Latest News

Sunday, August 5, 2018

စာအုပ္ႏွင့္ စာအုပ္မ်က္ႏွာဖုံး

စာအုပ္ႏွင့္ စာအုပ္မ်က္ႏွာဖုံး

ကြၽန္ေတာ့္ စိတ္ထဲ၌ သေဘာမက်သည့္ ျမင္ေတြ႕မႈ အခ်ဳိ႕ကို လြတ္လပ္စြာ သေဘာထားကြဲလြဲခြင့္အေနျဖင့္ ခ်ေရးလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ စာအုပ္ကို  ဝယ္ယူေသာအခါ(သို႔)ဖတ္မည္ဟု ေကာက္ကိုင္လိုက္ေသာအခါ စာေရးသူ၏ ကေလာင္နာမည္ကို အရင္ၾကည့္ေလ့ရွိပါသည္။ ေခါင္းစဥ္ကို ဘယ္လိုေပးထားလဲ စိတ္ဝင္တစားဖတ္ပါ၏။ စာအုပ္မ်က္ႏွာဖုံးတြင္ ေရးဆြဲ ထားေသာ သ႐ုပ္ေဖာ္ပုံကို အရသာခံ၍ ၾကည့္ပါ၏။ ၿပီးမွ စာအုပ္အတြင္းထဲ၌ ပါေသာ စာေရးသူ၏ ကိုယ္ေရးအက်ဥ္း၊ အမွာစာ၊ ဇာတ္လမ္းသေဘာကို  ခံစားဖတ္႐ႈေလ့ရွိပါသည္။ အေရးအသား၊ ေစတနာ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေကာင္းလွ်င္ ေကာင္းသလို စာေရးသူကို စိတ္ထဲ၌ က်ိတ္၍ ခ်ီးက်ဴးေလ့ရွိပါ၏။ ႐ိုေသေလး စားျခင္းသည္လည္း သူ႔အလိုလို ျဖစ္ေပၚတတ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူ၏စာဖတ္ ပရိသတ္ေတာ့ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္ပါ့လိမ့္မည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကြၽန္ေတာ့္အေနျဖင့္ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္၏ ဝတၴဳတစ္ပုဒ္၊ စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုဖတ္ၿပီး  ထိုစာေရးဆရာ၏ စာဖတ္ပရိသတ္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္လိမ့္မည္၊ မျဖစ္ခ်င္ မျဖစ္ပါဘူး။ ပုံေသတြက္လို႔ မရပါ။ ရွင္းပါမည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ စာေရးဆရာမ်ားသည္ သူတို႔၏ ပထမဦးဆုံးလက္ရာ၌ လက္ကို အစြမ္းကုန္ထည့္ေရးထားတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အလြန္ေကာင္းမြန္ေလ့ရွိသည္ကို ေတြ႕ရတတ္ပါသည္။ ေနာက္လက္ရာမ်ား၌ ေတာ္ရိေရာ္ရိေလးပဲ အားထုတ္ထား တာျဖစ္သျဖင့္ ပထမလက္ရာကို မမွီတတ္တာလည္း ႀကံဳရတတ္ပါသည္။ ေဟာတစ္ပုဒ္ ေဟာတစ္ပုဒ္ ေရးလာတတ္ၾကပါသည္။ အရည္အေသြးထက္ အေရအတြက္မ်ားလာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၿပီးလွ်င္  ဘာမွမက်န္ေသာ စာေရး ဆရာ ျဖစ္သြားတတ္ပါ၏။ အခ်ဳိ႕ဆရာမ်ားကေတာ့ စာမူေကာင္းႀကီး အၿမဲ တမ္းမေရးႏိုင္ဘူးဆိုသည့္အတိုင္း ေကာင္းသည့္အခါရွိသလို ညံ့သည့္အခါလည္း ရွိတတ္ပါသည္။ ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ မူလလက္ရာကို မမွီဘဲ လက္ရာညံ့လာေသာ သို႔ စာေပေလာကႏွင့္ေသြဖည္လာေသာ စာေရးဆရာလက္ရာမ်ားကို ကြၽန္ေတာ့္ အေနျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ခံ၍ ဖတ္ေလ့မရွိပါ။  မူလလက္ရာကို   မီေအာင္(သို႔) မူလလက္ရာထက္ေကာင္းေအာင္ အပင္ပန္းခံ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေရးေလ့ရွိေသာ စာေရးဆရာစာအုပ္ကိုမူ ဖတ္ေလ့ရွိပါသည္။ ထိုစာေရးဆရာ စာအုပ္မ်ားက သာလွ်င္ က်န္ရစ္ေနသည္ဟု ျမင္မိပါသည္။

