Latest News

Tuesday, March 7, 2017

က်ိဳင္းတုံတခြင္ ခရီးႏွင္ျခင္း

က်ိဳင္းတုံတခြင္ ခရီးႏွင္ျခင္း

ရွမ္းျပည္နယ္အေရွ႕ပိုင္းမွ ႐ြာငယ္ေလးတခုျဖစ္ေသာ ဝမ္ပန္ကို က်မတို႔ ျဖတ္လာသည့္ အခ်ိန္တြင္အေရာင္ ေတာက္ေတာက္ စကတ္မ်ား ဝတ္ထားသည့္ မိန္းကေလးမ်ားက ေတာင္ေစာင္းေပၚတြင္ ခုန္ေပါက္ေျပးတက္ ေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သူတို႔ေနာက္ ေပအနည္းငယ္ အကြာတြင္ အမ်ိဳးသားမ်ားက ဝက္ထီးတေကာင္ကို ေမာင္း၍ လိုက္လာၾကသည္။

“သူမသြားခ်င္ဘူး၊ သူေသလိမ့္မယ္ ဆိုတာ သိေနတယ္” ဟု ကိုစိုင္းဝင္းက ေျပာသည္။

ဘာေတြ ျဖစ္လာမည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ရန္ အတြက္ ရွမ္းလူမ်ိဳး လမ္းျပ ကိုစိုင္းဝင္းႏွင့္ က်မ၏ ေျခက်င္ခရီးၾကမ္း လမ္းေၾကာင္းကို ျပန္လည္ စီစဥ္လိုက္သည္။ နာရီ အနည္းငယ္ခန႔္ ၾကာသည့္အခါ က်မတို႔ ေတာင္ေပၚရွိ စမ္းေခ်ာင္း ေဘးတြင္ ထိုင္ရင္း “အခါ” ႐ြာသားေတြ စားေသာက္ပြဲ ျပင္ဆင္ေနပုံကို ထိုင္ၾကည့္ေနခဲ့ၾကသည္။ သူတို႔က ဝက္သားကို ကင္သည္။ ေပါင္းသည္။ ဆန္ႏွင့္ေရာ၍ ဆန္ျပဳတ္ ျပဳတ္သည္။ ကင္ထားသည့္ ဝက္၏ အေရျပားက ေသြးေရာင္လို နီလာသည္။ သက္ႀကီး႐ြယ္အို အမ်ိဳးသားမ်ားက ဝိုင္းပတ္စု႐ုံးလာၾကၿပီး အမ်ိဳးသား တေယာက္က ဆန္အရက္ကို ျမႇောက္ကာ ဆုေတာင္းမဂၤလာျပဳ၍ ေသာက္လိုက္ၿပီး ရိုးရာဟင္းခြက္မ်ားထဲမွ အနည္းငယ္ ႏွိုက္စားၾက သည္။

ဒီေန႕တြင္ ဘာေၾကာင့္ ဘိုးဘြားမ်ားအား ဂါရဝ ျပဳျခင္း၊ ေတာေစာင့္နတ္မ်ားကို ပူေဇာ္ပသျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကသလဲ ဆိုတာ ကိုေတာ့ မသိပါ။ “အခါ” ႐ြာသားမ်ားသည္ မေကာင္းေသာ နတ္မ်ားက လူတို႔ကို ေႏွာင့္ယွက္ ဖ်က္ဆီးေသာ အခါ ၎တို႔၏ ဘိုးေဘးမ်ားက က်န္းမာေရး၊ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားႏွင့္ သီးႏွံအထြက္ေကာင္းေစရန္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္ ဟု ယုံၾကည္ၾကသည္။ ယခုလို အခမ္းအနားမ်ားကို တႏွစ္လွ်င္ ၉ ႀကိမ္မွ ၁၂ ႀကိမ္အထိ ျပဳလုပ္ၾကသည္ဟု သိရၿပီး တခ်ိဳ႕ကလည္း ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းကို တပတ္တႀကိမ္ ျပဳလုပ္ေလ့ ရွိသည္ဟု ေျပာၾကသည္။

