Latest News

Tuesday, March 7, 2017

ယံုၾကည္မႈေပ်ာက္ဆံုးသူမ်ားၾကားက ယုံၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေနသူ

ယံုၾကည္မႈေပ်ာက္ဆံုးသူမ်ားၾကားက ယုံၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေနသူ


ျမန္မာျပည္ အေနာက္ပိုင္းရွိ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ႏွစ္ခုၾကား ကြာဟမႈက ျမန္မာသိ၊ ကမၻာသိျဖစ္လာသည္။ ရခိုင္ျပည္နယ္ဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ သမိုင္းႏွင့္ခ်ီသည့္ ထိလြယ္ရွလြယ္ ျပႆနာမ်ားႏွင့္ အၾကမ္းဖက္မႈ၊ မယံုၾကည္မႈ သံသယမ်ားကသာ ထင္ထင္ရွားရွားရွိေနသည္။

ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေနထုိင္ေရးက မည္မွ်ခက္ခဲမည္ဆိုသည္ကို လံုၿခံဳေရးတာဝန္ ထမ္းေဆာင္သူမ်ား၏ အသက္အႏၲရာယ္ပင္ ၿခိမ္းေျခာက္ထိပါးခံခဲ့ရသည့္ အေျခအေနက သက္ေသျပေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း လူ႔အဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခုၾကား အျပန္အလွန္ ေမတၱာတရားကို ျမင္ရသည့္အေၾကာင္းအရာမ်ိဳး ျပည္တြင္းမွာေရာ ျပည္ပမွာပါ မေတြ႕ရေပ။

သို႔ေသာ္ ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ဘဂၤါလီမ်ားၾကား ထူးျခားသည့္ ဆက္ဆံမႈတစ္ခုကို ၿပီးခဲ့သည့္ ဒီဇင္ဘာ တတိယပတ္အတြင္း 7Day News ဂ်ာနယ္ သတင္းေထာက္တစ္ဦးက ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည္။

ဘဂၤါလီအမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ မရွိမျဖစ္ဟုဆိုရေအာင္ အားကိုးအားထားရသည့္ ဆရာဝန္ကို ျမင္ေတြ႕ရ၍ျဖစ္သည္။ ေမာင္ေတာၿမိဳ႕ဇာတိ ရခိုင္တိုင္းရင္းသူျဖစ္ၿပီး ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ေဆး႐ံုမွ လက္ေထာက္ဆရာဝန္တစ္ဦး ျဖစ္သည္။

ဆရာဝန္ျဖစ္၍ ဘာသာ၊ လူမ်ိဳး၊ အသားအေရာင္မခြဲျခား၊ ကုသရန္ တာဝန္ဆိုသည့္တိုင္ လံုၿခံဳ ေရးဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ပင္ အႏၲရာယ္ရွိေနသည့္ ဘဂၤါလီေက်းရြာမ်ားသို႔လည္း သြားလာကုသေနသည့္ ရခိုင္ဆရာဝန္ျဖစ္သည္။

ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာ ႏွစ္နယ္စလံုးတြင္ ေဒါက္တာခင္သူဇာအေၾကာင္း ေမးၾကည့္ရာ ဘဂၤါလီသံုးဦးက ယခုကဲ့သို႔ တူညီေသာ မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

‘‘ဆရာမက ေတာ္တယ္’’

ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရမည့္ သူမ်ားအဖို႔ အသက္အႏၲရာယ္ စိုးရိမ္ပူပန္မႈ၊ ဆက္သြယ္သြားလာေရးခက္ခဲပင္ပန္းမႈ၊ ဘာသာစကားအခက္အခဲမ်ားၾကား ရခိုင္-ဘဂၤါလီမခြဲ ေဆးကုသေပးေနသူ အျခားဆရာဝန္ မ်ားလည္းရွိသည္။ ေဒါက္တာခင္သူဇာကေတာ့ ရခိုင္တုိင္းရင္းသူစစ္စစ္၊ ရခိုင္မွာ ေမြး၊ ရခိုင္မွာႀကီး၊ ရခိုင္မွာ သူတတ္သည့္ပညာႏွင့္ အလုပ္အေကြၽးျပဳေနသူျဖစ္သည္။

