Latest News

Saturday, May 26, 2018

ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ဦးကိုကိုၾကီးေရးတဲ့ ဦးႏုအေၾကာင္း

 ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘဘႏုကို လူခ်င္း မျမင္ဘူးခင္မွာတုန္းက ၾကားရတဲ့ ဟာေတြက ဘဝရွင္ မင္းတရားၾကီးတို႔၊ တိုင္းျပည္ကို လက္ညိဳးထိုးေရာင္းစားေသာ ဦးႏုတို႔၊ ျပည္ေျပး ဦးႏုတို႔ စသည္ျဖင့္ေပါ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ တစ္ခါ ျပည္ေတာ္သာ စီမံကိန္းဆိုရင္လည္း လူတစ္ကိုယ္ တိုက္တစ္လံုး ကားတစ္စီး ေငြငါးရာနဲ႔ ျပည္သူေတြကို မစားရ ဝခမန္းေတြ ေျပာၿပီး မဲဆြယ္တယ္တို႔ ဆိုတာမ်ိဳးေတြပဲ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ မေကာင္းတဲ့ ဟာေတြပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကားခဲ့ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူခ်င္းစေတြ႔တဲ့ အခါက်ေတာ့ တစ္ခ်ိန္တုန္းက ႏိုင္ငံေတာ္မွာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးဆိုတာ ဟုတ္မွ ဟုတ္ရဲ႕လားလို႔ သံသယျဖစ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူ႔ကို ၾကည့္လိုက္ရင္ စြတ္က်ယ္အကႌ်ကို အေပၚကေန တိုက္ပံု ထပ္ ဝတ္ထားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေအာက္က ပုဆိုးကြက္တံုးနဲ႔။ တကယ့္ကို ဘႀကီးတစ္ေယာက္ အဖိုးတစ္ေယာက္ကို ေတြ႕လိုက္ရသလိုပဲ။ စကားေျပာရင္လည္း ဘယ္ေလာက္ပဲ ငယ္တဲ့သူေတြနဲ႔ ေျပာေျပာ သူ႔ကိုယ္သူ ကၽြန္ေတာ္၊ တစ္ဘက္လူကို ခင္ဗ်ား လို႔ သံုးၿပီးေျပာတယ္။ ေနာက္ လက္မွတ္ထိုးရင္ ေမာင္ႏု လို႔ ထိုးတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒါက ဘဘႏုနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သိသိသာသာ သတိထားမိတဲ့ အခ်က္ေတြေပါ့။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံေရး လုပ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ဘဘႏုအိမ္ကို သြားၿပီး ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတာေလး တစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိတယ္။ အဲဒါ ၁၉၈၈၊ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံု ျဖစ္ၿပီး အာဏာမသိမ္းခင္ စက္တင္ဘာ လဆန္းေလာက္မွာ ျဖစ္မယ္ ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာတာက “ဒီမွာ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အႏွံ႔ ဆႏၵျပတာေတြကလည္း လူေတြအရမ္းကို ပင္ပမ္းေနၾကၿပီ၊ ပစ္တာခတ္တာေတြေၾကာင့္ ေသတာေတြလည္း ေသ၊ ေသြးထြက္သံယိုေတြလည္း မ်ားေနေတာ့ ဘဘႏုတို႔ ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီးေတြ အေနနဲ႔၊ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ ေဟာင္းေတြ အေနနဲ႔ တစ္ခုခုေတာ့ ဝင္ၿပီး ရပ္သင့္ၿပီ” ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားၿပီး အႀကံေပးၾကတယ္။ ဆံုးေအာင္ နားေထာင္ၿပီးေတာ့မွ သူ ေခါင္းေလး တညိတ္ညိတ္နဲ႔ “ေအးဗ်ာ ကၽြန္ေတာ္လည္း တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္ဖို႔ စဥ္းစားထားတယ္။ ဒီလ မကုန္ခင္ေတာ့ လုပ္ျဖစ္မယ္ ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အလုပ္အမွဴေဆာင္ေတြကိုေတာင္မွ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာရေသးဘူး။

