Latest News

Saturday, January 20, 2018

ေဒါက္တာေအးေမာင္၏ ရေသ့ေတာင္ ေဟာေျပာခ်က္


ေဒါက္တာေအးေမာင္ ရေသ့ေတာင္ၿမိဳ႕ ေတာင္ရင္းတန္းရပ္ကြက္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ (၁၅-၀၁-၂၀၁၈) ရက္ေန႔က ေဟာေျပာခဲ့တဲ့ေဟာေျပာခ်က္ကို အသံဖိုင္နဲ႔ (လံုးေကာက္) ျမန္မာဘာသာျပန္ စာတန္းထိုးထားတာကို ဗီဒီယိုဖိုင္ျပဳလုပ္ၿပီး ပူးတြဲေပးထားပါတယ္။ အဲသည္ ေဟာေျပာခ်က္ ျမန္မာဘာသာျပန္ကို ဒီပို႔စ္ေအာက္မွာ အစအဆံုး ထည့္ေပးထားပါတယ္။

ေဒါက္တာေအးေမာင္ကို စစ္ေတြေထာင္အခ်ဳပ္ ပို႔ႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္တဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ ႏွစ္ခုနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေျပာဆိုမႈေတြဟာ ေဒါက္တာေအးေမာင္အေနနဲ႔ သေဘာတရားပိုင္းအရ ေျပာခဲ့တာျဖစ္ေၾကာင္းေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ျပန္ေျပာရရင္ေတာ့ဒီလိုပါ။

(တစ္) ဗမာတစ္ႏိုင္ငံလံုး အဂၤလိပ္ကၽြန္ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ တိုင္းရင္းသားေတြအေနနဲ႔ တန္းတူညီမွ်ေနခြင့္ရမယ္ ထင္လို႔ လြတ္လပ္ေရး အတူတူ ယူလာခဲ့ၿပီးခါမွ အဲဒီအတိုင္းမဟုတ္ပဲ ငါတို႔ဟာ ဗမာကၽြန္ေတြ ျဖစ္ေနပါလားဆိုၿပီးေတာ့ ခံစားေနရရင္၊ ဗမာေတြကိုယ္တိုင္ ငါတို႔ဘက္က ဘာေတြမွားေနသလဲ ဆိုၿပီးေတာ့ စဥ္းစားဖို႔ လိုအပ္တယ္။

(ႏွစ္) ရခုိင္တို႔ရဲ႕အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာကို ရရွိေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းၾကရာမွာ နည္းလမ္းႏွစ္သြယ္ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ (ေဒါက္တာေအးေမာင္)တို႔ အေနနဲ႔ လူထုနည္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္။ ဒီနည္းကို မယံုၾကည္တဲ့သူေတြ ဒီနည္းဟာအလုပ္မျဖစ္ဘူးလို႔ ယူဆတဲ့သူေတြကေတာ့ လက္နက္ကိုင္တယ္။ ဒီႏွစ္လမ္းကိုသြားၾကသူေတြရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ကေတာ့ အတူတူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဒါက္တာေအးေမာင္ရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္ ျမန္မာျပန္စာသား အျပည္အစံုကို ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

=========================

အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဆိုေတာ့ . . . ကြၽန္ေတာ္က စာေရးဆရာ မဟုတ္ပါ။ စာေရးဆရာမဟုတ္ေတာ့ ရတုရကန္ေတြ ပ်ိဳ႕ေတြ လကၤာေတြနဲ႔ စီကာပတ္ကံုး ရယ္စရာငိုစရာေတြကို ေျပာလို႔ရတဲ့လူလည္း မဟုတ္တဲ့အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္ ေဆြးေႏြးတဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ားဟာ မာမာေၾကာေၾကာမ်ားလည္း ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ . . . ႀကိဳၿပီး ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။ စာေရးဆရာတို႔လို အရမ္း တင္းမာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းသြားေအာင္ သီခ်င္းဆိုလို႔လည္း မရပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအခမ္းအနားကို ကြၽန္ေတာ့္အား ဖိတ္ၾကားတဲ့အခါမွာလည္း ကြၽန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ စဥ္းစား ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ေဖ့စ္ဘုတ္ေတြမွာလည္း စာေရးဆရာလည္းမဟုတ္၊ ဟိုသြားဒီသြား ပါတီတစ္ခုေထာင္ဖို႔ စည္း႐ံုးေရး ဆင္းေနသလားမသိ ဆိုၿပီးေတာ့ သံသယမ်က္လံုးနဲ႔ ေရးတာကိုလည္း ခံရပါတယ္။

ဆိုေတာ့ . . . ကြၽန္ေတာ့္ကို အခမ္းအနားမွဴးက ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္ေတြကို ေတာင္းပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း မေပးျဖစ္ခဲ့တာေၾကာင့္ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္ေတြကို ေျပာၿပီးတဲ့အခါမွ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာေလးကို နည္းနည္း ေျပာပါမယ္။ ကြၽန္ေတာ့္နာမည္ ေအးေမာင္ပါ။ မယူကမ္း ေအာင္ဆိပ္မွာ ၁၉၅၇ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလ (၁)ရက္ေန႔မွာ ေမြးပါတယ္။ ဗမာလို ၁၃၁၉-ခုႏွစ္ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း (၁၀)ရက္ပါ။ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ သံုးဦးရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ အႀကီးဆံုးပါ။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ သားႏွစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။ ေျမးႏွစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။ (၆၁)ႏွစ္ထဲမွာ ေရာက္ပါၿပီ။ (၂၅)ႏွစ္ေလာက္ အစိုးရ ၀န္ထမ္း လုပ္ပါတယ္။ အဲဒီကာလမွာလည္း ကမၻာ့ကုလသမဂၢ စားနပ္ရိကၡာ ႏွင့္ စိုက္ပ်ိဳးေရးအဖြဲ႕မွာ ငါးႏွစ္ေလာက္ အႀကိမ္ႀကိမ္လုပ္ပါတယ္။ ေနာက္ပင္စင္ယူၿပီးခါ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီကိုတည္ေထာင္ရာမွာ ၾကားလူျဖစ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္ ကို ဥကၠ႒ တင္ၾကပါတယ္။ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ မွာ အေပၚမွာ (၁၈)၊ ေအာက္မွာ (၁၈) ေနရာ ႏိုင္ပါတယ္။ တိုင္းရင္းသားေရးရာ၀န္ႀကီး တစ္ေနရာ ပါ,ပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ၂၀၁၅ ကို ျဖတ္ရန္ကာလမွာ ALD ႏွင့္ RNDP ကို ေပါင္းၿပီးေတာ့ ANP ကို တည္ေထာင္ပါတယ္။ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ (၂၇)ရက္ေန႔ ကြၽန္ေတာ္ ရခိုင္ အမ်ိဳးသားပါတီကေန ဥကၠ႒တာ၀န္ကေရာ ပါတီ၀င္အျဖစ္ကပါ ႏႈတ္ထြက္ပါတယ္။ အခု ႏႈတ္ထြက္ၿပီးစ ႏွစ္လ ၀န္းက်င္ထဲမွာပါ။ ဒါေတြဟာ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ကိုယ္ေရး အခ်က္ အလက္ အက်ဥ္းပါ။ အခု လက္ရွိမွာ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အမ္း မဲဆႏၵနယ္ေျမက ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ အခု . . . ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ျပန္ၾကည့္ပါမယ္။ ႏွစ္ေပါင္း (၂၃၃)ႏွစ္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ က်ဆံုးတဲ့ေန႔နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ က်င္းပတဲ့ ရေသ့ေတာင္ ၿမိဳ႕နယ္က ေမယုရင္ေသြး ပရဟိတအသင္းနဲ႔ ယခုပါဆို ကြၽန္ေတာ္ ႏွစ္ႀကိမ္လာၿပီး ယခုလို ေဆြးေႏြးဖူးပါတယ္။ ဒီေန႔ . . . အခ်ဳပ္အျခာအာဏာက်ဆံုးျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေဟာေျပာ ေဆြးေႏြးတာျဖစ္ပါတယ္။

ဦးေ၀ဟင္ေအာင္ . . . ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၆ ထင္ပါတယ္၊ ၂၀၁၅ မွာ ေရြးေကာက္္ပြဲ မႏိုင္လို႔ အားေနတဲ့ ကာလမွာ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ ပ်ံလြန္ေတာ္မူတဲ့ေန႔နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ထိုင္းကို ဖိတ္တဲ့အခါ အတူတူ . . . ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္ . . . တစ္ေနရာမွာ ေဟာေျပာ ဖူးပါတယ္။ လူငယ္ပရဟိတသမား၊ ႏုိင္ငံေရးနဲ႕ႏြယ္ေသာ ဇာတိေသြး ဇာတိမာန္ကို တက္ၾကြ ေအာင္ ေဟာေျပာပို႔ခ်ႏိုင္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးပါ။ အဲဒီကာလကတည္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ သေဘာေပါက္ ပါတယ္။ အခု ကြၽန္ေတာ္ေရွ႕မွာ တစ္နာရီ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ စီကာပတ္ကံုး သမိုင္းသင္ခန္းစာေတြ၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူငယ္ေတြအတုယူသင့္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေလး ေတြကို ေဟာေျပာပို႔ခ်ေပးတဲ့အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္ . . . ေတာ္ေတာ္ေလး . . . အခုနက ဆရာဦးေ၀ဟင္ေအာင္ရဲ႕ ေဟာေျပာပို႔ခ်ခ်က္ ေတြကို အေလးအနက္ထားၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ အသံဖမ္းထားပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ့္က႑က်ေတာ့ . . . ကြၽန္ေတာ္ ဘာေျပာရမလဲဆိုတာ . . . ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ ေခါင္းစဥ္ကို ဒီကိုေရာက္မွပဲ ဘာေျပာရမလဲဆိုတာကို စဥ္စားပါတယ္။ ဘယ္ၿမိဳ႕မွာ မဆို ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳၿပီးဘာမွ မလုပ္ထားတတ္ပါဘူး။ ေရာက္တဲ့အခါမွ ျဖစ္လာတဲ့ ခံစားခ်က္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာပါတယ္။ အခုလည္း ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ . . . (၂၃၃)ႏွစ္သည္ တကယ္ေတာ့ စိတ္ပ်က္အားငယ္ေနစရာမလို။ (၂၃၃)ႏွစ္ကို ဘယ္လို က်ဥ္းေအာင္ တစ္နည္း အားျဖင့္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာက်ဆံုးခဲ့ရရင္ ျပန္ရေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ၊၊ အဲသလို မိမိတို႔၏ စိတ္သႏၲာန္ထဲမွာ စြဲမွတ္ေစခ်င္လို႔ လာေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။

၀မ္းနည္းေနလို႔ . . . ငိုေၾကြးေနလို႔ . . . အတိတ္မွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာေတြကို ေနာင္တရေနလို႔ေတာ့ခါ . . . ေနာင္တရေနဖို႔ေတာ့ခါ လိုပါတယ္။ သင္ခန္းစာယူေနဖို႔ လိုပါတယ္။ သို႔ေသာ္ တမ္းတေန႐ံုနဲ႔ တာ၀န္မေက်ႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒါေတြကိုေျပာခ်င္လို႔ ဖိတ္မႏၲကျပဳတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက . . . လာဖို႔လည္း အားေနတယ္ . . . မနက္ျဖန္ဆိုရင္ “လလည္းကြယ္ ျပည္လည္းဆံုး” ဆိုတဲ့ အခမ္းအနားကို ကြၽန္ေတာ့္ကို ဖိတ္ပါတယ္။ “တိမ္ညိဳ” မွာ (၆)နာရီ၊ “နန္းရာကုန္း” မွာ (၁၀)နာရီေလာက္ ျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။
ဒီေန႔ဆို လႊတ္ေတာ္ျပန္စပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လႊတ္ေတာ္မသြားဘဲ တစ္ပတ္ ေလာက္ ခြင့္ယူထားပါတယ္။
ဆိုရင္ . . . ျပန္စပါမယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ . . . ဆရာဦးေ၀ဟင္ေအာင္ ေျပာခဲ့သလို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံ ဆံုးသြားတာမဟုတ္။ ေျမရွိတယ္၊ လူရွိတယ္၊ ယဥ္ေက်းမႈရွိတယ္၊ အေမြအႏွစ္ရွိတယ္။ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာဆံုးသြားတာ။ ဒါကို အားလံုး လက္ခံဖို႔လိုပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာျပန္ရရန္အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳးစား လာတာ သမိုင္းနဲ႔ ခ်ီပါတယ္။