က်မတို႔ကို လာထိုင္ရန္ ဖိတ္ေခၚခဲ့ၾကသည့္ အတြက္ ကမာၻလွည့္ ခရီးသည္မ်ား ေတြ႕ျမင္ခ်င္ၾကမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေတြ႕ရေလ့ မရွိသည့္ ေတာင္ေပၚ ေနတိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုမ်ား၏ သီးသန႔္ဆန္ေသာ ပြဲေတာ္ကို ျမင္ေတြ႕ခြင့္ ရခဲ့ပါ သည္။ က်မ အဲဒီမွာ တပတ္ေလာက္ ေနခဲ့စဥ္ အတြင္း ကမာၻလွည့္ ခရီးသည္ ၅ ဦးခန႔္သာ (ဘတ္စ္ကား တစီးလုံး အျပည့္ ရွိေနသည့္ တ႐ုတ္လူမ်ိဳး ဧည့္သည္မ်ားႏွင့္အတူ) ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရပါသည္။

က်ိဳင္းတုံၿမိဳ႕(ယခင္က လန္နာနိုင္ငံျဖစ္ခဲ့စဥ္က Kengtung ႏွင့္ Chiang Tung စသည့္ အမည္မ်ားျဖင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ခဲ့) သည္။ ယခင္က ေဝးလံသည့္ ကင္းစခန္းၿမိဳ႕တခု ျဖစ္ခဲ့ပုံရေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ခရီးသြား အမ်ားအျပား လာေရာက္ လည္ပတ္ ၾကမည့္ ေနရာတခု ျဖစ္လာနိုင္ေသာ အလားအလာမ်ား ရွိေနသည္။ လက္ရွိ ေရာက္ရွိလာေန သည့္ ခရီးသြားမ်ားက အေထာက္အကူ ျဖစ္မလာနိုင္ဟု ယူဆေကာင္း ယူဆနိုင္ေသာ္လည္း ရွိေနဆဲျဖစ္သည့္ အတိတ္ကာလက အမွတ္တရမ်ား အတြက္ က်မ သိခ်င္မိပါသည္။

ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈက မည္သို႔ျဖစ္လာ မည္နည္း။ တိုင္းရင္းသားမ်ား အတြက္ႏွင့္ ေရရွည္အတြက္ ျဖစ္လာနိုင္ မည္လား။ သို႔မဟုတ္ ဆင္းရဲသားမ်ားႏွင့္ ပို၍ ေဝးလံေသာ႐ြာမ်ားက လ်စ္လ်ဴရႈ ထားျခင္း ခံရထားသည့္ ထိုင္းနိုင္ငံ ေျမာက္ပိုင္းမွ ကမာၻလွည့္ ခရီးသြားမ်ား အတြက္ ထားရွိသည့္ ႐ြာတခ်ိဳ႕လို “လူသားတိရစာၦန္႐ုံမ်ား” ဟု ေဝဖန္ကဲ့ရဲ႕မႈ မ်ားတြင္ လမ္းဆုံးသြားမည္ လား။

က်ိဳင္းတုံတြင္ ေနခဲ့စဥ္အတြင္း ခ်က္ (Czech) နိုင္ငံသား တေယာက္ႏွင့္သာ ဘက္စ္ကားဂိတ္တြင္ က်မ စကားေျပာခဲ့ရ သည္။ ေ႐ႊႀတိဂံနယ္ေျမ၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ဟု သိၾကသည့္ တာခ်ီလိတ္မွ ေဈးဝယ္ၿပီး ျပန္လာသူမ်ားႏွင့္ ျပည့္ေနသည့္ ေလေအးစက္မပါေသာ အေဝးေျပးကားကို ၅ နာရီၾကာ စီးၿပီးေနာက္ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သူက ႐ြက္ဖ်င္ တဲပါေသာ ေက်ာပိုးအိတ္ကို လြယ္ထားသည္။ သက္ဆိုင္ရာက ညဘက္ေျခက်င္ ခရီးသြားျခင္းကို တားျမစ္ထား ေသာ္လည္း သူက ေတာထဲတြင္ စခန္းခ် ေနခဲ့သည္ ဟု ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ထိုေန႕ည အတြက္ ေဈးသက္သာေသာ တည္းခိုခန္းတခုတြင္ တည္းခ်င္သည္ ဟု ဆိုသည္။

