Latest News

Monday, June 11, 2018

အုိျခင္း၏အလွဒႆနကို ရွာၾကည္႕ျခင္း

အုိျခင္း၏အလွဒႆနကို ရွာၾကည္႕ျခင္း

''ဇရာ ဓေမၼာ ေယာဗၺနိ'' ႏုပ်ဳိျခင္းသည္ အုိျခင္းအဆုံးရွိပါ ေပ၏။

၁၉၇၂   ခုႏွစ္   ဘြဲ႕ရသူငယ္ခ်င္းေဟာင္းေတြ ယမန္ႏွစ္က ကုကၠဳိင္းတ႐ုတ္ဘုံေက်ာင္းမွာ   ျပန္ဆုံ ခဲ့ၾကပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ  စုေပါင္းကထိန္အလွဴပြဲ လုပ္ဖို႔ပါ။ မေတြ႕တာၾကာလုိ႔ ဝမ္းသာအားရ ႏႈတ္ဆက္ ၾက၊ မာေၾကာင္း သာေၾကာင္းေမးၾကပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္အတြင္းမွာ ဆုံးပါးသြားခဲ့ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ေျခာက္ေယာက္အေၾကာင္းလည္း ေျပာျဖစ္ၾကတယ္။ ဒီႏွစ္ထဲမွာလည္း ရင္းႏွီးတဲ့သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦး မေမွ်ာ္ လင့္ဘဲ ဆုံးပါးသြားျပန္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြလည္း ေသျခင္းတရားနဲ႔ နီးကပ္ေနၿပီး ဤခရီးမေဝးေတာ့ပါလား လုိ႔ သတိျပဳမိၾက၊ သံေဝဂရခဲ့ၾကပါတယ္။  သူငယ္ခ်င္းေတြ ရဲ႕ နာေရးအေၾကာင္းျပဳၿပီး သူရဇၨမဂၢဇင္းမွာေရးခဲ့တဲ့         ''အကာကုိခြာ၍ အႏွစ္ကိုရွာၾကည့္ျခင္း'' ေဆာင္းပါးေလး ကို   ဓမၼလက္ေဆာင္အျဖစ္   မွ်ေဝေပးခဲ့ပါတယ္။     ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သူငယ္ခ်င္းအားလုံးဟာ     ခုနစ္ဆယ္ အတြင္း ''ဇရာဒုဗၺလ''အရြယ္ေတြေရာက္ကုန္ၾကပါၿပီ။  ''ေကြးေသာလက္မဆန္႔မီ    ဆန္႔ေသာလက္မေကြးမီ''အခ်ိန္တဒဂၤေလးမွာ သခၤါရသေဘာအရ ျပန္လမ္းမရွိတဲ့ ခရီးတစ္ခုကို မလြဲမေသြသြားၾကရေတာ့မွာပါ။

လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေလးဆယ္ေက်ာ္   ဘြဲ႕ရၿပီးခါစမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔သူငယ္ခ်င္းအားလုံး   ငယ္ရြယ္၊   ႏုပ်ဳိ၊ တက္ၾ<ြက လန္းဆန္းေနခဲ့ၾကတာပါ။ ဘဝရဲ႕ရည္မွန္းခ်က္ ကုိယ္စီနဲ႔လွပတဲ့   အနာဂတ္ေတြအတြက္ စိတ္ကူး အိပ္မက္ေတြမက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီေန႔ျပန္ဆုံခ်ိန္မွာေတာ့ ဆံျဖဴ၊ သြားက်ဳိး၊ ခါးနာ၊ ဒူးနာ၊ ဆီးခ်ဳိ၊ ေသြးတုိး ေရာဂါ မ်ဳိးစုံနဲ႔ ဒုကၡအဖုံဖုံႀကဳံေနၾကတာ သတိျပဳမိပါတယ္။ ႐ုပ္ပုိင္းေရာ   စိတ္ပုိင္းပါ အနိစၥသေဘာအရ ဆင္ျခင္ ၾကည့္ေတာ့   အက်ပုိင္း ေနဝင္ခ်ိန္ေရာက္ေန ၾကပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အားလုံးဟာ ဘဝရဲ႕ခ်ဳိျမတဲ့အရသာကိုလည္း ခံစား၊ စံစားခဲ့ၾကဖူးၿပီ၊ ဒုကၡအေထြေထြ၊ ေလာကဓံတရား ေတြနဲ႔လည္း ႀကဳံခဲ့၊ ဆုံခဲ့ၾကဖူးၿပီ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ပင္စင္စား ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ သတိတရားလက္ကုိင္မထားရင္    ဘဝတစ္ဆစ္ခ်ဳိး ေျပာင္းလဲမႈဒဏ္ကုိ  ႀကံ့ႀကံ့ခံႏုိင္သူနည္းပါတယ္။ အလုပ္ အကိုင္လည္းမရွိ၊ ဘယ္သူမွလည္း အေရးတယူမလုပ္၊ အထီးက်န္သလုိခံစားရရင္းက   စိတ္က်ေရာဂါရၿပီး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ပဲ  ဘဝကို   အ႐ႈံးေပးသြားခဲ့ၾကတာ ႀကံဳဖူးပါတယ္။

