Latest News

Saturday, June 29, 2019

အာရိယန္လူမ်ိဳး


အာရိယန္တို႔သည္ ကမၻာဦးလူမ်ိဳးႀကီးတစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ အသားျဖဴ၊ အသားဝါ၊ အသား မည္းဟူ၍ ရွိသည့္အနက္ အာရိယန္တို႔သည္ အသာျဖဴလူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ အျခား အသားျဖဴ လူမ်ိဳးႀကီး ႏွစ္မ်ိဳးမွာ ဟမ္းမိုက္လူမ်ိဳးႏွင့္ ဆီးမိုက္လူမ်ိဳးတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ အာရိယန္တို႔ကို အင္ဒို-ဥေရာပလူမ်ိဳး၊ သို႔မဟုတ္ အင္ဒို-ဂ်ာမန္လူမ်ိဳးဟုလည္း ေခၚသည္။ ကမၻာဦး လူမ်ိဳးတို႔သည္ အာရွတိုက္၌ စတင္ေပါက္ပြားခဲ့ၾကသည္သာ ျဖစ္ေပရာ လူျဖဴလူမ်ိဳးတို႔၏ မူလဌာေနသည္လည္း အာရွတိုက္ ျဖစ္ေပသည္။ အာရိယန္တို႔ သည္ အာရွတိုက္အလယ္ပိုင္း ကက္စပ်န္ပင္လယ္၏ အေရွ႕ဘက္ ဟိႏၵဴကတ္ရွေတာင္တန္းႏွင့္ ပါရိုပါမိုင္း ဆတ္ ေတာင္တန္းတို႔၏ ေျမာက္ဘက္ေဒသမ်ား၌ ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။

အာရိယန္ လူမ်ိဳးတစ္စုတစ္စုတြင္ အႀကီးအကဲတစ္ဦးစီ ရွိသည္။ ထိုအႀကီးအကဲ၏ အဆက္အႏြယ္မ်ားသာလၽွင္ အႀကီးအကဲ၏ ရာထူးကို ဆက္ခံရသည္။ အာရိယန္တို႔ ေျပာဆို သုံးႏႈန္းေသာ ဘာသာစကားသည္ သကၠတ ဘာသာစကား ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ပရိေစၧဒၾကာျမင့္လာေသာအခါ လူဦးေရ တိုးပြားလာသျဖင့္ အေနအထိုင္ ၾကပ္တည္း က်ဥ္းေျမာင္းလာသည္။ စားနပ္ရိကၡာရွာေဖြရန္ မလြယ္ကူျဖစ္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔၏ ဇာတိဌာေနကို စြန႔္ခြာ၍ ေရၾကည္ရာမ်က္ႏုရာသို႔ တစ္သုတ္ၿပီးတစ္သုတ္ ေရႊ႕ေျပာင္းၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္၌ အာရိယန္တို႔တြင္ ကၽြဲ၊ ႏြားမ်ား ရွိေပရာ အိမ္ေထာင္ပစၥည္း မ်ားကို လွည္းၾကမ္းႀကီးမ်ားတြင္ တင္ၿပီးလၽွင္ တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းၾကသည္။ စခန္းခ်ရန္ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အရပ္သို႔ေရာက္လၽွင္ သစ္ခက္မ်ားကို ကပ္မ်ားျပဳလုပ္၍ ရႊံ့ျဖင့္မံၿပီးလၽွင္ ယာယီတဲထိုးကာ ေနထိုင္ၾကသည္။ ႏြားျဖင့္ ေျမကိုထြန္ယက္ကာ စားေသာက္ရန္ ဂ်ဳံမ်ားကို ရိတ္သိမ္းၿပီးေသာအခါ တစ္ေနရာသို႔ ေျပာင္းၾက ျပန္သည္။ ယင္းသို႔ ေရႊ႕ယင္းေျပာင္း ယင္းႏွင့္ပင္ သံမ်ားကို ေတြ႕ရွိ၍ ပစၥည္းအသုံးအေဆာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျပဳလုပ္ အသုံးခ်တတ္လာၾကသည္။ ျမင္းမ်ားကိုလည္း ဖမ္းယူ အသုံးျပဳလာေလသည္။ မူလေဒသမွ ေရၾကည္ရာမ်က္ႏႈရာသို႔ ေရႊ႕ၾကေျပာင္းၾကေသာ အာရိယန္တို႔သည္ အုပ္စုႏွစ္စု ကြဲသြားသည္။ တစ္စုသည္ ဥေရာပတိုက္ဘက္သို႔ ေရာက္သြား၍ က်န္အုပ္စုသည္ ယခု ကမၻာ့အလယ္ပိုင္းနိုင္ငံမ်ားသို႔ ေရာက္ၾကသည္။ အေနာက္ ဘက္သို႔ တစ္သုတ္ၿပီးတစ္သုတ္ ေရႊ႕ေျပာင္းၾကေသာ အာရိယန္တို႔သည္ ဥေရာပ တိုက္အတြင္း အရပ္ရပ္သို႔ ပ်ံႏွံ့သြားၾကသည္။

