Latest News

Friday, June 8, 2018

သဘာဝမင္းသားႀကီး ထြန္းေဝ

သဘာဝမင္းသားႀကီး ထြန္းေဝ


အေနတည္သည္ အသံၾသဇာေကာင္းၿပီး စကားေျပာရာတြင္ ေလယူေလသိမ္း မွန္မွန္ျဖင့္ စကားလုံးကို တစ္လုံးခ်င္း ပီသေအာင္ ေျပာသည္။ ၾကားရသူ နားလည္လြယ္ၿပီး  အသံသည္  လုံးေထြးမေန  ၾကည္လင္ျပတ္သားသည္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ရာတြင္လည္း ဒါ႐ိုက္တာသင္ေပး၍ ေျပာရသည္ႏွင့္မတူ၊ အျပင္ မွာ ေျပာေနသည့္အလား သဘာဝက်၏။  မင္းသားပုံေပါက္ရန္ အိုက္တင္ ေတြ၊ ဂိုက္ေတြမလုပ္၊ အရွိကို အရွိအတိုင္း၊ သဘာဝအတိုင္း သ႐ုပ္ေဆာင္ေလ့ ရွိသည့္အတြက္ ပရိသတ္က သဘာဝမင္းသားဆိုၿပီး ေလးစားခ်စ္ခင္ၾကသည္။ ေျပာပုံ၊ ဆိုပုံ ဟန္ပန္ အမူအရာမ်ားသည္ အမ်ားႏွင့္မတူ တစ္မူထူးျခားျပန္သည္။ အသံ ၾကားသည္ႏွင့္ ဘယ္သူဆိုတာ အတတ္သိၾကသည္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ေလာကတြင္ ေကာလိပ္ဂ်င္ေနဝင္း၊ ဝင္းဦး၊ တြံေတးသိန္းတန္၊ သုေမာင္၊ ဦးေက်ာက္လုံး၊  ဦးသိန္းေမာင္၊ ေဒၚျမေလး၊ ေမာ့စ္တို႔သည္လည္း အမ်ားႏွင့္ မတူ အသံႏွင့္ ဟန္ကို မူပိုင္ယူထားသကဲ့သို႔ ထူးျခားေသာ အသံရွင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

မင္းသားႀကီး ထြန္းေဝကုိ အဘ ဦးေက်ာ္စိန္၊ အမိ ေဒၚေရႊရင္တို႔က ၂၃-၁ဝ-၁၉၂ဝ ရက္တြင္ ပဲခူးတိုင္း    နတ္တလင္းၿမိဳ႕၌ ေမြးဖြားခဲ့သည္။  ၁၉၄၂ ခုႏွစ္ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္း တ႐ုတ္ျပည္ ခ်ဳံကင္းၿမိဳ႕၌ စာနယ္ဇင္း ပညာမ်ား သင္ၾကားခဲ့ၿပီး ၁၉၄၇ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ နယ္ျခားသတင္းေထာက္ အျဖစ္ ''ေန႔စဥ္လမ္းၫႊန္'' သတင္းစာတိုက္တြင္ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္သည္။ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္တြင္  မႏၲေလးၿမိဳ႕ ''ဘဝသစ္'' ေန႔စဥ္ သတင္းစာတိုက္၌ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္အျဖစ္ ေျပာင္းေရႊ႕လုပ္ကိုင္ခဲ့ျပန္သည္။

စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္း၌ လုပ္ကိုင္ေနရေသာ္လည္း သူ၏ဝါသနာမွာ ႐ုပ္ရွင္ ျဖစ္သည္။ သူ၏ ပင္ကိုဗီဇႏွင့္ ဝါသနာကို အတြင္းက်က်သိသည့္ စာေရး ဆရာႀကီး သိန္းေဖျမင့္က လူမွန္၊ ေနရာမွန္ ျဖစ္ေစရန္ ၿဗိတိသွ်ဘားမား ႐ုပ္ရွင္သို႔ ပို႔သည္။ ထိုသို႔ျဖင့္ ဒါ႐ိုက္တာ ေရႊဒုံးဘီေအာင္ႏွင့္ဆုံေတြ႕ကာ ဆရာရင္းအျဖစ္ခံယူၿပီး ၎ထံမွ ႐ုပ္ရွင္ပညာမ်ား သင္ယူခဲ့သည္။ ေအာက္ေျခ မွစ၍ ကားကူး၊ ကားေဆး၊ ကားဆက္ႏွင့္ ကင္မရာပညာမ်ား ေလ့လာသင္ယူရင္း  ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ားႏွင့္ အဆင္ေျပေအာင္ ေပါင္းသင္းၿပီး ၿဗိတိသွ်ဘားမား ႐ုပ္ရွင္မွ ႐ိုက္ကူးသည့္ ဇာတ္ကားမ်ားတြင္ လူၾကမ္း၊ ဇာတ္ရံစသျဖင့္ လူလိုပါက  ဝင္ေရာက္႐ိုက္ကူးသည္။

