Latest News

Thursday, January 11, 2018

ဟသၤာတကိုျဖတ္၍ နတ္ေမာ္မွသည္ နိဗၺာန္ဆီသို႔ (​ေဆာင္​းပါး)

ဟသၤာတကိုျဖတ္၍ နတ္ေမာ္မွသည္ နိဗၺာန္ဆီသို႔ (​ေဆာင္​းပါး)

အသက္အရြယ္ေၾကာင့္ပဲလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ အတိတ္ကို ျပန္လည္တူးဆြ သတိရတမ္းတစိတ္ေၾကာင့္ပဲလားဆိုတာကေတာ့ သိပ္ၿပီးကြဲကြဲျပားျပား မရွိ လွ။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း ယခင္ကေရာက္ခဲ့ဖူး၊ ေနခဲ့ဖူး၊ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူးသည့္ အရပ္ေဒသမ်ားဆီသို႔ မေရာက္ေရာက္ ေအာင္ ျပန္လည္သြားလိုေသာစိတ္ဆႏၵ ခ်င္ျခင္းတပ္မက္မႈတို႔ မၾကာမၾကာ ျဖစ္ေပၚေနသည္ကေတာ့ အမွန္ပင္ျဖစ္၏။ ၾကည့္ ေလ၊ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလဆန္းပိုင္းကပဲ ျပန္မေရာက္တာ ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ ေက်ာ္ေနၿပီျဖစ္ေသာ ရွမ္းျပည္နယ္(ေတာင္ ပိုင္း)ရွိ မိုင္းကိုင္ၿမိဳ႕ေလး သို႔လည္းေကာင္း၊ ထိုမွေနာက္ေၾကာင္း ျပန္ေခါက္ၿပီး လဲခ်ား၊ လြိဳင္လင္၊ နမ့္စန္၊ လင္းေခးႏွင့္ မုိးနဲၿမိဳ႕မ်ား သို႔ျဖတ္ကာ သံလြင္ျမစ္အား တာစြတ္တိန္းကူးတို႔ ဆိပ္မွကူးတို႔ ေဖာင္ျဖင့္ကူး၍ ဟိုမိန္းၿမိဳ႕ေလးသုိ႔လည္းေကာင္းသြားခဲ့ၿပီးၿပီ။ ထိုခရီးစဥ္မ်ားမွအျပန္ ဒီဇင္ဘာလကုန္ကာနီး ခ်င္ျခင္းတပ္မက္ မႈက ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ၿမိဳ႕ရြာမ်ားဆီသို႔ မ်က္စိ လည္လမ္းမွားသြားေရာ့ထင္။ ေက်းဇူးရွင္မိခင္ႀကီး   ကြယ္လြန္ အနိစၥေရာက္ခဲ့သည့္  ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာ ေနာက္ဆံုးျဖတ္သန္းသြား လာခဲ့သည္ဟုဆိုရမည့္ ဟသၤာတၿမိဳ႕ တစ္ဖက္ကမ္းက သာရ ေဝါဘူတာေလး၊ ထိုမွဧရာဝတီျမစ္ကို ကူးတို႔သေဘၤာျဖင့္ ကူးၿပီး ေနာက္ ေနပူပူ၊ ေလပူပူ ေျခေထာက္ေအာက္က သဲပူပူတို႔ကို အန္တုလ်က္ေခါင္းေဆးကြၽန္းႀကီးကိုျဖတ္ၿပီးသကာလ၊ ဟသၤာတ ၿမိဳ႕ဦးကမ္းေပၚမွာ ဖူးေတြ႕ရေသာ ေရႊေျပာင္ေျပာင္ေစတီေလး၊ ထိုေစတီေလးရွိရာကမ္းသို႔ မေရာက္မီ တစ္ႀကိမ္ျဖတ္လွ်င္ တံတားျဖတ္သန္းခ ၁ဝ ျပားေပးရေသာေၾကာင့္ ဆယ္ျပား တံတားဟုအမည္တြင္ေနသည့္ ဝါးတံတားေလးတစ္ခု ရွိေနပါ ေသးသည္။ ဒါကလြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္မွာ ျမင္ေတြ႕ ခဲ့ရေသာ  ျမင္ကြင္းမ်ား။
ေရႊေျပာင္ေျပာင္ဘုရား
အမွန္အတိုင္းဝန္ခံရလွ်င္ ထိုစဥ္က ေရႊေျပာင္ေျပာင္ဘုရား ေဘးကေန အေခါက္ေပါင္းမ်ားစြာ  ျဖတ္ေက်ာ္ျဖစ္ခဲ့ျငား၊ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် ဘုရားဝင္းအတြင္းသို႔ဝင္၍ က်က်နန မဖူး ျဖစ္ခဲ့ပါ။ ဟသၤာတၿမိဳ႕မွ ျပန္လည္ထြက္ခြာမည့္ ခ်က္ပလက္ ေခါင္းတိုကားႀကီးရွိရာသို႔ အေျပးအလႊား သြားေရာက္ခဲ့ရေသာ ေၾကာင့္ပင္။  အားေကာင္းေမာင္းသန္အရြယ္မို႔ ႏွစ္က်ပ္၊ သံုးက်ပ္အကုန္ခံၿပီးေတာ့လည္း ဆိုက္ကားမစီးခ်င္။ ဟသၤာတ မွ အုိင္သျပဳကားဂိတ္ထိ  သြားေရာက္ရဦးမည္ျဖစ္ရာ အႏွီ ေနာက္ဆံုးကားႀကီးမီေအာင္ ကိုယ့္ေျခေထာက္ကိုယ္သံုးလ်က္ သြားခဲ့ သည္ခ်ည္းသာ။ ကားေပၚမွာ ဖင္တစ္ေနရာစာ မရလွ်င္ လည္း ကားေနာက္ပိုင္းအမိုးကိုင္းအား ၿမဲၿမဲကိုင္လ်က္ နတ္ေမာ္-နိဗၺာန္-ယံုသလင္း-ခေမာက္စု လမ္းအတိုင္း အုိင္သျပဳ ထိ သံုးနာရီခန္႔ ခရီးကို မၿငီးမျငဴ စီးခဲ့ရဖူးသည္ကိုလည္းမေမ့။ သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ပင္လွ်င္သည္လမ္း၊ သည္ခရီးကို ယခင္ အတိုင္းၾကည့္ျမင္တိုင္ဘူတာမွ ရထားစီး၍ သြားၾကည့္ခ်င္ပါ ေသာ္လည္း ဟသၤာတၿမိဳ႕မွ မိတ္ေဆြအခ်ဳိ႕က တားၾကသည္။ ကားလမ္းေတြ အလြန္ေကာင္းေနၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရထား ျဖင့္လာသူ သိပ္မရွိေတာ့ ဟူ၏။ ေခါင္းေဆးကြၽန္းအား ေနာက္ တစ္ႀကိမ္ေျခက်င္ေလွ်ာက္၍ မျဖတ္ရကာမွေနေရာ၊ ဟသၤာတ ၿမိဳ႕သို႔အေရာက္ ကားျဖင့္သြား၍ ေရႊေျပာင္ေျပာင္ဘုရားကို ဖူးျဖစ္ေအာင္ဖူးမည္ဟု သႏၷိ႒ာန္ခ်ထားခဲ့မိသည္။