၂၀၀၂ တြင္ ဆရာဝန္ဘြဲ႕ရၿပီးကတည္းက စစ္ေတြၿမိဳ႕အပါအဝင္ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း ၿမိဳ႕နယ္မ်ားအတြင္း အလုပ္သင္ဆရာဝန္၊ လက္ေထာက္ဆရာဝန္ တာဝန္မ်ားကို ဆယ္စုႏွစ္တစ္စုေက်ာ္တာ ဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ သားဖြားမီးယပ္ ဒီပလိုမာ သင္တန္း တစ္ႏွစ္ ဆက္တက္ခဲ့ၿပီး လြန္ခဲ့ေသာ ကိုးလခန္႔ကစကာ ဘူးသီးေတာင္ေဆး႐ံုသို႔ ျပန္ေရာက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

အျပန္အလွန္ မယံုၾကည္မႈမ်ားရွိေနသည့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခုၾကား လူမ်ိဳး၊ ဘာသာခြဲျခားျခင္းမရွိဘဲ ေဆးဝါးကုသေပးေနပံုႏွင့္ ပတ္သက္၍ သူ၏ခံယူခ်က္ကို ယခုလိုေျပာျပသည္။

‘‘လူနာကို လူနာလို႔ျမင္လိုက္ရင္ အားလံုးအဆင္ေျပသြားတယ္’’ ဟု ေဒါက္တာခင္သူဇာက ဆိုသည္။

ဘဂၤါလီလူဦးေရ မ်ားျပားသည့္ နယ္စပ္ေဒသတြင္ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ရသည္မွာ ေဒါက္တာခင္သူဇာတို႔လို ဆရာဝန္မ်ားအတြက္ လြယ္ကူလွသည္မဟုတ္။ အထူးသျဖင့္ ဘဂၤါလီလူနာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာရသည့္ အေၾကာင္းႏွစ္ခ်က္ ႀကံဳေတြ႕ရေလ့ရွိသည္။

အဆိုပါ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာျခင္းအေၾကာင္းႏွစ္ရပ္မွာ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးမ်ားအေနျဖင့္ မည္သူႏွင့္ ေဆးဝါးကုသမည္ကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်ႏုိင္ျခင္းႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးခက္ခဲျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။

‘‘ဒီမွာက ပထမေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာျခင္း (First Delay) ေၾကာင့္ ျဖစ္ေနတာပိုမ်ားတယ္’’ဟု ေဒါက္တာခင္သူဇာက ေျပာၾကားသည္။

ကုသမႈရလဒ္မေကာင္းသည့္အခါတိုင္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသည္ဟု သူကဆိုသည္။ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးမ်ားအေနျဖင့္ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈခံယူရာတြင္ အားနည္းခ်က္မ်ားရွိေနျခင္းမွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနျဖင့္ ပညာကို ဆံုးခန္းတိုင္ မသင္ယူရျခင္း၊ အိမ္ေထာင္ဦးစီးအမ်ိဳးသားကသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အဓိကျဖစ္ေၾကာင္း သူ၏အျမင္ကို ေျပာျပသည္။

 ‘‘ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်တဲ့သူတစ္ေယာက္မွားၿပီဆုိတာနဲ႔ သားဖြားမီးယပ္ျပႆနာ အကုန္မွားတာပဲ’’ ဟု ေဒါက္တာခင္သူဇာက ဆိုသည္။

‘‘အမ်ိဳးသမီးေတြက အိမ္တြင္းမွာပဲ ေနရတာဆိုေတာ့ အျမင္က်ဥ္းတာေပါ့’’

