ေသာၾကာေန႔၏ ညေနခင္း႐ံုးဆင္းခ်ိန္သို႔ ေရာက္ရွိေတာ့ မည္ျဖစ္သည္။ ခါတိုင္း ေသာၾကာေန႔မ်ားႏွင့္မတူဘဲ ယခု တစ္ပတ္၏ ေနာက္ဆံုးေသာ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားကို ထမ္းရြက္ရျခင္းသည္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ေပါ့ပါးသလို ခံစား ေနရသည္။ အေၾကာင္းမွာ တနဂၤေႏြတစ္ရက္သာ ႐ံုးပိတ္ခဲ့ ေသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကုမၸဏီႀကီးသည္ စေနေန႔ကိုပါ ႐ုံးပိတ္ ရက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ေပးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဝန္ထမ္းမ်ား၏ လူမႈေရး၊ က်န္းမာ ေရး စသည့္ ကိစၥအဝဝအတြက္ တစ္ပတ္လွ်င္ ႏွစ္ရက္ အနားရမည္ဟူေသာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္အပါအဝင္ ဝန္ထမ္းမ်ားအားလံုး ေပ်ာ္မဆံုးျဖစ္ေနၾကသည္။ စဥ့္ကူး၊ မတၱရာ အစရွိသည့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးႏွင့္ မနီးမေဝးေသာ ၿမိဳ႕ရြာမ်ားမွလာ၍ မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ အေဆာင္ေနၿပီး အလုပ္ လုပ္ကိုင္ေနၾကေသာ ဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္လည္း စေန၊ တနဂၤေႏြ ႏွစ္ရက္သည္ အိမ္အလြမ္းေဝဒနာမ်ားကို ေျဖသိမ့္ရန္အတြက္ အခ်ိန္လံုေလာက္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း မေရာက္တာၾကာၿပီျဖစ္ေသာ မိဘမ်ား ရွိရာ ဇာတိခ်က္ေၾ<ြက ေရေတာ္ေျမသို႔ျပန္ရန္ စိတ္အား ထက္သန္ေနမိေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္ရာသီ မွာ ျပန္ရမည္ကိုကား မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေသးေပ။
႐ုံးဆင္းခ်ိန္ေရာက္ၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆရာ့ကို ႏႈတ္ဆက္ရန္ ဆရာ့႐ုံးခန္းသို႔ ကြၽန္ေတာ္သြားေရာက္ခဲ့သည္။ ဆရာသည္ သူ႔အခန္းထဲတြင္ရွိေသာ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ ေတးသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကိုဖြင့္လ်က္ စိတ္လိုလက္ရရွိစြာ လိုက္လံဆိုညည္းေနေလသည္။ ဆရာသည္ သီခ်င္းအေပၚ မွာ မည္မွ်အာ႐ံုစူးစိုက္ေနသည္မသိ။ ကြၽန္ေတာ္ဝင္လာ သည္ကိုပင္ သတိမူမိပံုမေပၚေပ။ သူလိုက္၍ ဆိုညည္းေန ေသာ သီခ်င္းမွာ အဆိုေတာ္ခင္ေမာင္တိုး၏ ဆယ္လမြန္ ငါးတို႔အျပန္သီခ်င္းျဖစ္သည္။ ထိုသီခ်င္းကို ၾကားမိတိုင္း တစ္ခုခုကို လြမ္းသလိုလို၊ အားအင္ေတြရွိလာသလိုလို ကြၽန္ေတာ္ ခံစားရေလ့ရွိသည္။ အထူးသျဖင့္ စာဖတ္ျခင္း၏အက်ဳိးေက်းဇူးေၾကာင့္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ား ေရးသားထား ၾကေသာ ဆယ္လမြန္ငါးတို႔၏ ဘဝျဖတ္သန္း ေနထိုင္ ရွင္သန္ၾကပံုမ်ားကို သိခြင့္ရခဲ့၍ ထိုသီခ်င္းကို ပို၍ႀကိဳက္ႏွစ္ သက္ခဲ့သည္။
သီခ်င္းအဆံုးမွာ ဆရာသည္ ကြၽန္ေတာ့္ကို မျပန္ ေသးဘူးလားဟူေသာအၾကည့္ျဖင့္ စကားဆိုေလသည္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ဆရာ့ကို လာႏႈတ္ဆက္တာပါဟူေသာ အၿပံဳးျဖင့္ ျပန္လည္စကားဆိုမိသည္။ ဆရာႏွင့္ကြၽန္ေတာ္ ႏွစ္ေယာက္စလံုး အိမ္မျပန္ၾကေသးဘဲ ေထြရာေလးပါး စကားေျပာၾကရင္း ဆရာနားေထာင္ေနေသာ သီခ်င္းအေၾကာင္း သို႔ ေရာက္ရွိသြားသည္။ ဆရာက အဆိုေတာ္ခင္ဝမ္း၏သီခ်င္းေတြထဲမွာ ဒီဆယ္လမြန္ငါးတို႔အျပန္ သီခ်င္းကို အႀကိဳက္ဆံုးဟု ဆိုေလသည္။
