Latest News

Saturday, July 7, 2018

ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ေထာင္မွထုတ္ျခင္း

 ကၽြန္မ အေဖသည္ သူ ေထာင္က်ဖူးေၾကာင္း သိပ္ ေျပာေလ့ေျပာထ မရွိ။ စကားၾကံဳလို႔လည္း မေျပာ။ စကားဆက္စပ္လို႔လည္း ပါးစပ္က မဟ။ သူ ကိုယ္တိုင္ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနပါလ်က္ႏွင့္ ေထာင္အေၾကာင္း စာေလး တစ္ပုဒ္ေတာင္ မေရးဖူးေပ။

ကၽြန္မ ငယ္ငယ္က ဟင္းစားႀကီးသျဖင့္ ''အထဲမွာဆို ကိုယ္တာနဲ႔ စားရတာ။ ငါးဆိုတာ တစ္တုံးပဲ ရတာ” ဟု အေဖက ေျပာဖူးသည္။ ထိုအခ်ိန္တုန္းက အေဖ့ စကားကို ကၽြန္မ နားမလည္ခဲ့တာ အမွန္။ ကၽြန္မက အေဖ ႏုိင္ငံျခား သြားေနသည္ ဟုပင္ သိထားသည္။ ႏုိင္ငံျခားမွာ ဟင္းထမင္းလည္း မေပါဘူး ဟုသာ နားလည္ လိုက္၏။ အေဖ့ဆီက ‘အထဲ’ ဆိုသည့္ စကားလုံးကို ထိုတစ္ခါေလးသာ ၾကားဖူးခဲ့သည္။

ကၽြန္မ နားလည္တတ္စ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ အေဖသည္ ႏုိင္ငံျခား သြားျခင္း မဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံ၏အထဲ (သို႔မဟုတ္) ေထာင္က်ဖူးတာဟု နားလည္လိုက္သည္။ ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ေၾကာင့္ အစိုးရ၏ အျပစ္ေပးျခင္း၊ အေရးယူျခင္း၊ ေနာင္ၾကဥ္ေအာင္ လုပ္ျခင္းကို ခံရေသာ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့သည္ ဆိုတာထက္ ကၽြန္မ ပိုမသိခဲ့ေပ။

အေဖႏွင့္ ေထာင္အေၾကာင္း ေရးမည္ဆိုေတာ့ တစ္စစီ ျပန႔္က်ဲေနေသာ ပန္းကေလးေတြကို ေကာက္ရ သလို၊ သို႔မဟုတ္ ဖန္ပုလင္းကြဲေတြကို ေကာက္ရ သလို တစ္လွည့္စီ ခံစားေနရ၏။ တခ်ိဳ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ေနရာေရာက္ေတာ့ ႏူးႏူးညံ့ညံ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ခံစားရၿပီး၊ တခ်ိဳ႕ အေၾကာင္းအရာေတြ ေနရာေရာက္ေတာ့ ထိထိခိုက္ခိုက္ နာနာက်င္က်င္ ခံစားရျပန္သည္။ တခ်ိဳ႕ အရာေတြ က်ေတာ့လည္း ပန္းပြင့္ေလးလို႔ ထင္ေပမယ့္ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ပုလင္းကြဲေတြ ျဖစ္ေနေၾကာင္း သိရွိရျပန္သည္။

ေထာင္အေၾကာင္း တစ္စြန္းတစ္စကို ပထမဆုံး အေဖေျပာသည့္ အခ်ိန္က တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ကၽြန္မတို႔ သားအဖေတြ ႏုိင္ငံျခား ေရာက္ေနခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မ ငယ္ငယ္က ေထာင္ႏွင့္ ႏုိင္ငံျခား ခြဲမရခဲ့သည္ကိုး။ ေထာင္တြင္း အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ေျပာျပသည့္ အထဲတြင္ ထုသံ ႐ုိက္သံေတြ မပါ၊ ဆဲသံဆိုသံေတြ မပါ၊ ပုံစံထိုင္တာေတြ မိလႅာနံ႔ေတြ မပါ၊ အႏုိင္က်င့္မႈေတြ ဖိႏွိပ္မႈေတြ မပါ၊ မြန္းက်ပ္ ပိတ္ဆို႔မႈေတြ မပါေပ။ မိသားစုကို သတိရ လြမ္းဆြတ္ျခင္းႏွင့္ အထဲက အတူေနခဲ့သည့္ ေထာင္တြင္း အေပါင္းအေဖာ္ေတြကို သတိရျခင္းေတြသာ ပါသည္။

* * *
အေဖ့ကို ေထာက္လွမ္းေရးေတြ လာေခၚသည့္ ညက ေတာ္ေတာ္ႏွင့္မအိပ္သည့္ ကၽြန္မတစ္ေယာက္ အိမ္ေပၚမွာ ေျပးလႊား ေဆာ့ကစား ေနခဲ့၏။ လူတစ္စုသည္ တိတ္တဆိတ္ ကၽြန္မတို႔ မိသားစုထဲမွ အေဖ့ကို ေခၚထုတ္ သြားသည္။ အေဖက ႐ုန္းကန္ျခင္း၊ ေအာ္ဟစ္ျခင္း မရွိဘဲ အသာတၾကည္ လိုက္သြားခဲ့၏။ ကၽြန္မ ဉာဏ္မီသေလာက္ ဆိုလွ်င္ ႏုနယ္ေသာ သမီးေလး ႏွစ္ ေယာက္၏ ႏွလုံးသားတြင္ ေအာ္ဟစ္႐ုန္းကန္ ေနေသာ၊ အထုအေထာင္း အ႐ုိက္အႏွက္ ခံေနရေသာ သူတို႔ အေဖ၏ ႐ုပ္ပုံလႊာကို မျမင္ေစ၊ မေတြ႕ေစရဟု ခံယူထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္မည္။ ေနာက္ၿပီး တစ္ေန႔မဟုတ္တစ္ေန႔ က်ိန္းေသေပါက္ သူ႔ကို လာေခၚမည္ဟု တြက္ထားၿပီး ေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္၏။

အေဖႏွင့္ လူတစ္စု အိမ္ေပၚက ဆင္းၿပီး အိမ္ေဘး အေရာက္ ကၽြန္မ၏ ေမးခြန္း ေမးသံကို အေဖတို႔ အားလုံး ၾကားလိုက္ရသည္ ... တဲ့။ အေမ့ထံမွ ဘာအေျဖမွ မရခဲ့ေပ။ ကၽြန္မ ေမးခြန္းကို အေမကိုယ္တိုင္ မသိ၍လည္း ျဖစ္ႏုိင္ၿပီး မသိခ်င္၍လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ထိုေန႔က ေစာေစာအိပ္ဖို႔ ေခၚေလ့ရွိသည့္ အေဖ့ အသံကို ကၽြန္မ မၾကားရေတာ့ေပ။ ထိုညက ကၽြန္မ ေတာ္ေတာ္ကေလး ေဆာ့ကစား ၿပီးမွ အိပ္သြား၏။

