Latest News

Wednesday, May 2, 2018

ဗုဒၶတစ္ေထာင္ အေကာက္ေတာင္သို႔

ဗုဒၶတစ္ေထာင္     အေကာက္ေတာင္သို႔


ထံုးဘိုၿမိဳ႕ဆိပ္ကမ္းမွ ဧရာဝတီျမစ္ကို စက္ေလွျဖင့္ ၁၅ မိနစ္ခန္႔ ဆန္တက္သြားလွ်င္ ပထမဆံုးျမင္ေတြ႕ရသည္ကား ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး   နယ္နိမိတ္တြင္  တည္ထားသည့္ တုိင္းဦးေစတီျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္သဘာဝေက်ာက္နံရံတြင္ ကိန္းဝပ္စံပယ္ေတာ္မူလ်က္ရွိသည့္   ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ အဆူဆူကို ဧရာဝတီျမစ္ျပင္ႀကီးထဲမွ ႐ွဴမၿငီးဖြယ္ ဖူးျမင္ ႏုိင္ၿပီျဖစ္သည္။ ထိုေနရာသည္ကား ကြၽန္မတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ အေကာက္ေတာင္ဟု ဂုဏ္သတင္းႀကီးသည့္  ေနရာ ဌာနပင္ ျဖစ္သည္။

ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္  ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးကို ပန္းေတာေခ်ာင္းျဖင့္ နယ္နိမိတ္ျခားထားၿပီး ကုန္းလမ္းျဖင့္ သြားပါက ထိုေခ်ာင္းကိုျဖတ္၍ေဆာက္လုပ္ထားေသာ အာဆီယံတံတားကို ျဖတ္ၿပီး သြားၾကရသည္။

အဆိုပါ   နယ္နိမိတ္ကို      ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီးပါက ''ႀကိဳဆိုပါ၏ ဧရာဝတီတိုင္း ႀကံခင္းၿမိဳ႕နယ္''   ဆိုသည့္ ဆိုင္းဘုတ္က ေတာင္ထိပ္မွခရီးဦးႀကိဳလ်က္   ရွိသည္။ ထို႔ေနာက္ ေတာင္ကမ္းပါးယံတြင္ ကိန္းဝပ္စံပယ္ေတာ္မူ ေနၾကသည့္  ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို  ထပ္မံဖူးေျမာ္ခြင့္ ရၿပီးေနာက္ ဧရာတိုင္းအစ အေကာက္ေတာင္ကဆိုသည့္ ဗုဒၶတစ္ေထာင္အေကာက္ေတာင္ကို  ေရာက္ရွိလို႔လာပါ သည္။ ဗုဒၶတစ္ေထာင္ အေကာက္ေတာင္သည္ ပဲခူးတိုင္း ေဒသႀကီးႏွင့္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး  နယ္စပ္အတြင္း ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းထိပ္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး ႀကံခင္း ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းတည္ရွိၿပီး ပုသိမ္-မံုရြာလမ္းမႀကီးအနီး  ထံုးဘိုၿမိဳ႕မွတစ္ဆင့္ သြားေရာက္ႏိုင္သည္။  ႀကံခင္းၿမိဳ႕မွ တစ္ဆင့္လာေရာက္ပါက ေတာင္ေပၚအေရာက္ ၁၆ မိုင္ခန္႔ ေဝးကြာသည္။

