Latest News

Sunday, October 21, 2018

ရွမ္းတို့႐ိုးရာ သီတင္းကြၽတ္ပူေဇာ္ပြဲေတာ္သာ

ရွမ္းတို့႐ိုးရာ သီတင္းကြၽတ္ပူေဇာ္ပြဲေတာ္သာ

ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ နတ္ျပည္မွ ျပန္လည္ၾကျြမန္း ေတာ္မူသည့္  သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႔တြင္  ႀကိဳဆုိပူေဇာ္ လွဴဒါန္းခန္းအတြက္ ရွမ္းလူမ်ဳိးတို႔သည္ သီတင္းကြၽတ္ လဆန္း  ၁၄ ရက္တြင္   ဟိန္းဟိန္ပြဲေတာ္က်င္းပရန္ သမၺဳဒ္စင္ (မီးထြန္းပြဲအတြက္   ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ကို သီးသန္႔ျပဳလုပ္၍ ပူေဇာ္သည့္စင္)ကို ဘုံအဆင့္ ဝါးႏွီးျဖင့္ ရက္လုပ္ၿပီး မိမိတို႔အိမ္ၿခံဝတြင္  လူသြားလမ္းကေလးကို ေျပာင္စင္သန္႔ရွင္းေအာင္ ရွင္းလင္းကာ သဲျဖဴမ်ားခင္းလ်က္ သမၺဳဒ္စင္စုိက္ထူႀကိဳဆိုပူေဇာ္ရန္ ျပင္ဆင္ၾကသည္။ ထိုေန႔ တြင္ ေတာင္ယာထြက္ ကန္စြန္းဥ၊ သခြားသီး၊ ဖ႐ုံသီးမ်ား၊ ႀကံမ်ားျဖင့္ လူႀကီးသူမဘုိးဘြားတို႔အား လုိက္လံကန္ေတာ့ ၾကသည္။ ဘိုးဘြားတုိ႔မွ ေရွာက္ခ်ဳိသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီး၊ ေရာင္စုံမုန္႔မ်ားျဖင့္   ျပန္၍လက္ေဆာင္ေပးၾကသည္။ ဘုရားရွင္အား ႀကိဳဆုိလွဴဒါန္းမည့္ သမၺဳဒ္စင္တြင္ ၾကက္လွ်ာ၊ တံခြန္၊ ကုကၠားတုိင္မ်ား၊ ေတာင္ယာထြက္စပါးပင္၊ ႀကံပင္၊ ငွက္ေပ်ာပင္မ်ား ၿမိဳင္ေနေအာင္ ခ်ည္ေႏွာင္စိုက္ထားၾကၿပီး သမၺဳဒ္စင္ေအာက္တြင္ ငွက္ေပ်ာသီး၊ ေရွာက္ခ်ဳိသီး၊ သခြား သီး၊ ကန္စြန္းဥမ်ား၊ ပန္းမ်ား လွပစြာခ်ိတ္ဆြဲျပင္ဆင္ထား သည္။ လျပည့္ေန႔ နံနက္ ၃ နာရီခန္႔တြင္ စင္ေပၚရွိ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေရွ႕၌ အုန္းသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီး၊ ကြမ္း ေဆး၊ လက္ဖက္တို႔ပါဝင္ေသာ ကန္ေတာ့ပြဲတစ္ခုႏွင့္ ဆြမ္း၊ မုန္႔မ်ဳိးစုံ၊ ယိုမ်ဳိးစုံႏွင့္ ပန္းဆီမီးမ်ား ကပ္လွဴပူေဇာ္ၾကသည္။

သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ည၌   ေနဝင္လထြက္သည္မို႔ ရြာလယ္ဓမၼာ႐ုံေရွ႕တြင္ ရွမ္းအုိးစည္သံ၊ လင္းကြင္းသံ၊ ေမာင္းဆိုင္းသံမ်ားျဖင့္  တီးခတ္ၿပီး  ဓားသိုင္းအက၊ တုိးနရားအကမ်ားျဖင့္ လူစုၾကသည္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ေအာ္ဟစ္ေခၚသံမ်ားျဖင့္ ဆူညံေနသည္။ မီး႐ွဴးမီးပန္းမ်ား၊ ေျဗာက္အုိးမ်ား ပစ္ေဖာက္ၾကသည္။ ဓမၼာ႐ုံေရွ႕ ေျမကြက္လပ္တြင္ လူမ်ားျပည့္ေနၿပီး ဓားသုိင္း အက၊ တုိးနရားအကႏွင့္ ရွမ္းအုိးစည္ဝုိင္းတုိ႔ကုိ ၾကည့္႐ႈ ၾကသည္။ ရပ္ရြာလူႀကီးမ်ားက ဟိန္းဟိန္ပြဲလွည့္ေတာ့မည္ ျဖစ္၍  တန္းစီၾကရန္  အသံခ်ဲ႕စက္ျဖင့္  ႏႈိးေဆာ္လွ်င္ ပရိသတ္မ်ား လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္သြားၾကၿပီး တံခြန္ကုကၠား တုိင္ကုိင္သူမ်ား၊ ကန္ေတာ့ပြဲရြက္သူမ်ား၊ မီးၾကာကုိင္အပ်ဳိ မ်ား အဆင့္ဆင့္တန္းစီၾကရန္ အုိးစည္အဖြဲ႕ေနာက္မွ တုိးနရားအဖြဲ႕ ေနရာယူရန္ႏွင့္ ကန္ေတာ့ပြဲရြက္သူမ်ား၊ ေရာင္စုံ မီးပုံးကုိင္သူမ်ား အစဥ္အတုိင္းလုိက္ပါၾကရန္ ႏႈိးေဆာ္ေပး သည္။ သုိ႔ျဖင့္ ဟိန္းဟိန္ေခၚ ဆီမီးတစ္ေထာင္ပူေဇာ္ပြဲႀကီးမွာ လေရာင္ေအာက္တြင္   ဝင္းလက္ေတာက္ပေနၾကသည္။ လူတန္းႀကီးသည္ တေရြ႕ေရြ႕ႏွင့္ ရြာဦးဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသုိ႔ ေရာက္ရွိလာၾကသည္ႏွင့္   ဆုေတာင္းျပည့္ေစတီတြင္ မီးၾကာပေဒသာ ေရာင္စုံမီးပုံးကေလးမ်ား၊ ဆီမီးခြက္မ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္ၾကသည္။ မီး႐ွဴးမီးပန္းမ်ားသည္ ဝင္းခနဲ လက္ခနဲ ျဖင့္  လွပေနၾကၿပီး  မီးပုံးပ်ံမ်ား  လႊတ္တင္ၾကသည္။ ရွမ္းျပည္ေတာင္ပုိင္း၏ ပူေဇာ္နည္းမ်ားျဖစ္ေပသည္။

ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပုိင္း မူဆယ္၊ နမ့္ခမ္းေဒသတြင္ရွိေသာ ေမာဝ္ရွမ္းလူမ်ဳိး ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေရွ႕တြင္ ဝါးပုိးအရင္းမွ အဖ်ားအထိ ရွည္လ်ားေသာ ဝါးလုံး ျဖင့္ တံခြန္တုိင္ျပဳလုပ္ၾကသည္။ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း ၁၄ ရက္ေန႔ညတြင္ ရွမ္းအုိးစည္၊ လင္းကြင္း၊ ေမာင္း၊ ဆုိင္း တုိ႔ျဖင့္ တီးခတ္လူစုၾကၿပီး ရြာလုံးကြၽတ္  ပရိသတ္အားလုံး ေစတီပုထုိးႏွင့္ ေက်ာင္းပတ္ပတ္လည္တြင္ ဆီမီးမ်ားထြန္းညႇိ ပူေဇာ္ၾကသည္။ တံခြန္တုိင္ေျခမွ အဖ်ားနားအထိ ပန္းမ်ား ကုိ တုိင္မေထာင္မီညဦးတြင္ လာေရာက္ခ်ည္ေႏွာင္ပူေဇာ္ၾက သည္။ တံခြန္တုိင္ကုိ ဝါးႏွီးျဖင့္ရက္လုပ္ၿပီး ေရႊစကၠဴ၊ ေငြ စကၠဴမ်ားကပ္ထားသည့္   အဆင့္ဆင့္ေသာထီးေတာ္ တပ္ဆင္ၾကသည္။ မွန္ဝုိင္းမ်ားစာလုံးႏွင့္ ဗုဒၶပုံေတာ္မ်ား ပါေသာ ရြက္ထည္ရွည္တံခြန္ကုကၠားမ်ားကုိ တုိင္ထိပ္တြင္ ခ်ည္ေႏွာင္ၿပီးသည္ႏွင့္ တုိင္အဖ်ားမွ ႀကိဳးျဖင့္ဆုိင္းကာ အမ်ဳိးသား အမ်ဳိးသမီးမ်ားအားလုံး တစ္ၿပိဳင္နက္ေအာ္ဟစ္ အသံျပဳ တံခြန္တုိင္ေထာင္ၾကေလသည္။ တုိင္ေျခရင္းတြင္ ႀကံပင္၊ ငွက္ေပ်ာပင္မ်ားႏွင့္အတူ ဝါးႏွီးျဖင့္ ရက္လုပ္ထား သည့္ ဆြမ္းေတာ္ခြက္အႀကီးႀကီးတစ္ခု ပူးတြဲခ်ည္ေႏွာင္ထား ၾကသည္။ တံခြန္စိုက္ထူစဥ္တြင္ ရွမ္းအိုးစည္၊ လင္းကြင္း၊ ေမာင္း၊ ဆိုင္းမ်ား တီးခတ္ၾကၿပီး တိုင္ေထာင္မတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ မီး႐ွဴးမီးပန္းမ်ား၊ ေျဗာက္အိုးမ်ား ပစ္ေဖာက္ၾကသည္။ ရြာမွ လူမ်ားသည္ တစ္ညလံုး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ ေနၾကၿပီး ဆြမ္းခ်က္သူ၊ အိမ္ျပန္ဆြမ္းခ်က္သူမ်ားျဖင့္ ညဥ့္နက္သည္ အထိ မအိပ္ၾကဘဲ တံခြန္တိုင္ကိုေစာင့္ၾကရသည္။ နံနက္ ၃ နာရီခန္႔တြင္ ဆြမ္းေတာ္တင္ရန္ ျပင္ဆင္ၾကျခင္းျဖစ္ သည္။ အခ်ဳိ႕ရြာမ်ားသည္ ဒီဘက္ရြာမွ တံခြန္တိုင္ဆြမ္းေတာ္ ႏွီးျခင္းေတာင္းႀကီးတြင္ ဟိုဘက္ရြာမွ နံနက္ ၂ နာရီ၊ ၃ နာရီခန္႔  လာေရာက္ၾကၿပီး  ဦးေအာင္ဆြမ္းေတာ္တင္ၾက သျဖင့္    မိမိတို႔ရြာမွ    ဦးေအာင္တင္ႏိုင္ေရး  တစ္ညလံုး မအိပ္ဘဲ ေစာင့္ၾကရၿပီး ခ်က္ၾကရျခင္းျဖစ္ေပသည္။