ပထမအသုတ္သည္ ဥေရာပတိုက္ ေနရာေဒသ မ်ားစြာတို႔၌ လႊမ္းမိုးခဲ့ၾကေသာ ကဲ့လူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္လာၾကသည္။ ေနာက္ေခတ္မ်ားတြင္ တစ္သုတ္ၿပီးတစ္သုတ္ ေရႊ႕ေျပာင္း လာၾကသူမ်ားသည္ အီတာလ်ံလူမ်ိဳး၊ ဂရိတ္လူမ်ိဳးႏွင့္ တ်ဴးတိုးလူမ်ိဳးမ်ား၏ ဘိုးေဘးဘီဘင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ကက္စပ်န္ပင္လယ္၏ ေျမာက္ဘက္လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းလိုက္၍ ေရႊ႕ေျပာင္းလာၾကသူမ်ား၏ အဆက္အႏြယ္မ်ားသည္ ယခု ဆလဗ္ဘာသာ စကားေျပာ လူမ်ိဳးမ်ားေပတည္း။ ေတာင္ဘက္သို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းၾကေသာ အာရိယန္တို႔သည္ အိႏၵိယကၽြန္းဆြယ္အထိ ေရာက္သည္။ အခ်ိဳ႕သည္ ယခု ပါးရွားနိုင္ငံျဖစ္လသည့္ ေဒသ၌ အေျခစိုက္ၾကရာ ေရွးေခတ္သမိုင္းမ်ား၌ ပါဝင္ေသာ မိဒလူမ်ိဳးႏွင့္ ပါးရွင္းလူမ်ိဳးတို႔သည္ ယင္းအာရိယန္တို႔မွ ဆင္းသက္ဆက္ႏြယ္လာသည္၊ အိႏၵိယ ကၽြန္းဆြယ္ဘက္သို႔ ေရႊ႕ၾက သူမ်ားသည္ အိႏၵဳျမစ္ဝွမ္းႏွင့္ ဂဂၤါျမစ္ဝွမ္းတို႔၌ လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးခဲ့ၾကေလသည္။ အိႏၵိယကၽြန္းဆြယ္ဘက္သို႔ ေရႊ႕လာၾကသူမ်ားသည္ ဘီစီ ၁၅ဝဝ ခန႔္တြင္ ေတာင္ၾကားလမ္းမ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္လ်က္ အိႏၵိယနိုင္ငံအတြင္းသို႔ ေရာက္မွန္းမသိ တျဖည္းျဖည္း ေရာက္ရွိလာၾကသည္။ အိႏၵဳျမစ္ႀကီးႏွင့္ ျမစ္ႀကီးငါးသြယ္ကို ယင္းတို႔ေတြ႕ရွိၾကရသည့္အျပင္ တိုင္းရင္းသား အာဗီးဒီးယန္းတို႔သည္ အေျခတက် ၿမိဳ႕ၿပ တည္ေထာင္ေနထိုင္ၾကသည္ကို ေတြ႕ၾကရသည္။ ထိုအခါ အာရိယန္တို႔သည္လည္း ထိုေဒသ၌ လယ္ယာ စိုက္ပ်ိဳး၍ အေျခစိုက္ေနထိုင္ၾကရန္ စိတ္ဆုံးျဖတ္လိုက္ၾကသည္။ ထိုအျပင္ ျဒာဗီးဒီးယန္းတို႔ကဲ့သို႔ ၿမိဳ႕ၿပ တည္ေထာင္ေနလိုၾကသည္။ အားဗီးဒီးယန္းတို႔ကလည္း အိႏၵဳျမစ္ဝွမ္းသို႔ က်ဴးေက်ာ္ဝင္ေရာက္လာသူမ်ားအား မလိုလားၾကေပ။ ထိုေၾကာင့္ ျဒာဗီးဒီးယန္းႏွင့္ အာရိယန္တို႔သည္ ေနရာထိုင္ခင္းအတြက္ စစ္ၿပိဳင္ၾကသည္။ ျဒာဗီးဒီးယန္းတို႔သည္ အာရိယန္တို႔ထက္ ေနထိုင္မႈ အဆင့္အတန္း ျမင့္ေသာ္ျငားလည္း တိုက္ခိုက္ေရး၌မူ အာရိယန္တို႔ကို အရႈံးေပးရသည္။ အာရိယန္တို႔သည္ တစ္ေနရာမွတစ္ေနရာသို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းလႈပ္ရွား ေနထိုင္ခဲ့ၾကသျဖင့္ လ်င္ျမန္ျဖတ္လတ္သည္။ ျမင္းႏွင့္လွည္းမ်ား ရွိသျဖင့္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း တိုက္ခိုက္နိုင္ၾကသည္။ ထိုေၾကာင့္ ျဒာဗီးဒီးယန္းတို႔ အေရးနိမ့္ကာ ဂဂၤါျမစ္ဝွမ္းသို႔ ေရႊ႕ေျပင္းၾကရာ အာရိယန္တို႔ကလည္း ထိုအထိ လိုက္၍ တိုက္ ၾကျပန္သည္။ ျဒာဗီးဒီးယန္းတို႔သည္ ဟိမဝႏၲာေတာင္ေျခရင္းသို႔ လည္းေကာင္း၊ အိႏၵိယေတာင္ဘက္ပိုင္း ကုန္းျပင္ျမင့္ေဒသသို႔ လည္းေကာင္း ေျပးၾကျပန္ၿပီးလၽွင္ ၿမိဳ႕ျပျဖင့္ေနခဲ့ၾကေသာ ဘဝမွ ရြာသိမ္ ရြာငယ္မ်ားျဖင့္ ေနၾကရေသာဘဝသို႔ ဆင္းသက္သြား ၾကရသည္။ အိႏၵဳျမစ္ဝွမ္းမွ ယဥ္ေက်းမႈ အဆင့္အတန္း ျမင့္မား ေသာ အဟိေႏၵာဇေရာႏွင့္ ဟာရပၸၿမိဳ႕ႀကီးတို႔သည္ အာရိယန္တို႔ ဝင္ေရာက္လာစဥ္က ပ်က္သုဥ္းခဲ့ သည္ဟု အခ်ိဳ႕က ယူဆၾက သည္။ အာရိယန္တို႔သည္ အိႏၵဴျမစ္ႏွင့္ ဂဂၤါျမစ္ဝွမ္း တစ္ေလၽွာက္ ျဖစ္ေသာ ဟိႏၵဴစတန္လြင္ျပင္ႀကီးတြင္ ၿမိဳ႕ၿပ တည္ေထာင္ေနထိုင္ၾကသည္။ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳး လုပ္ကိုင္ၾက သည္။ လက္ရဖမ္းမိေသာ ျဒာဗီးဒီးယန္းမ်ားကို ကၽြန္ျပဳၾက သည္။ အာရိယန္တို႔သည္ အိႏၵိယေျမာက္ပိုင္း တစ္ခြင္ တစ္ျပင္ တြင္ အုပ္စိုးလႊမ္းမိုးကာ အိႏၵိယေခတ္သစ္ကို ထူေထာင္ၾက ေလသည္။