ထိုသို႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေသာ စာေရးဆရာမ်ားကို နာမည္တစ္လုံးႏွင့္ ေနသည့္ စာေရးဆရာမ်ားဟူ၍ ကင္ပြန္းတပ္လွ်င္ မမွားပါ။ ထိုစာေရးဆရာ မ်ားကိုမူ မည္သူတစ္ဦး၊ တစ္ေယာက္ကမွ လာပါ၊ ၾကည္ညိဳလွည့္ပါ မေျပာရပါ ဘဲႏွင့္ ေလးစားတန္ဖိုးထားတတ္ၾကပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္အေနျဖင့္ သူမ်ားဆရာ ေခၚတိုင္း လိုက္ေခၚတတ္ေလ့မရွိသည္ကိုလည္း က်ိန္ၿပီး ေျပာဝံ့ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္၏ Óဏ္တစ္ထြာတစ္မိုက္ေလးျဖင့္ စဥ္းစား၊ ေဝဖန္ၿပီးမွ ဆရာေခၚ ေလ့ရွိပါသည္။

ေနာက္ၿပီး ထိုစာေရးဆရာမ်ားသည္  လူေရွ႕၊ သူေရွ႕ သိပ္ထြက္ျပေလ့မရွိဘဲ မိမိအလုပ္ကိုယ္ မိမိတာဝန္ေက်ပြန္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္တတ္ေလ့ရွိသည္ကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ ဂုဏ္သတင္းေက်ာ္ေစာမႈကို ထုတ္ေဖာ္ျပသစရာ မလိုျခင္း ကပဲ ပို၍ဂုဏ္သတင္းေက်ာ္ေစာျခင္းကို ျဖစ္ေပၚေစသည္လား မေျပာတတ္ပါ။ အေနအထိုင္ သိုဝွက္ က်စ္လ်စ္သည္ဟု ေျပာလို႔ရမည္ ထင္ပါသည္။ ေနရာ တကာဝင္၍ ပါေလ့မရွိပါ။ သည္ေတာ့ ေလးစားရသည့္ ဆရာမ်ားသည္ လူ ေနာက္ကြယ္မွာပဲ ေနေလ့ရွိသျဖင့္ မေတာ္တဆလမ္းမွာ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ဆုံျဖစ္ေတာင္ မွတ္မိႏႈတ္ဆက္ဖို႔ ခက္ခဲလြန္းပါသည္။ (အခုကေတာ့ Facebook သုံးၾကတာမ်ားၿပီး ဆရာမ်ားကိုယ္တိုင္ ပုံေတြတင္ၾကတာမို႔  လမ္းေတြ႕ မမွတ္မိ စရာအေၾကာင္းမရွိေတာ့ပါ)။

