Latest News

Thursday, June 7, 2018

အမ်ဳိးသားစာေပဆု စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရးေကာ္မတီဥကၠ႒ စည္သူေဒါက္တာ ဦးေသာ္ေကာင္းႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းျခင္း

အမ်ဳိးသားစာေပဆု စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရးေကာ္မတီဥကၠ႒  စည္သူေဒါက္တာ ဦးေသာ္ေကာင္းႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းျခင္း

ျမန္မာစာေပဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာေစရန္ႏွင့္ ထူးခြၽန္ထက္ျမက္သည့္ စာေရးဆရာမ်ား ေပၚထြန္းလာေစရန္အတြက္ အမ်ဳိးသားစာေပဆုမ်ားကို ႏွစ္စဥ္ခ်ီးျမႇင့္လ်က္ရွိသည္။

စာေပဗိမာန္၏ မူလအစျဖစ္သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံဘာသာျပန္စာေပအသင္းကို ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္ ၂၆ ရက္က စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ေမလတြင္ အသင္း၏အမည္ကို  စာေပဗိမာန္ဟု ေျပာင္းလဲေခၚေဝၚသုံးစြဲခဲ့သည္။ ထိုႏွစ္မွာပင္ စာေပဗိမာန္စာေပဆုခ်ီးျမႇင့္ရန္ စတင္စီစဥ္ခဲ့သည္။ စာေပဗိမာန္အုပ္ခ်ဳပ္မႈေကာင္စီသည္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ကစၿပီး တစ္ႏွစ္အတြင္း ထုတ္ေဝခဲ့သည့္ လုံးခ်င္းဝတၴဳမ်ားထဲက အေကာင္းဆုံးတစ္အုပ္ေရြးခ်ယ္ၿပီး ပထမဆုံးစာေပဗိမာန္ကာလေပၚဝတၴဳဆုကို ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ရာ ဆရာမင္းေအာင္က ''မိုးေအာက္ေျမျပင္'' ဝတၴဳရွည္ျဖင့္ ဆုရရွိခဲ့သည္။
အမ်ဳိးသားစာေပဆုခ်ီးျမႇင့္ရာတြင္ ဘာသာရပ္မ်ား တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ တိုးခ်ဲ႕ ခ်ီးျမႇင့္လာရာ ယခုဆိုလွ်င္ ဘာသာရပ္ ၁၆  မ်ဳိးအထိ ရွိလာၿပီျဖစ္သည္။ စာေပဗိမာန္ စာမူဆုၿပိဳင္ပြဲအတြက္လည္း အမ်ဳိးသားစာေပဆုကဲ့သို႔ ဘာသာရပ္မ်ားကို တိုးခ်ဲ႕ ခ်ီးျမႇင့္ ခဲ့ရာ ယခုဆိုလွ်င္ဘာသာရပ္ ၁၃ ခုအထိ ရွိလာၿပီျဖစ္သည္။
ထို႔ျပင္  တစ္သက္တာလုံး   ထူးခြၽန္ေျပာင္ေျမာက္စြာ အားထုတ္ေရးသားျပဳစုခဲ့သည့္ စာေပသမားမ်ား၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္က အသိအမွတ္ျပဳသည့္အေန ျဖင့္ အမ်ဳိးသားစာေပတစ္သက္တာဆုကို ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္မွစၿပီး ႏွစ္စဥ္ေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ သည္။ ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္မွ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္အထိ အမ်ဳိးသားစာေပတစ္သက္တာဆုကို တစ္ႏွစ္ လွ်င္ စာေပပညာရွင္တစ္ဦးကိုသာ ေရြးခ်ယ္ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ေသာ္လည္း ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္မွစ၍ ပညာရွင္ သုံးဦးအထိ တိုးျမႇင့္ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္အတြက္ အမ်ဳိးသားစာေပတစ္သက္တာဆု (၃) ဆု၊ အမ်ဳိးသားစာေပဆု (၁ဝ) ဆုႏွင့္ စာေပဗိမာန္စာမူဆု (၂၆)ဆုကို ေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။
