Latest News

Saturday, April 8, 2017

“ဗြမ္း” “အမေလးေတာ့”

“ဗြမ္း”

“အမေလးေတာ့”

မ႑ပ္ေရွ႕မွ ျဖတ္ေလွ်ာက္ သြားသည့္ မိန္းမပ်ဳိေလး တစ္ဦးကို အသက္ ေလးဆယ္ ေက်ာ္ ငါးဆယ္ အရြယ္ လူတစ္သိုက္က ေရပံုး ကိုယ္စီျဖင့္ ၀ိုင္းေလာင္း ၾကေသာေၾကာင့္ ရႊဲရႊဲစို သြားေလသည္။ မိန္းမပ်ဳိ ႏွင့္အတူ ပါလာသည့္ အမ်ဳိးသမီးႀကီး ကိုမူ တစ္ေယာက္ မွ ေရ မေလာင္း ၾကသျဖင့္ မဲ့ကာ ရြဲ႕ကာ ျဖင့္ အျပစ္ တင္သည္။

“ေသခ်င္းဇိုး ႀကီးေတြ။ အိုႀကီးအိုမနဲ႔။ ဥပုဒ္ေစာင့္ ရမယ့္ အရြယ္မွာ ကျမင္းေၾကာ လာထ ေနပါလား”

“စိတ္မဆိုး ပါနဲ႔ အစ္မႀကီးရယ္။ ကြၽန္ ေတာ္တို႔လည္း တစ္ႏွစ္မွ တစ္ခါ လူငယ္ သဘာ၀ ေပ်ာ္ရတာပါ”

“ဘယ္လို ဘယ္လို။ ရွင္တို႔ အရြယ္ႀကီး ေတြက လူငယ္။ ဟုတ္လား”

“အမယ္။ အစ္မႀကီး ဂ်ာနယ္ မဖတ္ဘူး ထင္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အရြယ္ကို လူငယ္ လို႔ တရား၀င္ေျပာ ဖူးတယ္ေလ။ ေဟာဟိုမွာ မ႑ပ္နာမည္ ေတာင္ ၾကည့္ပါလား”

အုန္းလက္ မ႑ပ္၏ နဖူးစည္းတြင္ စေကာႀကီး မ်ားျဖင့္ ေရး ထားသည္က ...

“ပိေတာက္လူငယ္”

အမ်ဳိးသမီးႀကီး ချမာ ေလာကႀကီးကို စိတ္ ကုန္ သြားသည့္ မ်က္ႏွာျဖင့္ မ႑ပ္ေရွ႕မွ ေရတစ္စက္မွ မစိုဘဲ ထြက္သြား ေလေတာ့ သည္။

ႏွစ္စဥ္ သႀကၤန္ပြဲကို စည္ကားစြာ က်င္းပေလ့ ရွိသည့္ ေမာင္စူပါတို႔ ရပ္ကြက္၌ ယခု ႏွစ္တြင္လည္း ႐ိုးရာမပ်က္ မ႑ပ္မ်ား အၿပိဳင္ အဆိုင္ ထိုးၾကသည္။ အမ်ားစုမွာ အုန္းလက္ မ႑ပ္ မ်ား ျဖစ္ ၾကၿပီး ေရ တိုင္ကီမ်ား ခ်ကာ မ႑ပ္ နဖူးစည္းတြင္ စေကာႀကီးမ်ားျဖင့္ မ႑ပ္ နာမည္ကို ေရးထားသည္။

လူအစည္ ကားဆံုး မ႑ပ္မ်ား ထဲတြင္ တစ္ခု အပါအ၀င္ ျဖစ္သည့္ “သႀကၤန္အိုင္ ေဒါလ္”မ႑ပ္တြင္ လူမ်ားက ဟိုဘက္ သည္ဘက္ ႏွစ္စု ကြဲေနသည္။  မ႑ပ္တြင္ ကာရာအိုေက သီခ်င္းဆို ၿပိဳင္ပြဲ ျပဳ လုပ္ရာ ေနာက္ဆံုး အဆင့္သို႔ တက္လာသည့္ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ ႏွစ္ေယာက္ ကို ၀ိုင္း အားေပး ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းႏွစ္ေယာက္ မွာ ပိန္လွီဟု အမည္ ရသည့္ ပိန္ေညာင္ေညာင္ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္ႏွင့္ သမီးငယ္ ဆိုသည့္ ေကာင္မေလး ျဖစ္သည္။