ဤတြင္  စာအုပ္မ်က္ႏွာဖုံးကိစၥႏွင့္  ဆက္စပ္လာၿပီးျဖစ္တာေၾကာင့္ အနည္းငယ္ေျပာခ်င္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ဖတ္႐ႈခဲ့ရေသာ ဆရာႀကီးမ်ားသည္ သူတို႔၏႐ုပ္ပုံလႊာကို သူတို႔၏စာအုပ္မ်က္ႏွာဖုံးတြင္ ေဖာ္ျပေလ့မရွိဘဲ စာအုပ္ထဲ က ကိုယ္ေရးအက်ဥ္းမွသာ လိုင္စင္ဓာတ္ပုံကဲ့သို႔ ပုံေသးေသးေလးျဖင့္သာ ထည့္သြင္းေလ့ရွိသည္ကို ေတြ႕ရတတ္ပါသည္။ ေယဘုယ် အားျဖင့္ေတာ့ မွန္ပါသည္။  ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ အခ်ဳိ႕ေသာဆရာႀကီးမ်ားကေတာ့ မိမိ၏႐ုပ္ပုံလႊာျဖင့္ စာအုပ္ထုတ္တာ ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။ ဆရာႀကီး၏ စိတ္ ဆႏၵေၾကာင့္လား၊ စာအုပ္တိုက္၏ စီစဥ္မႈေၾကာင့္လား မေျပာတတ္ပါ။ ေနာက္ ကြယ္လြန္ၿပီးေသာ စာေရးဆရာကို ဂုဏ္ျပဳေရးသားထားေသာ စာအုပ္၌လည္း စာေရးဆရာ၏ မ်က္ႏွာပါပါသည္။ ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္မ်ားမွာလည္း ေတြ႕ျမင္ရ တတ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သတိျပဳရန္ အခ်က္မွာ မိမိ၏စာအုပ္ကို မိမိ၏႐ုပ္ပုံလႊာ ျဖင့္ ထုတ္ေဝၾကေသာ ဆရာအမ်ားစုသည္ စာေပနယ္တြင္ ခိုင္ခိုင္မာမာေနရာ တစ္ခု ရပ္တည္စိုက္ထူထားၾကသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္းကိုမူ  မေမ့သင့္ဟု ထင္ပါ သည္။

ယခုမူ အခ်ဳိ႕ ကေလာင္သစ္မ်ားသည္(ကြၽန္ေတာ္ မဖတ္ဖူးတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္) မေအာင္ျမင္ခင္ ထင္ေပၚလိုစိတ္ အခံရွိသည္လား မေျပာတတ္ ပါ။  မိမိ၏႐ုပ္ပုံျဖင့္  မိမိ၏စာအုပ္မွာ အသုံးျပဳ၍ ထုတ္လာတတ္သည္ကို ျမင္ေတြ႕မိပါသည္။ ကိုယ္တိုင္းေရးအတၴဳပၸတၱိ မဟုတ္ပါဘဲႏွင့္ ဘယ္လိုအေၾကာင္း ျပခ်က္ျဖင့္ ထုတ္တာလည္း မေျပာတတ္ပါ။ ဥပမာ နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည့္   ဘာသာျပန္တက္က်မ္းမ်ားကိုေရးေသာ   ဆရာ တစ္ေယာက္ဆိုလွ်င္လည္း မ်က္စိဆံပင္ေမြးစူးေအာင္ သူ၏ပုံမ်ားျဖင့္ စာအုပ္ ထုတ္ေလ့ရွိပါ၏။ သေဘာမက်၍ ဖတ္လည္း မဖတ္ပါ။ သူ႔အရင္  ေရးခဲ့ေသာ ဆရာႀကီး ပီမိုးနင္း၊ ဆရာေဖျမင့္တို႔ေတာင္ ထိုသို႔လုပ္ေလ့လုပ္ထမရွိခဲ့တာ ေသခ်ာပါ၏။

တကယ္ေတာ့ ထိုကိစၥသည္ေကာင္းသလိုလိုႏွင့္ မေကာင္းဘူးဟု ကြၽန္ေတာ္ ထင္ပါသည္။ တကယ္ေတာ့ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ကိုယ္ေမြးထုတ္လိုက္ေသာစာတစ္ပုဒ္ကို စာဖတ္သူ အက်ဳိးရွိေအာင္၊ ေကာင္းသည္ ထက္ေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားေရးသားရမည့္ တာဝန္ရွိသည္ဟု ထင္မိပါသည္။

အမွန္ေတာ့ အရည္အခ်င္းရွိတယ္ဆိုလွ်င္  ကိုယ္ရည္ေသြးတီးလုံးတီးျပ ေနဖို႔ မလိုပါ။ အခ်ိန္ႏွင့္ စာဖတ္သူကသာ ဆုံးျဖတ္သြားလိမ့္မည္ဟု ထင္မိပါ ေတာ့သည္။    ။

ဟိန္းေဇာ္ျမင့္(ေတာင္တြင္းႀကီး)

No comments:

Post a Comment