ယခုႏွစ္ အမ်ဳိးသားစာေပဆုခ်ီးျမႇင့္ေရးအတြက္လည္း  စီစဥ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိရာ အမ်ဳိးသားစာေပဆု စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရးေကာ္မတီဥကၠ႒  စည္သူေဒါက္တာ ဦးေသာ္ေကာင္းအား ယခုကဲ့သို႔ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းခဲ့သည္။
ေမး။ ။ အမ်ဳိးသားစာေပဆုစိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရးေကာ္မတီရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြနဲ႔
 ပတ္သက္ၿပီး  ရွင္းျပေပးပါဦးရွင့္။
ေျဖ။ ။ အမ်ဳိးသားစာေပဆုစိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရးေကာ္မတီမွာ အဖြဲ႕ဝင္၊ အတြင္း ေရးမွဴးနဲ႔   ဥကၠ႒အပါအဝင္   ၆၅   ဦးရွိပါတယ္။    ဆရာတို႔ေနာက္ပိုင္းဖြဲ႕တဲ့
အဖြဲ႕ေတြက အရင္ကအဖြဲ႕ေတြနဲ႔ မတူပါဘူး။ အရင္တုန္းက အစိုးရဝန္ထမ္းေတြပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနက òန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ေတြ၊ ဦးေဆာင္ òန္ၾကားေရးမွဴးေတြက ဥကၠ႒အေနနဲ႔ပါၿပီး ဆရာတို႔ကေတာ့ ဒုတိယဥကၠ႒အေနနဲ႔ ပါပါတယ္။ အတြင္းေရးမွဴးကေတာ့ စာေပဗိမာန္က စာတည္းမွဴးခ်ဳပ္က လုပ္ပါတယ္။  အခု ဒီမိုကေရစီအစိုးရတက္ေတာ့  ဆရာတို႔ စာေပပညာရွင္ေတြပဲ အားလုံး လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ေရြးပါတယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စာေပ ဗိမာန္အေနနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ပါဝင္ၿပီးေတာ့ ေရြးခ်ယ္ျခင္းမလုပ္ပါဘူး။ စြက္ဖက္ျခင္း မရွိပါဘူး။ ဆရာတို႔အားလုံးက ေရြးၿပီးရင္သာ ဝန္ႀကီးဌာနကိုတင္ပါတယ္။ တင္တဲ့အခါက်ရင္ ဆုေငြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေငြေၾကးတန္ဖိုးကို ဆရာတို႔ကပဲ အဆိုျပဳတင္ရပါတယ္။ ဘယ္ဆု ကိုေတာ့ ဘယ္ေလာက္ေပးမယ္၊ သာမန္ဆုကို ဘယ္ေလာက္ေပးမယ္။ တစ္သက္တာ ဆုကို ဘယ္ေလာက္ေပးမယ္၊ ဘယ္ႏွေယာက္ေပးမယ္ဆိုတာကိုလည္း ဆရာတို႔က အဆိုျပဳပါတယ္။