ျပည္ၿမိဳ႕မွ လာမည္ဆိုပါက နဝေဒးတံတားႀကီးကို ျဖတ္၍   ကား၊ ဆိုင္ကယ္တို႔ျဖင့္ ႏွစ္နာရီနီးပါးခန္႔ေမာင္း ႐ံုျဖင့္ ထံုးဘိုၿမိဳ႕သို႔ေရာက္ရွိမည္ျဖစ္သည္။ ''ဗုဒၶသာသနံ စိရံတိ႒တုေရွးေဟာင္းဘုရား ဗုဒၶတစ္ေထာင္ အေကာက္ ေတာင္ ထံုးဘိုၿမိဳ႕''ဆိုသည့္   အဝင္မုခ္ဦးလမ္းအတိုင္း သြားပါက ထံုးဘိုျမစ္ဆိပ္သို႔ ေရာက္ရွိၿပီး ထိုမွတစ္ဆင့္ အေကာက္ေတာင္သုိ႔   စက္ေလွတစ္စင္းလွ်င္    က်ပ္ တစ္ေသာင္းခြဲ  ေပးရသည္။    စက္ေလွတစ္စင္းကို လူအေယာက္ ၂ဝ တင္ေဆာင္ခြင့္ရွိၿပီး ဧရာဝတီျမစ္ေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္ရွိ ဘုရားမ်ားသမိုင္းႏွင့္  အေကာင္ေတာင္ေတာ္ တစ္ေလွ်ာက္ရွိ ဘုရားပုထိုးမ်ား၏   သမိုင္းေၾကာင္းကို  လိုက္လံရွင္းလင္းေျပာၾကားေပးသည့္        လမ္းၫႊန္ တစ္ေယာက္ပါရွိၿပီး ဘုရားဖူးျပည္သူမ်ား၏ ေစတနာေၾကး ေပးသည့္ ေငြသားကိုသာ လက္ခံၾကသည္။

ေက်ာက္ေဆာင္မ်ားတြင္  အေပါက္မ်ားျဖစ္ေနသည္ မွာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေလွထိုးသားမ်ားသည္  ထိုးဝါးမ်ား ကိုအသံုးျပဳ၍ ထိုးတက္ခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္  အေပါက္မ်ား က်န္ခဲ့သည္ဟု   အဆိုရွိၾကသည္။   ဧရာဝတီျမစ္ကို အသံုးျပဳ၍ အထက္ဘက္ဆိုလွ်င္ မႏၲေလး၊ ေအာက္ဘက္ ဆိုလွ်င္ ေဒးဒရဲ၊ ဖ်ာပံု၊ ဘိုကေလး၊  က်ဳိက္လတ္တို႔ကို စုန္ေရ၊ ဆန္ေရျဖင့္ သြားၾကရသည္။ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီး လက္ထက္ေတာ္က ၿမိဳ႕ဝန္ဦးေကာက္ရသည္  စုန္၊ ဆန္ သြားလာေနၾကသည့္  ေတာင္စြန္းအေျခ၌ ႐ံုးစိုက္ကာ သေဘၤာ၊ သမၺန္တို႔ကို အခြန္မ်ားေကာက္ခံၿပီး ေနျပည္ေတာ္ သို႔ ဆက္သရသည္။ ယင္းကိုအစြဲျပဳ၍ အေကာက္ေတာင္ဟု ေခၚေဝၚၾကသည္။ သမိုင္းမ်ားအရ ေရွးယခင္က က်ီးဖို၊ က်ီးမႏွစ္ေကာင္တို႔သည္     က်ီးသားငါးရာတို႔ျဖင့္ ထိုအေကာက္ေတာင္တြင္ ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ား ေကာက္ယူ စားသံုးၾကသည္။ ထိုေတာင္မွ ေကာက္ပဲသီးႏွံတို႔သည္ မည္သည့္အရပ္ေဒသမွ အသီးအႏွံတို႔ႏွင့္မတူ အလြန္ခ်ဳိၿမိန္ ၿပီး အရသာထူးကဲလွသည္။ ထိုမွစ၍ အစာေကာက္ေတာင္ ဟုလည္း ေခၚဆိုၾကသည္။

ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးဘက္ ျမစ္တစ္ေလွ်ာက္ ေတာင္ကမ္းပါးယံတို႔၌လည္း တန္ခိုးႀကီး ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ မ်ားစြာကို ဖူးေျမာ္ရမည္ျဖစ္သည္။ ေတာင္ကမ္းပါးယံမ်ားရွိ ခ်ဳံႏြယ္မ်ားကို မရွင္းလင္းေပးပါက ဘုရားမ်ားကို ခ်ဳံႏြယ္ မ်ား  ဖံုးအုပ္သြားေသာေၾကာင့္   ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီးမွ လူငယ္မ်ားႏွင့္  ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးမွ   လူငယ္မ်ား စုေပါင္းထားသည့္ အက်ဳိးေဆာင္လူငယ္အဖြဲ႕က  တစ္လ တစ္ခါ  လာေရာက္ရွင္းလင္းေပးၾကသည္။

