Latest News

Monday, June 12, 2017

ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚက ကိုယ့္မ်က္ႏွာေပၚ တံေတြးျပန္ေထြးသူမ်ား - ေဆာင္းပါး

ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚက ကိုယ့္မ်က္ႏွာေပၚ တံေတြးျပန္ေထြးသူမ်ား - ေေေဆာင္းပါ


(၁)

လူေတြအတြက္ တတ္ေျမာက္မႈ အျမန္ဆံုးဘာသာစကားမွာ ‘ဆဲေရးျခင္း’ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ကြၽန္ ေတာ္ထင္သည္။ စကားသင္စ ကေလးငယ္တခ်ဳိ႕သည္ ပတ္၀န္း က်င္အေပၚမူတည္၍ ေဖေဖ၊ ေမေမကိုမွ ပီပီသသမေခၚတတ္ ေသးမီ ဆဲေရးတတ္ေနၾကသည္။ လူတခ်ဳိ႕ကလည္း အဂၤလိပ္စကား ကို ထမင္းစားေရေသာက္အဆင့္ ပင္ေျပာခ်င္မွ ေျပာတတ္မည္ ျဖစ္ ေသာ္လည္း အဂၤလိပ္ဘာသာ စကားျဖင့္ ဆဲေရးျခင္းကိုေတာ့ ႏႈတ္စြဲေနတတ္ၾကေသး၏။

အခုတစ္ေလာ ကြၽန္ေတာ္ သည္ ေဘာလံုးပြဲတခ်ဳိ႕ကို ေဖ့စ္ ဘြတ္ခ္ေပၚမွာတစ္ဆင့္ ၾကည့္ျဖစ္ ေနသည္။ တကယ္ေတာ့ လက္၀ါးေလာက္ပင္မရွိသည့္ စခရင္ေလး ေပၚမွာ ေဘာလံုးပင္ ေကာင္း ေကာင္း မျမင္ရတတ္သည့္ အ တြက္ ဘယ္လိုမွ မၾကည့္ခ်င္။ သို႔ ေသာ္ အိမ္မွာ တပ္ဆင္ထားသည့္ တီဗီခ်န္နယ္ေတြမွာလည္း ထုတ္ လႊင့္ျပသမႈမရွိတတ္ျခင္း၊ ကိုယ့္ ႏိုင္ငံအသင္း၏ ပြဲစဥ္ေတြလည္း ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ၾကည့္ျဖစ္ေန ရသည္။

ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚမွာ တိုက္ ႐ိုက္ထုတ္လႊင့္ေပးသည့္ ေဘာလံုး ပြဲၾကည့္ၿပီဆိုပါစို႔။ ေဘာလံုးပြဲမစ တင္မီ မိနစ္အနည္းငယ္အလို၌ ေၾကာ္ျငာျဖစ္ေစ၊ ေဘာလံုးႏွစ္ သင္းအမွတ္တံဆိပ္ေတြႏွင့္ ႐ုပ္ ေသျဖစ္ေစ ျပသထားပါက အရင္ ဆံုးတက္လာမည့္ Comment မွာ ဆဲေရးျခင္း ျဖစ္သည္။ ေဘာလံုးပြဲ ဘာေၾကာင့္ မစတင္ေသးဘဲ ဘာ ေတြျပေနရသလဲဟု ဆဲေရးတိုင္း ထြာသည့္ ေမးခြန္းျဖင့္ Comment ေပးမည္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ဘာေၾကာင့္ မိုက္႐ုိင္းရသလဲဟု Comment ျပန္ေမးရာတြင္လည္း ဆဲေရးသည္။ သည္လိုႏွင့္ ေဘာ လံုးပြဲမစတင္မီမွာပင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ မ်က္ႏွာျပင္၌ ေအာက္ေျခလူတန္း စားရပ္ကြက္မွာပင္ ၾကားရန္ မ လြယ္ကူေသာ အသံုးအႏႈန္းမ်ား ျဖင့္ ပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္အျပန္အလွန္ ဆဲေရးပြဲႀကီး စတင္ေနေတာ့၏။

 ေဘာလံုးပြဲစတင္ ျပသခ်ိန္ မွာေတာ့ ဆဲေရးသူေတြအတြက္ သားေကာင္ေတြပိုမ်ားလာသည္။ ကိုယ့္ေဘာလံုးသမားကိုလည္း ဆဲ သည္။ တစ္ဖက္ေဘာလံုးသမား ကို ဆဲသည္။ ဒိုင္လူႀကီးလည္း ဆဲ သည္။ အခ်င္းခ်င္းလည္း ျပန္ဆဲ သည္။ တစ္ခါခါ ကြၽန္ေတာ္ေတြး မိတတ္သည္။ သူတို႔အေနျဖင့္ ဆဲ ေရးျခင္း Comment ေရးေနရ သည္ႏွင့္ ေဘာလံုးပြဲေရာ ၾကည့္ ျဖစ္ေသးရဲ႕လား၊ ဒါဆို သူတို႔ဘာ ေၾကာင့္ ေဘာလံုးပြဲၾကည့္ေနၾက ပါသလဲ၊ ၿပီးေတာ့ ဘာေၾကာင့္ ဆဲေရးေနၾကပါသလဲ။

