Latest News

Saturday, June 3, 2017

" တူ တူ တန္ တန္ သ မား ေတြ လို တယ္ "

" တူ တူ တန္ တန္ သ မား ေတြ လို တယ္ "

လူ ရယ္ ၊ ေၾကာင္ ရယ္ ၊ လိပ္ ျပာ ရယ္ ၊ တီ ေကာင္ ရယ္ သိ တဲ့ အ သိ ခ်င္း မ တူ ဘူး ဆို တာ ကို " Level of life " ဆို ၿပီး ေဆာင္း ပါး ေရး ခဲ့ ၿပီး သြား ၿပီ ။

Level မ တူ ရင္ နာ လည္ မႈ လည္း မ တူ ဘူး ။ ဒါ ေၾကာင့္ တူ တူ တန္ တန္ ေျပာ ဆို ေဆြး ေႏြး ရ ခက္ ပါ တယ္ ။ ဒီ လို ပဲ ကြၽမ္း က်င္ တဲ့ နယ္ ပယ္ မ တူ ရင္ လည္း ေဆြး ေႏြး ရ ခက္ တယ္ ။

ဥ ပ မာ ျမန္ မာ နိုင္ ငံ မွာ စာ သင္ ထား တာ ေဒါက္ တာ ဘြဲ႕ အ ထိ ရ ထား ၾက ေပ မယ့္ သူ တို႔ သိ တဲ့ အ သိ က သူ တို႔ ရ ထား တဲ့ ဘြဲ႕ မွာ ပဲ အ သံုး ခ် လို႔ ရ နိုင္ တဲ့ ေဒါက္ တာ မ်ိဳး ေတြ အ မ်ား ႀကီး ရွိ ပါ တယ္ ။ ေဒါက္ တာ ဆို တာ Specialist ေတြ ဆို ေတာ့ ဆိုင္ ရာ က ဏၰ မွာ တစ္ ဖက္ ကမ္း ေအာင္ ကြၽမ္း က်င္ နိုင္ ေပ မယ့္ မ ဆိုင္ တဲ့ က ဏၰ ေတြ မွာ က် ေတာ့ န ကန္း တစ္ လံုး ေတာင္ မ သိ နိုင္ တဲ့ လူ ေတြ အ ေန နဲ႔ လည္း ျဖစ္ ေန တတ္ ပါ တယ္ ။

ေဒါက္ တာ တစ္ ေယာက္ ျဖစ္ ဖို႔ သက္ ဆိုင္ ရာ ဘာ သာ ရပ္ ကို အ ရူး အ မူး အ ခ်ိန္ ေပး ၿပီး ႀကိဳး စား ေလ့ လာ ခဲ့ ၾက ရ ေတာ့ တစ္ ျခား ကိ စၥ ေတြ ကို လွ်စ္ လွ်ဴ႕ ရႈ႕ ခဲ့ ရ တာ မ်ိဳး ေပါ့ ။

အဲ့ လို ေဒါက္ တာ ေတြ နဲ႔ သက္ ဆိုင္ ရာ နယ္ ပယ္ ကို သြား ေဆြး ေႏြး ရင္ နား မ လည္ ပဲ ျပန္ လာ ရ ေလာက္ တဲ့ အ ထိ သူ တို႔ ေျပာ ျပ နိုင္ တယ္ ။ သူ တို႔ နဲ႔ မ ဆိုင္ တဲ့ နယ္ ပယ္ မွာ ေတာ့ ကီ ဝီ သီး ကို အ ခြံ မ ခြာ ပဲ ဝါး စား တဲ့ ေဒါက္ တာ တစ္ ေယာက္ ကို ေတာင္ ေတြ႕ ဖူး တယ္ ။ ဘာ လို႔ အ ခြံ မ ခြာ တာ လဲ လို႔ ေမး ေတာ့ မ သိ လို႔ တဲ့ ။

အ ခု ၂၁ ရာ စု ညီ လာ ခံ မွာ ေဆြး ေႏြး ၾက တဲ့ ကိ စၥ တစ္ ခ်ိဳ႕ ကို ၾကည့္ ရင္ ေဆြး ေႏြး ၾက တဲ့ က ဏၰ မွာ တစ္ ခ်ိဳ႕ မ ကြၽမ္း က်င္ ၾက ဘူး လို႔ ေတြ႕ ရ တယ္ ။ ဒါ မွ မ ဟုတ္ ရင္ တ မင္ ပြဲ ဖ်က္ တာ ျဖစ္ လိမ့္ မယ္ ။

