Latest News

Monday, March 19, 2018

ဘာကြာေနသလဲ။ ဘာလြဲေနသလဲ


ဒီပံုထဲက သရုပ္ေဆာင္ေတြ ျမန္မာျပည္မွာသာဆိုရင္ သံုးစားလို႔ရမွာမဟုတ္ဘူး။ အသားမည္းလို႔ အသက္ႀကီးေနလို႔ ရုပ္ဆိုးလို႔ kaလား နဲ႔တူလို႔ - စသည္ျဖင့္ - ေၾကာင့္ျဖတ္ေလၽွာက္ေနရာေတာင္ ကံေကာင္းမွရမွာ။
ဒါေပမယ့္ ကမ႓ာမွာေတာ့ ေဒၚလာသန္းခ်ီရတဲ့ အေလးစားခံရဆံုးထဲမွာပါတဲ့ role အႀကီးႀကီးေတြရေနတဲ့ မင္းသား မင္းသမီးႀကီးေတြျဖစ္တယ္။ သူတို႔ပါတဲ့ ရုပ္ရွင္ေတြဆိုရင္ ေကာင္းဘို႔ ၉၉% က်ိမ္းေသတယ္။

- ဘာကြာေနသလဲ။ ဘာလြဲေနသလဲ။

အႏုပညာကို စားသံုးပံုမတူဘူးျဖစ္ေနတယ္..
ျမင္သာတာကိုၾကည့္ၿပီးေျပာရမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ တစ္ခုရိွတယ္။ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္ရင္လူႀကီးစာရင္းထဲဝင္ၿပီး ၄၀ နားကပ္ရင္ ဇာတ္လမ္းအရကို သူ႕အတြက္ေနရာသိပ္မရိွေတာ့ဘူး။ ဇာတ္လမ္းေတြကိုက အဓိကဇာတ္ေဆာင္ကို ငယ္ရြယ္သူေတြကိုပဲ တည္တာမ်ားတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာေပါ့။ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိတ္သတ္က ငယ္တဲ့သူမ်ားတယ္လို႔ producer ေတြမွတ္ထားပံုရတယ္။ လူငယ္ႀကိဳက္ေတြကိုပဲ မရမက ဖန္တီးေနၾကတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕မင္းသားေတြဆိုရင္ အသက္အရြယ္အရ သဘာဝမက်လဲ ေစ်းကြက္ရိွေတာ့ မငယ္ ငယ္ေအာင္ အတင္းလုပ္ယူၾကရတယ္။ ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုမွၾကည့္မေကာင္းဘူး။ သူတို႔ဆီမွာ အသက္ ၃၅ ၄၀ ေလာက္မွ super တန္းဝင္ မင္းသား မင္းသမီး စျဖစ္တာ။
ေနာက္တစ္ခုက လူငယ္ဇာတ္နည္းတယ္ လို႔ေျပာလို႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာေတာ့
ေခ်ာမွ ႏုမွ ဆိုတဲ့အစြဲရိွေတာ့ မ်က္ႏွာမွာအေရးေၾကာင္းနည္းနည္းမ်ားလာရင္ အသစ္ကိုရွာၾကတယ္။ တေလာကပဲ hot ေနတဲ့သူက
auto ျပဳတ္က်သြားေရာ။
ဒါ ကြာေနတဲ့အေၾကာင္းအရင္းေတြထဲကတစ္ခု။

- ဘာလြဲေနလဲဆိုတာေတြးၾကည့္မယ္။

လြဲတာကေတာ့ အေျခခံက်က် ကို လြဲ ေနတယ္။ အခုဒီ ဓါတ္ပံုေတြကိုၾကည့္ၿပီး မွတ္ခ်က္ တစ္ခုခ်က္ျခင္းခ်လို႔ဘာရလဲဆိုေတာ့ သူတို႔ေတြဟာ ေခ်ာေမာလွပျခင္း ငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳ ျခင္းေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ေနတာမဟုတ္ပဲ ပညာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ေနတာဆိုတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ producer ေတြကအရူးေတြမဟုတ္ဘူး။ ပိုက္ဆံကို market value မရိွပဲ million ေတြခ်ီ ၿပီးမရင္းဘူး။ ဆိုေတာ့ သူတို႔ talent ေတြကို
ခ် ျပလို႔ရတဲ့ market ႀကီးရိွတယ္ဆိုတဲ့သေဘာပဲ။ လူေတြ (ပရိတ္သတ္ေတြ) လက္ခံတယ္ဆိုတဲ့သေဘာေပါ့။
Story-driven, Character-driven ဇာတ္ေတြကိုလူေတြအဓိကထားၿပီးၾကည့္ၾကတယ္။ ဒီ မင္းသား ဒီမင္းသၼီး ျဖစ္ရင္ၿပီးေရာ သူတို႔ ဘာလုပ္ျပျပခ်စ္မွာဘဲ ဆိုတာမ်ိဳ း မရိွဘူး။ အစြဲ အဲေလာက္ မႀကီးဘူး။ တစ္ကားေလာက္ အူေၾကာင္ေၾကာင္လုပ္ၾကည့္ ေနာက္ကားထိၿပီဘဲ။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ ပရိတ္သတ္က ေတာ္ေတာ္သည္းခံ သေဘာေကာင္းၿပီး အစြဲႀကီး အခ်စ္ႀကီးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၾကည့္လို႔မရေတာ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ အဲ့ဒီ့ မင္းသား/မင္းသၼီး
'ပလံု' ပဲ။ ပညာနဲ႔ေဆာက္တည္ထားတဲ့ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းမဟုတ္ေနဘူးဆိုေတာ့ မခိုင္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ပရိတ္သတ္ကိုမႀကိဳက္ ႀကိဳက္ေအာင္ စကားေတြေျပာရ ခ်ြဲရ တာလဲအေမာပဲ။ အခုဆိုရင္ပိုဆိုးလာတာက FB follower မ်ားတယ္ social network ေတြမွာ popular ျဖစ္ေနရင္ ေခၚသံုးပစ္လိုက္ေရာ။ Media ေတြကလဲ ဝန္းရံလိုက္ေတာ့ ေန႔ခ်င္း ညခ်င္း နာမည္ေတြထႀကီး အလုပ္ေတြထျဖစ္ကုန္ၾကေတာ့ ေနာက္ပိုင္းလူငယ္ေတြက အဲ့ဒီ့ လမ္းေၾကာင္းကိုလိုက္တာမ်ားလာတယ္။ အႏုပညာကို တေလးတစား သင္ယူခ်င္စိတ္ တတ္ေျမာက္လိုစိတ္ေတြ မရွိၾကေတာ့ဘူး။

အက်ဥ္းခ်ဳပ္ရရင္..
- ေတာ္ေတာ္ မေတာ္ေတာ္ ႏုမွ လွမွ demand မ်ားမႈ
- Follower မ်ားရင္ popular ျဖစ္ရင္ တကယ္လက္ေတြ႕ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေအာင္ျမင္မႈ
- Producer ေတြရဲ႕ ရာႏႉန္းျပည့္ စီးပြားေရးဆန္မႈ
- Media ေတြရဲ႕ စာရြက္ေရာင္းရေရး viewership တိုးေရးအတြက္ အရည္အခ်င္းမရွိလဲ popular ျဖစ္တဲ့သူေတြကို ဝန္းရံေျမာက္စားမႈ..
ေတြေၾကာင့္ ျမန္မာ့ အႏုပညာ ေလာကဟာ ေရတိမ္မွာနစ္ေနတယ္ လို႔ ျမင္မိပါတယ္။

- Zenn Kyi

No comments:

Post a Comment