(၂)

သည္မနက္ စာအုပ္ဖတ္ရန္ စာအုပ္စင္ကို ေမႊမိေတာ့ လြန္ခဲ့ ေသာႏွစ္ရက္ေလာက္က စာၾကည့္တိုက္မွ ငွားခဲ့သည့္ လူထုဦးလွ၏ ‘ေသာင္းေျပာင္းေထြလာေရးခ်င္ ရာရာ’ကို ဆြဲထုတ္မိသြားသည္။ စာအုပ္မာတိကာကို ၾကည့္မိေသာအခါ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ‘ေဘာ လံုးပြဲမ်ားမွာ မဆဲဖို႔’ ေခါင္းစဥ္ကို သြားေတြ႕မိသည္။ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္ ၂၇ ရက္ေန႔ထုတ္ လူထုသတင္းစာမွာ ေရးခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးလည္း ျဖစ္၏။

ေဆာင္းပါးအေၾကာင္းအရာ မွာ ဆရာႀကီး လူထုဦးလွတို႔ေခတ္ မႏၲေလး ဗထူးေဘာလံုးကြင္း၌ ေဘာလံုးပြဲၾကည့္ ပရိသတ္ေတြ ဆဲေရးၾကေသာ အေၾကာင္း ျဖစ္ သည္။  ထိုသို႔ဆဲေရးျခင္းသည္ ယဥ္ေက်းမႈၿမိဳ႕ေတာ္ မႏၲေလးၿမိဳ႕၏ ဂုဏ္သိကၡာလည္း က်ဆင္းရ ေၾကာင္း ရွင္းျပလမ္းၫႊန္ရင္း ေဘာလံုးပြဲေတြမွာ မဆဲဆိုၾကရန္ တိုက္တြန္းထားေသာ ေဆာင္းပါး လည္း ျဖစ္သည္။

တကယ္ေတာ့ ေဘာလံုးပြဲ ေတြ၌ ပရိသတ္ေတြ ဆဲဆိုၾကျခင္း သည္ ထိုေခတ္ (၁၉၆၃ ခုႏွစ္) ကာလေတြမွ စတင္သည္လည္းမ ဟုတ္။ ယခုေခတ္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွ ေဘာလံုးပြဲကို တိုက္႐ိုက္ၾကည့္႐ႈ ႏိုင္ေနသည့္ နည္းပညာေခတ္ ေရာက္မွ တြင္က်ယ္ေနသည္လည္းမဟုတ္။ ဆရာႀကီး လူထုဦးလွ၏ ေဆာင္းပါးပါ ျပန္ေျပာင္း ေျပာၾကားခ်က္တစ္ခုအရ ႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီ အဖိႏွိပ္ခံထားရသည့္ အမ်ဳိးသား ဇာတိမာန္စိတ္၏ ထြက္ေပါက္တစ္ခုဟု ယူဆရမလိုလိုျဖစ္ေနသည္။ ဆရာႀကီး၏ ေဆာင္းပါး၌ -‘‘တစ္ခါသတင္းစာလုပ္ငန္း ဘက္လုပ္၊ ႏိုင္ငံေရးဘက္စိတ္ ထက္သန္လာေတာ့ အေပါင္းအ သင္းျဖစ္တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးဘ စိန္နဲ႔ မိတ္ေဆြမ်ားက ‘‘လာကိုလွ၊ ဇာတိေသြး ဇာတိမာန္သြားတင္ရ ေအာင္’’ဆိုၿပီး ေဘာလံုးပြဲအသြား ကြၽန္ေတာ့္ကို ၀င္၀င္ေခၚေလ့ရွိၾက ပါတယ္။

ထိုအခါက ၿဗိတိသွ်လက္ ေအာက္ျဖစ္ေတာ့ ဂ်မခနာကလပ္အသင္းက အဂၤလိပ္မ်က္ႏွာျဖဴ၊ အထက္တန္းအရာရွိႀကီးေတြ ကစားၾကတာကိုး။ သူတို႔အသင္း က ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အလုပ္က ‘‘ခ်ဟဲ့’’ တို႔ဘာတို႔အျပင္ ဒီမ်က္ႏွာျဖဴေတြ ကို အားရပါးရဆဲၾကရတာကိုး။ နယ္ခ်ဲ႕သမားေတြ အုပ္စိုးေနတာ ကို မႀကိဳက္လို႔ အျပင္မွာဆဲရင္ အဖမ္းခံရမွာေသခ်ာတယ္။ တစ္ မတ္ေပးၿပီး ေဘာလံုးပြဲထဲမွာ တစ္ နာရီလံုးလံုးဆဲႏုိင္တယ္ေပါ့ဗ်ာ’’ဟု ေရးသားထားသည္။