ရိုး ရိုး ရွင္း ရွင္း ေလး ျဖစ္ ေန တဲ့ ကိ စၥ ေတြ ကို အာ ဃာ တ တ ရား ေတြ ေၾကာင့္ ပြဲ ပ်က္ ေအာင္ ၊ အ ခ်ိန္ ၾကာ ေအာင္ ၊ အ ေႏွာက္ အ ယွက္ ျဖစ္ ေစ ေအာင္ ဂ်မ္း ခု သ လို မ်ိဳး ေတြ ေတြ႕ ရ တယ္ ။ ဥ ပ မာ ၂၁ ပင္ လံု က ၂၀ ပင္ လံု ကို မ လႊမ္း မိုး ေစ ရ ဘူး တို႔ လို မ ဆီ မ ဆိုင္ ဂ်မ္း ခု တာ မ်ိဳး ေပါ့ ။ ၾကည့္ လိုက္ ေတာ့ ၂၀ ပင္ လံု နဲ႔ သူ က ဘာ မွ လည္း မ ဆိုင္ ။

ရံုး သံုး စ ကား ကို အ ဂၤ လိပ္ စ ကား သတ္ မွတ္ ရ မယ္ ဆို တာ မ်ိဳး ။ ျမန္ မာ စ ကား က နိုင္ ငံ ျပင္ ပ ထြက္ တာ နဲ႔ ဘာ မွ သံုး မ ရ ေတာ့ ဘူး ဒါ ေၾကာင့္ အ ဂၤ လိပ္ စ ကား ကို ရံုး သံုး စ ကား လုပ္ ၿပီး ဆိုင္ ရာ ေဒ သ ခံ စ ကား ကို ဒု တိ ယ စ ကား ( second language ) လုပ္ ရ မယ္ တို႔ ဆို တာ တ မင္ ဂ်မ္း ခု ေန သ လို ပဲ ။

သူ တို႔ တင္ ျပ ေဆြး ေႏြး တာ သူ တို႔ ဖက္ က မွန္ ေန ၾက ေပ မယ့္ Generally အ ေန နဲ႔ လက္ ရွိ အ ခ်ိန္ မွာ မ လို အပ္ မ မွန္ ေတာ့ တဲ့ ကိ စၥ မ်ိဳး ေတြ ျဖစ္ ေန တယ္ ။

ကိုယ္ ပိုင္ ဘာ သာ စ ကား ေတြ ယဥ္ ေက်း မႈ ေတြ မ ေျပာက္ ပ်က္ ေအာင္ က အ တိ အ က် ကို ထိန္း သိမ္း ရ မယ္ ။ ဒါ သံ သ ယ ျဖစ္ စ ရာ မ လို တဲ့ ကိ စၥ ပါ ပဲ ။ ဘယ္ လို ပံု စံ နဲ႔ ထိန္း သိမ္း ၾက မယ္ ဆို တာ က ေတာ့ ကိုယ့္ အ ခ်င္း ခ်င္း ညႇိ နိႈ္င္း ေဆာင္ ႐ြက္ ၾက ရ မွာ ေပါ့ ။ ဥ ပ မာ ကိုယ့္ လူ မ်ိဳး တိုး ပြား လာ ေအာင္ ေဆာင္ ႐ြက္ ရ မယ္ ။ ကိုယ့္ လူ မ်ိဳး တိုင္း ကို ဓ ေလ့ ထံုး စံ အ ရ မ ျဖစ္ မ ေန ငယ္ စဥ္ က တည္း က သင္ ၾကား ေပး ထား ရ မယ္ ။ ကိုယ္ လူ မ်ိဳး ေတြ ကို တိုး တက္ ေအာင္ ေဆာင္ ႐ြက္ ရ မယ္ ။ ကိုယ့္ လူ မ်ိဳး ေတြ ခ်မ္း သာ ပ ညာ တတ္ ေအာင္ ေဆာင္ ႐ြက္ ေပး ၾက ရ မယ္ ။ အ စ ရွိ သ ျဖင့္ ေပါ့ ။

ဒီ လို စ နစ္ တ က် ေဆာင္ ႐ြက္ ၾက ရ မွာ ေပါ့ ။ ဒါ ကို ငါ့ စ ကား မ ေျပာ ရ ဘူး ဆို ရင္ မင္း စ ကား လည္း မ ေျပာ နဲ႔ လို႔ ဘယ္ လို႔ လုပ္ ေျပာ လို႔ ေကာင္း မွာ လဲ ။