ျမန္မာနိုင္ငံမွ အျခားေနရာမ်ား ကဲ့သို႔ပင္ က်ိဳင္းတုံတြင္ အမွန္တကယ္ ေဈးသက္သာေသာ တည္းခိုခန္းမ်ား မရွိပါ။ တ႐ုတ္ မိသားစုပိုင္ေသာ Law Yee Chain ဟိုတယ္တြင္ တည္းခိုခဲ့စဥ္က တညကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၀ ေပးရသည္။ ခင္းထားသည့္ ေကာေဇာေဟာင္းႀကီးက ဘာမွမလုပ္ဘဲ ထားခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ခန႔္ ရွိလိမ့္မည္ ထင္သည္။ သို႔ေသာ္ ဝန္ထမ္းမ်ား ကေတာ့ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ၾကပါသည္။ အခန္းမ်ားကလည္း က်ယ္ဝန္းၿပီး ပန္းေရာင္ သုတ္ထားသည့္ နံရံေပၚတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ ျမင္းရိုင္းမ်ားႏွင့္ ေကာင္းကင္ တမန္မ်ားပုံ ပါဝင္သည့္ အေရာင္မွိန္ေနေသာ ပိုစတာမ်ားကလည္း ၾကည့္လို႔ေကာင္းပါသည္။

တေန႕တာ အတြင္းတြင္ လုပ္နိုင္သည့္အရာက မ်ားမ်ားစားစား မရွိေသာ္လည္း ၿမိဳ႕လယ္ကို ဗဟိုျပဳ၍ အရပ္မ်က္ႏွာ အသီးသီးသို႔ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ တလွည့္ ေျခက်င္ တလွည့္ျဖင့္ သြားေရာက္နိုင္ပါသည္။ အင္၊ အခါ၊ အခူ၊ ခြန္ႏွင့္ လဝ ေက်း႐ြာမ်ားကို လည္ပတ္နိုင္ၿပီး ရင္သပ္ရႈေမာဖြယ္ ေကာင္းေသာ ေတာင္ၾကား ရႈခင္းမ်ား၊ စပါးစိုက္ခင္းမ်ားႏွင့္ ၿဗိတိသွ်ေခတ္က ေတာင္ေပၚစခန္း ျဖစ္ေသာ လြယ္ေမြၿမိဳ႕တို႔ကို ေတြ႕ျမင္နိုင္ပါသည္။

ဒါေတြ အားလုံးကို ေလ့လာဖို႔ ၄ ရက္ေလာက္ ဆိုလွ်င္ လုံေလာက္ပါသည္။ ၿမိဳ႕ထဲကို ေလွ်ာက္ၾကည့္ရန္ အခ်ိန္ အနည္းငယ္ပင္ ပိုပါလိမ့္မည္။ ၿမိဳ႕ျပင္မွ ဝကၤပါကဲ့သို႔ လမ္းငယ္ေလးမ်ား အတိုင္း သြားမည္ ဆိုလွ်င္ Mountain bike အမ်ိဳးအစား စက္ဘီးက အဆင္အေျပဆုံး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ စက္ဘီးငွားသည့္ လုပ္ငန္း မရွိေသး သျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္ စက္ဘီး ယူသြားရန္ လိုအပ္ပါလိမ့္မည္။