စာေပအမ်ဳိးအစားအလိုက္ အဖြဲ႕ငယ္ေတြဖြဲ႕ထားပါတယ္။ တစ္ဖြဲ႕မွာ ၁ဝ ေယာက္၊ ၁၂ ေယာက္ ေလာက္ရွိပါတယ္။ အဓိကစာေပအမ်ဳိးအစားကေတာ့ ဝတၴဳရွည္ရွိတယ္။ ဝတၴဳတို ရွိတယ္။ ကဗ်ာရွိတယ္။ ျပဇာတ္ရွိတယ္။ ဒါေတြက အဓိကစာေပအမ်ဳိးအစား  ေတြေပါ့။ က်န္တာေတြက ဘာသာျပန္၊ အဂၤလိပ္စာဆု၊ သိပၸံဆုဆိုတာေတြ ရွိပါတယ္။  အစဥ္အလာအရ မႏွစ္က ကဗ်ာဆုနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တစ္ဆုပဲေပးပါတယ္။ ေရွးကတည္းက ဆရာတို႔မေရာက္ခင္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီတို႔လက္ထက္ကတည္းက ကဗ်ာဆုက တစ္ဆု၊ ဝတၴဳဆုက တစ္ဆု၊ ျပဇာတ္ဆုက တစ္ဆု၊ ဝတၴဳတိုဆုက တစ္ဆု ေပးေလ့ရွိပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အျခားဆုေတြလည္း တစ္ဆုစီေပးပါတယ္။
သူတို႔ေခၚတဲ့ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာ၊ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မႏွစ္ကစၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ ဆရာတို႔အရင္တုန္းက ဖတ္ေလ့ရွိတဲ့ ဂၳဝင္ကဗ်ာ၊ ေရွးေဟာင္း ကဗ်ာေတြေပါ့။ ေရးပုံေရးနည္းကလည္း ကြာတယ္။ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာက်ေတာ့ ကာရန္တို႔၊ ဘာတို႔ သိပ္မရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း ေမာ္ဒန္ကဗ်ာလို႔ေခၚတဲ့ စာအုပ္ေတြ ထြက္ေန တာက ပိုမ်ားေနတယ္။ အဲဒါကို ဆရာတို႔အဖြဲ႕မွာ ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ ေဆြးေႏြးၿပီး  အဲဒီ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာကိုလည္း ထည့္ၿပီးစဥ္းစားပါ့မယ္။ ဂၳဝင္ကဗ်ာတင္မကပါဘူး။ အေစာပိုင္း ကေတာ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကို လုံးဝမစဥ္းစားဘူး။ ပယ္လိုက္တာပဲ။ ေရွးကပုံစံစနစ္နဲ႔  ဂၳဝင္စနစ္ေတြနဲ႔ စပ္ဆိုထားတဲ့ကဗ်ာေတြ၊ စာအုပ္ေတြကိုပဲ စဥ္းစားတယ္ဆိုေတာ့  ထပ္ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးၾကတဲ့အခါ ဆုေတြက်ေတာ့ ဘယ္လိုစဥ္းစားမလဲဆိုေတာ့ ကဗ်ာဆုက တစ္ဆုတည္းပဲ၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒီဆုေပးတဲ့အခါက်ရင္ ဂၳဝင္ကဗ်ာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေရွးေဟာင္းကဗ်ာပုံစံနဲ႔စပ္ထားတဲ့ ကဗ်ာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အခု  ေမာ္ဒန္ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အဲဒီႏွစ္မွာ အေကာင္းဆုံးထြက္တဲ့  ကဗ်ာစာအုပ္ကို ဆရာတို႔က ေပးမယ္။ သေဘာကေတာ့ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာ၊ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာကို ဆရာတို႔ မပယ္ဘူးဆိုတဲ့သေဘာ ျဖစ္သြားတာေပါ့။ အဲဒီလိုေပးေလ့ ရွိပါတယ္။