တံတားသစ္ႀကီးမ်ား
ထိုသို႔စိတ္ပိုင္းျဖတ္ထားၿပီးျဖစ္ရာ ယခုတစ္ေခါက္တြင္ ေမြးရပ္ေျမေလွာ္ကထား အထက၏ ျမတ္ဆရာပူေဇာ္ပြဲကို ပုသိမ္- မံုရြာလမ္းအတိုင္း မသြားေတာ့ဘဲ ဓႏုျဖဴမွ ဇလြန္၊  ဇလြန္မွ ဟသၤာတအထိ ကားျဖင့္သြားခဲ့သည္။ ဇလြန္ၿမိဳ႕ ျပည္ေတာ္ျပန္ မာန္ေအာင္ျမင္ဘုရားႀကီးကို ဖူးေျမာ္ခြင့္ရခဲ့၍ ၾကည္ႏူးဝမ္းသာ ျဖစ္ရသည္။  ရန္ကုန္ႏွင့္ မေဝးလွေသာ္ျငား  ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ေလာက္တြင္ မိသားစုႏွင့္အတူ ဖူးေျမာ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ဇလြန္သို႔မေရာက္သည္မွာလည္း ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ ေညာင္တုန္းမွဓႏုျဖဴ၊ ဓႏုျဖဴမွဇလြန္-ဟသၤာတ အထိကားလမ္းေတြက အလြန္ေကာင္း ေနပါၿပီ။ ဗိုလ္ျမတ္ထြန္း တံတားႀကီး မေပၚေပါက္မီက ေညာင္တုန္းတြင္ ဧရာဝတီျမစ္ကို ဇက္ျဖင့္ကူးရေသာ အရသာကိုပင္ လြမ္းမိေသးေတာ့။ ယခုဆို လွ်င္ ဗိုလ္ျမတ္ထြန္းတံတားႀကီး သာမကပဲ  ဧရာဝတီတံတား (ေညာင္တုန္း)တည္းဟူေသာ ကားေရာရထားေရာ ျဖတ္ကူးႏိုင္ သည့္ တံတားသစ္ႀကီးတစ္စင္းကလည္း ေပၚေပါက္ခဲ့သည္မွာ ကာလအတန္ၾကာခဲ့ေပၿပီ။ ထိုတံတားသစ္ႀကီးမွျဖတ္၍ ဓႏုျဖဴ သို႔ ခရီးဆက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ ဧရာဝတီတုိင္းေဒသႀကီး ဓႏုျဖဴၿမိဳ႕ကို စျဖတ္ကတည္းက ဓႏုျဖဴ ၿမိဳ႕က လိႈက္လွဲစြာႀကိဳဆိုပါ၏         ဟူေသာ ၿမိဳ႕ဝင္ဆိုင္းဘုတ္ကို ျမင္ လိုက္ရေသာအခါကႏွင့္မွကို ခြဲျခားသံုးစြဲရန္ေရးသားòန္ျပခဲ့သည့္ ဆရာႀကီးဦးခင္ေအး (ေမာင္ခင္မင္ -ဓႏုျဖဴ) ေက်းဇူးေၾကာင့္ပဲျဖစ္မည္ဟု အေတြး ဝင္မိေသး၏။ ဇလြန္ႏွင့္ ဟသၤာတမွာလည္း ထုိနည္းႏွင္ႏွင္ပင္။ ကႀကီးႏွင့္ပဲ သံုးစြဲေရးသားထားေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
ေရႊေစတီ
ေနျပည္ေတာ္မွ ထြက္လာခဲ့ေသာ ကြၽန္ေတာ္၊ ေညာင္ တုန္း၊ ဓႏုျဖဴ၊  ဇလြန္အထိ  အဆင္ေျပေျပသြားႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း ဟသၤာတၿမိဳ႕ထဲလမ္းမ်ားကို မေမာင္းတတ္ေတာ့ပါ။ဇလြန္ လဝက ႐ုံးတြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ ညီေတာ္ေမာင္ကို အကူအညီေတာင္း၍ ေရႊေျပာင္ေျပာင္ဘုရားသို႔  အရင္ဆံုးသြား ေရာက္ဦးခိုက္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ဘြဲ႕ေတာ္အမည္နာမက ေရႊ ေျပာင္ေျပာင္ဘုရား မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္ေလာက္မွစ၍ ေရႊေစတီဟုေျပာင္းလဲထားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေဒသခံတစ္ဦးက ရွင္းျပခဲ့သည္။ ေစာေစာကကြၽန္ေတာ္ေျပာခဲ့သည့္ ဆယ္ျပား တံတားေရာ၊ သူ႕အနားက ေစ်းဆိုင္ခန္း၊ စားေသာက္ဆိုင္တန္း ေတြေရာ မရွိတာၾကာၿပီျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိလုိက္ရသည္။ မီးခဏခဏေလာင္ၿပီးေနာက္ပိုင္း အားလံုးရွင္းလင္းခဲ့ရသည္ ဆို၏။ ေရႊေျပာင္ေျပာင္ကမ္းနဖူးမွေန၍ ေခါင္းေဆးကြၽန္းႀကီး ရွိရာသို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ေတာင္ယာစိုက္ခင္း မ်ားျဖင့္ စိမ္းစိုလန္းဆန္းေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဟိုးအေဝး ဆီမွာေတာ့ သာရေဝါဘူတာေလးက တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္စြာ တည္ရွိေနမည္မွာမလြဲေပ။ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ငယ္စဥ္က လူရည္ခြၽန္ စာေမးပြဲမ်ား  ေျဖဆိုခဲ့ဖူးေသာဟသၤာတၿမိဳ႕  အမွတ္(၁) အေျခခံ ပညာအထက္တန္းေက်ာင္းႀကီးရွိရာသို႔ အမွတ္တရသြားၾကည့္ ခ်င္ပါေသးသည္။ အခ်ိန္မရေတာ့၍ မေရာက္ျဖစ္ေတာ့ပါ။