သည္လိုဆိုေတာ့လည္း ေဘာလံုးပြဲမွာ ဆဲေရးၾကရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းက ေပ်ာ္စရာလို လို။ အခုေတာ့ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ အုပ္စိုးသည့္ ေခတ္ကာလလည္း မဟုတ္ေတာ့ေပ။

ဆရာႀကီးက ဆဲေရးျခင္းကို ‘ကိုယ့္မ်က္ႏွာေပၚ တံေတြးျပန္ ေထြးျခင္း’ဟု အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆို သည္။ ၿပီးေတာ့ ‘မဆဲေရး’တရား ေဟာျပထားပံုက...။

‘‘ရမ္းရမ္းကားကားကစား လို႔ ဆဲတယ္လို႔ တခ်ဳိ႕က ဆိုၾက လိမ့္မယ္။ ရမ္းတဲ့သူကို ဘာဆဲဖို႔ လုိသလဲ၊ လူထုပရိသတ္ေရွ႕မွာ သူအရွက္ကြဲေနပါၿပီ’’တဲ့။

တစ္ဖန္....။

‘‘ဒိုင္ညစ္ရင္လည္း မဆဲပါနဲ႔၊ ဒိုင္ညစ္တယ္ဆိုတာလည္း လူပံု အလယ္မွာ ညစ္ရတာမို႔ သူ႕ဘာသာ သူအရွက္ကြဲေန၊ ဂုဏ္ပ်က္ေနပါ ၿပီ’’တဲ့။

သူတို႔ေခတ္က ေဘာလံုးပြဲ၊ သူတို႔ေခတ္က ပရိသတ္၊ သူတို႔ ေခတ္က ဆဲေရးၾကသူေတြ၊ ၿပီး ေတာ့ သူတို႔ေခတ္က သတင္းစာ ဆရာႏွင့္ သတင္းစာ။

(၃)

အခုေတာ့ေကာ....တဲ့။

ကြၽန္ေတာ္သြားၾကည့္ျဖစ္ခဲ ေသာ ေဘာလံုးကြင္းႀကီးေတြမွာ ေတာ့ မသိ။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ထဲမွ တိုက္႐ိုက္လႊင့္ေပးသည့္ ေဘာလံုးပြဲ ေတြမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြ အဆဲပြဲေတာ္ႀကီးကို အုန္းအုန္းၿခိမ့္ၿခိမ့္ႀကီးကို က်င္းပေနၾကၿမဲ၊  က်င္းပေကာင္းဆဲ။

တကယ္ေတာ့ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ ေပၚမွာ ဆဲေရးေနၾကျခင္းက ေဘာလံုးပြဲတစ္မ်ဳိးတည္းမွာသာ မ ဟုတ္။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚတကလာ သမွ်က႑စံုမွာ ၀ါဒမ်ဳိးစံု၊ ယံု ၾကည္ရာမ်ဳိးစံုႏွင့္ လူတန္းစားမ်ဳိး စံုတို႔ ဆဲေရးေနၾကသည္။

ဥပမာ- ပါတီတစ္ခုခု၏ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ဓာတ္ ပံုေလးျဖစ္ေစ၊ သတင္းတစ္ခုခု ျဖစ္ေစ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ တက္လာ ပါက ပါတီတူသူေတြ၊ ယံုၾကည္ ခ်က္တူသူေတြက ၀ိုင္း၀န္းခ်ီးက်ဴး ေျမႇာက္ပင့္ၾကေသာ္လည္း မတူ ညီသူေတြက Comment ေတြႏွင့္ ဆဲေရးၾကေတာ့သည္။ ထိုအခါ ေထာက္ခံသူေတြက ျပန္ဆဲသည္။သည္လိုႏွင့္ မၾကား၀ံ့မနာသာ တုိင္းထြာမႈေတြႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးေတြ အျပင္ လူမ်ဳိးနာမည္ေတြပါ တပ္ ၿပီး ဆဲေရးၾကေတာ့သည္။

