Latest News

Tuesday, March 7, 2017

ဒါ႐ိုက္တာ ဦးႏွင္းမိုးနဲ႔ ေတြ႔ဆံုျခင္း

ဒါ႐ိုက္တာ ဦးႏွင္းမိုးနဲ႔ ေတြ႔ဆံုျခင္း

၂၀၁၆ ခုႏွစ္အတြက္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ထူးခၽြန္ဆုေပးပြဲကို မတ္လ ၁၈ ရက္ေန႔မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ျပည္သူ႔ရင္ျပင္မွာ က်င္းပသြားေတာ့မွာပါ။ အကယ္ဒမီ ဆုေ႐ြးခ်ယ္ေရး အကဲျဖတ္အဖြဲ႔ရဲ႕ ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုး နာယက၊ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးႏွင္းမိုးနဲ႔ ေတြ႔ဆံုၿပီး ဆုေ႐ြးခ်ယ္ေရး စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းအခ်ိဳ႕ကို အေျပာင္းအလဲ ျပဳလုပ္ရတဲ့အေၾကာင္း၊ ဇာတ္ေဆာင္နဲ႔ ဇာတ္ပို႔ဆု ေ႐ြးခ်ယ္မႈ ျပႆနာနဲ႔ မွီျငမ္း ႐ုပ္ရွင္ကားေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းေတြကို The Voice က ေမးျမန္းေဖာ္ျပထားပါတယ္။

Voice : ဒီႏွစ္ အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲအတြက္ ဆုေ႐ြးခ်ယ္တဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း အခ်ိဳ႕ကို အေျပာင္းအလဲေတြ လုပ္ထားတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲ့ဒီအေၾကာင္းကေန စၿပီး ေျပာျပေပးပါဦး။
HM : အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲကို ဘဘတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုးကေနစၿပီး တာဝန္ယူ လုပ္တယ္ ဆိုကတည္းက အမွားအယြင္းေတြ ဘာေတြရွိခဲ့ရင္ ျပဳျပင္ သြားရမယ္ဆိုတာ ႏွစ္စဥ္လည္း ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ စၿပီးေတာ့ လုပ္ရတယ္ ဆိုကတည္းက အမွားကေတာ့ အနည္းနဲ႔အမ်ား ရွိေကာင္း ရွိႏိုင္တာေပါ့ေနာ္။ မွားတာက ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာအထိ မွားသလဲ။ ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာအထိ ျပဳျပင္လို႔ ရမလဲဆိုတာကို ၾကည့္ၿပီး ႏွစ္စဥ္ကေတာ့ ျပင္သြားတာပါပဲ။

