက္ေအာင္လည္း သိမ္ေမြ႕ေနတတ္ေပသည္။  အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ  တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေနမွသာ  လြတ္လပ္သည့္  တိုင္းျပည္ တစ္ခုဟု ေခၚႏိုင္သလို အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ထိပါးခံရလွ်င္  လြတ္လပ္ေရးကို ၿခိမ္းေျခာက္ခံရျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ျဖစ္၍ လြတ္လပ္ေရးကို   ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရမည့္ နယ္ပယ္သည္  စစ္ေရးအရ က်ဴးေက်ာ္မႈသာမက  ထိုထက္ပင္ က်ယ္ဝန္းေနၿပီျဖစ္ပါသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရလွ်င္   တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေပါင္းစုံ  မွီတင္းေနထိုင္လ်က္ရွိၾကေသာ အမိႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး၏ လြတ္လပ္ ေရး  အဓြန္႔ရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေရးအတြက္  အတိတ္သမိုင္း ေၾကာင္းတြင္   ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရေသာ    လြတ္လပ္ေရး ဆုံး႐ႈံးမႈ၏ ခါးသီးသည့္    အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကို    သင္ခန္းစာယူရင္း မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္  ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္  က်ဴးေက်ာ္မႈ အေပါင္းကို   သတိႀကီးစြာထားကာ    စည္းလုံးညီၫြတ္မႈ စြမ္းအားျဖင့္ တြန္းလွန္ကာကြယ္ၾကပါစို႔လို႔ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ အပ္ပါသည္။          ။ ေဆာမ်ဳိးႏြယ္(ျမန္မာ့အလင္း)

No comments:

Post a Comment