Latest News

Wednesday, September 5, 2018

ေျပာင္းလဲရမယ့္ အရာမ်ားစြာ

ေျပာင္းလဲရမယ့္ အရာမ်ားစြာ


ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုယ္စီမွာ ေျပာင္းလဲျပဳျပင္ယူၾကရမယ့္အရာမ်ားစြာ ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။ ေျပာင္းလဲတယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနတတ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ဝတၴဳပိုင္းအရ ေျပာင္းလဲတာနဲ႔ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အမူအက်င့္ေတြေျပာင္းလဲတာပါ။ ဒီလိုဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘယ္အရာေတြကို ေျပာင္းလဲၾကရမွာလဲလို႔ ေမးစရာရွိလာေနပါၿပီ။ မွန္ပါတယ္။ အမွန္ဆို ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာ ျပဳျပင္ယူၾကရဦးမယ့္ အဓိကအခ်က္မ်ားစြာ ရွိေနခဲ့တဲ့အထဲက လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕အက်င့္သီလနဲ႔ဆိုင္တဲ့ အခ်က္ေလးေတြကို အဦးဆုံးေျပာ
ၾကရေအာင္ပါ။ ဒီအခ်က္ေတြဟာ ဘာသာတရားအဆုံးအမနဲ႔လည္း ေသြဖည္လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔တစ္ဦးခ်င္းအေနနဲ႔လည္း မလိုက္နာမက်င့္ၾကံႏိုင္ၾကေသးတာ ေတြ႕ေနျမင္ေနၾကရပါတယ္။

ေခတ္စနစ္မ်ားေျပာင္းခဲ့ေပမယ့္ အက်င့္မ်ားလိုက္ပါမေျပာင္းလဲခဲ့ၾက

အမွန္ဆိုရင္ အခုေခတ္က လူ႔ယဥ္ေက်းေခတ္၊ သိမ္ေမြ႕တဲ့ပညာေခတ္၊ အသိပညာေခတ္ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ လြတ္လပ္တဲ့အခြင့္အေရးကို ရယူေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ ေခတ္ကာလျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း
ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဟိုးကာလကအက်င့္ေတြကို မျပင္ႏိုင္ၾကေသးတာကို အရွိကိုအရွိအတိုင္း လက္ခံၾကရမွာျဖစ္သလို ဒီလိုအမူအက်င့္ေလးေတြကပဲ လူ႔ဝန္းက်င္နဲ႔အသိုင္းအဝိုင္းကို အေႏွာင့္အယွက္တစ္ခုလို ျဖစ္ေနခဲ့တာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ ဥပမာအားျဖင့္ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ဆိုရင္လည္းျပည္သူအမ်ားအပန္းေျဖဖို႔ ပန္းၿခံေလးေတြ၊ ေရကန္ေတြ၊လမ္းေလွ်ာက္စရာေနရာေလးေတြ ဦးစားေပးတည္ေဆာက္လာေပးၾကတဲ့အခါ အခ်ဳိ႕မျပဳျပင္ၾကေသးတဲ့
လူေတြက ညညဆိုရင္ ဒီပန္းၿခံနဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္စရာလမ္းေလးေတြ၊ ေရကန္ေတြေဘးမွာ ဝိုင္းဖြဲ႕စားေသာက္ၿပီးမစင္ေတြစြန္႔ခဲ့တာမ်ိဳး၊ ပုလင္းခြံ၊ အစားအေသာက္ဘူးခြံေတြ စြန္႔ခဲ့တာမ်ိဳးေတြ လုပ္ၾကတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဝန္းက်င္မွာ ေတြ႕ေနရဆဲပါ။

စည္ပင္ဥပေဒႏွင့္ကင္းကြာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားမလိုက္နာၾက