အဲေတာ့ လုပ္ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ကို အရင္ဆံုး အသိေပးပါ့မယ္” လို႔ ေျပာတယ္။ အဲလို ေျပာတဲ့ အေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကိုယ့္ဘာသာ အတိတ္ေကာက္လိုက္ၾကတယ္။ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္လိုက္ၾကတယ္။ အဲဒီ့ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ၾကားျဖတ္အစိုးရ ဖြဲ႔စည္းေရးပဲ ေတာင္းေနတဲ့ အခ်ိန္။ တကယ္လို႔ ဦးႏုက အဲဒီ့အခ်ိန္မွာ သူ တစ္ခုခု လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ တို႕က သူ႔ကို ေထာက္ခံသင့္တယ္။ ဒါမွ ႏိုင္ငံေရးက ပံုစံေျပာင္းသြားမယ္။ အခုကေတာ့ ဟို ၿမိဳ႕ပတ္ၿပီး ဆႏၵျပတဲ့သူေတြလည္း တစ္ပတ္၊ ႏွစ္ပတ္၊ သံုးပတ္ ပတ္ၿပီး ဆႏၵျပေနၾကတာပဲ။ ဘာမွ ထပ္ၿပီး လုပ္စရာ မရွိေတာ့ဘူး။ တစ္ႏိုင္ငံလံုးလည္း ဆႏၵျပၿပီးၿပီ။ သပိတ္စခန္းေတြလည္း ဖြင့္ထားၾကၿပီ။ ဆိုေတာ့ ဦးႏုထြက္လာရင္ ေထာက္ခံဖို႔ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ႏိုင္ငံလံုးကို အုပ္စုေတြ ခြဲထြက္ၿပီး လွ်ိဳ႕ဝွက္ စည္းရံုးေရး လုပ္ၾကတာေပါ့။ ဆိုေတာ့ ဒီအေၾကာင္းကေတာ့ ေျပာရင္ အေသးစိတ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာရမယ့္ ကိစၥေတြ ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စက္တင္ဘာ ကိုးရက္ေန႔ ေတာင္ငူ ေရႊဆံေတာ္ဘုရား သပိတ္စခန္းကို ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ဦးႏု စင္ၿပိဳင္အစိုးရ ေၾကျငာတယ္ဆိုတာကို သတင္းရတယ္။

ညေနက်ေတာ့ အဲဒီ့ စင္ၿပိဳင္ အစိုးရထဲကေနၿပီးေတာ့ ဦးေအာင္ေရႊ ႏုတ္ထြက္တယ္၊ ဦးတင္ဦး ႏုတ္ထြက္တယ္ အစရွိသျဖင့္ေပါ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကားရတယ္။ အဲဒီ့သတင္းေတြ ၾကားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခရီးစဥ္ကိုဖ်က္ၿပီး ရန္ကုန္ကို ျပန္လာၾကတယ္။ အဲဒီ့မွာ ဘဘႏုဆီကေန ထူးထူးဆန္းဆန္း ၾကားရတဲ့ ဟာေလးက ေခ်ႏွစ္ေခ် ဝါဒ ဆိုတာကို ၾကားခဲ့ရတယ္။ အဲဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ လက္စားမေခ်ဘူး၊ သင္ပုန္းေခ်မယ္။ တစ္ဖက္ကက်ေတာ့ စင္ၿပိဳင္ အစိုးရ ေၾကျငာတယ္ဆိုတာကို ေနာက္ပိုင္း ဘဘႏုနဲ႔ သြားေတြ႔ၿပီး ေဆြးေႏြးတဲ့ အခါမွာ “ဘဘႏု ဒီ စင္ၿပိဳင္ အစိုးရ ေၾကျငာမယ့္ ဟာကို က်န္တဲ့လူေတြနဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ မတိုင္ပင္သလဲ” လို႔ ေမးေတာ့။ ဘဘႏု ေျပာတာ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိေနေသးတယ္ “ဒါ ႏိုင္ငံေတာ္ သစၥာေဖာက္ဖ်က္မႈ ဗ် ” တဲ့။

ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အဲဒီ့အခ်ိန္က ၁၉၇၄ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္ထားတဲ့ အစိုးရတစ္ရပ္ ရွိေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ စင္ၿပိဳင္ အစိုးရ ဖြဲ႕တဲ့ဟာက ႏိုင္ငံေတာ္ သစၥာေဖာက္ဖ်က္မႈပဲ။ ဘဘႏု ေျပာလိုက္တဲ့ အခါက်မွ ဒီ စင္ၿပိဳင္အစိုးရ ဖြဲ႔စည္းေၾကာင္း ေၾကျငာလိုက္တဲ့ ဟာက ႏိုင္ငံေရးေဆာင္ရြက္မႈေတြထဲမွာ အျပင္းထန္ဆံုးနဲ႔ အျမင့္ဆံုး ထိုးႏွက္ခ်က္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိလိုက္ရတယ္။ သာမာန္အားျဖင့္ ၾကည့္ရင္ ဘဘႏုဟာ ပုတီးသမား၊ ဘာသာေရးသမားလို႔ ထင္ရေပမယ့္ တစ္ဖက္က သူ႔ သမိုင္းေၾကာင္းအရ၊ ႏိုင္ငံေရးအရ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ရွိတဲ့ ကိစၥေတြကို ေဆာင္ရြက္တဲ့ ဆံုးျဖတ္တဲ့ ေနရာမွာေတာ့ အခုေျပာေနတဲ့ တင္းမာတယ္ဆိုတဲ့ လူေတြထက္ အျပင္းထန္ဆံုး အမာဆံုး ႏိုင္္ငံေရးေဆာင္ရြက္ခ်က္ကို စင္ၿပိဳင္အစိုးရဖြဲ႔စည္းၿပီးေတာ့ သူလုပ္ခဲ့တယ္။ မေအာင္ျမင္ေတာ့လည္း ၿပံဳးၿပံဳး ၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ ေအးေအးေလးနဲ႔ “ေအးေပါ့ဗ်ာ လူသံုးဆယ့္ခုႏွစ္သန္းရဲ႕ ကံၾကမၼာကို ေမာင္ႏု တစ္ေယာက္တည္း ဘယ္တတ္ႏိုင္ပါ့မလဲ” ဆိုတဲ့ ဟာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပန္ၿပီးေတာ့ ၾကားေယာင္ေနမိတယ္။ တစ္ဖက္ကက်ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအရ အျပင္းထန္ဆံုး ထိုးႏွက္ခ်က္ကို လုပ္လိုက္ေပမယ့္ တစ္ဖက္မွာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာေနတဲ့ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးဆိုတာ အဲဒီတုန္းက တြင္က်ယ္တဲ့ ေခတ္စားတဲ့ စကားလံုးမဟုတ္ေသးဘူး။

ဒါေပမယ့္ အဲဒီ့အခ်ိန္ကတည္းက ဘဘႏုက ေခ်ႏွစ္ေခ် ဝါဒ ဆိုတာကို ေျပာခဲ့တယ္။ လက္စားမေခ်၊ သင္ပုန္းေခ်ဖို႔ဆိုတဲ့ အနာဂါတ္ကို ဦးတည္တဲ့ ေဆာင္ရြက္မႈေတြနဲ႔ သြားဖို႔ပဲ။ အဲေတာ့ ဘဘႏုဆီကေန ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံေရးပညာေတြ အမ်ားႀကီး ရလိုက္သလို စိတ္ေနစိတ္ထားကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရလိုက္တယ္။ အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့ သူ႕ရဲ႕ စင္ၿပိဳင္အစိုးရကို ဖ်က္သိမ္းေပးရမယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ၿခိမ္းေျခာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ သူ႕ရပ္တည္ခ်က္ကို သူ မစြန္႔လႊတ္ဘူး။ သူ႔စင္ၿပိဳင္ အစိုးရကို သူ ဖ်က္မေပးႏိုင္ဘူး။ ဦးေနဝင္းက ၁၉၆၂ အာဏာသိမ္းခဲ့တာ မွားပါတယ္လို႔ ဝန္ခံရင္ စင္ၿပိဳင္အစိုးရကို ဖ်က္ေပးမယ္။ အဲသလိုမွ မဟုတ္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ဖ်က္မေပးႏိုင္ဘူး။ သတ္​လိုက သတ္၊ ​ျဖက္လိုက ျဖက္၊ ဦး မၿဖံဳ၊ လံုးဝ မၿဖံဳ၊ နည္းနည္းေလးမွ မၿဖံဳပါ ဆိုတဲ့ ဘဘႏုရဲ႕ ျပတ္သားတဲ့ ေၾကျငာခ်က္ကိုလည္း ခုေနမွာ ျပန္ၿပီး ျမင္ေယာင္ေနမိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ပဲ သူ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္နဲ႔ အဖမ္းခံရတယ္။ တစ္ခ်က္ကေလးမွ ေနာက္တြန္႔ မသြားဘဲနဲ႔ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္အထိ သူ႔ရပ္တည္ခ်က္အေပၚမွာ ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ႔ သူ ရပ္တည္သြားခဲ့တယ္။ အဲဒီ့မွာ သူ႔ရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားကို ဘာေတြ႔လိုက္ရလဲ ဆိုေတာ့ စင္ၿပိဳင္အစိုးရ ေၾကျငာတုန္းကလည္း ငါ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ မျဖစ္ ျဖစ္ေအာင္ ဒီအာဏာကို မရ ရေအာင္ ျပန္ၿပီးေတာ့ ယူမယ္။ ဒါ ငါ့ အခြင့္အလမ္းပဲ ဆိုတာမ်ိဳး ေလာဘေဇာတိုက္ၿပီး ေၾကျငာခဲ့တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ အခိုင္အမာ ေျပာရဲတယ္။ အဲဒီ့အခ်ိန္မွာ သူေျပာသြားတဲ့ စကားရွိတယ္။ ဘဘႏုက ပြဲလန္႔တုန္း ဖ်ာခင္းတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ဝိုင္းၿပီး တုိက္ခိုက္ၾကတာေတြ ရွိေတာ့ ဘာမွလည္း စိတ္မဆိုးဘူး။ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးပဲ ျပန္ေျပာခဲ့တယ္။