ႏွစ္ေပါင္း (၂၃၃)ႏွစ္မွာ . . . ယခု(၂၃၃)ႏွစ္တိုင္တိုင္ လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္၊ ေတာ္လွန္ေရး . . . ဆံုး႐ႈံးၿပီးအခ်ိန္ကစၿပီး ေတာ္လွန္ေရးကို လုပ္လာခဲ့တာ . . . ျပန္ၾကည့္ရင္ . . . ဦးေ၀ဟင္ေအာင္တို႔ ေျပာတဲ့ . . . ေတာင္မင္းႀကီးေက်ာ္ေထြး တို႔ . . . ကြၽန္ေတာ္တို႔ အမ္းမွာဆိုရင္ ဒလက္ ဘက္မွာ ငေပါလံုးတို႔ . . . အဲဒီလိုနဲ႔ အေရွ႕ဘက္ကိုေက်ာ္ၿပီးေတာ့ ဒီယႏၲရားထဲမွာ ၀င္ပါလာတဲ့ ငသံေဒြတို႔ရဲ႕ မ်ိဳး႐ိုး . . . ခ်င္းပ်ံ . . . ေတာ္လွန္ေရး မ်ိဳးေစ့ေလးကို ရတယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ ႏွစ္ေပါင္း (၂၃၃)ႏွစ္တိုင္ပါၿပီ၊ သို႔ေသာ္ ယေန႔ထက္ထိ ႐ုန္းကန္ႀကိဳးစားေနဆဲ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို . . . ။ ယခုၾကြေရာက္လာတဲ့ ပရိသတ္ေတြကို ၾကည့္တဲ့အခါ လူငယ္ေတြ မ်ားမ်ားပါတယ္။ လူငယ္ထဲမွာ အမ်ိဳးသမီး ငယ္ေတြ အမ်ားႀကီးပါတယ္၊ ေနာင္ မိခင္ေလာင္းေတြ ျဖစ္မယ့္ . . . သားသမီးေတြကို မ်ိဳးေစ့မွန္ကို ေရာက္ေအာင္၊ ပဲ့ျပင္ပံုသြင္းႏိုင္မယ့္ အနာဂတ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ . . . ။ အားရပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာ . . . ဦးေ၀ဟင္ေအာင္(တို႔ ေျပာသ)လို မင္းသားႀကီး ေရႊဘန္း မွာခဲ့တဲ့ စကားေလးတစ္ခုကို ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ မေန႔ကလည္း ေဖ့စ္ဘုတ္မွာ တက္တယ္။ ဦးေက်ာ္သာၫြန္႔တို႔ . . . မဟာသမၼတရာဇာ၏ဇနီး ျမသႏၲာ အုတ္ဂူကိုရွာတဲ့အခါမွာ အဲဒီေနရာရဲ႕ နံရံေပၚမွာေရးထားတဲ့စာသား . . . မင္းသားႀကီး ေရႊဘန္း မွာၾကားတဲ့ စာသားေလးကို ကြၽန္ေတာ္ေတြ႕လို႔ . . . အဲဒါကို ျပန္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဦးေ၀ဟင္ေအာင္ တို႔လို႔ ဌန္က႐ိုင္း က်ခ်င္မွက်မယ္။ အဲဒီမွာ ဘာေျပာလဲဆိုရင္ စကားလံုး တိုင္းမွာ အဓိပၸါယ္ ရွိပါတယ္။ “ေနာက္သားေနာင္လူ၊ ရခိုင္သူတို႔၊ အယူမေျပာင္း၊ ငါ့လမ္းေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းလိုက္နာ၊ ျပည္ဓညာကို၊ တစ္ခါမုခ်၊ ငါ႐ို႕ရအံ့” ဆိုတာကိုရင္ထဲမွာ ဆိုၾကည့္ပါ။ ၾကက္သီးျဖန္းျဖန္းထသြားတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ လက္မေလ်ာ့နဲ႔၊ ငါတို႔လို ျပည္ဓညာကို တစ္ခါရေအာင္ ငါ့လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းသြားၾက။ ရကိုရ,ရမယ္ဆိုတဲ့ သံဓိ႒ာန္ သူ႔မွာ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခု အခ်ဳပ္အျခာအာဏာအတြက္လုပ္တဲ့ အခါမွာ နည္းလမ္း ႏွစ္သြယ္ရွိပါတယ္။ ေနရာတိုင္း မွာလည္း ကြၽန္ေတာ္ေျပာပါတယ္၊ တစ္ခုက ႏုိင္ငံေရးမွာ လက္နက္ကိုင္ၿပီးေတာ္လွန္တာ . . . ေတာ္လွန္ေရးလုိ႔ေျပာပါတယ္။

