Latest News

Monday, August 20, 2018

အကယ္၍ ဆရာသာရွိေနေသးလွ်င္ . . .

အကယ္၍ ဆရာသာရွိေနေသးလွ်င္  . . .

ေမာင္ .. ဝါသနာထံုတဲ့ ကဗ်ာ၊ စာေပ၊ ဂီတေတြ ...
အဖိုးတန္အျမဳေတ ျမန္မာမႈေတြ ..
ထီးစဥ္နန္းဆက္ .. ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအေမြ၊
ေဆြးေႏြးေလ့လာႏုိင္သေလ ...
တစ္ၿမိဳ႕တစ္ဘာသာ မတူတာေတြ ...
ဆရာအဆူဆူသေဘာျဖဴ
မိတ္ေဟာင္းေဆြရင္းလို႔ပဲ ... ခင္မင္သူေတြ ...

မႏၲေလးေတးျပဳစာဆိုႀကီး ဦးဘသိန္း(မႏၲေလး) က
သူ႔ 'ဖိတ္ေခၚသံ' သီခ်င္းတြင္ အထက္ပါအတုိင္း ေရးစပ္
သီကံုးခဲ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ထိုသီခ်င္းကို သတိရ
ေလတုိင္း ထိုအပိုဒ္ကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ၿမိန္ၿမိန္ယွက္ယွက္
သီဆိုမိသည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ေမြးဖြား
သည္မွစ၍ ယေန႔တုိင္ တစ္ရပ္တစ္ေက်းတြင္ တစ္လ
ထက္ပို၍ ၾကာၾကာမေနဖူးပါ။ တစ္ရပ္တစ္ေက်းသို႔ အလည္အပတ္သြားတုိင္း သံုးေလးငါးရက္ၾကာသည္ႏွင့္ မႏၲေလးကို သတိရလာသည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ က်ဳံးၿမိဳ႕႐ိုး
ျပာသာဒ္ေတြကို မ်က္စိထဲျမင္ေယာင္လာသည္။ ေစ်းခ်ဳိ
ေတာ္႐ံုႀကီး ၁၂ ႐ံုႏွင့္ နာရီစင္ႀကီးကို လြမ္းဆြတ္လာ သည္။ မန္က်ည္းပင္ႀကီးေတြ၊ ကုကိၠဳပင္ႀကီးေတြစီတန္း
ေပါက္ေရာက္ေနေသာ အေရွ႕က်ဳံးလမ္းမမွ ေျမာက္
ဘက္ဆီ လွမ္းျမင္ရသည့္ မႏၲေလးေတာင္ႀကီးကို ၾကည့္
ခ်င္လာသည္။ ဒါက ႐ုတ္ျခည္း ေပၚလာတတ္သည့္ ခံစား
မႈပဲျဖစ္ပါ၏။ တကယ္တမ္း မႏၲေလးသား ပညာရွင္ဆရာ
ႀကီးတစ္ေယာက္၏ အိမ္သို႔ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ေရာက္
ဖူးလိုက္ပါမွ ထိုသီခ်င္းစာသား အဓိပၸာယ္ေလးနက္မႈမွာ ပိုမိုသိသာထင္ရွားသြားေတာ႔သည္။