ကြၽန္ေတာ္က ခင္ေမာင္တိုး၏သီခ်င္းမဟုတ္ဘူးလား ဟုေမးေတာ့ ဆရာက ကြၽန္ေတာ့္ကိုေခါင္းခါျပ၍ ''မဟုတ္ ဘူးကြ။ ဒီသီခ်င္းကို ၁၉၈၁ ခုႏွစ္ေလာက္က အဆိုေတာ္ ခင္ဝမ္းက ကိုယ္တိုင္ေရး ကိုယ္တိုင္ဆိုခဲ့တာ။ မင္းေျပာတဲ့ အဆိုေတာ္ခင္ေမာင္တိုးက ေနာက္မွျပန္ဆိုတာ။ ေအးေလ မင္းကငယ္ေသးေတာ့ ခင္ေမာင္တိုးျပန္ဆိုတဲ့အခ်ိန္က်မွ နားေထာင္ဖူးမွာေပါ့''ဟုဆိုရင္း သီခ်င္းကိုအစမွ ျပန္ဖြင့္ျပ သည္။ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ဖြဲ႕သီ၍ ၿငိမ့္ေညာင္းလွေသာ ဂီတအသံျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားေသာ အဆိုေတာ္ခင္ဝမ္း ၏ ထိုသီခ်င္းသည္ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲသို႔ အတိုင္းအဆမရွိ ဝင္ေရာက္ေနရာယူေနေတာ့သည္။ သီခ်င္းၿပီးဆံုးသြား၍ ပိတ္လိုက္ေသာ္လည္း ဆရာႏွင့္ကြၽန္ေတာ္ စကားမေျပာ ျဖစ္ဘဲ ကိုယ့္အေတြးႏွင့္ကိုယ္ ရြက္လႊင့္ေနမိၾကသည္။
အခ်ိန္ဟူေသာ ဒီေရလိႈင္းတံပိုးသည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆရာတပည့္ႏွစ္ဦး၏ အေတြးကမ္းစပ္ကို တအိအိ ပုတ္ခတ္ ေနသည္။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္၏ ေခၚေဆာင္ရာေနာက္သို႔ တေကာက္ေကာက္လိုက္ပါေနေသာ္လည္း အိမ္ျပန္ခ်ိန္ တန္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ျပန္ေနက်လမ္းျဖစ္ေသာ္လည္း ဒီေန႔မွ သတိထား၍ အိမ္ျပန္ရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေဘးဘီဝဲယာ မ်ားကို ကြၽန္ေတာ္ သတိထားၾကည့္မိသည္။ ဆယ္လမြန္ငါး အမ်ားႀကီးကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည္။
တခ်ဳိ႕တေလ ေရဆန္ကိုအန္တု ကူးျဖတ္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ေရစုန္မွာေမ်ာရင္း ရွာေဖြေနၾကသည္။ တခ်ဳိ႕ ကေတာ့ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေရဆန္လမ္းကို မရပ္မနားကူးခတ္ ေနၾကသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ တစ္ဘဝတာအတြင္း ေရဆန္လမ္းကို မလြဲမေသြ ကူးခတ္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။မည္သူေတြ ေရဆန္ကိုအန္တု၍ လိုရာခရီးကို အေရာက္ သြားႏိုင္ၾကမည္နည္း။ မည္သူေတြ လမ္းခုလတ္မွာ က်႐ံႈး ၾကရမည္နည္း။ ေသခ်ာသည့္အေျဖသည္ကား မရွိ။ ရြာက အမ်ဳိးမ်ား အလည္လာတိုင္းၾကားရေလ့ရွိသည့္ ''မင္းညီေလး က ကိုရီးယားမွာ အလုပ္သြားလုပ္ေနတာေလ။ မင္းအစ္ကို က ထိုင္းမွာအလုပ္သြားလုပ္ေနတာ သံုးႏွစ္ရွိၿပီေလ။ ရာသီ ဥတုကေဖာက္ျပန္ေနေတာ့ စပါးခင္းေတြ ေရျမဳပ္၊ ပဲခင္းက အထြက္မေကာင္းေတာ့ မင္းဦးေလးေတာင္ ႏြားႏွစ္ေကာင္ ေရာင္းၿပီး မေလးရွားကို အလုပ္သြားလုပ္ေနရတာ'' စတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ေဆြမ်ဳိးညာတိေတြကေရာ ေရဆန္မွာ မည္မွ် ကူးခတ္ေနၾကရမည္နည္း။ ဇာတိခ်က္ေၾ<ြက ေမြးရပ္ေျမကို စြန္႔ခြာၿပီး မက်င္လည္ဖူးသည့္ သူစိမ္းနယ္ပယ္မွာ မည္မွ် ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းစြာ ကူးခတ္ေနၾကရမည္နည္း။ သူတို႔ ဘယ္အခ်ိန္မွာ အိမ္ျပန္ႏိုင္ၾကမည္နည္း။ ကြၽန္ေတာ့္အေတြး ေပါင္းမ်ားစြာသည္ နီရြန္မီးေရာင္စံုမ်ားၾကားတြင္ ေျပးလႊား ေနေတာ့သည္။