လူထုကို ဗဟိုျပဳၿပီးေတာ့ . . . လူထုကိုစည္း႐ံုးၿပီး ပန္းတိုင္ကို ေရာက္ေအာင္ လုပ္တာ ႏုိင္ငံေရး လို႔ေခၚပါတယ္။ လူထုႏိုင္ငံေရး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခု လုပ္ေနတာ လူထုႏိုင္ငံေရးပါ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ပန္းတိုင္သည္ တူပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ . . . ၂၀၁၄ . . . ရခုိင္ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္နဲ႔ ရခိုင္ တိုင္ရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီ ပူးေပါင္းဖို႔ရာ အဆင္ေျပတဲ့ကာလ . . . မေလးရွားကို ဖိတ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ဒီလိုမ်ိဳးေဟာေျပာပြဲ လုပ္ခိုင္းပါတယ္။ အဲဒီမွာ ပထမဆံုး ကြၽန္ေတာ္ ေျပာတဲ့ စကားအားလံုး၏ အႏွစ္သာရသည္ . . . အတြင္း-အျပင္ ညီၫြတ္ဖို႔လိုတယ္၊ လူမ်ိဳးတိုင္းမွာ အႏၲိမရည္မွန္းခ်က္ရွိတယ္၊ ရည္မွန္းခ်က္ေပါက္ေျမာက္ဖို႔အတြက္ အတြင္း-အျပင္ ညီၫြတ္ဖို႔လိုတယ္၊ အျပင္သည္ အျပင္အလုပ္ကို လုပ္၊ အတြင္းသည္ အတြင္း အလုပ္ကိုလုပ္၊ အတြင္း-အျပင္ ညီၫြတ္ေသာ တစ္ေန႔သည္ အႏၲိမရည္မွန္းခ်က္ကို ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ျမင္တဲ့ေန႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ေျပာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ မေလးရွားကို ေရာက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ . . . ထိုင္းကိုေရာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ . . . စကၤာပူကို ေရာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ . . . ကမၻာတစ္ခုလံုးကို ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ . . . မေလးရွားအဖဲြ႕တို႔ ထိုင္းအဖြဲ႕တိ႔ု ဆိုတာမ်ိဳး မလုပ္ၾကပါနဲ႕။ ကမၻာအရပ္ရပ္မွာ ေရာက္ေနတဲ့ ရခိုင္အမ်ိဳးသား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ကိုဖြဲ႕ပါ။ ရခိုင္အမ်ိဳးသား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ကိုဖြဲ႕ပါ။ ညီၫြတ္ဖို႔ လိုတယ္။ ျပည္တြင္းမွာ လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ညီၫြတ္ရန္ လိုတယ္။ ျပည္တြင္းမွာလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ညီၫြတ္မႈကို ယူ မယ္။ သို႔ေသာ္ အခုကြၽန္ေတာ္ ရခိုင္အမ်ိဳးသားပါတီမွ ႏႈတ္ထြက္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ေမွ်ာ္မွန္းတဲ့ အတြင္းညီၫြတ္မႈ ရွိလို႔ ႏုတ္ထြက္သလား၊ မရွိလို႔ ႏုတ္ထြက္သလား၊ သံုးသပ္ၾကပါ။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဦးေက်ာ္ေဇာဦးလည္း ေရးပါတယ္၊ ဗဟိုခ်က္ဆိုတာ . . . တပ္ဦး ဆိုတာ . . . ။ တပ္ဦးၿပိဳကြဲျခင္းသည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေမွ်ာ္မွန္းတဲ့ Dream ပန္းတိုင္ကို သြားလို႔ မေရာက္ႏုိင္တဲ့အေနအထားရွိလိ႔ု . . . သြားလို႔ေရာက္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားရွိေအာင္ က်စ္လစ္ေသာ တပ္ဦးတစ္ခုကို တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္လို႔ . . . အခ်ိန္ရွိလို႔ . . . ဆိုတဲ့ သံုးသပ္ခ်က္ကိုသာ သံုးသပ္လိုရွိရင္ . . . ။ ေက်ာက္ျဖဴမွာ အားေပးၾကပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလံုးသည္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ မေပ်ာက္ဆံုးဖို႔ လိုပါတယ္။ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ကို တစ္လွမ္းခ်င္း တစ္လွမ္းခ်င္းသြားၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္ရွိႏိုင္ငံေရး၏ လိုလားခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ျပန္ၾကည့္ရင္ . . . အခုနက မင္းသားႀကီး ေရႊဘန္းမတိုင္ခင္ ကြၽန္ေတာ္ တင္ျပခဲ့တဲ့ ငေပါလံုးတို႔ . . . ဒီဘက္က ငသံေဒြ . . သူ႔သား သက္ႏွင္းေ၀(ကို) ဟိုးဘက္က ဘိုးေတာ္ေမာင္၀ိုင္းတို႔က အမရပူရမွာ သတ္ပစ္တဲ့အခါမွာ စစ္အင္အား လက္နက္အင္အား မပို႔ႏိုင္လို႔ အေရအတြက္ျပည့္၀ေအာင္ မပို႔ႏိုင္လို႔ သတ္ပစ္တဲ့အခါမွ သာလွ်င္၊ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြကို ျပန္ေတာ္လွန္ရမယ္ ဆိုတဲ့အသိ၊ အဲဒီခါက်မွ အားလံုးသိပါတယ္။ သူ႕သမီးလည္း ေျမာက္ဦးက ၿမိဳ႕၀န္နဲ႔ေပးစား၊ “အဒါထြီး” လို႔ သိၾကပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တပ္ဦးကကြၽံသြားၿပီး၊ ခုနက သတိရလာလို႔ ေတာ္လွန္ေရးမ်ိဳးေစ့ေတြျဖစ္လာတဲ့အခါ . . . အခုထိ ငသံေဒြဆိုတဲ့ သစြာေဖါက္မ်ိဳး႐ိုးကပဲ ျပန္ၿပီး ေတာ္လွန္ေရးကို စလာတဲ့အခါမွာ . . . အခု ကြၽန္ေတာ္တို႔ အားလံုးသိပါတယ္ . . . ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ကို ၀ိုင္းၿပီးသိမ္းဖို႔ ေအာင္ပြဲဆင္ဖို႔ကာလမွာတစ္ခါ ညီၫြတ္မႈက ၿပိဳကြဲ။ အဲဒီလိုနဲ႔ သံသရာလည္တာ ႏွစ္ေပါင္း (၂၃၃)ႏွစ္ရွိလာပါၿပီ။ ဆိုေတာ့ . . . လြတ္လပ္ေရး ေခတ္ဦး ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမတို႔ ေျပာခဲ့တဲ့အသံုးအႏႈန္းေတြ ျပန္ၾကည့္ပါ။ “လူဆိုတာ လုပ္သင့္လုပ္ ထိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ လုပ္ႏိုင္္မွ လူနဲ႔တူတယ္” ။ အခ်ိန္အရ ေပးထားတဲ့ လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္တဲ့ အခ်ိန္ကာလမွာ လုပ္ႏိုင္မွ ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခု ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရး ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး လက္ရွိ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သြားေနရတဲ့ ပန္းတိုင္အားလံုးကို သံုးသပ္လို႔ရွိရင္ လုပ္ကိုလုပ္ရမယ့္ ကာလတစ္ခုဟာ လာမယ့္ “၂၀၂၀” မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးရဲ႕ႏွစ္ေပါင္း (၇၀)အက်ပ္အတည္း . . . ရခိုင္တို႔ရဲ႕ႏွစ္ေပါင္း (၂၃၃)ႏွစ္ၾကာ . . . ခုနက ဦးေ၀ဟင္ေအာင္ လည္းေျပာခဲ့တယ္ . . . ကြၽန္ေတာ္တို႔ မ်ိဳးဆက္ ငါးဆက္နီးပါးေလာက္ ဒုကၡသုကၡ ခံၿပီးေတာ့ အဆင္းရဲတကာ့ အဆင္းရဲဆံုးဘ၀မွာ မဆင္းရဲသင့္ပါလ်က္နဲ႔ အခုလိုရပ္တည္ေနရတဲ့ သခင္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကြၽန္ျဖစ္ဆဲ လူမ်ိဳး တစ္ေယာက္ လူမ်ိဳးတစ္ဦး၊ လူမ်ိဳးတစ္စု၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး . . . စဥ္စားရင္ ရင္နာဖို႔ ေကာင္း ပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က . . . (၂၃၃)ႏွစ္ . . . ေနာက္ႏွစ္ဆိုရင္ (၂၃၄)ႏွစ္ . . . ေရာက္တိုင္း ေရာက္တိုင္းမွာ ျပန္ၿပီးေတာ့ ငါတို႔ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ ကို ဘယ္လိုရမွာလဲ . . . ။ ဒီလိုစိတ္မ်ိဳးေမြးဖို႔လိုတဲ့အခါမွာ . . . အခုနက ကြၽန္ေတာ္တို႔ တင္ျပတဲ့အတိုင္း ေတာ္လွန္ေရး၊ လက္နက္ကိုင္ရင္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး၊ လူထုကို စည္း႐ံုးရင္ လူထုနည္းနဲ႔ ဗဟိုျပဳတဲ့ႏိုင္ငံေရး၊ အားလံုးရဲ႕ပန္းတိုင္ဟာ အခု အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာကို ဘယ္လို ျပန္ရမွာလဲ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား အာဏာကို ဘယ္လိုျပန္ရမွာလဲ၊ ဆိုတဲ့ နည္းမွာ သြားၿပီး ဦးတုိက္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အာဏာကို ရမယ့္နည္းေပါင္းစံုနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူထုကို စည္း႐ံုးတယ္ . . . လက္နက္ကိုင္ တြန္းလွန္တယ္ . . . အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲကို ဆင္ႏြဲတယ္ . . . ဆိုတာ အားလံုးသည္ . . . ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္တစ္ခုကို သြားေနတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရား တစ္ခုကိုေတာ့ နားလည္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခု ျပန္ၾကည့္ရင္ . . . ၿမိဳ႕ေပၚထက္ ေက်းရြာလူထု မ်ားတာကို သေဘာ ေပါက္ပါတယ္။

