Latest News

Friday, June 8, 2018

ေနာင္တမရေအာင္ ကြမ္းယာကုိေရွာင္

ေနာင္တမရေအာင္ ကြမ္းယာကုိေရွာင္

ကိုယ္ေနထိုင္တဲ့အရပ္ေဒသမွာ ဘာဆုိင္ေတြအမ်ားဆံုး ရွိေနလဲဆုိတာ  ခင္ဗ်ားတုိ႔   သတိထားမိၾကရဲ႕လား။ သတိထားၾကည့္မယ္ဆုိရင္  ခင္ဗ်ားတို႔အရပ္ေဒသမွာ ေဆးလိပ္နဲ႔ ကြမ္းယာဆုိင္ေတြ အမ်ားဆံုးရွိေနတာ ေတြ႕ရ  မယ္။ ဘာလို႔ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္းယာဆုိင္ေတြ မ်ားေနတာလဲ ဆုိတာ ဆက္ေတြးရင္ ေရာင္းေကာင္းလို႔ဆုိတာ ေတြ႕ရ မယ္။ ဘာလို႔ေရာင္းေကာင္းတာလဲဆုိတာ ဆက္ေတြးရင္ ေသာက္တဲ့လူမ်ားလို႔၊ စားတဲ့သူမ်ားလို႔ဆုိတာ ေတြ႕ရ မယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြဟာ ေဆးလိပ္ ေသာက္သူ၊ ကြမ္းစားသူ အလြန္မ်ားပါတယ္။  ၿမိဳ႕ျပ၊  ေက်းလက္ေဒသမေရြး ေသာက္ၾက၊ စားၾကတယ္။

ကြမ္းကုိ အျမတ္တႏုိးရွိ

ေက်ာင္းေနတုန္းက သင္ခဲ့ရတဲ့ သမုိင္းမွာလည္း ကြမ္းယာအေၾကာင္းပါပါတယ္။ ကြမ္းေဆာ္မင္းဆုိတဲ့ အေနာ္ရထာရဲ႕ခမည္းေတာ္ဟာ အရင္က စေလငေခြး မင္းထံမွာ ကြမ္းေဆာ္အျဖစ္ အမႈထမ္းခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရင္က ယံုၾကည္ေလးစားမွသာ အနားမွာကြမ္းေတာ္ ေရကုိင္ အမႈထမ္း၊ ကြမ္းေဆာ္အမႈထမ္း ျဖစ္ၾကရတာပါ။ အျပည္ျပည္မင္းေတြက ဆက္သတဲ့ လက္ေဆာင္ေတြထဲ မွာလည္း ကြမ္းေလာင္း၊ ကြမ္းခ်ပ္၊ စလင္းၾကာ၊ ကြမ္းအုပ္ ေတြပါတာမို႔ ကြမ္းကို အျမတ္တႏုိးရွိေၾကာင္း သိႏုိင္ပါ တယ္။

ကြမ္းအစ္၊ ကြမ္းကလပ္ကို နဂါး႐ုပ္၊  နရား႐ုပ္၊ ဟသၤာ႐ုပ္၊ ျခေသၤ့႐ုပ္ေတြခံၿပီး  နန္းတြင္းမွာ ေရႊသား အစစ္နဲ႔  သံုးေလ့ရွိပါတယ္။ ဆင္းရဲသားေတြကေတာ့ ႐ုိး႐ုိးသစ္သားနဲ႔လုပ္တဲ့  ကြမ္းအစ္ေပါ့။ ၾကက္တူေရြး အာေခါင္နီ   ကြမ္းကလပ္ကိုခ်ီ   ဆုိတဲ့အတုိင္း  နီနီ ေထြးေထြးကြမ္းအစ္ေတြကို ေျပာတာပါ။

မင္းခမ္းမင္းနား အေဆာင္အေယာင္ေတြျဖစ္

ေရွးက ေရႊ၊ ေငြ   ကြမ္းအစ္ေတြကို  ဆုေတာ္ လာဘ္ေတာ္အျဖစ္ ခ်ီးျမႇင့္ခံရရင္ အင္မတန္ဂုဏ္တက္ တယ္လို႔    ယူဆခဲ့ၾကပါတယ္။   ကရဝိက္ခံကြမ္းခြက္၊ ေရႊေထြးခံ၊ ေငြေထြးခံေတြဟာ မင္းခမ္းမင္းနားအေဆာင္ အေယာင္ေတြျဖစ္လို႔ ျမန္မာေတြ  ဘယ္ေခတ္ကစၿပီး ကြမ္းစားလာၾကသလဲဆုိတာ  ခန္႔မွန္းၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။

