Latest News

Monday, June 18, 2018

ဒူးဆစ္နာျခင္းႏွင့္ အေကာင္းဆံုးေဆး

ဒူးဆစ္နာျခင္းႏွင့္ အေကာင္းဆံုးေဆး

ႀကီးမားေသာ က်န္းမာေရးျပႆနာ

ဒူးဆစ္နာျခင္းကို သက္ႀကီးပိုင္းအရြယ္တြင္  မ်ားစြာ     ေတြ႕ရေလ့ရွိသည္။  ကမၻာ့ကုလသမဂၢအစီရင္ခံစာအရ အသက္ ၆ဝ အထက္ အရြယ္ပိုင္းတြင္ လူ ၁ဝဝ လွ်င္ ၁၅ ေယာက္သည္ ဒူးဆစ္နာေရာဂါရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရၿပီး ငါးေယာက္သည္ ဆိုးရြားစြာ ခံစားေနရေၾကာင္း ေတြ႕ရ သည္။၄င္းကိန္းဂဏန္းသည္ ႏွစ္စဥ္ တိုးပြားလ်က္ရွိရာ  ၂ဝ၅ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္  ကမၻာ့လူဦးေရ သန္း ၁၃ဝ သည္ ေရာဂါခံစားရရွိေနမည္ျဖစ္ၿပီး သန္း ၄ဝ တြင္ ေရာဂါ ျပင္းထန္ ဆိုးရြားေနမည္ျဖစ္သည္။ ပုံမွန္လႈပ္ရွားသြား လာမႈ မျပႏိုင္ျခင္း၊ ေဆးဝါးကုသစရိတ္   ကုန္ဆုံးျခင္း၊ အလုပ္ခြင္မၾကာခဏ ပ်က္ကြက္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဆိုးရြား ေသာ က်န္းမာေရးခ်ဳိ႕တဲ့မႈ တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံအတြက္ လည္း ႀကီးမားေသာ က်န္းမာေရးျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္ ေပသည္။

ဒူးဆစ္၏ ေလးလံေသာတာဝန္

ဒူးဆစ္သည္   ေပါင္႐ိုးႏွင့္  ေျခသလုံး႐ိုးတို႔ကို အရြတ္ေလးခုျဖင့္   ဆက္သြယ္ထားေသာ  ေတ့ဆက္ အ႐ိုးဆစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။  ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္ႏွင့္ လႈပ္ရွားမႈဒဏ္ကိုခံႏိုင္ေသာ သန္မာေသာအဆစ္တစ္ခု လည္းျဖစ္သည္။ အ႐ိုးႏွစ္ခုထိဆက္ရာ မ်က္ႏွာျပင္ကို အ႐ိုးႏုအလႊာ  ဖံုးအုပ္ထားျခင္းျဖင့္ အ႐ိုးမ်က္ႏွာျပင္ ႏွစ္ခု ပြတ္တိုက္ျခင္းေၾကာင့္  ျဖစ္ေပၚလာေသာ ပြန္းတီးမႈ ကို ကာကြယ္ေပးထားသည္။

အဆစ္တစ္ခုလုံးကို     အဆစ္ဖုံးအေမွးပါးျဖင့္  ဖံုးထားၿပီး   ထပ္မံ၍အေပၚမွ  အဆစ္ဖုံးအရြတ္ျဖင့္  ကာကြယ္ထားျပန္သည္။   ေခ်ာေမြ႕စြာလႈပ္ရွားႏိုင္ရန္   အဆစ္ဖုံးအေမွးပါး၏ ကလာပ္စည္းဆဲလ္မ်ားသည္ ပ်စ္ခြၽဲ ေသာ  ေခ်ာဆီသဖြယ္အရည္ကို  စစ္ထုတ္ေပးသည္။

အထက္ပါ  လူတို႔၏ ဒူးဆစ္တည္ေဆာက္ပုံသည္ ေမြးခ်ိန္မွ  ေသသည္အထိ    ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္ႏွင့္ လႈပ္ရွားမႈဒဏ္ကိုခံႏိုင္ရန္ သဘာဝကဖန္တီးေပးထား ေသာ ဒူးဆစ္၏  ေလးလံေသာတာဝန္   တစ္ရပ္ျဖစ္    သည္။

