Latest News

Saturday, November 17, 2018

ဒီ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ကို ျပင္ရမယ္။ ရေအာင္ကို ျပင္ရမယ္။ ေ႐ြးေကာက္ပဲြက သိပ္အေရးမႀကီးဘူး။


ေမး ။ ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ထဲ မဝင္မီကာလနဲ႔ ဝင္ၿပီးကာလမွာ
လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ၊ အားနည္းခ်က္ေလးေတြဘာေတြရွိလဲလို႔ အဘ သံုးသပ္မိပါသလဲခင္ဗ်။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ ကြၽန္ေတာ့္အျမင္အရ ေျပာရရင္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က
ထူးခြၽန္ထက္ျမက္တဲ့ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္ခုခ်င္း၊ တစ္ခုခ်င္းမွာ
သိပ္ၿပီး ေဝဖန္စရာမရွိပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ မတူတာေတြေတာ့ ရွိတယ္။ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ ...
သူ နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ အေျခခံအက်ဆံုး မတူညီတဲ့ဟာဘာလဲဆိုေတာ့ ဒီေန႔အခ်ိန္ထိ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ
ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္အေနနဲ႔ ေျပာေနတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုပ္ေနရမွာက
အာဏာရွင္စနစ္ကို တိုက္ဖ်က္ေနရမွာ။

ကြၽန္ေတာ္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာခဲ့တယ္၊အာဏာရွင္စနစ္ကို ၿဖိဳဖ်က္ေနရတာ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ နိုင္ငံေရးက အဂၤလိပ္လိုေျပာရရင္ Dynamic အၿမဲတမ္း ျဖစ္ေနမွ
ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳက္တယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ နိုင္ငံေရးက ပံုမွန္ေခ်ာေမြ႕ေနတဲ့ Formal နိုင္ငံေရး မဟုတ္ဘူး။
Dynamic ျဖစ္တဲ့ နိုင္ငံေရးဗ်။
ဒီလိုအေျခအေနမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကအၿမဲတမ္း ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ခ်င္တယ္။
သာယာၿငိမ့္ေညာင္း ျဖစ္ခ်င္တယ္။သက္ေတာင့္သက္သာ ျဖစ္ခ်င္တယ္။
ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းတက် ျဖစ္ခ်င္တယ္။သူက အကုန္လံုး ေခ်ာေမြ႕တဲ့နည္းနဲ႔ သြားခ်င္တယ္။
သူက ပံုမွန္အတိုင္း သြားခ်င္တယ္။

သူ႔မွာ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္နိုင္တဲ့ စြမ္းအင္ေတြ ရွိတယ္။
တိုက္ပဲြဝင္နိုင္တဲ့ စြမ္းအားေတြ ရွိတယ္။သတၲိေတြ ရွိတယ္။
သူက ရွစ္ေလးလံုးကာလတုန္းကလည္း တိုက္ပဲြဝင္နိုင္တဲ့ စိတ္ဆိုတာ ရွိတာပဲ။
ဒါေပမယ့္ သူက တိုက္ပဲြဝင္ခ်င္တဲ့စိတ္ကနည္းတယ္ဗ်။
သူက အၿမဲတမ္း ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕နဲ႔ ဒိုင္ယာေလာ့ဂ္တို႔ ၊ ဘာတို႔နဲ႔ အေပးအယူ
လုပ္ခ်င္တယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔အျမင္ကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕
လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၄ ၊ ၂၅ နွစ္္ကာလက အာဏာရွင္စနစ္
ဆန္႔က်င္ေရးတိုက္ပဲြက ေကာင္းပါတယ္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္သာ မဟုတ္ဘူး။
အျခား လူေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ပါ။
လူငယ္ေတြ ၊ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြရဲ႕ေခါင္းေဆာင္လည္း ျဖစ္တယ္။
သတၲိလည္း ရွိတယ္။
လုပ္ရည္ကိုင္ရည္လည္း ရွိတယ္။ထိုးထြင္းဥာဏ္လည္း ရွိပါတယ္။
သို႔ေသာ္ ..
သူက အၿမဲတမ္း ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္တဲ့နည္းနဲ႔လုပ္ခ်င္တယ္။
သာယာၿငိမ့္ေညာင္းစြာနဲ႔ လုပ္ခ်င္တယ္။Very Formal နည္းလမ္းနဲ႔လုပ္ခ်င္တယ္။

ဒါေပမယ့္ .. ဒီေန႔ နိုင္ငံေရးအေျခအေနကဒီမိုကေရစီေခတ္ေရာက္တာ မဟုတ္ေသးဘူး။
လႊတ္ေတာ္ရွိတာကလည္း ဒီမိုကေရစီလႊတ္ေတာ္ မဟုတ္ဘူး။
ေ႐ြးေကာက္ပဲြ လုပ္တာနဲ႔လည္း ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို မေရာက္ေသးဘူး။

