Latest News

Monday, August 20, 2018

ဗလာဆိုင္းကို လြမ္းမိပါသည္

ဗလာဆိုင္းကို လြမ္းမိပါသည္                                           
                         

ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္း၏ က်ယ္ဝန္းေသာဆြမ္းစား ေဆာင္တြင္ အလွဴထမင္း အလွဴဟင္းကို စားၾကၿပီးသည့္
ေနာက္ ဆရာေတာ္က ကြၽန္ေတာ္တို႔အဖြဲ႕ကို ဧည့္ခံမ႑ပ္
သို႔လိုက္ပို႔ရန္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကို ခုိင္းပါသည္။
လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းေသာက္ရင္း နားနားေနေန ေနေစ
လိုဟန္ရွိ၍ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ေမာင္ေက်ာင္းသား
ေနာက္သို႔လိုက္ခဲ့ၾကပါသည္။ အမွန္စင္စစ္ ကြၽန္ေတာ္  ၏ သေဘာဆႏၵအရဆိုလွ်င္ ျပန္ခ်င္စိတ္သာရွိပါ
သည္။ အတန္ငယ္ေဝးလွသည့္ ဆြမ္းစားေဆာင္မွပင္
အတိုင္းသားၾကားေနရေသာ ဧည့္ခံမ႑ပ္ရွိ ေျမတုန္
ရင္တုန္ေအာင္ က်ယ္ေလာင္လွသည့္ ေဆာင္းေဘာက္
ႀကီးမ်ားႏွင့္ မည္သည့္တူရိယာ၏အသံမွန္း ခြဲျခားမရ
ေသာ တီးဝိုင္းႀကီးကို  ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါ
သည္။ ဆရာေတာ္၏ဆႏၵကို မလြန္ဆန္လို၍သာ
ေမာင္ေက်ာင္းသားေနာက္မွ ခပ္မဆိတ္လိုက္ခဲ့ရျခင္း
ျဖစ္၏။

အလွဴမ႑ပ္အတြင္းဝင္သည္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔
အဖြဲ႕သည္ ေဆာင္းေဘာက္ႀကီးမ်ားႏွင့္ လြတ္လို
လြတ္ျငား အေဝးဆံုးေနရာတစ္ခုကို တက္ညီလက္ညီ
ေရြး၍ ေနရာယူၾကပါသည္။ အျပင္က ၾကားခဲ့ရေသာ အသံသည္ မ႑ပ္အတြင္း၌ အသံလႈိင္းႀကီးအျဖစ္ ရင္ကိုတုန္ခါေစၿပီး ေဆာင္းေဘာက္ႀကီးမ်ားသည္ ေၾကာက္စရာ သတၱဝါႀကီးမ်ားသဖြယ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔
အား ေျခာက္လွန္႔လ်က္ရွိ၏။ မည္သည့္ စကားမွ် မဆိုႏိုင္
ၾကဘဲ (တစ္ေယာက္စကားကိုလည္း တစ္ေယာက္
က ၾကားႏိုင္မည္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္) တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာငယ္ေလးမ်ားျဖင့္ ၾကည့္ေနမိၾက
သည္။ မိမိတို႔အား တေလးတစား လာေရာက္ႏႈတ္ဆက္၍ ဧည့္ခံစကားဆိုေသာ အလွဴ႕ရွင္အလွဴ႕အမတို႔အား မဂၤလာခြန္းတု႔ံစကား ဆိုေနရျငားလည္း သူတို႔၏စကား
ကို ေကာင္းေကာင္းမၾကားရ၊ သူတို႔ကလည္း မိမိတို႔
စကားကိုၾကား ရဟန္မရွိ။ စားပြဲေပၚတြင္ တည္ခင္း
ဧည့္ခံထားေသာ လက္ဖက္ပြဲ၊ အခ်ဳိပြဲမ်ားသို႔လည္း အာ႐ုံ မေရာက္ၾကေပ။ ဧည့္ခံမ႑ပ္တြင္း ရွိေနသူတို႔
အား အကဲခတ္ၾကည့္ရာတြင္ ၾကံဳေတြ႕ေနၾကရသည့္ နားဆင္းရဲျခင္းဒုကၡႏွင့္ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းဒုကၡႀကီးတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ မည္သို႔႐ုန္းထြက္ၾကရမည္နည္းဟု အၾကံထုတ္ေနၾကဟန္ရိွေလသည္။

ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္ခဲ့

ဧည့္ခံစင္ျမင့္ထက္တြင္ ဆိုင္းဝိုင္းကိုေတြ႕ရေသာ္ လည္း ဆိုင္းဆရာကိုကားမျမင္မိေပ။ အစြမ္းကုန္
လက္စြမ္းျပ၍ ဧည့္ပရိသတ္အား ေကာင္းေကာင္း ဧည့္ခံေနသူမ်ားကား၊ ဆိုင္းဝိုင္းေနာက္တြင္ ခင္းက်င္း
ထားေသာ ေခတ္ေပၚသံစံုတီးဝိုင္းဟု အမည္ခံသူမ်ား
ျဖစ္၏။ သံစုံတီးဝိုင္းအမည္ႏွင့္ လိုက္ဖက္သည္ဟု ဆိုရ
ပါမည္။ မည္သည့္တူရိယာ၏အသံဟု ခြဲျခား၍ မရႏိုင္
ေလာက္ေအာင္ အသံေပါင္းစံု ဆူညံလံုးေထြးေနေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္၏။ အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ သီဆိုေန
သည္ကို ျမင္ေနရေသာ္လည္း သီဆိုသံကို ပီပီသသ မၾကား
ရေခ်။ လူငယ္ေက်ာင္းသားဘဝက အေနာက္တိုင္းဂီတ တူရိယာပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္ခဲ့ေသာ စာေရး
သူပင္လွ်င္ လက္ရွိၾကားေနရေသာ သံစံုတီးဝိုင္းရွိ ဂီတတူရိယာမ်ား၏ သံစဥ္ကို ခြဲျခားခံစားရန္ေဝးစြ ဘင္သံတဒုန္းဒုန္း၏ေအာက္၌သာ ျပားျပားဝပ္ေနရ၏။

ပိုင္ရွင္မဲ့ ဆိုင္းဝိုင္းေလးကို ေငးၾကည့္ေနရင္းမွ ဦးေခါင္းကေလးတညိတ္ညိတ္ ျပံဳးသလိုတည္သလို
မ်က္ႏွာေပးႏွင့္ ႏြဲ႕၍ယိမ္း၍ ေဝ့၍ဝိုက္၍တီးတတ္ေသာ
ဆိုင္းဆရာ၏ဟန္ကို ျမင္ေယာင္လာမိ၏။ ျပတ္သား
ေသာ တိက်ေသာ အျဖတ္အေတာက္ အနိမ့္အျမင့္သံစဥ္
တို႔ျဖင့္ ထံုမြမ္းလ်က္ရိွသည့္ ၿငိမ့္ေညာင္းသာယာလွသည့္ စမ္းေရအလ်င္ကဲ့သို႔ေသာ ပတ္လုံးသံေလးမ်ားကို ၾကား
ေယာင္လာမိသည္။ ''ဗလာဆိုင္းေလးနဲ႔ဆိုရင္ သိပ္
ေကာင္းမွာပဲဗ်ာ'' ဟူေသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔အဖြဲ႔သား
ကိုမ်ဳိး၏တမ္းတသံကို ၾကားရေတာ့မွ ဗလာဆိုင္းေလး
ကို လြမ္းေနသူမွာ ကြၽန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္းမဟုတ္ ေၾကာင္း သိရေလသည္။

