လူႏွင့္ ေဗဒင္ယၾတာ
မည္သည့္အမႈကိစၥအား ေဆာင္ရြက္ေတာ့မည္ ျဖစ္ေစ၊ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသို႔မေရာက္မီ ေရွးဦးစြာ ေဗဒင္ဆရာမ်ားဆီသို႔ အေျပး သြား၍ ေဆာင္ရြက္မည့္ကိစၥ ေအာင္ျမင္ မည္ေလာ၊ မေအာင္ျမင္မည္ေလာဟုေမးျမန္း တတ္ေသာလူေပါင္းမ်ားစြာအား ပတ္ဝန္းက်င္ တိုင္းတြင္ ျမင္ေတြ႕ဖူးခဲ့သည္။ ထိုျပဳလုပ္ ေဆာင္ရြက္မည့္ အမႈကိစၥအဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕မႈရွိေစရန္အတြက္လည္း ေဗဒင္ဆရာ မ်ားထံမွ ယၾတာမ်ားေတာင္းတတ္ၾကေပသည္။ ေဗဒင္ဆရာေပးလိုက္ေသာ ယၾတာတိုင္း ကိုလည္း ဟုတ္ေသာ္ရွိ၊ မဟုတ္ေသာ္ရွိ စဥ္းစားမေနေတာ့ဘဲ မရမကလိုက္လံေခ် တတ္ေသာ၊ အေဆာင္အျဖစ္ ေဆာင္တတ္ သည့္သူမ်ားကိုလည္း မ်ားစြာျမင္ေတြ႕ခဲ့ရဖူး ပါသည္။ ေဗဒင္ယၾတာကို အၾကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္ေသာသူမ်ားဟုသာ ဆိုရပါလိမ့္ မည္။
တကၠသိုလ္ဝင္တန္းစာေမးပြဲမ်ား ေျဖဆို ေနစဥ္ကလည္း လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာ အထက္တြင္ ¤င္းေဗဒင္ယၾတာႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ဓာတ္ပံုပို႔စ္ေလးတစ္ခုအား လည္း ထူးဆန္းစြာ ျမင္ေတြ႕လိုက္ရပါသည္။ မည္သည့္ေဗဒင္ဆရာက မည္သူကို မည္သို႔ ေဗဒင္ေဟာေျပာ၍ မည္သို႔ေသာယၾတာကို ေပးလိုက္သည္ေတာ့မသိပါ။ ကတ္ျပားေလး တစ္ခုအေပၚတြင္ ေဆာ့ပင္ျဖင့္စာမ်ား ေရးသားထားၿပီး ထိုးစိုက္ထားေသာ အုန္းပြဲ၊ ငွက္ေပ်ာပြဲ ဓာတ္ပံုေလးသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကတ္ျပားေလးအေပၚတြင္ ေရးသားထားသည့္ စာမ်ားမွာ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းစာေမးပြဲ ေျဖဆိုေနသည့္ ေက်ာင္းသူေလးတစ္ဦး အေနျဖင့္ စာေမးပြဲအားဘာသာစံုဂုဏ္ထူး ျဖင့္ေအာင္ျမင္ရပါေစဟူေသာ ဆုေတာင္း စာသားေလးသာျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူေလး ၏ အမည္ပင္အတိအက် ပါလိုက္ေသး၏။ မိဘျဖစ္သူက သားသမီးအတြက္ ဆုေတာင္း ယၾတာေခ် ေပးထားဟန္တူပါသည္။ ဆုေတာင္းစာသားေလးကို ၾကည့္ရသည္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးအား တိုင္တည္ထားဟန္လည္း တူပါ၏။
ဘာသာစံုဂုဏ္ထူးေမွ်ာ္မွန္း ဆုေတာင္း ထားသည့္အတြက္လည္း ေလာဘႀကီးလြန္း ေသာ ဆုေတာင္းဟုသာ ဆိုရပါလိမ့္မည္။ မည္သည့္ေဗဒင္ဆရာက မည္သို႔တြက္ခ်က္ ျခင္းျဖင့္ ယၾတာေပးလိုက္သည္ကိုေတာ့မသိပါ။ ေက်ာင္းသူေလးအေနျဖင့္လည္း တကၠသိုလ္ ဝင္တန္းစာေမးပြဲအား ထိုကဲ့သို႔ ပြဲေပးဆုေတာင္း လိုက္႐ံုျဖင့္ အမွန္တကယ္ ဘာသာစံုဂုဏ္ထူး ျဖင့္ ေအာင္ျမင္လာမည္လားဟူသည္ကိုလည္း