Latest News

Saturday, April 7, 2018

ရွမ္းျပည္နယ္မွ အလွဴပြဲမ်ားႏွင္႕ တိုးေတာင္ေကြ (ေခၚ) ငွက္ေပ်ာရြက္တိုးနရားအက

ရွမ္းျပည္နယ္မွ အလွဴပြဲမ်ားႏွင္႕ တိုးေတာင္ေကြ (ေခၚ) ငွက္ေပ်ာရြက္တိုးနရားအက


ရွမ္းျပည္နယ္တြင္ ရဟန္းခံရွင္ျပဳအလွဴပြဲ၊ သီတင္းကြၽတ္မီးထြန္းပြဲ၊ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲႏွင့္ ဆရာ ေတာ္ႀကီးမ်ား ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပြဲ စသည္တို႔ကို စုေပါင္းက်င္းပေလ့ရွိၾကသည္။ အဆိုပါ မဂၤလာ ရွိေသာဘာသာေရးဆိုင္ရာ အလွဴပြဲႀကီးမ်ား၌ ရွမ္း႐ိုးရာ ကိႏၷရီ ကိႏၷရာအက၊ တိုးနရားအက

မ်ားလည္း ရွမ္းအိုးစည္ႏွင့္ တြဲဖက္ပါဝင္ၾကရသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္တြင္ ရွမ္းအိုးစည္၊ ကိႏၷရီ ကိႏၷရာ၊ တိုးနရားႏွင့္ ရွမ္းသိုင္းအကအလွတို႔မွာ ရွမ္းတို႔၏ တန္ဖိုးထားျမတ္ႏိုးရာ အသည္း ႏွလုံးပင္ျဖစ္၏။

လူႏွစ္ေယာက္ေရွ႕ဦးေခါင္းပိုင္းႏွင့္ ေနာက္အၿမီးပိုင္းတြင္ဝင္၍ ရွမ္းအိုးစည္သံစည္းခ်က္ ႏွင့္အညီ ကရေသာ တိုးနရားအကကို  ျမင္ေတြ႕ဖူးသူမ်ားၾကသည္။  ထို႔အတူ ဝါးျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ  ကိုယ္ထည္ေပၚ  လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ငွက္ေပ်ာရြက္မ်ားကိုဖုံးသီ၍ ေရွ႕ ေနာက္ လူႏွစ္ေယာက္ဝင္ၿပီး ကရသည့္ ငွက္ေပ်ာရြက္တိုးနရားအကလည္း ရွိေသးသည္။ ရွမ္းစကားျဖင့္  ''တိုးေတာင္ေကြ''ဟု ေခၚၾကသည္။  (တိုး=တိုးနရား၊ ေတာင္=အရြက္၊ ေကြ= ငွက္ေပ်ာ) ငွက္ေပ်ာရြက္တိုးနရားဟု အဓိပၸာယ္ရေပသည္။

အဆိုပါ တိုးေတာင္ေကြ (ေခၚ) ငွက္ေပ်ာရြက္တိုးနရားအကသည္ ေရွးယခင္ကပင္ ရွိခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ယခုအခါ အေတြ႕ရနည္းပါးသြားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္း လား႐ႈိးၿမိဳ႕ သီရိမဂၤလာမန္ဆူရွမ္းေက်ာင္းတိုက္၌ က်င္းပေသာ အလွဴပြဲႀကီးမ်ားသို႔ လာေရာက္ ပါဝင္ကျပသည္ကိုေတာ့ မၾကာခဏေတြ႕ရွိခဲ့ရသည္။ ဧၿပီ ၁ ရက္က မန္ဆူရွမ္းေက်ာင္းတိုက္တြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ ျမန္မာရတနာေရႊေခတ္ကုမၸဏီ၏ ေဒသခံတိုင္းရင္းသားရင္ေသြးငယ္ ၁၄၂ ဦး ကို ရွမ္း႐ိုးရာရွင္ျပဳပြဲ၌ တိုးေတာင္ေကြအား ေတြ႕ရွိခဲ့ရသည္။