တကယ္တမ္းေျပာရရင္ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္အရြယ္ ဆုိတာ အသက္အပိုင္းအျခားအရေရာ ဘဝအေတြ႕အႀကံဳ အရပါ စိတ္ႏွလုံးရင့္က်က္ရမယ့္အရြယ္ေတြပါ။ တရား ဓာတ္ခံရွိၿပီး   သတိၿမဲတဲ့   ပုဂၢိဳလ္ဆုိရင္   မိမိကုိယ္ကုိ          အသင့္အတင့္ႏွလုံးသြင္း     မွန္ကန္မႈရွိၾကပါတယ္။      ဘယ္အရာလုပ္သင့္တယ္၊   မလုပ္သင့္ဘူး၊ ဘယ္အရာ ေကာင္းတယ္၊ မေကာင္းဘူးဆုိတာ အမွားနဲ႔အမွန္ ေဝဖန္ ပုိင္းျခားႏုိင္တဲ့ အသိÓဏ္နဲ႔ အရာရာကုိ    ဆင္ျခင္သုံးသပ္ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္ပါတယ္။    ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အရြယ္ေတြဟာ ေနရမယ့္လက္က်န္အခ်ိန္ေလးမွာ    လက္ရွိဘဝေလး တစ္ခုသာ  မၾကည့္ဘဲ တမလြန္ဘဝအတြက္ပါ ေမွ်ာ္မွန္း ၿပီး ဒါန၊ သီလနဲ႔   ဘာဝနာတရားေတြကုိ  က်င့္ႀကံပြားမ်ား ၾကဖုိ႔  လုိအပ္ေနပါၿပီ။   ဒီေတာ့    အုိျခင္းေကာင္းေအာင္ အုိတဲ့   ဘဝလွေအာင္  ဘယ္လုိပုံစံနဲ႔ ေနထိုင္က်င့္ႀကံအား ထုတ္ၾကမွာလဲ။

ဆရာႀကီးေဇာ္ဂ်ီျပန္ဆုိခဲ့တဲ့   ''ပေလတိုနိဒါန္း''မွာ အုိျခင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဂရိဒႆနပညာရွင္ ေဆာခရတၱိ (SOCRATES) နဲ႔ သူၾကြယ္အုိ 'ဆိဖလ'တုိ႔ ေဆြးေႏြးၾကပုံ အက်ဥ္းေဖာ္ျပပါရေစ။

ေဆာခရတၱိ

အခ်င္းဆိဖလ  အသင္လည္း အရြယ္အုိခန္းဝသို႔ ဝင္ခဲ့ၿပီ။   ဘဝလမ္းဆုံးေရာက္ခါနီးတြင္ မည္သို႔ျဖစ္တတ္ပါ သနည္း။ ပင္ပန္းစရာတုိ႔ပိုလာပါသေလာ။