ေထာင္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အေဖ ေျပာသည္က စာေရးဆရာ မပီသေပ။ ေကာင္းကြက္ကေလး ေတြပဲ ေရြးျပသည့္ ေၾကာ္ျငာ ဒါ႐ုိက္တာလို ျဖစ္ေနသည္။ ထို ေကာင္းကြက္ကေလးမ်ား ထဲတြင္ မေကာင္းကြက္ေလး တစ္ခုတေလသာ ပါ၏။ ထိုမေကာင္းကြက္ေလးမွာ ဇာတ္လမ္းအစ ျဖစ္ၿပီး မေျပာမျဖစ္လို႔သာ ေျပာရျခင္း ျဖစ္သည္။

ပထမဆုံး ေျပာျပသည့္ ဇာတ္ဝင္ခန္းကား အေဖ့ကို ဖမ္းေခၚသြားၿပီး ႐ုံးတစ္႐ုံးမွာ စစ္ၾကသည့္ အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ထုံးစံအတိုင္း အေဖက သူတို႔ ေမးသမွ်ကို လွည့္ပတ္လို႔ ရမလား ဆိုၿပီး ျငင္းၾကည့္သည္တဲ့။ မရေပ။
ေထာက္လွမ္းေရးက အေဖ့ကို စကားတစ္ခြန္းျဖင့္ အႏုိင္ယူလိုက္၏။ ထိုစကားကို အစျပဳေပးသူက ကၽြန္မက လြဲလို႔ ဘယ္သူမွ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ အေဖ့ကို ေခၚသြားတုန္း ကၽြန္မေမးသည့္ စကားက ''ေဖႀကီးက ဘယ္ကို သြားတာလဲဟင္” ဟု ျဖစ္ၿပီး ေထာက္လွမ္းေရးက ထိုစကားကို မွတ္ထားၿပီး ''ခင္ဗ်ား သမီးေလးကို ခင္ဗ်ား မခ်စ္ဘူးလား။ သူက ခင္ဗ်ား ဘယ္သြားတာလဲ သိခ်င္ေနရွာတယ္” ဟု ျဖစ္သည္။ အေဖကား သတိရျခင္းႏွင့္ ခ်စ္ျခင္းတရားကို ရင္ထဲသိမ္းရင္း မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေန လိုက္၏။

ေမးရင္းေျဖရင္း (အေဖ ေျပာသည့္ အထဲ ထုသံ ႐ုိက္သံ မပါ၊ ဆဲသံဆိုသံ မပါသျဖင့္ ဇာတ္နာေအာင္ မထည့္လိုပါ) ေနာက္ဆုံး ထိုကဗ်ာ သူေရးေၾကာင္း ဝန္ခံ လိုက္သည္တဲ့။ အားလုံး ေျဖၿပီးေတာ့ အေဖက ေဆးလိပ္ ေသာက္လိုသည့္ အခြင့္အေရး တစ္ခုကို ေတာင္းဆိုသည္။ သူတို႔ကလည္း သိပ္ခက္ခက္ခဲခဲ မေမးရသျဖင့္ ေဆးလိပ္တစ္လိပ္ ေသာက္ခြင့္ျပဳသည္။
အေဖသည္ ေဆးလိပ္ ေသာက္ၿပီးေနာက္ သိပ္မၾကာလိုက္ဘဲ ခုံတစ္ခုံေပၚတြင္ ေမွးခနဲ အိပ္ေပ်ာ္သြား၏။ အိပ္မက္က လန႔္မႏုိးခင္ အထိ သူေရးတဲ့ ကဗ်ာ အေပၚမွာေရာ၊ သူလုပ္ခဲ့တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ အေပၚမွာေရာ ေက်နပ္အားရ ေနခဲ့သည္။ အိပ္မက္က လန႔္ႏုိးေတာ့ ေနာင္တ တရား၊ သတိရျခင္း၊ စိတ္ပူပန္ျခင္း၊ ေတြေဝျခင္း စသည္ ျဖင့္ ဆတူ ေရာစပ္ထားေသာ ခံစားခ်က္မ်ားက အလ်င္စလို ဝင္ေရာက္လာေတာ့၏။ အိပ္မက္ထဲတြင္ ကၽြန္မက ေဖႀကီးဟု ေခၚၿပီး ေျပးဖက္သတဲ့။ တခ်ိဳ႕ အိပ္မက္ေတြက အိပ္မက္ထဲမွာပင္ အိပ္မက္ျဖစ္ေၾကာင္း သိေနၿပီး၊ အခ်ိဳ႕ အိပ္မက္ေတြ က်ေတာ့ အျပင္မွာ ျဖစ္ေနသည့္ တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္လို ခံစားရတတ္သည္။ အေဖ့ အိပ္မက္က တကယ့္ အျပင္မွာလို ကၽြန္မကို ေပြ႕ဖက္ လိုက္ရသလို ခံစားရၿပီး လန႔္ႏုိးလာသည္။ အေဖ့ေဘးတြင္ ကၽြန္မ မရွိေပ။

အေဖသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ခပ္ျမန္ျမန္ ဝန္ခံလိုက္ရ သလဲဟု ဆိုလွ်င္ အေဖ့ ကဗ်ာကို ထုတ္ေဝသူ ဦးမ်ိဳးျမင့္ညိမ္းႏွင့္ ျဖန႔္ခ်ိသူ ဦးစိန္လွိုင္တို႔က ေထာင္ထဲ ေရာက္ႏွင့္ၿပီး ျဖစ္ၿပီး ကဗ်ာေရးသူက သူမွန္း ေသခ်ာသျဖင့္သာ ဒီေနရာကို ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ေထာက္လွမ္းေရးက “ခင္ဗ်ားတို႔ေတြ ျမင္လည္း ျမင္ရခဲပါတယ္။ ေဘာ္လီေဘာ ပုတ္ေနတဲ့ ေခတ္ထဲမွာ ဟိုလူကလည္း ဒီကဗ်ာ သူေရးတာ၊ ဒီလူကလည္း ဒီကဗ်ာ သူေရးတာနဲ႔ ကဗ်ာေရးသူ သုံးေယာက္ေတာင္ ျဖစ္ေနၿပီ” ဟု ဆိုသည္။

ေနာက္ ေထာက္လွမ္းေရး တစ္ေယာက္က်ေတာ့လည္း ''ဒီကဗ်ာကို ကိုမ်ိဳးျမင့္ညိမ္းက ခင္ဗ်ားကို ေရးခိုင္းလို႔ ခင္ဗ်ားက ေရးေပးရတာပါဆို'' ဟု ေမးေတာ့ အေဖက ''က်ဳပ္က စာေရးဆရာဗ်။ ကိုယ္ေရးခ်င္လို႔ ကိုယ္ေရးတာ။ ဘယ္သူခိုင္းလို႔မွ မဟုတ္ဘူး'' ဟု ေျဖသည္တဲ့။ ဦးမ်ိဳးျမင့္ညိမ္းတို႔က အခ်င္းခ်င္း အျပစ္ေလ်ာ့လို ေလ်ာ့ျငား ကာဗာ လုပ္ေပးၾကျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း တရားသူႀကီးကေတာ့ မွ်မွ်တတပင္ တစ္ေယာက္ကို ေထာင္ ၇ ႏွစ္စီ ခ်လိုက္ေလ၏။

