Latest News

Tuesday, July 24, 2018

ဇြဲကပင္ေတာင္ထိပ္ဆီသုိ ့- ေဆာင္းပါး



ဇြဲကပင္ေတာင္ထိပ္ဆီသုိ ့- ေဆာင္းပါး

ကြၽန္မသည္  ကရင္ျပည္နယ္  ဘားအံတိုင္းရင္းေဆး႐ုံတြင္ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလမွစ၍ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရသည္။ ကုိယ္မေရာက္ဖူးေသးေသာ    ေဒသျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ အားလပ္ရက္မ်ားတြင္ ဘားအံၿမိဳ႕ႀကီး၏ အထင္ကရေနရာမ်ား ျဖစ္သည့္  ေက်ာက္ကလပ္ဆံေတာ္ရွင္ဘုရား၊ ေရႊယဥ္ေမွ်ာ္ ဘုရား၊ ေကာ့ဂြန္းဂူ၊ ရေသ့ပ်ံဂူ၊ ဘုရင့္ညီဂူစသည္ျဖင့္ ေနရာစုံ သြားေရာက္ၿပီး ဘုရားဖူးျခင္း၊ ေဒသၲရဗဟုသုတမ်ား စူးစမ္း ေလ့လာျခင္းတုိ႔ကို ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ဇြဲကပင္ေတာင္ႀကီးကုိျဖင့္ အေဝးကသာ ေငးၾကည့္ေနခဲ့ရသည္။
ဇြဲကပင္ေတာင္ ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္
တစ္ရက္တြင္မူ အေဝးကသာေငးခဲ့ရေသာ ထိုေတာင္ႀကီး ဆီသို႔ေရာက္ရန္ အေၾကာင္းဖန္လာသည္။ ထုိေန႔က တေပါင္း လဆန္း ၁၄ ရက္ေန႔။ ဘားအံ-ထုံးအုိင္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ လူမ်ား၊ ကားမ်ား၊ ဆုိင္ကယ္မ်ား ပ်ားပန္းခပ္မွ် ေပါမ်ားလ်က္ ရွိသည္။ ကရင္ျပည္နယ္၏က်က္သေရေဆာင္ ဇြဲကပင္ေတာင္ ၏ ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္ကုိ တေပါင္းလျပည့္ေန႔တြင္ က်င္းပမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္  ေတာင္ေပၚကုိတက္ဖုိ ့လႈပ္ရွားသြားလာ ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ကြၽန္မတုိ႔လည္း သူတုိ႔ကုိအားက်ကာ ဇြဲကပင္ေတာင္တက္ဖုိ ့ လူစုၾကပါသည္။
ဇြဲကပင္ေတာင္တက္မည္ဆုိၿပီး လူစုေသာအခါ ေျခာက္ ေယာက္စု၍ရပါသည္။ လူစုၿပီးေသာအခါ လမ္းေပၚမွ သုံးဘီး ဆုိင္ကယ္ကုိတား၍ ဇြဲကပင္ေတာင္ေျခဆီ သြားခဲ့ၾကသည္။ ေတာင္ေျခေရာက္ဖုိ ့လူေတြတုိးႀကိတ္ေနၾကသည္မုိ ့ တုိးရင္း ေဝွ႔ရင္းႏွင့္ သြားရသည္မွာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွသည္။ ဇြဲကပင္ ေတာင္ထိပ္ဆီ ေမာ့ၾကည့္ရသည္မွာလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖစ္ သည္။ ေတာင္ထိပ္ကုိေမာ့ၾကည့္မိတုိင္း ေတာင္ထိပ္ေပၚေရာက္ ေအာင္တက္ႏုိင္သူမ်ားကုိ ေလးစားအားက်မိသည္။ ဘဝခရီး လမ္းကုိေလွ်ာက္လွမ္းရာတြင္လည္း အေပၚကုိေမာ့ၾကည့္ၿပီး သင္ခန္းစာယူတတ္ဖို ့ လုိအပ္ပါသည္။