Voice : ဒီႏွစ္မွာ အကဲျဖတ္အဖြဲ႔ေတြက ဇာတ္ကားေတြကို ဘယ္လို စံခ်ိန္စံႏႈန္းေတြနဲ႔ ၾကည့္႐ႈ ေ႐ြးခ်ယ္ေပးၾကတာလဲ။
HM : မႏွစ္ကဆိုရင္ အကဲျဖတ္ အဖြဲ႔ဝင္တစ္ေယာက္ကို ဆုႏွစ္ဆုအတြက္ပဲ မဲေပးခြင့္ ရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ေဘာင္နည္းနည္း က်ဥ္းတာေပါ့ေနာ္။ ျပႆနာက ဘယ္လိုျဖစ္ႏိုင္လဲဆိုေတာ့ ဆန္ခါတင္ စာရင္းဝင္ ဇာတ္ကား ၁၇ ကား ရွိတယ္ဆိုၾကပါဖို႔။ ဒါ႐ိုက္တာ တစ္ေယာက္က ဇာတ္ကားေတြ အကုန္လံုးကို  တစ္ႀကိမ္ ၾကည့္ၿပီးၿပီဆိုရင္ ဘယ္သူ႔ကို ဆုေပးထိုက္တယ္၊ ဆုေရာ ရထိုက္လား ဆိုတာကို သိသြားၿပီေလ။ ေနာက္ပိုင္း ဆက္ၾကည့္မယ့္ ဟာေတြကို သိပ္စိတ္မဝင္စားခ်င္ေတာ့ဘူး။ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြက်ေတာ့ ဆုငါးဆုအတြက္ ေ႐ြးခ်ယ္ေပးရတယ္ဆိုေတာ့ မမွ်ဘူးေပါ့ေနာ္။ ဒီႏွစ္မွာက်ေတာ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြကလည္း ဇာတ္ကားေတြကို ငါးခါျပရင္ ငါးခါစလံုး ၾကည့္ရမယ္။ မၾကည့္လို႔ကို မရဘူး။ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လို သ႐ုပ္ေဆာင္သြားတယ္၊ ဘယ္ေလာက္အထိ ေကာင္းတယ္ဆိုတာကို အေသးစိတ္ ၾကည့္ရမယ္။ အေသးစိတ္ မွတ္ရမယ္။ ဒီႏွစ္မွာ ဆုေ႐ြးခ်ယ္တဲ့ ပံုစံေတြက ပိုၿပီးေတာ့ ျပည့္ျပည့္စံုစံု မွန္မွန္ကန္ကန္ ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

Voice : ဒီႏွစ္မွာ ဇာတ္ေဆာင္နဲ႔ ဇာတ္ပို႔ဆုအတြက္ ထုတ္လုပ္သူနဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာ တင္ျပတဲ့ စာရင္းအတိုင္း အကဲျဖတ္ ၾကည့္႐ႈမယ္ ဆိုေပမယ့္ အျငင္းပြားမႈေတြ ရွိလာရင္ အကဲျဖတ္အဖြဲ႔က စဥ္းစားဆံုးျဖတ္မယ္လို႔ ေၾကညာထားတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ မႏွစ္က ဆုေပးပြဲမွာ ဇာတ္ေဆာင္နဲ႔ ဇာတ္ပို႔ဆုအတြက္ အျငင္းပြားမႈေတြ ရွိခဲ့လို႔ ဒီလို ျပင္ဆင္လိုက္တာလား။
HM : ဇာတ္ေဆာင္နဲ႔ ဇာတ္ပို႔ဆု ေ႐ြးခ်ယ္ရတဲ့ ျပႆနာက ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ႀကံဳေနရတာပါပဲ။ တကယ္တမ္းေျပာရင္ ဇာတ္ကားတစ္ကားမွာ ထုတ္လုပ္သူက ေငြစိုက္ထုတ္တယ္။ ဒါ႐ိုက္တာကလည္း တစ္ကားလံုးကို ဦးေဆာင္ၿပီး ႐ိုက္ရတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ဦးကေန ၿပီးေတာ့မွ ဒီလူဟာေတာ့ ဇာတ္ပို႔၊ ဒီဇာတ္ေကာင္ကေတာ့ ဇာတ္ေဆာင္ဆိုၿပီး ခြဲျခားေပးၿပီး စာရင္း တင္လာတဲ့အေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ဘဘတို႔က အကဲျဖတ္ ၾကည့္႐ႈေပးတာပါ။ ဒီအေပၚမွာ တခ်ိဳ႕ကက်ေတာ့ ဇာတ္ေဆာင္ႀကီး ျဖစ္ရဲ႕သားနဲ႔ ဘာလို႔ ဇာတ္ပို႔ဆု ေပးတာလဲ။ ဇာတ္ပို႔ကို ဘာလို႔ ဇာတ္ေဆာင္ဆုေပးတာလဲဆိုၿပီး ေဝဖန္ၾကတယ္။ ဒါက ဘဘတို႔ လုပ္တာ မဟုတ္ဘူးေလ။ ထုတ္လုပ္သူေတြ၊ ဒါ႐ိုက္တာေတြက စာရင္းတင္တဲ့အတိုင္း ၾကည့္ေပးတာပါ။ ဒီႏွစ္မွာ အဲ့ဒီအခ်က္ကို ျပင္တယ္ဆိုတာက တစ္ခါတေလက်ရင္ မ႐ိုးမသား တင္ျပတာေလးေတြ ရွိတယ္။ ကားတစ္ကားမွာ မင္းသား ႏွစ္လက္ျဖစ္ျဖစ္၊ မင္းသမီး ႏွစ္လက္ျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္ေယာက္စလံုးကို ဇာတ္ေဆာင္အေနနဲ႔ ႐ိုက္ထားၿပီးၿပီ။ ႏွစ္ေယာက္စလံုးကလည္း ေကာင္းေနေတာ့ ဇာတ္ေဆာင္အေနနဲ႔ တင္လိုက္ရင္ တစ္ေယာက္ပဲ ရမွာေလ။ အဲ့ဒီလိုအခါမ်ိဳးမွာ ဘယ္လို မ႐ိုးမသား လုပ္ႏိုင္လဲဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္ကို ဇာတ္ပို႔လုပ္ၿပီး၊ တစ္ေယာက္ကို ဇာတ္ေဆာင္ လုပ္လိုက္ရင္ ႏွစ္ေယာက္လံုး ဆုရဖို႔ အခြင့္အလမ္း မ်ားသြားၿပီ။ အဲ့ဒီလို လုပ္လာရင္ ဘဘတို႔က ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ၾကည့္ၿပီး ဇာတ္ေဆာင္ ဟုတ္ရဲ႕လား၊ ဇာတ္ပို႔ ဟုတ္ရဲ႕လားဆိုတာကို ၾကည့္ၿပီး စဥ္းစားမယ္ဆိုၿပီး လုပ္လိုက္ရတာ။ သံသယ ျဖစ္ဖြယ္ရာရွိမွ လုပ္မွာပါ။ ႏွင့္မို႔ကေတာ့ သူတို႔တင္တဲ့ စာရင္းအတိုင္း အကဲျဖတ္ၾကည့္႐ႈမွာပါ။

