Latest News

Saturday, July 1, 2017

သာသနာေတာ္သန့္ရွင္းေရးႏွင္႕ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အနာဂတ္သာသနာခရီး

သာသနာေတာ္သန့္ရွင္းေရးႏွင္႕ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အနာဂတ္သာသနာခရီး

သာသနာေတာ္သန္႔ရွင္းေရးအေၾကာင္းအရာကို မတင္ျပမီ သာသနာေတာ္ေပၚထြန္းလာမႈကို ဦးစြာ တင္ျပသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သာသနာႏွစ္မတိုင္မီ မဟာသကၠရာဇ္ ၁ဝ၃ ခုႏွစ္ (ဘီစီ-၅၈၈) တြင္ ဤဘဒၵကမၻာ၏ ေလးဆူေျမာက္ ေဂါတမဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပြင့္ထြန္းေတာ္မူခဲ့ၿပီး ၄၅ ဝါပတ္လုံး သတၱဝါေဝေနယ်တို႔အား တရားေရေအး အၿမိဳက္ေဆးကို တိုက္ေကြၽးေခ်ခြၽတ္ ေတာ္မူၿပီးေနာက္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈ ခု (ဘီစီ-၅၄၃) တြင္ မဟာပရိနိဗၺာန္ဝင္စံေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာဆိုသည္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ပိဋကအားျဖင့္ သုံးသြယ္၊ နိကာယ္အားျဖင့္ ငါးရပ္၊ ဓမၼကၡႏၶာအားျဖင့္ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ တရားေတာ္မ်ားကို မူလအတိုင္း သင္ယူက်င့္ပြားလိုက္နာရေသာ အသိအက်င့္ ဒြန္တြဲထားသည့္ သာသနာျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ၌ လူအမ်ား ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈေၾကာင့္ ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို ဂုဏ္ထူးဝိေသသႏွင့္ျပည့္စုံေသာ ဘာသာ သာသနာအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ အနႏၲသတၱဝါမ်ားအား ေလာကသံသရာမွလြတ္ေျမာက္ေအာင္ တရားဓမၼမ်ားကို လိုက္နာက်င့္သုံးႏိုင္ေရးအတြက္ ျပည့္စုံစြာ ၫႊန္ျပေဟာၾကားထားေတာ္မူခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ထိုၫႊန္ျပထားခဲ့ေသာလမ္းေၾကာင္းကို အတိမ္းအေစာင္းခံ၍ မရႏိုင္သကဲ့သို႔ တရားေတာ္မ်ား၏ မူရင္း အႏွစ္သာရမပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္မွာလည္း အေရးႀကီးလွေပသည္။

ေဂါတမဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ဝင္စံၿပီးစအခ်ိန္တြင္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ သုဘဒၵရဟန္းႀကီးကဲ့သို႔ ရဟန္းဆိုးမ်ား ေပၚေပါက္လာသျဖင့္  အရွင္မဟာ ကႆပ အမွဴးျပဳသည့္ မေထရ္ျမတ္ႀကီးမ်ား အဆက္ဆက္တို႔က ပထမသံဂါယနာမွ ဆ႒သံဂါယနာတိုင္ ေအာင္ သံဂါယနာ ၆ တန္တင္၍ သာသနာေတာ္ သန္႔ ရွင္းစင္ၾကယ္ေအာင္ အဆက္ဆက္ေသာ အစိုးရမ်ား၏ အကူအညီျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။

တည္တံ့ခိုင္ၿမဲ

ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၄၁၉ တြင္ အေနာ္ရထာမင္းသည္ သထုံမွ ၾကြလာေသာ ရွင္အရဟံ ေဟာၾကားသည့္ တရားစကားကို နာၾကားရ၍ ၾကည္ညိဳစိတ္ျဖစ္ကာ ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆးဟူေသာ ပစၥည္း ေလးပါးျဖင့္ ေထာက္ပံ့သည့္အျပင္ ရွင္အရဟံ၏ လမ္းၫႊန္ မႈျဖင့္ သထုံမွ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကိုပင့္ကာ မိမိေရာ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားပါ တရားေတာ္အတိုင္း လိုက္နာ က်င့္သုံးျခင္းဟူေသာ ဓမၼပူဇာျဖင့္ ပူေဇာ္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္သည္ ယေန႔တိုင္ေအာင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲ၍ ထြန္းကား က်ယ္ျပန္႔ခဲ့ပါသည္။