ကြမ္းယာဟာ ႏႈတ္ခမ္းနီရဲေအာင္ အလွအတြက္ အမ်ဳိးသမီးေတြ စားၾကတာပဲလားလို႔ ထင္စရာျဖစ္ေပမယ့္ သည္ထက္ပိုေလးနက္တဲ့ အဓိပၸာယ္ရွိပါေသးတယ္။ လူပ်ဳိ အပ်ဳိေတြ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ေမတၱာ လက္ခံ၊ မခံ  ကြမ္းယာနဲ႔ အကဲခတ္ရပါတယ္။ ခ်စ္သူ ကိုယ္တုိင္က ကြမ္းယာ ယာေပးတယ္ဆုိရင္ လက္ခံ ၾကည္ျဖဴတဲ့ အထိမ္းအမွတ္ျပတာပါပဲ။

အမ်ဳိးသမီးက သူ႔ခ်စ္သူကို ကြမ္းယာ ယာေပးရင္ ေဟာသည္လို ကဗ်ာေလးလည္း ရြတ္ဆုိလိုက္ေသးတယ္။ ''မယ္ကိုယ္တုိင္ ယာလို႔ထား၊   ေမာင္စားဖို႔ကြမ္းႏုဝါ၊ ကမ္းလိုက္ခ်င္ပါ၊ လက္ေဆာင္က ႏံုအခ်ာ၊ ရွက္စရာ ပ်ဳိေတြး၊ ခ်ဳိလည္း  မခ်ဳိျပန္နဲ႔၊ ခ်ာတူးလံစပ္   ဖန္ခါး ေသာ္လည္း၊ ေစတနာလြန္ ျပတ္သားတာမုိ႔၊ ေထာက္ကူ ကာ  ေကာက္ယူဝါးလို႔ငယ္၊    စားလိမ့္မယ္ေလး'' လို႔ ဖတ္ရဖူးပါတယ္။    ေစ်းကမဝယ္ဘဲ  ကိုယ္တုိင္ခူး၊   ကိုယ္တုိင္ယာ ခ်စ္သူကို စားေစခ်င္တယ္ဆုိတဲ့  ေမတၱာ လက္ေဆာင္သေဘာပဲလို႔  သိႏုိင္ပါတယ္။

ေမတၱာအထိမ္းအမွတ္သေကၤတ

အိႏိၵယ၊ ထုိင္း၊ ကေမၻာဒီးယား၊  လာအုိ၊ ဗီယက္နမ္ အေရွ႕ေတာင္အာရွသားေတြဟာ   ကြမ္းႀကိဳက္သူေတြ ခ်ည္းျဖစ္ပါတယ္။   သည္အထဲမွာ  ျမန္မာက ကြမ္းနဲ႔ ဧည့္သည္ကို ဧည့္ခံတယ္ဆုိတာ အထူးျခားဆံုးပဲ။ ကြမ္းနဲ႔ ဧည့္ခံမွ ဧည့္ဝတ္ေက်တယ္လို႔ ထင္ၾကတာဟာ ယဥ္ေက်းမႈ တစ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။  ပူေဇာ္ပြဲေတြမွာလည္း ကြမ္း၊ ေဆး လက္ဖက္မပါလို႔မျဖစ္ပါဘူး။ ကြမ္းအစ္တည္ရင္း စကား လက္ဆံုက်ၿပီး ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူး ၿငိမ္းေအးတဲ့အသြင္ ေပၚလာရပါတယ္။ ေမတၱာအထိမ္းအမွတ္ သေကၤတလည္း ျဖစ္ပါတယ္။  အပ်ဳိအိမ္ကအျပန္  ယာေပးလိုက္တဲ့ ကြမ္းယာကို    တၿမံဳ႕ၿမံဳ႕ဝါးၿပီး    ေက်ေက်နပ္နပ္နဲ႔ သီခ်င္းေလးက်ဴးၿပီး   ျပန္လာၾကတဲ့ ကာလသားေတြက ကြမ္းယာကို တန္ဖုိးအထားဆံုး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကြမ္းအစ္ ႀကီး နီတာရဲ၊ ရမ္းၿဖဲကိုတဲ့သူေပ်ာ္ဆုိတဲ့ ကဗ်ာေလးလည္း ရိွခဲ့ပါတယ္။ ပေလာင္သူေလးေတြကေတာ့ ကြမ္းရြက္အစား ကြမ္းေထာင့္ ေကြးေကြးေလးေတြကို ထုံးနဲ႔စားဖို႔ လက္ကုိင္ ပဝါမွာခ်ည္ၿပီး  ခါးမွာပတ္ထားေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ခ်စ္သူ အတြက္ဆုိရင္  ကိုယ္တုိင္အထုပ္ေျဖၿပီး ေကြၽးတတ္ ၾကပါတယ္။