အခုဟာက အာဏာရွင္ေတြပဲဗ်။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ နွစ္တုန္းကရွိခဲ့တဲ့ အာဏာရွင္ပံုစံမ်ိဳး မရွိေပမယ့္လည္း
အာဏာရွင္အတိုင္းပဲ က်င့္သံုးတာပဲ။ပါေနတုန္းပဲ။
လုပ္တာကိုင္တာေတြကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္
အိမ္ေတြ ဖ်က္တာ ၊ လယ္ယာေတြ သိမ္းတာတို႔
ဆိုတာေတြက သူတို႔ဟာ သူတို႔ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ေနတုန္းပဲ။
ဒီအာဏာရွင္စနစ္ကို မဖ်က္နိုင္ရင္ မရဘူးလို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က Formal နိုင္ငံေရးကို လုပ္ခ်င္တယ္။
လႊတ္ေတာ္အတိုင္းပဲ စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ လုပ္ပါလို႔ ေျပာတယ္။
စည္းကမ္းရွိဖို႔လိုတယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ ျငင္းစရာအေၾကာင္း မရွိဘူး။
သို႔ေသာ္ Formal နိုင္ငံေရးက မဟုတ္ေသးဘူး။
ဒီလို Formal နိုင္ငံေရးနဲ႔ သြားတာ မမွန္ဘူးလို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္။
ဒီေန႔ဟာ အာဏာရွင္စနစ္ အႂကြင္းအက်န္ေတြရွိတယ္။

အဂၤလိပ္ေခတ္တုန္းကလည္း ေတာ္လွန္ေရးတိုက္ပဲြဝင္ဖို႔အတြက္
တို႔ဗမာအစည္းအရံုးထဲမွာ ျပႆနာေတြ တက္ၾကတာ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အပါအဝင္ေပါ့ဗ်ာ။
သခင္စိုး ၊ သခင္သန္းထြန္းတို႔ ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ကို ေဆြးေႏြးၾကတာ။
ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕သူေတြက မဟုတ္ဘူး။
လြတ္လပ္ေရးက အေရးႀကီးတယ္လို႔ ဆိုတယ္။
အဲဒီမွာ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္က ေလ်ာ့သြားတယ္။
သတင္းစာေတြကလည္း အျပန္အလွန္ ေရးၾကတယ္။
လြတ္လပ္ေရးအတြက္ လုပ္ၾကမယ္ဆိုၿပီး ျဖစ္သြားတယ္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက အလံုးစံု ျမင္တဲ့သူဆိုေတာ့
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ ဖဲြ႕စည္းဖို႔ ျဖစ္လာတယ္။
ဒီေန႔အခ်ိန္မွာလည္း ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္
လႊတ္ေတာ္ ပါလီမန္အတြင္းကေန လုပ္မယ္ဆိုတာ
တကယ္တမ္းေတာ့ မရဘူး။

ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ အာဏာရွင္စနစ္ကို ျမင္ေနတယ္။
ဒီအာဏာရွင္စနစ္ရဲ႕ အဓိက အက်ဆံုးက
ဘာလဲဆိုေတာ့ ၂၀၀၈ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပဲ။
ဒီေန႔အခ်ိန္က အေျခခံဥပေဒတိုက္ပဲြပဲ။
ဒီအေျခခံဥပေဒမွ မျပင္ဘူးဆိုရင္ ျမႏ္မာျပည္နိုင္ငံေရးက ဘာမွ လုပ္လို႔ မရဘူး။
ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ စစ္အစိုးရရဲ႕ နိုင္ငံေရးအတိုင္းဆက္လုပ္ေနရမွာပဲ။

စစ္အစိုးရေျပာေနတဲ့ စကားရွိတယ္။
အခုအေျခအေနက လမ္းခုလတ္လို႔ ဆိုတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာကေတာ့
လမ္းခုလတ္လို႔ေတာင္ မဆိုခ်င္ဘူး။
လမ္းသစ္ရွာၿပီး ဆက္ေလွ်ာက္ခ်င္
ေလွ်ာက္ရေတာ့မယ္လို႔ ထင္တယ္။

ကြၽန္ေတာ္ေျပာေနတဲ့ တတိယ အေရးေတာ္ပံု
ေပၚနိုင္တယ္ဆိုတာ အဲဒါေတြပဲ။
ဒီ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ကို ျပင္ရမယ္။
ရေအာင္ကို ျပင္ရမယ္။
ေ႐ြးေကာက္ပဲြက သိပ္အေရးမႀကီးဘူးလို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္။

Ref း သတင္းစာဆရာႀကီး ဟံသာဝတီဦးဝင္းတင္၏
ဟံသာဝတီမိန္႔မွာတမ္း စာအုပ္မွ ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပပါသည္

No comments:

Post a Comment