ေတာင္တက္ခရီး သြားမည္ ဆိုလွ်င္ လူဦးေရနည္းသည့္ အဖြဲ႕ငယ္မ်ားအတြက္ အေတြ႕အႀကဳံရွိသည့္ ဧည့္လမ္းၫႊန္ တဦးကို တရက္လွ်င္ ၈၀ဝဝဝ က်ပ္ခန႔္ ေပးရနိုင္ပါသည္။ ကိုစိုင္းဝင္း၏ Win Trekking ကေတာ့ အလြန္ေကာင္းမြန္ ပါသည္။ လုပ္ငန္း အေတြ႕အႀကဳံ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ခန႔္ရွိၿပီး ေဒသခံ ဘာသာစကား ကြၽမ္းက်င္ကာ ေတာင္ေပၚ လူမ်ိဳးစုမ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကိုလည္း ေကာင္းစြာ နားလည္သူ တေယာက္ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုစိုင္းဝင္းႏွင့္ အတူ သြားသည့္ အခါ ေနရာတိုင္းတြင္ က်မတို႔ကို လက္ဖက္ရည္ေသာက္ရန္ႏွင့္ စကားေျပာၾကရန္ ဖိတ္ေခၚသူမ်ား ေတြ႕ခဲ့ရပါသည္။ အင္ေက်း႐ြာ တ႐ြာတြင္ ႐ြာသူႀကီးအိမ္၌ က်မတို႔ အနားယူၿပီး ေန႕လယ္စာ ခ်က္စားခဲ့ၾကသည္။

ကိုစိုင္းဝင္းႏွင့္ သူ၏အလုပ္သင္ ဧည့္လမ္းၫႊန္မ်ားက စားေသာက္ရန္ အတြက္ ဟင္းခ်ိဳ၊ အသုပ္မ်ားႏွင့္ ၾကက္ဥေၾကာ္တို႔ကို ျပင္ဆင္ၾကသည္။ က်မက ႐ြာလူႀကီး၊ သူ၏ ဇနီးတို႔ႏွင့္ အတူ ထိုင္ေနခဲ့ပါသည္။ ႐ြာလူႀကီး ဇနီး၏ ညာဘက္ မ်က္လုံး ေအာက္ရွိ အေရျပားမွာ အနက္ေရာင္ျဖစ္ကာ ပူေဖာင္းမ်ား ကဲ့သို႔ ေဖာင္းေနၿပီး နီရဲေနေသာ မ်က္လုံး အတြင္းမွ ထြက္လာေသာ အရည္မ်ားကို တစ္သ်ႈးျဖင့္ သုတ္ေနပါသည္။

က်ိဳင္းတုံမွ ခြဲစိတ္ကု ဆရာဝန္တေယာက္က သူ၏ေရာဂါကို ခြဲစိတ္ကုသ ေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း မေပ်ာက္သျဖင့္ ေနာက္တႀကိမ္ ခြဲစိတ္ကုသရန္ ဆႏၵမရွိေတာ့ေၾကာင္း ကိုစိုင္းဝင္းက တဆင့္ ေျပာျပပါသည္။ သူက လက္မႈ ပစၥည္းမ်ား ထည့္ထားသည့္ ဘူးငယ္ေလးတခု ယူလာျပ၍ က်မက ေခါင္းစည္း ပုဝါတထည္ ဝယ္ယူ အားေပးလိုက္ၿပီး ေနာက္ ထပ္လည္း ေရာင္းေကာင္းပါေစဟု ဆုေတာင္းေပးခဲ့သည္။

က်မ တည္းခိုေနသည့္ ရက္သတၱတပတ္ အတြင္း ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရသည့္ သက္ႀကီး႐ြယ္အို အမ်ိဳးသမီးႀကီးမ်ား အနက္ ႐ြာသူႀကီး၏ ဇနီးလည္း တဦးအပါအဝင္ ျဖစ္ပါသည္။ “အခါ” ႐ြာသားမ်ား၏ စားေသာက္ပြဲတြင္ က်မ၏ ပတ္ဝန္းက်င္၌ ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ မိန္းမငယ္ေလးမ်ားကို သာေတြ႕ရသည္။ အသက္ ၄၀ ေက်ာ္အ႐ြယ္ဟု ယူဆရသူ အနည္းငယ္သာ ရွိသည္။ တခ်ိဳ႕ အမ်ိဳးသမီးမ်ားက ၎တို႔တြင္ ကေလး ၈ ေယာက္မွ ၁၅ ေယာက္အထိ ရွိေနျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အနည္းငယ္ ႂကြားဝါၾကၿပီး သူတို႔၏ ယဥ္ေက်းေသာ ေမးခြန္းမ်ားကို က်မက ျပန္ေျဖသည့္ အခါ သေဘာက်ကာ ေနာက္ေျပာင္ၾကသည္။ က်မကို “တေယာက္တည္းလား” ဟု တခ်ိဳ႕က ေမးၾကသည္။ “မင္းရဲ႕မိသားစုေတြေရာ ဘယ္မွာလဲ” ဟု ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္သည္။