အာရိယန္တို႔သည္ အေျခတက် ေနထိုင္ၾကေသာအခါ သစ္သားအိမ္ကို ေဆာက္လုပ္ ေနထိုင္ၾကသည္။ အိမ္၏ အလယ္၌ ခန္းမႀကီးတစ္ခုပါရွိသည္။ ညဉ့္အခါ အႀကီးအကဲ မိသားစုသည္ ကြပ္ပ်စ္ေပၚ၌ အိပ္ၾက၍ က်န္လူမ်ားကမူ ၾကမ္း ေပၚ၌ သင့္သလို အိပ္ၾကရသည္။ အိမ္၏ေဘးပတ္ဝန္းက်င္၌ ႏြားတင္းကုပ္မ်ား၊ ျမင္း ေဇာင္းမ်ားကို ေဆာက္လုပ္ၾကသည္။ ညဉ့္ဦးယံအခါ အာရိယန္တို႔သည္ အိမ္ခန္းမႀကီး၌ ေသာက္ စားေပ်ာ္ပါး ကခုန္ျမဴးတူးၾကသည္။ ထိုစဥ္က အာရိယန္တို႔ သည္ စာမတတ္ၾကေခ်။ သို႔ေသာ္ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္မ်ား၊ ပုံတိုပတ္စမ်ား၊ ေရွးသူရဲေကာင္း ႀကီးမ်ား၏ အတၳဳပၸတၱိမ်ားကို လက္တန္းစပ္ဆိုနိုင္ၾကေသာ စာဆိုမ်ားရွိသည္။ ေပ်ာ္ပြဲက်င္းပ ေသာ ညဉ့္အခါ၌ အႀကီးအကဲ၏ အိမ္ခန္းမႀကီး၌ စုေဝးဝိုင္းဖြဲ႕ ၾကၿပီးလၽွင္ စာဆိုမ်ားက မိမိတို႔စပ္ဆိုသီကုံးထားေသာ သီခ်င္း ကဗ်ာမ်ားကို ရြတ္ဆိုျပသည္။ နားေထာင္သူမ်ားကလည္း ႏွစ္သက္ၾကည္ႏူးစြာျဖင့္ ႏႈတ္တက္က်က္မွတ္ကာ လိုက္၍ သီဆိုၾကသည္။ ထိုနည္းအားျဖင့္ အာရိယန္တို႔၏ ႏႈတ္ဖ်ား၌ အဆင့္ဆင့္ မေပ်ာက္မပ်က္ တည္ရွိခဲ့ ေလသည္။