ပရိသတ္မ်ား တစ္ဘက္ကို တစ္ဘက္ အျပန္အလွန္ ေနာက္ေျပာင္ရင္း တစ္ခါတရံ အတည္ ရန္ျဖစ္ၾက သည္ မ်ားလည္း ရွိသည္။ ယခုလည္း ထံုးစံ အတိုင္း မ႑ပ္ထဲမွ လူမ်ား ဆူညံစြာ တစ္ ေယာက္ တစ္ေပါက္ ေအာ္ဟစ္ ေနၾကသည္။

“ပိန္လွီတဲ့ကြ။ မတူရင္ မတုၾကနဲ႔”

“သမီးငယ္တဲ့ေဟ့။ အားေပးေန တယ္ေနာ္”

“ပိန္လွီကမွ ဆိုဟန္ ဆိုေပါက္ ပညာသား ပါတာကြ”

“အမယ္။ သမီးငယ္က ဘယ္သီခ်င္း လာလာ အဆင္ေျပေအာင္ ဆိုႏိုင္တာ”

႐ုတ္႐ုတ္ သဲသဲ ျဖစ္ေနသည့္ လူႏွစ္စု ၾကားထဲသို႔ ဆံပင္ ဂုတ္၀ဲႏွင့္ ဇာတ္မင္းသားလို ေျပာင္ေျပာင္ လက္လက္ အ၀တ္အစားမ်ား ၀တ္ဆင္ ထားသည့္ ရပ္ကြက္ထဲမွ အရူး သိန္းဟန္ ၀င္လာသည္။

“ကဲ ကဲ။  ေဟာဒီက လူအားလံုးကို အန္ကယ္ ကေတာ့ ႏိုး လို႔ ေျပာခ်င္ ပါတယ္။ ႏိုးပါ သားတို႔ရယ္။ ေနာ္”

ႏွစ္ဘက္စလံုးမွ လူမ်ားက ၾကား၀င္ လာသည့္ အရူး သိန္းဟန္ကို အိုးမဲ ၀ိုင္းသုတ္ လိုက္ၾကရာ မဲတူး ဖြာလံက်ဲၿပီး ထြက္ေျပးရ ေလ ေတာ့သည္။

သူတို႔ မ႑ပ္က ဆူညံေန သေလာက္ အသံ လံုး၀ မထြက္ဘဲ တိတ္ဆိတ္စြာ ေရက စားေနသည့္ အျခား မ႑ပ္ တစ္ခုလည္း ရွိေနသည္။ ယင္းမ႑ပ္မွာ “၀ီတို႔ အတာ”မ႑ပ္ပင္ ျဖစ္ သည္။  ယင္းမ႑ပ္တြင္ ေရ လာကစား သူမ်ား၏ ထူးျခားခ်က္မွာ ပါးစပ္ တြင္ တိပ္အနီ တစ္ခု၊ အနက္တစ္ခု ကန္႔လန္႔ ျဖတ္ ကပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ လူမ်ဳိးေရး ပုတ္ခတ္ေသာ သူတို႔အဖြဲ႕၏ သႀကၤန္ သံခ်ပ္မ်ား ပိတ္ပင္ ခံထား ရသျဖင့္ ဆႏၵျုပသည့္ သေဘာ ပါေဖာမင့္ ျပေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ယင္းမ႑ပ္ေရွ႕ ေရပက္ခံ ထြက္သည့္ သူမ်ားကလည္း လိုက္ဖက္ ညီေအာင္ မ်က္လံုးကို အ၀တ္ စည္းၿပီး ေရလာ ပက္ခံ ၾက သည္။ မျမင္ မစမ္းျဖင့္ ေျမာင္းထဲ ျပဳတ္က်သူ၊ ကားျဖင့္ ၀င္တိုးသူ၊ ခလုပ္တိုက္ လဲသူမ်ား လည္း အမ်ားအျပား ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္း မ႑ပ္ေဘး တြင္ ၾကက္ေျခနီ မ႑ပ္ကို ထားေပး ထားရသည္။

မ႑ပ္ႏွင့္ လူႏွင့္မမွ် ႀကိတ္ႀကိတ္တိုး စည္ကား ေနသည့္ မ႑ပ္မွာ “2017 YBS Thingyan”ဆိုသည့္ မ႑ပ္ျဖစ္သည္။ ယင္းမ႑ပ္တြင္ လာေရာက္ ေရကစားသူမ်ားကို မုန္႔လံုးေရေပၚ  ေကြၽးေန သျဖင့္ မ႑ပ္ႏွင့္လူ မမွ်ေတာ့ဘဲ အျပင္ကို လွ်ံထြက္ေနသည္။ မ႑ပ္ထဲသို႔ ၀င္ရန္ အျပင္တြင္ တန္းစီ ေစာင့္ေနၾကသည့္ လူအုပ္ႀကီး ကလည္း မနည္းေပ။

မ႑ပ္ကို ႀကီးၾကပ္ရသူ ရာအိမ္မွဴး ကြီးစိုးက အသံခ်ဲ႕ စက္ျဖင့္ တိုးႀကိတ္ေန သူမ်ား ကို ေအာ္ဟစ္ အားေပးေနသည္။

“မလိုက္ႏိုင္ရင္ က်န္ခဲ့မယ္ေနာ္။ တိုး ထား။ တိုးထား။ ဟိုင္းရား”

မ႑ပ္ေရွ႕ လက္ဘက္ရည္ ဆိုင္မွ ထိုင္ၾကည့္ ၿပီး ရာအိမ္မွဴး ကြီးစိုး၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ညံ့ဖ်င္း ေၾကာင္း ေ၀ဖန္ ေလကန္ ေနသူမ်ား လည္း ရွိသည္။

“မ႑ပ္ေလးက ေသးေသးေလးနဲ႔ ဒီ ေလာက္ လူအမ်ားႀကီး ဘယ္ဆံ့မွာတုန္း”

“ဟုတ္ပ။ အေစာႀကီး ကတည္းက ေသ ခ်ာတြက္ခ်က္ၿပီး လုပ္ေပါ့။ အခုေတာ့ မစား ရတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ေနၿပီ”

ဘယ္သူေတြ ဘာေျပာေျပာ။ ကြီးစိုးက ေတာ့ မိုက္တစ္လံုးျဖင့္ လူၾကားထဲ ဟန္ပါပါ ေခါက္တံု႔ ေခါက္ျပန္ေလွ်ာက္ၿပီး မ်ဳိးစံု ေအာ္ဟစ္ညႊန္ ၾကား ေနေလသည္။

ေနာက္မ႑ပ္ တစ္ခုကေတာ့ ထူးျခားသည္။ နဖူးစည္းတြင္ မ႑ပ္ နာမည္ကိုပင္ တပ္ဆင္ ထားျခင္းမရွိ။ မ႑ပ္ထဲမွ လူမ်ားကို ၾကည့္ ျပန္ေတာ့ ေရကစားျခင္း မျပဳဘဲ စာရြက္ မ်ား ေခါက္ေန သည္ကို ေတြ႕ရသည္။

ထိုမ႑ပ္က ဆယ္အိမ္ေခါင္း မ႑ပ္ ျဖစ္သည္။ အျခား မ႑ပ္မ်ား ေရ ကစားေန သည့္အခ်ိန္ ေရာက္သည့္တိုင္ သူတို႔မွာ မ႑ပ္ နာမည္ မည္သို႔ ေပးမည္ ဆိုသည္ ကို ျငင္းခုန္၍ ေကာင္းေန ၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ မည္သူမွ် ၀င္ၿပီး မဆံုးျဖတ္ေပး ႏိုင္ေတာ့ သျဖင့္ ယခု မဲခြဲၿပီး ဆံုးျဖတ္ရန္ စီစဥ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

“မ႑ပ္နာမည္က အေရးႀကီးသလား။ ေရကစားရဖို႔က အေရးႀကီးသလား”

“ေရပက္ပါေတာ့ဗ်ဳိ႕။ မေယာင္ရာ ဆီ မလူးၾကပါနဲ႔”

မ႑ပ္ေရွ႕မွ ျဖတ္သြား သူမ်ားက မ်ဳိးစံု ေအာ္ဟစ္ သြားၾကသည္။ မ႑ပ္ထဲက ဆယ္ အိမ္ေခါင္း မ်ားကေတာ့ ခပ္တည္တည္ျဖင့္ မဲေပးေန ၾကေလသည္။

မ႑ပ္မ်ား အားလံုးတြင္ အစည္ကား ဆံုးမ႑ပ္မွာ ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မွဴး ဦးစီး သည့္ ရပ္ကြက္ ဗဟို မ႑ပ္ပင္ျဖစ္သည္။ မ႑ပ္  နဖူးစည္းတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေကၤတ ခ်ဳိးငွက္႐ုပ္ႀကီးကို လွပစြာ ပံုေဖာ္ ဖန္တီးထား သျဖင့္ ငွက္မ႑ပ္ ဟုလည္း ရပ္ကြက္ထဲက လူတစ္ခ်ဳိ႕က အမနာပ ေခၚ ၾကသည္။

သို႔ေသာ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ချမာ မ႑ပ္ ဘက္သို႔ ေျခဦး မလွည့္ ႏိုင္ရွာ။ ေလာေလာ ဆယ္ ရပ္ကြက္႐ံုးတြင္ ရန္ျဖစ္မႈ တစ္ခုကို ေျဖ ရွင္းေပး ေနရသည္။ တစ္ရပ္ကြက္ တည္းသား ခ်င္း လူငယ္ ႏွစ္ဦး မ႑ပ္ေရွ႕တြင္ ရန္ျဖစ္ ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

“ကဲ။ ေျပာပါဦး သားတို႔။ ဘယ္က စျဖစ္ တာလဲ”

“သူ ကြၽန္ေတာ့္ကို ဆဲလို႔ပါ”

“မဟုတ္ပါဘူး အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး။ ကြၽန္ ေတာ့္ ဘာသာ သီခ်င္း ဖြင့္တာပါ”

“ငါလာမွ ဖြင့္တာ ဆိုေတာ့ မင္းငါ့ကို တမင္ ဆဲတဲ့ သေဘာေပါ့ကြ”

“ငါ့ ဘာသာ အေစာႀကီး ကတည္းက ေရြးထား တဲ့ သီခ်င္း။ သူ႔ဘာသာ တိုက္ဆိုင္သြားတာ”

အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးက ၀င္တား သည္။

“ေနၾကပါဦး။ အခုလို ႐ိုက္ၾက ႏွက္ၾက ရေလာက္ေအာင္ သီခ်င္းက ဘာမို႔လို႔လဲ”

“ဆက္ပက္”

“ဘာကြ။ ႐ိုင္းလွခ်ည္လား”

“မဟုတ္ဘူးေလ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မွဴးရဲ႕။ သီခ်င္း နာမည္ ကို ေျပာျပတာ။ ေရေတြ ဆက္ ၿပီး ပက္ခိုင္းတဲ့ သီခ်င္း”

“မင္းသီခ်င္းက ငါေတာင္ ထ႐ိုက္ ခ်င္စိတ္ ေပါက္လာတယ္။ ေဟ့ ရာအိမ္မွဴးေတြ။ ရပ္ ကြက္ထဲက မ႑ပ္ေတြကို ေၾကညာလိုက္ စမ္း။ ဘယ္မ႑ပ္မွ အဲဒီ သီခ်င္းကို မဖြင့္ရ ဘူးလို႔။ အယုတၱ အနတၱေတြကြာ”

ရာအိမ္မွဴးမ်ား ထြက္သြား ၾကသည္။ မၾကာမီ ရပ္ကြက္ထဲမွ ဆူဆူညံညံ အသံမ်ားႏွင့္ အတူ ရာအိမ္မွဴးမ်ား ျပန္ေရာက္လာသည္။

“အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး။ သူတို႔က ေျပာေနတယ္။ သႀကၤန္မွာ သီခ်င္းေတာင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မဖြင့္ရဘူးလားတဲ့။ ဒါဆို ဘာသီခ်င္း ဖြင့္ရမလဲ လမ္းညႊန္ေပးပါတဲ့”

အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ေခါင္းကို တျဗင္းျဗင္း ကုတ္သြားသည္။

“တယ္ခက္တဲ့ ကေလးေတြကြာ။ အဆိုးေျပာမွန္း မသိ။ အေကာင္း ေျပာမွန္း မသိ။ ဒီေလာက္ေတာင္ ျဖစ္လွတာ မေနာရဲ႕ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ပဲ ဖြင့္ခိုင္းစမ္းကြာ”

မၾကာခင္ ရပ္ကြက္သႀကၤန္ မ႑ပ္တိုင္းတြင္ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ သီခ်င္းသံမ်ား အစီအရီ ပ်ံ႕လြင့္ လာေလေတာ့သည္။

“ငါက ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ ... နင္က ဒါကို မျမင္ ...  ငါ့အသည္းကို ခလုပ္တိုက္သြားတယ္ ...  မိန္းကေလးရယ္ သိပ္မိုက္တယ္ ...”
(Zin Thaw Naing)

No comments:

Post a Comment