အမ်ဳိးသားစာေပဆု   ေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႕    ပထမအႀကိမ္အစည္းအေဝးမွာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး တက္ပါတယ္။ အဲဒီေန႔မွာ ကြၽန္ေတာ္က က်န္းမာေရးမေကာင္းလို႔  မတက္ျဖစ္ပါဘူး၊ အဲဒီေန႔မွာပဲ ကဗ်ာကို ႏွစ္ဆုေပးပါ၊ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာကို တစ္ဆု၊ ဂၳဝင္ ကဗ်ာကို တစ္ဆုေပးပါဆိုၿပီး ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ အဲဒီေန႔မွာ မျပတ္ဘူး၊ မျပတ္ေတာ့  ဝန္ႀကီးက ေျပာတယ္။ အစည္းအေဝးမွာမျပတ္ရင္ အသင့္ေတာ္ဆုံးကေတာ့ လွ်ဳိ႕ဝွက္ ဆႏၵမဲေပးပါ၊ စာေပဗိမာန္ကလည္း စီစဥ္ေပးပါမယ္။ တစ္ဆုေပးခ်င္လား၊ ႏွစ္ဆု ေပးခ်င္လားဆိုတာကို ပုံစံေလးေတြနဲ႔ အိမ္အေရာက္ပို႔ေပးပါတယ္။
အရင္တစ္ပတ္က ေနာက္တစ္ႀကိမ္အစည္းအေဝးမွာ ဆႏၵမဲေပးတဲ့ ကတ္ကေလး ေတြကို ေဖာက္ၿပီး ဆႏၵမဲေပးတယ္။ အမ်ားေရွ႕မွာပဲ ေရတြက္တယ္။ မဲေပးတာက ေတာ္ေတာ္ေလး ကြာပါတယ္။ ဆု တစ္ဆုပဲ ေပးမယ္ဆိုတဲ့ မဲအေရအတြက္က ႏွစ္ဆ  ေလာက္မ်ားေနတယ္။ ေရတြက္တဲ့အခါမွာ ဆုတစ္ဆုပဲေပးမယ္၊ အဲဒီဆုက ဂၳဝင္ကဗ်ာ ဆုျဖစ္ႏိုင္သလို ေခတ္ေပၚကဗ်ာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ အမ်ားက အဲဒီလိုဆုံးျဖတ္တယ္။ ဆရာတို႔က အဲဒီလိုမွတ္သားၿပီး ဝန္ႀကီးကိုလည္း အေၾကာင္းၾကားပါတယ္။ ဝန္ႀကီးက ဘာမွမစြက္ဖက္ပါဘူး၊ ဒီလိုေပးမယ္ဆိုလည္း ဒီလိုပဲေရြးခ်ယ္ပါ။ ဒါေပမယ့္လည္း  ေလာေလာဆယ္ စာေစာင္ေတြမွာ ဆရာ ဒီေန႔ဖတ္ေနရတာေတာ့ မေက်နပ္တဲ့သူေတြ ရွိတယ္၊ သူတို႔မဲေပးတုန္းက ႏွစ္ဆုေပးခ်င္ၾကတယ္။ ႏွစ္ဆုေပးခ်င္တာကို ဆရာတို႔က  အရင္အစဥ္အလာအတိုင္း တစ္ဆုပဲထားမယ္ဆိုေတာ့ နာမည္ႀကီးစာေရး ဆရာႀကီး ေတြပါပဲ၊ မေက်နပ္လို႔ ဆရာတို႔အဖြဲ႕က ထြက္တယ္ေပါ့၊  ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ ရွိပါတယ္၊  ဒါေပမယ့္ ေလာေလာဆယ္ ဆရာတို႔ကေတာ့ ဘာမွမွတ္ခ်က္မေပးႏိုင္ဘူး၊ မလုပ္လည္း  မလုပ္ေပးႏိုင္ဘူး။  ဆရာတို႔လုပ္ပိုင္ခြင့္မွာလည္း မရွိဘူး၊  ဝန္ႀကီးလည္း  ဒီကိစၥမွာ ဝင္မစြက္ဖက္ပါဘူး။  ဆရာတို႔  အမ်ဳိးသားစာေပဆု  စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႕   ၆၅  ဦး  အမ်ားစုရဲ႕ သေဘာထားအတိုင္းပဲလို႔ ေလာေလာဆယ္ လက္ခံထားပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အတြင္းေရးမွဴးအဖြဲ႕က သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ လုပ္ပါမယ္။
ကဗ်ာဆုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆရာနည္းနည္းရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။ ဆရာတို႔ မေရာက္ခင္  ဆရာတို႔ရဲ႕ ဆရာေတြျဖစ္တဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၊ ဆရာမင္းသုဝဏ္တို႔ ေရွးတုန္းက ဆရာႀကီးေတြ  လက္ထက္ကတည္းက ကဗ်ာဆုက တစ္ဆုပါပဲ။ ဂၳဝင္စာေပကို ေရွးက ကဗ်ာစပ္နည္း ေတြအတိုင္း ေရးတဲ့ကဗ်ာေတြ ေပါင္းထားတဲ့စာအုပ္ေတြကိုပဲ ေပးပါတယ္။ ေမာ္ဒယ္ ကဗ်ာလို႔ေခၚတဲ့ ကာရန္မဲ့ကဗ်ာကို ပယ္ခဲ့ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္အထိက အဲဒီအတိုင္းပါပဲ။ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာသမားေတြက အဆိုျပဳလာပါတယ္။ သူတို႔ေရးတဲ့ စာအုပ္ေတြက အမ်ားႀကီးထြက္ပါတယ္။ ဂၳဝင္ကဗ်ာထက္ေတာင္ မ်ားေနပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ကိုလည္း စဥ္းစားေပးပါဆိုၿပီး အဆိုျပဳၾကပါတယ္။
ဆရာတို႔လည္း ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ ဒီဆုကို အရင္အတိုင္း တစ္ဆုပဲထားမယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရြးတဲ့အခါက်ရင္ ေမာ္ဒန္ေခတ္ေပၚကဗ်ာကို မပယ္ေတာ့ပါဘူး။ သူတို႔ကို လည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားပါမယ္။ ၿပီးရင္ အဲဒီႏွစ္အတြက္ ထြက္တဲ့အထဲမွာ ေခတ္ေပၚ  ကဗ်ာက ပိုေကာင္းတယ္ဆိုရင္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာက ဆုရမယ္၊ သူတို႔ဘက္က မေကာင္း ဘူး၊ ဂၳဝင္ကဗ်ာဘက္က ေကာင္းမယ္ဆိုရင္ ဂၳဝင္ကဗ်ာစာအုပ္က ဆုရမယ္ဆိုၿပီး  ဆုံးျဖတ္ၾကတယ္။ အဲဒီဆုကို တစ္ဆုတည္းပဲထားတာက အဓိကစာေပအမ်ဳိးအစားေတြ  ျဖစ္တဲ့ ဝတၴဳတို၊ ဝတၴဳရွည္၊ ျပဇာတ္၊ အဲဒီဆုေတြအားလုံးက တစ္ဆုပဲရွိတယ္။ ကဗ်ာဆု  ကလည္း စာေပဗိမာန္စၿပီးတည္ေထာင္ကတည္းက၊ ဆုေတြစေပးကတည္းက တစ္ဆု  တည္းေပးေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒါကို မေျပာင္းခ်င္ပါဘူးဆိုၿပီး ေဆြးေႏြးၾကတယ္။
အစည္းအေဝးမွာမျပတ္ေတာ့ လွ်ဳိ႕ဝွက္မဲေပးၾကတယ္၊ မဲေပးၿပီးေတာ့ အမ်ားေရွ႕မွာ ေဖာက္တယ္၊ ေဖာက္ေတာ့လည္း ႏွစ္ဆနီးပါး ဆုကိုတစ္ဆုပဲ ထားပါ၊ အဲဒီဆုမွာေတာ့  ဂၳဝင္ကဗ်ာကိုလည္း စဥ္းစားပါ၊ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာကိုလည္း စဥ္းစားပါလို႔ ဆုံးျဖတ္ၾကတယ္။  အရင္အတိုင္းပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ဆုေပးခ်င္တဲ့သူေတြကလည္း ရွိတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့  မေက်နပ္လို႔ ဆရာတို႔အဖြဲ႕က ထြက္တယ္ဆိုတာလည္း အခုၾကားေနရပါတယ္။
ေမး။ ။  ဆရာႀကီးအေနနဲ႔ ဘာမ်ားျဖည့္စြက္ေျပာၾကားခ်င္ပါလဲ။
ေျဖ။ ။  ဆရာတို႔ အခုေနာက္ပိုင္းကေတာ့ လုပ္လို႔ကိုင္လို႔ ပိုၿပီးလြတ္လပ္သြားတယ္
 ေပါ့။ ဆရာတို႔စာေပသမားေတြ အခ်င္းခ်င္းပဲ ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ အတည္
ျပဳတယ္၊ အတည္ျပဳၿပီး စာရင္းလုပ္ၿပီးမွ ေနျပည္ေတာ္ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနကို တင္ရတယ္။ ဟိုကလည္း ဘာမွဝင္စြက္ဖက္တာ မရွိပါဘူး၊ ဆရာတို႔တင္တဲ့အတိုင္းပါပဲ။  ဆုေငြလည္း နည္းနည္းထပ္တိုးဖို႔ တင္ထားပါတယ္။ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနက ဘတ္ဂ်က္အရ ၾကည့္ၿပီး ခ်ေပးမွာပါ။