ေနာက္ လူတိုင္းကိုယ္စီသိၾကတဲ့ အနီးစပ္ဆုံးအေၾကာင္းအရာ တစ္ခုႏွစ္ခုေလာက္ကို ေဆြးေႏြးရရင္ အမႈိက္စြန္႔တဲ့စနစ္ေလးနဲ႔ တိရစၧာန္ေမြးျမဴၾကတဲ့ကိစၥေလးကိုပဲ နမူနာထားၿပီး အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေျပာရေအာင္ပါ။ ပထမတစ္ခု၊ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုယ္စီ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း အိမ္ေတြတိုင္းမွာ အမႈိက္ေတြထြက္ၾကတဲ့အခါ အမွန္ဆိုရင္ ကိုယ္စီကိုယ္ငအစိုအေျခာက္ခြဲ၊ အိတ္ေတြကိုယ္စီနဲ႔ ထုပ္ပိုးၿပီး သတ္မွတ္တဲ့အမႈိက္ကန္မွာစြန္႔၊ ဒါမွမဟုတ္ အမႈိက္ကားလာရင္ သြားထည့္ၾကရမွာ။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုယ္စီက ဒီလိုမလုပ္ၾကဘဲ အမႈိက္မွန္သမွ် အစိုအေျခာက္
အမာ အကုန္ေရာထည့္ၿပီး ကားနဲ႔ႀကံဳရင္ထည့္၊ မႀကံဳရင္ ႀကံဳတဲ့ေနရာမွာ ပစ္ထားခဲ့ၾကေတာ့တာပါပဲ။ ေနာက္အိမ္ေမြးတိရစၧာန္ေလးေတြကို ကိုယ့္အိမ္မွာေမြးမယ္ဆိုရင္လည္း အမွန္ဆို ရပ္ကြက္က ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိသူေတြထံမွတ္ပုံတင္ရတယ္၊ သူ႕ထံက ကူးစက္တတ္တဲ့ေရာဂါ
ရွိ-မရွိ အစစ္ေဆးခံရတယ္၊ ေနာက္အမွတ္အသားပတ္လည္လုပ္ၿပီး ၿခံေလးနဲ႔ စနစ္တက်ေမြးၾကရတာ။ဒါေပမယ့္ အခုေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ၾကပါဘူး။ အခုလထဲမွာဆိုရင္ပဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေခြးကိုက္ခံရတာ လူေပါင္းအေတာ္မ်ားသလို အဲ့ဒီအထဲက ငါးဦးခန္႔ဟာ ေခြး႐ူးေရာဂါ ခံစားေနၾကရတယ္လို႔ဆိုသလို ယခင္သီတင္းပတ္ကပဲ လမ္းေဘးကေခြးေလေခြးလြင့္ငါးေကာင္ ကိုက္လို႔ေလးႏွစ္အရြယ္သမီးငယ္တစ္ဦး ေသဆုံးသြားရတာလည္း ၾကားမိရပါေသးတယ္။ ဒါေတြဟာ အမွန္ေတာ့ဒီတိရစၧာန္ေတြအေပၚ စနစ္တက်မေမြးျမဴဘဲ ႀကံဳသလိုေကြၽးေမြးခဲ့ၾကတဲ့ အက်ိဳးဆက္ေတြသာျဖစ္ပါတယ္။အမွန္ဆို ဒီကိစၥေတြဟာ ျပည္သူေတြလိုက္နာဖို႔အတြက္စည္ပင္ဥပေဒနဲ႔ ရပ္ေက်းဥပေဒေတြမွာ အျပည့္အစုံပါျပ႒ာန္းထားၿပီးသားေတြပါ။ လိုက္နာၾကၿပီး စနစ္တက်
ေနထိုင္ၾကဖို႔ပဲ လိုေနတာပါ။

ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ လမ္းေဘးနားမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့သူေတြအေနနဲ႔ မိမိတို႔အိမ္ေရွ႕ပရဝဏ္ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး အဖီေတြဆြဲ၊ ေရေျမာင္းကိုေက်ာ္ခြၿပီး ဆိုင္ေတြ ဖြင့္လွစ္ေနၾကတာမ်ိဳးပါ။ သူတို႔တစ္ေတြအေနနဲ႔ ကိုယ္က်ိဳး စီးပြားကိုသာၾကည့္ၿပီး အမ်ားျပည္သူေတြ သြားေရး လာေရးနဲ႔ ၿမိဳ႕ရပ္ကြက္စည္ပင္သာယာေရးကို ထည့္မစဥ္းစားၾကသလိုမ်ိဳးေတြလည္း ေတြ႕ေနၾကရတာပါပဲ။

လူတစ္ဦးေစာင့္ထိန္းလိုက္နာၾကရမည့္ ခိုးမႈ၊ သတ္မႈအခ်က္မ်ား

ဒါ့အျပင္ လူတစ္ဦးခ်င္းကိုယ္စီ ေစာင့္ထိန္းလိုက္နာရမယ့္ အက်င့္သီလနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ အေျခခံကိစၥေလးေတြကိုလည္း ျပဳျပင္ၾကဖို႔လိုေနတာ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ဒါေတြက ဘာေတြလဲဆိုေတာ့ ပထမ ခိုးယူတဲ့အေလ့အထတစ္ခုက စေျပာၾကရရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလုံး
အသိပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပစၥည္းေလးတစ္ခုကို အိမ္အျပင္မွာ မေျပာနဲ႔ ကိုယ့္ျခံဝင္းအတြင္းထဲမွာေတာင္ ညအခ်ိန္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စိတ္ခ်လက္ခ် မထားရဲၾကတဲ့ အေျခအေနပါ။ အနီးစပ္ဆုံးဥပမာနဲ႔ေျပာရရင္ လမ္းေဘးမွာလွဴဒါန္းထားတဲ့ ေသာက္ေရအိုးစင္ထဲက ေသာက္ေရ
ခြက္ေလးေတြကိုေတာင္ ႀကိဳးနဲ႔ခ်ည္ထားရသလို လမ္းေဘးမွာ အမႈိက္ထည့္ဖို႔ခ်ထားေပးတဲ့ အမႈိက္ပုံးကိုေတာင္ သစ္သားအိမ္ထဲထည့္ၿပီး အေပါက္ေဖာက္လို႔အျပင္က ေသာ့နဲ႔ခတ္ထားရတဲ့အထိ စိတ္မခ်ရတဲ့အေျခအေန ျဖစ္ေနပါေသးတယ္။ ေနာက္ ကိုယ္ပိုင္တဲ့စက္ဘီး
ေလး၊ ဆိုင္ကယ္ေလးေတြ ႏြားေတြ၊ ကြၽဲေတြနဲ႔ အဝတ္အစားေတြဆိုလည္း အလားတူပါပဲ။ အဒိႏၷဒါနာဆိုတဲ့ခိုးယူျခင္းအမႈကို ဘာသာတရားအဆုံးအမကို ေမ့လို႔ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ အေတာ္ျပဳမူေနတတ္ၾကတာဟာမျပင္ႏိုင္ၾကေတာ့တဲ့ အက်င့္ဆိုးႀကီးကို ျဖစ္လို႔ေနတာပါ။

ေနာက္တစ္ခုက သူမ်ားအသက္သတ္တဲ့ကိစၥပါ။ ဒါကိုကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆက္ၿပီးေဆြးေႏြးေျပာၾကရမယ္ဆိုရင္ဒီပါဏာတိပါတာကံကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘာသာတရားက မက်ဴးလြန္ဖို႔ တားျမစ္ထားပါတယ္။