Voice : ဒီႏွစ္မွာ မွီျငမ္း ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားျဖစ္ရင္ ဒါ႐ိုက္တာနဲ႔ ဇာတ္ကားဆုအတြက္ မေပးဘူးလို႔ ေၾကညာထားေသးတယ္ေနာ္။ အရင္ေခတ္တုန္းက မွီျငမ္း ႐ုပ္ရွင္ကားေတြကို ဆုေတြေပးခဲ့တာ ရွိတာပဲလို႔ အႏုပညာရွင္အခ်ိဳ႕က ေဝဖန္ၾကတဲ့အေပၚေရာ ဘယ္လို ေျဖရွင္းခ်င္လဲ။
HM : ဘဘတို႔ ျမင္တာကေတာ့ အရင္အစိုးရ လက္ထက္ကတည္းက ဘာသာျပန္႐ုပ္ရွင္ေတြ ျပန္႐ိုက္တာတို႔၊ ဘာသာျပန္ ဝတၳဳေတြကို ျပန္႐ိုက္တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စည္းမ်ဥ္းေတြ သတ္မွတ္ထားတာ ရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က မွီးၿပီး ႐ိုက္တယ္ဆိုေပမယ့္ လံုးဝကို ႏိုင္ငံျခား အေငြ႔အသက္ ေပ်ာက္ၿပီးေတာ့ ျမန္မာ့ရနံ႔သင္းေအာင္ ႐ိုက္ႏိုင္ၾကတာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ ဒါမ်ိဳး ႐ိုက္ရင္ေတာ့ ဟိုတုန္းက ခြင့္ျပဳခဲ့တယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာလည္း ကိုရီးယား၊ တ႐ုတ္ကားေတြ မွီး႐ိုက္ေပမယ့္ ျမန္မာနည္း ျမန္မာ့ဟန္နဲ႔ ျပဳျပင္ၿပီး ႐ိုက္တယ္ဆိုရင္ အကဲျဖတ္အဖြဲ႔ေတြက မသိလိုက္တဲ့အခါမွာ ဆုေပးတဲ့အထဲ ပါခ်င္ပါသြားမွာပဲ။ ျမန္မာ့ရနံ႔သင္းၿပီး၊ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲၿပီး ႐ိုက္ထားရင္ အကဲျဖတ္အဖြဲ႔ကလည္း အကုန္လံုး မသိႏိုင္ဘူးေလ။ မွီျငမ္းကားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စည္းမ်ဥ္း ထုတ္ထားေပမယ့္ အကဲျဖတ္အဖြဲ႔ေတြ အမွတ္တမဲ့ျဖစ္ၿပီး မသိလိုက္တဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ဆုရတဲ့အထဲ ပါသြားႏိုင္တာပဲ။