“အခါ” အမ်ိဳးသမီး ေဖာင္ေဒးရွင္း၏ စစ္တမ္း တခုတြင္ ေက်းလက္ျပည္သူမ်ား၏ ပ်မ္းမွ်သက္တမ္းမွာ ၄၃ ႏွစ္သာ ရွိၿပီး က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ နည္းပါးျခင္း၊ အာဟာရ မျပည့္ဝျခင္း၊ ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာ ေနထိုင္ အသက္ေမြးရျခင္းႏွင့္ ေခတ္ႏွင့္ ညီေသာ အခြင့္အလမ္းမ်ား နည္းပါးျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။

ထိုေဖာ္ျပခ်က္သည္ ရွမ္းျပည္နယ္ အေရွ႕ပိုင္းအတြက္ မွန္ကန္ေနပါသည္။ ျမန္မာနိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွ စ၍ ကူမင္တန္မ်ား၏ သိမ္းပိုက္မႈႏွင့္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ သိမ္းပိုက္ထားစဥ္ အပါအဝင္ အခ်ိန္ကာလ မ်ားစြာကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရ ေသာ္လည္း အခါ႐ြာမ်ားသည္ စိုက္ပ်ိဳးေရးျဖင့္ အသက္ေမြးရသည့္ ႐ြာမ်ားအျဖစ္သာ ဆက္လက္ က်န္ရွိေနပါေသးသည္။

စားေသာက္ပြဲ အတြက္ အမ်ားစုက အမဲလိုက္ ေနခဲ့ၾကသည္ ဟု သိထားရေသာ္လည္း အမ်ိဳးသား အေရအတြက္ နည္းသည္ကို က်မ သတိထားမိသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေခါင္းငိုက္စိုက္ခ်ရင္း လက္ဗလာျဖင့္ ခ်ဳံပုတ္မ်ားထဲမွ ျပန္ထြက္ လာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

“အခါ” လူမ်ိဳး တေယာက္မွ် မဲနယ္ေရာင္ ရိုးရာဝတ္စုံ မဝတ္သည္ကိုလည္း က်မ သတိျပဳမိသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ကလည္း ပုတီးေစ့မ်ား၊ ေငြျပားမ်ားျဖင့္ ဆင္ယင္ထားသည့္ ေခါင္းေပါင္း ေပါင္းထားသူ တေယာက္မွ် မေတြ႕ရပါ။ အားလုံးက က်ိဳင္းတုံေဈးတြင္ အလြယ္တကူ ဝယ္ယူနိုင္သည့္ ေဈးခ်ိဳၿပီး အသုံးဝင္ေသာ အဝတ္အထည္မ်ား ျဖစ္သည့္ တီရွပ္မ်ား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားက ခ်ည္လုံခ်ည္မ်ား၊ အမ်ိဳးသားမ်ားက ေဘာင္းဘီရွည္မ်ား ဝတ္ဆင္ ထားၾကသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ အမွတ္တမဲ့ ေနေလ့ရွိေသာ နိုင္ငံျခားသား ခရီးသြားမ်ားက အြန္းလိုင္းမွ ခရီးသြားဖိုရမ္မ်ားတြင္ “အခါ” လူမ်ိဳးမ်ား၏ ရိုးရာမွာ ေခတ္မီျခင္း သို႔မဟုတ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲထားျခင္း ျဖစ္ၿပီး အစစ္အမွန္ မဟုတ္ စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ေရွ႕ပိုင္းတြင္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္လာေသာ ခရီးသြားလုပ္ငန္း၏ အလားအလာက ဝင္ေရာက္ လာေသာ နိုင္ငံျခား ခရီးသည္မ်ား၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ေက်းလက္ျပည္သူမ်ား ကိုယ္တိုင္၏ အမူအက်င့္မ်ား၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား ေပၚတြင္ မူတည္ေနပါသည္။