အေဖသည္ ဦးသန႔္ အေရးအခင္းတုန္းက ေထာင္ႏွင့္တစ္ခါ မိတ္ဆက္ဖူးသျဖင့္ အစိမ္းသက္သက္ေတာ့ မျဖစ္ေပ။ ေထာင္ဆိုသည္ကလည္း တစ္ေဆာင္ႏွင့္ တစ္ေဆာင္ ကြဲျပားသည္ မဟုတ္။ သံတိုင္၊ သမံတလင္း၊ ဂန္ဖလား၊ ေဆးေပါ့လိပ္ စသည့္အရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အတူတူပင္ မဟုတ္ပါလား။ အေဖ အထဲကို ေရာက္လာေတာ့ ခင္ဗ်ား ေရာက္လာၿပီလားဟု ဦးမ်ိဳးျမင့္ညိမ္းက အၾကည့္ျဖင့္ ေမးၿပီး အေဖကလည္း ေသခ်ာတာေပါ့ဟု မ်က္ႏွာ အမူအရာျဖင့္ ေျဖေပလိမ့္မည္။ အေပါင္းအေဖာ္ေတြ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ ေတြ႕ျပန္ေတာ့လည္း ေနာင္တႏွင့္ မိသားစု ခဏေပ်ာက္ၿပီး မိမိ လုပ္ရပ္အေပၚ ေက်နပ္ အားရျခင္းႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး စိတ္ဓာတ္ေတြ တဖြားဖြား ေပၚလာေတာ့သည္ဟု အေဖက ေျပာ၏။ ထိုခံစားခ်က္က သိပ္မၾကာလိုက္ေပ။ ညအိပ္ရာဝင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မအိပ္ဘဲ ေဆာ့ကစား ေနတတ္သည့္ ကၽြန္မႏွင့္ ခပ္ေစာေစာ အိပ္ရာဝင္ေသာ အစ္မ၊ အေဖခ်စ္ေသာ ေလးေမတို႔ကို သတိရျခင္းေတြ အတားအဆီး မရွိ ဝင္ေရာက္ လာေတာ့သည္။

ထိုအခါက်ေတာ့လည္း ေနာင္တ ရခ်င္သလိုလို ေနာက္ေနာင္ ဆင္ျခင္မွဟု ေတြးမိ သလိုလို ျဖစ္လာ ျပန္သည္ဟု စိတ္သည္ တစ္သမတ္တည္း မရွိေၾကာင္း ေျပာျပ၏။ ေထာင္အေၾကာင္း ေျပာေနတုန္းက အေဖ့မ်က္ႏွာ ေပၚမွာ နာၾကည္းျခင္းကို မေတြ႕ရတာေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။

အေဖတို႔ကို ပထမဆုံး ႐ုံးထုတ္ေတာ့ မိသားစုဝင္ေတြ မသိလိုက္။ ေထာင္ကား ျပာျပာႀကီးႏွင့္ ေခၚထုတ္လာတုန္း မီးပြိဳင့္ မိေနစဥ္ အသိတစ္ေယာက္က ေတြ႕ၿပီး မိသားစုကို သတင္းေပးသျဖင့္ ေက်ာက္တံတား ရဲစခန္းတြင္ ႐ုံးထုတ္ေၾကာင္း သိၾကရၿပီး အေဖ့ အစ္ကိုေတြႏွင့္ အေမတို႔ အေျပးအလႊား လိုက္ၾကရသည္။ သတင္းက အေတာ္ ျပန႔္သြားပုံ ရ၏။ အေမတို႔ ေရာက္သည့္ အခ်ိန္ တြင္ စာေပ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ပန္းခ်ီ၊ ကာတြန္း စသည့္ အႏုပညာ အသိုင္းအဝိုင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရာက္ေနၾကၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ မစည္ကားအပ္ေသာ ရဲစခန္းကား အလြန္ စည္ကား သြားခဲ့သည္။

အေမ့ကို ေတြ႕ေတြ႕ခ်င္း အေဖက သူ႔လက္ေခ်ာင္းေတြကို ေထာင္ျပၿပီး မ်က္ႏွာကိုလည္း ဟိုဘက္ ဒီဘက္ လွည့္ျပ၏ ။ သူ႔မွာ ဘာဒဏ္ရာမွ မရွိ၊ အားလုံး အဆင္ေျပပါသည္ ဆိုသည့္ သေဘာ။ အေဖ့အေမ ကၽြန္မတို႔ အဘြားကေတာ့ သူ႔သား မ်က္ႏွာကို ျမင္ရဖို႔ တရား႐ုံးသို႔ မလိုက္ႏုိင္ရွာေပ။ အဘြားသည္ ေလျဖတ္ထားသည့္ လူနာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ သို႔ေသာ္ သူ႔သားေလး ေဘးကင္းဖို႔ အေရး ေနအိမ္ ကုလားထိုင္ေလး ေပၚမွ ေမတၱာသုတ္၊ ခႏၶာသုတ္၊ ေမာရသုတ္ (အခ်ဳပ္အေႏွာင္မွ လြတ္ကင္းေအာင္ ရြတ္သည့္ ဘုရားစာ) ေတြ ရြတ္ဖတ္ၿပီး ဆုေတာင္း ေပးေနမွာ ေသခ်ာပါသည္။

ရဲစခန္း တစ္ခုမွ ေနာက္တစ္ခုသို႔ ကူးသည့္ အခ်ိန္တြင္ အေဖတို႔ သုံးေယာက္ကို လက္ထိပ္ခတ္ၿပီး သုံးေယာက္တြဲ လမ္းေလွ်ာက္ ခိုင္းသည္။ အရွက္ရေစ ဆိုၿပီး ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိ မရွိ မေျပာတတ္။ လူေတြ တ႐ုန္း႐ုန္းၾကား ေလွ်ာက္ခဲ့ရေသာ္လည္း ထိုလူ တ႐ုန္း႐ုန္းကေတာ့ အေဖတို႔ သုံးေယာက္ကို ခ်စ္ခင္စြာ ၾကင္နာစြာ က႐ုဏာသက္စြာ ၾကည့္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ယုံမွား သံသယ ျဖစ္စရာ မရွိ။

