Latest News

Thursday, January 25, 2018

Derailed ဆိုတဲ့ကားကို ဥပါယ္တံမ်ဥ္ ဇတ္ကားက ေကာ္ပီယူထားတယ္ဆိုတာ ဟုတ္သလား


ပရိသတ္ရဲ႕ အားေပးမႈကို အခို္င္အမာရထားတာကို သိသိႀကီး နဲ႔ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ရဲ႕ အႏုပညာကို စုတ္ျပတ္သတ္သြားေအာင္ ၀ိုင္းၿပီး မုဒိန္းက်င့္ေနၾကတဲ့သူေတြ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ ေလာကမွာ႐ွိေနတာ အေတာ္ေလးကို ႐ွက္ဖို႔ေကာင္းပါတယ္။

ဥပါယ္တံမ်ဥ္ ကားက ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ ႐ံုတင္ခဲ့တဲ့ Derailed ဆိုတဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ကားကို ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာ္ပီယူထားတယ္ဆိုၿပီး ေဟာလိ၀ုဒ္မွာ ဒါ႐ိုက္တာ သင္တန္းတက္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္က ဆိုေၾကာင္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္စာမ်က္ႏွာေတြေပၚမွာ တင္ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

က်ေနာ္လည္း လက္႐ွိ ေဟာလိ၀ုဒ္မွာ ေနေနတဲ့သူ၊ ေဟာလိ၀ုဒ္မွာပဲ ဒါ႐ိုက္တာ၊ ပ႐ိုဂ်ဴဆာ နဲ႔ ဇာတ္ညႊန္းေရး ပညာရပ္ေတြကို မာစတာဘြဲ႔ နဲ႔ ေက်ာင္းၿပီးထားတဲ့ သူပါ။ (ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အမႊမ္းတင္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။) အဲဒါ ထားပါေတာ့။

အဲဒါ နဲ႔ ညတုန္းက YouTube မွာ အဲဒီကား တစ္ကားလံုးကို တင္ထားတာ နဲ႔ ၿပီးေအာင္ ၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၀ီကီပီးဒီယား စာမ်က္ႏွာလည္း အဲဒီကား နဲ႔ ပက္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို အကုန္လံုး ၿပီးေအာင္ဖတ္ပါတယ္။ ဥပါယ္တံမ်ဥ္ ကား နဲ႔ Derailed ကား နဲ႔ တူတာဆိုလို႔ ပါ၀င္ နဲ႔ ဇာတ္ေကာင္အေရအတြက္၊ အဓိက ဇာတ္ေကာင္ နဲ႔ ဗီလိန္ဇာတ္ေကာင္ေလာက္ပဲ ဆင္တာပါ။ (တူတာမဟုတ္ပါဘူး)။ ဇာတ္အိမ္ဖြဲ႔ပံုခ်င္းလည္းမတူဘူး။ ဥပါယ္တံမ်ဥ္ကားရဲ႕ ဇာတ္အိမ္တည္ပံုက ပိုၿပီး တည္ျငိမ္တယ္။ ဗီလိမ္ဇာတ္ေကာင္အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္တဲ့သူေတြကို ယွဥ္ၾကည့္ရင္လည္း ဥပါယ္တံမ်ဥ္ကားထဲက သိန္းစိုးက ပိုၿပီး တည္ျငိမ္တယ္။ ပိရိတယ္၊ ေသသပ္တယ္။ ဒီဇာတ္ကား ႏွစ္ခုက တစ္ျခားစီပါ။

ဒီ ဥပါယ္တံမ်ဥ္ ဇာတ္ကား နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး ဒီေလာက္ ခါးခါး သီးသီး ျဖစ္ေနၾကတဲ့သူေတြကို ေမးခ်င္တာက ....

ျမန္မာ႐ုပ္႐ွင္ ေလာကမွာ အႏုပညာ႐ွင္ေတြရဲ႕ သားေတြ၊ သမီးေတြ၊ ေဆြေတြ မ်ိဳးေတြ ႐ုပ္႐ွင္ အႏုပညာေလာကထဲကို ၀င္လာမွ ခင္ဗ်ားတို႔က ႀကိဳဆိုမွာလား? မိဘ ေဆြမ်ိဳး အႏုပညာအသိုင္းအ၀ုိင္း ေနာက္ခံ မ႐ွိတဲ့ သူေတဆိုရင္ ခင္ဗ်ားတို႔က အခုလိုပဲ လိုက္ၿပီးတိုက္ခိုက္ေနၾကမွာလား?

အကယ္ဒမီရ ဒိတ္ဒိတ္က်ဲ ဒါ႐ိုက္တာ၊ မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြရဲ႕ သား၊ သမီးေတြေတာင္ သူတို႔ ကိုယ္ႏႈိက္က အႏုပညာအေပၚ စိတ္၀င္စားမႈ႐ွိမွ အႏုပညာေလာကကို ေျခခ်ႏိုင္တာပါ။ ဒါေတာင္ ပါရမီမ႐ွိလို႔ မေအာင္ျမင္တဲ့၊ ဘာမွ ျဖစ္မလာတဲ့သူေတြ ခင္ဗ်ားတို႔၊ က်ေနာ့္ မ်က္စိေ႐ွ႕မွာတင္ အမ်ားႀကီးပါ။ ခင္ဗ်ားတို႔က နာမည္ႀကီး၊ အကယ္ဒမီရ မင္းသား၊ မင္းသမီး၊ ဒါ႐ိုက္တာေတြ ျဖစ္ေနလို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ သားသမီးေတြလည္း ခင္ဗ်ားတို႔ဘက္က ပံ့ပိုးေပး႐ံုနဲ႔ တင္ ခင္ဗ်ားတို႔ လိုမ်ိဳး ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔ ခင္ဗ်ားတို႔က တစ္ထစ္ခ် ယံုၾကည္ေနၾက တာလား?

က်ေနာ့္အေပါင္းအသင္းေတြထဲမွာ ျမန္မာျပည္ထဲက နာမည္ႀကီး ႐ုပ္႐ွင္ အႏုပညာ႐ွင္ေတြရဲ႕ သားသမီးေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ သူတို႔ နဲ႔ စကားေျပာ ၾကည့္တယ္။ သူတို႔ စကားေျပာခ်င္လာတဲ့အခါမွာ သူတို႔ ရင္ထဲက ခံစားခ်က္ေတြကို က်ေနာ္ ေသခ်ာ ဂ႐ုတစိုက္ နားေထာင္ေပးတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ဘာေျပာလဲ? မိဘေတြကသာ အတင္းေနာက္ကေန တြန္းအားေပးေနတာ။ ဖိအားေတြေပးေနတာ။ သားသမီးက အႏုပညာ ဘက္ကို လံုး၀ (လံုး၀) ကို စိတ္မပါတာ။ အဲဒါ မိဘအတြက္လည္း ပင္ပန္းတယ္။ သားသမီးအတြက္လည္း အရမ္းနစ္နာတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ တူေတြ၊ တူမေတြ၊ သားေတြ၊ သမီးေတြက အရမ္း ငယ္ေနေသးတယ္ဆိုရင္ "ငါ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ရင္၊ ငါ့မ်ိဳးဆက္ေတြ႐ွိေသးတယ္။ သူတို႔ ဆက္လုပ္ၾကမွာ" ဆိုတဲ့ စိတ္ နဲ႔ မာန္မာနေတြ ေထာင္လႊားၿပီး ျပင္ပကေန ၀င္လာတဲ့ အလားအလာ႐ွိတဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြရဲ႕ အနုညာကို ၀ိုင္းၿပီး မုဒိန္း မက်င့္ၾကပါနဲ႔။ အႏုပညာ အလုပ္ဆိုတာ မ်ိဳး႐ိုး႐ွိတိုင္းလည္း ေအာင္ျမင္ခ်င္မွ ေအာင္ျမင္တာပါ။ စန္း႐ွိမွ၊ ပါရမီ႐ွိမွလည္း ျဖစ္တာပါ။

အခုဆိုရင္ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ေလာကထဲကို ဒါ႐ိုက္တာ အသစ္ (၃) ေယာက္ ၀င္လာတယ္။ ထူးပိုင္ေဇာ္ဦး၊ ခရစၥတီးနား ခီ၊ အာကာ ဆိုတဲ့ ျမန္မာ လူငယ္ ဒါ႐ိုက္တာ (၃) ေယာက္လံုး မတူညီတဲ့ ေျခလွမ္းေတြ နဲ႔ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကထဲကို စၿပီး အေျခခ်ၾကတယ္။ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ ေလာက အေျပာင္းအလဲျဖစ္ဖို႔ ဘာေတြလိုတယ္ဆိုတာကို အဲဒီ လူငယ္ ဒါ႐ိုက္တာ (၃) ေယာက္လံုးကလည္း သိတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္မွာ ႐ွား႐ွားပါးပါး ႐ုပ္႐ွင္ အမ်ိဳးအစားေတြျဖစ္တဲ့ Suspense Drama နဲ႔ ခရစၥတီးနား ခီက သူ႔ အႏုပညာေျခလွမ္းကိုစတယ္။ ထူးပိုင္ေဇာ္ဦးက Psychological Thriller နဲ႔ ၀င္တယ္။ အာကာက အရင့္အရင္ ထြက္ထားတဲ့ ျမန္မာ႐ုပ္႐ွင္ေတြထဲမွာ မေတြ႔ရခဲ့ဖူးတဲ့ ကင္မရာ အယူအဆ ႐ိုက္ခ်က္ေတြ နဲ႔ Action ဇာတ္ကားကို တမ်ိဳးတဖံုး ဆန္းသစ္တယ္။

အဲဒီလူေတြ အဲဒီ႐ုပ္႐ွင္ေတြ မ႐ိုက္ၾကခင္တုန္းက ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ အဲလို႐ိုက္ရမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚေတြမ႐ွိခဲ့လို႔လား။ ခင္ဗ်ားတို႔မွာ ပိုက္ဆံေတြ ပံုေအာၿပီး ထုတ္လုပ္ေပးမယ့္ ပ႐ိုဂ်ဴဆာေတြ ၀ိုင္း၀ိုင္းလည္လို႔။ အခု ဒီ လူငယ္ဒါ႐ိုက္တာေတြက ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္မွာ လိုအပ္ေနတဲ့ ကြက္လပ္ေတြကို ျမင္ၿပီး အဲဒီကြက္လပ္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးတာကို ခင္ဗ်ားတို႔က ဘာလို႔ ဒီေလာက္ႀကီး ခါးခါးသီးသီး ျဖစ္ေနၾကတာလဲ? ခင္ဗ်ားတို႔ပါးစပ္က ေျပာေတာ့ ျမန္မာ႐ုပ္႐ွင္ တိုးတက္ဖို႔ဆို? အေျပာင္းအလဲဆို? အခု အဲဒီအေျပာင္းအလဲေတြ လာေနၿပီေလ။ ခင္ဗ်ားတို႔ ေၾကာက္ေနတယ္မို႔လား?

ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံ ေသးေသး ငယ္ငယ္ေလးထဲက ႏိုင္ငံတကာ မေျပာ နဲ႔ အာ႐ွ႐ုပ္႐ွင္ ေစ်းကြက္ကိုေတာင္ မထိုးေဖာက္ႏိုင္ေသးတဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ေလာက ေသးေသးေလးထဲမွာ ခင္ဗ်ားတို႔ ေနာက္ထပ္ အႏုပညာအလုပ္ေတြ ဆက္လုပ္ႏိုင္ရင္ အမ်ားဆံုး ေနာက္ထပ္ ၁၅ ႏွစ္ေပါ့။ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ အေဖအရြယ္၊ အဖိုးအရြယ္ အႏုပညာ႐ွင္ႀကီးေတြ လည္း ဒီလိုပဲ သြားခဲ့ၾကတာပဲ။

ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ အဲဒီ အႏုပညာသက္တမ္းေတြကို ဆြဲဆန္႔ဖို႔ ဆိုရင္ အဲဒီအေျပာင္းအလဲကို လက္ခံႏိုင္ရမယ္။ လူသစ္ေတြကို ႀကိဳဆိုရမယ္။ လူသစ္ေတြရဲ႕ အေတြးသစ္အျမင္သစ္ နဲ႔ ခင္ဗ်ားတို႔မွာ ႐ွိထားတဲ့ ၀ါရင့္အေတြ႔ အႀကံဳေတြနဲ႔ စုေပါင္းၿပီး လုပ္ၾကမွ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ေလာက နလံထူမွာ။

က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မုန္းဘူး။ ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း ပဂၢိုလ္ေရးအရ တိုက္ခိုက္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာျပည္မွာ ေမြးၿပီး ျမန္မာျပည္မွာ ႀကီးျပင္းခဲ့တဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳး တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ကို ခ်စ္တဲ့ စိတ္နဲ႔ ေျပာတာပါ။ က်ေနာ္ကိုယ္တုိင္လည္း ျမန္မာ႐ုပ္႐ွင္ေတြ ၾကည့္ၿပီး ႀကီးျပင္းခဲ့ရတာပါ။ ဒါေပမဲ့ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံေတြ နဲ႔ ယွဥ္ရင္ တိုးတက္ဖို႔ အမ်ားႀကီး လိုေနေသးတဲ့ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ ေလာက ေသးေသးေလးထဲမွာ အခုေလာက္ ႀကီးႀကီးမားမား တိုက္ခိုက္မႈေတြကို ျမင္ရတာ လူၾကားလို႔ မေကာင္းပါဘူး။ ႐ွက္လည္း ႐ွက္ပါတယ္။ အခုလို ျဖစ္ေနတာကို ေဘးနားကေန ၀ိုင္း၀န္း ေဖးမ၊ တည့္မတ္ေပးၾကမယ့္ သူေတြ မ႐ွိၾကေတာ့ဘူးလား။
ေက်ာ္သိခၤ

 

No comments:

Post a Comment