ရွင္ျပဳတဲ့ရွင္ေလာင္းေတြရဲ႕  အသံုးအေဆာင္ထဲမွာ လည္း ကြမ္းအစ္၊  ေရတေကာင္းဟာ ပါရစၿမဲပါ။ ကြမ္းအစ္ ကို မဂၤလာကိစၥမွသာ   အသံုးျပဳၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သုမဂၤလာမွာေရာ၊ ဒုမဂၤလာမွာပါ သံုးစြဲၾကပါတယ္။

ကြမ္းအစ္ကုိခ်ရမွ ဧည့္ဝတ္ေက်

ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြဟာ     လာတဲ့ဧည့္သည္ေရွ႕မွာ ကြမ္းအစ္ကိုခ်ရမွ ဧည့္ဝတ္ေက်တယ္လို႔လည္း ထင္ၾက ပါတယ္။ ျမန္မာအခ်င္းခ်င္းသာ ဧည့္ခံတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဟင္နရီေဂါက္ဂ်ာဆုိတဲ့  အဂၤလိပ္ကုန္သည္တစ္ဦးဟာ လက္ေဆာင္ဘ႑ာေတြနဲ႔ ျမန္မာမိဖုရားႀကီးဆီ အခစား ေရာက္လာေတာ့ မိဖုရားႀကီးက ဧည့္ဝတ္ေက်ပြန္စြာ သူ႔ရဲ႕ ကြမ္းကလပ္ေပၚက   ကြမ္းယာကို လွမ္းေပးလုိက္တဲ့အခါ အဂၤလိပ္ကုန္သည္ခမ်ာ        ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။        ေကာင္းေကာင္းသိမ္းထားပါ့မယ္ေျပာၿပီး   အက်ႌအိတ္ထဲ ထည့္လိုက္လို႔ ရံေရြေတာ္ေတြ ၿပံဳးၾကတယ္လို႔လည္း ဖတ္ရ ဖူးပါတယ္။ ကြမ္းဝါးရင္း   မင္းတုန္းမင္းႀကီးက သူခ်စ္တဲ့ ေျမးေတာ္ ထန္းတပင္မင္းသားေလးကို ေပးတယ္ဆုိတာ အင္မတန္ခ်စ္ခင္တဲ့သေဘာပါပဲ။