ဆိဖလ

အခ်င္း  ''ေဆာခရတၱိ'' ကြၽႏု္ပ္သည္ လူအုိ၊ လူမင္း အခ်င္းခ်င္းေတြ႕ၾက၊ ဆုံၾကေသာအခါ ကြၽႏု္ပ္၏ မိတ္ေဆြ မ်ားက ညည္းတတ္ၾကသည္။  မစားႏုိင္၊ မေသာက္ႏုိင္ ေတာ့ပါ။ ခ်စ္ခ်င္၊ ႀကိဳက္ခ်င္စိတ္လည္းမရွိ၊ လူ႔ဘဝ၌ ေန ၍ မေကာင္းေတာ့ပါဟုလည္း  ညည္းတတ္ၾကပါသည္။ အခ်ဳိ႕ကလည္း အရြယ္အုိလွ်င္  အေဆြ  အမ်ဳိးတုိ႔ကပင္ မလုိခ်င္၊ ၿငိဳျငင္ၾကသည္ဟု ဆုိတတ္ၾကေသး၏။ အျပစ္ မဟုတ္သည္ကုိ အျပစ္ဟုျမင္ၾကသည္။ ကြၽႏ္ုပ္အဖုိ႔ေရာ၊ အျခားလူအို၊ လူမင္းတုိ႔အဖုိ႔မွာ  အရြယ္အုိသည္ အျပစ္ မဟုတ္၊ ညည္းစရာမဟုတ္ပါ။ အခ်င္း 'ေဆာခရတၱိ' မစား ႏုိင္၊ မေသာက္ႏိုင္၊ မေပ်ာ္ႏုိင္၊ မပါးႏုိင္ေသာဒုကၡ၊ အေဆြ အမ်ဳိးတို႔၏ ၿငိဳျငင္ခံရေသာ  ဒုကၡအေပါင္းႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕ရ ျခင္းသည္ စင္စစ္အရြယ္အုိ ဇရာေၾကာင့္မဟုတ္၊ အုိသူ၏စိတ္ေနသေဘာထားေၾကာင့္ဟု ကြၽႏ္ုပ္ယူဆပါသည္။

သူၾ<ြကယ္အုိဆိဖလရဲ႕ အယူအဆကိုသုံးသပ္ရင္း သတိ၊ သမာဓိရွိ၍ ''ေယာနိေသာမနသိကာရ'' အသင့္အတင့္ ႏွလုံးသြင္းမွန္ေသာ လူအုိတုိ႔အဖို႔မွာ အုိျခင္းသေဘာသည္ မခံမရပ္ႏုိင္ေသာ၊ မသယ္မပိုးႏုိင္ေသာ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး မဟုတ္ပါ။  အကယ္၍ သတိ၊  သမာဓိကင္းၿပီး  အသင့္ အတင့္ႏွလုံးသြင္းတတ္ျခင္းမရွိခဲ့ရင္   အုိသည္ျဖစ္ေစ၊ ပ်ဳိသည္ ျဖစ္ေစ ဒုကၡအေပါင္းတုိ႔ရဲ႕ ဖိစီးႏွိပ္စက္မႈဒဏ္ကို ဧကန္မုခ် ခံၾကရမွာပါ။