ေက်းလက္က ၿမိဳ႕ထက္ ဆင္းရဲပါတယ္။ တစ္ခါက အမ္းမွာ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၇ ၾကားျဖတ္ေရြး ေကာက္ပြဲမွာ ႏိုင္လို႔ ပုဏၰားကြၽန္းတို႔ . . . ရြာေတြကိုျဖတ္ၿပီး စစ္ေတြလာတဲ့ အခါ . . . အမ်ားအားျဖင့္ ေက်းလက္ေတြက တိုးတိုးေလးလာေျပာတဲ့ . . . အသက္ႀကီးႀကီး ပုဂၢိဳလ္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးေတြက ဘာေျပာလဲဆိုရင္ “လြတ္လပ္ေရး” ကို ဘယ္ေတာ့ရမွာလဲ၊ “လြတ္လပ္ေရး” ကို ငါတို႔ ဘယ္ေတာ့ရမွာလဲ။ တိုးတိုးေလးေျပာတာပါ။ “လြတ္လပ္ေရး” ကိုလိုခ်င္တယ္။ အသက္ႀကီးႀကီးေတြ ဆင္းရဲဒဏ္ကို မခံႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အဖိႏွိပ္ခံဘ၀မွာ မေနခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဒီလိုလြတ္လပ္ေရးကို လိုခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ဒီအသက္အရြယ္ (၈၀) (၇၀) ေက်းလက္လူထု ရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ျဖစ္တည္ေနျခင္းပင္လွ်င္ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးကို ျပန္သံုးသပ္ရမယ့္ ကာလလို႔ နားလည္ေပးဖို႔ လိုပါတယ္။

တုိင္းရင္းသားေတြရင္ထဲမွာ ဘယ္လိုျဖစ္လို႔ အမ်ိဳးသား လြတ္ေျမာက္မႈကို လိုခ်င္သလဲ၊ လြပ္လပ္တဲ့ဘ၀မွာ တန္းတူအခြင့္အေရးနဲ႔ေနခ်င္လို႔ လြတ္လပ္တဲ့ႏိုင္ငံကို တည္ေထာင္လာၿပီးခါမွ ႏွစ္ေပါင္း (၇၀)လည္း ၾကာလို႔ ေပးသင့္ေပးထိုက္တဲ့ အတိုင္းအတာ တစ္ခုထိ ေပးဖို႔လိုအပ္တဲ့ ကာလေက်ာ္လြန္ၿပီးခါမွ . . . ဘာျဖစ္လို႔ ပိုၿပီးျပင္ထန္တဲ့ လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡျဖစ္လာရသလဲ။ ရခုိင္ျပည္မွာလဲ အသက္ႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ခံစားသလို . . . တုိင္းရင္းသားတိုင္းရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ခံစားရလိမ့္မယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ လြတ္လပ္ေရးကို ျပန္ေတာင္း ရသလဲ။ အဂၤလိပ္ဆီမွာ ကြၽန္ျဖစ္ခဲ့တယ္ . . . ဗမာႏိုင္ငံ တစ္ခုလံုး။ အခု တိုင္းရင္းသားေတြ ဗမာဆီမွာ ကြၽန္ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ခံစားေနရရင္ . . . ဗမာေတြက ျပန္သံုးသပ္ရမယ္ . . . ငါတို႔ ဘာမွားေနလဲ။ ျပန္သံုးသပ္ရမယ့္ ကာလ။ ဒါေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးသည္ အၿမဲတမ္း ထိေတြ႕ေနတဲ့ တိုက္ပြဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ . . . လူထုနည္းနဲ႔ . . . ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ၊ ကုိယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းပိုင္ခြင့္၊ အတိတ္ဘ၀မွာ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ေသာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ျပန္ရဖို႔အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ႏုိင္ငံေရးပါတီကို တည္ေထာင္သလို . . . ဒီနည္းကျဖင့္ေတာ့ အလုပ္မျဖစ္၊ လက္နက္ကိုင္ မွသာ ငါတို႔၏ ဆံုး႐ႈံးေနေသာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကိုရမယ္လို႔ ယံုလို႔ လက္နက္ကိုင္ တယ္။ ပန္းတိုင္ကေတာ့ အတူတူပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ လက္ရွိအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ . . . ငါတို႔ ဘယ္ေလာက္မ်ား တိုင္းရင္းသားေတြကို ေပးရန္လိုသလဲ။
ျပည္ေထာင္စုကိုလည္း မၿပိဳကြဲေစခ်င္ . . . ေျမပံုကို ဒီအတိုင္းလည္း ထားခ်င္တယ္၊ တိုင္းရင္းသားေတြရင္ထဲမွာလည္း အတူတူ လြတ္လပ္ျခင္းအရသာကို မခံစားရေသးလို႔ ယူဆယံုၾကည္ေနတယ္၊ တန္းတူအခြင့္အေရးမရွိ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ခံဘ၀မွာ ေနရ တယ္လို႔ ယူဆေနရင္ . . . ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တစ္စံုတစ္ခုမ်ား အေပးအယူ လုပ္သင့္သလား ဆိုတဲ့ . . . လက္ရွိႏွစ္ေပါင္း (၇၀) ႏိုင္ငံေရးပဋိပကၡ၏ ထြက္လာတဲ့ အသံေတြကို သံုးသပ္ရန္ မလိုဘူးလား။