အာရိယန္တို႔သည္ အိႏၵဳျမစ္ဝွမ္းသို႔ေရာက္စက ေျမာက္ဘက္ တစ္လႊား၌ မွိုင္းမွိုင္းညိဳ႕ညိဳ႕ ဆီးႏွင္းတေဝေဝ ျဖင့္ရွိေနေသာ ဟိမႏၲာေတာင္တန္းႀကီးကို ေတြ႕ျမင္ရေသာအခါ တန္ခိုးရွင္ေဒဝ မ်ား ေနထိုင္ေသာ နတ္ဘုံ နတ္နန္း မ်ားရွိရာအရပ္ဟု ယူမွတ္ ၾကသည္။ အာရိယန္တို႔သည္ ထိုစဥ္က ေဒဝမ်ားကို ကိုးကြယ္ ၾကသည္။ ေဒဝမ်ားသည္ ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္ဝါ ထြန္းေတာက္သူ မ်ားဟု အာရိယန္တို႔က ယူဆၾကေသာေၾကာင့္ ယင္းတို႔၏ သကၠတဘာသာျဖင့္ ေဒဝဟု ယူဆၾကေသာ နတ္မ်ားကို ကိုးကြယ္ၾကသည္။ အခ်ိန္မွန္ ရြာသြန္းေသာမိုးကို ဣႏၵေခၚ နတ္အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ မီးကိုလည္း အဂိေခၚ နတ္အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ေလကိုမ႐ုတ္ေခၚနတ္ အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ေနကို သူရိယေခၚ နတ္အျဖစ္လည္းေကာင္း ေခၚေဝၚကာ ဆည္းကပ္ပူေဇာ္ၾကသည္။ ယင္းသို႔ ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္ဝါ ထြန္းလင္းေသာ ေဒဝမ်ားကို ကိုးကြယ္ၾကရာတြင္ ေကာင္းကင္၌ ေဒဝ ၁၁ဆူ၊ ေကာင္းကင္ႏွင့္ ေျမအၾကား၌ ေဒဝ ၁၁ ဆူ၊ ေျမျပင္၌ ၁၁ ဆူ၊ ေပါင္း ေဒဝ ၃၃ ဆူဟူ၍တည္း။ အိႏၵိယ ေျမာက္ပိုင္း၌ အေနၾကာေသာအခါ ျဒာဗီးဒီးယန္းတို႔ ကိုးကြယ္ သည့္ နဂါး၊ ဂဠဳန္၊ ေတာေစာင့္နတ္၊ ေတာင္ေစာင္နတ္မ်ားကို လည္း ကိုးကြယ္လာ ၾကေလသည္။