ဘူးသီးေတာင္ေဆး႐ံုတြင္ လာေရာက္ကုသသည့္ လူနာဦးေရအခ်ိဳးအစားမွာ ရခိုင္ႏွင့္ဘဂၤါလီ ညီတူညီမွ် အေျခအေနသာရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးမ်ားသာ ပံုမွန္အတုိင္း လာေရာက္ကုသပါက ၎တို႔အေနျဖင့္ နားခ်ိိန္ပင္ ရွိမည္မဟုတ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာခင္သူဇာက ယခုလို ရယ္ေမာရင္းက ေျပာျပသည္။

‘‘သူတို႔သာ ပံုမွန္လာရင္ ကြၽန္မတို႔ ထမင္းေတာင္စားရမွာ မဟုတ္ဘူး’’ဟု သူ၏လူနာဘဂၤါလီအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးကို ၿပံဳးၾကည့္ရင္းဆိုသည္။ ၎ဘဂၤါလီလူနာအမ်ိဳးသမီးမွာ ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ ငါးရြာမွျဖစ္ၿပီး ရွစ္ေယာက္ ေျမာက္ရင္ေသြးကို ေဒါက္တာ ခင္သူဇာတို႔ထံတြင္ လာေရာက္မီးဖြားျခင္းျဖစ္သည္။

လူနာ၏ခင္ပြန္း အဒူဆလင္က ‘‘ပိုက္ဆံလည္း မေပးရဘူး။ အဆင္ေျပပါတယ္’’ဟု စကားျပန္မွတစ္ဆင့္ 7Day News အား ေျပာသည္။

နယ္စပ္ေမာင္ေတာ၊ ဘူးသီးေတာင္ေဒသႏွင့္ပတ္သက္၍ ရခိုင္အပါအဝင္ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ စိုးရိမ္မႈတစ္ခုမွာ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးမ်ား၏သားဖြားႏႈန္းျမင့္မားျခင္းႏွင့္ လူဦးေရ အဆမတန္မ်ားျပားလာျခင္းကိစၥလည္း အပါအဝင္ျဖစ္ သည္။

အမွတ္(၁) နယ္ျခားေစာင့္ရဲ တပ္ဖြဲ႕၏ ၂၀၁၆ စာရင္းမ်ားအရ ေမာင္ေတာေဒသတြင္ စုစုေပါင္း လူဦးေရ ရွစ္သိန္းကိုးေသာင္းေက်ာ္ရွိသည့္အနက္ ဘဂၤါလီလူဦးေရမွာ ရွစ္သိန္းခန္႔ရွိသည္။ ၁၉၉၂ တြင္ ေမာင္ေတာေဒသ၌ ဘဂၤါလီ လူဦးေရ ႏွစ္သိန္းခြဲေက်ာ္သာရွိရာ ၂၀၁၆ တြင္ လူဦးေရ ရွစ္သိန္းခန္႔ ရွိ၍ ၆၆ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ တိုးျမင့္လာျခင္းျဖစ္သည္။

လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရးအသြင္ေဆာင္သည့္ ပဋိပကၡမ်ားျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး အကဲဆတ္ျပႆနာမ်ားကို ႏုိင္ငံတကာဖိအားေအာက္တြင္ အစိုးရက ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းရန္ ႀကိဳးပမ္းေနရသည့္ ေဒသလည္း ျဖစ္သည္။

7Day News က ေမာင္ေတာၿမိဳ႕နယ္ အလယ္သံေက်ာ္ေက်းရြာသို႔ ေရာက္ရွိရာ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳး ရပ္မိရပ္ဖတစ္ဦးျဖစ္သည့္ အသက္(၉၀)ေက်ာ္အရြယ္ ေဆြေယာဒူလာက ၎၌ သားသမီး ၂၈ ဦးႏွင့္ ေျမး ၈၀ ဦးရွိေၾကာင္း ေျပာျပခဲ့ဖူးသည္။

ေဒါက္တာခင္သူဇာ အပါအဝင္ ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ေဆး႐ံုမွ ဝန္ထမ္းမ်ားက ၎တို႔ထံ ေရာက္ရွိလာသည့္ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးမ်ားကို လူနာအျဖစ္သာ ႐ႈျမင္ၿပီး တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေစာင့္ေရွာက္မႈေပးေၾကာင္း ဆိုသည္။