ေအာင္စာရင္းထြက္သည့္အခါမွသာ အတိ အက် သိရပါလိမ့္မည္။ ေမွ်ာ္မွန္းထား သည့္အတိုင္း ျဖစ္မလာလွ်င္ေကာ ေဗဒင္ ဆရာအေနျဖင့္ မည္သို႔မည္ပံု တာဝန္ယူေပး မလဲဟူသည္ကိုလည္း စိတ္ဝင္စားမိပါသည္။ အမွန္ေတာ့ ထိုေဗဒင္ေမးေသာ သူကိုလည္း ေဗဒင္ဆရာက မည္သို႔ေသာ အာမခံခ်က္မွ ေပးလိုက္မည္လည္းမဟုတ္ပါ။ စင္စစ္ေဗဒင္ ေမးသူမ်ားအား ေဗဒင္ဆရာမ်ားေပးႏိုင္သည္ မွာ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာယၾတာမ်ားသာ ျဖစ္ပါ၏။ ထိုယၾတာမ်ားအား မလြဲမေသြေခ်ျခင္းျဖင့္ ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္မ်ား အရာရာအဆင္ေျပ လာလွ်င္လည္း ေကာင္းေပလိမ့္မည္။
စင္စစ္ ဤအရာသည္ အလြဲမွားႀကီးလြဲမွား ၍ေနေသာ အမွားအယြင္းႀကီးတစ္ခုသာျဖစ္ပါေပသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ¤င္းေဗဒင္ပညာ သည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး မေပၚထြန္းစဥ္ကာလကတည္းက တည္ရွိခ့ဲ ေသာ ပညာရပ္ဟုဆိုၾကပါလိမ့္မည္။ ဟုတ္ပါ သည္ မွန္ပါသည္။ အမွန္ပင္ ေဗဒင္ပညာရပ္ ဆိုသည္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ႀကီး မေပၚထြန္းစဥ္ကာလကတည္းက တည္ရွိ ခဲ့ေသာ ပညာရပ္တစ္ခုသာျဖစ္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ¤င္းေဗဒင္ပညာရပ္ဆိုသည္မွာ အခ်ိန္ကာလ အေၾကာင္းအက်ဳိးကိုၾကည့္၍ မွန္းဆတြက္ ခ်က္ေပးေသာ စိတ္ပညာရပ္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါေပသည္။ ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ သာဓကမ်ား ကိုေလ့လာတြက္ခ်က္ျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိ သည္ဟုသာ မွန္းဆေဟာေျပာေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မွန္းဆတြက္ခ်က္သည့္အတိုင္း အရာရာသည္ ဤသည္မေရြး ျဖစ္လာႏိုင္မည္ ေတာ့မဟုတ္ေပ။
တစ္နည္းအားျဖင့္ မိမိ၏ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္မ်ားတြင္ ျပဳမူခဲ့ဖူးေသာ ကုသိုလ္အမႈ၊ အကုသိုလ္အမႈမ်ားကသာ မိမိ၏အနာဂတ္ကို အတိအက် ဖန္တီးပံုေဖာ္ေပးေနျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။အထူးသျဖင့္ မိမိ၏လက္ရွိပစၥဳပၸန္ အျပဳအမူမ်ားသည္ မိမိအတြက္ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္းမ်ားအား ျဖစ္ေပၚတည္ရွိလာေစျခင္း လည္းျဖစ္ပါသည္။ မိမိေကာင္းမႈျပဳလွ်င္ မိမိ အေနျဖင့္ ေကာင္းက်ဳိးရရွိခံစားရမည္သာ ျဖစ္ၿပီး မိမိမေကာင္းမႈျပဳမိလွ်င္လည္း မိမိ အေနျဖင့္ မေကာင္းေသာအက်ဳိးကိုသာ ခံစားရမည္သာျဖစ္ပါသည္။ အဘယ္တြင္ ေဗဒင္၊ ယၾတာအား အားကိုး၍ရမည္နည္း