ဇရာ၏ ထိုးႏွက္ခ်က္

ဇရာေၾကာင့္ ႐ုပ္ခႏၶာ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးျခင္းသည္ ေရာဂါျဖစ္ရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းအရင္း  တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ပြတ္တိုက္ျခင္းေၾကာင့္  အ႐ိုးႏု မ်က္ႏွာျပင္ ကြဲအက္ပ်က္စီးလာၿပီး  အ႐ိုးႏုကလာပ္စည္း ဆဲလ္အသစ္မ်ား အစားျဖည့္တင္းႏိုင္မႈမရွိျခင္းသည္ ဇရာ၏ ထိုးႏွက္ခ်က္တစ္ခု  ျဖစ္ေလသည္။ အဆစ္ဖုံး အေမွးပါး ကလာပ္စည္းဆဲလ္မ်ား၏ ေခ်ာဆီအရည္ စစ္ထုတ္ ေပးျခင္းသည္လည္း အသက္ႀကီးသည္ႏွင့္အမွ် ေလ်ာ့နည္း လာေလသည္။ ကြဲအက္သြားေသာ အ႐ိုးႏုမ်က္ႏွာျပင္ ေအာက္ အ႐ိုးမာမွ အ႐ိုးက်ီးေပါင္းအတက္မ်ား ေပၚထြက္ လာၿပီး ေရာဂါလကၡဏာမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစသည္။

ဒူးဆစ္နာျခင္းသည္ မ်ဳိး႐ိုးလိုက္ၿပီး အဝလြန္ျခင္း၊ အမ်ဳိးသမီးျဖစ္ျခင္း၊  ဒူးဆစ္ကိုအားျပဳရေသာ အသက္ ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျဖစ္ျခင္း၊    ဒူးဆစ္ကိုထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရဖူးျခင္းတို႔သည္ အထက္ပါေရာဂါျဖစ္စဥ္ကို လ်င္ျမန္စြာ ႏွင့္ ပိုမိုဆိုးရြားစြာျဖစ္ေပၚေစသည္။

ေဝဒနာျဖင့္ ႏိုးထရေသာ တစ္ေန႔တာ

ဒူးဆစ္နာျခင္း၏   သေကၤတလကၡဏာတစ္ခုမွာ      နံနက္  အိပ္ရာမွထေသာအခ်ိန္တြင္  ဒူးဆစ္ဝန္းက်င္၌ ကိုက္ခဲနာက်င္ေနၿပီး   ေကြးဆန္႔မရျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။  တစ္ေန႔တာတြင္လည္း ၾကာရွည္စြာနားေန၊ ထိုင္ေနၿပီး ထလိုက္ေသာအခါ    ဒူးဆစ္ဝန္းက်င္တြင္  ကိုက္ခဲ နာက်င္ေနၿပီး  ေကြးဆန္႔၍မရျခင္းတို႔    ခံစားရျပန္      သည္။

ေရာဂါအႏုအရင့္အေပၚမူတည္၍ ဒူးဆစ္နာျခင္းကို အဆင့္ေလးဆင့္ ခြဲျခားထားႏိုင္သည္။

အဆင့္ (၁) မွာ ေရာဂါျဖစ္စ အဆင့္ျဖစ္ၿပီး နာက်င္ ေသာ ခံစားမႈမရွိေသးဘဲ ဓာတ္မွန္႐ိုက္ၾကည့္ေသာအခါ မွသာ    အ႐ိုးက်ီးေပါင္းတက္စ ျပဳေနသည္ကို   ေတြ႕ရ သည္။

အဆင့္ (၂) မွာ ေရာဂါႏုေသာ အဆင့္ျဖစ္သည္။      လမ္းေလွ်ာက္ၿပီးေသာ  အခ်ိန္ႏွင့္   ေျပးလႊားၿပီးေသာ အခ်ိန္တြင္ နာက်င္ကိုက္ခဲျခင္းကို စတင္ခံစားရသည္။