အေဖတို႔ကလည္း ရွက္စရာဟု ထင္ပုံ မရဘဲ ထိုသို႔ လမ္းေလွ်ာက္ကာ ေခၚသြားျခင္းေၾကာင့္ မိသားစုမ်ားႏွင့္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ထိုခဏတာေလး စကား ေျပာၾကရသည္ ကိုပင္ ေက်နပ္ေနခဲ့ ေပလိမ့္မည္။
လာဖမ္းတုန္းက ညႀကီး အခ်ိန္မေတာ္ ကမန္းကတမ္း လိုက္သြားရသျဖင့္ အေဖ့ခမ်ာ ပုဆိုးစုတ္ကေလးႏွင့္ ဂ်ာကင္ အမည္းေရာင္ တစ္ထည္က လြဲလို႔ သူသိပ္ႀကိဳက္သည့္ ေဆးလိပ္ေလး တစ္လိပ္ေတာင္ ပါမသြားေခ်၊ သုံးလေလာက္ ထိုပုဆိုးျဖင့္ ေထာင္ထဲမွာ ေနလိုက္ရသည္။ မိသားစုႏွင့္ သုံးလတိတိ အဆက္အသြယ္ျပတ္၊ ဘယ္ေရာက္လို႔ ဘာျဖစ္မွန္း မသိ၊ သုံးလေလာက္ ေနမွ ပထမဆုံး ႐ုံးထုတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အမွန္အတိုင္း ဝန္ခံရလွ်င္ ထိုအခ်ိန္တုန္းက အေဖ့ကို ႏုိင္ငံျခား သြားေနသည္ ဟုသာ ထင္သျဖင့္ ကၽြန္မ မည္သို႔မွ် မခံစားရေပ။ အေဖ့ဆီမွ ေခ်ာကလက္ေလးေတြ ေမွ်ာ္ဖို႔ေလာက္သာ ကၽြန္မ နားလည္ခဲ့သည္။

ဒီေနရာမွာ အေရးႀကီးေသာ ဇာတ္ေဆာင္ တစ္ေယာက္ ရွိပါသည္။ အေဖတို႔ကို ႐ုံးထုတ္ေတာ့ ဒါ႐ုိက္တာ ဦးၾကည္စိုးထြန္း တို႔လည္း ေရာက္လာ၏။ အေဖ့ ပုဆိုးစုတ္ နံနံေစာ္ေစာ္ႀကီးကို ဦးၾကည္စိုးထြန္းက ၾကည့္မေကာင္းဟု ဆိုၿပီး သူ႔ပုဆိုးသစ္ႏွင့္ လဲေပးသည္။ တရား႐ုံးတြင္ မည္သို႔မည္ပုံ လဲလွယ္ၾကမယ္ ဆိုသည္ကိုေတာ့ မ်က္စိထဲ၌သာ ျမင္ေယာင္ ၾကည့္ပါေလ။ အေရးၾကံဳလွ်င္ အႏုပညာသမား အခ်င္းခ်င္း ကူညီေဖးမဖို႔ ဝန္မေလးၾက ဟူသည့္ အေၾကာင္းေလးကို အေဖ ေျပာျပခ်င္ပုံ ေပၚပါ၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အေဖေျပာသည့္ ေထာင္အေၾကာင္း နည္းနည္းတြင္ ထိုဇာတ္ဝင္ခန္းကိုလည္း တိတိက်က် ပုံေဖာ္ ေျပာခဲ့၏။

ေနာက္တစ္ခါ ႐ုံးထုတ္ေတာ့ ရဲႏွင့္ ႀကိဳတင္ ညႇိႏွိုင္းၿပီး လုပ္ေဆာင္ ရတာေတြလည္း ရွိသည္။ ေထာင္ကားႀကီး လာစဥ္ လမ္းတစ္ဝက္တြင္ အေမက ေထာင္ကား ေပၚသို႔တက္၊ မိန္းမေထာင္သား ဘက္ျခမ္းမွာ ေနရာယူၿပီး သံတိုင္ေလးေတြၾကား စကားေျပာၾကရသည္တဲ့။ ရည္းစား ဘဝတုန္းက ခ်ိန္းေတြ႕ရတာေတာင္ ဒီေလာက္ ရင္ခုန္စရာ ေကာင္းခဲ့မည္ မဟုတ္ေပ။ ေျပာသင့္သေလာက္ ေျပာၿပီး ေထာင္ဘူးဝနား ေရာက္ေတာ့မွ အေမက ဆင္းေနခဲ့သည္။ အေဖ့ရင္ထဲ ဟာတာတာႀကီး က်န္ရစ္ခဲ့မွာ အေသအခ်ာပင္။ (အခုအခ်ိန္မ်ိဳးသာ ဆိုလွ်င္ အေမတစ္ေယာက္ အဲကြန္းႏွင့္ ေထာင္ကား စီးခြင့္ရေပလိမ့္မည္။)

ေနာက္ဆုံး ႐ုံးခ်ိန္ကား မိသားစု သုံးစု၏ ဘဝကို အဆုံးအျဖတ္ ေပးခဲ့သည္။ ႐ုံးက အမိန႔္ခ်ၿပီးေတာ့ အေမသည္ ငါးပိေၾကာ္ကို လည္းေကာင္း၊ အသားေျခာက္ေၾကာ္မ်ားကို လည္းေကာင္း၊ ဂ်က္ကမၻာ ေဆးေပါ့လိပ္စည္းမ်ားကို လည္းေကာင္း ႏွစ္ပတ္တစ္ခါ အင္းစိန္လာခြင့္ကို လည္းေကာင္း၊ ေလာကႀကီးကို တစ္ေယာက္တည္း ရဲဝံ့စြာ ရင္ဆိုင္ရျခင္းကို လည္းေကာင္း ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ရရွိသြား၏။

အေမ့တြင္ လူမမည္ သမီးႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ ကုန္ေဈးႏႈန္းက လြဲလို႔ ဘယ္သူမွ မရွိ။ ထိုအခ်ိန္ ကာလတြင္ ကၽြန္မတို႔ မိသားစုကို ကူညီဖို႔အသင့္ ဆိုသူမ်ား ရွိသလို ေရွာင္ဖယ္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ထားသူမ်ားလည္း ရွိပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ အေဖသည္ ကူညီခဲ့သူမ်ားကို မေမ့ရန္ မွာခဲ့ၿပီး အျခားသူမ်ားကိုကား ကိုယ္အဆင္ေျပသည့္ အခ်ိန္တြင္ လက္မေႏွးရန္ ဆုံးမခဲ့၏။

အေဖသည္ ေထာင္ထဲေရာက္ၿပီး သိပ္မၾကာခင္ မွာပင္ ေနာက္ထပ္ အမိန႔္တစ္ခုကို ခ်ခံလိုက္ရသည္။ အျခားမဟုတ္။ အဖမဲ့သား ျဖစ္ေစဟု ေသမင္းက အမိန႔္ ခ်လိုက္ျခင္းပင္ ။ ဖခင္၏ အသုဘကို လက္မေလးႏွစ္ခု ပူးကာ အက်ဥ္းခ်ခံၿပီး ခဏတစ္ျဖဳတ္ မ်က္ရည္က်ခြင့္ ျပဳသည္။ (လက္မႏွစ္ခုကို ပူးခ်ည္ထားသျဖင့္ ျမင္မေကာင္းေသာေၾကာင့္လား မသိ၊ လက္ကိုင္ပဝါျဖင့္ တစ္စုံတစ္ေယာက္က လာအုပ္ေပးသြားပုံ ရသည္)