အဖိုးတန္အျမဳေတ ျမန္မာမႈေတြ

၂၆ ဘီ(အာဇာနည္လမ္း)ေပၚက   အမွတ္ (၂၁)
အ-ထ-က၏ အေနာက္ဘက္ကပ္လ်က္လမ္းၾကားေလး
အတုိင္း ေျမာက္ဘက္သို႔ဝင္ၿပီး အိမ္ဝင္း သံုး၊ ေလးဝင္း
ေက်ာ္တာႏွင့္ ထုိပညာရွင္ဆရာႀကီးအိမ္ေရာက္သည္။ သစ္သား ဝင္းထရံေလးေက်ာ္တာႏွင့္ ဆရာ့အိမ္ေပါက္ က ဆီးႀကိဳ၏။ ဆရာ့အိမ္က ႏွစ္ထပ္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ အိမ္စစ္စစ္ျဖစ္၏။ ဆရာက ေအာက္ထပ္မွာ အျမဲေန
သည္။ ေအာက္ထပ္က နည္းနည္းနိမ့္သည့္အျပင္ စာအုပ္
စာတမ္းေတြ၊ ပန္းခ်ီကားေတြ၊ ျပကၡဒိန္ေတြ၊ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္
ေတြ၊ ေရွးေဟာင္းဆင္းတုေတြ၊ စာတိုက္ေတြႏွင့္မို႔  အလင္း
ေရာင္ အဝင္နည္းသည္။ အဝင္ေပါက္မွာ ခရစၥမတ္
ကတ္ေတြ၊ ပို႔စကတ္ေတြကို ႀကိဳးႏွင့္တသီႀကီး ခ်ိတ္ဆြဲ
ထားသည္။   ဖူဂ်ီရာမေရွ႕က  ခ်ယ္ရီေတြပြင့္ေနတာ
ႏွစ္ဆန္းျပကၡဒိန္မွာ ေတြ႕ေနရသည္။ ဂ်ပန္ေရာက္ ဆရာ့
တပည့္ေတြ ပို႔ထားပံုရသည္။ နံရံမွာ ဆီေဆးပန္းခ်ီကား ေတြလည္း ေတြ႕ေနရ၏။ မႏၲေလးပံုရိပ္ေတြက အမ်ားစု
ျဖစ္သည္။ ပခုကၠဴခ်ည္ထည္ ခန္းဆီးလိုက္ကာစေတြ
ကာထားသည့္ ျပတင္းေပါက္မွ ရွားရွားပါးပါးဝင္လာ ေသာ အလင္းေရာင္က မွန္စီေရႊခ် စာတိုက္ေဟာင္းႀကီး
ကို  ႐ိုးတိုးရိပ္တိပ္    ကိုယ္ေယာင္ျပေစ၏။ ပြတ္လံုးခံ
စားပြဲေဟာင္းေပၚမွာ အင္းဝေခတ္ မံဘုရားတစ္ဆူလည္း စံပယ္ေနသည္။  ဆင္းတုေတာ္ ေရွ႕ဖန္ခြက္ထဲတြင္ သေျပခက္ေလးေတြ ထိုးစိုက္ထားသည္။ ပုဂံေခတ္၊ ပင္းယေခတ္၊ အင္းဝေခတ္၊ အမရပူရေခတ္၊ ရတနာပံု
ေခတ္ ပန္းပုပန္းခက္မ်ားႏွင့္အတူ  အုတ္ခြက္ဘုရား၊ ေက်ာက္ဆင္းတု၊ အသားဆင္းတု၊ သ႐ိုးဆင္းတုမ်ား၏ ဦးေခါင္းေတာ္မ်ားကိုလည္း အိမ္နံရံမွာ ခ်ိတ္ဆြဲထား သည္။ ေရွ႕က ယြန္းစားပြဲေပၚမွာေတာ့  ပုရပိုက္ေတြ၊ ေပစာ
ထုပ္ေတြ အပံုလိုက္စီထပ္ထားသည္။ ဧည့္စားပြဲေပၚမွာ ေက်ာက္မိုးႀကိဳးသြား  အပံုတစ္ပံု၊  စားပြဲေအာက္မွာက စာအုပ္ေတြအထပ္လိုက္။  ဂ်ပန္ျပည္ထုတ္  ပစိဖိတ္
မဂၢဇင္း တစ္ေစာင္က ေလအတိုက္မွာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္လန္ေန
၏။ ခပ္နိမ့္နိမ့္မ်က္ႏွာၾကက္မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား တြင္သာ ေတြ႕ရတတ္ေတာ့သည့္ ေအာက္လင္း ဓာတ္မီး
ႀကီးကို ဆြဲထားသည္။

ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအေမြ

အိမ္၏အေနာက္ဘက္နံရံမွာ တစ္ေယာက္အိပ္ခုတင္
ေလးတစ္လံုးရွိသည္။ ေခါင္းအံုး၊ ေစာင္၊ ျခင္ေထာင္ေတြ
ကို ကပိုက႐ိုတင္ထား၏။ ခုတင္ႏွင့္ ဧည့္စားပြဲၾကားမွာ စာအုပ္ပံုႀကီးတစ္ပံုက ခန္းဆီးသဖြယ္ျခားထားသည္။ စာအုပ္ပံုက ဝသုေႁႏၵ နတ္သမီး႐ုပ္တုကို မထိတထိမွီ
ထား၏။ နတ္သမီး႐ုပ္တုေရွ႕ မ်က္ႏွာၾကက္မွာ ဘုရားႀကီး
ေစာင္းတန္းက ေၾကးစည္ေလးေတြကို ပေဒသာပင္လို
ခ်ိတ္ဆြဲထားေသးသည္။ လႈပ္လိုက္ေလတုိင္း တတင္တင္
ျမည္၏။ ျပတင္းေပါက္က စင္ေပၚမွာ သတင္းစာေဟာင္း
ေတြကိုစု၍ ထပ္ထားသည္။ ျပတင္းေပါက္အေပၚနံရံ မွာက မႏၲေလးနန္းတြင္းမိသားစု ေရွးေဟာင္းပန္းခ်ီကား
ႀကီးတစ္ခ်ပ္ရွိသည္။ ေခါင္းရင္းမွာလည္း ေရွးေဟာင္း
ေရႊခ်ည္ထိုး   သံလ်င္းႀကီးတစ္ခ်ပ္   ခ်ိတ္ထားသည္။ သုဝဏၰသာမဇာတ္ေတာ္ႀကီးကို ေရးထုိးထား၏။ ေဘာ္
ၾကယ္ပြင့္တို႔မွိန္ေနၿပီး ကတၱီပါသားက ႏြမ္းေန၏။

ဆရာက ဝသုေႁႏၵနတ္သမီးပန္းပု႐ုပ္ေဘးက ပက္
လက္ကုလားထုိင္ေပၚ ခပ္ေစာင္းေစာင္းလွဲရင္း စာ
တစ္အုပ္ဖတ္ေနသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဝင္လာတာျမင္လို႔
ကုိယ္ဟန္အေနအထားေျပာင္းလိုက္မွ ဆရာရွိမွန္း သိ
လုိက္ရသည္။ ဆရာ့ေနရာက ခပ္ေမွာင္ေမွာင္၊ ေခါင္း
ရင္းစင္ေပၚမွာ စာၾကည့္မီး ၆ဝ ဝပ္ကို အုပ္ေဆာင္းႏွင့္ ထြန္းထားေလသည္။

ကြၽန္ေတာ့္ေယာက္ဖက ဆရာ့တပည့္ရင္းျဖစ္သည္။ တကၠသိုလ္မွာက ဆရာ့ထံမွပင္ ညီအစ္ကိုလို တူဝရီးလို
ေပါင္းခဲ့သည့္ တပည့္ျဖစ္သည္။ ဆရာက ေက်ာင္းတုန္း
က တပည့္ေတြအေၾကာင္း၊ တစ္နယ္တစ္ေက်းေရာက္ တပည့္ေတြအေၾကာင္း   ေမးသည္။ ကြၽန္ေတာ္က
အခန္းတြင္းရွိ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေတြ၊ စာအုပ္စာ
တမ္းေတြ၊ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေတြကို တစ္ခုစီၾကည့္ရင္း နစ္ဝင္ေနသည္။ အားလံုးစိတ္ဝင္စားစရာေတြခ်ည္း။ ကြၽန္ေတာ္ေနလိုတာ သည္လိုပံုစံျဖစ္သည္။

ေဆြးေႏြးေလ့လာႏုိင္သေလ

ဤသို႔ျဖင့္ ကြၽန္ေတာ့္ေယာက္ဖလာတုိင္း ဆရာ့ထံ
မၾကာမၾကာေရာက္ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္ႏိႈက္က ပင္ ဆရာႏွင့္ရင္းႏွီးသြားသည္။ ဆရာ့ထံမွ ဝက္သား
ကို အမ်ဳိးေပါင္းရာခ်ီခ်က္တတ္သည့္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား
ေလးေလးအေၾကာင္း၊ ဆရာေရႊျပည့္သား အုပ္ႀကီး
အေၾကာင္း၊ ေတာင္သမန္ ေတာင္ေလးလံုး ဦးပၪၨင္းေလး
အေၾကာင္း၊ အိုးေဝညိဳျမအေၾကာင္း၊ အရွင္ဥာဏိႆရ တစ္ျဖစ္လဲ ဆရာဦးဆန္းထြန္းအေၾကာင္း၊ သခ်ဳႋင္း
ေတာ္အေၾကာင္း၊ ဘုရားႀကီး ဗံုေတာင္အဖြဲ႕အေၾကာင္း၊
ေလွသင္းအတြင္းဝန္အေၾကာင္း၊ လွည္းေတြႏွင့္ ရတနာ့
ဂူပြဲအေၾကာင္း စသည္ျဖင့္စသည္ျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ၾကား
ခ်င္တာေတြ ၾကားသိရသည္။ ဆရာႏွင့္မည္သည့္ အေၾကာင္းအရာပဲေျပာေျပာ မႏၲေလးႏွင့္ပတ္သက္၍ စာေပဘူမိနက္သန္ျဖစ္သည့္ ေတာင္သမန္ ေတာင္ေလး
လံုးေက်ာင္းႏွင့္ ဝက္သားဟင္းေလးခ်က္ကို သိကြၽမ္း ေရာက္ဖူး စားဖူးလိုစိတ္တသသ ျဖစ္မိသည္ခ်ည္း။ ဆရာကလည္း ၫႊန္းသကိုး။