ဇြဲကပင္ေတာင္သည္ ဘားအံၿမိဳ႕၏ ေတာင္ဘက္ ၇ မုိင္ အကြာ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ ၂၇၃၄ ေပျမင့္ၿပီး ေတာင္ႏွင့္ေျမာက္ မုိင္ ၂ဝခန္ ့မွ် သြယ္တန္းရွည္လ်ားသည္။ ဇြဲကပင္ေတာင္ကုိ သက္သက္လြတ္နယ္ေျမအျဖစ္ ၁၃၅၁ ခုႏွစ္ တပု႔ိတြဲလျပည့္ေန႔မွစ၍ သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ ဇြဲကပင္ဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္သည္ က်ဳိက္ထီး႐ုိးေစတီ၊ ဇင္းက်ဳိက္ေစတီ၊ မုလအိ ေစတီတုိ႔၏ သမုိင္းေၾကာင္းႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္သည္။ ''လုဒၶ ေယာဓရာဇာ''ကရင္မင္းသည္ ဇြဲကပင္ေတာင္ေျခရွိ ပအာဝန ေနျပည္ေတာ္ကုိ  စုိးစံအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ထုိမင္းလက္ထက္တြင္ သုဓမၼဝတီၿမိဳ႕သုိ ့ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သည္ ရဟၲာ ၅ဝဝ ႏွင့္ ၾ<ြကေတာ္မူၿပီး ဆံေတာ္ရွင္ေျခာက္ဆူကုိ စြန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထုိဆံေတာ္ရွင္ ေျခာက္ဆူမွ တစ္ဆူကုိ သီဟကုမာရရေသ့က မိမိသီတင္းသုံးေတာ္မူေသာ ဗႏၶဝဂီရိ ေတာင္ထိပ္အစြန္းတြင္ ေစတီတည္၍ ႒ာပနာသြင္းေတာ္မူၿပီး ေစတီေတာ္အား ဗႏၶဝဂီရိဇြဲကပင္ေစတီဟု ဘြဲ႕ေတာ္သမုတ္ ခဲ့သည္။ အခ်ိ္န္ကား မဟာသကၠရာဇ္ ၁၁၃ ခုႏွစ္တြင္ျဖစ္သည္။ က်န္ဆံေတာ္ရွင္ ငါးဆူအား က်ဳိက္ထီး႐ုိးေတာင္ေစတီတြင္ သံုးဆူ၊ ဇင္းက်ဳိက္ေတာင္ေစတီတြင္  တစ္ဆူ၊  ေကလာသ ေတာင္ေစတီတြင္ တစ္ဆူ     ႒ာပနာျပဳၿပီးပူေဇာ္ခဲ့သည္ဟု မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။
ဇြဲကပင္အမည္
ဇြဲကပင္ေတာင္ကုိ ေရွးအခါက အမည္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေခၚတြင္ ခဲ့ၾကပါသည္။ လုဒၶေယာဓမင္း ေတာကစားထြက္စဥ္ လွံေတာ္ ေပ်ာက္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ကရင္ဘာသာအားျဖင့္ ဇြဲကပင္ဟု လည္းေကာင္း၊ ေရွးအခါက ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွလာေသာ ေလွ၊ သေဘၤာတုိ႔ကုိ ထုိေတာင္၏အထြတ္၌ ကပ္ခ်ည္တြဲထားတတ္ ေသာေၾကာင့္ တလုိင္းကရင္မ်ားက ''ဒုိကရြယ္ ကဗန္း''ဟု လည္းေကာင္း၊ ထုိေတာင္တြင္ ေညာင္ခ်ဥ္ပင္မ်ား ေပါမ်ား ေသာေၾကာင့္ မြန္လူမ်ဳိးတုိ႔က ေညာင္ခ်ဥ္ပင္ေတာင္ ''ဇဝယ္ ကဗန္''ဟုလည္းေကာင္း ေခၚတြင္ၾကသည္ဟု သိရသည္။ ဤသည္မွာ ဇြဲကပင္ေတာင္၏ သမုိင္းအက်ဥ္းျဖစ္သည္။
လုမိၺနီဥယ်ာဥ္ႏွင့္ အင္ၾကင္းတစ္ေထာင္ေက်ာင္း
ဇြဲကပင္ေတာင္ေျခတြင္ လုမိၺနီဥယ်ာဥ္ရွိသည္။ ထုိဥယ်ာဥ္ အတြင္း  ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ ၁ဝဝဝ ေက်ာ္ရွိသည့္ လုမၺိနီအင္ၾကင္း တစ္ေထာင္ေက်ာင္းမွာလည္း ထင္ရွားသည္။ ထုိဥယ်ာဥ္၏ လမ္းေဘးတစ္ေလွ်ာက္တြင္ အ႐ုပ္ဆုိင္မ်ား၊ မုန္႔ဆုိင္မ်ား၊ အိမ္ သုံးပစၥည္းေရာင္းသည့္ဆုိင္မ်ား ေပါမ်ားလွသည္။ ထုိလုမၺိနီ ဥယ်ာဥ္မွ ေတာင္ေျခေရာက္ဖုိ ့ မနည္းတုိးေဝွ႔ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ ရသည္။ လူေတြမ်ားလြန္းလွသျဖင့္ ဇြဲကပင္ေတာင္တက္မည္ဟူ ေသာစကားကို  စလုိက္မိတာ  မွားမ်ားမွားၿပီလားဟု ထင္ လုိက္မိပါသည္။ ကြၽန္မတုိ႔သည္ ည  ၇ နာရီတြင္မွ ေတာင္ေျခ ဆီေရာက္ရွိသည္။ စတက္ေတာ့မည့္အခ်ိန္တြင္ ''ငါတက္မွ တက္ႏုိင္ပါ့မလား''ဟူေသာ သံသယစိတ္ဝင္မိပါသည္။
သုိ႔ေပမယ့္ ေတာင္ထိပ္ကုိမေရာက္ေရာက္ေအာင္တက္ မည္ဆုိၿပီး အဓိ႒ာန္ကုိ ခ်မွတ္လုိက္ပါသည္။ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ၿပီးသည္ႏွင့္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းတက္ခဲ့သည္။ ကြၽန္မ၏အေလး ခ်ိန္သည္ ေပါင္ ၁၅ဝ နီးပါးရွိသည့္အတြက္  ငါးမိနစ္ေလာက္ တစ္ခါတက္ၿပီး တစ္ခါနားေနရသည္။ အတူတက္သူမ်ားကုိ အားနာသျဖင့္ မေစာင့္ဘဲ ေရွ႕ကုိဆက္တက္ခုိင္းလုိက္သည္။ ''ကုိယ္မတက္ႏုိင္ေသးသည္ကုိ ကုိယ့္ကုိေစာင့္ပါဦး''ဆုိၿပီး မည္သူ႔ကုိမွ မိမိေၾကာင့္ ဝန္မပိုေစလုိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ေတာင္တက္ျခင္းႏွင့္ ဘဝခရီး