Voice : ႏိုင္ငံျခားက ပညာရွင္ေတြကို စက္မႈပိုင္းဆိုင္ရာ ဆုေတြ၊ မေပးဘူးလို႔ သတ္မွတ္ထားတာလည္း ရွိတယ္ေနာ္။ ဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ျပည္ပနဲ႔ ဖက္စပ္႐ိုက္ကူးတဲ့ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ကားေတြလည္း ရွိလာၿပီဆိုေတာ့ ဒီအခ်က္ကိုေရာ ေနာက္ပိုင္းမွာ ျပင္ဆင္ေပးသြားဖို႔ရွိမလား။
HM : ဘဘတို႔ အကယ္ဒမီ ခ်ီးျမႇင့္တယ္ဆိုတာက ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ထူးခၽြန္ဆုဆိုတဲ့ အမည္နဲ႔ ခ်ီးျမႇင့္တာပါ။ ျမန္မာ အႏုပညာသည္ေတြ အတြက္ပဲ စဥ္းစားႏိုင္မယ္။ ဘဘတို႔ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေတြက ကမၻာမေျပာနဲ႔။ အေရွ႕ေတာင္ အာရွေတာင္ မပ်ံ႕ႏွံ႔ႏိုင္ေသးဘူး။ ဟိုတို႔ထိ ဒီတို႔ထိ ဖက္စပ္႐ိုက္တာေလးေတြပဲ ရွိေသးတာ။ ႏိုင္ငံျခားက ပညာရွင္ေတြကို ဘဘတို႔ဆီက လူေတြက အႏုပညာပိုင္းဆိုင္ရာမွာ ယွဥ္ႏိုင္ေပမယ့္ အတတ္ပညာပိုင္းဆိုင္ရာ၊ စက္မႈပစၥည္းပိုင္းဆိုင္ရာေတြမွာက်ေတာ့ ကြာတယ္ေလ။ အကယ္၍ ျပည္ပ ပညာရွင္ေတြကိုသာ အကယ္ဒမီ ေပးရမယ္ဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံက အႏုပညာရွင္ေတြ နာသြားမွာေပါ့။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ထူးခၽြန္ဆု ဆိုကတည္းက ျမန္မာ အႏုပညာသည္ေတြ အတြက္ပဲ တို႔က ေပးႏိုင္မွာပါ။ ႏိုင္ငံတကာက ပညာရွင္ေတြကို ဆုေပးလိုက္မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ အကယ္ဒမီကို ခြဲေပးရသလို ျဖစ္ေနမယ္။ ေနာက္ပိုင္း ျပည္ပ ေဈးကြက္ကို တကယ္ ထိုးေဖာက္ႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္က်ရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္သြားမွာေပါ့။ စပ္ကူးမတ္ကူး ကာလမွာေတာ့ ဆုလံုးဝ မေပးႏိုင္ေသးပါဘူး။

သန္႔ဇင္ဦး

The Voice

No comments:

Post a Comment