ပြဲဦးထြက္ ဇာတ္ရံအျဖစ္ ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ရေသာ ဇာတ္ကားမွာ ၁၉၅၂ ခုႏွစ္တြင္ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးခ်စ္ခင္ ႐ိုက္ကူးသည့္ ''ခ်စ္ေရးမလြယ္'' ဇာတ္ကားျဖစ္သည္။ ထိုဇာတ္ကားတြင္ ေတာခိုသူပုန္ ဗိုလ္လင္းယုန္အျဖစ္ ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ဇာတ္ရံအျဖစ္ႏွင့္ဆက္လက္၍ ႐ိုက္ကူးေသာ  ဇာတ္ကားမွာ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးသုခ ႐ိုက္ကူးသည့္ ''သည္ေဆာင္းေဟမာန္'' ျဖစ္သည္။ ထိုကားမွစတင္၍ ပရိသတ္က သတိျပဳမိလာသလို သတင္းစာ အခ်ဳိ႕ကလည္း   သ႐ုပ္ေဆာင္ေကာင္းေၾကာင္း   ခ်ီးက်ဴးလာသည္အထိ ေအာင္ျမင္မႈရခဲ့သည္။

ဇာတ္ရံအျဖစ္မွတစ္ဆင့္တက္၍ ဒုတိယေခါင္းေဆာင္မင္းသားအျဖစ္ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္မွ ၁၉၅၇ ခုႏွစ္အထိ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ဇာတ္ကားမ်ားမွာ ဒါ႐ိုက္တာ ေရႊဒုံးဘီေအာင္ ႐ိုက္ကူးသည့္ ''မာလာရီ''၊ ''ပြဲခါေညာင္ေရ''ႏွင့္ ''ေဒါက္တာ ေအာင္ေက်ာ္ဦး'' ဇာတ္ကားမ်ား၊ ဒါ႐ိုက္တာ လွဦး၏ ''ဖူးစာႏွစ္ခိုင္''၊ ဒါ႐ိုက္တာ ခ်စ္ခင္႐ိုက္ကူးသည့္ ''ေျဖေလ်ာ့ေခြ''တို႔ ျဖစ္သည္။ ဤကားမ်ားၾကည့္ၿပီး ပရိသတ္က အႀကိဳက္ေတြ႕လာသည္။ တစ္ဆင့္တက္၍ ေခါင္းေဆာင္မင္းသား  အျဖစ္  ႐ိုက္ကူးသည္ကို  ျမင္ေတြ႕လိုၾကသည္။  ဒါ႐ိုက္တာမ်ားကလည္း ပရိသတ္၏ အထာကိုသိသျဖင့္ မင္းသားတင္႐ိုက္ကူးရန္ စိုင္းျပင္းေနစဥ္ ကန္ေတာ္မိတ္႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ ေနဒြန္းက ''ဘုနဲ႔ေဘာက္'' ဇာတ္ကားတြင္ လည္းေကာင္း၊ ဘီဘီဘီ ဖလင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးခ်စ္စိန္က ''ဗိုလ္ျမဒင္'' ဇာတ္ကား တြင္ လည္းေကာင္း ေခါင္းေဆာင္မင္းသားအျဖစ္ တင္႐ိုက္လိုက္ေသာအခါ တိုင္းသိျပည္သိ ႏိုင္ငံေက်ာ္မင္းသားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။