မိမိတို႔ကိုးကြယ္ေသာ ေဒဝမ်ားကို အာရိယန္တို႔သည္ ပန္းသစ္သီးစေသာ လႉဖြယ္ဝတၳဳတို႔ျဖင့္လည္း ပူေဇာ္သည္။ သာယာေခ်ငံေသာ စကားလုံးတို႔ျဖင့္ ကဗ်ာလကၤာဖြဲ႕ႏြဲ႕ၿပီးလၽွင္ အသံေနအသံထားျဖင့္ ေလၽွာက္ထား ရြတ္ဆို ပူေဇာ္ျခင္းလည္း ျပဳၾက၏။ ယင္းသို႔ ရြတ္ဆိုပူေဇာ္ေသာ ကဗ်ာ လကၤာစုမ်ားကို ေဗဒဟုေခၚသည္။ ထိုစဥ္က ေဗဒသုံးပုံရွိရာ ဣရႈေဗဒ၊ သာမေဗဒ၊ ယဇုေဗဒဟူ၍တည္း။ ဣရႈေဗဒတြင္ အာရိယန္ တို႔သည္ အိႏၵဳ ျမစ္ဝွမ္းသို႔ မည္သို႔ေရာက္ရွိပုံ၊ လူမည္းမ်ားႏွင့္ တိုက္ခိုက္ရပုံစသည္တို႔ကို စပ္ဆိုထားသည္။ သာမေဗဒတြင္ မိမိတို႔မူလဌာေန၌ ေနစဥ္ကပင္ ေသာက္သုံးခဲ့ေသာ ေသရည္ ျဖင့္ သာမေဒဝကို ပူေဇာ္ရာ၌ ရြတ္ဆိုေသာ ကဗ်ာစု ပါဝင္ သည္။ ယဇုေဗဒကား ယဇ္ပူေဇာ္ပုံ အခမ္းအနားကို ကဗ်ာစုႏွင့္ စကားေၿပ တြဲဘက္ ေလၽွာက္ထားခ်က္ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သာမေဗဒႏွင့္ ယဇုေဗဒတို႔သည္ ဣရႈေဗဒမွဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ကဗ်ာစုတို႔ကို ထုတ္ႏုတ္ထားျခင္းမ်ားသာလၽွင္ ျဖစ္ၾကေပသည္။ အာရိယန္တို႔သည္ မိမိတို႔ေျပာဆိုေသာ သကၠတဘာသာ စကားကို ပိုမိုေကာင္းမြန္၍ ပိုမိုႂကြယ္ဝေအာင္ တိုးတက္ျပဳျပင္ ၾကသည္။ စာေရးနည္းကိုလည္း ထြင္ၾကသည္။ စာေရးနည္းထြင္ ၾကၿပီးေသာ္ ယခင္က ႏႈတ္တက္ရြတ္ဆိုခဲ့ေသာ ေဗဒသုံးပုံတို႔ကို က်မ္းမ်ားအျဖစ္ ျပဳစုၾကသည္။ ဣရႈေဗဒတြင္ အိႏၵဳျမစ္ဝွမ္း မေရာက္မီက စပ္ဆိုခဲ့ေသာ ကဗ်ာစုႏွင့္ အိႏၵဳျမစ္ဝွမ္းေရာက္ ၿပီးေနာက္ စပ္ဆိုေသာကဗ်ာစုမ်ား ပါဝင္ရာ ဣရႈေဗဒ၌ ေနာက္ထပ္ျဖည့္သြင္းေသာ ကဗ်ာစုႏွင့္ အသစ္စပ္ဆိုေသာ ကဗ်ာစုတို႔ကို ထုတ္ႏုတ္၍ အာထဗၺနေဗဒဟု အမည္တတ္ ေလသည္။ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ရိုးရိုးစကားေျပျဖင့္ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားကို စုေပါင္းကာ ျဗဟၼဏက်မ္းမ်ားအျဖစ္ ျပဳစုသည္။ အာရိယန္တို႔သည္ ဓေလ့ထုံးစံႏွင့္ က်င့္ဝတ္တရား တို႔ကိုလည္း သုတၱက်မ္းမ်ား၌ ေဖာ္ျပသည္။ အာရိယန္တို႔သည္ စဥ္းစားဉာာဏ္ ပိုမိုက်ယ္ဝန္း၍ ရင့္သန္လာၾကသျဖင့္ နက္နဲ ႀကီးက်ယ္ေသာ က်မ္းႀကီးက်မ္းခိုင္မ်ားကိုလည္း ျပဳစုၾကရာ ယင္းတို႔မွာ ကိုယ္ခႏၶာအေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပေသာ ဥပနိသၽွက်မ္း၊ ေရွးသူေတာ္ေကာင္းတို႔ ေလ့က်င့္ေသာ တရားတို႔ကို ေဖာ္ၿပ သည့္ ပူရာဏ္က်မ္း၊ နကၡတ္တာရာ အေၾကာင္းကိုျပဳစုသည့္ အာကာသသၽွတၱရက်မ္းႏွင့္ ခႏၶာကိုယ္ အခြဲအစိတ္ပညာဆိုင္ရာ က်မ္း၊ ေဆးက်မ္း စသည္တို႔ ျဖစ္ၾကေလသည္။ ေရွးအာရိယန္တို႔တြင္ အုပ္စုတစ္စု၌ အုပ္ခ်ဳပ္သူအႀကီးအကဲ တစ္ဦးစီ ရွိသည္။ ထိုအႀကီးအကဲသည္ ရြာကိုလည္း အုပ္ခ်ဳပ္ သည္။ လယ္ယာမ်ားကိုလည္း ရြာသားမ်ားႏွင့္အတူ ထြန္ယက္ စိုက္ပ်ိဳးသည္။ ယဇ္နတ္မ်ားကို လည္း ကိုယ္တိုင္ပူေဇာ္သည္။ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမ်ား၌ ေနထိုင္လာၾကေသာအခါ ထိုအႀကီးအကဲ မ်ားသည္ ဘုရင္စိုးမင္း ျဖစ္လာၾကသည္။ ထိုအခါ ဘုရင္မ်ား သည္ ေဆာင္ရြက္ရန္ တာဝန္ဝတ္တရားမ်ားျပားလာသျဖင့္ လယ္ထြန္ျခင္း၊ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ မျပဳလုပ္နိုင္ ေတာ့ေခ်။ ထိုေၾကာင့္ စာဆိုမ်ား၊ ေဗဒက်မ္း တတ္ကၽြမ္းသူမ်ား ကို ယဇ္ပူေဇာ္ေပးရန္ ေရြးခ်ယ္ရသည္။ လယ္ယာမ်ားကို ထြန္ ယက္စိုက္ပ်ိဳးသူမ်ား ထားရသည္။ စစ္ပြဲမ်ား၌ ဖမ္းဆီးရခဲ့ေသာ လူမည္းမ်ားကို ကၽြန္ျပဳရသည္။ ယင္းတို႔ျဖင့္ အာရိယန္ လူမ်ိဳးတို႔တြင္