စဥ္းစား သတိျပဳမိၾကေစလိုပါသည္။ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးအေနျဖင့္ စာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္လိုလွ်င္ စာေမးပြဲတြင္ေမးေသာ ေမးခြန္းမ်ားအား ေျဖဆိုႏိုင္မွသာျဖစ္ေပလိမ့္ မည္။ ထိုေမးခြန္းမ်ားကို ေျဖဆိုႏိုင္ရန္အတြက္ ေက်ာင္းသားအေနျဖင့္ စာရမွသာျဖစ္ေပလိမ့္ မည္။ ထိုကဲ့သို႔ စာရရန္အတြက္ေတာ့ ေက်ာင္းသားအေနျဖင့္ သင္ခန္းစာမ်ားအား ေန႔စဥ္ ေလ့လာက်က္မွတ္ႏိုင္မွသာ ျဖစ္ေပ လိမ့္မည္။ ဤသို႔မွမဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းသား ျဖစ္ၿပီး သင္ခန္းစာမ်ား ေလ့လာက်က္မွတ္ ျခင္းမရွိပါဘဲ ေဗဒင္ေလးေမး ယၾတာေလးေခ် ႐ံုျဖင့္ စာေမးပြဲတြင္ ေအာင္ျမင္စြာေျဖဆိုႏိုင္လိမ့္ မည္လည္း မဟုတ္ပါ။ မည္သို႔ေသာ ေဗဒင္ ဆရာမွေပးေသာ မည္သို႔ေသာယၾတာျဖစ္ေန ပါေစ၊ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ဳိး အတြက္ေတာ့ ထိုယၾတာသည္လည္း အစြမ္းသတိၱရွိႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။
စင္စစ္ သင္ခန္းစာမ်ားအား က်က္မွတ္ ပိုင္ႏိုင္ေနေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ေတာ့ စာေမးပြဲေျဖဆိုႏိုင္ရန္အတြက္ မည္သည့္ ယၾတာမွလည္း လိုလိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ ထိုအရာသည္ ျမင္သာေသာ သာဓကတစ္ခုကို သာ ေဖာ္ျပရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အျခားေသာ ကိစၥမ်ားသည္လည္း ထိုနည္းအတိုင္းသာ ျဖစ္ပါ၏။
မိမိအတြက္ ေကာင္းေသာအက်ဳိး၊ မေကာင္းေသာအက်ဳိး ခံစားရျခင္းမ်ားသည္ မိမိ၏ကုသိုလ္အမႈ၊ အကုသိုလ္အမႈျပဳမူူ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားအေပၚတြင္သာ အဓိက မူတည္ေနတတ္ျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ဤေနရာတြင္ အလ်ဥ္းသင့္သျဖင့္ ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္ေသာ ဆရာႀကီး(ဦး)ေအာင္သင္း၏စာထဲမွ ေဗဒင္ ႏွင့္ဆိုင္ေသာ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္အား ထည့္သြင္းေဖာ္ျပလိုပါသည္။ ထိုပံုျပင္ေလးမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါ၏။ တစ္ခါက ေဗဒင္ လကၡဏာကြၽမ္းက်င္ေသာ ပုဏၰားတစ္ေယာက္ သည္ ခရီးသြားရင္းလမ္းေပၚတြင္ ေျခရာ တစ္ခုကို ေတြ႕လိုက္သည္။ ေျခရာအေပၚတြင္ ေပၚေနေသာ အေရးအေၾကာင္းလကၡဏာကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ မင္းဧကရာဇ္တို႔၏လကၡဏာ ျဖစ္ေနသည္။ ျပည္သူလူထု၏အေျခအေနကို စနည္းနာရန္ထြက္ေလေသာ ျပည့္ရွင္တစ္ပါး ၏ေျခရာေလေလာ၊ မင္းေလာင္း၏ေျခရာ ေလေလာ သိလိုစိတ္ျပင္းျပလာေသာေၾကာင့္ ေျခရာကို ေနာက္ေယာင္ခံလိုက္လံမိသည္။ ထိုသို႔ႏွင့္ ေျခရာရွင္ေယာက်္ားကို ေတြ႕ေလ ေတာ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဆက္၍လိုက္မိသည္။ ဤသို႔ ျဖင့္ လမ္းခုလတ္တစ္ေနရာ ေရာက္သည့္ အခါတြင္ေတာ့ ထိုေယာက်္ားအေပါ့စြန္႔ေလ ၏။ ထိုအခါ ပုဏၰားႀကီး ဘဝင္မက်ႏိုင္ ေတာ့ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုေယာက်္ား အေပါ့စြန္႔ေနသည္မွာ ေအာက္တန္းက်လြန္းသည္ဟု ျမင္ေတြ႕ေတြး မိလိုက္ျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ေျခရာအေရးအေၾကာင္းကလည္း မုခ် မင္းဧကရာဇ္တစ္ပါးျဖစ္ရမည္ဟု ၫႊန္းေန ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆက္ၿပီးလိုက္သြားရင္း ထိုေယာက်္ားႏွင့္ခရီးေဖာ္အျဖစ္ မိတ္ဖြဲ႕လိုက္ ပါေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုးပုဏၰားႀကီးအေနျဖင့္ ေစာင့္ဆိုင္း၍ မေနႏိုင္ေတာ့ဘဲ မသိမသာ အေမးစကား ဆိုရပါေတာ့သည္။ ''ဒီက မိတ္ေဆြက ဘာအလုပ္လုပ္သလဲ'' ''က်ဳပ္က ဇာတ္ထဲကပါ၊ ဇာတ္သမားပါ''၊ '' ဇာတ္ထဲ မွာေကာ ဘာလုပ္ရပါသလဲ'' ပုဏၰားႀကီး၏အေမးစကားကို ထိုေယာက်္ားကလည္း ေအးေဆးတည္ၿငိမ္စြာပင္ ျပန္လည္၍ ေျဖၾကားလိုက္ပါသည္။ ''က်ဳပ္က ဇာတ္ထဲမွာ ရွင္ဘုရင္လုပ္ရပါတယ္'' ဟူ၏။ ပံုျပင္ေလးက ဤမွ်သာျဖစ္ပါသည္။ ပံုျပင္ထဲကေယာက်္ား ၏ ေျခရာေပၚမွ အေရးအေၾကာင္းမ်ားသည္ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ရမည့္ အေရးအေၾကာင္းမ်ား သာျဖစ္ပါ၏။ အမွန္လည္း ထိုေယာက်္ားသည္ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ဇာတ္ထဲမွ ရွင္ဘုရင္။ ဤသည္ကိုၾကည့္႐ံုျဖင့္ ေဗဒင္ပညာ ရပ္ဆိုသည္မွာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိျခင္းကိုသာ ၫႊန္းဆိုေနျခင္းျဖစ္ၿပီး အရာရာသည္ကေတာ့ မိမိ၏အျပဳအမူေဆာင္ရြက္ခ်က္တိုင္းအေပၚ တြင္သာမူတည္ေနေၾကာင္း သိသာျမင္သာေန ၿပီျဖစ္ပါသည္။ ေကာင္းေသာအမႈျပဳလုပ္လွ်င္ ေကာင္းေသာက်ဳိးခံစားရမည္ျဖစ္ၿပီး မေကာင္း ေသာအမႈျပဳလုပ္လွ်င္ မေကာင္းေသာအက်ဳိး ခံစားရမည္ဆိုသည္ကို ေတြးျမင္ဆင္ျခင္ႏိုင္ခ့ဲ မည္ဆိုလွ်င္လည္း အထူးအေထြယၾတာေခ် ေနစရာပင္မလိုဘဲ မိမိ၏အျပဳအမူ ေဆာင္ရြက္ခ်က္တိုင္းကိုသာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ အစဥ္သျဖင့္ အသိသတိျဖင့္ယွဥ္၍ ႀကိဳးစားရွင္သန္ေနထိုင္ႏိုင္ရန္သာ အေရးႀကီး လွပါေၾကာင္း သတိေပးဆႏၵျပဳတင္ျပလိုက္ရပါ ေပသည္။
ခက္ဆစ္လင္း ( ျပည္ )
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment