Latest News

Tuesday, April 4, 2017

ဘဝ ေနဝင္ခ်ိန္ကို မေလွ်ာ့ေသာ ဇြဲျဖင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းေနသည့္အဘိုးအို

ဘဝ ေနဝင္ခ်ိန္ကို မေလွ်ာ့ေသာ ဇြဲျဖင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းေနသည့္အဘိုးအို

''ထီေပါက္စဥ္ေတြ ရမယ္ ၊ ထီေပါက္စဥ္ေတြ ရမယ္၊ တစ္ေစာင္ ၁ဝဝ ၊ တစ္ေစာင္ ၁ဝဝ''ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အင္းစိန္လမ္းမႀကီး လွည္းတန္း မွတ္တိုင္ အနီး ပလက္ေဖာင္းေပၚ၌ ဓာတ္တိုင္တစ္ခုကိုမွီကာ အားယူ၍ ထီေပါက္စဥ္ ေအာ္ေရာင္းေနေသာ အသက္ ၈ဝ ေက်ာ္ အဘိုးအို၏ ေအာ္သံ ျဖစ္သည္။ လမ္းသြားလမ္းလာမ်ား ပ်ားပန္းခပ္မွ် သြားလာေနသျဖင့္ လူစည္ကားေနသည့္ ထိုေနရာတစ္ဝိုက္၌ လဆန္းရက္ ထီဖြင့္ပြဲၿပီးတိုင္း ယင္း အဘိုးအိုက ထီေပါက္စဥ္ ေရာင္းေနၿမဲျဖစ္သည္။ လမ္းသြားလမ္းလာ မ်ားကလည္း ဦးထုပ္တစ္လုံးကိုေဆာင္းကာ အေရာင္ျပယ္ေနေသာ လြယ္အိတ္ အစင္းက်ားတစ္လံုးကို လြယ္ထားသည့္ အဘိုးအိုထံမွ ထီေပါက္စဥ္မ်ားကို တခ်ဳိ႕က ေငြက်ပ္ ၂ဝဝ ၊တခ်ဳိ႕က ေငြက်ပ္ ၅ဝဝ၊ ၁ဝဝဝ စသည္ျဖင့္ လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ႐ို႐ိုေသေသ ေပးကာ ထီေပါက္စဥ္ကို ဝယ္ယူ၍ သြားေလ့ရိွၾကသည္။ ထိုသူမ်ားထဲမွ လွည္းတန္းသို႔ သင္တန္း တစ္ခုခု လာတက္ဟန္တူသည့္ အမ်ဳိးသမီးငယ္ႏွစ္ဦးက ''အဘိုး ထီေပါက္စဥ္ တစ္ေစာင္ေပးပါ'' ဟုေျပာရင္း ေငြတစ္ေထာင္တန္ ႏွစ္ရြက္ ေပး လိုက္ပါသည္။ ''အဘိုး ပိုတာ ျပန္မအမ္းပါနဲ႔ေတာ့''ဟု ေျပာလိုက္ေသးသည္။''အဘိုးက အသက္ ၁၈ ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက ထီေပါက္စဥ္ ေရာင္းလာတာ။ အခု အသက္ႀကီးမွ ျပန္ေရာင္းတာကေတာ့ ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္ရိွၿပီ။ ကေလးေတြက ထီေပါက္စဥ္ဖိုးေပးၿပီး ပိုတဲ့ေငြ ျပန္မယူၾက ဘူး'' ဟု ထီေပါက္စဥ္ ေရာင္းခ်ေနသည့္ အဘိုး ဦးအုန္းခိုင္ကေျပာသည္။ ထိုသို႔ ေရာင္းခ်ရာတြင္ လစဥ္ ၁ ရက္ႏွင့္၂ ရက္တို႔တြင္ ထီေပါက္စဥ္ အေစာင္ ၂ဝဝ ေရာင္းရေငြမွာ ေငြက်ပ္ ေလးေသာင္းခန္႔ ရရိွတတ္ေၾကာင္း ဆက္လက္ေျပာသည္။ အဘိုး ဦးအုန္းခိုင္ကို ဧရာဝတီတိုင္းေဒသၾကီး မအူပင္ၿမိဳ႕နယ္ ငွက္ေပ်ာကြၽန္း ခတိၱယေက်းရြာ၌ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၉၄ ခုႏွစ္ သီတင္းကြၽတ္ လျပည့္ေန႔တြင္ ေမြးဖြားကာ ေမြးခ်င္းသုံးေယာက္ တြင္ အႀကီးဆုံးသား ျဖစ္သည္။ မအူပင္ၿမိဳ႕ရိွ ADM မူလတန္းေက်ာင္းတြင္ တက္ခဲ့ၿပီး အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္း တစ္ခု၌ သတၱမတန္းအထိ ပညာသင္ၾကားခဲ့ေသာ္လည္း ရန္ကုန္သို႔ စတင္ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့သည့္ အခ်ိန္တြင္ သရက္ေတာ ေဆးေက်ာင္းကြက္သစ္၌ ေနထိုင္ကာ ထီေပါက္စဥ္ ေရာင္းခ်ၿပီး အသက္ေမြးခဲ့ရသည္။''အဘိုး ပထမဆံုး စေရာင္းတာေတာ့ ေခတၱရာ ထီေပါက္စဥ္ေပါ့။ ေနာက္ တိုင္းလံုးေက်ာ္တို႔၊ သတင္းစာတို႔ပါ ေရာင္းခဲ့တယ္။ ေနာက္မွ ေရခဲစက္မွာ အလုပ္ရသြားတယ္''ဟု အသက္ ၈၄ ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီျဖစ္သည့္ အဘိုး ဦးအုန္းခိုင္ကေျပာသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ ၇ဝ ေက်ာ္ခန္႔က ဗဟန္း၊ တာေမြ၊မဂၤလာေစ်း၊ ပုဇြန္ေတာင္၊ ဖဆပလ စသည့္ ရပ္ကြက္မ်ားသို႔ လမ္းေလွ်ာက္ကာ လူငယ္ပီပီ ေပါ့ပါး သြက္လက္စြာ ထီေပါက္စဥ္မ်ားကို လိုက္လံ ေရာင္းခ်ႏိုင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ ဂြတ္တလစ္ ရပ္ကြက္(ယခု ဆရာစံရပ္ကြက္) ဘုရင့္ေနာင္လမ္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ျပီး ဗဟန္းအမွတ္(၈) နယ္ေျမ ေရခဲ သမဝါယမ၌ အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ တာဝန္ယူကာ ခိုင္သဇင္ ေရခဲမုန္႔ ႏွင့္ ဖာလူဒါတို႕ကို ေရာင္းခ်ခဲ့ျပန္သည္။''အခုေတာ့ အဲဒီအိမ္က ေရာင္းခဲ့တာၾကာပါၿပီ။ ေရခဲ သမဝါယမမွာလည္း အႏွစ္ ၃ဝ ေက်ာ္ေလာက္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္တယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလး ႏွစ္ေတြၾကာေအာင္လုပ္ခဲ့တယ္'' ဟု အဘိုးက အတိတ္ကို ျပန္ေျပာင္းေျပာသည္။

အိမ္ေထာင္မျပဳဘဲ တစ္ကိုယ္တည္းဘဝျဖင့္ ေရခဲသမဝါယမတြင္ အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရင္း အသက္ ၅၆ ႏွစ္အရြယ္တြင္ ေရခဲသမဝါယမမွ အၿငိမ္းစားယူကာ ဖခင္ျဖစ္သူ ဘုန္းႀကီးဝတ္ေနသည့္ ေတာင္ဥကၠလာပ (၁)ဝိုင္းရိွ ေအာင္ေဇယ်ေက်ာင္း၌ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့ျပန္သည္။''တျခားဘုန္းႀကီးေတြလို ပဋိယတၱိ စာေပပိုင္းမွာ ထဲထဲဝင္ဝင္ မလုပ္ႏုိင္ေတာ့ ပဋိပတၱိ ၊ပဋိေဝဒပိုင္းပဲ လုပ္ရတယ္။ ဘုန္းႀကီးဝတ္တာ ၁၅ ဝါေလာက္ရခဲ့တယ္''ဟု အဘိုး ဦးအုန္းခိုင္ကေျပာသည္။ ထို႔ေနာက္ ဘုန္းႀကီးဝတ္ျဖင့္ ေနထိုင္ကာ တရားဘာဝနာပြားမ်ား ေနစဥ္ ဝါေတာ္ ၁၅ ဝါ ရရိွခ်ိန္တြင္ လူဝတ္လဲခဲ့ကာ ဝမ္းစာေရးအတြက္ ႐ုန္းကန္ခဲ့ျပန္သည္။ အသက္ ၇ဝ ေက်ာ္တြင္ လူျပန္ေတာ္ျဖစ္လာသည့္ ဦးအုန္းခိုင္၏ ေဆြးမ်ဳိးရင္းခ်ာ ညီမႏွစ္ဦးမွာလည္း ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီျဖစ္ရာ ၎တို႔ ေမြးဖြားထားခဲ့သည့္ တူ၊ တူမမ်ား၊ေျမး၊ ျမစ္မ်ားႏွင့္အတူ ေနထိုင္ ကာ လွည္းတန္းမွတ္တိုင္၌ ေပါင္ခ်ိန္သည့္ အလုပ္ကို စတင္လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ ထိုသို႔ ေပါင္ခ်ိန္သည့္ အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ရင္း ငါးႏွစ္ခန္႔အၾကာတြင္ ငယ္စဥ္က လုပ္ကိုင္ဖူးသည့္ ထီေပါက္စဥ္ ေရာင္းခ်ျခင္းအလုပ္ကို ျပန္လည္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ကာ လိႈင္သာယာအေဝးေျပး၊ မီးခြက္ေစ်း စသည္ျဖင့္ ရပ္ကြက္တစ္ခြင္ လွည့္လည္ ေရာင္းခ်ခဲ့ရျပန္ေၾကာင္း အဘိုးကေျပာသည္။''ထီေပါက္စဥ္ျပန္ေရာင္းေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္ ႏိုင္ေသးတယ္။ ေလွ်ာက္ ႏိုင္ေသးတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ အေတာ္ေလးကို ေလွ်ာက္ေရာင္းခဲ့ေသးတယ္။ အခုေတာ့ အသက္ႀကီးလာလို႔ သိပ္မေလွ်ာက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒီမွာပဲ ထိုင္ေရာင္းေနတာ''ဟု အဘိုးက ဆက္လက္ေျပာသည္။ နံနက္ ၁၁ နာရီခန္႔တြင္ လိႈင္သာယာ ေနအိမ္မွတစ္ဆင့္ လိုင္းကားစီးလာကာ အင္းစိန္ ပန္းၿခံ၌ဆင္းၿပီး လွည္းတန္းသို႔ တစ္ဆင့္ ကားထပ္မံစီးရသည္။ ညေန ၅ နာရီတြင္ ဗဟိုလမ္းမွ ကားျပန္လည္စီးကာ လိႈင္သာယာသို႔ ျပန္ရသည္။ ''ကေလးေတြက မေရာင္းခိုင္းပါဘူး။ အဘိုးက မေနတတ္လို႔ ေရာင္းတာပါ''ဟု အဘိုးကေျပာသည္။ ထိုသို႔ တားျမစ္ၾကေသာ္လည္း အဘိုး မွီခို ေနထိုင္သည့္ မိသားစုမ်ားမွာ အိမ္ပိုင္မရိွဘဲ အလုပ္ရွင္၏ ေျမကြက္တြင္ ေနထိုင္ကာ ရွာေဖြစားေသာက္ ေနရသည္ကို အားနာသည့္အတြက္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ မိမိဝမ္းစာ မိမိရွာေဖြကာ ႀကိဳးစား ရပ္တည္ေနရျခင္းျဖစ္သည္။ လိႈင္သာယာမွ လွည္းတန္းအထိ ကားႏွစ္ဆင့္ စီးနင္းကာ ေနပူ၊ မိုးရြာမေရွာင္ လာေရာက္ေ ရာင္းခ်ေနရေသာ္လည္း အဘိုးက စိတ္ပ်က္မႈလုံးဝမရိွဘဲ တူျဖစ္သူ၏ ေျမးမေလး၊ အဘိုး၏ ျမစ္ေတာ္စပ္သည့္ အ႒မတန္း ေက်ာင္းသူေလးႏွင့္အတူ သံေယာဇဥ္မ်ားျဖင့္ ဘဝေနဝင္ခ်ိန္ကို ငံ့လင့္ရင္း တစ္ေန႔တာ စားေသာက္ေရးအတြက္သာ စဥ္းစား ေနထိုင္ လ်က္ရွိသည္။