သူမ်ားႏိုင္ငံေတြမွာ  တိရစၧာန္ေတြရဲ႕ အသက္ကို ကာကြယ္ေရးအတြက္ ဥပေဒေတြျပ႒ာန္းထားသလိုကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တဲ့အဖြဲ႕ေတြ   ရွိတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ၿမိဳ႕ထဲမွာလည္း ေက်းငွက္သာရကာေတြ ေပါမ်ားလို႔ ႐ိုင္းလွတဲ့ရွဥ့္ေလးေတြေတာင္ လူနဲ႔ယဥ္ပါးေနတာေတြ႕ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ေနာက္ ေဒါင္းေတြလည္း ေတြ႕ခဲ့ရသလို ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္မွာေတာင္ ေမ်ာက္အုပ္ေတြ ဟိုဟိုဒီဒီ သြားလာေနၾကတာ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။

ဒါေပမယ့္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ပစၥကၡ အေျခအေနကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ငွက္ကေလးေတြနဲ႔ အျခားတိရစၧာန္အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ လူေတြနဲ႔ တသီးတျခားလိုျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒီလိုျဖစ္ေအာင္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံထဲက လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ငွက္ေလးေတြကစလို႔
အျခားေတာေနသတၱဝါေလးေတြ ေတြ႕လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ပစ္လိုက္ ႏွက္လိုက္ လုပ္ေနၾကတာျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတို႔လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ အနီးဆုံးေနရာမွာရွိမေနခဲ့ေတာ့ဘဲ လူေတြနဲ႔ေဝးတဲ့ေနရာေတြဆီမွာပဲ ေက်းငွက္သာရကာေတြကို ေတြ႕ၾကရေတာ့ပါတယ္။ သူတို႔ကိုေတြ႕ခ်င္ရင္ တိရစၧာန္႐ုံကိုပဲ သြားၾကည့္ေနၾကရတဲ့အျဖစ္ကို ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္ေနပါေတာ့တယ္။

မူးယစ္ေဆးဝါးသုံးစြဲမႈမ်ား ရပ္တန္႔ထိန္းခ်ဳပ္ၾကေစခ်င္

ေနာက္ဆုံး ကြၽန္ေတာ္တို႔မျပင္ႏိုင္ၾကေသးတဲ့ အဆိုး ရြားဆုံးသံမႈိလို စြဲေနတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ကေတာ့ သူရာေမရိယဆိုတဲ့  မူးယစ္ေသရည္စာေတြကို  လူအမ်ားေသာက္သုံး  သုံးစြဲေနၾကတဲ့ကိစၥပါ။ ဒီကေန႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ေစ်းအေပါဆုံးပစၥည္းကိုျပပါဆိုရင္ အရက္၊
ဘီယာ၊ ေဆးလိပ္နဲ႔ ေနာက္ ကြမ္းယာကို လက္ညႇိဳးထိုးျပရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။

မိမိအိမ္က ကေလးငယ္တစ္ဦးကို ေငြက်ပ္ ၁ဝဝ ေပးလိုက္ရင္ ဒီကေလးအတြက္ အာဟာရရွိတဲ့ မုန္႔ဝယ္စားဖို႔ ခက္ခဲေပမယ့္  လူႀကီးတစ္ေယာက္အတြက္ကေတာ့ဒီေငြ ၁ဝဝ နဲ႔ ခ်က္အရက္ (OP) ႏွစ္ပက္ေလာက္အျပင္ေဆးျပင္းလိပ္တစ္လိပ္၊ ကြမ္းစားေဆးမ်ားမ်ားထည့္
ထားတဲ့ ကြမ္းတစ္ယာေလာက္ေတာ့ ဝယ္လို႔ရေနပါတယ္။ ဒါကို လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သုံးစြဲလိုက္ရင္ပဲအနည္းဆုံး မူးယစ္တဲ့အရသာကို သူရရွိေစပါတယ္။ဒီအခ်က္ကိုလည္း အစကေန ျပန္လည္ျပဳျပင္ယူၾကဖို႔အစိုးရသစ္ကာလအစပိုင္းမွာ ကြမ္းစားသုံးမႈေလွ်ာ့ခ်ေရးႏွင့္ စည္းကမ္းမဲ့ ကြမ္းတံေတြးေထြးမႈပေပ်ာက္ေရးဆိုၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနခဲ့တာကိုလည္း သတိခ်ပ္ၿပီး ၾကည့္ျမင္ၾကည့္ရင္ ျမင္ႏိုင္ၾကမွာပါ။