“ဟုတ္ပါတယ္ ကၽြန္ေတာ္ ဖ်ာခင္းတာပါ” တဲ့။ ဒါေပမယ့္ “ကၽြန္ေတာ္ထုိင္ဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ေမာင္တို႔ မယ္တို႔ ထိုင္ဖို႔ ခင္းေပးတာပါ” တဲ့။ ဆိုေတာ့ သူ စင္ၿပိဳင္အစိုးရ ေၾကျငာစဥ္တုန္းကလည္း ဘယ္ရာထူးႀကီး ဘယ္အာဏာႀကီး ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ေလာဘမပါသလို မေအာင္ျမင္တဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ပဲ။ ဒီေလာက္ ငါ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာ၊ အားခဲထားတာ မျဖစ္ရေကာင္းလား ဆိုတဲ့ မေက်နပ္စိတ္၊ ေဒါသစိတ္ မျဖစ္ဘူး။ သူလုပ္စရာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေရးတာဝန္တစ္ခုကို သူ လုပ္တယ္။ အဲဒီ့အေပၚလည္း ေလာဘစိတ္ ေဒါသစိတ္ မထားဘဲနဲ႔ က်န္တဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ သူ႔ရဲ႕ ဘာသာေရးယံုၾကည္မႈအေလ့အက်င့္ကို ေလ့က်င့္ၿပီးေတာ့ ေနာင္ဘဝအတြက္၊ သံသရာအတြက္ လုပ္သြားတယ္။ ဘာမွ ေလာဘ ေဒါသ မပါဘဲနဲ႔ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တယ္လို႔ ယံုၾကည္တဲ့ဟာကို ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိ ခိုင္ခိုင္မာမာ ေဆာင္ရြက္သြားတဲ့ လုပ္သြားတဲ့ စိတ္မ်ိဳးကို ဘဘႏုဆီမွာ သြားေတြ႕ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုကာလမွာ အျပင္းထန္ဆံုး ႏိုင္ငံေရး ေဆာင္ရြက္ခ်က္ ထိုးႏွက္ခ်က္တစ္ခုကို လုပ္ေဆာင္သြားတဲ့ ဘဘႏုကို သူ မရွိေတာ့မွ ပိုပုိၿပီးေတာ့ သတိရျဖစ္တယ္၊ တန္ဖိုးထားျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးအရ အတုယူစရာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရခဲ့ပါတယ္။ ဘဘႏုဆံုးတဲ့ေန႔က ၁၉၉၅ခု၊ ေဖဖဝါရီ ၁၄ ရက္ေန႔ ပါ။ ဒီကေန႔ လူငယ္ေတြ ေျပာေျပာေနတဲ့ ခ်စ္သူမ်ားေန႔ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ့ေန႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီးတစ္ေယာက္၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ့ ဘဘႏုဆံုးတဲ့ေန႔ ဆိုတာကိုလည္း အမွတ္ရၾကေစခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက တိုင္မ္းမဂၢဇင္းရဲ႕ အတြင္းစာမ်က္ႏွာမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ “U Nu, 87, Burma’s first and only democratically elected Prime Minister” ဆိုတဲ့ စာေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ သတိရေနမိပါတယ္။
ဦးႏုျပခန္​း ဖြင္​့ပြဲ
( ၂၅ . ၅ . ၂၀၁၈ )

No comments:

Post a Comment