ခတၱိယရွင္ဘုရင္မ်ိဳး၊
ျဗာဟၼဏပညာရွိမ်ိဳး၊
ေဝႆလယ္သမားမ်ိဳး၊
သုဒၵကၽြန္မ်ိဳး ဟူ၍ အမ်ိဳးေလးပါး ကြဲျပားလာသည္။ ထိုသို႔ အမ်ိဳးေလးပါးကြဲျပားျခင္းကို ဇာတ္ဟုေခၚ

သည္။ ႏွစ္ပရိေစၧဒၾကာျမင့္ေလေသာ္ အလုပ္အကိုင္ အမ်ိဳးအမည္တို႔လည္း တိုးပြားလာ၍ အလုပ္အကိုင္ကိုလိုက္၍ ဇာတ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားလာကာ ဇာတ္နိမ့္၊ ဇာတ္ျမင့္ စသည္ျဖင့္ လူတန္းစားခြဲျခားျခင္းမ်ားလည္း ရွိလာခဲ့ေလသည္။

အာရိယန္တို႔၏ အရွိန္အဝါသည္ အိႏၵိယ လြင္ျပင္ႀကီး တစ္ေလၽွာက္၌ ပ်ံ႕ႏွံ့လႊမ္းမိုးခဲ့ေသာ္လည္း ေတာင္ဘက္သို႔ကား ေကာင္းစြာ မပ်ံ႕ႏွံ့ မထိုးေဖာက္နိုင္ခဲ့ေခ်။ တျဖည္းျဖည္း တစ္စ တစ္စျဖင့္ အာရိယန္ တို႔သည္ တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ လူမ်ိဳး ခ်င္းေရာရွက္ကာ အာရိယန္လူမ်ိဳးစစ္စစ္သည္ တျဖည္းျဖည္း တိမ္ေကာ ပေပ်ာက္ခဲ့ေလသည္။ သို႔ေသာ္ အာရိယန္တို႔၏ ဘာသာစကားျဖစ္ေသာ သကၠတဘာသာစကားျဖင့္ ေရွးေဟာင္း စာေပ က်မ္းဂန္မ်ားစြာတို႔ကို မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့သျဖင့္ ထို ဘာသာစကားသည္ ယခုတိုင္ မတိမ္ျမႇုပ္ မေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ေသး ေပ။ ယင္းသည္ အေရးပါေသာ ကမၻာ့မူလဘာသာစကားႀကီး တစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ခဲ့၍ ကမၻာ့ဘာသာစကားမ်ားကို ဆန္းစစ္ ေလ့လာျခင္းအားျဖင့္ ယင္းဘာသာစကားကို ေျပာဆိုခဲ့ေသာ ေရွးအာရိယန္လူမ်ိဳးမ်ားအေၾကာင္း၊ ယင္းလူမ်ိဳးမ်ား ပ်ံ႕ႏွံ့ခဲ့ပုံ၊ ယင္းတို႔မွ ဆင္းသက္ဆက္ႏႊယ္ ေပါက္ဖြားခဲ့ေသာ လူမ်ိဳးမ်ား အေၾကာင္း စသည္တို႔ကို ေလ့လာ သိရွိနိုင္ခဲ့ၾကေလသည္။ ( ဘာသာစကားရပ္ပညာ)

( သကၠတႏွင့္ ပါဠိဘာသာ။)

အာရိယန္ဟူေသာအမည္ကို အိႏၵိယကၽြန္းဆြယ္သို႔ ေရာက္သူ မ်ားက ခံယူခဲ့ၾကသည္။ သကၠတဘာသာ စကားျဖင့္ အာရိယန္ ၏ အဓိပၸါယ္သည္ ျမင့္ျမတ္ေသာဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေကာင္းျမတ္ေသာဟူ၍ လည္းေကာင္း ေရေျမ့သခင္ ဟူ၍လည္းေကာင္း အဓိပၸါယ္ရေပသည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ မတိုင္မီကာလက ဂ်ာမနီနိုင္ငံ၏ အာဏာရွင္ အဲေဒါ့ ဟစ္တလာက ဂ်ာမန္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာ အာရိယန္လူမ်ိဳးမ်ား၏ အဆက္အႏြယ္မ်ားဟုဆိုလ်က္ ဂ်ာမန္ တစ္မ်ိဳးသားလုံးကို စည္း႐ုံးၿပီးလၽွင္ အာရိယန္ အဆက္အႏြယ္ မဟုတ္ေသာ ယဟူဒီလူမ်ိဳးမ်ားကို တိုက္ခိုက္ သုတ္သင္ခဲ့သည္။ စင္စစ္ ဥေရာပတိုက္သားမ်ားအနက္ ဂ်ာမန္ တစ္ဦးတည္းသာ လၽွင္ အာရိယန္တို႔၏ အဆက္အႏြယ္မ်ားမဟုတ္ဘဲ အျခား ဥေရာပလူမ်ိဳးမ်ားလည္း ရွိေသးေၾကာင္း ေရွ႕ပိုင္းတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ ၿပီးေလၿပီ။ ေရွးဟိႏၵဴတို႔၏ ျဗဟၼဏက်မ္းမ်ားတြင္လည္း ဟိႏၵဴ တို႔က မိမိတို႔သည္ အရိယာ၊ သို႔မဟုတ္ ျမင့္ျမတ္ေသာ အမ်ိဳး အႏြယ္မ်ားဟူ၍ သုံးႏႈန္းေဖာ္ျပထားေလသည္။[၁]
ကိုးကား
ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္း၊ အတြဲ(၁၄)

No comments:

Post a Comment