အဆင့္ (၃) မွာ ေရာဂါတိုးေသာ  အဆင့္ျဖစ္သည္။ နံနက္အိပ္ရာထေသာ အခ်ိန္ႏွင့္ နားေနၿပီးေသာ အခ်ိန္ တို႔တြင္ ကိုက္ခဲနာက်င္  ေတာင့္တင္းျခင္းကို  သိသာ ခံစားရသည္။ လမ္းေလွ်ာက္သည့္အခ်ိန္တြင္လည္း ဒူးဆစ္ အ႐ိုး မ်က္ႏွာျပင္ႏွစ္ခု ပြတ္တိုက္ျခင္းကို ခံစားသိရွိေနရ သည္။

အဆင့္ (၄) မွာ ေရာဂါရင့္ေသာ အဆင့္ျဖစ္သည္။ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ဒူးဆစ္ဝန္းက်င္တြင္ ကိုက္ခဲနာက်င္ေန ၿပီး ပုံမွန္သြားလာ လႈပ္ရွားမႈျပဳရန္ပင္ ခက္ခဲလာသည္။ ဒူးဆစ္ဝန္းက်င္ရွိ ၾ<ြကက္သားမ်ား အားေပ်ာ့ၿပီး လႈပ္ရွား မႈကို ပိုမိုခက္ခဲလာေစသည္။

ကုရာနတၴိ ေဆးမရွိ

ေခတ္မီတိုးတက္ပါသည္ဆိုေသာ  အေနာက္တိုင္း ေဆးဝါးမ်ားသည္ ဇရာကို အန္တုႏိုင္စြမ္းမရွိေခ်။  ဒူးဆစ္ နာေရာဂါ ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ ကုသႏိုင္ေသာ ေဆးမရွိ ေသးေခ်။ အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆးမ်ားကိုသာ အားကိုး ေနရၿပီး ေရာဂါရင့္ေသာ အဆင့္တြင္ ခြဲစိတ္ၿပီး ဒူးဆစ္ အတုျဖင့္ အစားထိုးေသာ နည္းကို  အသုံးျပဳရသည္။

 ေရာဂါ အဆင့္ (၃) ႏွင့္ (၄) တို႔တြင္ အကိုက္အခဲေပ်ာက္ ေဆးမ်ားျဖင့္  မသက္သာသျဖင့္   ဒူးဆစ္အတြင္းသို႔ ေဆးထိုးရျခင္း၊ ခြဲစိတ္၍ ဒူးဆစ္အတုျဖင့္  အစားထိုးရ ျခင္းတို႔ျဖင့္ ကုသရသည္။ အလြန္ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲ ဆိုးက်ဳိးမ်ားစြာ   ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ေသာ ကုသနည္းမ်ားျဖစ္ေပသည္။

ေလ့က်င့္ခန္းသည္သာ အားကိုးရာ

ေနာက္ဆုံးေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားအရ     ေန႔စဥ္ပုံမွန္ ေလ့က်င့္ခန္း ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဒူးဆစ္နာေရာဂါအတြက္ အေကာင္းဆုံးကုသမႈျဖစ္သည့္အျပင္ ေရာဂါကို ပိုမိုဆိုးရြား မလာေစရန္ တားဆီးထားႏိုင္စြမ္းရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။

သုေတသနေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားအရ ေန႔စဥ္ပုံမွန္ ေလ့က်င့္ခန္း ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ -

၁။ အ႐ိုးႏုမ်က္ႏွာျပင္သို႔ ေသြးေလွ်ာက္ႏႈန္း ပိုမိုအားေကာင္း ေစၿပီး ပ်က္စီးသြားေသာ အ႐ိုးႏုကလာပ္စည္းဆဲလ္မ်ား အား အသစ္ကလာပ္စည္းဆဲလ္မ်ားျဖင့္   ျဖည့္ဆည္းေစ သည္။