သို႔ေသာ္ ခဏေလးမွ တကယ့္ ခဏတာေလးပင္။ ကၽြန္မကား အဘိုး အသုဘကို လိုက္ပို႔ခြင့္ မရသျဖင့္ ဝမ္းနည္းေနေသာ၊ ေၾကကြဲေနေသာ အေဖ့ မ်က္ႏွာကို မျမင္လိုက္ရေပ။ အေဖကား အေစာင့္အၾကပ္တို႔ႏွင့္ အသုဘမွ ျပန္လည္ ထြက္ခြာသြား၏။ ကံေကာင္းသည္က ကၽြန္မတို႔ မိသားစု အားလုံး အေဖ့ကို ေထာင္သို႔ ျပန္လိုက္ပို႔ခြင့္ ရျခင္းပင္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မ ထင္သည္က ေလဆိပ္သို႔ ျပန္လိုက္ပို႔ျခင္း ျဖစ္ၿပီး အင္းစိန္ေထာင္ဘူးဝ၏ အုတ္တိုက္ နီနီႀကီးေတြ ေနာက္တြင္ ေလယာဥ္ပ်ံေတြ အေျပးအလႊားရွာခဲ့သည္။ လူႀကီးေတြ ကေတာ့ ေထာင္ဘူးဝက လြဲလို႔ ဘာမွ မျမင္ႏုိင္သလို ကၽြန္မ စိတ္ကူးထဲက ေလယာဥ္ပ်ံေတြ ကိုလည္း ဘယ္သူမွ ျမင္ႏုိင္လိမ့္မည္ မဟုတ္။ အေဖသည္ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚ တက္ခါနီး ကၽြန္မကို လက္ျပ ႏႈတ္ဆက္ဦးမည္ဟု ထင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အေဖကား လက္ျပ မႏႈတ္ဆက္ခဲ့ေပ။ အေဖ့ လက္ေတြကို လက္ထိပ္ ခတ္ထားသည္ကိုး။

အဘိုး၏ နာေရး ေၾကာ္ျငာတြင္ အေဖသည္ သားအျဖစ္ ပါဝင္ျခင္း မရွိ။ လူကို ေထာင္ခ်ထားသည့္ အျပင္ နာမည္ကိုပါ ေထာင္သြင္း အက်ဥ္းခ်ခဲ့သည္။ အေဖ့ခမ်ာ သူ႔အသုဘ ဖိတ္စာတြင္မွ အဘိုး၏ သားအျဖစ္ နာမည္ ထည့္ခြင့္ရခဲ့၏။ အေဖ ေျပာျပသည့္ ေထာင္ဇာတ္လမ္း ထဲတြင္ ဒီဇာတ္ဝင္ခန္းကလည္း မပါမျဖစ္ပင္။

အေဖ့တို႔ကို ႐ုံးထုတ္ေတာ့ ေထာင္ကားထဲတြင္ တျခား ေထာင္သားမ်ားလည္း ပါသည္။ ထိုကားေပၚ ေရာက္ၿပီဆိုလွ်င္ လူေတြက ကားျပတင္းေပါက္ကို လုၾကရ၏။ ထိုျပတင္းေပါက္ကို ကားစထြက္ကတည္းက ဦးထားသူ တစ္ေယာက္ ရွိသျဖင့္ အေဖကား စိတ္ဆတ္သူပီပီ “ေဟ့လူ ... နည္းနည္း ဖယ္ေပး” ဆိုၿပီး ေနရာေတာင္းသည္။ ထိုလူက အေဖ့ကို ဘုၾကည့္ တစ္ခ်က္ၾကည့္ၿပီး ေနရာ ဖယ္ေပးခဲ့သည္။

သံတိုင္ေလးေတြႏွင့္ ျပတင္းေပါက္နား သြားရင္း အေဖသည္ ေလာကႀကီးကို ခဏထိေတြ႕ခြင့္ ရခဲ့၏။ ေထာင္ထဲ ျပန္ေရာက္ေတာ့မွ ေထာင္ဝါဒါက ရင္တမမျဖင့္ ေျပာသည္။ ထို ေနရာဖယ္ေပးသူကား အျခားမဟုတ္။ နာမည္ႀကီး လူဆိုး စိုးျမတ္ ျဖစ္၏။ ႏုိင္ငံေရးသမား ၅ (ည) မ်ားကို ေထာင္တြင္း လူဆိုးႀကီးမ်ားက အစ ေလးစားသည္။ ေနရာ ေပးသည္။ ရန္မူျခင္း၊ အႏုိင္က်င့္ျခင္း မလုပ္ဟု အေဖက ေျပာ၏။ ေလာကတြင္ လူေကာင္းႏွင့္ လူဆိုး မည္သို႔ ခြဲျခားၾကသနည္း မေျပာတတ္။

ေနာက္ထပ္ အေဖ ေျပာျပသည့္ ေထာင္အေၾကာင္းေတြ အားလုံးက ေပ်ာ္စရာ သို႔မဟုတ္ ရယ္စရာ ေကာင္းတာေတြခ်ည္းပင္။ တကယ္ပဲ ရယ္စရာ ေကာင္းခဲ့တာလား ဒါမွမဟုတ္ တမင္သက္သက္ ကလိထိုး ရယ္ျပတာလား ဆိုတာေတာ့ အေဖ ကိုယ္တိုင္မွသာ သိေတာ့မည္။ အေဖကား ဟာသဝတၳဳေရးဆရာ မဟုတ္ပါလား။

အေဖ ေထာင္က်ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေမ့ထံမွ ညည္းညဴသံ တစ္ခါမွ် မၾကားဖူးေပ။ တစ္ခါမွ်လည္း ဂုဏ္ယူ ဝင့္ႂကြားစြာ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကား ေနသည္ကိုလည္း မျမင္ရ။ တိတ္တဆိတ္ ေထာက္ခံေနျခင္းမ်ိဳးမ်ားလား။ အေဖ့ အႏုပညာ အေပၚ မည္သည့္ ေအာင္ျမင္မႈ က်ရႈံးမႈ ျဖစ္ပါေစ၊ ရဲရဲႀကီး ေက်နပ္စြာ လက္ခံမည္ဟု ခံယူထားသည္လား မေျပာတတ္။ ေသခ်ာသည္ကား အေမသည္ ေထာင္ကား ျပာျပာႀကီး စီးဖူးၿပီး ေထာင္ဝင္စာလည္း ဝင္ေတြ႕ဖူးေလ၏။