စာေတြ၊ ကဗ်ာေတြလည္း ေရခဲ့၊ စပ္ခဲ့

ပုဂံေခတ္က ရာဇသႀကၤန္အမတ္ႀကီး နရသီဟပေတ့ မင္းေရွ႕ ဝင္ေရာက္ခစားတဲ့အခါ  ပန္းကပ္ပဲ့ကုိကိုင္ၿပီး ဝင္လာတယ္။ အဲဒီပန္းကပ္ဆုိတာ ပုဂံေခတ္က ကြမ္းအစ္ ကို ေခၚတာ။ အမတ္ႀကီးက ပန္းကပ္ပဲ့နဲ႔ ေရွ႕ေတာ္ဝင္လာ ေတာ့  ဘုရင္က ပန္းကပ္ပဲ့ ဘာလို႔ကိုင္တာလဲလို႔ ေမးေတာ္ မူတယ္။ အမတ္ႀကီးက ပန္းပြတ္သည္ေတြ ေကာင္းစားေန လို႔ ပန္းပြတ္မယ့္သူမရွိတာေၾကာင့္   ပန္းကပ္ပဲ့သံုးေနရ တယ္လို႔ ျပန္ေလွ်ာက္တယ္။  ဘုရင္က အမတ္ႀကီးကို အမ်က္ထြက္ၿပီး တြံေတးကို  ႏွင္လိုက္တယ္။   ဘာလို႔လဲ ဆုိေတာ့ နရသီဟပေတ့မင္းက ပန္းပြတ္သည္သားကိုး။ နန္းေတာ္တုိင္ေတြမွာ   ထံုးမသုတ္ရလို႔ အမိန္႔ထုတ္ၿပီး ကိုယ္တုိင္ထံုးသုတ္မိလို႔ ကုိယ့္လက္ညိႇဳး  ကိုယ္ျပန္ျဖတ္ လိုက္ရတဲ့   ရခိုင္ဘုရင္မင္းထီး။   ကြမ္းေတာင္ကိုင္၊ ပန္းေတာင္ကိုင္ဆုိတာေတြလည္း အထင္အရွားရွိပါတယ္။ ကိုဗ်တ္ဝိနဲ႔   မအိုဇာတို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕  ကြမ္းတစ္ယာ ေရတစ္မႈတ္    အခ်စ္ဇာတ္လမ္းကလည္း ျမန္မာေတြ ရင္ထဲမွာ မေပ်ာက္ကြယ္ေသးပါဘူး။ ေရွးတုန္းက ကြမ္း၊ ေဆး ဆုိတာ  ထီးသံုးနန္းသံုးအျဖစ္ အေျခအသင္းႀကီးခဲ့ ပါတယ္။ စာေတြ၊ ကဗ်ာေတြလည္း ေရးခဲ့၊ စပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီအထဲက ထင္ရွားတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္က

တံတားဦးက ကြမ္းႏုဝါ
ငျမာက ေဆး၊
ကြမ္းသီးေတာင္ငူနဲ႔
ကိုင္းထံုးျဖဴ ျပည္ရွား
သာဝါးလို႔ေထြး တဲ့။

ေရွးတုန္းက ကြမ္းနဲ႔ဆက္စပ္တဲ့    ပစၥည္းအေကာင္း ေတြ ထြက္တဲ့ေဒသေတြကို   ေဖာ္ျပထားတဲ့ကဗ်ာပါ။ အဲဒီ အရပ္ေဒသေတြက ထြက္တဲ့ပစၥည္းေတြနဲ႔ယာမွ အေကာင္းဆံုး ကြမ္းယာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေရးထားတာပါ။

ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာေတြဟာ ကြမ္း၊ ေဆးနဲ႔ ခြဲျခားလို႔  မရပါဘူး။ ဒါက ေရွးတုန္းကပါ။ အခုကေတာ့ ေရွးတုန္းကလုိ မဟုတ္လို႔  ခြဲျခားရပါေတာ့မယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ေရွးတုန္းက လူေတြက က်န္းမာေရးအသိမၾကြယ္ဝၾကလို႔ ကြမ္းေဆးကို အမႊမ္းတတင္ စာေတြ၊ ကဗ်ာေတြ ေရးဖြဲ႕ၿပီး အိမ္ဦးခန္းတင္ထားတာပါ။ အခု က်န္းမာေရး႐ႈေထာင့္ ကၾကည့္ရင္ ကြမ္းစားတာဟာ အလြန္အႏၲရာယ္မ်ားတာ၊ က်န္းမာေရးကိုဆုိးရြားစြာ ထိခိုက္ေစတာ သိလာရၿပီျဖစ္တဲ့ အတြက္ ခြဲျခားရေတာ့မယ္လို႔ ေျပာတာပါ။  ကြမ္းစားတာ ဟာ က်န္းမာေရးကိုဆုိးရြားစြာ ထိခိုက္ေစပါတယ္။