နယ္စပ္ေဒသရွိ ဘဂၤါလီလူနာမ်ားအား ေဆးကုသေပးျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမွတ္တရအေတြ႕အႀကံဳမ်ားအနက္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကိုလည္း ေဒါက္တာခင္သူဇာက ျပန္ေျပာင္းေျပာျပသည္။ ဘူးသီးေတာင္ေဆး႐ံုႏွင့္ကပ္လ်က္ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးမ်ားေနထိုင္သည့္ အမွတ္ (၂)ရပ္ကြက္မွ အသက္(၄၀)ေက်ာ္အရြယ္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးမွာ ေျခာက္ေယာက္ေျမာက္ ရင္ေသြးကို လြယ္ထားၿပီး မီးဖြားခါနီး၌ ေသြးဆင္းသျဖင့္ ေဒါက္တာခင္သူဇာ၏ ကိုယ္ပိုင္ေဆးခန္းသို႔ လာေရာက္ျပသျခင္းျဖစ္သည္။ လူနာကို စမ္းသပ္ၾကည့္ရာ အခ်င္းေရွ႕ေရာက္ေနသျဖင့္ လိုအပ္သည့္ အေရးေပၚ ေဆးဝါးကုသမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ ေဆး႐ံုခ်က္ခ်င္းတက္ရန္ မွာၾကားခဲ့ေသာ္လည္း လူနာက မလိုက္နာခဲ့ေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။

ေဒါက္တာခင္သူဇာက ေဆးခန္းခ်က္ခ်င္းပိတ္၍ ေဆး႐ံုတြင္ ငါးနာရီခန္႔အၾကာ ေစာင့္ေနေသာ္လည္း လူနာမွာ ေရာက္ရွိမလာ၍ အိမ္သို႔ ျပန္လာခဲ့ရာ ၾကားလိုက္ရသည့္သတင္းက သူ႔အဖို႔ က႐ုဏာေဒါသျဖစ္ေစခဲ့သည္။

‘‘ေဆး႐ံုက လွမ္းေျပာတယ္။ အမေျပာတဲ့လူနာ ေရွာ့ခ္နဲ႔ ေရာက္ေနပါၿပီတဲ့ ပရက္ရွာက ဇီး႐ိုး’’ ဟု ေဒါက္တာခင္သူဇာက ဆိုသည္။

‘‘ေသခ်ာမွာတဲ့ၾကားက သူတို႔အရပ္လက္သည္နဲ႔ စမ္းတယ္။ ေသြးေျခာက္လံုးသြင္းလုိက္ရတယ္’’ဟု သူက က႐ုဏာေဒါသျဖစ္ခဲ့ရသည့္ အမွတ္တရအေတြ႕အႀကံဳကို ျပန္ေျပာင္းေျပာသည္။

လူမ်ိဳး၊ ဘာသာမခြဲျခားဘဲ က်ရာတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ ေဒါက္တာခင္သူဇာသည္လည္း လူသားတစ္ဦးသာ ျဖစ္သည္။

သူ႔တြင္ သံုးႏွစ္သားအရြယ္ သားငယ္ေလးတစ္ဦးရွိၿပီး ခင္ပြန္းမွာ စင္ကာပူႏုိင္ငံတြင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ေအာက္တိုဘာလဆန္းက ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ေမာင္ေတာေဒသ အၾကမ္းဖက္တိုက္ခိုက္ခံရမႈျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ တစ္ဦးတည္းေသာ သားေလးႏွင့္ သူ႔မွာ အေနေဝးခဲ့ရျပန္သည္။ နယ္ျခားေစာင့္ရဲစခန္းသံုးခုကို အၾကမ္းဖက္အဖြဲ႕က စီးနင္းတိုက္ခိုက္ၿပီးေနာက္ လံုၿခံဳေရးစိုးရိမ္မႈမ်ားေၾကာင့္ ေနရပ္စြန္႔ခြာတိမ္းေရွာင္ၾကေသာ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ ေဒသခံမ်ားနည္းတူ ေဒါက္တာခင္သူဇာမွာလည္း တစ္ဦးတည္းေသာ ရင္ေသြးအတြက္ အစိုးရိမ္ပိုခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိဘမ်ားရွိရာ စစ္ေတြၿမိဳ႕သို႔ သားေလးကို ပို႔ေဆာင္ထားရန္ ေဒါက္တာခင္သူဇာ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

