''ဆရာ''
''ဗ်ာ''
''မ်က္ႏွာမေကာင္းပါလား''
''ေအးဗ်ာ''
''ေဒါသနဲ႔ေရးတဲ့စာေတြ၊ အမုန္းစကားေတြကြၽန္ေတာ္ ဖတ္ေန၊ ေတြ႕ေနရလုိ႔''
''ဘယ္မွာလဲဆရာ''
'' ေဖ့စ္ဘြတ္နဲ႔စာနယ္ဇင္းေနရာအႏွံ႔မွာဆိုပါေတာ့''
''ကိုယ့္ခံစားခ်က္ကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေရးတာပဲ
ဆရာ၊ မေရးရဘူးလား။ အမွားအမွန္ေဝဖန္ဖို႔ လိုေသး သလား။ ဆရာက ဘယ္လိုခံစားေနရလို႔လဲ''
''ေၾသာ္... ''
''ေၾသာ္...တစ္လုံးသာ အသံထြက္မိသည္'' ကြၽန္ေတာ္ဘာျပန္ေျပာရမွန္းမသိ။ ေတြးမိတိုင္း ေပၚလာ
ေသာ ခံစားခ်က္မ်ားကို ေမတၱာစိတ္ျဖင့္ ေအာက္ပါ
အတိုင္း ကြၽန္ေတာ္ေရးမိပါ၏။ ေရွ႕ေနႏွင့္ ေမတၱာစိတ္ ဟု အမည္ေပးပါရေစ။
လႈပ္ရွားေနေသာ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္
ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ေတြ လႈပ္ရွားေနေလသည္။ ရင္ခုန္
ေနေလသည္။ တည္ၿငိမ္ေအာင္ႀကိဳးစားဦးမွ။ ဘယ္လို
လုပ္ရပါ့။ အိမ္စာၾကည့္ခန္း စာအုပ္စင္မွ စာေရးဆရာ၊ ဒါ႐ိုက္တာ ဆရာႀကီးဦး(သုခ) ေရးေသာ ေမတၱသုတ္ စာအုပ္ ရွာေဖြေတြ႕ရွိပါၿပီ။ ဘာေတြေရးထားပါလိမ့္။ ဖတ္စို႔။
ေမတၱသုတ္ဆို၍ ေမတၱာအေၾကာင္းမွ်သာ မဟုတ္။
ဘာသာေရး အေျခခံပိုင္းမွအစ သိမွတ္ဖြယ္မ်ား အျပည့္
အသိပ္ ပါဝင္သည္။ ပါဠိတစ္လုံး တစ္လုံး၏ အဓိပၸာယ္
ကို ရင္းျမစ္က်က် သာဓက ခိုင္ခိုင္မာမာျဖင့္ ေထာက္
ျပထားသည္။ ဇာတ္နိပါတ္၊ ပုံျပင္ဝတၴဳစသည္တို႔ျဖင့္ တန္ဆာဆင္၍ သေဘာတရားတစ္ခုတစ္ခုကို မေပၚ
လြင္ေပၚလြင္ေအာင္ ပို႔ထားသည္ဟု ဆရာႀကီး ဓမၼာ
စရိယ ဦးေဌးလႈိင္က အစီရင္ခံေဖာ္ျပသည္။
''အကယ္ဒမီသုံးေလးခုရေသာ ႐ုပ္ရွင္ကားတစ္ကား ထုတ္လုပ္ရသည္ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ကိုယ္အား Óဏ္အား ေစစားရေသာ၊ အက်ဳိးႀကီးေသာ ေမတၱ
သုတ္ပါတကား'' ဟု ဆရာႀကီး ဦးသုခ၏ စာအုပ္ကို
ဆရာႀကီး ဓမၼစရိယ ဦးေဌးလႈိင္က ဂုဏ္ျပဳခ်ီးက်ဴးထား ျပန္ေပေသးသည္။
စာေရးဆရာမႀကီးေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္၏ေမတၱာစိတ္
စာေရးဆရာမႀကီး ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္ကလည္း-
''ကိုယ့္တစ္ကိုယ္အတြက္ အာ႐ုံခံစားဖို႔ ရေလလိုေလ
မေရာင့္ရဲႏိုင္သူအဖို႔ သူတစ္ပါးအေပၚ၌ ေမတၱာတရား
အဘယ္မွာ ထားႏိုင္ပါေတာ့မည္နည္း။ အက်င့္သီလ
သိကၡာကိုလည္း အဘယ္မွာ ေစာင့္စည္းနိုင္ပါေတာ့ မည္နည္း။
''ထိုမွတစ္ဖန္ ေမတၱာႏွင့္ ယွဥ္ေသာစိတ္ကို မေမ့
မေလ်ာ့ေဆာက္တည္လာႏိုင္ေသာအခါ မွားယြင္းေသာ
အယူဝါဒမ်ား မကပ္ၿငိဘဲ သီတင္း၊ သီလႏွင့္ ျပည့္စုံေပ
မည္။ ေနာက္ဆုံး မဂ္Óဏ္၊ ဖိုလ္Óဏ္အထိ ေပါက္