ဦးေ၀ဟင္ေအာင္ေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းပါ။ (၄၈)၊ (၅၈)၊ (၆၂) မွာ အာဏာသိမ္း တယ္။ ပထစ လက္ထက္ မတိုင္ခင္မွာ ဦးေန၀င္းကို အိမ္ေစာင့္ခန္႔ထားတယ္။ (၆၂)ကေန (၈၈)ထိ၊ (၈၈)ကေန (၂၀၁၀)ထိ၊ ၂၀၁၀ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဒီမိုကေရစီအစိုးရ၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတစ္ခု။ အမ်ားႀကီး မေမွ်ာ္လင္ခဲ့ပါ။

၂၀၁၅ မွာ လူထုအစိုးရ၊ ျပည္သူ႔အစိုးရ မတိုင္ခင္ အမ်ားႀကီး ေမွ်ာ္လင့္ ခဲ့တယ္။ အခု ကိုယ္တိုင္ႀကံဳရတဲ့အခါ ပိုၿပီးေတာ့ ခံစားရတယ္။ အဲဒီသံသရာက မထြက္ ေသးပါ။ ၁၉၄၈ ကေနတက္လာတဲ့ ဗမာအမ်ိဳးသားေတြပါတဲ့ အစိုးရ၊ ယင္းမူ၀ါဒ၊ ယင္း က်င့္စဥ္၊ ယေန႔အထိရွိတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡသည္ အျမင့္ဆံုး၊ ႏုိင္ငံေရးတိုက္ပြဲသည္ အျပင္းထန္ဆံုး၊ ယင္းကာလမွာ ရခိုင္ျပည္မွာ ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီတည္ေထာင္ပါသလဲ။ ဦးေ၀ဟင္ေအာင္လည္း ေျပာခဲ့ပါတယ္။ အာဏာလိုခ်င္လို႔၊ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ဒီနည္းနဲ႔ ရမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္လို႔ ဒီနည္းကိုသံုးတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ၂၀၁၅ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲမွာ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာခဲ့ ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေသနတ္ကိုင္တဲ့ လူမဟုတ္။ ေသနတ္မကိုင္ေသာ္လည္း ပါးစပ္က ထြက္လာတဲ့ စကားတလံုးသည္ က်ည္ဆံထက္ျပင္းရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို က်ည္ဆံ တစ္ေတာင့္လည္းမသံုးဘဲနဲ႔ ရေအာင္ယူမယ္။ ရင္ထဲမွာ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္မႈစိတ္၊ ကိုယ့္ျပည္ကို ကိုယ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခ်င္တဲ့စိတ္၊ ရကိၡတစိတ္ တည္ရွိေနရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ကြၽန္မဟုတ္။ ႐ုန္းကန္လိုေသာစိတ္ လူတိုင္းမွာ ရွိေနဖို႔ လိုတယ္။ က်ားကုပ္က်ားခဲ ႀကိဳးစားေနဖို႔လိုတယ္။ အခု ကြၽန္ေတာ့္တို႔ အသက္ႀကီးၿပီ၊ (၆၁)။ (၆၀)။(၆၀)အရြယ္တို႔ ရင္ထဲမွာ (၆၀)အရြယ္တို႔ ရင္ထဲအေလ်ာက္ ရွိဖို႔လိုပါတယ္။ (၁၀)စုႏွစ္၊ အသက္ (၂၀)အရြယ္ေတြရင္ထဲမွာ စြဲနစ္သြားေအာင္ . . . ငါတို႔၏ မၿပီးဆံုး ေသးတဲ့ တာ၀န္ကို လက္ဆင့္ကမ္းၿပီးလုပ္ၾက၊ လက္ဆင့္ကမ္းၿပီးခ်ီတက္၊ ပန္းတုိင္ကို ေရာက္ေအာင္လုပ္ၾက . . . ဆိုတဲ့ ဒီရင္ထဲက ရွိသင့္တဲ့ မာန၊ ခံယူခ်က္၊ ဦးတည္ခ်က္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေတြကို မေပ်ာက္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မိဘျပည္သူမ်ား ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ား ႏုလံုးသား ထဲမွာ သြင္းႏုိင္ရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ေတာ္လွန္စိတ္မေပ်ာက္။ ယင္းသည္ပင္လွ်င္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာသည္ လက္တကမ္းမွာရွိ တယ္ဆိုတာကို . . . ကြၽန္ေတာ္တို႔ ယံုကိုယံု ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ရခိုင္ကို လက္ရွိ တိုင္းရင္းသားမ်ားအားလံုးထဲမွာ အေၾကာက္ဆံုး။ ရခိုင္တို႔မွာ လက္ၫိုးထိုးျပစရာ သမိုင္းသက္ေသရွိတယ္။ သီးသန္႔နယ္ေျမရွိတယ္။ လံုေလာက္တဲ့ လူဦးေရနဲ႔ စီးပြားေရးရွိတယ္။ ကမၻာ၏ စစ္ေရးဆိုင္ရာ Military အခုနက Politics, ေနာက္ Geo-politics, ပထ၀ီႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ ဗဟို၊ စီးပြားေရးဗဟို Social Economics နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဒီဗဟိုခ်က္မွာ က်တယ္။ အဲဒါဟာ ၿပီးခဲ့တဲ့ (၁၀)စုႏွစ္ တစ္စု ေလာက္က စက်လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အခု အားလံုး ကမၻာအေရး၊ ျမန္မာ့အေရး၊ ရခုိင္အေရးကို သံုးသပ္ တိုင္းမွာ . . . ကမၻာမွာ ရခိုင္သည္ အခုေရွ႕တန္းကို ထြက္လာတယ္။ ကမၻာမွာ ရခိုင္တို႔၏ အေနအထားကို ပိုၿပီး အာရံုစိုက္လာၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ႏွစ္ေပါင္း (၂၃၃)ႏွစ္၀န္းက်င္ေလာက္ ေရာက္လာတဲ့အခါ . . . ။ အခု ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဟိုတုန္း ကလည္း ယံုပါတယ္ . . . ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႔တို႔ လို အင္မတန္ တန္ခိုးထြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရခုိင္ျပည္ကိုလာရင္၊ “မိုးရြာခ်တယ္” ၊ ရခိုင္ျပည္မွာ “နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္မ်ား” ရွိတယ္၊ “ေစာင့္ေရွာက္တယ္” မဟာျမတ္မုနိကုန္းမွာလည္း . . . အဲဒီလိုေတြ ရွိတယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ (၉၉)လတၱံ႕ကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ “အလယ္တ႐ိုး ထီးျဖဴမိုး” မယ္ လို႔ ဆိုတယ္။ ေက်ာက္ျဖဴ . . . သူ႔ဟာသူ ဗဟိုခ်က္ကို ေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီလတၱံ႕ မွာ ျပန္ၾကည့္။ “မဟာျမတ္မုနိကို စိနျပည္က လာပင့္မယ္၊ ပင့္ၿပီးရင္ရခုိင္ကို ျပန္အပ္မယ္” ။ ဆိုေတာ့ . . . ျပန္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ လမ္းေၾကာင္းသည္ . . . ၂၀၁၀ နီးပါးေလာက္က၊ မတိုင္ခင္ေလာက္က ပြတ္ရွမႈသည္ ၁၀-စုႏွစ္တစ္ခုအတြင္းမွာ ထိပ္ပိုင္းကို ေရာက္သြား တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုလား-ရခိုင္ ပဋိပကၡသည္ ျမင့္လာတယ္။ ရခိုင္တို႔၏ အလယ္တည့္တည့္မွာ ကမၻာ စီးပြားေရးဗဟိုခ်က္ကို ေရာက္မယ့္လမ္းေၾကာင္းသည္ ခုနက ကမၻာမဟာအင္အားႀကီး ႏိုင္ငံမ်ား၏ ပြတ္ရွမႈ ျဖစ္လာတယ္။