လမ္းၫႊန္

တာခ်ီလိတ္မွ ဘတ္စ္ကားမ်ားသည္ နံနက္ ၈ နာရီတခ်ိန္ႏွင့္ ေန႕ခင္းတခ်ိန္ ထြက္ပါသည္။ လက္မွတ္ ေဈးႏႈန္းမွာ ၁ ေသာင္း က်ပ္ ျဖစ္ပါသည္။

တာခ်ီလိတ္ (သို႔) ဟဲဟိုးႏွင့္ က်ိဳင္းတုံသို႔ ပ်ံသန္းသည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္း အနည္းငယ္ရွိၿပီး ခရီးစဥ္တေၾကာင္း အတြက္ ေဒၚလာ ၅၀ ခန႔္ ကုန္က်မည္ ျဖစ္သည္။ ေလယာဥ္ အခ်ိန္ဇယား အတြက္ Air KBZ ႏွင့္ ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္းလိုင္း မ်ားတြင္ စုံစမ္းနိုင္ပါသည္။ လက္ရွိတြင္ နိုင္ငံျခားသားမ်ားအား က်ိဳင္းတုံ ဧရိယာကို ေက်ာ္လြန္၍ သြားခြင့္ မျပဳထားပါ။

အစားအေသာက္

က်ိဳင္းတုံမွ အစားအေသာက္မ်ားသည္ ျမန္မာ နိုင္ငံတြင္ သာမန္အဆင့္ မကပါ။ နံနက္စာ အတြက္ ၿမိဳ႕လယ္ မနက္ေဈး တြင္ ဂ်ဳံေခါက္ဆြဲ (သို႔) ဖက္ထုပ္ ျပဳတ္၊ ဘိန္းမုန႔္၊ ပလာတာႏွင့္ တျခား အစားအစားမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ေန႕လယ္စာႏွင့္ ညစာအတြက္ Lod Htin Lu စားေသာက္ဆိုင္တြင္ တ႐ုတ္အစား အစာမ်ား ရနိုင္ပါသည္။ ေနာင္တုံကန္ အေရွ႕ကမ္းရွိ Don’t Forget စားေသာက္ဆိုင္တြင္ လတ္ဆတ္ေသာ သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္ႏွင့္ ေရခဲမုန႔္မ်ား ရနိုင္ပါသည္။

ညအိပ္ညေန

ၿမိဳ႕လယ္ရွိၿပီး သန႔္ရွင္း၍ ေဈးသက္သာေသာ အခန္းမ်ားတြင္ တည္းခိုလိုပါက Law Yee Chain ဟိုတယ္ႏွင့္ Sam Yweat ဟိုတယ္တို႔ ရွိပါသည္။ ခရီးသြား ရာသီေပၚ မူတည္၍ တညလွ်င္ ေဒၚလာ ၂၀ မွ ၅၀ အထိ ေပးရသည္။ Sam Yweat တည္းခိုခန္းသည္ တညလွ်င္ ၁၅ ေဒၚလာသာ က်ၿပီး ၿမိဳ႕ျပင္ ေလဆိပ္လမ္းေပၚတြင္ တည္ရွိသည္။ The Princess ဟိုတယ္၏ တညတည္းခိုခမွာ ေဒၚလာ ၄၀ ျဖစ္သည္။

The Irrawaddy - Burmese Edition

No comments:

Post a Comment