ေရာက္ႏိုင္ေသာ လမ္းစဥ္ျဖစ္ေပသည္'' ဟု ေမတၱာစိတ္ ဟူသည့္အဓိပၸာယ္ကို ေမတၱသုတ္စာအုပ္တြင္ ဖြင့္လွစ္
အမွာ ေရးခဲ့ပါသည္။
ေမတၱသုတ္ပရိတ္ေတာ္
အို ... သူေတာ္ေကာင္းတို႔။
''အၾကင္ေမတၱသုတ္ ပရိတ္ေတာ္၏ အစြမ္းရွိန္ေစာ္
အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ နတ္အမ်ားတို႔သည္ ေၾကာက္မက္
ဖြယ္အာ႐ုံတို႔ကို မျပႏိုင္ကုန္။ အၾကင္ေမတၱသုတ္
ပရိတ္ေတာ္ကို ေန႔-ညမျပတ္၊ အခါခပ္သိမ္း၊ ပ်င္းရိျခင္း
မရွိဘဲ စြဲျမဲရြတ္ပြားအားထုတ္သူသည္ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္
စက္ရ၏။ အိပ္မက္ဆိုးတို႔ကို မျမင္မမက္ရ။ ဤသို႔ အစရွိေသာ အက်ဳိးရလဒ္အာနိသင္ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ထိုေမတၱသုတ္ ပရိတ္ေတာ္ကို ငါတို႔သည္ ရြတ္ၾကကုန္
အံ့။ အဲဒါအက်ဳိးအာနိသင္ကို အက်ဥ္းအားျဖင့္ ျပတာ။
ေမတၱာ၏အက်ဳိး ဆယ့္တစ္ပါးလိုျပတာက ''ခ်မ္းသာ
အိပ္ႏိုး၊ အိပ္မက္ဆိုးကင္း၊ ခ်စ္ျခင္း၊ လူနတ္၊ နတ္ေစာင့္
တတ္လ်က္၊ လက္နက္ဆိပ္မီး၊ မေရာက္ၿပီးခဲ့၊ စိတ္လည္း
တည္စြာ၊ မ်က္ႏွာၾကည္လင္၊ ေသလွ်င္မေတြ၊ ေသေသာ
အခါ ျဗဟၼာရြာ၊ လားရာ၊ ေမတၱာက်ဳိး။ အဲသလိုဘုရား ေဟာတယ္'' ဟု ဆရာႀကီး ဦးသုခက စာ ၂၆ တြင္ ၫႊန္ျပ
ေရးသားခဲ့သည္။
႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္ရမယ္
႐ိုးသားတယ္ဆိုတာကတစ္မ်ဳိး၊ ေျဖာင့္မတ္တယ္ဆို တာက တစ္မ်ဳိးကြ။ ႐ိုးသားတယ္ဆိုတာက သူတစ္ပါး
အေပၚ မဟုတ္တာ မလုပ္တာေလာက္ပဲ အဓိပၸာယ္ရွိ
လိမ့္မယ္။ ေျဖာင့္မတ္တာက်ေတာ့ သူမ်ားကိုလည္း
မလိမ္တာ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း ျပန္မလိမ္တာလို႔
ေျပာရမလားဘဲ။
မိမိကိုယ္ကို မိမိၾကည္ညိဳႏိုင္ေအာင္ သိကၡာရွိရမယ္။ ေျဖာင့္မတ္ရမယ္။ သူတစ္ပါးကိုလည္း ကိုယ္က မလိမ္နဲ႔။
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း ျပန္မလိမ္နဲ႔ေပါ့။ (စာ-၂၉)
ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ျခင္း
ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ျခင္း အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ကိုယ္အမူ
အရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာ၊ စိတ္အမူအရာဆိုတဲ့ ကာယကံ၊
ဝစီကံ၊ မေနာကံ သုံးပါးစလုံး
ခက္ထန္ျခင္းမရွိ၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ရ မယ္။ (စာ-၄၅)
ႏွစ္ဖက္သြားဓား
လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးက ေမတၱာ
တရားဟာ ႏွစ္ဖက္သြားဓားနဲ႔တူတယ္ တဲ့။ ဒီဓားကို လာလုရင္ လုတဲ့လူသာ အထိအရွ ျဖစ္ရမွာပဲတဲ့။ (စာ-၁၃ဝ)
မီးႏွင့္ ေရ