၂။ အဆစ္ေခ်ာဆီ ခန္းေျခာက္ျခင္းကို ျပန္လည္ျဖည့္တင္း ေစသည္။

၃။ ဒူးဆစ္ဝန္းက်င္ရွိ ၾကြက္သားမ်ားကို သန္စြမ္းေစၿပီး နာက်င္ျခင္း၊ ေရာင္ရမ္းျခင္းကို ေလ်ာ့နည္းေစသည္။

၄။ ဒူးဆစ္လႈပ္ရွားမႈကို  ေပ်ာ့ေပ်ာင္းသြက္လက္လာေစၿပီး နံနက္အိပ္ရာထ      ဒူးဆစ္ေတာင့္တင္းျခင္းကို ေလ်ာ့နည္းေစသည္။

၅။ ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္   ေလ်ာ့နည္းလာၿပီး ဒူးဆစ္ အေပၚသို႔က်ေရာက္သည့္ အေလးဝန္ေလ်ာ့နည္းေစ သည္။

၆။  ပုံမွန္ေလ့က်င့္ခန္း ျပဳလုပ္ျခင္း၏ အျခားအက်ဳိးေက်းဇူး မ်ားျဖစ္ေသာ စိတ္အားငယ္ျခင္း၊  စိုးရိမ္ေသာကျဖစ္ျခင္း မ်ားကို ေလ်ာ့နည္းေစၿပီး ဆီးခ်ဳိ၊ ေသြးတိုး၊ ႏွလုံးေရာဂါ မ်ားကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ျခင္း  စသည့္  မ်ားစြာေသာ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားကို  ရရွိႏိုင္ေပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ဒူးဆစ္ေပၚသို႔  ကိုယ္ အေလးခ်ိန္မ်ားစြာ မက်ေရာက္ေသာ ေန႔စဥ္ပုံမွန္ ေလ့က်င့္ ခန္းမ်ားကို ကုထုံးအျဖစ္ ထိေရာက္စြာ  အသုံးျပဳသည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။

¤င္းေလ့က်င့္ခန္းမ်ားမွာ ေရကူးျခင္း၊ (ေနရာမေရြ႕ ေသာ)စက္ဘီးနင္းျခင္း၊  တိုင္အိခ်ိ၊   ေယာဂေလ့က်င့္ျခင္း တို႔ျဖစ္ၾကသည္။  သို႔ေသာ္  စာေရးသူတို႔ ဗုဒၶဘာသာ လူမ်ဳိးမ်ားအဖို႔ အထက္ပါေလ့က်င့္ခန္းမ်ားထက္ မ်ားစြာ သာလြန္ေကာင္းမြန္ေသာ       ကုထုံးရွိေပသည္။       ၄င္းမွာ ဘုရားေပးေသာေဆး ျဖစ္သည္။

ဘုရားေပးေသာေဆး-သတိအမွတ္ျဖင့္ စႀကႍေလွ်ာက္ျခင္း

အဂၤုတၱရ ကာယံ  ပၪၥကနိပါတ္  စကၤမသုတ္၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔အား စႀကႍေလွ်ာက္ျခင္း၏ အက်ဳိးအာနိသင္ကို ဤသို႔ မိန႔္ေတာ္မူ၏။

''ရဟန္းတို႔  စႀကႍေလွ်ာက္ျခင္း၌ အက်ဳိးအာနိသင္ တို႔သည္ ဤငါးမ်ဳိးတို႔တည္း။ အဘယ္ငါးမ်ဳိးတုိ႔ နည္းမူ-