''ခ်စ္ခင္ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္းကား   ေကြကြင္း ေနာက္ဆုံးရွိေခ်၏။   ႏုနယ္႐ုပ္ဆင္း  ပ်ဳိမ်စ္ျခင္းကား အုိမင္းေနာက္ဆုံး ရွိေခ်၏'' ဆုိတဲ့ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ သံေဝဂလကၤာထဲကလုိပဲ မိမိကိုယ္ကုိ ျပန္ပ်ဳိခ်င္လို႔မရႏုိင္ ေတာ့ပါ။ မုိးဦးကာလမွာ ရြက္ႏု၊  ရြက္သစ္မ်ားနဲ႔ စိမ္းလန္း ႏုပ်ဳိေနတဲ့ သစ္ပင္ေတြလည္း မုိးေႏွာင္းကာလမွာ ရင့္ေရာ္ သြားရသလုိ လူနဲ႔သတၱဝါေတြအားလုံးလည္း  ႏုပ်ဳိရာက အုိခ်ိန္ေရာက္ရ၊ အုိမင္းလာၾကတာ ဓမၼတာပါ။ ေတာင္တန္း သာသနာျပဳဆရာေတာ္ႀကီး ဦးဥတၱမသာရရဲ႕ ကုိယ္ေတြ႕ မွတ္တမ္းေဆာင္းပါး ''အုိလုိက္ၾကစို႔ေနာ္''မွာ အုိျခင္းဇရာကို ႀကိဳဆုိ လက္ခံေက်နပ္တဲ့ သေဘာထားအျမင္ ေဖာ္ျပခဲ့ ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ႀကီးက   ''ကြၽန္းပင္၊  အင္ၾကင္းပင္၊ ပ်ဥ္းကတုိးပင္ စေသာ သစ္ေကာင္းမ်ဳိးတုိ႔သည္ ႀကီးရင့္ေလ အႏွစ္ျပည့္လာေလ  ျဖစ္ၾကဘိသကဲ့သို႔ လူ႔ေလာကတြင္ လည္း ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔မည္သည္ အသက္ႀကီးရင့္ လာေလေလ  တရားအျမင္၊  အႏွစ္ျပည့္ဝလာေလေလ ျဖစ္ေၾကာင္း   ေရွး၌   အစဥ္အလာရွိခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာ မဟုတ္ပါ''လုိ႔ အားေပးေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ''ဤအရွင္အေနျဖင့္ အုိလာရ ျခင္းကို ႏွစ္သက္ပါသည္။  ၾကည္ႏူးဝမ္းသာျဖစ္ရသည္။ အေၾကာင္းမွာ ငယ္စဥ္ဘဝတုန္းကလုိ ေပါ့ဆေသာစိတ္ႏွလုံး မထား၊ ထို႔ေၾကာင့္   တရားဘာဝနာအလုပ္၌  သမာဓိ အင္အားေကာင္းသည္၊    သမာဓိအင္အားေကာင္း၍ စိတ္ၾကည္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရည္မွန္းခ်က္ ထုိဆႏၵအတြက္ တစ္ေျဖာင့္တည္း ခုိင္မာေနသည္။ ထုိ႔ျပင္မိမိၾကာျမင့္စြာက ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္တကြ ပါရမီျဖည့္ေရး ဦးတည္ခ်က္လည္း စိတ္ခ်ရၿပီမုိ႔ အသက္ႀကီးရင့္၍ တစ္ေန႔တျခား အုိလာ ေနျခင္းကိုပင္ အထူးေက်နပ္မိပါသတည္း'' လု႔ိ အဆုံးသတ္ နိဂုံးမွာ မိန္႔ဆုိခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ကမၻာေက်ာ္ဒႆနပညာရွင္ ဘာထရန္ရပ္ဆဲလ္ရဲ႕  ''အုိျခင္း''နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဒႆနအျမင္ကလည္း ထူးျခားပါ တယ္။ သူက ''လူ႔ဘဝသည္ျမစ္တစ္စင္းႏွင့္တူ၏၊ ျမစ္သည္ ဦးစြာပထမ   ေသးေသးသြယ္သြယ္ႏွင့္   ျမစ္ကမ္းပါး ႏွစ္ဖက္ၾကား က်ပ္က်ပ္တည္းတည္း  စီးဆင္းေနတယ္။ ေက်ာက္ေဆာင္၊ ေက်ာက္တုံးေတြကို အင္တုိက္အားတုိက္ တုိးတိုးေဝွ႔ေဝွ႔ ေက်ာ္လုိက္၊ ျဖတ္လုိက္၊ ေရတံခြန္ေတြကို လည္း ခုန္လုိက္၊ ပ်ံလုိက္၊ ျမစ္က်ဥ္းေတြကိုလည္း တ႐ွဴး႐ွဴး တျမဴးျမဴးနဲ႔ တုိးဆင္းလုိက္၊ သည့္ေနာက္ တျဖည္းျဖည္း က်ယ္သည္ထက္ က်ယ္လာၿပီး ျမစ္ကမ္းပါးႏွစ္ဖက္လည္း အေဝးသို႔ ဆုတ္ခြာသြားကာ တုိးစရာ၊ ေဝွ႔စရာ၊ ေက်ာ္စရာ၊ လႊားစရာရယ္လို႔ မႀကဳံရေတာ့ဘဲ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ႀကီး ပင္လယ္ထဲကို စီးဝင္သြားပါတယ္။ မိမိတို႔ရဲ႕ ဘဝကိုလည္း အဲဒီလုိ ၾကည့္ႏုိင္၊ ျမင္ႏုိင္တဲ့လူပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးဟာ ေသျခင္းကို မရြံ႕ေတာ့ပါဘူး။

ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့   သူေသဆံုးၿပီးေနာက္လည္း ဆက္လက္ၿပီး ရွိေနႏုိင္မွာပဲဆုိတာ သိလာလုိ႔ပဲ။ အကယ္၍ သူ႔ရဲ႕သန္စြမ္းမႈေတြ ယုိယြင္းလာၿပီး  ခြန္အားေတြေလ်ာ့လာ မယ္ဆုိျပန္ရင္လည္း ''အနားယူျခင္း'' ကို  သူမႀကိဳက္ခ်င္ ဘူးလို႔ ဘယ္ဟုတ္ႏုိင္ပါ့မလဲ။ ကြၽႏု္ပ္ေတာ့ျဖင့္    ကိုယ္လုပ္ ႏုိင္ခဲ့သမွ် ကိုယ္လုပ္ၿပီးသမုိ႔ က်န္ရစ္သူေတြဆက္လုပ္ၾကေပ လိမ့္မယ္ လို႔   ''ခ်င့္ရဲေျပ''   စိတ္ထားကို  ရင္ဝယ္ပိုက္ေပြ႕ရင္း ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ခြင္မွာပဲ ေသဆံုးခ်င္ပါတယ္ဗ်ာလုိ႔ ''အုိနည္းေကာင္း''ကို ၫႊန္ျပခဲ့ပါတယ္။