မႀကံဳစမဖူး ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ဘဂၤလား သမုဒၵရာ ပင္လယ္ျပင္ေအာက္ထဲမွာ ဓါတ္ေငြသိုက္ေတြမ်ားစြာ ေတြ႕လာတယ္။ ယခု ဗမာျပည္ကိုေတြးရင္၊ ရခုိင္ျပည္၊ ရခိုင္ျပည္ ကို ေတြးရင္ . . . ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာ၊ မယူကမ္းေဒသ . . . ရခိုင္ႏုိင္ငံေရးတစ္ခု၊ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးတစ္ခုလံုး၏ “ထိပ္မွာ” ရွိေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ . . . ျပန္ၾကည့္ပါ။ လက္နက္ကိုင္ အမ်ိဳးသားေတာ္လွန္ေရး အင္အားစုေတြကို ျပန္ၾကည့္ရင္လည္း . . . အရင္က ထိုင္းနယ္စပ္က လူဦးေရ နည္းနည္းပါးပါးေလာက္နဲ႔ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး နယ္ေျမထဲကို ၀င္လာတဲ့ပါတီေတြ အထူးသျဖင့္ ရေသ့ေတာင္နယ္က ပုဂၢိဳလ္ေတြ ေခါင္းေဆာင္ခဲ့ၾကတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ပန္းတိုင္မေရာက္ခဲ့ၾကပါဘူး။

အခု လြန္ခဲ့သည့္ ကိုးႏွစ္-ခုနစ္ႏွစ္ေလာက္က ထြန္းေပၚလာတဲ့ “ရကၡိဳင့္ တပ္မေတာ္” ၊ . . . အားလံုးသည္ အိပ္မက္တစ္ခုဆီကို သြားေနတယ္။ အဲသည္ အိပ္မက္ သည္ ခုနက ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအားအနည္းဆံုးအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ အခြင့္အေရး ကို အမိအရ ဆုပ္ကိုင္ႏိုင္ဖို႔ . . . ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ ေျပာခဲ့သလို - “ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အခြင့္အေရးကို ရေအာင္ယူႏိုင္မွ လူနဲ႔တူတယ္” ၊ ရသင့္ရထုိက္သည့္ အခြင့္အေရးကို ရေအာင္ယူဖို႔ အခ်ိန္သည္ လက္တကမ္းမွာရွိေနသည့္အခါမွာ- ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ႏုိင္ငံေရး နယ္ပယ္ထဲက ရခိုင္တို႔၏ ႏုိင္ငံေရး ဗဟိုခ်က္ကို ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ- ဗဟိုမွာ ကန္အားမ်ားေနတယ္။ အခ်င္းခ်င္းပဋိပကၡမ်ားေနတယ္။ ဗိုလ္ခ်င္းပ်ံ ေျမာက္ဦးကို သိမ္းခါနီးမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ အျဖစ္အပ်က္မ်ိဳး . . . ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ႀကံဳေနၾကရၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ဗဟိုခ်က္ . . . ခိုင္မာေသာ၊ ညီၫြတ္ေသာ၊ စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ၊ တပ္ဦးတစ္ခု လိုအပ္တယ္ ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ေနာက္ကို ဆုတ္ပါတယ္။ ေနာက္ကို ဆုတ္ရင္းနဲ႔ တည္ေဆာက္ ပါတယ္။

ေရွ႕ကိုသြားဖို႔အခ်ိန္ လံုေလာက္တဲ့ အတိုင္းအတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရွိတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒါဟာ ဒီေန႔ ႏွစ္ေပါင္း (၂၃၃)ႏွစ္ၾကာက စၿပီးေတာ့ . . . ဦးေ၀ဟင္ေအာင္ တို႔လည္း ေျပာပါတယ္ . . . ႏွစ္ေပါင္း (၄၀)၊ ၁၇၈၄ မွ အဂၤလိပ္ သိမ္းတဲ့ ၁၈၂၃-၂၄ ထိ ႏွစ္ေပါင္း (၄၀)၊ အဂၤလိပ္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း (၁၀၀)ေခတ္ေကာင္းကာလ၊ အဲဒီကာလ တိုင္းမွာ ျဖစ္တည္လာတဲ့ ေတာ္လွန္စိတ္၊ မၿပီးဆံုးေသးတဲ့ ဒီ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေတာ္လွန္စိတ္၊ အားလံုးရင္ထဲမွာ စြဲၿငိသြားမယ္ဆိုရင္ . . . ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘာလုပ္သင့္သလဲ ဆိုတဲ့ အေျဖတစ္ခုကို ရလာမယ္ ထင္ပါတယ္။

ဒီလိုရသြားေအာင္ ဦးေ၀ဟင္ေအာင္တို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဆြးေႏြးႏိုင္ျခင္း သည္ပင္လွ်င္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ပန္းတိုင္၊ ရည္မွန္းခ်က္သည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ မ်ိဳးဆက္သစ္တို႔၏ ရင္ထဲမွ စြဲၿငိသြားၿပီ လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ယံုပါတယ္။