ခုံခံုမင္မင္ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး

''ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရြာကအလွဴေတြမွာဆို ဒီလိုဧည့္ခံခ်ိန္
မွာ ဗလာဆိုင္းနဲ႔ဧည့္ခံတာဗ်၊ ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေညာင္းေညာင္း
ေလးနဲ႔ စကားေျပာမပ်က္ေစရဘူး ၊ က်က္သေရမဂၤလာ ရွိလိုက္တာဗ်ာ'' ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွအထြက္ ကား
ေပၚသို႔ေရာက္မွ ကိုမ်ဳိးကစကားေျပာပါသည္။ေက်ာင္း
ျပင္ေရာက္မွ တစ္ေယာက္စကားကို တစ္ေယာက္က ၾကားရေသာေၾကာင့္လည္းျဖစ္၏။ ကိုမ်ဳိးသည္ လယ္
ကြင္းေလးမ်ား၊ ေခ်ာင္းငယ္ ေျမာင္းငယ္ ေတာတန္း
ေလးမ်ားျခံရံလ်က္ရွိေသာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႏွင့္မနီးမေဝးရွိ ေက်းရြာေလးတြင္ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့သူျဖစ္၏။ ေတာ
ဓေလ့ ေတာသဘာဝကို ခုံခံုမင္မင္ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ခံစား
ရင္း အမွတ္သညာေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ဘဝအဆင့္ဆင့္
ကိုေက်ာ္ျဖတ္လာခဲ့သူျဖစ္ရာ သူ၏ငယ္ဘဝကို  ျပန္
ေျပာင္းေျပာျပေသာအခါမ်ား၌ မိမိကိုယ္မိမိ ၿမိဳ႕မွာေမြး
၍ ၿမိဳ႕မွာႀကီးရသည္ကိုပင္ ဂုဏ္ငယ္သေယာင္ ထင္မိ ေစ၏။

''ကြၽန္ေတာ္တို႔ရြာေတြမွာ အလွဴအတန္းရွိလို႔ ဆိုင္း
ငွားရင္ ေတာ္႐ံုဆိုင္းကိုငွားတာမဟုတ္ဘူးဗ်။'' အလွဴတြင္
ၾကံဳခဲ့ရေသာ ပိုင္ရွင္မဲ့ဆိုင္းဝိုင္းေလးကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရစဥ္
ကတည္းက သူခံစားခဲ့ရဟန္တူပါသည္။ သူ႔နည္းတူ စာေရးသူသည္လည္း ဗလာဆိုင္းျဖင့္ဧည့္ခံေသာ အလွဴ
မဂၤလာပြဲမ်ားကို ၾကံဳဖူးသည္ျဖစ္ရာ ဆိုင္းလက္သံကို
နားေထာင္ရင္း ဧည့္ခံမ႑ပ္အတြင္း၌   ေအးခ်မ္း
သာယာစြာ နားနားေနေန ေနခြင့္မရခဲ့ေသာအျဖစ္ကို အားမလိုအားမရျဖစ္မိပါသည္။ ''ရြာက သက္ႀကီးဝါႀကီး၊ ဆိုင္းငွားေနက်၊ ဆိုင္းအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိတဲ့ ဆိုင္းကိုျမတ္ႏိုးတဲ့ လူႀကီးေတြစုၿပီးမွ ဆိုင္းဝိုင္းကို စိတ္ တိုင္းက် ေရြးၿပီးငွားၾကတာ၊ သူတို႔ဆိုင္းငွားၾကတာက အႏုပညာစကားဝိုင္းတစ္ခုလိုပဲ။   ဆိုင္းဆရာေရ
ဟုိ ...လက္သံေလး၊ အဲဒါ တစ္စိတ္ေလာက္တီးျပစမ္းပါ
ဦး၊ ဟုတ္ပ  မွန္လိုက္တာ၊   ေတာ္တယ္ဗ်ာ၊ ေနာက္
ရြာစားေက်ာ္(-)ရဲ႕  လက္သံေလးတို႔ ၾကည့္လိုက္ဗ်ာ၊
ဒီလို...ဒီလိုေလး...ဆိုင္းငွားသူ ဦးႀကီး၊ ဘႀကီးမ်ား
က ပါးစပ္ဆိုင္းေလးတီးျပလိုက္၊ ဆိုင္းဆရာက ပတ္လံုး ေလးမ်ားကို ေမႊ႕လိုက္ရမ္းလိုက္ တို႔လိုက္ထိလိုက္ျဖင့္
အလြန္ၿမိဳင္တာဗ်ာ'' အလြမ္းဓာတ္ခံျဖင့္ ေျပာေနေသာ
ကိုမ်ဳိး၏စကားသံမ်ားၾကားတြင္ စာေရးသူတို႔အုပ္စု နစ္ေမ်ာ၍ေန၏။ သူတို႔ခ်င္း အလြမ္းသင့္လို႔ကေတာ့ ဆိုင္းငွားတာနဲ႔မတူေတာ့ဘဲ ဆိုင္းပညာရွင္နဲ႔ ဆိုင္း ဝါသနာရွင္ေတြ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲျဖစ္သြားေတာ့တာပဲ၊
ဆိုင္းဆရာကလည္း၊ လက္ဖက္သုပ္၊ ေရေႏြးၾကမ္း၊ ကြမ္း
ေဆးစသည္ျဖင့္ ဧည့္ခံၿပီး တီးလိုက္ဆိုလိုက္ ရွင္းျပလိုက္၊
ဆိုင္းငွားတဲ့သူေတြကလည္း ေမးလိုက္ျမန္းလိုက္ ေဆြး
ေႏြးလိုက္နဲ႔ ထမင္းေမ့ ဟင္းေမ့ေပါ့ဗ်ာ။

ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္

အလွဴဝင္ေန႔ ညဥ့္ဦးပိုင္းတြင္ေတာ့ ဆိုင္းျပည့္
ဝိုင္းျပည့္ ဆိုင္းေနာက္ထအဆိုေတာ္ စသည္ျဖင့္  ေဝယ်ာ
ဝစၥ ကူညီလုပ္ကိုင္ေပးသူမ်ားႏွင့္ ေနာက္ေန႔အလွဴႀကီးသို႔ လာေရာက္ၾကသည့္ ရပ္ေဝးရပ္နီးမွ ဧည့္သည္မ်ား၊
မိတ္ေဆြသဂၤဟမ်ားအား ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ႀကီး ဧည့္ခံ
ေလသည္။ ညဥ့္ဦးယံေက်ာ္၍ ညဥ့္နက္ပိုင္းသို႔ေရာက္ ေသာအခါ ဧည့္သည္မ်ားလည္းစဲသြားေလၿပီ၊ ခ်က္ေရး
ျပဳတ္ေရး ကုသိုလ္ယူၾကသူမ်ားလည္း ၿပီးျပည့္စံု၍ အလုပ္သိမ္းၾကၿပီျဖစ္၏။ အုိးသူႀကီးမ်ားက အုိးေစာင့္
မ်ားအား ဆြမ္းအိုးဟင္းအိုး၊ ထမင္းအိုးဟင္းအိုးမ်ားကို အပ္၍ၿပီးၾကေလၿပီ။

ထိုအခ်ိန္တြင္ သံဃာစင္ေပၚ၌ အလွဴႀကီးအတြက္ ဝိုင္းဝန္းစီမံေဆာင္ရြက္ေပးၾကသူ လူႀကီးမ်ားႏွင့္ ခ်က္
ေရးျပဳတ္ေရးစီမံေပးၾကသူမ်ားသည္ လုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးဆံုး
၍ ဆိုင္းဝိုင္းေရွ႕ရွိ အလွဴမ႑ပ္၏ အလယ္၌ တည္
ခင္းထားေသာ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းဝိုင္းသို႔ ေရာက္လာ
ၾကေတာ့၏။ နားနားေနေနရွိေနေသာ ဆိုင္းဆရာႏွင့္
စကားစျမည္ေျပာၾကရင္း လူႀကီးမ်ားအတြက္ ဧည့္ခံဆိုင္း၊
တစ္နည္းအားျဖင့္ အလွဴျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ဝိုင္းဝန္း
ကူညီေပးရင္း တစ္ေနကုန္ပင္ပန္းခဲ့ၾကေသာ ရြာလူႀကီး
မ်ားအား ေဖ်ာ္ေျဖေပးေသာဆိုင္းဝိုင္း စတင္ပါသည္။ ဆိုင္းေနာက္ထ အဆိုေတာ္မပါ ဆိုင္းဆရာႏွင့္ဆိုင္းဝိုင္း သာျဖစ္၏။ တစ္ခါတစ္ရံ ေၾကးဝိုင္းဆရာပါေလသည္။ ဆိုင္းဆရာ၏ သီးသန္႔လက္စြမ္းျပပင္ျဖစ္ပါသည္။