၁၉၈ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ဂိုဏ္းေပါင္းစုံသံဃမေထရ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရတို႔၏ ဆရာဒကာညီၫြတ္မႈေၾကာင့္ သာသနာဝင္သမိုင္းလိုအပ္ခ်က္ အရ ဂိုဏ္းေပါင္းစုံသံဃာ့အဖြဲ႕ႀကီး ေပၚေပါက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ 'သုခါ သံဃႆ သာမဂၢီ သမဂၢါနံ တေပါ သုေခါ' သံဃာ ညီၫြတ္မႈကို အေၾကာင္း ျပဳ၍ ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာ ခိုင္ၿမဲေစရန္ ေပၚေပါက္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဆရာဒကာ ညီၫြတ္စြာ

ဤသို႔လွ်င္ ဗုဒၶဘာသာကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ ျပည္သူလူထုႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အဆက္ဆက္တို႔က ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္တို႔ႏွင့္ လက္တြဲ၍ ဆရာဒကာ ညီၫြတ္စြာ ေထရဝါဒဗုဒၶ သာသနာေတာ္ ျမတ္ႀကီးအား ခ်ီးျမႇင့္ေထာက္ပံ့ခဲ့သည္မွာ ယေန႔အခ်ိန္အထိပင္ျဖစ္ပါသည္။

ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာေတာ္ ညိႇဳးမွိန္ေစရာေသာ ကိစၥရပ္မ်ား ေပၚေပါက္လာသည့္အခါတိုင္း သံဃအဖြဲ႕အစည္းႀကီး၏ ဓမၼစက္အရွိန္အဝါႀကီးမားေအာင္ ျဖည့္ဆည္းပံ့ပိုးေဆာင္ရြက္ေပးရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ဓမၼစက္ကို ဝန္းရံေထာက္ကူေပးေသာ အာဏာစက္ အကူအညီဆိုသည္မွာ ယေန႔ေခတ္တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည့္ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းဆိုင္ရာ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားျဖစ္၍ သံဃာ့ကိစၥ သံဃာေဆာင္ရြက္ရန္ ေလ်ာ္ကန္ညီၫြတ္ေသာ တရားဥပေဒမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။

ဓမၼဝါဒႏွင့္အညီ   ဆုံးျဖတ္ႏိုင္ရန္မွာ   ဥပေဒ၏ အေထာက္အပံ့၊ ေဒသအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွသာ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းႀကီးကို ပံ့ပိုးကူညီရာ ေရာက္မည္ျဖစ္ၿပီး ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာေတာ္ျမတ္ႀကီးကို ထိန္းသိမ္းရာ ေရာက္မည္ျဖစ္ပါသည္။

အဆင့္ဆင့္ဖြဲ႕စည္း

ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ သံဃအဖြဲ႕ အစည္းအဆင့္ဆင့္တြင္ ပရိယတၱိပညာအရည္အခ်င္း ဓမၼာစရိယအဆင့္ရွိ က်မ္းဂန္တတ္ ဝိနည္းဓိုရ္ဆရာ ေတာ္မ်ား ပါဝင္ၾကပါသည္။ ဝိနည္းဓိုရ္ အဖြဲ႕သည္ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အဆင့္ႏွင့္ ႏိုင္ငံ ေတာ္အဆင့္ဟူ၍ အဆင့္ဆင့္ရွိပါသည္။

အဆင့္ဆင့္ေသာ ဝိနည္းဓိုရ္အဖြဲ႕မ်ားက အျငင္းပြားမႈ (ဝိဝါဒါဓိက႐ုဏ္းမႈ) စြပ္စြဲခံရမႈ (အႏုဝါဒါ ဓိက႐ုဏ္းမႈ)မ်ားကို အဆင့္အလိုက္ အသီးသီးဆုံးျဖတ္ၾကၿပီး သာသနာတစ္ရပ္လုံးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ဓမၼ၊ အဓမၼအထူးကိစၥမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕ကႏိုင္ငံေတာ္ သီးျခားဝိနည္းဓိုရ္အဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕စည္း၍ တာဝန္ေပးအပ္ပါသည္။ ဝိနည္းဓိုရ္ဆရာေတာ္မ်ားက ေထရဝါဒပိဋကတ္က်မ္းစာမ်ားႏွင့္အညီ ဓမၼ၊ အဓမၼ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ေပးလ်က္ရွိပါသည္။