စြဲလမ္းၿပီး ျဖတ္မရေအာင္ျဖစ္လာ

ကြမ္းယာဘာေၾကာင့္ စားၾကသလဲဆုိတာကို အေျဖရွာ ၾကည့္တဲ့အခါ ခံတြင္းခ်ဥ္လို႔၊ နံလို႔ ဝါးတာ၊ ေခတ္လူငယ္ ေတြစမ္းသပ္လိုစိတ္၊ စူးစမ္းလိုစိတ္၊ မခံခ်င္စိတ္နဲ႔ စားတာ၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားအုိက္တင္ကို အားက်ၿပီး အတုခုိး စားတာ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြဆြဲေဆာင္မႈေၾကာင့္  စားတာ၊  အလုပ္ လုပ္ရင္း  အိပ္ခ်င္ေျပ စားတာ၊ ဘုိးဘြားမိဘေတြ စားတဲ့ ကြမ္းအစ္ကိုႏႈိက္စားတာ၊ လူႀကီးေတြ  ကြမ္းယာဝယ္ခိုင္း ရာက   အစျပဳၿပီး   စားတာ၊ ေဆးလိပ္ကို ကြမ္းယာနဲ႔ အစားထုိးျဖတ္တာဆုိတဲ့  အေၾကာင္းေတြကို အရင္းခံစား မိရာက စြဲလမ္းၿပီး ျဖတ္မရေအာင္ျဖစ္လာၾကတာပါ။

ကြမ္းယာစားသံုးတဲ့အတြက္  သဘာဝလွပတဲ့ ပုလဲ ေရာင္သြားေတြ ပ်က္စီးၿပီးက်ဳိးလြယ္ပါတယ္။ လူရဲ႕အလွ အပနဲ႔အရြယ္ကို   ရင့္ေရာ္ေစၿပီး   ဖရဲသီးေစ့(အမည္း)ေရာင္သြားေတြ ျဖစ္ေစပါတယ္။ အက်ႌအဝတ္အစားေတြ ကို စြန္းထင္းေစပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္မွာ ေရာဂါရေစပါတယ္။ ပိုက္ဆံကုန္ပါတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္အလွအပကို ညစ္ပတ္ ေစပါတယ္။

ကြမ္းယာမွာ  ပါဝင္တဲ့ပစၥည္းေတြနဲ႔   ဆုိးက်ဳိး သက္ေရာက္မႈေတြကေတာ့  ကြမ္းယာဆုိတာမွာ အခ်ဳိ၊ အစိမ့္၊ အခါးဆုိၿပီး သံုးမ်ဳိးရွိပါတယ္။ ကြမ္းယာအခ်ဳိမွာ ကြမ္း၊ ကြမ္းသီး၊ ထံုး၊ စမုန္စပါး၊ အာေမႊး၊ အုန္းယို၊ ႏြယ္ခ်ဳိ၊ နာနတ္ယို၊   ဖ႐ံုယို၊   ႏွမ္းေလွာ္၊  ဖာလာ၊ ႏွင္းရည္၊ ေလးညႇင္းပြင့္၊   ရွားေစးေတြပါဝင္ၿပီး  ခ်ဳိစိမ့္အရသာ ရွိပါတယ္။

ကြမ္းယာအခါးမွာ ျပဳျပင္စီမံထားတဲ့ ၉၉ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၁ဝဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေဆးေပါင္း(အရက္နဲ႔ေပါင္း)၊ ေဆးေမႊး၊ ေလးညႇင္း၊ ထံုး၊ ကြမ္း၊  အာေမႊးေတြကို အနည္းအမ်ား ထည့္တတ္ၾကပါတယ္။ ေဆးရြက္ႀကီးဟာ စီးကရက္၊ ေဆးလိပ္လိုပဲ  ဓာတုေဗဒအမ်ဳိးေပါင္း ၄၃ဝဝ ေက်ာ္ ပါဝင္တဲ့အတြက္ ေဆးလိပ္လိုပဲ လူေတြရဲ႕ က်န္းမာေရး ကို ထိခိုက္ေစပါတယ္။  ေဆးရြက္ႀကီးမွာ နီကိုတင္း၊ အမုိးနီးယား၊ ဘင္ဇုိင္း၊ ဆုိင္ရာႏုိက္၊ ကာဗြန္မုိေနာက္ဆုိက္၊ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆုိက္၊ ကတၱရာဓာတ္ေတြဟာ လူကို ဒုကၡအေပးဆံုး ဓာတုပစၥည္းေတြျဖစ္ပါတယ္။