သို႔ေပမယ့္ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳဆရာေတာ္ႀကီး ဦးဥတၱမသာရရဲ႕ ဓမၼနဲ႔ယွဥ္တဲ့ ဘဝအျမင္ကပိုၿပီး အဓိပၸာယ္ ေလးနက္ကာ အနိစၥသေဘာကို ဆင္ျခင္မိတယ္လို႔  ယူဆ ပါတယ္။ တစ္ေန႔မွာ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ေတာင္ျမင့္ႀကီး တစ္ခုရဲ႕  ကမ္းပါးစမ္းေရက်အနီးမွာ  ရပ္ၾကည့္ေနရင္း ''လူတို႔ရဲ႕ ဘဝခရီးဟာ အစဥ္စီးဆင္းေနတဲ့ ေရအလ်ဥ္နဲ႔ တူလွေခ်၏တကား''လုိ႔  ေတြးဆမိပါသတဲ့။  စမ္းေရ၊ ေခ်ာင္းေရ၊ ျမစ္ေရဆုိတဲ့ ေရအမ်ဳိးမ်ဳိးဟာ သမုဒၵရာ အတြင္း ေရာက္သြားတဲ့အခါ ဆားငန္ေရတစ္မ်ဳိးတည္း ျဖစ္သြားသလုိ လူေတြမွာလည္း ဆင္းရဲသူ၊ ခ်မ္းသာသူ၊ ဂုဏ္မဲ့သူ၊ ဂုဏ္ရွိသူ၊ ရာထူးမဲ့သူ၊ ရာထူးရွိသူအမ်ဳိးမ်ဳိးဟာ မရဏသို႔ ေရာက္သြားတဲ့အခါ မတင့္တယ္တဲ့ အသုဘ   အပုပ္ေကာင္  တစ္မ်ဳိးတည္းသာ  ျဖစ္သြားတယ္လို႔   ႏိႈင္းယွဥ္ဆင္ျခင္ခဲ့ပါတယ္။    ''အမွည့္တဝင္းဝင္း၊ အကင္းတျဖဳတ္ျဖဳတ္''ဆုိသလုိပဲ   လူငယ္၊  လူရြယ္၊ လူလတ္ေတြက  လူအုိေတြထက္  ေသၾကတဲ့ အေရ အတြက္   ပိုၿပီးမ်ားေနတာဟာ သံေဝဂရစရာပါလုိ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးက မိန္႔ဆုိခဲ့ဖူးပါတယ္။

၂၁ ရာစု ယေန႔ေခတ္မွာ   ေခတ္မီေဆးဝါးနဲ႔      နည္းပညာေတြတုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာေတာ့ မအုိေအာင္ ႀကံဆလုပ္ေဆာင္လာၾကတယ္။ အေရမတြန္႔ေအာင္၊   အဆီမတြဲေအာင္၊မွဲ႔ေျခာက္၊ တင္းတိတ္   စတာေတြမရွိဘဲ ႏုပ်ဳိေအာင္ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ျပဳျပင္ေပးႏုိင္ပါၿပီ။   ႐ုပ္ပိုင္းကို  ဘယ္လုိျပင္ႏုိင္ေစဦးေတာ့ ကိေလသာအေစး၊ တဏွာ အေစးေတြကပ္ေနတဲ့ စိတ္ကိုေတာ့ စိတ္နဲ႔ပဲ စင္ၾကယ္ ေအာင္ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ ကိေလသာအညစ္အေၾကး ကင္းတဲ့စိတ္က ႏုပ်ဳိ၊ က်န္းမာ အသက္ရွည္ေစႏိုင္တယ္။ အဲဒီကိေလသာအေစးေတြ အခ်ိန္ၾကာၾကာ  ခြာထား ႏုိင္သေလာက္  ''စိတၱဝိသုဒိၶ'' ျဖစ္ေနမွာပါ။ စိတ္ပ်ဳိရင္ ကိုယ္ႏုဆုိသလုိ စိတ္ကသန္႔ရွင္းျဖဴစင္ေနရင္  ႐ုပ္ရည္ လည္း   လန္းဆန္းၾကည္လင္   အရြယ္တင္ေနမွာ ေသခ်ာပါတယ္။