ခရီးရွည္ သြားႏိုင္၏၊ ႀကိဳးစားအားထုတ္ႏိုင္၏၊ အနာေရာဂါ ကင္း၏။   စားေသာက္လ်က္အပ္ေသာ     အစာအာဟာရ သည္  ေကာင္းစြာေၾကညက္ႏိုင္၏၊   စႀကႍေလွ်ာက္ျခင္းျဖင့္  ရအပ္ေသာ တည္ၾကည္မႈ (သမာဓိ)သည္ ၾကာျမင့္စြာ တည္တံ့ႏိုင္၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသည္တို႔ကား  စႀကႍေလွ်ာက္ျခင္း၌ အက်ဳိးအာနိသင္ ငါးမ်ဳိးတို႔တည္း'' ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ထို႔ျပင္   မဟာသတိပ႒ာနသုတ္တြင္   ''ပုနစပရံ ဘိကၡေဝ  ဘိကၡဳ  ဂစၧေတာ   ဝါ  ဂစၧာမီတိ   ပဇာနာတိ''   ရဟန္းတို႔  တစ္ဖန္မူလည္း တစ္ပါးေသာ႐ႈပုံကား သြားလွ်င္ လည္း    သြားသည္ဟုသိ၏''  ဟု သတိအမွတ္ျဖင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းရန္ ေဟာေတာ္မူ၏။ မဟာစည္ဆရာေတာ္၏ ဝိပႆနာ႐ႈနည္းက်မ္း၌ ''သြားေသာအခါ၌ ေျခလွမ္းတိုင္း ေျခလွမ္းတိုင္း သြားတယ္  သြားတယ္ဟု     ျဖစ္ေစ၊ လွမ္းတယ္ လွမ္းတယ္ဟု   ျဖစ္ေစ၊  ညာလွမ္းတယ္ ဘယ္လွမ္းတယ္ဟု ျဖစ္ေစ၊    ၾ<ြကတယ္၊ လွမ္းတယ္၊ ခ်တယ္ဟုျဖစ္ေစ မွတ္အပ္၏''ဟု  ၫႊန္ၾကားေတာ္မူ၏။ ဝိပႆနာ႐ႈမွတ္ျခင္းေၾကာင့္ ေရာဂါမ်ားေပ်ာက္ကင္းသြား ေၾကာင္း    သာဓကမ်ားကို    ေတာ္ကူးဆရာေတာ္၏ တရားရိပ္သာ၌  ထင္ရွားစြာေတြ႕ရသည္။  ဆရာေတာ္က    ''ဝိပႆနာဆိုတဲ့ ဘုရားေပးတဲ့ေဆးဟာ  ေရာဂါ ၉၆ ပါး ကို အျမစ္ပါမက်န္ေအာင္ ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္တယ္'' ဟု ေယာဂီမ်ားကို ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။          

ဆရာႀကီးေဒါက္တာမင္းတင္မြန္က    ''ဝိပႆနာ ဂုဏ္ထူးေဆာင္'' စာအုပ္တြင္ ဝိပႆနာ႐ႈမွတ္သူတို႔တြင္ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းရသည့္အေၾကာင္းမွာ တရားေတာ္၏ တန္ခိုးသတၱိေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး    ႐ႈမွတ္ႏွလုံးသြင္းမႈျဖင့္       ေဗာဇၥ်င္တရားမ်ားျဖစ္ေပၚလာၾကၿပီး    ဤတရားတို႔၏ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း မဟာစည္ဆရာေတာ္၏       မိန္႔ၾကားခ်က္ကို ေဖာ္ျပထား ေလသည္။

ဤစာအုပ္တြင္   ဆရာႀကီးက    ေဗာဇၥ်င္တရား အေၾကာင္း ဤသို႔ထပ္မံရွင္းလင္း ေဖာ္ျပထားသည္ကို မွတ္သားရျပန္ပါသည္။

''ေဗာဇၥ်င္(ဝါ)ေဗာဇၥ်ဂၤသည္ ေဗာဓိအဂၤ  ဟူေသာ ပုဒ္ႏွစ္ခုမွ   ဆင္းသက္လာၿပီး အသိÓဏ္၏ အေၾကာင္း အဂၤါဟု အဓိပၸာယ္ရ၏။ ေဗာဇၥ်င္ခုနစ္ပါးရွိ၏။