ကြၽန္ေတာ္က စာေပမွာ ေရွးေဟာင္းသုေတသနမွာ စိတ္ဝင္စားမွန္းသိေတာ့ ဆရာက သူ႔ထံတံခါးမရွိ ဓားမရွိ
ဝင္ထြက္ရန္ ဖိတ္ေခၚသည္။ ကြၽန္ေတာ္ မၾကာမၾကာ ေရာက္ျဖစ္ပါ၏။

တစ္ၿမိဳ႕တစ္ဘာသာ မတူတာေတြ

တစ္ခါက ကြၽန္ေတာ့္မိဘမ်ား ေမြးရပ္ေျမရွိ ဘုရား
တစ္ဆူႏွင့္ပတ္သက္ေသာ သုေတသနဆုိင္ရာ စာတမ္း
တစ္ေစာင္ကိုေရးသား၍ ဆရာ့ထံျပသည္။ ဆရာက တစ္ပတ္ခန္႔ယူဖတ္သည္။ ေနာက္ေတြ႕ေတာ့ ဆရာက ထိုဘုရားသမုိင္းမွ လက္ရွိဘုရားပြဲက်င္းပပံုႏွင့္ သမိုင္း
ဆုိင္ရာသံုးသပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္
သေဘာထားအျမင္မတူပံု ရွင္းျပသည္။ ဆရာက လက္ရွိ
႐ိုးရာအေနအထားကို မပ်က္ယြင္းေစလို။ ကြ်န္ေတာ္က ေခတ္စနစ္အရ ေျပာင္းလဲသျဖင့္ လက္ရွိ႐ိုးရာက မူလ
ပကတိဟု လက္မခံ။ ထိုသို႔ အျမင္မတူျခင္း ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ဆရာက လြတ္လပ္စြာ သေဘာကြဲလြဲခြင့္ေပး သည္။ တစ္ခုပဲေျပာသည္။ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပရန္ျဖစ္ပါက စာတမ္းကို အခုလို စကားေျပာ ပံုစံႏွင့္မေရးဘဲ ခန္႔ခန္႔ ညားညားစကားေျပာပံုစံျဖင့္ ေျပာင္းလဲေရးသားရန္ပဲ တိုက္တြန္းသည္။ ဟုတ္တာေပါ့။  ကြၽန္ေတာ္က   ဓမၼ ဗိမာန္စာေပ အလုပ္စခန္းေတြကို ယံုၾကည္ သက္ဝင္ေန
သူေပပဲ။ စကားေျပာလိုပဲေရးရတာ   အားရွိသည္ဟု လက္ခံထားခ်ိန္ျဖစ္သည္။

တစ္ခါကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္မိဘဇာတိက ေက်ာက္မိုး
ႀကိဳးသြားေတြ ခပ္မ်ားမ်ားကိုယူၿပီး ဆရာ့ထံသြားျပသည္။ ဆရာက အားရဝမ္းသာၾကည့္႐ႈရင္း ''ဒါ  ေတာင္သမန္
အင္းေစာင္းမွာေတြ႕တဲ့ ေက်ာက္လက္နက္ေတြနဲ႔တစ္
ေခတ္တည္းပဲ။ ေက်ာက္ေခတ္သစ္လက္နက္ေတြေပါ'့'
ဟု ဆိုသည္။ ထို႔ေနာက္ ေတြ႕သည့္ေနရာ၊ ေတြ႕ပံုေတြ႕
နည္းႏွင့္တကြ ပတ္ဝန္းက်င္ ေရေျမသဘာဝေတြပါ ေမး
ျမန္းသည္။ ရပ္ရြာက ဓာတ္ေတာ္ကုန္းဟု သိရွိလက္ခံ ထားသည့္ ေတာတြင္းတစ္ေနရာမွ ပဲရင္းအရြယ္ ပဲေနာက္
အရြယ္၊ ပဲစင္းငံုအရြယ္ ေက်ာက္လံုးေလးေတြ နမူနာကို
(ထိုစဥ္က) ဘတ္စပ႐ို အလံုး ၁ဝဝ အပါ ေဆးပုလင္း
တစ္ပုလင္းစာယူ၍ ဆရာ့ထံျပဖူးသည္။ ဆရာက ထိုေနရာ
ကို သြားလိုသည္။ သြားရေအာင္''ဟု အားတက္သေရာဆို၏။