တခ်ဳိ႕က ပ႐ိုဖိုင္ဓာတ္ပံု အတုႏွင့္၊ တခ်ဳိ႕က ကိုယ့္ဓာတ္ပံု အစစ္ေတြႏွင့္။

ထိုမွ်မက။ ဆဲေရးတတ္သူ ေတြ၏ သားေကာင္ေတြက ေဖ့စ္ ဘြတ္ခ္မွာ ဒုႏွင့္ေဒး။ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ ေဆာင္၊ အဆိုေတာ္၊ ဇာတ္မင္း သား၊ အားကစားသမား၊ ႏိုင္ငံေရးသမား၊ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္၊ မီဒီ ယာသမားစသည္စသည္ မိမိတို႔ ႏွင့္ အယူအဆ၊ ႐ႈေထာင့္မတူညီ သူတိုင္းကို လြယ္လြယ္ဖြင့္၍ ရ ေသာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္အေကာင့္ေတြ မွတစ္ဆင့္ ဆဲေရးေနၾကေတာ့ သည္။

(၄)

ကြၽန္ေတာ္မၾကာမၾကာေတြး မိတတ္သည္။ ဆဲဆိုျခင္းအ ေၾကာင္း။ တျခားစကားေတြလိုပင္ ဘာသာစကားသက္သက္ျဖင့္ ဖြဲ႕ စည္းထားပါလ်က္ ဓားႏွင့္ ထိုးခုတ္ခံရသလို  ဘာေၾကာင့္မ်ား နာက်င္ထိခိုက္ၾကရပါလိမ့္။ ဒါကေတာ့ ဆဲေရးျခင္းစကားလံုး၏ အဓိပၸာယ္ေတြေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္။ ဆဲေရးျခင္းဟူသမွ်သည္ သူတစ္ပါးတို႔ အျမတ္တႏိုးထားေသာ အရာတို႔ ကို ထိခိုက္ေစာ္ကားထားေသာ အဓိပၸာယ္ေတြခ်ည္းသာ ျဖစ္ေန တတ္ၾကသည္။

ဘာေၾကာင့္ဆဲေရးၾကရသ လဲ။ ‘အမိယုတ္ေတာ့ ႏႈတ္ၾကမ္း’ တဲ့။ သည္စကားပံုကိုက ဆဲေရး ျခင္းျဖစ္ျပန္သည္။ တခ်ဳိ႕က ေဒါ သကို ေျဖသိမ့္ေသာ လက္နက္အ ျဖစ္ သံုးၾကသည္။ တခ်ဳိ႕က သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္းအေပ်ာ္သက္ သက္။ ဆဲသူမွာလည္း ေစတနာ မပါ၊ အဆဲခံရသူမွာလည္း မနာ က်င္ မထိခိုက္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေယာင္ယမ္းရာမွာပင္ ဆဲေရး ေယာင္ယမ္းမိသည္အထိ အဆဲ ကို စြဲေနၾကသည္။

ျမန္မာ့ဇာတိမာန္စာဆိုႀကီး  အခ်ဳပ္တန္း ဆရာေဖကေတာ့ ‘ေတြးမိတိုင္း အ႐ိုးနာသည္၊ အမ်ဳိးပါ ဆဲခ်င္ေပါ့ေလး’ဟု သူ႕ကြၽန္ ျဖစ္ရသည့္အတြက္ မခ်ိတင္ကဲ ဆဲေရးခဲ့ဖူး၏။

 အခု ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚမွာ ကြၽန္ေတာ္ေတြ႕ေနရသည့္ ဆဲေရး သူမ်ားကေတာ့ ေယာင္ယမ္းဆဲ ေရးျခင္းလည္း မဟုတ္။ ခ်စ္စႏိုးဆဲေရးျခင္းလည္း မဟုတ္။ သူ႕ကြၽန္ ျဖစ္ရ၍ မခ်ိတင္ကဲဆဲေရးျခင္း လည္း မဟုတ္။ အေၾကာင္းျပခ်က္မည္မည္ရရမရွိပါဘဲ လွ်ဳိ႕၀ွက္ အပ္ေသာ ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အ ပိုင္းေတြ နာမည္ေခၚ၍ ဆဲေရးေန ျခင္းကား အ႐ုပ္ဆိုးလြန္းသည္။ Hate Speech ၏ အျမင့္ဆံုးမီး ေလာင္အမွတ္လည္း ျဖစ္သည္။

အမိယုတ္ေတာ့ ႏႈတ္ၾကမ္း သတဲ့။

ဆရာႀကီး လူထုဦးလွစကား ကို ငွားေျပာရလွ်င္ေတာ့ ‘ကိုယ့္ မ်က္ႏွာေပၚ တံေတြး ျပန္ေထြးေန သူမ်ား’သာ ျဖစ္ေလသည္။   ။

(ေဖာ္ျပပါ ေဆာင္းပါးသည္ စာေရးသူ၏ အာေဘာ္သာျဖစ္ပါသည္)

7Day News

No comments:

Post a Comment