ထုိသုိ႔ အနားယူေနခ်ိန္တြင္ ေတာင္ေပၚမွဆင္းလာသူမ်ားက ''အားမေလွ်ာ့နဲ ့...တက္တက္''ဆုိၿပီး အားေပးသူမ်ားရွိသကဲ့ သုိ ့ ''အေဝးႀကီးလုိေသးတယ္ ...ခုမွအစရွိေသးတယ္''ဟု စိတ္ ဓာတ္က်ေအာင္ေျပာဆုိသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ ဘဝသည္ လည္း ေတာင္တက္ျခင္းႏွင့္တူပါသည္။ ဘဝခရီးလမ္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းရာတြင္လည္း မိမိေလွ်ာက္လွမ္းရာလမ္းတြင္ ေဖးမကူညီသူမ်ားရွိႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ပိတ္ဆုိ႔တားျမစ္ေနသူမ်ား လည္း ရွိႏုိင္သည္။ အမွန္တကယ္အားျဖင့္ ထုိသူႏွစ္မ်ဳိးလုံး သည္ ေက်းဇူးတင္ထုိက္သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ မိမိကုိေဖးမ ကူညီသူမ်ား၏ အားေပးသံမ်ားေၾကာင့္  ခြန္အားမ်ားရရွိသည္။ ထုိ႔အတူ ''အေဝးႀကီးလုိေသးတယ္ ...ခုမွအစရွိေသးတယ္ ''ဟု ေျပာသူမ်ားသည္လည္း မိမိ၏အားနည္းခ်က္မ်ားကုိ ေထာက္ျပေပးရင္း ခြန္အားမ်ားခုိင္ျမဲေစသူမုိ႔ ေက်းဇူးတင္ဖို႔ လုိပါသည္။ ေျဖာင့္တမ္းေသာဘဝခရီးကုိေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ဖုိ႔ ပန္းတုိင္ကုိေရာက္ဖုိ႔အတြက္ တျခားသူမ်ား၏စကားမ်ားထက္ မိမိရင္ထဲက ခုိင္မာေသာယုံၾကည္မႈမ်ားသည္ ထုထည္ႀကီးႀကီး မားမားျဖင့္ တည္တံ့ေနဖုိ႔သာ လုိအပ္ပါသည္။
တျဖည္းျဖည္းတက္လာရာမွ   အထက္ေရတံခြန္ဆုိေသာ ဇြဲကပင္ေတာင္တက္ခရီး၏ ငါးပုံတစ္ပုံခန္႔ကုိ ေရာက္လာခဲ့ သည္။ ထုိေနရာေရာက္ေသာအခါ ''ငါသည္ေလာက္ခရီးကို တက္ႏုိင္ၿပီ''ဆုိေသာ  ဝမ္းသာစိတ္ျဖင့္   ပီတိျဖစ္မိသည္။ ေတာင္တက္ရာတြင္ထားရွိရမည့္ အေဖာ္သုံးဦးရွိပါသည္။ ထုိ အေဖာ္မ်ားမွာ ဇြဲ၊ လုံ႔လ၊ ဝီရိယတုိ႔ျဖစ္သည္။ အေဖာ္သုံးဦးႏွင့္ အတူ မိမိရင္ထဲမွာ ခုိင္မာေသာယုံၾကည္မႈမ်ား တည္တံ့ေနလွ်င္ ဘယ္ေတာင္ထိပ္ကုိမဆုိ ေရာက္ရွိႏုိ္င္မည္ျဖစ္သည္။
ဇြဲကပင္ေတာင္တက္ျခင္းမွာ ဘဝတြင္ ပထမဦးဆုံး ေတာင္ တက္ျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ အလြန္ပင္ပန္းလွသည္။ ေခြၽးမ်ား ကလည္း  တစ္ကုိယ္လုံးစုိရြဲေနသည္။ ညအခ်ိန္တြင္တက္ သည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေတာင္ေအာက္ကုိၾကည့္ေသာအခါ ေရြ႕လ်ားေနေသာ ကားမီးေရာင္မ်ား၊ မႈန္ဝါးေနေသာပုံရိပ္ မ်ားကုိ ျမင္ေတြ႕ရသည္။ ေတာင္ေပၚကုိေမာ့ၾကည့္လိုက္ေသာ အခါ တစ္ေလာကလုံးကုိ အလင္းေပးေနေသာ ဖုိးလမင္းႀကီး က ''အားမေလွ်ာ့ႏွင့္''ဟုဆုိ၍ အားေပးေနသကဲ့သုိ႔ ခံစား သက္ဝင္မိသည္။