အလြန္လိုက္ဖက္ညီ

ပရိသတ္မမ်ားေသာ္လည္း သက္ႀကီးဝါႀကီး ဆိုင္း
ဝါသနာရွင္၊ ဆိုင္းနားရည္ဝၿပီးသူ ဆိုင္းဗဟုသုတ ျပည့္ဝ
သူမ်ားျဖစ္၏။ ဆိုင္းဆရာ၏ ပညာႏွင့္သမၻာကို ေကာင္း
ေကာင္းအကဲျဖတ္ႏိုင္သူ ဆိုင္းပညာ၏ အႏွစ္သာရကို
ေကာင္းစြာခံစားတတ္ေသာ ဆိုင္းပရိသတ္ အစစ္အမွန္
ႀကီးမ်ားျဖစ္၏။ ဆိုင္းငွားစဥ္ကတည္းက ရင္းႏွီးၿပီးသူ
မ်ားပါသကဲ့သို႔ ဆိုင္းငွားသူမ်ား၏ အၫႊန္းစကားမ်ား
ေၾကာင့္ ဆိုင္းဆရာ၏ လက္သံကိုနားဆင္ရန္ အားခဲ
လ်က္ ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားေနသူမ်ားလည္း ပါဝင္ေလ
သည္။ ဆိုင္းဆရာႏွင့္ ပရိသတ္ အလြန္လိုက္ဖက္ညီ
ေသာ ပြဲပင္ျဖစ္ေလသည္။

ဆိုင္းဆရာကလည္း စိတ္လက္ရႊင္လန္းတက္ၾ<ြကစြာ ျဖင့္ လက္စြမ္းျပတီးခတ္၏။ပရိသတ္ကလည္း စိတ္ဝင္
တစား စိတ္ပါလက္ပါ အားေပးနားဆင္ၾကသည္။ ဘယ္
တုန္းက ဘယ္ပြဲမွာ ရြာစားေက်ာ္ ဘယ္သူက ဒီလို ဒီလို
တီးသြားတာခင္ဗ်၊ နားဆင္ၾကပါဦး၊ အဲဒီမွာ ဒီလို ဖိေဖာ့
ဖြင့္ၿပီး သာသာေလး သြက္သြက္ေလး တီးသြားတာ၊
ဒီလိုခင္ဗ်၊ ကြၽန္ေတာ့္ဆရာ(-) ရဲ႕လက္သံ၊ ဒီေနရာမွာ
ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီလိုေလးတီးလိုက္ခ်င္တာ၊ မေကာင္း
ေပဘူးလားစသည္ျဖင့္ ဆိုင္းဆရာသည္ ေျပာလည္းေျပာ
တီးလည္းတီး  ရွင္းလည္းရွင္း လင္းလည္းလင္းေစ၏၊ ျပံဳး၍ေပ်ာ္၍ ရယ္၍ေမာ၍ ၾကည္သာရႊင္ပ်စြာ ေဖ်ာ္ေျဖ
၏။ ေခါင္းကေလးကို ငဲ့၍ငဲ့၍ညိတ္၍ညိတ္၍ တီး၏။
လက္ကေလးကို ေဝ့၍ေဝ့၍ ဝိုက္၍ဝိုက္၍လည္း တီး ေလသည္။ ဆိုင္းမင္းသားတစ္လက္ ကေနသည္ႏွင့္ပင္ တူေသးေတာ့သည္။