အေကာက္ေတာင္   ေတာင္ေျခသုိ႔ေရာက္လွ်င္ ကမ္းေျခမွ ေပ ၁ဝဝဝေက်ာ္ျမင့္သည့္ ေရႊျမင္းတင္ေစတီ ေတာ္ျမတ္ ကိန္းဝပ္ရာ ေတာင္ေပၚသုိ႔ ကြန္ကရစ္လမ္းေလး အတိုင္း ဆက္လက္ခရီးႏွင္ရင္း  ေတာင္ကမ္းပါးယံမ်ားတြင္ ကိန္းဝပ္စံပယ္ေနသည့္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို  ေရွးမူ လက္ရာမပ်က္ ဖူးေျမာ္ၾကရသည္။   အဆိုပါ ကြန္ကရစ္ လမ္းတြင္ စတီးလက္ရန္းမ်ား တပ္ဆင္ေပးထားျခင္းေၾကာင့္ ဘုရားဖူး ျပည္သူမ်ား အႏၲရာယ္ကင္းေဘးရွင္းစြာ သြားလာ ႏိုင္ၾကသည္။ လမ္းဆံုးသည္ႏွင့္ ေရႊျမင္းတင္ေစတီေတာ္ျမတ္ ႀကီး ကိန္းဝပ္ရာရင္ျပင္ေတာ္ေပၚသုိ႔ ေရာက္ရွိၿပီး အဝင္ဝ ဝဲဘက္တြင္ ေရႊထိေရႊပြား၊ ေငြထိေငြပြားသည္ဟု ယံုၾကည္ သျဖင့္ မိမိတို႔ပါလာသည့္ လက္ဝတ္ရတနာမ်ား၊  ပိုက္ဆံ မ်ားျဖင့္ ထိပြတ္၍ဆုေတာင္းၾကသည့္ ေရႊခ်ထားေသာ ေက်ာက္ပြားတစ္ခုရွိသည္။  ယင္းေက်ာက္ျဖင့္  ထိေတြ႕ ထားေသာ ပိုက္ဆံမ်ားကို အေဆာင္အျဖစ္ထားရွိပါက ေငြေၾကးဥစၥာမ်ားတိုးပြားႏိုင္သည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။ ယင္းသို႔ မျပဳလုပ္တတ္ေသာ ဘုရားဖူးမ်ားအစား  လိုက္ပါ လာၾကသည့္ လမ္းၫႊန္မ်ားက ကိုယ္စားဆုေတာင္းေပးျခင္း မ်ားလည္း ျပဳလုပ္ေပးၾကသည္။

ယင္းေက်ာက္ပြားနားတြင္ပင္ ေက်ာက္ဖား႐ုပ္တု တစ္ခုရွိၿပီး ''ေက်ာက္ဖားေရေလာင္း စီးပြားေကာင္း''ဟု လည္း ယံုၾကည္ၾက၍ ဘုရားဖူးမ်ား ေရေလာင္းဆုေတာင္း ၾကသည္။ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတြင္  သီရိဘဂၤလြန္မင္းႀကီး၏ သားေတာ္ႀကီး မဟာပုၪၥမင္းသားသည္ သိၾကားမင္းဆက္သ ေသာ သိႏၶဝ နတ္ျမင္းပ်ံျဖင့္ ေရႊကိုတေလးတင္၍ ဌာပနာ ခဲ့ေသာ ေရႊျမင္းတင္ဘုရားကို ၾကည္ညိဳသပၸာယ္စြာ ဖူးေတြ႕ ရမည္ျဖစ္သည္။ ေစတီေတာ္၏ ဖိနပ္ေတာ္ အရပ္ေလး မ်က္ႏွာတြင္ ''အမ်ဳိးအက်ဳိးအတြက္ သာယာေကာင္းမြန္ ေနသူ ေနာက္သို႔ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားသာ  အရိပ္ပမာရွိၾက ကုန္၏''၊  ''ေလာကတြင္ သီလျပည့္စံုပါက အလံုးစံုျပည့္စံုၿပီ ျဖစ္သည္''၊ ''အမွန္တရားအေၾကာင္းကို မသိပါက အမွန္တရား အက်ဳိးကို မရရွိႏိုင္''၊ ''ေလာကသံုးပါးတြင္ ရဲရင့္ၿပီး သတိၱ ရွိသူမ်ားသည္ မိမိပိုင္ပစၥည္း ဥစၥာမ်ားကို စြန္႔လႊတ္လွဴဒါန္း ေလ့ရွိၾက၏''ဟူေသာ   စာတန္းမ်ားကို ဘုရားဖူးမ်ား ဖတ္႐ႈမွတ္သားၾကရသည္။

ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတြင္ ယင္းေစတီေတာ္ႀကီးအျပင္ ေစတီငယ္မ်ား၊ ထိုင္ေတာ္မူ႐ုပ္ပြားေတာ္ႏွင့္ သာသနိက အေဆာက္အအံုမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ရမည္။ ထိုမွေလွကားထစ္ အတိုင္းဆင္းသြားပါက အေကာက္ေတာင္   ဆရာေတာ္ ဦးပညာဒီပေက်ာင္းထိုင္ေတာ္မူသည့္   ေက်ာင္းအတြင္း ဝင္ေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကၿပီးပါက ဆရာေတာ္က  ဘုရားဖူး မ်ားကို သက္သတ္လြတ္ ထမင္းဟင္းမ်ဳိးစံုျဖင့္ ဧည့္ခံ ေကြၽးေမြးလ်က္ရွိသည္။

ေရွ႕သို႔ ခရီးဆက္ပါက သဘာဝအတိုင္း တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနသည့္ နတ္ေရကန္ကို  ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ေဆးအျဖစ္ေသာက္သံုးရန္ ဘုရားဖူးမ်ားက ေရဘူးမ်ားျဖင့္ ခပ္ယူေလ့ရွိၾကသည္။    ထို႔ေနာက္   ေညာင္ကိုးပင္ ဆုေတာင္းျပည့္ ဝန္ခ်ေစတီကို   ဖူးေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ ခင္ပြန္းႀကီး ၁ဝ ပါးကို ျပစ္မွားေစာ္ကားမိပါက ဝန္ခ် ေတာင္းပန္လွ်င္    အျပစ္မ်ားေက်ေအးေသာေၾကာင့္ ဆုေတာင္းျပည့္ ဝန္ခ်ေစတီဟု ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ျပင္ ကမၻာလံုးေစတီကိုလည္း ဖူးေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ ကမၻာလံုးေပၚသို႔ လက္တင္၍ သံုးပတ္ ပတ္ပါက မိမိ၏ လိုရာပန္းတိုင္ကို ေရာက္ရွိႏိုင္သည္ဟု  ယံုၾကည္ၾက သည္။

အေကာက္ေတာင္သို႔  ဘုရားဖူးလာေရာက္သူမ်ား သည္  ေနာင္ေတာ္ႀကီးေစတီ၊   ေနာင္ေတာ္ေလးေစတီ၊ နဂါးတြင္း၊ ဦးပြားသိုက္တြင္း၊ ဂ်ဳံးဂ်ဳံးက်ေရတံခြန္ စသည့္ ေနရာမ်ားသို႔လည္း    သြားေရာက္လည္ပတ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

အေကာက္ေတာင္ဆရာေတာ္က    ဘုရားဖူးလာ ျပည္သူမ်ား တည္းခိုနားေနႏိုင္ရန္ အခမဲ့ညအိပ္ေဆာင္ မ်ား  စီစဥ္ေပးထားသည့္အျပင္  ေစာင္၊  ျခင္ေထာင္၊ ေခါင္းအံုးမ်ားမွအစ စီစဥ္ေပးထားၿပီး ေရခ်ဳိးကန္မ်ားလည္း ထားရွိသည္။   ဘုရားမ်ားဖူးေျမာ္ၿပီး   အျပန္ခရီးတြင္ ေလွဆိပ္၌ တိုကင္ျပားကိုျပ၍ စက္ေလွျဖင့္ ထံုးဘိုၿမိဳ႕သုိ႔ ျပန္ႏိုင္သည္။  အျပန္ခရီးတြင္လည္း   ေက်ာက္ကမ္းပါး နံရံမ်ားတြင္ ထုဆစ္ထားသည့္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို လည္း ထပ္မံဖူးေျမာ္ၾကည္ညိဳႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။    ။

မာမာစိုး(ေၾကးမံု)ဓာတ္ပံု-ထက္ျမလြန္း

No comments:

Post a Comment