 (၁) သတိသေမၺာဇၥ်င္ = အမွတ္သတိရွိျခင္း၊

 (၂) ဓမၼဝိစယသေမၺာဇၥ်င္ = ထူးေသာÓဏ္ျဖင့္သိျခင္း၊

 (၃) ဝီရိယသေမၺာဇၥ်င္ = လုံ႔လစိုက္ထုတ္ျခင္း၊

 (၄) ပီတိသေမၺာဇၥ်င္ = ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္ျခင္း၊

 (၅) ပႆဒၡိသေမၺာဇၥ်င္ = ၿငိမ္းေအးျခင္း၊

 (၆) သမာဓိသေမၺာဇၥ်င္ = စိတ္တည္ၾကည္ျခင္း၊

 (၇) ဥေပကၡာသေမၺာဇၥ်င္ = လ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္း။

ဤေဗာဇၥ်င္ ခုနစ္ပါးသည္ သတိ၊ ပညာ၊ ဝီရိယ၊ ပီတိ၊  ပႆဓိ၊ ဧကဂၢတာႏွင့္ တၾတမဇၥ်တၱာ ဟူေသာ ေစတသိက္တို႔ပင္တည္း။

ေဗာဇၥ်င္တရားကို  ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ေသာအခါ ဤေစတသိက္တို႔   အားေကာင္းလာၾကသည့္အတြက္ စိတ္သည္   အထူးၾကည္လင္   သန္႔စင္တည္တံ့၍ ၿငိမ္းေအးလာ၏။ ဤစိတ္အစဥ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ႐ုပ္တို႔ သည္လည္း ၾကည္လင္သန္႔စင္ၿပီး ၿငိမ္းေအးျခင္း သေဘာ ရွိ၏။ ဤသို႔ေသာစိတ္အစဥ္ႏွင့္ ႐ုပ္အစဥ္တို႔ အဆက္ မျပတ္ ထပ္ခါထပ္ခါ ျဖစ္ပြားၾကေသာအခါ ေရာဂါ႐ုပ္မ်ား သည္ တစ္စတစ္စ ပေပ်ာက္ကုန္ၿပီး ေရာဂါေပ်ာက္ကင္း ပါေတာ့၏'' ဟု ဆရာႀကီးက ေဖာ္ျပ၏။

စာေရးသူ၏အေတြ႕အႀကံဳ

ဤေဆာင္းပါးသည္ ဝိပႆနာ   ႐ႈမွတ္ျခင္းကို ေရးသားလိုျခင္း မဟုတ္ပါ။ စႀကႍေလွ်ာက္႐ႈမွတ္ျခင္းျဖင့္ စာေရးသူ၏ ဒူးဆစ္နာေရာဂါကို အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆး တစ္လုံးမွ်ေသာက္ရန္မလိုဘဲ     ပိုမိုဆိုးရြားမလာေစရန္ ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္ျခင္းကို   မွ်ေဝလို၍  ျဖစ္ပါသည္။  စာေရးသူသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ခုနစ္ႏွစ္ခန္႔မွစ၍ ဒူးဆစ္နာ ေရာဂါကို စတင္ခံစားရပါသည္။ ေရာဂါရၿပီး တစ္ႏွစ္ အၾကာ မဟာစည္ရိပ္သာ၌ တရားစခန္းဝင္စဥ္ မိနစ္ ငါးဆယ္အၾကာ ထိုင္မွတ္႐ႈမွတ္အၿပီးတြင္ ေရာဂါရွိေသာ ဘယ္ဒူးဆစ္သည္   ဆန္႔၍မရေတာ့ဘဲ ျပင္းထန္စြာ ကိုက္ခဲနာက်င္ေနပါေတာ့သည္။    ထိုအေၾကာင္းကို တရားစစ္ေလွ်ာက္ခ်ိန္၌ ဆရာေတာ္အား ေလွ်ာက္ထား ေသာအခါ ဆရာေတာ္က စႀကႍေလွ်ာက္႐ႈမွတ္ျခင္းကို ဂ႐ုစိုက္ျပဳလုပ္ရန္ေျပာၾကားၿပီး ႐ႈမွတ္နည္းကို ၫႊန္ၾကား ေတာ္မူပါသည္။ ၫႊန္ၾကားေတာ္မူသည့္အတိုင္း  စႀကႍ ေလွ်ာက္ျခင္းကို ဝါယမစိုက္၍  အားထုတ္ေသာအခါ ထိုင္မွတ္ျပဳလုပ္အၿပီး၌ ဒူးဆစ္နာ ေလ်ာ့နည္း သက္သာ လာသည္ကို ဂ႐ုျပဳမိလာပါသည္။ သတိျပဳ၍ ဆက္လက္ အားထုတ္ၾကည့္ေသာအခါ  စႀကႍေလွ်ာက္ျခင္းကို ဂ႐ု တစိုက္အခ်ိန္ျပည့္ သမာဓိရစြာ အားထုတ္လွ်င္ ထိုင္မွတ္ အၿပီး ဒူးဆစ္နာ ေလ်ာ့နည္းသက္သာသည္ကို ေတြ႕ရ သည္။ ထိုအေၾကာင္းကို ဆရာေတာ္အား ေလွ်ာက္ထား ေသာအခါ ဆရာေတာ္၏ မိန္႔မွာခ်က္သည္ ယေန႔ထက္ တိုင္  စာေရးသူ၏   နားထဲဝယ္    စြဲၿမဲေနပါသည္။ ဆရာေတာ္က ''ဒကာႀကီး ဝိပႆနာ အားထုတ္တာဟာ ဒူးဆစ္နာေပ်ာက္ဖို႔မဟုတ္ဘူး၊ ဒူးဆစ္နာထက္ အဆမ်ား စြာဆိုးရြားတဲ့ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ကင္းဖို႔ဆိုတာ မေမ့ပါနဲ႔'' ဟု မိန္႔ၾကားပါသည္။

ထိုအခ်ိန္မွစ၍   စာေရးသူသည္ ဆရာေတာ္၏ မိန္႔ၾကားခ်က္ကို မွတ္သားလ်က္ စႀကႍေလွ်ာက္ျခင္းကို ေန႔စဥ္ဝတၱရားတစ္ရပ္အျဖစ္ အားထုတ္ပါသည္။ ယေန႔ အခ်ိန္အထိ စာေရးသူ၏  ဒူးဆစ္နာမွာ အဆင့္ (၂)မွ ေရွ႕သို႔ဆက္၍ ဆိုးရြားမလာပါ။

ဤေဆာင္းပါးသည္ စႀကႍေလွ်ာက္ ႐ႈမွတ္ျခင္းျဖင့္ ဒူးဆစ္နာေရာဂါကို ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ေသာ စာေရးသူ၏ အေတြ႕အႀကံဳကို မွ်ေဝလိုရင္း ျဖစ္ပါသည္။

အေတြ႕အႀကံဳအရ အေရးႀကီးေသာ ေအာက္ပါ အခ်က္ သုံးခ်က္ကို နိဂုံးအျဖစ္ ေဖာ္ျပလိုပါသည္။

၁။ စႀကႍေလွ်ာက္႐ႈမွတ္ျခင္းကို ဆရာေတာ္မ်ားထံမွာ သင္ၾကားခံယူပါ။

၂။ တစ္ေန႔လွ်င္ အနည္ဆုံး နံနက္ မိနစ္ ၂ဝ၊  ည မိနစ္ ၂ဝ (အိပ္ရာထ အိပ္ရာဝင္) အားထုတ္ပါ။

၃။ ေလွ်ာက္လွမ္းစဥ္ ေျခလွမ္းကို ေႏွးႏိုင္သမွ် ျဖည္းေႏွး စြာ ေလွ်ာက္လွမ္းပါ။

စာ႐ႈသူမ်ား   ဤဘုရားေပးေသာ ေဆးနည္းကို သုံးစြဲျခင္းျဖင့္ ဒူးဆစ္နာေဝဒနာသက္သာၿပီး  သံသရာ ဝဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ကင္းႏိုင္ၾကပါေစ။      ။

တကၠသိုလ္ဆရာတစ္ဦး

No comments:

Post a Comment