ဆရာအဆူဆူသေဘာျဖဴ

ထိုေနရာက  လူသူကင္းေဝးရာ  ခ်ပ္ႀကိဳခ်ပ္ၾကား
ေတာင္ကတံုး၊ ကုန္းကမူေပၚမွာရွိသည္။ ကႏၲာရပင္
ေတြပဲ ဝန္းရံေန၏။ အလ်ား၊ အနံ ေပ ၂ဝ ပတ္လည္
ေလာက္ပဲရွိမည္။ ေတာင္ေၾကာကမူေလးေပၚက ခပ္
ျပန္႔ျပန္႔ေျမျပင္။ ထိုေနရာမွ ထိုသို႔ေသာ အရြယ္အစား မ်ိဳးစံု ေက်ာက္လံုးေလးေတြ တလင္းျပင္ေပၚ ပဲေတြ
လွန္းထားသလိုျဖစ္သည္။ ဘယ္ေခတ္ ဘယ္ကာလ
ကတည္းကရွိခဲ့မွန္းမသိေသာ္လည္း လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၃ဝ ေလာက္ကထိ ထိုေနရာမွာ ေရွးကတည္းက ပံုစံ
အတုိင္းမေျပာင္းလဲဟု လူႀကီးသူမေတြကဆိုသည္။ ထို
ေနရာမွလြဲ အျခားဘယ္ေနရာမွာမွ ထိုေက်ာက္လံုးမ်ဳိး မေတြ႕ရ။ ရပ္ရြာကေတာ့ ထိုေနရာကို ဓာတ္ေတာ္ကုန္းဟု ေခၚသည္။ ရဟႏၲာဓာတ္ေတာ္ေတြဟု ယံုၾက၏။

ဆရာက  ထိုနယ္ေျမအတြင္း ေက်ာက္ေခတ္သစ္ လက္ရာ ေက်ာက္လက္နက္ပစၥည္းမ်ားေတြ႕ရွိျခင္းႏွင့္
ဆက္စပ္ၿပီး ''လူေသရင္ ေက်ာက္ဖ်ာေပၚတင္ၿပီး မီး
သၿဂႋဳဟ္ခဲ့ၾကေတာ့ က်န္ရစ္တဲ့ျပာနဲ႔အ႐ိုးေတြက ဓာတ္ျပဳ
ေျပာင္းလဲတာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ဆရာသြားၾကည့္ ခ်င္တယ္'' ဟု ေျပာဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ့္ဘက္
က စီစဥ္မႈညံ့ဖ်င္း၍ မသြားျဖစ္ခဲ့။

၁၉၇၅ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္ ႏွစ္ကာလမ်ားကတည္းက
ဆရာ့ထံမွ လြန္းတစ္ရာႀကိဳးႀကီးခ်ိတ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္
ပံုျပင္မ်ား၊ ဘုတလင္တြင္းေတာင္မွ   ဥကၠာပ်ံခဲႏွင့္ ထိုဥကၠာပ်ံခဲတြင္း  မ်ဳိး႐ိုးဗီဇႏွင့္  လျပည့္လေရာင္တို႔
ဆက္စပ္မႈ။ ျမန္မာျပည္တြင္ ထိုတစ္ေနရာတည္းမွ
ရရွိေသာ တြင္းပိုး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔  ဆရာ့တြင္းပိုးဇာတ္လမ္း
ကိုလည္း  တေငးတေမာ နားေထာင္ရသည္။ အဆံုးသတ္
ေရာက္မွဆရာက ဟာသေႏွာကာ ''ဒါေတြက စိတ္ကူး
ၾကည့္တာပါကြာ'' ဟု ဆိုခ်င္ဆိုသည္။ ထိုစဥ္ကတည္း
က ဆရာ့ဆီက ျမန္မာမႈပညာရွင္ တမၸဝတီဦးဝင္းေမာင္
ကိုေတြ႕ရသည္။ ေရႊခ်ည္ထိုး ဦးစိန္ျမင့္ကိုလည္း ဆရာ့
ဆီမွာေတြ႕ရ တတ္လို ဦးစိန္ျမင့္က ကြၽန္ေတာ္ေနထုိင္ရာ
ဝင္းႀကီးထဲက အသစ္ေဆာတိုက္ႀကီး၏ လက္သမားတဲ
မွာသစ္တိုသစ္စမ်ားျဖင့္ ေမာ္ဒန္ပန္းပုကဲ့သို႔ ခိုအိမ္ေလး
ေတြ  လာေရာက္ဖန္တီးေနတတ္သည္။