အဆိပ္အေတာက္ေတြ ပ်ံ႕ႏွံ႔ဝင္ေရာက္

ကြမ္းဝါးတာ၊ စားတာ၊ မ်ဳိခ်တာေၾကာင့္ ဓာတ္ေတြ ဟာ ပါးစပ္အတြင္း ေသြးေၾကာေတြ၊ အာ႐ံု အရသာခံဖု ေတြထဲကို  စိမ့္ဝင္ၿပီး ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕အဂၤါအစိတ္အပိုင္း အသီးသီးကို  အဆိပ္အေတာက္ေတြ ပ်ံ႕ႏွံ႔ဝင္ေရာက္ သြားေစပါတယ္။  အဲဒီ အဆိပ္အေတာက္ေတြေၾကာင့္ ေသြးေၾကာက်ဥ္းေရာဂါ၊  ႏွလံုးေရာဂါ၊   ေသြးတုိးေရာဂါ၊ အင္ဖာလို႔ေခၚတဲ့   ႏွလံုးၾကြက္သားေတြပ်က္စီးတာ၊ ေလသင္တုန္းေခၚ      တစ္ျခမ္းေသေလျဖတ္တာ၊ ဦးေႏွာက္နဲ႔ေသြးေၾကာေတြ    ေဆးေခ်းနဲ႔  ပိတ္ၿပီး ေသြးေၾကာေတြအားနည္းတာ၊ မ်က္စိအာ႐ံုေၾကာ ထိခိုက္ ပ်က္စီးၿပီး အျမင္ဝါးတာ၊ မ်က္စိမႈန္တာ၊ ပါး၊ ပါးေစာင္၊ သြားဖံုး၊ လွ်ာ၊ လည္ေခ်ာင္း၊ အစာမ်ဳိျပြန္၊ အစာအိမ္၊ အသည္းကင္ဆာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

မႈိတက္တဲ့ေဆး၊ ကြမ္းသီးေတြေၾကာင့္ အသည္းၾကြပ္၊ အသည္းေရာင္အသားဝါေရာဂါ၊     ရင္ဘတ္ေအာင့္၊ ေလထုိး၊ ဆီးအိမ္ကင္ဆာနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးေတြမွာ သားအိမ္ ေခါင္းကင္ဆာျဖစ္တာ၊ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္ေလာင္း ေတြမွာ သေႏၶသားကို ထိခိုက္ေစပါတယ္။ အသက္႐ွဴ လမ္းေၾကာင္းေရာဂါ၊  ရင္က်ပ္ပန္းနာ၊ အေမာမခံႏုိင္ဘဲ သေႏၶသားပ်က္စီးႏုိင္ပါတယ္။ ေမြးဖြားလာတဲ့ကေလးဟာ လည္း ေမြးရာပါ ေရာဂါေတြျဖစ္ေစပါတယ္။ ေဆးရြက္ ႀကီးေၾကာင့္ ေျခေခ်ာင္း၊ လက္ေခ်ာင္းေတြ ေသြးေၾကာ ပိတ္ၿပီး ေျခပုပ္၊ လက္ပုပ္နာျဖစ္ၿပီး  ျဖတ္ပစ္ရလုိ႔ အဂၤါ မစံုဘဲ ဒုကၡိတလည္းျဖစ္ေစပါတယ္။

သတိလစ္ေမ့ေျမာတတ္

ကြမ္းမွာပါတဲ့ ဘင္ဇုိင္းက ေသြးကင္ဆာ၊ အေၾကာ တက္၊ ေညာင္းညာကိုက္ခဲတာ၊ ေခြၽးေစးထြက္တာ၊ ပါးစပ္၊ ဆီး၊ ေခြၽးေတြမွာ ေဆးနံ႔နံတာ၊ နားအာ႐ံုေၾကာထိခုိက္ၿပီး နားေလးတာ၊    ကြမ္းသီးေၾကာင့္ ေလထုိး၊ ေလေအာင့္၊ ဗုိက္နာတာ၊  အစာအိမ္ေရာဂါျဖစ္တာ၊  ရင္ပူတာ၊ ကြမ္းသီးေလျပြန္ထဲဝင္ၿပီး   အသက္႐ွဴလမ္းေၾကာင္း     ပိတ္ဆုိ႔ေသတတ္တာ၊  ေဆးရြက္ႀကီးက မူးေဝေအာ့အန္ ေခြၽးေစးေတြထြက္တာ၊  ဝမ္းသြားတာေတြျဖစ္တတ္ပါ တယ္။    ကြမ္းမစားဖူးသူေတြဟာ ေဆးရြက္ႀကီးအနံ႔ ေၾကာင့္     နားရြက္ေတြထူပူနီရဲၿပီး  သတိလစ္ေမ့ေျမာ တတ္ပါတယ္။