လား႐ႈိးၿမိဳ႕နယ္ နမ့္ခိုက္ေက်းရြာမွျဖစ္သည္။ ရွမ္း႐ိုးရာေရွးအစဥ္အလာ တိုးေတာင္ေကြ အကကို ထိန္းသိမ္းလာခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေငြေၾကးျဖင့္ ငွားရမ္း၍လာေရာက္ၾကျခင္းေတာ့မဟုတ္။                                                  

အလွဴရွင္၏ဆႏၵအရ မန္ဆူရွမ္းေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္၏ ဖိတ္ၾကားစီမံမႈျဖင့္ လာေရာက္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ အလွဴရွင္ ႏွင့္ ပရိသတ္တို႔က ဆုေငြခ်ီးျမႇင့္ပါမူ ထိုဆုေငြကို ေရွ႕ေခါင္းပိုင္းမွ ႏႈတ္သီးျဖင့္ ကြၽမ္းက်င္စြာေကာက္ယူသည္။ အလွဴရွင္ မ်ား အလြန္သေဘာက်ၾကသည္။

တိုးေတာင္ေကြ၏ဖြဲ႕စည္းပုံမွာ ပါးစပ္ဖြင့္ပိတ္၍ရေသာ တိုးနရားဦးေခါင္းပိုင္းႏွင့္ ဝါးေခ်ာျဖင့္ျပဳလုပ္ထားသည့္ ကိုယ္ထည္(ဖရိမ္)ကို တြဲ၍တည္ေဆာက္ထားရသည္။ အလွဴပြဲဝင္ရမည့္အခ်ိန္တြင္ ငွက္ေပ်ာပင္မွ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ခူးယူထားသည့္ ငွက္ေပ်ာရြက္မ်ားကို ထိုကိုယ္ထည္ေပၚ၌ သီဆြဲဖုံးအုပ္ထားရသည္။ ထို႔ေနာက္ ကိုယ္ထည္ေနာက္ပိုင္းမွ တစ္ဦးဝင္၍ မတ္တတ္ရပ္သည္။ ကိုယ္ထည္ငွက္ေပ်ာရြက္ေပၚတြင္ အဝတ္ဖိနပ္ႏွင့္ ေျခေထာက္အတုတစ္စုံကို ဘယ္၊ ညာမွ်၍ တင္ထားရသည္။ အဓိပၸာယ္ကား အမ်ားအျမင္၌ တိုးေတာင္ေကြေပၚမွ တိုးနရားထိန္းသူ စီးနင္းလိုက္ပါ ေနပုံျဖစ္သည္။

ပို၍အသက္ဝင္ေအာင္ ဘယ္လက္က တိုးေတာင္ေကြ၏ ေရွ႕နဖားႀကိဳးကိုဆြဲထားၿပီး ညာလက္က ႀကိမ္တံကို ကိုင္ေျမႇာက္ထားေသးသည္။ ေရွ႕ဦးေခါင္းပိုင္း၌ တစ္ေယာက္ကဝင္ေနရၿပီး ေရွ႕ပိုင္းလႈပ္ရွားမႈႏွင့္ ဦးေခါင္းအနိမ့္အျမင့္၊ အတက္အက်တို႔ကို တာဝန္ယူရသည္။ ေဘးမွလိုက္ပါတီးခတ္ေပးေနေသာ ရွမ္းအိုးစည္သံ စည္းခ်က္ညီစြာလည္း ဟန္ခ်က္ညီညီ ကျပရေသးသည္။ ပညာပါ၍ အလြန္ၾကည့္ေကာင္းလွေသာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာ ရွမ္း႐ိုးရာ တိုးေတာင္ေကြ အကပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ယခုအခါ အဆိုပါ တိုးေတာင္ေကြ (ေခၚ) ငွက္ေပ်ာရြက္တိုးနရားအကမွာ ရွားပါးသြားၿပီဟုဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း လား႐ႈိးၿမိဳ႕ သီရိမဂၤလာ မန္ဆူရွမ္းေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ ပုညနႏၵႏွင့္ ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ားက ရွမ္း႐ိုးရာအလွဴ ပြဲႀကီးမ်ား၌ ဂုဏ္ယူျမတ္ႏိုးစြာ ေနရာေပးတင္ဆက္ေစလ်က္ရွိပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။      

သီေပါကိုလတ္(​ေၾကးမႈံ)

No comments:

Post a Comment