ေခတ္ေျပာင္းသြားတယ္၊ အဖြဲ႕ကလည္း ေခတ္အလိုက္ေျပာင္းေနတယ္။ ျပန္ၾကား ေရးဝန္ႀကီးဌာနက  ဝန္ထမ္းေတြ  မပါရေတာ့ဘူး၊  ဆရာကေတာ့  ဒါေကာင္းတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို သြားေနတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခုရွိတာက လွ်ဳိ႕ဝွက္မဲ ေပးတာ၊   ေဆြးေႏြးတာေတြက်ေတာ့  အားလုံး  ၆၅  ဦးလုံး  သေဘာတူဖို႔ကေတာ့ ခဲယဥ္းပါတယ္။ အမ်ားစုရဲ႕သေဘာကိုေတာ့ လိုက္နာဖို႔လိုတယ္။  အဲဒီေတာ့မွပဲ အလုပ္ လုပ္လို႔ရပါမယ္။ ဒီႏွစ္ဆိုရင္ ကဗ်ာဆု ႏွစ္ဆုေပးခ်င္တဲ့သူေတြက မဲေပးတဲ့အခါမွာ သူတို႔ မဲအသာမရဘူး၊ နည္းသြားတယ္ဆိုေတာ့ မေက်နပ္ၾကဘူး၊  အဲဒီလိုကေတာ့ ဆရာ့အျမင္အရ ေျပာရရင္ သိပ္မေကာင္းပါဘူး၊ အမ်ားဆႏၵကိုပဲ လူနည္းစုက လိုက္နာ ရမယ္လို႔ ဆရာထင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့မွပဲ လုပ္ရကိုင္ရတာ အဆင္ေျပမွာပါ။
ေတြ႕ဆုံေမးျမန္း- ဝင္းဝင္းေမာ္၊ နႏၵာဝင္း၊ ဓာတ္ပုံ- ေဇာ္မင္းလတ္

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Tags

Accident Ad Agriculture Article Astrology Aung San Suu Kyi Bagan Beauty Bogale Book Car Cartoon celebs Crime Crony Daily Popular Danubyu Dedaye Dhamma Dr Hla Myat Thway Education ELection Entertainment Environment Foreign Affairs General General Aung San General Knowledge Gossip Gov Health Herbal Hinthada History Hluttaw Ingapu Interview Job Kangyidaunt kyaik Lat Kyangin Kyaunggon Kyonpyaw Latputta Laymyethna Lemyethna Letter Ma Shwe Moe Mahn Johnny Maubin Mawlamyinegyun Media MMP MMP 1 money Myan Aung Myanmar Idol Myaungmya Myo Min Paing News Ngapudaw Ngathaingchaung NLD Nyaung Tone Opinion Pagoda Pantanaw Party Pathein People Photo Places Poem Police Politic Political Prisoner Popular Project Pyapon Quote School Bus Song Speech Sport Sports Student SYW SYW 1 Technology Thabaung Time Ayeyar Tourism Travel U Ba Hein U Ko Ni U Kyaw Myint U Win Htay USDP Video Wakhama Weather World News Yekyi Zalun စိတ္အဟာရ ရသစာမ်ား စိုက္ပ်ိဳးေရး ထူးဆန္းေထြလာ ဒီေရေတာ နာေရး ဗေဒင် မဘသ မံုရြာ လယ္သိမ္းေျမသိမ္း လူပုဂၢိဳလ္မ်ား လူေပ်ာက္ေၾကာ္ျငာ အရွင္သုစိတၱ (ေမာ္ကၽြန္း) အရွင္သုစိတၱ (ေမာ္ကၽြန္း) ဆရာေတာ္ အေထြေထြ ေ၀ဖန္ေရး ေထြအုပ္ ​ေမာ္​တင္​စြန္​း ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား

Labels

Recent Post