အရက္၊ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္းယာဆိုင္ေတြဟာ ဒီကေန႔ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ဘယ္ေနရာမဆို လက္ညႇိဳးထိုးမလြဲသလို ဘီယာဆိုင္ေတြဆိုရင္လည္း မႈိလိုေပါက္ေနတာအမွန္ပါပဲ။ အဆိုးဆုံးနဲ႔ စိတ္အပူပန္ရဆုံးကိစၥေတြကေတာ့ လူငယ္ေလးေတြအတြက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕
အခ်ိန္အေတာ္မ်ားမ်ားကို ေပါမ်ားလြန္းတဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြ၊ စားေသာက္ဆိုင္ေတြမွာ ကုန္ဆုံးသြားေနၾကသလိုပဲ။ ဆိုင္ေတြတိုင္းမွာ မနက္ည လူအုပ္ထူထူေတြေတြ႕ေနရစၿမဲျဖစ္သလို တစ္လုံး ႏွစ္လုံး သုံးလုံးဆိုတာေတြကလည္း သူတို႔ကို လႊမ္းမိုးထားဆဲပဲလို႔ ထင္ရပါတယ္။   

ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ဒီအရက္၊ ဘီယာ၊ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္းယာေတြအတြက္ သုံးစြဲေငြကိုၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ အနည္းဆုံး က်ပ္ ၅ဝဝ ကေန က်ပ္ ၅ဝဝဝ ေလာက္အထိကို ရွိေနၾကတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒါေတြကို သုံးေဆာင္ၾကဖို႔အတြက္ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ သုံးစြဲလိုက္
ၾကတဲ့ ေငြေၾကးဟာ တစ္လစာေပါင္းလိုက္ရင္ သူတို႔အိမ္က ကေလးငယ္တစ္ဦးရဲ႕ လစဥ္ပညာသင္စရိတ္၊ အိမ္ရွင္မအတြက္ မီးဖိုေခ်ာင္စရိတ္ကို ကာမိေလာက္ေအာင္ရွိေနတာကို ဘယ္သူမွ ထည့္တြက္မိခဲ့ၾကဟန္မတူပါဘူး။

လူ႕အဖြဲ႕အစည္းေကာင္းေစဖို႔ဝိုင္းဝန္းထိန္းေက်ာင္းစုိ႔ို

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆိုလိုရင္းကေတာ့ အေပၚကအခ်က္ေတြဟာ ယေန႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းေတြထဲမွာ အမွန္အတိုင္းေတြ႕ေနၾကရတဲ့ ကိစၥေတြပါ။ဒီအခ်က္ေတြ မမွန္ပါဘူးလို႔ ဘယ္သူမွမျငင္းႏိုင္သလိုျပင္ဆင္ၾကဖို႔၊ ေျပာင္းလဲၾကဖို႔ပဲ လိုေနတာပါ။ ဒီအတြက္
ဒီေန႔ေခတ္အခါ အခ်ိန္ကာလနဲ႔လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြအေနနဲ႔လည္း ကိုယ္စီကိုယ္စီ ေျပာင္းလဲခ်ိန္တန္ၿပီဆိုတဲ့အေၾကာင္း စိတ္ေကာင္းေစတနာျဖင့္ တိုက္တြန္းေရးသားတင္ျပလိုက္ရပါတယ္။   

သန္းၿဖိဳးႏိုင္ (ကညင္က်ဳိး)

No comments:

Post a Comment