ကၽြန္မ ဘႀကီးမ်ား၏ ကူညီေဖးမမႈျဖင့္ အေဖ့မွာ ေထာင္သက္ မရွည္ၾကာခဲ့ေပ။ ထို ၂ ႏွစ္တာ ကာလေလးကိုေတာင္ ကၽြန္မတို႔ ခဲရာခဲဆစ္ ျဖတ္သန္းခဲ့သည္ ဆိုလွ်င္ အျခား ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေထာင္နန္းစံခဲ့ရသည့္ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားတို႔၏ မိသားစု ဘဝကား ေျပာရက္စရာ မရွိေတာ့ေခ်။
အေဖသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ သူေထာင္က်ရသည့္ အေၾကာင္းကို တခမ္းတနား မေဖာ္ျပရသနည္းဟု ကၽြန္မ အႀကိမ္ႀကိမ္ စဥ္းစား အေျဖထုတ္ခဲ့ဖူးသည္။

ျဖစ္ႏုိင္သည္က သူ႔ကဗ်ာ စာရြက္ကေလးမ်ား လိုက္ေဝသည့္ ေက်ာင္းသားေလးမ်ားသည္ သူ႔ထက္အရင္ ေထာင္က်ၿပီး သူ႔ေနာက္မွ ေထာင္က ထြက္ရသျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ မည္သူမွ် သူတို႔ကို မသိလိုက္ဘဲ ေထာင္ထဲတြင္ အဖိႏွိပ္ခံ၊ အႏွိပ္စက္ခံ ဘဝျဖင့္ အေဖ့ကဗ်ာအေပၚ ေနာက္ဆုံး အခ်ိန္ထိ ယုံၾကည္ ေပးခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ေထာင္ကထြက္ၿပီး အေဖသည္ ဟိုးအရင္ကထက္ နာမည္ပိုရလာေသာ္လည္း ထိုေက်ာင္းသားေလးမ်ားက ေထာင္ထြက္ဆိုသည့္ နာမည္ကလြဲလို႔ မည္သည့္ ဂုဏ္ ရာထူးမွ် မပိုင္ဆိုင္ရသျဖင့္ အားနာေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း တိတ္တဆိတ္ ေနခဲ့သည္ဟု ထင္ပါ၏။ အေဖကား ေသခါနီးအထိ ထိုေက်ာင္းသားေလးမ်ားကို အားနာေၾကာင္း ကၽြန္မကို တဖြဖြ မွာခဲ့ေသာေၾကာင့္ ထိုအေျဖကို ထုတ္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

(ေထာင္ထဲက သူ႔ဘဝ တခ်ိဳ႕ကို ၂၃ ႏွစ္လုံးလုံး တစ္ခါမွ မေျပာဘဲ ႏုိင္ငံျခားသို႔ သားအဖေတြ ေရာက္ေနခါမွ အဘယ္ေၾကာင့္ ေျပာရသနည္း ဟုဆိုလွ်င္ အေဖသည္ ေသမင္း၏ အမိန႔္ကို လက္ခံ ရရွိၿပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ တမလြန္ ဆိုတာကို ႀကိဳသိေနေသာ လူတစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ ေျပာခ်င္တာေလးေတြ ေျပာခြင့္ရသြားတာလည္း အျမတ္ပဲဟု ေတြးမိေသာေၾကာင့္လား မေျပာတတ္။ ငယ္ငယ္တုန္းကလိုပင္ တမလြန္ မဟုတ္ဘဲ အေဖ ႏုိင္ငံျခား သြားမွာဟု ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ခ်င္ေသးသည္။ အစိုးရက အေဖႏွင့္ မိသားစုကို ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ ခြဲထား၏။ ေသမင္းကေတာ့ အေဖကို အၿပီးတိုင္ ေခၚယူသြားခဲ့ေလၿပီ။)

ကၽြန္မသည္ အေဖ မရွိေတာ့သျဖင့္ အေဖ့ ကဗ်ာေလးကို ေထာင္မွ ထုတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။ တမလြန္က အေဖ စိတ္မဆိုးေလာက္ဘူးဟု ထင္ပါသည္။

ယုယ
စုံနံ႔သာ မဂၢဇင္း၊ မတ္လ၊ ၂၀၁၅။

Yu Ya’s Facebook မွကူးယူေဖာ္​ျပပါသည္​

(ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေစာေမာင္၏ နဝတ စစ္အစိုးရေခတ္ ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ေၾကာင့္ ေထာင္ဒဏ္ ၇ နွစ္စီ ခ်ခံခဲ့ရေသာ ဆရာမင္းလူရဲ႕ ကဗ်ာ)

"ဘာေတြၿဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ"
———————————
မင္းလူ

(၁)

ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ
အေမေက်ာ္ ေဒြးေက်ာ္ မလြမ္းရဘူးတဲ့
အေဖေက်ာ္ ေပါက္ေဖာ္ လြမ္းရမယ္ဆိုပဲ
မီးတပ္၊ေရတပ္၊ေလတပ္ေတြဆိုလား
တပ္မေတာ္သာလ်င္ ႏိုင္ငံအျမတ္ကို
သိမ္းၾကံဳးယူလိမ့္မယ္ဆိုလား
ကေလးေတြေအာ္ေနတာၾကားဖူးတယ္
န.ဝ.တ တဲ့ ဟား.. ဟား.. ဟား

ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ
ေကာလဟာလေတြက မ်ားလိုက္တာ
အင္းယားကန္ေဘာင္မွာ
တေယာက္မွမေသပဲနဲ႔မ်ား
ေရာ္ဘာတုတ္နဲ႔႐ိုက္
ေရာ္ဘာက်ည္ဆံနဲ႔ပစ္
ေရာ္ဘာလက္နက္နဲ႔ထိုးတာေလးနဲ႔မ်ား
ေၾသာ္.. ေရာ္ဘာေခတ္၌
ျဖစ္လာရေလ
ဒို႔တေတြမွာ...

ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ
ဗမာကို ျမန္မာေျပာင္းေတာ့
မယ္ဗမာလည္း မယ္ျမန္မာျဖစ္
ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးလည္း ဒို႔ျမန္မာအစည္းအ႐ုံးျဖစ္
ေမာင့္ဘက္တန္ေအာ့ဖ္ဘားမားေတာင္ အေသေစာလို႔
ေမာင့္ဘက္တန္ေအာ့ဖ္ျမန္မာ မျဖစ္ရ႐ွာပါေလ...

ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ
ၾကမ္းခင္းေစ်း သုံးႏွစ္နဲ႔
ေထာင္ဒဏ္ေလလံ ပစ္ပြဲႀကီးမွာ
က်က္သေရ႐ိွတဲ့ တပ္မေတာ္ႀကီးကို
ျမင္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ လူ
ေထာင္ဒဏ္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္နဲ႔ ဗိုလ္စြဲသြားၿပီ
ဒါေလမ်ား......
ေရႊတိဂုံဘုရားႀကီးေတာင္
ခံဝန္ခ်ဳပ္နဲ႔ စံျမန္းေနရ႐ိွတာကပဲ...

ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ
စာေပၿငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႔တဲ့ေလ
မ်က္မွန္စိမ္းတပ္ထားသူက ဥကၠ႒
ဦးေလးတြမ္က ဒုဥကၠ႒
အလို....
ေရးေဘာ္ေရးဘက္ေတြ
ၾကမ္းပိုးကိုက္လို႔ အိပ္မေပ်ာ္တဲ့အခ်ိန္မွာ
ခန္းေဆာင္နီထဲမွာ
ပန္းေရာင္အိမ္မက္မက္တဲ့ လူ
သူတကာ ေထာင္ ဆုရတဲ့အခ်ိန္မွာ
ေသာင္းဆုယူမယ္႔ လူ
အ႐ိုးေတာင္ကိုေက်ာ္၍
ေသြးပင္လယ္ကို ျဖတ္မည္တဲ့လား..

ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ
ဟိုလူႀကီး ႏိုင္ငံေရးက အနားယူတာ
မယုံၾကဘူးလား
တကယ္ပါ
စစ္ေရးနဲ႔ စီးပြားေရးေလာက္ကေလးပဲ
ဆက္ကိုင္ထားတာပါ။

ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ
အမ်ိဳးသားနဲ႔ ဦးတည္ခ်က္သုံးရပ္က
ပင္နီမဝတ္ရ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပုံ မခ်ိတ္ရ
ဒို႔အေရး မေအာ္ရတဲ႔..
နယ္ခ်ဲ့လက္ေအာက္မွာေတာင္
စီတန္းေႂကြးေၾကာ္လွည့္လည္
ေအာ္ဟစ္ခြင့္ ႐ိွခဲ့ပါလွ်က္နဲ႔
ခုက်မွ....
ေၾသာ္ ... အရင္က သူ႔ကြၽန္ဘဝ
ခုဟာက ငါ့ကြၽန္ဘဝေပကိုး...

ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ
ေယာလုံခ်ည္ အနက္ဝတ္လို႔
ေက်ာင္းထုတ္ခံရသတဲ့
ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔မွာ
ဝမ္းမနည္းရဘူးတဲ့
က်ဆုံးသြားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ
သတိရရင္
လြမ္းဆြတ္ျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒအရ
အေရးယူသတဲ့
ေက်ာင္းသားေတြဟာ
ေတာ္ေတာ္႐ိုင္းသတဲ့
လူႀကီးကို လူႀကီးမွန္းမသိဘူးတဲ့
ဘုရားေပၚ ဘြတ္ဖိနပ္စီးတက္သူေတြ
ေသနတ္ ခါးမွာခ်ိတ္ၿပီး
ဝါဆိုသဃၤန္း ကပ္သူေတြက ေျပာတာပဲေလ...

ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ
တသက္မွာတခါသာ ဖတ္ရမည့္စာအုပ္တဲ့
ေရႊမိေဆးလိပ္ကလြဲရင္ ဗမာျပည္မွာထိပ္တဲ့
ဗလာစာအုပ္ကလဲြရင္ ေစာင္ေရအမ်ားဆုံးပဲတဲ့
ခ်ိဳင္းစာ႐ြက္ကလြဲရင္ ေရာင္းအားအေကာင္းဆုံးပဲတဲ့...

ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ
မာရသြန္မိန႔္ခြန္းၾကီးကို
ခုလို ႐ွည္႐ွည္ေဝးေဝး ႐ွင္းျပရတာကေတာ့
တိုတိုေျပာဖို႔ အခ်ိန္မရလို႔ပါတဲ့
ကုန္သြယ္ေရးရာနဲ႔ ကုန္တိုက္
မွားေျပာတဲ့လူက ဥကၠ႒
ကိုယ္အာဏာသိမ္းတဲ့ ရက္စြဲကို
ေမ့ေနတဲ့လူက အတြင္းေရးမွ ူးတဲ့ေလ
ေၾသာ္....ေခါင္းမ႐ိွဘဲ ဦးထုပ္ေဆာင္းေနၾကတဲ့
ကာလႀကီးေပပဲ။

ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ...

ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ...

ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ...။ ။

(၂)

ေအာ္…… ဒုကၡ ဒုကၡ...
သူတို႔ႀကီးစိုးတဲ႔ေခတ္မွာ... အာဇာနည္ျဖစ္ရတာ
မစားသာပါလားေနာ္။
တႏွစ္တခါ ၀တ္ေက်တန္းေက် အေလးျပဳခံရ
ဥကၠဌ ႀကီး၏ လမ္းၫႊန္မႈျဖင္႔လို႔
တေလွ်ာက္လံုးေအာ္ခဲ႔ၿပီး
မေအာင္ျမင္ပဲက်ဆံုးေတာ႔မွ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လမ္းၫႊန္ခဲ႔တာပါလို႔
လက္ၫိႈးထိုး တရားခံ လုပ္ခံရ၏
သမီးအရင္းရင္း ေခါက္ေခါက္ေတာင္
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ပန္းေခြခ်ခြင္႔ မရ။

ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ၀တၱကေျမထဲမွာ
က်ဴးေက်ာ္ေဆာက္လုပ္ထားလို႔ဆိုၿပီး
အာဇာနည္ဗိမာန္ကို
လိႈင္သာယာ ပို႔မပစ္တာပဲ
ေက်းဇူးတင္ရမလိုလို။

တိုင္းျပည္ကို ခ်စ္ေသာတပ္မေတာ္
မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရွိေသာတပ္မေတာ္
ျပည္သူကိုကာကြယ္ခဲ႔ေသာတပ္မေတာ္
ဗမာျပည္ကိုကယ္တင္ခဲ႔ေသာတပ္မေတာ္
ေသာက္က်ိဳးနဲေတာ္တဲ႔တပ္မေတာ္
လူတိုင္းပါးစပ္ဖ်ားက “ ေတာ္ေတာ္ ” လို႔
ျမည္ေနတဲ႔တပ္မေတာ္။

အိမ္ယာမဲ႔ေတြကို ေရမီးအစံုနဲ႔
ျပည္လည္ေနရာခ်ထားေပးတာကိုပဲၾကည္႕
ဟုတ္တယ္ေလ
မိုးတြင္းမွာေရႀကီးတယ္
ေႏြမွာမီးေလာင္တယ္
ဒါကေရမီးအစံုမဟုတ္ဘူးလား

ဒီမိုကေရစီအေရးလႈပ္ရွားတဲ႔
သံဃာေတာ္ေတြကို သဃၤန္း၀တ္ေတြတဲ႔
ေဘာင္းဘီ၀တ္ေတြကစြပ္စြဲတာေလ
ၿပီးေတာ႔သူတို႔ပဲ
၀ါဆိုသဃၤန္းနဲ႔ လာဘ္ထိုးတာ
နားမလည္ႏုိင္စရာ။

စစ္ကိုမုန္းလို႔စစ္တိုက္ေနရတာပါတဲ႔
ပံုေျပာေကာင္းတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးရဲ႕စကား
ၾကားဖူးပါတယ္ေအာက္ေမ႔ေန
လက္စသတ္ေတာ႔
စတား၀ါး စီမံကိန္းကို
ကာကြယ္ေျပာၾကားသြားတဲ႔
အေမရိကန္ သမၼတစကားနဲ႔
သြားတူေနတာပါကလား
“ ေရဂင္ ” အလံုးက
သူ႔ပါးစပ္ထဲေရာက္ေနတာကိုး။