ကြယ္လြန္ခ်ိန္အထိ ႐ုပ္ရွင္သက္တမ္း ၃၈ ႏွစ္အတြင္း ေခါင္းေဆာင္ မင္းသား၊ ဒုတိယေခါင္းေဆာင္မင္းသားႏွင့္ ဇာတ္ပို႔အျဖစ္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ဇာတ္ကားေပါင္း ၁ဝဝ ေက်ာ္ရွိသည္။ ၁၉၅၇ ခုႏွစ္တြင္ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးခ်စ္စိန္ ႐ိုက္ကူးသည့္ ''ဗိုလ္ျမဒင္'' ဇာတ္ကားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္တြင္ သာဓု႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ သာဓု ႐ိုက္ကူးသည့္ ''ကႀကီးေရက''၊ ဒါ႐ိုက္တာ မ်ဳိးေအာင္ ႐ိုက္ကူးသည့္ ''ခ်စ္ေတာ့ခ်စ္တယ္''၊ ဒါ႐ိုက္တာ ေက်ာ္သန္း ႐ိုက္ကူး သည့္ ''ဗိုလ္ေအာင္ႏိုင္'' ဇာတ္ကား သံုးကားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္ တြင္  ''တတိယအရြယ္၏ ဒုတိယေဝဒနာ'' ဇာတ္ကားျဖင့္ လည္းေကာင္း အကယ္ဒမီရခဲ့သည္။

မင္းသားႀကီး ထြန္းေဝသည္ စိန္မာဒင္ဇာတ္အဖြဲ႕ႏွင့္ တြဲဖက္ၿပီး ျပဇာတ္ မ်ားလည္း ကျပခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ကက္ဆက္ဇာတ္လမ္းေခြမ်ား ေခတ္ေကာင္း ခဲ့စဥ္က ေကာလိပ္ဂ်င္ေနဝင္း၊ ေမာင္ေၾကးမုံ၊ ဘီအီးဒီ ေအာင္သိုက္၊ ပန္းခ်ီ ေလးဝင္း၊  တြံေတးသိန္းတန္၊  အသံမင္းသား  ႏိုင္လင္း၊  ကလပ္  ေၾကးမုံ၊ တို႔တင္ေဌး တို႔နည္းတူ အၿပိဳင္အဆိုင္ဇာတ္လမ္းမ်ား ဖန္တီးထုတ္လုပ္ၾကရင္း ပရိသတ္ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ အားေပးျခင္းခံခဲ့ရသည္။ မင္းသားႀကီး ထြန္းေဝ၏အသံဇာတ္လမ္းမ်ားအနက္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားသည့္ ကက္ဆက္ဇာတ္လမ္း အခ်ဳိ႕မွာ ကႀကီးေရက၊ နဂါးႏိုင္မင္းသား၊ ပုဏၰားဘကြန္း၊ ဝရမ္းေျပးဘခက္၊ မဟာေဇာတိက သူေဌး၊ ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ႏွင့္ ပိတုန္းသုံးေကာင္၊ ေထာင္ မင္းသားဖိုးေထာ္ႏွင့္ ယမင္း႐ုပ္၊ ဂ်င္ေပၚကထုံး၊ အတၱအက်ဥ္းသား၊ ဂ်မ္းမ၊ ေျပာျပန္ရင္လည္းေအာင္မင္းလြန္ရာက်မယ္၊ ဟသၤာလည္းငွက္ က်ီးလည္းငွက္၊ မုဆိုးနဲ႔က်ား၊ အဗၺပါလီ၊ ဘုံရွင္းတမ္း၊ စိတ္၊ သမားေတာ္ႀကီး မဟာဇီဝက၊ ေရႊနဲ႔ကြပ္ေတာ့ ေရႊမင္းသားတို႔ ျဖစ္သည္။

၁၉၅၂ ခုႏွစ္တြင္ တ႐ုတ္ျပည္  ပီကင္းတြင္က်င္းပေသာ  အာရွႏွင့္ ပစိဖိတ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး  ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၁၉၆ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္   ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ပညာရွင္မ်ား ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ လည္းေကာင္း  တ႐ုတ္ျပည္သို႔ သြားေရာက္ခဲ့သည္။

မင္းသားႀကီး ထြန္းေဝသည္ ေဒၚေစာႏွင့္ လက္ထပ္ခဲ့ရာ ေဒၚေစာ ကြယ္လြန္သည့္အခါ  ေဒၚေထြးေထြးႏွင့္  ထပ္မံအိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့ၿပီး  သား ႏွစ္ေယာက္ ထြန္းကားခဲ့သည္။ ၁၃-၈-၂ဝဝ၅ ရက္တြင္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့သည့္  မင္းသားႀကီး ထြန္းေဝ (ဦးထြန္းေဝ) ေကာင္းရာသုဂတိလားပါေစ။

တင့္လြင္ဦး (စီးပြားေရးတကၠသိုလ္)
က်မ္းကိုး-ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း။

No comments:

Post a Comment