''ဘယ္လိုေသမယ္ဆိုတာကို မစဥ္းစားထားဘူး။ ေၾကာင့္ၾကစိတ္လည္း သိပ္မထားဘူး။ ေလာေလာလတ္လတ္ စားဖို႔နဲ႔ အဆင္ေျပေျပ ေနဖို႔ပဲလို တယ္''ဟု အဘိုးက ေျပာသည္။ တျခားသက္ႀကီးရြယ္ အိုမ်ားကဲ့သို႔ တရားစခန္းဝင္ေရာက္ျခင္း ၊ တရားဘာဝနာ ပြားမ်ားျခင္းမ်ားျဖင့္ ဘဝေနဝင္ ခ်ိန္ကို ေအးခ်မ္းစြာ မကုန္ဆုံးႏိုင္ေသာ္လည္း ညအိပ္ခ်ိန္ႏွင့္ နံနက္အိပ္ရာထခ်ိန္ ရတတ္သမွ်ေလးကို တရားမွတ္ေလ႔ရိွေၾကာင္း အဘိုးကေျပာ သည္။အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္လွၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း အားမေလွ်ာ့ဘဲ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးကာ ေစ်းေရာင္းခ် စားေသာက္ေနသည့္ အဘိုးကို ေလလြင့္ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနသည့္ လူငယ္မ်ား အတုယူဖြယ္ျဖစ္သည္။ အဘိုး ဦးအုန္းခိုင္ကဲ့သို႔ ေဆြမ်ဳိးမ်ား၏ အေထာက္အပံ့ မရရိွဘဲ ဘဝေနဝင္ ခ်ိန္မ်ားကို ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းစြာ ေလွ်ာက္လွမ္းေနရသည့္ အဘိုးအို၊ အဘြားအို အမ်ားအျပားရိွေနၿပီး တခ်ိဳ႕မွာ သားေထာက္သမီးခံ မရိွ၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တခ်ဳိ႕မွာ သားေထာက္ သမီးခံ ရိွေသာ္လည္း သား၊ သမီးမ်ား၏ စြန္႔ပစ္ထားျခင္းကို ခံရ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ႀကံဳသလို ေနထိုင္ စားေသာက္ေနရသည့္ အဘိုး၊ အဘြားမ်ားလည္း အမ်ားအျပား ရိွေနၾကသည္။ လူမႈေရးပရဟိတ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားက လက္လွမ္းမီရာ အဘုိး၊ အဘြားတို႔ကို ေကာက္သင္းေကာက္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္လ်က္ ရွိၾကေသာ္လည္း ဆန္စဥ္ရာက်ည္ေပြ႕မလိုက္ႏုိင္ဟူေသာ စကားကဲ့သုိ႔ ႏုိင္ငံ တစ္ဝန္းလံုးရွိ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ မခံရေသးေသာ အဘိုး၊ အဘြားတို႔မွာလည္းမ်ားစြာပင္ ရွိေနၾကပါေသးသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္အေနျဖင့္ အသက္ ၆ဝ ေက်ာ္ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားကို ဥပေဒျဖင့္ ကာကြယ္ေပးျခင္း၊ သင့္ေလ်ာ္သည့္ လုပ္ကိုင္ႏုိင္ေသာ အလုပ္အကိုင္မ်ားတြင္ ေနရာေပးျခင္းႏွင့္ ေငြေၾကး ေထာက္ပံ့မႈ ေပးျခင္းတို႔ကို လ်င္ျမန္ထိေရာက္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ဆိုပါက အလြန္ပင္ ၾကည္ႏူးဝမ္းေျမာက္ ဖြယ္ရာေကာင္းမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေရးသား တင္ျပလိုက္ရပါသည္။ ။

ေသြးသစ္၊ ေနႏွင္း(ျမ၀တီ)

No comments:

Post a Comment