ဒီလိုစြဲၿငိသြားမွ လက္ဆင့္ကမ္းသြားမွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္မွန္းတဲ့ “တခါမုခ် . . . ျပည္ဓညာကို၊ တခါမုခ်၊ ငါတို႔ရအံ့” ဆိုတ့ဲ မဆုတ္နစ္တဲ့ သံဓိ႒ာန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို သံဓိ႒ာန္သည္ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တင္ျပလို႔ နားေထာင္ေနၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ရင္ထဲမွာ၊ ႏွလံုးထဲမွာ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ရွိခဲ့လို႔ ရွိခဲ့ၾကမယ္ဆိုရင္ . . . ဘာေၾကာင့္ ကိုယ့္ျပည္ ကိုယ္မင္း၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ႏိုင္ငံနဲ႔ ေနထိုင္လာခဲ့တဲ့လူမ်ိဳး၊ ဘာေၾကာင့္ ၿပိဳကြဲခ်ိန္တန္တဲ့အခါ ၿပိဳကြဲသြားရတယ္ ဆိုတဲ့ ႏွစ္ေပါင္း (၂၃၃)ႏွစ္ၾကာသမိုင္းကို ျပန္ၿပီး ဆင္ျခင္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဦးခ်င္း ဆင္ျခင္ႏိုင္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဦးခ်င္း ဆင္ျခင္ႏိုင္မွသာလွ်င္ ကိုယ့္မ်ိဳးဆက္ေတြကို တစ္ဦးခ်င္းက တာ၀န္ယူၿပီးေတာ့ . . . ဒီလိုျဖင့္ သမိုင္းတြင္ ငါတို႔ႀကံဳခဲ့ရတယ္၊ ငါတို႔ေမွ်ာ္မွန္းတဲ့ပန္းတိုင္ ရည္မွန္းခ်က္ကို မင္းတို႔ လက္ဆင့္ကမ္းၿပီးေတာ့ မရ-ရေအာင္ ယူၾက ဆိုတဲ့ တာ၀န္ေပးခ်က္မ်ား ရွိလာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရခိုင္မွာ- ဒီလိုစာေပ ေဟာေျပာမႈေတြရွိပါတယ္။ တျခားလူမ်ိဳးေတြမွာ မရွိလို႔လည္း . . . ကြၽန္ေတာ္တို႔လို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔မရွိ လို႔လည္း ေျပာစမွတ္ျပဳၾကပါတယ္။ ဗမာေတြမွာေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံေရး ပါတီက ပုဂၢိဳလ္ေတြ . . . ကြၽန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္ . . . လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး က ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ဦးေ၀ဟင္ေအာင္တို႔လို စာေရးဆရာေတြ စစ္ေတြညိဳသန္႔တို႔လို႔ စာေရးဆရာေတြ၊ ျပည္သူတို႔ထံသြားၿပီး သမိုင္း၏ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ . . . ေရွ႕ကိုသြား ဖို႔ရာ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြကို နားထဲမွာ စြဲ၀င္သြားေစေအာင္ . . . တစ္ရြာ၀င္၊ တစ္ရြာထြက္၊ ယခုလို စာေပေဟာေျပာပြဲေတြကို ဖန္တီးၿပီးေတာ့ ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္မေပ်ာက္ေအာင္၊ အမ်ိဳးသားရည္မွန္းခ်က္ေတြကို ကိန္း၀ပ္ေအာင္၊ ေဆြးေႏြးေပးေစခဲ့ျခင္းသည္ပင္လွ်င္ . . ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္ . . . တာ၀န္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ အလြန္႔အလြန္တာ၀န္ေက်ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ားက ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း စာေရးဆရာႀကီးေတြ ခုလိုစီစဥ္တဲ့ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြကို စီစဥ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကို အၿမဲတမ္းအားေပးပါတယ္။ ေလးစားပါ တယ္။ ဒီလိုပဲ လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲ၀င္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္းပဲ စာေရးဆရာေတြကို၊ အခုလိုစီစဥ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေက်းဇူးတင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါသည္ အမ်ိဳးသား ပန္းတိုင္တစ္ခုကို ေရာက္ေအာင္ ႏိုင္ငံေရးအရ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္တယ္ လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ နားလည္ ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ခ်ံဳ႕လိုက္ရရင္ . . . ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလံုး ရင္ထဲတြင္ ႏွစ္ေပါင္း (၂၃၃)ႏွစ္ . . . ေနာက္ႏွစ္ ဆိုရင္ (၂၃၄)ႏွစ္ . . . ဒီလိုမ်ိဴး အခမ္းအနားေတြကို ေရာက္တိုင္း ေရာက္တိုင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ တာ၀န္၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ပန္းတိုင္၊ ရည္မွန္းခ်က္ကို ရင္ထဲမွာ . . . အားလံုးသူတို႔၏ ရင္ထဲမွာ . . . စြဲၿငိသြားေစေအာင္ မွတ္မိသြားေအာင္ ဒီလိုေဟာေျပာပြဲေတြက သင္ခန္းစာကို ရယူသြားႏိုင္ခဲ့တယ္ဆိုရင္ . . . စီစဥ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေအာင္ျမင္တယ္ လို႔ ကြၽန္ေတာ္ယံုပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေနာင္ႏွစ္မ်ားတြင္လည္း အတတ္ႏုိင္ဆံုး ႀကိဳးစားၿပီး က်င္းပ ေပးၾကပါ။ ရေသ့ေတာင္ၿမိဳ႕မွာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ . . . ဗဟိုျပဳႏိုင္ေလာက္တဲ့ ေက်းလက္ တိုက္နယ္ေတြမွာ သြားၿပီး က်င္းပေပးေစလိုပါတယ္။ ဒီလို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕တိုင္း ၿမိဳ႕တိုင္းမွာ ယေန႔လို အခမ္းအနားမ်ားကို က်င္းပေပးျခင္းျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တစ္မ်ိဳးသားလံုး ထားအပ္သည့္ ပန္းတိုင္ ရည္မွန္းခ်က္က ဘာလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ထိ က်ားကုပ္က်ားခဲ အမ်ိဳးသားေရးတာ၀န္ တစ္ရပ္အေနနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတဲ့ အသိေတြကို ဖလွယ္ႏိုင္ မယ္ လို႔ ယုံပါတယ္။

အားလံုးကို ခ်ံဳ႕ၾကည့္ရရင္ . . . ကြၽန္ေတာ္တို႔ကလည္း . . . ရွင္ဘုရင္ေခတ္က ျဖစ္ပ်က္လာတဲ့ အေၾကာင္း အရာေတြကို စီကာပတ္ကံုးေတာ့ မေျပာေတာ့ပါ။ ျဖစ္ပ်က္မႈ မ်ားကေတာ့ သမိုင္းမွာ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရွ႕ဆက္သြား တဲ့အခါမွာ- ကြၽန္ေတာ္တို႔ခ်ီတက္တဲ့ ခရီးလမ္းေၾကာင္းမွ

No comments:

Post a Comment