ကရင္တိုင္းရင္းသားတို႔၏စိတ္ထား
ေတာင္တက္ေသာသူမ်ား ေပါမ်ားလြန္းလွသျဖင့္ တစ္ ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ထိမိေနၾကပါသည္။ သူစိမ္းမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႕ရသျဖင့္ အနည္းငယ္ေၾကာက္စိတ္ဝင္မိသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကြၽန္မအထင္ႏွင့္အျမင္သည္ မွားယြင္းေနသည္ကုိ ေတြ႕ရ သည္။  ႐ုိးသားလွေသာ   ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္  သူစိမ္း မိန္းကေလးမ်ားအေပၚ  အခြင့္အေရးယူဖုိ႔  ေနေနသာသာ ကြၽန္မလဲက်မလုိျဖစ္တုိင္း ေဖးမကူညီလုိေသာ စိတ္ႏွလုံးသား မ်ားျဖင့္ လက္တြဲကူညီ ေခၚယူေပးၾကသည္။  ကရင္လူမ်ဳိးတုိ႔၏ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ စိတ္ထားေလးတစ္ခုျဖစ္သည္။
တေရြ႕ေရြ႕တက္ရင္းျဖင့္ ဇြဲကပင္ေတာင္ထိပ္ကုိ အနီးကပ္ ျမင္ႏုိ္င္ေသာေနရာကို ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ အတူတက္ခဲ့သူ အေဖာ္မ်ားဆီက ေတာင္ထိပ္ေရာက္ၿပီဟု ဖုန္းဝင္လာခဲ့ပါသည္။ သူတို႔ကလည္း ဝေသာကုိယ့္ကုိ အား ေပးခဲ့ၾကသည္။ ျဖည္းျဖည္းတက္ခဲ့ ဘုရားဖူးရင္းေစာင့္မည္ဟု ေဖးမၾကသည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ တေရြ႕ေရြ႕ဆက္တက္ရင္းမွ ဖိနပ္ ျပတ္သြားခဲ့သည္။   ဖိနပ္တစ္ဖက္ျပတ္သြားေသာေၾကာင့္ လမ္းခရီးတြင္ ထပ္မံခရီးဖင့္ခဲ့ရသည္။
ဖိနပ္တစ္ဖက္မပါဘဲ တက္ရသည့္အခ်ိန္တြင္ လြန္စြာမွ ပင္ပန္းလွသည္။  ေပ်ာ္ေနေသာစိတ္လည္း  အနည္းငယ္႐ႈပ္ ေထြးသြားသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ လမ္းတြင္ေတြ႕သူ အစ္ကုိ တစ္ေယာက္က ''ညီမေလး ဖိနပ္ယူသြား''ဆုိၿပီး သူ၏ဖိနပ္ကို ခြၽတ္ေပးပါသည္။ မယူပါဘူးဟုျငင္းဆုိ၍လည္း မရပါ။ ''ညီမ က ေတာင္ေပၚထိတက္ရဦးမွာ အစ္ကုိကအဆင္းပဲ က်န္ေတာ့ တယ္ေလ''ဟု သူက ဆုိသည္။ သူသည္လည္း ကရင္လူမ်ဳိးျဖစ္ ပါသည္။ ကြၽန္မ၏ျငင္းဆုိခ်က္ကုိ ေခ်ပခဲ့ေသာ သူ၏စကားကုိ ဇြဲကပင္ေတာင္ဆုိေသာ အသံၾကားမိတုိင္း ျပန္လည္သတိရ ေက်းဇူးတင္ေနမိသည္။ မိမိအခက္အခဲကုိေမ့ကာ အခက္အခဲ ေတြ႕ေနသူတစ္ဦးအေပၚ  အားေပးကူညီတတ္ေသာစိတ္ဓာတ္ မုိ႔ အထူးေလးစားမိသည္။  ထိုသို႔  အတုယူဖြယ္စိတ္ထားကုိ ကုိယ္တုိင္လည္းက်င့္သုံးဖုိ ့ လက္ေဆာင္ယူခဲ့သည္။ ေက်းဇူး တင္ေၾကာင္းေျပာၿပီး ေတာင္ေပၚသုိ႔ ဆက္တက္ခဲ့သည္။