အားေပးသူ ပရိသတ္ကလည္း ၿငိမ္၍နားေထာင္၏။
ျပံဳးသည့္အခါလည္းရွိ၏။  ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ျပဳသည္ လည္းရွိ၏။ ဆိုင္းဆရာက အတီးကို႐ုတ္တရက္ ရပ္၍ ဘယ္လိုလဲဟူေသာသေဘာျဖင့္ ေမးေလးကိုဆတ္၍ ေမးသည့္အခါမ်ဳိး၌ အားရပါးရ လက္ခုပ္တီး၍ ၿမိဳင္ၿမိဳင္
ဆိုင္ဆိုင္ အားေပးၾကသည္လည္းရွိေသး၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ျမန္မာ့ဆိုင္း၏အႏွစ္သာရကို ညီတူညီမွ်ထပ္တူက်၍ ခံစားၾကသူ ဆိုင္းဆရာႏွင့္ ပရိသတ္တို႔၏ပြဲသည္ နံနက္ နာရီျပန္ႏွစ္ခ်က္တီးေက်ာ္ သံုးခ်က္တီးခန္႔တြင္မွ မနား
ခ်င္နားခ်င္ႏွင့္ နားလိုက္ၾကရေလသည္။

မနား၍လည္း မျဖစ္၊ မနက္ျဖန္ အလွဴႀကီးေန႔တြင္ ဧည့္ခံမ႑ပ္တြင္း၌   ဤကဲ့သို႔ပင္  ဆိုင္းဆရာ  ရြာစားေက်ာ္ကိုယ္တိုင္   ဗလာဆိုင္းျဖင့္  ဧည့္ခံေပးရဦးမည္မဟုတ္လား။ လြမ္းမိပါသည္ ဗလာဆိုင္းေလးရယ္ဟူ၍ တမ္းတလိုက္မိပါသည္။

ေမာင္ျပည့္ေအာင္

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Tags

Accident Ad Agriculture Article Astrology Aung San Suu Kyi Bagan Beauty Bogale Book Car Cartoon celebs Crime Crony Daily Popular Danubyu Dedaye Dhamma Dr Hla Myat Thway Education ELection Entertainment Environment Foreign Affairs General General Aung San General Knowledge Gossip Gov Health Herbal Hinthada History Hluttaw Ingapu Interview Job Kangyidaunt kyaik Lat Kyangin Kyaunggon Kyonpyaw Latputta Laymyethna Lemyethna Letter Ma Shwe Moe Mahn Johnny Maubin Mawlamyinegyun Media MMP MMP 1 money Myan Aung Myanmar Idol Myaungmya Myo Min Paing News Ngapudaw Ngathaingchaung NLD Nyaung Tone Opinion Pagoda Pantanaw Party Pathein People Photo Places Poem Police Politic Political Prisoner Popular Project Pyapon Quote School Bus Song Speech Sport Sports Student SYW SYW 1 Technology Thabaung Time Ayeyar Tourism Trailer Travel U Ba Hein U Ko Ni U Kyaw Myint U Win Htay USDP Video Wakhama Weather World News Yekyi Zalun စိတ္အဟာရ ရသစာမ်ား စိုက္ပ်ိဳးေရး ထူးဆန္းေထြလာ ဒီေရေတာ နာေရး ဗေဒင် မဘသ မံုရြာ လယ္သိမ္းေျမသိမ္း လူပုဂၢိဳလ္မ်ား လူေပ်ာက္ေၾကာ္ျငာ အရွင္သုစိတၱ (ေမာ္ကၽြန္း) အရွင္သုစိတၱ (ေမာ္ကၽြန္း) ဆရာေတာ္ အေထြေထြ ေ၀ဖန္ေရး ေထြအုပ္ ​ေမာ္​တင္​စြန္​း ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား

Labels

Recent Post