၁၉၈ဝ ျပည့္ႏွစ္ ဝန္းက်င္ကာလမ်ား၌ ဂိုဏ္းေပါင္း စုံ သံဃအဖြဲ႕အစည္းအဆင့္ဆင့္သည္ သာသနာေတာ္အေရးသုံးပါးျဖစ္ေသာ သာသနာေတာ္သန္႔ရွင္းေရး၊ တည္တံ့ေရးႏွင့္ ျပန္႔ပြားေရး အစရွိသည့္ ဦးတည္ခ်က္မ်ားကို ဓမၼစက္ အာဏာစက္ ႏွစ္ရပ္ကို ဟန္ခ်က္ညီစြာ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္သည္ကို ေတြ႕ျမင္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။

ဂိုဏ္းေပါင္းစုံသံဃာ့အဖြဲအစည္းအဆင့္ဆင့္ ေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ သာသနာေတာ္သန္႔ရွင္းေရးကို ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ပုဂၢိဳလ္သန္႔ရွင္းေရးႏွင့္ ဓမၼသန္႔ရွင္းေရး ႏွစ္မ်ဳိးစလုံးကို တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ အဆင့္ဆင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။

သာသနာေတာ္သန္႔ရွင္းေရး

ဥပမာအားျဖင့္ ပုပၸါးဦးပရမဝဏၰသိဒၶိ၊ သိမ္ျဖဴေဆးသိပၸံဘုန္းႀကီး၊ မုတ္ကြၽန္းဓာတ္ဘုန္းႀကီး၊ ေတာင္တြင္းႀကီး ဓာတ္ဘုန္းႀကီး၊ ရတနာပုံဓမၼကထိက၊ ေနရင္းဓမၼကထိက စသျဖင့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလးႏွင့္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္
မွ ဝိနည္းေတာ္အရ ရဟန္းအျဖစ္မထိုက္ေလ်ာ္ေတာ့ သည့္ ပုဂၢိဳလ္ ၂ဝဝ ေက်ာ္တို႔အား သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းေရးအတြက္   အေရးယူေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါ    သည္။

 ေက်ာင္းပိုင္ေက်ာင္းထိုင္ အဆက္ျပတ္သြားေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေပါင္း ၁၅ဝ ေက်ာ္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕၏ ႀကီးၾကပ္မႈေအာက္၌ ထားရွိခဲ့ပါသည္။ ဘုရားေက်ာင္းကန္ ပရိဝုဏ္မ်ားအတြင္း အျမင္မတင့္တယ္ျဖစ္ေနေသာ အျမဲေနလူပုဂၢိဳလ္ အိမ္ေထာင္စုမ်ားကိုလည္း ၿမိဳ႕သစ္မ်ား၌ ေနရာေပး၍ ေျပာင္းေရႊ႕ရွင္းလင္းႏိုင္ခဲ့ပါသည္။

ယေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကာလတြင္ သာမဏ သာ႐ုပၸမျဖစ္သည့္ကိစၥရပ္မ်ားျဖစ္ေသာ ရဟန္းမ်ား ဆိုင္ကယ္ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ စီးနင္းျခင္း၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္
မ်ား ကိုယ္တိုင္ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ ေန႔လႊဲညစာ စားသုံး ျခင္း၊ အရက္ေသစာေသာက္စားမူးယစ္ျခင္း၊ ေလာင္း ကစားျပဳလုပ္ျခင္း၊ မူးယစ္ေဆးဝါးသုံးစြဲျခင္း၊ အေယာင္ေဆာင္ အလွဴခံျခင္း၊ လိုင္စင္မဲ့ယာဥ္မ်ား လက္ခံထိန္းသိမ္းျခင္း၊ မာတုကာမမ်ားႏွင့္ ေရာေထြးေနထိုင္ၿပီး အိမ္ရာထူေထာင္ျခင္း၊ မူးယစ္ေဆးဝါးမ်ား လက္ခံထိန္းသိမ္းျခင္း၊ ေလာင္းကစားဒိုင္မ်ား ဖြင့္လွစ္ျခင္း အစရွိသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အနာဂတ္သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေရး အတြက္ ရွင္းလင္းသုတ္သင္ရမည့္ကိစၥရပ္မ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။