ေတာင္ထိပ္ဆီသို႔
ကြၽန္မ ေတာင္ေပၚကုိတက္လာသည္မွာ ငါးနာရီနီးပါးရွိၿပီ ျဖစ္သည္။ ဝေသာကြၽန္မအတြက္ လမ္းတြင္ ေတာင္တက္သူ အခ်င္းခ်င္း၏အၾကည့္မ်ားက   တက္ႏုိင္သားပဲဟူေသာ အၾကည့္မ်ား၊ အခ်ဳိ႕က တက္ႏုိင္ပါ့မလားဆုိေသာ သံသယ အၾကည့္မ်ားႏွင့္ အၾကည့္ခံခဲ့ရသည္။ ေတာင္ႀကီးဖဝါးေအာက္။ မည္သုိ႔  ျမင့္မားေသာေတာင္ပဲျဖစ္ပါေစ၊  လူမ်ား၏ေျခဖဝါး ေအာက္တြင္သာရွိသည္ဟု ကြၽန္မလက္ခံက်င့္သုံးခဲ့သည္။ မေလွ်ာ့ေသာဇြဲမ်ားျဖင့္ ေခြၽးဒီးဒီးက်၍ေတာင္တက္ခဲ့ရာ ည ၁၂ နာရီတြင္ ေတာင္ထိပ္ေပၚက ဆံေတာ္ရွင္ေစတီဆီ ေရာက္ သြားခဲ့သည္။ ဘုရားေပၚ တြင္ ဘုရားဝတ္ျပဳေနသူမ်ား၊ စား ေသာက္ဆုိင္မ်ားတြင္ စားေသာက္ေနသူမ်ားျဖင့္ ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားလ်က္ရွိသည္။
ကြၽန္မလည္း ျမတ္စြာဘုရား၏ဆံေတာ္ရွင္ကုိ ဦးထိပ္တင္ ရွိခိုးကန္ေတာ့ၿပီး ကရင္ျပည္နယ္ကုိေရာက္လာေသာ အညာ သူ တုိင္းရင္းေဆးဆရာမတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ လူနာမ်ား အေပၚ တာဝန္ေက်ပြန္ေသာသူျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း အဓိ႒ာန္ျပဳၿပီး ၃၁ ဘုံရွိ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ၊ သတၱဝါမ်ား ကို ေမတၱာပုိ႔ဆုေတာင္းေပးခဲ့သည္။
ေတာင္ထိပ္မွ ေဘးကုိၾကည့္ေသာအခါ စိမ္းစုိေနေသာ သစ္ေတာ၊ ေတာင္တန္းမ်ားေၾကာင့္ ပင္ပန္းခဲ့သမွ် အေမာေျပ ခဲ့သည္။ လတ္ဆတ္ေအးျမေသာ ေလႏုေအးမ်ားေၾကာင့္ အၾကံÓဏ္သစ္မ်ား၊ စိတ္ကူးသစ္မ်ားကုိ ရရွိခဲ့သည္။ ေတာင္ ထိပ္ေရာက္သည့္အခါ  ထုံးစံအတုိင္း  ေတာင္ေအာက္သုိ႔ ငုံ႔ၾကည့္မိသည္။ ျမဴခိုးေတြေဝေနေသာ ေတာင္တန္းေတြကုိ ျမင္ရသည့္အတြက္ ဘာကုိလြမ္းရမွန္းမသိ ျဖစ္သြားပါသည္။ ေတာင္ထိပ္မွ ေတာင္ေအာက္ကုိ ငုံ႔ၾကည့္သကဲ့သုိ႔ ဘဝခရီး လမ္းေလွ်ာက္လွမ္းရာတြင္ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ရင္ဆုိင္ေနရ သည့္အခ်ိန္တြင္လည္း မိမိကုိယ္ကုိယ္ေျဖသာဖုိ ့ေအာက္သုိ႔ ငုံ႔ၾကည့္တတ္ရန္ လိုအပ္လွပါသည္။
အဆင္းခရီး