ျပန္႔က်ဲေနေသာအေတြးမ်ားသည္ အႏွစ္ႏွစ္အလလ ေမ့ေလ်ာ့ထားခဲ့ေသာ ကိုယ့္ဘဝထံသို႔ အမွတ္မထင္ ခ်င္းနင္းဝင္ေရာက္မိသည္။ ဘဝတစ္ခု၏ စားဝတ္ေနေရး ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ စုန္လိုက္ဆန္လိုက္ျဖင့္ ႐ုန္းကန္ေနရေသာ ကြၽန္ေတာ္ ဘာေတြရွာေဖြၿပီးခဲ့ၿပီလဲ။ကိုယ့္ဇာတိရပ္ရြာအတြက္၊ ကိုယ့္အမ်ဳိး၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအတြက္ မည္မွ်စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ပါၿပီလဲ။ တိုင္းျပည္အတြက္ အုတ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင့္ျဖစ္ခဲ့ပါၿပီလား။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေမးမိေသာ ေမးခြန္းမ်ားကိုပင္ ကြၽန္ေတာ္မေျဖႏိုင္ေပ။သည့္အတြက္ ကံကိုေတာ့ ႐ိုးမယ္မဖြဲ႕ခ်င္။ ဆယ္လမြန္ငါး ေတြကေတာ့ သူတို႔အမ်ဳိး၊ သူတို႔ဇာတိအတြက္ မရဏကို ဂ႐ုမထားဘဲ ေရဆန္ကိုကူးျဖတ္၍ အလုပ္ႏွင့္ သက္ေသျပ ခဲ့ၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ္က ကိုယ့္အမ်ဳိး၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအတြက္ မဆိုထားဘိ ကိုယ့္အတြက္ကိုပင္ လက္ပန္းက်ခ်င္ေနသည္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက
သင္...ေသသြားေသာ္
သင္ဖြားေသာေျမ သင္တို႔ေျမသည္
အေျခတိုးျမႇင့္ က်န္ေကာင္းသင့္၏ဟု ''သင္ေသ သြားေသာ္''ကဗ်ာထဲတြင္ မွာတမ္းေျ>ြခခဲ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ က ကိုယ့္ရပ္ရြာ၊ ကိုယ့္ေဒသကို တိုးတက္တာျမင္ခ်င္သည္ဟု ဆိုေလ့ရွိၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာ အတြက္ မည္မွ်စြမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီးၿပီလဲဟူသည့္ ေမးခြန္းကို ေတာ့ ေျဖႏိုင္သူ အလြန္နည္းပါးေပလိမ့္သည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံတြင္ ဆယ္လမြန္ငါးမ်ား မ်ားစြာ ရွိသည္။ ေရစုန္မွာမရွာေဖြဘဲ ျဖစ္သလိုေမွ်ာလိုက္ရင္း ဝဲဂယက္မွာ ေပ်ာက္ပ်က္သြားသူမ်ားလည္းရွိသည္။ ေရစုန္ မွာရွာေဖြၿပီး ေရဆန္ကို အန္တုေနၾကသူမ်ားလည္းရွိသည္။ ေရစုန္ေရဆန္လမ္းႏွစ္သြယ္မွာ ကူးလူး႐ုန္းကန္ေနရသူ မ်ားစြာလည္းရွိသည္။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ၊ ကိုယ့္လူမ်ဳိးအတြက္ ေရဆန္ကိုအန္တု မရဏႏွင့္ စစ္ခင္းခဲ့ၾကသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ေရဆန္လမ္းကို ျဖတ္ကူးလာမည့္ ဆယ္လမြန္ငါးမ်ားကို ေစာင့္ဖမ္းၾကမည့္ ဝက္ဝံႀကီးမ်ားစြာ လည္းရွိသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဆယ္လမြန္ငါးမ်ားကဲ့သို႔ ေရဆန္ကိုအန္တု၍ မလြဲမေသြကူးခတ္ၾကရမည္ကေတာ့ အေသအခ်ာပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ေရေတာ္သား
No comments:
Post a Comment