ဓမၼႏွင့္အညီ ဆုံးမ

ဓမၼသန္႔ရွင္းေရးကား ပုဂၢိဳလ္သန္႔ရွင္းေရးထက္ ပိုမိုအဓိပၸာယ္ေလးနက္ပါသည္။ ၁၉၈၁ ခုႏွစ္က ႏိုင္ငံေတာ္သီးျခားဝိနည္းဓိုရ္အဖြဲ႕အမွတ္ (၁) ျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ေသာ ေက်ာက္သေဘၤာဝါဒမွ အစျပဳ၍ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္
သီးျခားဝိနည္းဓိုရ္အဖြဲ႕အမွတ္ (၁၈/၂ဝ၁၄)ျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ေသာ ၃၁ ဘုံ ထြက္လမ္း အဓမၼဝါဒအထိ ဝန္ခံကတိ ျပဳပဋိညာဥ္ လက္မွတ္ေရးထိုးရေသာ အဓမၼဝါဒေပါင္း (၁၈) ခုႏွင့္ ဓမၼ၊ အဓမၼ ဝိနိစၧယအထိမေရာက္ဘဲ ဓမၼႏွင့္
အညီ ဆုံးမ၍ ဝန္ခံကတိလက္မွတ္ထိုး၍ လိုက္နာေစမႈ သံုးခုထိ ရွိခဲ့ပါသည္။

အဓမၼဝါဒ အဆုံးအျဖတ္ခံရေသာ အျငင္းပြားမႈမ်ား အားလုံးကို ျခံဳငုံ၍ သုံးသပ္ၾကည့္ေသာအခါ အဓိကႏွစ္မ်ဳိး ေတြ႕ရပါသည္။ ပထမတစ္မ်ဳိးမွာ ေထရဝါဒ
ပိဋကတ္ေတာ္ ကြၽမ္းက်င္ႏွံ႕စပ္မႈမရွိဘဲ မိမိ ဆရာဝါဒကို ခ်ဲ႕ထြင္ရာမွ လမ္းေခ်ာ္ေနေသာ အဓမၼဝါဒျဖစ္ပါ သည္။ ဒုတိယတစ္မ်ိဳးမွာ မည္သည့္ ဘာသာကိုမွ်လက္ခံလိုျခင္းမရွိသူမ်ားက ဘာသာေရးအယူအဆ မ်ားကို ကေမာက္ကမျဖစ္ေအာင္ ေဝဖန္ပုတ္ခတ္ျပဳမူေသာ အဓမၼဝါဒမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။

ဥပမာအားျဖင့္ ေက်ာက္သေဘၤာဝါဒ၊  ေၾကာင္ပန္း ေတာရဝါဒ၊ ေက်ာက္ပုံေတာရဝါဒ၊ ေအာင္ဆန္းေတာ ရဝါဒ၊ တြံေတး ဦးပုညာစာရႏွင့္ ေမာ္လၿမိဳင္ ေရႊဝါၿမိဳင္ ေက်ာင္း ဓမၼ၊ အဓမၼ အျငင္းပြားမႈမ်ားမွာ ဝိနိစၧယ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ ေထရဝါဒအဆုံးအမမ်ားႏွင့္ ညီၫြတ္ ေအာင္ တည့္မတ္ေပးခဲ့ရသည့္ ဓမၼ၊ အဓမၼ ဆုံးျဖတ္မႈ မ်ားျဖစ္ပါသည္။

ထို႔အျပင္ လူေသလူျဖစ္ဝါဒ၊ ေရႊအဘိဓမၼာဝါဒ၊ ေရတာရွည္ ဦးမာလာဝရ၊ ပစၥဳပၸန္ကမၼဝါဒ တို႔သည္ ဗုဒၶဓမၼတရားေတာ္မ်ားကို ေထရဝါဒပိဋကတ္ေတာ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္၍ ကာယကံႏွင့္ဝစီကံေျမာက္ ဖ်က္ဆီးေသာ အဓမၼဝါဒမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။

ယခုအခါ အခ်ဳိ႕ေသာ ထုတ္ေဝသူမ်ားက မိမိတို႔၏စီးပြားေရး တစ္ခုတည္းကိုၾကည့္၍ စာအုပ္ စာေပ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဝခြင့္မူဝါဒမ်ားကို လက္ကိုင္ျပဳလ်က္ အဓမၼဝါဒမ်ားကို ခြင့္ျပဳခ်က္မဲ့ ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိမႈျပဳလ်က္ရွိၾကပါသည္။ ထိုသူတို႔သည္ ေထရဝါဒပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးေသာ အဓမၼဝါဒီ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။