ေတာင္ထိပ္ေပၚတြင္ ၃ နာရီခန္ ့ေနၿပီးေသာအခါ ေတာင္ ေအာက္သုိ ့ဆင္းခဲ့ၾကသည္။ ေတာင္ေအာက္သုိ႔ဆင္းရာတြင္ လည္း ဒူးမ်ားတုန္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း နားဆင္း ရပါသည္။ အဆင္းလမ္းႏွင့္ အတက္လမ္းသည္ တစ္လမ္းတည္း ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ အတက္သမားမ်ားကုိ ဦးစားေပးတက္ ေစခဲ့သည္။ ကရင္လူငယ္မ်ားက  သူတိုိ႔၏မိဘမ်ားကုိ ခ်ီပုိးၿပီး ေတာင္တက္ေနသည္ကုိျမင္မိေတာ့    စိတ္ၾကည္ႏူးမႈမ်ား မ်ားစြာျဖစ္ေပၚခဲ့ပါသည္။ ကရင္လူမ်ဳိးတုိ႔၏ လူႀကီးသူမမ်ား အေပၚထားရွိေသာ ၾကင္နာမႈမ်ားကုိ ထပ္မံေတြ႕ရွိခဲ့ရသျဖင့္ ပုိၿပီးေလးစားခဲ့ရသည္။ ကြၽန္မ၏အဆင္းလမ္းတြင္ ေတြ႕ရေသာ အတက္သမားမ်ားကုိ ကြၽန္မခံစားခဲ့ရေသာ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္း မ်ားမျဖစ္ေစရန္အတြက္ ''တက္တက္...ေရာက္ေတာ့မယ္''ဟုသာ  ျပံဳးျပ၍ အားေပးခဲ့ပါသည္။
အဆင္းလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ဒူးတုန္ေနသျဖင့္ မိမိေရွ႕မွ ေတြ႕ရာလူမ်ား၏ ပခုံးမ်ား၊ လက္မ်ားကုိ ဆြဲကုိင္ၿပီး ဆင္းခဲ့ရ သည္။ မည္သူကမွ မကုိင္နဲ႔ဟု ျငင္းဆုိုျခင္းမရွိဘဲ ေတာင္တက္ သူအခ်င္းခ်င္း ခင္မင္ရင္းႏွီးေသာ၊ စည္းလုံးညီၫြတ္ေသာ စိတ္ မ်ားျဖင့္ ''ရလားအစ္မေရ ...ပခုံးကုိ ကုိင္ထားပါ ...အားမနာ နဲ႔ ''စသည္ျဖင့္ အားလံုးက ေဖးမခဲ့ၾကသည္။  ျဖည္းျဖည္းခ်င္း တက္ၿပီး ျဖည္းျဖည္းခ်င္းျပန္ဆင္းလာခဲ့ရာ နံနက္ ၆ နာရီတြင္ ေတာင္ေျခသုိ ့ ျပန္ေရာက္ခဲ့သည္။
မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ားစြာ
ေတာင္ေအာက္ေရာက္ေသာအခါ ေတာင္ထိပ္ကို ေမာ့ ၾကည့္ခ်င္စိတ္မရွိေလာက္ေအာင္ ပင္ပန္းခဲ့သည္။ ဇြဲကပင္ ေထာင္ထိပ္ဆီ တက္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းမွာ ကြၽန္မ၏ ေရာက္ကုိေရာက္ ရမည္ဆုိေသာ ယုံၾကည္ခ်က္ခုိင္မာမႈ၊ မေလွ်ာ့ေသာ ဇြဲ၊ လုံ႔လ၊ ဝီရိယမ်ားႏွင့္အတူ လမ္းခရီးတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ကူညီခဲ့သူမ်ား ၏ေက်းဇူးေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ဘဝခရီးတြင္လည္း ကြၽန္မ ေတာင္တက္ရာတြင္ ကူညီေဖးမခဲ့ေသာ မိတ္ေဆြမ်ားကဲ့သုိ ့ မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ားစြာ လုိအပ္ပါသည္။ မိတ္ေကာင္းေဆြ ေကာင္းမ်ားႏွင့္သြားေသာခရီးသည္ မည္သည့္အရာႏွင့္မွ အဖုိးမျဖတ္ႏုိင္ပါ။