မိတ္ေဟာင္းေဆြရင္းလို႔ပဲ ခင္မင္သူေတြ

ထိုႏွစ္ကာလမ်ားဆီက   ကြၽန္ေတာ့္အစ္မႏွင့္ ေယာက္ဖတို႔ မေမာႏိုင္မပန္းႏိုင္ ႀကိဳးစားေနၾကသည့္ ေဒၚၾသဘာေသာင္း ကဗ်ာလြတ္အက သမိုင္းစာအုပ္ႀကီး
အတြက္ ဆရာက အထူးအားေပးကူညီေနသည္။ ထို
စာအုပ္အတြက္ ေဒၚေဒၚလူထုေဒၚအမာကလည္း အမွာ
စာခ်ီးျမႇင့္သည္။ ဆရာကလည္း အမွာစာခ်ီးျမႇင့္သည္။ ၿပီးေတာ့ ဆရာဦးဝင္းတင္(ဟံသာဝတီ)ကလည္း အမွာ
စာခ်ီးျမႇင့္သည္။ ထိုစဥ္က ထုတ္ေဝခဲ့ေသာ လုပ္သား
ျပည္သူ႔ေန႔စဥ္သတင္းစာမွာ ထိုစာအုပ္ ထုတ္ေဝေတာ့ မည့္အေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာပင္ပါရွိခဲ့ၿပီးၿပီ။ သို႔ေသာ္ ပညာရွင္ဆိုသူမ်ား သေဘာထား မႀကီးႏုိင္၍ မထုတ္ေဝ
ႏိုင္ခ့ဲ။ ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာနကပင္ ထိုစာမူကို ေဖ်ာက္
ဖ်က္လိုက္ၾကသည္။

ဆရာလည္း ဘာမွ်မတတ္ႏိုင္။ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္က
ကိစၥေပမယ့္ ဆရာက မေမ့၊ ဆရာမကြယ္လြန္မီ ႏွစ္
တစ္ႏွစ္တြင္ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ လူထုတုိက္မွာ အမွတ္မထင္
ေတြ႕ေတာ့ ထုိစာအုပ္ကိစၥကို မွတ္မွတ္ရရေျပာေသး
သည္။ ဆရာက ထိုစာအုပ္ကို ထပ္မံႀကိဳးပမ္းၾကည့္ဖို႔
တက္တက္ၾကြၾကြအားေပးေနေသးသည္။  ကြၽန္ေတာ္က
ဆရာ့ကို ေငးၾကည့္ေနမိသည္။ မေတြ႕ရတာၾကာလို႔ လားမသိ၊ ဆရာက အသက္ႏွင့္မမွ် ဝေနသည္။

အဖိုးတန္အျမဳေတ ျမန္မာမႈေတြ ...

ထီးစဥ္နန္းဆက္ .. ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအေမြ

ေဆြးေႏြးေလ့လာႏုိင္သေလ ...

တစ္ၿမိဳ႕တစ္ဘာသာ မတူတာေတြ ...

ဆရာအဆူဆူသေဘာျဖဴ

မိတ္ေဟာင္းေဆြရင္းလို႔ပဲ ... ခင္မင္သူေတြ 

ဟူေသာ သီခ်င္းသံၾကားရတုိင္း ဆရာ့ကို သတိရေနေတာ့
သည္။  ဆရာဟူသည္ကား ယခုသက္ရွိထင္ရွား ရွိေန
ေသးလွ်င္ အသက္ ၁ဝ၁ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္ေသာ ဆရာႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္တင္ (မဟာဝိဇၨာ) ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုး
ခံတပ္မွာ အလံျဖဴလႊင္႔တင္လုဆဲဆဲ မႏၲေလးက ဆရာ့ကို မ်က္ရည္အဝိုင္းသားႏွင့္ လြမ္းဆြတ္ေနၾကပါ၏။

ဆူးငွက္

No comments:

Post a Comment