‘‘ကြၽန္မတို႔က ၂၄ နာရီ ဂ်ဴတီဆင္းေနတာ။ ကိုယ့္သားသမီးဘာျဖစ္သြားမလဲ အေၾကာက္တရားေတာ့ ရွိတာေပါ့’’ဟု သူက ျပည္သူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ဆိုပါသည္။

သားသမီးႏွင့္ ခြဲခြာေနရသည့္ မိခင္တစ္ဦး၏ခံစားခ်က္ကိုလည္း ယခုကဲ့သို႔ ေျပာျပသည္။

‘‘မနက္မုိးလင္းရင္ ကစားေနၾကတာ သူတို႔(ဘဂၤါလီ)ကေလးေတြခ်ည္းပဲ။ ကြၽန္မမွာ ခံစားရတယ္’’ဟု ေဒါက္တာခင္သူဇာက က်န္းမာေရးဝန္ထမ္းတစ္ဦးအေနျဖင့္ မဟုတ္ဘဲ ေျပာသည္။

‘‘ကိုယ့္ေျမကိုယ့္ေရမွာ ခံစားရပါတယ္။ ကြၽန္မတို႔က လူနည္းစုေလ’’

ထုိ႔အျပင္ ဘူးသီးေတာင္သာမက ေမာင္ေတာၿမိဳ႕နယ္ ေဝးလံေခါင္ဖ်ားေဒသမ်ားမွ လူနာမ်ားပါ လာေရာက္မီးဖြားျခင္း၊ ရခိုင္သာမက ဘဂၤါလီအသိုင္းအဝိုင္းကပါ အားကိုးျခင္း စသည့္အေၾကာင္းရင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ေဒါက္တာခင္သူဇာက ‘‘ဆရာႀကီးရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ေၾကာင့္ျဖစ္မွာပါ’’ ဟု ဆုိသည္။

‘‘ကြၽန္မတစ္ေယာက္တည္းေၾကာင့္ေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ဒီက ဆရာ၊ ဆရာမေတြအားလံုး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္ျဖစ္မွာပါ’’

ေဒါက္တာခင္သူဇာတို႔ တာဝန္က်ရာ ရခိုင္ေဒသမွာေတာ့ ႐ႈပ္ေထြးလွသည့္ သမိုင္းႏွင့္ခ်ီ ျပႆ နာမ်ားစြာ ေျဖရွင္းရန္ က်န္ရွိေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအနိမ့္က်ဆံုးဟု ဆုိႏိုင္သည့္ အေနာက္ဘက္တံခါးေဒသတြင္ ေဒါက္တာ ခင္သူဇာကဲ့သို႔ အသက္ကယ္ လက္ပိုင္ရွင္မ်ားရွိေနျခင္းမွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ျဖင့္ အဆင္းရဲဆံုး ျပည္နယ္တစ္ခုမွ လူ႔အသိုင္းအဝုိင္းႏွစ္ခုကို ေဒါက္တာခင္သူဇာက ယခုလို သတင္းစကားပါးခဲ့သည္။

‘‘ရခိုင္ကြန္ျမဴနတီပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘဂၤါလီကြန္ျမဴနတီပဲျဖစ္ျဖစ္ သားဖြားမီးယပ္အေနနဲ႔ေျပာရရင္ ကြၽန္မတို႔ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က အေမမေသဖို႔၊ ကေလးမေသဖို႔ပဲ’’

7Day News Journal

No comments:

Post a Comment