ေဒဝဒတ္ကိုဆရာတင္

ဘုရားရွင္လက္ထက္က ေဒဝဒတ္ရဟန္းသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ နည္းလမ္းၫႊန္ျပမႈျဖင့္ တရားအားထုတ္ရာ စ်ာန္အဘိဥာဏ္တန္ခိုးမ်ား ရရွိလာၿပီး အသိဥာဏ္ပညာနည္းပါးေသာ ရဟန္းမ်ားကို သူ႔ဘက္ပါေအာင္ ေသြးေဆာင္ခဲ့ေလသည္။ အဇာတသတ္ မင္းသားလည္း ေဒဝဒတ္၏ တန္ခိုးကို အထင္ႀကီး၍ ပစၥည္းေလးပါးျဖင့္ ေထာက္ပံ့ပူေဇာ္ရာ အဆိပ္ပင္ ေရ
ေလာင္းသကဲ့သို႔ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဆရာေဒဝဒတ္
၏ နည္းေပးၫႊန္ျပမႈေၾကာင့္ ခမည္းေတာ္ ဗိမၼိသာရမင္းႀကီးကို သတ္မိၿပီး ပိတုဃာတက ကံႀကီးထိုက္ကာ ငရဲက်ခဲ့ရေပသည္။

ယေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ဘာသာေရး၊ လူမ်ဳိးေရးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ႏိုင္ငံမတည္မၿငိမ္ျဖစ္ေအာင္ ေသြးထိုးလႈံ႔ေဆာ္သပ္လွ်ဳိေနသည့္ ေနာက္ကြယ္မွ ႀကိဳးကိုင္လႈပ္ရွားလ်က္ရွိေသာ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္း မ်ား၊ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားရွိေနပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရးကို ေသြးခြဲ၍ ဘာသာေရးကို ႏိုင္ငံေရး ဒိုင္းသဖြယ္ အသုံးျပဳလာျခင္းသည္ အနာဂတ္ျမန္မာ
ႏိုင္ငံသာသနာေတာ္အတြက္ လြန္စြာ စိုးရိမ္ရသည့္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိေနသည့္ကာလျဖစ္ပါသည္။

ဆရာတင္မွား

ေဒဝဒတ္ရဟန္းကို ဆရာတင္မိေသာ အဇာတသတ္ မင္းကဲ့သို႔ ခမည္းေတာ္ကို ျပန္သတ္ဝံ့သည့္ ျဖစ္စဥ္မွာ ေဂါတမဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ က ျဖစ္ခဲ့သည့္ ျဖစ္စဥ္တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔မ်က္ ေမွာက္ေခတ္တြင္လည္း ေဒဝဒတ္ရဟန္းကဲ့သို႔ ဒုဗၺဇ အလဇၨီရဟန္းမ်ားကို ဆရာတင္မွားပါက ဘာသာေရးကို  ႏိုင္ငံေရးအျဖစ္ အသုံးခ်ခံရဖြယ္ရွိၿပီး လူမႈအသိုင္း
အဝိုင္းႏွင့္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္လုံး ေဘးဒုကၡမ်ား က်ေရာက္မည့္အျပင္ ႏိုင္ငံတစ္ခုလုံး၏ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းေရးကို ထိခိုက္လာႏိုင္ဖြယ္ရွိပါသည္။ ထို႔အျပင္ ျမင့္ျမတ္ေသာသာသနာေတာ္၏ ဂုဏ္က်က္သေရမ်ား က်ဆင္းၿပီး ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီး ညိႇဳးႏြမ္း ဖြယ္အတိ ျဖစ္လာႏိုင္ပါသည္။

သို႔ျဖစ္၍ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာေတာ္ျမတ္ႀကီး အရွည္ တည္တံ့ ခိုင္ျမဲေစရန္ႏွင့္ သာသနာေတာ္သန္႔ရွင္းေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕၊ ဂိုဏ္းေပါင္းစုံ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းအဆင့္ဆင့္၊ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၊ ေဒသအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕အစည္းအဆင့္ဆင့္၊ ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လုံးက ဆရာဒကာညီၫြတ္စြာ ပူးေပါင္း၍ ဒုဗၺဇအလဇၨီရဟန္းမ်ား ပေပ်ာက္ေရးအတြက္ စီမံခ်က္ခ်ကာ အေလးအနက္ထားေဆာင္ရြက္သြားရန္ လိုအပ္ပါသည္။ တစ္ဖက္မွလည္း အဓမၼဝါဒ ေရးသားထုတ္ေဝ မႈမ်ား၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကို ထိေရာက္စြာ ေဖာ္ထုတ္ အေရးယူေဆာင္ရြက္သြားရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း ျမန္မာ ႏိုင္ငံ၏အနာဂတ္ သာသနာေတာ္အက်ိဳး ရည္ေမွ်ာ္ကိုး လ်က္ တိုက္တြန္းေရးသားအပ္ပါသည္။
ဇာနည္/စီးပြားေရး(The Mirror Daily)

No comments:

Post a Comment