ေဒါသက မီးနဲ႔တူတယ္။ အေဒါသ
က ေရနဲ႔တူတယ္။ ေမတၱာဆိုတာ
အေဒါသ ေစတသိကလုိ႔မွတ္ရပါ
မယ္။ မီးနဲ႔တူေသာ ေဒါသျဖင့္ ႏွိပ္စက္သည္ျဖစ္ေစ၊
မိမိထံသို႔ အက်ဳိးမဲ့ျပဳျခင္းငွာလာေသာ ရန္သူကို ရန္တုံ႔
မမူဘဲ ေရႏွင့္တူေသာ ေမတၱာျဖင့္သာ သူတစ္ပါး၏
ေဒါသမီးကို ေျပေစ၊ ေအးေစရမည္။ ၿငိမ္းေစရမည္။ (စာ-၁၃၂)
ဖတ္႐ႈမွတ္သား၍ မကုန္
ဆရာႀကီးဦး(သုခ)၏ ေမတၱသုတ္စာအုပ္တြင္ ေမတၱာ
ပြားမ်ား ေရွးဦးက်င့္ေဆာင္ရမည္။ အေျခခံမ်ား (၁) မွ
(၇)ထိ ပါဝင္သည္။ ျဗဟၼစိုတရား(၁ ၊ ၂၊ ၃) ႏွင့္ ေမတၱ
သုတ္ပါဠိေတာ္၊ ေမတၱသုတ္ နိႆယတို႔လည္း ပါဝင္
သည္။ ပါဠိမ်ားႏွင့္ ေရးထား၍ မူလက နားမလည္မည္
ဟု စိုးရြံ႕မိေသးသည္။ သို႔ေသာ္ျငား ဆရာႀကီးက ရင္းျမစ္
က်က်၊ ရွင္းလင္းေရးျပ၍၊ သေဘာက် မွတ္သားခြင့္ရ သည္။
(အက်ယ္ကို ထိုစာအုပ္တြင္ ဆက္လက္ဖတ္႐ႈေစခ်င္
ပါသည္ )
ေမတၱာစ်ာန္
ရပ္လ်က္ျဖစ္ေစ၊ သြားလ်က္ျဖစ္ေစ၊ ထိုင္လ်က္ျဖစ္
ေစ၊ အိပ္လ်က္ျဖစ္ေစ၊ ငိုက္မ်ဥ္းျခင္း ကင္းေနေသာ အခ်ိန္မွာ ေမတၱာစ်ာန္သတိကို စြဲျမဲစြာ ေဆာက္တည္
ရာ၏။ ဤဘုရားရွင္ သာသနာေတာ္၌ ဤေမတၱာစ်ာန္
သတိျဖင့္ေနျခင္းကို ျဗဟၼဝိဟာရ (ထူးျမတ္ေသာေနျခင္း မ်ဳိး) ဟူ၍ ဘုရားရွင္မ်ား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ (စာ-၂၅၉) (အက်ယ္ကို ေလ့လာဖတ္႐ႈသင့္ပါသည္)
အမုန္းစကား
သတင္းမွား၊ သတင္းလိမ္၊ မမွန္မကန္၊ အၾကံအဖန္
မ်ဳိးစုံျဖင့္ သူတစ္ပါး ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္း၊ အထင္
အျမင္အယူအဆလြဲမွားေစေၾကာင္း၊ ဘဝပ်က္စီးေစ ေၾကာင္း၊ ဒုကၡလွလွေတြ႕ေစေၾကာင္း၊ ယုန္ထင္ေၾကာင္
ထင္ျဖစ္ေစေၾကာင္း၊ နည္းမ်ဳိးစုံျဖင့္ အမုန္းစကားပြား
ၾကျခင္းအား သတိႏွင့္ ဆင္ျခင္၊ ဥာဏ္အျမင္ႏွင့္ သုံးသပ္ ၍ ဆုံးျဖတ္ၾကပါကုန္။ ေန႔စဥ္ၾကံဳရေသာ အမုန္းစကား
မ်ား ဘယ္နားသြားထားပါလိမ့္။
ကိုယ္ျပဳသည့္ကံ ပဲ့တင္သံ ကိုယ့္ထံျပန္လာမည္။ သူ
တစ္ပါးမနာလို ကိုယ္အက်ဳိးမရွိ။ သူတစ္ပါးေကာင္းစား ျခင္းကို ေမတၱာပြားပါ။ ေက်နပ္ပါ။ ၾကည္ႏူးပါ။ ထပ္ဆင့္
ေမတၱာေဝပါ။ ေလာဘစိတ္မျဖစ္ႏွင့္။ ေဒါသစိတ္ မျဖစ္
ႏွင့္။ ေမာဟစိတ္မျဖစ္ႏွင့္။ မပူေလာင္သင့္။ ဤသို႔
ကြၽန္ေတာ္ ယုံသည္။
႐ိုင္းစိုင္းမည္လား။ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္မည္လား။ ပုတ္ခတ္ဆဲေရးမည္လား။ ပူေလာင္မည္လား။ အမုန္း
စကားပြားမည္လား။ အသင္၏ ေဒါသမီးကို ေမတၱာေရ
ျဖင့္ ၿငိႇမ္းအံ့။ ေမတၱာစိတ္ျဖင့္ ေအးခ်မ္းေစအံ့။
(ကြယ္လြန္သူ စာေရးဆရာ ဒါ႐ိုက္တာ ဆရာႀကီး ဦးသုခအား ႐ိုေသစြာ ရွိခိုးကန္ေတာ့လ်က္)
ဦးဟန္ၫြန္႔ (ဥပေဒ)
No comments:
Post a Comment