ကယ္လ္စီယမ္ကာဗြန္နိတ္လို႔ ဘုိလုိေခၚတဲ့ ထံုးျဖဴ ျဖဴကေတာ့ ခံတြင္းကင္ဆာ ျဖစ္ေစပါတယ္။ လွ်ာ၊ သြား၊ ပါး၊ ပါးေစာင္၊ သြားဖံုး၊ လည္ေခ်ာင္း၊ အစာအိမ္အနာေတြ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ထံုးေက်ာက္ေတြ သြားနဲ႔  သြားဖံုးေပၚ ဖံုးသြားတဲ့အတြက္ ေၾကြသြားေတြပ်က္စီးၿပီး အေရာင္ မဲ့တာ၊  သြားေတြ  ပြန္းပဲ့က်ဳိးလြယ္တာ၊ ေရစီးကမ္းၿပိဳ လုိက္တာ၊   သြားကိုက္သြားနာ၊  အာ႐ံုေၾကာထိ၍  သြားက်ဥ္၊ အစာမစားႏုိင္၊ အခ်ဥ္မစားႏုိင္တာ၊ လွ်ာထူၿပီး ေတာ္႐ံုအငန္အရသာကို သာမန္ထက္ ပိုစားမွအရသာ ရွိတာ၊ အငန္ပိုစားရတဲ့အတြက္ ေသြးတုိးေရာဂါပိုျဖစ္ ႏုိင္တာ၊ အသည္း၊ သည္းေျခ၊ ေက်ာက္ကပ္၊ ဆီးအိမ္နဲ႔ ဆီးလမ္းေၾကာင္းမွာ ေက်ာက္တည္တာ၊ ခြဲစိတ္ ကုသရ ပါက အသက္အႏၲရာယ္ျဖစ္ေစတာေတြ ျဖစ္ေစပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ေရာဂါမွတစ္ပါး ဘာေကာင္းက်ဳိးမွ မေပး တဲ့ ကြမ္းယာကို   အခုကစၿပီး ေနာင္တမရေအာင္ ကြမ္းယာကိုေရွာင္ဆုိတဲ့  ေဆာင္ပုဒ္အတုိင္း လက္တည့္ မစမ္းဖို႔ ေစတနာေကာင္းနဲ႔     ေရးသားလုိက္ရပါ        တယ္။     ။

ေရႊ႐ုိး(​ေၾကးမႈံ)

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Tags

Accident Ad Agriculture Article Astrology Aung San Suu Kyi Bagan Beauty Bogale Book Car Cartoon celebs Crime Crony Daily Popular Danubyu Dedaye Dhamma Dr Hla Myat Thway Education ELection Entertainment Environment Foreign Affairs General General Aung San General Knowledge Gossip Gov Health Herbal Hinthada History Hluttaw Ingapu Interview Job Kangyidaunt kyaik Lat Kyangin Kyaunggon Kyonpyaw Latputta Laymyethna Lemyethna Letter Ma Shwe Moe Mahn Johnny Maubin Mawlamyinegyun Media MMP MMP 1 money Myan Aung Myanmar Idol Myaungmya Myo Min Paing News Ngapudaw Ngathaingchaung NLD Nyaung Tone Opinion Pagoda Pantanaw Party Pathein People Photo Places Poem Police Politic Political Prisoner Popular Project Pyapon Quote School Bus Song Speech Sport Sports Student SYW SYW 1 Technology Thabaung Time Ayeyar Tourism Trailer Travel U Ba Hein U Ko Ni U Kyaw Myint U Win Htay USDP Video Wakhama Weather World News Yekyi Zalun စိတ္အဟာရ ရသစာမ်ား စိုက္ပ်ိဳးေရး ထူးဆန္းေထြလာ ဒီေရေတာ နာေရး ဗေဒင် မဘသ မံုရြာ လယ္သိမ္းေျမသိမ္း လူပုဂၢိဳလ္မ်ား လူေပ်ာက္ေၾကာ္ျငာ အရွင္သုစိတၱ (ေမာ္ကၽြန္း) အရွင္သုစိတၱ (ေမာ္ကၽြန္း) ဆရာေတာ္ အေထြေထြ ေ၀ဖန္ေရး ေထြအုပ္ ​ေမာ္​တင္​စြန္​း ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား

Labels

Recent Post