တကယ္ေတာ့   ေလာကီခ်မ္းသာအားလံုးဟာ         ''အကာ''သက္သက္ပဲဆုိတာ တရားနဲ႔ဆင္ျခင္ရင္ သိႏုိင္ပါ တယ္။ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာကသာလွ်င္ ''အႏွစ္''အစစ္ အမွန္ပါ။ အနည္းဆံုး သမထ ဘာဝနာအားထုတ္ႏုိင္ ရင္ သမာဓိအားေကာင္းၿပီး ၿငိမ္းေအးေနတဲ့ သုခခ်မ္း သာဟာ  ေလာကီခ်မ္းသာအားလံုးထက္ သာလြန္ပါ တယ္။ တစ္ဆင့္တက္ၿပီး ဝိပႆနာတရားအားထုတ္လို႔ သတိပ႒ာန္တရား   တစ္ပါးပါးလက္ကိုင္ထားႏုိင္ရင္ Óဏ္စဥ္အဆင့္ဆင့္တက္ကာ   အတိုင္းထက္အလြန္ ေလာကနိဗၺာန္ခ်မ္းသာ၊   သႏၲိသုခ  အစစ္ရရွိႏုိင္မွာ ဧကန္မလြဲပါ။

အုိျခင္းတရားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးရဲ႕ မိန္႔ဆုိစကားနဲ႔ အဆံုးသတ္ခ်င္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက  ''သတၱဝါတုိ႔ဟာ မအုိရေအာင္ ႀကံေဆာင္လုိ႔ရေပမယ့္ မေသရေအာင္ႀကံေဆာင္လုိ႔ မရႏုိင္''ဆုိၿပီး   မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့တာပါ။  ဒါေၾကာင့္ အုိျခင္းရဲ႕အလွတရားနဲ႔   သဘာဝဓမၼတရားကို    မိမိရဲ႕ စိတ္သႏၲာန္ထဲမွာပဲ ရွာေဖြရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိရွာႏုိင္ ဖို႔အတြက္ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ သဘာဝဓမၼေဆးနည္း အမွန္ တကယ္လုိအပ္လွပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕  တရားဟာ လာလွည့္၊ ႐ႈလွည့္၊ ကိုယ္တုိင္စမ္းသပ္ၾကည့္လွည့္ဟု ရဲရဲဝံ့ဝံ့ဖိတ္ေခၚႏုိင္တဲ့အျပင္ သိပၸံနည္းမွန္ စနစ္တက် ရွိလွပါတယ္။ ယေန႔သိပၸံပညာရဲ႕  လက္ေတြ႕သုေတ သနျပဳ ေတြ႕ရွိမႈေတြက ဗုဒၶရဲ႕သဘာဝဓမၼတရားေတြဟာ မွန္ကန္ေလးနက္သိမ္ေမြ႕ၿပီး  လက္ေတြ႕က်ေၾကာင္းကို သက္ေသျပခဲ့ၾကပါၿပီ။

နိဂံုးခ်ဳပ္ရမယ္ဆုိရင္ ကြၽႏု္ပ္တို႔သူငယ္ခ်င္းတစ္စုအပါအဝင္     ဇရာတြင္း ခ်င္းနင္းေနၾကသူအားလံုး အေသမဦးမီ ဥာဏ္ဦးေအာင္ သတိပ႒ာန္၊ ဝိပႆနာ တရား ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီး  က်န္းမာခ်မ္းသာစြာနဲ႔ သံသရာေဘးဆုိးအေပါင္းမွ   လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ပါေစ ေၾကာင္း  ေစတနာေကာင္းနဲ႔   တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ ဘဝေနဝင္ခ်ိန္ေရာက္သူမ်ား  ဆည္းဆာအလွတရား ရွာေတြ႕ႏုိင္ၾကပါေစ။      ။

ေဒါက္တာေအာင္ေအာင္မင္းပါေမာကၡခ်ဳပ္(ၿငိမ္း)

No comments:

Post a Comment