ေတာင္တက္ျခင္းသည္ က်န္းမာေရးကုိ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစသည္။ သဘာဝေတာေတာင္ေရေျမကုိ ခံစားႏုိင္ျခင္း ေၾကာင့္   လူကုိႏုပ်ဳိလန္းဆန္းေစသည္။  တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ေဖးမကူညီရင္း စည္းလုံးညီၫြတ္ မႈမ်ားကုိ ရရွိေစႏုိင္သည့္အျပင္ ပန္းတုိင္အထိသြားႏုိင္ေစဖုိ႔ ခြန္အားသစ္ေတြလည္း ရရွိႏုိင္သည္။ ကြၽန္မကေတာ့ ေတာင္ တက္ျခင္းသည္ မိမိကုိယ္ကုိယ္ရွာေဖြေသာအလုပ္ျဖစ္သည္ဟု ခံယူထားသည္။   မိမိကုိယ္ကုိ   ေအာင္ႏုိင္ျခင္း၊ မိမိ၏အတြင္းစိတ္ကိုေအာင္ႏုိင္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာ ဂေရဟမ္ဂရင္းက  မိမိကုိယ္ကုိ  လြတ္ေျမာက္တတ္ေစဖုိ႔လုိ ေၾကာင္း ေျပာဖူးသည္။ မိမိကုိယ္ကုိ  လြတ္ေျမာက္ျခင္းကုိ ေတာင္တက္ျခင္းဆီမွရႏုိင္သည္ဟု ယူဆမိပါသည္။
ေတာင္တက္ျခင္းျဖင့္ရရွိႏိုင္ေသာ  က်န္းမာေရးအက်ဳိး ေက်းဇူးမ်ားမွာ ႏွလုံးက်န္းမာေစျခင္း၊ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ား ေလ်ာ့ က်ေစျခင္း၊ ကုိယ္အေလးခ်ိန္ေလ်ာ့က်ေစျခင္း၊ ၾ<ြကက္သား မ်ားကုိသန္မာေစျခင္း၊  အ႐ုိးပြေရာဂါမ်ားမွ  ကာကြယ္ျခင္း၊ ေသြးေပါင္မ်ားေလ်ာ့က်ေစျခင္း၊ စိတ္က်ေရာဂါမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးျခင္း စသည္တို႔ျဖစ္သည္။
ကြၽန္မအတြက္ေတာ့ ဇြဲကပင္ေတာင္ထိပ္ဆီတက္ခဲ့ျခင္း သည္ ေမ့မရေသာ ဘဝမွတ္တုိင္တစ္ခုအျဖစ္ ရွိေနမည္ျဖစ္ သည္။ ကရင္လူမ်ဳိးတုိ႔၏ ခင္မင္မႈ၊ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ ႐ုိင္း ပင္းကူညီမႈမ်ား၊  ႐ုိးရာဓေလ့မ်ား၊  ကရင္လူမ်ဳိးတုိ႔၏  လူေနမႈ အဖြဲ႕အစည္းပံုစံမ်ား၊  သဘာဝေတာေတာင္မ်ား၊  မေတြ႕ဖူး ေသာ ေဆးဖက္ဝင္အပင္မ်ားကို ေတြ႕ခဲ့ရသည့္ ဇြဲကပင္ေတာင္ တက္ျခင္းကုိျဖင့္ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့ႏုိင္မည္လည္းမဟုတ္ပါ။ မိတ္ေဆြမ်ားကိုလည္း ကရင္ျပည္နယ္၏ ဇြဲကပင္ေတာင္ထိပ္ဆီ အလည္တစ္ေခါက္အေရာက္လာဖုိ႔ ဖိတ္ေခၚလုိက္ပါရေစ။     ။

မုဒိတာ(ေတာင္သာ)

No comments:

Post a Comment