ဦးဖိုးက်ား၏ ေမြးရပ္ဇာတိ
ဟသၤာတၿမိဳ႕မွ နတ္ေမာ္ခရီးသည္လည္းေကာင္း၊ နတ္ေမာ္ မွ နိဗၺာန္သုိ႔လည္းေကာင္း သြားရသည့္ခရီးက မေဝးလွပါ။ မိနစ္ အနည္းငယ္သာကားေမာင္းလိုက္ရပါသည္။ နတ္ေမာ္ေက်းရြာ တြင္ ဉာဏ္ေတာ္ ၁၆၈ ေတာင္ရွိ ေလ်ာင္းေတာ္မူ တိေလာက ဥေသွ်ာင္ ရွင္သာေလ်ာင္းဘုရားႀကီးအား ဝင္ေရာက္ဖူးေျမာ္ ရင္း  ကြယ္လြန္သူဇနီးသည္အတြက္ရည္စူး၍  အလွဴေငြ ထည့္ဝင္လွဴဒါန္းခဲ့ပါေသးသည္။ နတ္ေမာ္ဆုိသည္ကလည္း ၁၉၇၆ ခုႏွစ္တြင္ တကၠသုိလ္ဝင္စာေမးပြဲေအာင္ျမင္ခဲ့ ၿပီးေနာက္ စစ္တကၠသုိလ္တက္ေရာက္ခြင့္ရေရး  ေလွ်ာက္ထားရန္  ေလွ်ာက္လႊာယူခဲ့သည့္  နယ္ေျမခံတပ္ရင္း   တည္ရွိရာ ရြာႀကီး တစ္ရြာျဖစ္သည္။ ထုိ႔အျပင္ စာေရးဆရာႀကီး ပါရဂူ၏ ဇာတိေျမ၊ သူဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ေသာ စာၾကည့္တိုက္တည္ရွိရာ အရပ္ေဒသ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ေနေပသည္။ ထုိနည္းတူစြာ ေရွ႕တြင္ ခရီးဆက္ ရမည့္ နိဗၺာန္ေက်းရြာဆုိသည္မွာလည္း အမ်ဳိးသားပညာဝန္ ဦးဖုိးက်ား၏ ေမြးရပ္ဇာတိျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရသည္။  ဟာသသ႐ုပ္ေဆာင္  လူရႊင္ေတာ္မ်ားကေတာ့ နိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္ လွ်င္ ဟသၤာတကိုအရင္သြားဟူေသာ ျပက္လုံးထုတ္၍ ေျပာခဲ့ ၾကဖူးသည္။ နိဗၺာန္ကိုေက်ာ္လွ်င္ ေရာက္ရွိသြားမည့္ေနရာမွာ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီး မန္းဘခိုင္၏ ေမြးရပ္ဇာတိေျမ ယုန္သလင္းေက်းရြာျဖစ္သည္။

အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီး မန္းဘခိုင္
အဖ ယုန္သလင္းရြာသူႀကီး မန္းေပကုန္းႏွင့္ အမိေဒၚပု တို႔မွ ၁၉ဝ၃ ခု၊ ေအာက္တိုဘာလ၂၆ ရက္တြင္ ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ ငယ္စဥ္က ဟသၤာတၿမိဳ႕  ေအဘီအမ္ေက်ာင္းတြင္ ပညာသင္ ၾကားခဲ့ေၾကာင္း၊ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္တြင္ ပုသိမ္ေျမာက္ပိုင္းေဒသ အမတ္အျဖစ္ အေရြးခံရေၾကာင္း၊ ဖက္ဆစ္တို႔ကိုေတာ္လွန္ခဲ့ရာ ၌ ရြပ္ရြပ္ခြၽံခြၽံေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ကရင္-ဗမာခ်စ္ၾကည္ေရးကို လည္း  အထူးႀကိဳးပမ္းတည္ေဆာက္ခဲ့ေၾကာင္း၊  ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းေခါင္းေဆာင္ေသာ  ဝန္ႀကီးအဖြဲ႕တြင္ စက္မႈ၊ လက္မႈ ႏွင့္ အလုပ္သမားဝန္ႀကီးဌာန၊ ဝန္ႀကီးအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့ ေၾကာင္း ယုန္သလင္းေက်းရြာအဝင္ လမ္းမႀကီးေဘးတြင္ ကမၸည္းေက်ာက္စာတိုင္ ေရးထိုးဂုဏ္ျပဳထားသည္ကို ေတြ႕ခဲ့ ရသည္။ ထိုမွ ခေမာက္စုေက်းရြာကိုျဖတ္ၿပီး အိုင္သျပဳသို႔ ေရာက္ခဲ့သည္။ ခေမာက္စုဆိုသည္မွာလည္း မိမိတို႔ ဧရာဝတီ တိုင္းသားမ်ား ႀကံဖန္၍ ဂုဏ္ယူၾကမည္ဆိုပါက ယူႏိုင္ေသာ ႏိုင္ငံ့လက္ေရြးစင္  အမ်ဳိးသမီးေဘာလံုးအသင္း ဂိုးသမားေလး ေမခင္ယမင္း၏ ဇာတိေျမျဖစ္သည္။  စာေရးသူငယ္စဥ္က အသုတ္ၿမိဳ႕တြင္ေက်ာင္းတက္ေနေသာ အစ္ကိုမ်ားရွိရာသို႔ ဦးႀကီး၊ ဦးေလးမ်ားႏွင့္အတူ လိုက္ပါခဲ့စဥ္ ဟသၤာတမွထြက္ လာေသာ  ရထားကိုေစာင့္၍  ခေမာက္စု- ပုသိမ္ရထားလမ္း အတိုင္း  အသုတ္ၿမိဳ႕သို႔သြားခဲ့ဖူးေသာ ေနရာတစ္ခုျဖစ္သည္။