ဤသို႔ျဖင့္  ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္းႏွင့္  ေျမာက္ပိုင္း ေမာဝ္ရွမ္းတို႔၏ ဟိန္းဟိန္ပြဲေတာ္သည္ ေရွးေရွးဘိုးဘြား မ်ား လက္ထက္မွစၿပီး ယေန႔ထက္တိုင္ က်င္းပပူေဇာ္ၿမဲျဖစ္ ေသာ  ရွမ္းတို႔႐ိုးရာ   သီတင္းကြၽတ္ပူေဇာ္ပြဲေတာ္သာ ေဆာင္းပါးအား ေလ့လာမွတ္တမ္းျပဳေရးသားလိုက္ရေပသည္။                         

သန္းတင္(၁ဝ၅)ေျမ
ကိုးကား
- ေရႊရင္ႏွစ္၏ ရင္ေသြးရတနာ႐ိုးရာပြဲေတာ္မ်ား
- ကိုယ္ေတြ႕   မူဆယ္၊    နမ့္ခမ္းေဒသေမာဝ္ရွမ္းတို႔၏
  သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ပူေဇာ္ပြဲမ်ား

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Tags

Accident Ad Agriculture Article Astrology Aung San Suu Kyi Bagan Beauty Bogale Book Car Cartoon celebs Crime Crony Daily Popular Danubyu Dedaye Dhamma Dr Hla Myat Thway Education ELection Entertainment Environment Foreign Affairs General General Aung San General Knowledge Gossip Gov Health Herbal Hinthada History Hluttaw Ingapu Interview Job Kangyidaunt kyaik Lat Kyangin Kyaunggon Kyonpyaw Latputta Laymyethna Lemyethna Letter Ma Shwe Moe Mahn Johnny Maubin Mawlamyinegyun Media MMP MMP 1 money Myan Aung Myanmar Idol Myaungmya Myo Min Paing News Ngapudaw Ngathaingchaung NLD Nyaung Tone Opinion Pagoda Pantanaw Party Pathein People Photo Places Poem Police Politic Political Prisoner Popular Project Pyapon Quote School Bus Song Speech Sport Sports Student SYW SYW 1 Technology Thabaung Time Ayeyar Tourism Trailer Travel U Ba Hein U Ko Ni U Kyaw Myint U Win Htay USDP Video Wakhama Weather World News Yekyi Zalun စိတ္အဟာရ ရသစာမ်ား စိုက္ပ်ိဳးေရး ထူးဆန္းေထြလာ ဒီေရေတာ နာေရး ဗေဒင် မဘသ မံုရြာ လယ္သိမ္းေျမသိမ္း လူပုဂၢိဳလ္မ်ား လူေပ်ာက္ေၾကာ္ျငာ အရွင္သုစိတၱ (ေမာ္ကၽြန္း) အရွင္သုစိတၱ (ေမာ္ကၽြန္း) ဆရာေတာ္ အေထြေထြ ေ၀ဖန္ေရး ေထြအုပ္ ​ေမာ္​တင္​စြန္​း ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား

Labels

Recent Post