သတင္းစာဆရာႀကီးမ်ားတဲ႔အတိုင္း
မိမိတို႔အေနျဖင္႔
ဟ၀ွာျပဳလွ်င္ ဟ၀ွာျပဳမည္ၿဖစ္ေၾကင္း
ဟ၀ွာမျပဳလွ်င္ ဟ၀ွာမျပဳမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ထို႔ေၾကာင္႔
ဟ၀ွာျပဳေစလိုေၾကာင္း…..
သတင္း(အခ်ိန္ကုန္) ထုတ္ျပန္ေရးအဖြဲ႕ရဲ႕
ရွင္းလင္းခ်က္ေပါ႔
ရွင္းပါတယ္ေနာ္။

ဟိုတေယာက္ေလ
ေတြ႕တဲ႔လူကိုေနေကာင္းလားေမးတဲ႕လူ
ဟိုလက္ၫိႈးထိုး ဒီလက္ၫိႈးထိုး
ဘာမွလည္းနားမလည္ဘဲနဲ႔
အဲဒါေပါ႔
လက္ၫိႈးၫႊန္ရာဒုကၡျဖစ္တယ္ဆိုတာ
လာပါၿပီ…. လာပါၿပီ….
ႏုိင္ငံေတာ္ပန္းၿခံတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕
ဥကၠဌတဲ႔…..

သူ႕ရဲ႕ အႏွစ္သက္ဆံုး ၀ါသနာက
မိန္႕ခြန္းေျပာျခင္းပါတဲ႔

“ ကိုယ္မေျပာခ်င္ဘူး
ဒါေပမယ္႔ေျပာသင္႔တာေတာ႔ေျပာမယ္
အဲဒါကဘာလဲဆိုရင္
ကိုယ္မေျပာခ်င္ဘူး ဆိုတာပဲ ” တဲ႔
မွတ္သားေလာက္ပါေပရဲ႕

“ ကိုယ္တို႔အစိုးရဟာ တရား၀င္အစိုးရ
ကမၻာကအသိအမွတ္ျပဳထားတဲ႔အစိုးရတဲ႔
ဟုတ္ကဲ႔
ကမၻာမွာ အရွက္အနည္းဆံုးအစိုးရလို႔
တညီတၫြတ္ထဲ အသိအမွတ္ျပဳၾကပါသတဲ႔။

တိတိက်က် မွန္မွန္ကန္ကန္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္
လုပ္ဆိုတဲ႔အထဲမွာ
အေျခခံဥပေဒနဲ႔
အာဏာလႊဲေျပာင္းေရးေတာ႔မပါဘူးတဲ႔။
အေျခခံဥပေဒဆိုတာ
မာရွယ္ေလာဥပေဒလို
ခ်က္ခ်င္းထုတ္လို႔ရတာမဟုတ္ဘူးတဲ႔
အာဏာလႊဲတယ္ဆိုတာ
အာဏာသိမ္းသလို
ၿပီးစလြယ္ လုပ္လို႔မရဘူးတဲ႔

ဒါေပမယ္႔
လႊဲမွာပါ.. လႊဲမွာပါ..
ပုခက္လႊဲသလို လႊဲမွာပါ
ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ စာအုပ္ဖတ္ၾကည္႕
ဆရာေမာင္ေမာင္ရဲ႕ စာအုပ္ကိုၾကည္႕တဲ႔
တခါလာလဲ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္
တခါလာလဲ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္
စာအုပ္ေၾကာ္ျငာေပးတာလား
ဒါဆိုဒီလိုလုပ္ေလ
ဆရာေမာင္ေမာင္ရဲ႕စာအုပ္တအုပ္၀ယ္ရင္
ဆရာေမာင္ေဆးနီမႈန္႔တထုပ္
လက္ေဆာင္ေပးမယ္ဆိုရင္ မေကာင္းဘူးလား
သိပ္ေရာင္းေကာင္းမယ္ေနာ္။

ဒါနဲ႔ေနစမ္းပါအံုး
မိန္႔ခြန္းေျပာရင္ ဘာျဖစ္လို႔ရယ္တာလဲဟင္
သြားႀကီးၿဖဲၿဖဲျပတာ ေၾကာက္စရာႀကီး
ေရွးက ကဗ်ာတပုဒ္ထဲက
စာေၾကာင္းတေၾကာင္း သတိရမိတယ္

“ ဘီလူးသြားကို လျဖဲ ” တည္းတဲ႔

နိဂံုးခ်ဳပ္အားျဖင္႔ေျပာရရင္

တပ္မေတာ္ရဲ႕
လက္ငင္းတာ၀န္ႀကီး သံုးရပ္ကေတာ႔

“ ဒို႔အေဖႀကီးမို႔ကာကြယ္မေလ
ဒို႔အေဖႀကီးမို႔ကာကြယ္မေလ
ဒို႔အေဖႀကီးမို႔ကာကြယ္မေလ ”

အလိုဗ်ာ…. ဘာေတြၿဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ

မင္းလူ (၁၉၈၉)









No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Tags

Accident Ad Agriculture Article Astrology Aung San Suu Kyi Bagan Beauty Bogale Book Car Cartoon celebs Crime Crony Daily Popular Danubyu Dedaye Dhamma Dr Hla Myat Thway Education ELection Entertainment Environment Foreign Affairs General General Aung San General Knowledge Gossip Gov Health Herbal Hinthada History Hluttaw Ingapu Interview Job Kangyidaunt kyaik Lat Kyangin Kyaunggon Kyonpyaw Latputta Laymyethna Lemyethna Letter Ma Shwe Moe Mahn Johnny Maubin Mawlamyinegyun Media MMP MMP 1 money Myan Aung Myanmar Idol Myaungmya Myo Min Paing News Ngapudaw Ngathaingchaung NLD Nyaung Tone Opinion Pagoda Pantanaw Party Pathein People Photo Places Poem Police Politic Political Prisoner Popular Project Pyapon Quote School Bus Song Speech Sport Sports Student SYW SYW 1 Technology Thabaung Time Ayeyar Tourism Trailer Travel U Ba Hein U Ko Ni U Kyaw Myint U Win Htay USDP Video Wakhama Weather World News Yekyi Zalun စိတ္အဟာရ ရသစာမ်ား စိုက္ပ်ိဳးေရး ထူးဆန္းေထြလာ ဒီေရေတာ နာေရး ဗေဒင် မဘသ မံုရြာ လယ္သိမ္းေျမသိမ္း လူပုဂၢိဳလ္မ်ား လူေပ်ာက္ေၾကာ္ျငာ အရွင္သုစိတၱ (ေမာ္ကၽြန္း) အရွင္သုစိတၱ (ေမာ္ကၽြန္း) ဆရာေတာ္ အေထြေထြ ေ၀ဖန္ေရး ေထြအုပ္ ​ေမာ္​တင္​စြန္​း ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား

Labels

Recent Post