မေရာက္တာၾကာၿပီျဖစ္ေသာ ခေမာက္စုဘူတာေလး ရွိရာ သို႔ သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈ  ေငးေမာခဲ့ေသး၏။ တစ္ခ်ိန္က ငဝန္ျမစ္ ကမ္းေဘးရွိ အုိင္သျပဳေက်းရြာေလးတြင္ ကားလမ္း ဆံုးခဲ့ေသာ္ လည္း ယခုအခါ အိုင္သျပဳ-ေလးမ်က္ႏွာလမ္းႏွင့္ အိုင္သျပဳ-ငါးသိုင္းေခ်ာင္း  လမ္းမ်ားကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ ေဖာက္လုပ္ထား ၿပီးျဖစ္ရာ ေလးမ်က္ႏွာ-အိုင္သျပဳ-ငါးသိုင္း ေခ်ာင္းလမ္းအတိုင္း   ပုသိမ္-မံုရြာလမ္းမႀကီးသို႔  ေရာက္ရွိသြားမည္ျဖစ္ေပသည္။ ေလးမ်က္ႏွာၿမိဳ႕ေလးသည္လည္း ဟိုတစ္ခ်ိန္ကကဲ့သို႔ လမ္းဆံုး ၿမိဳ႕ေလး မဟုတ္ေတာ့ပါ ။  ျမင့္စိုး(နတလ)ျမန္​မာ့အလင္​း

No comments:

Post a Comment