ထား ပါ ေတာ့ တ ကယ္ လို႔ မ်ား ရွမ္း အ ဆို ေတာ္ စိုင္း ထီး ဆိုင္ က သီ ခ်င္း ကို ဗ မာ လို မ ဆို ပဲ ရွမ္း လို ပဲ ဆို ရင္ အ ခု ေလာက္ ေအာင္ ျမင္ ေက်ာ္ ၾကား လူ သိ မ်ား ခဲ့ ပါ့ မ လား ။ ၁၉၉၀ ေက်ာ္ ေလာက္ က ရ ခိုင္ အ ဆို ေတာ္ ( ျမတ္ ခိုင္ ေက်ာ္ လို႔ ထင္ ပါ တယ္ ) တစ္ ေယာက္ ေတာ္ ေတာ္ နံ မည္ ႀကီး ခဲ့ တယ္ ။ ကိုယ္ လည္း ရ ခိုင္ ေရာက္ မွ သိ ခဲ့ ရ တယ္ ။ ဒါ ေပ မဲ့ သူ က ရ ခိုင္ လို ပဲ ဆို ေတာ့ ရ ခိုင္ ကလြဲ ၿပီး သူ႔ ကို ဘယ္ သူ မွ မ သိ လိုက္ ၾက ဘူး ။ ဝါး လံုး ေခါင္း ထဲ မွာ ပဲ လ သာ လိုက္ ရ တယ္ ။

အ ရာ အား လံုး ကို ယ ထာ ဘူ တ က် က် ေတြး တတ္ ရ ပါ လိမ့္ မယ္ ။ အ မ်ိဳး ခ်စ္ တယ္ ဆို တဲ့ စိတ္ နဲ႔ တိုင္း ျပည္ ကို စီ မံ ခန္႔ ခြဲ အုပ္ ခ်ဳပ္ လို႔ မ ရ သ လို ေဒါက္ တာ ပ ညာ တတ္ ဆို ရံု နဲ႔ လည္း တိုင္း ျပည္ ကို စီ မံ ခန္႔ ခြဲ ဖို႔ မ သင့္ ဘူး ။ ေတာ္ လွန္ ေရး သ မား ဆို ၿပီး ေတာ့ လည္း နိုင္ ငံ ကို အုပ္ ခ်ဳပ္ ရ မယ္ မ ဟုတ္ သ လို လက္ နက္ ကိုင္ ထား လို႔ လည္း အ တင္း ေခါင္း ေဆာင္ လုပ္ အုပ္ ခ်ဳပ္ လို႔ မ သင့္ ဘူး ။

အ မ်ိဳး ခ်စ္ ပါ တယ္ ဆို ရင္ က်န္ တဲ့ အ မ်ိဳး ေတြ ပ်က္ ဖို႔ သာ ျပင္ ေပ ေတာ့ ပဲ ။ ဟစ္ တ လာ လို ေပါ့ ။

ေဒါက္ တာ ဆို လည္း ေဒါက္ တာ နဲ႔ ဆိုင္ တာ ပဲ ပါ သင့္ တယ္ ။ ေဒါက္ တာ ျဖစ္ တာ နဲ႔ တန္ ခိုး ေတြ ရ သြား တာ မ ဟုတ္ ဘူး ။ စင္ ေပၚ တက္ ရ တာ နဲ႔ ေပါက္ က ရ ေတြ ေလွ်ာက္ ေျပာ ရင္ နား ေထာင္ တဲ့ သူ က ေဒါက္ တာ ေျပာ တာ ဟုတ္ မွာ ေပါ့ လို႔ ေတြ ေဝ ၾက ရ လိမ့္ မယ္ ။ ကာ တြန္း တစ္ ခု ကို မွတ္ မိ တယ္ ။ ေဒါက္ တာ ဆို မ်က္ စိ မွိတ္ အ ထင္ ႀကီး ၾက တဲ့ လူ မ်ိဳး အ ေၾကာင္း ။

ဆ ရာ ဝန္ က ေယာ က်ၤား ျဖစ္ သူ ကို စမ္း သတ္ ၿပီး ေသ ၿပီ လို႔ ေျပာ လိုက္ တယ္ ။
အဲ့ ဒီ အ ခါ ေယာ က်ၤား က ထ ထိုင္ ၿပီး ငါ မ ေသ ေသး ဘူး လို႔ ျပန္ ေျပာ တယ္ ။
ေဘး က မိန္း မ က ရွင္ က ေဒါက္ တာ ထက္ ပို တတ္ ေန လို႔ လား လို႔ ျပန္ ေျပာ တယ္ ။

ေတာ္ လွွန္ ေရး သ မား ေတြ က Revolution ကို ပဲ စိတ္ သန္ တယ္ ။ Evolution ကို သိပ္ မ စဥ္း စား နား မ လည္ ဘူး ။

လက္ နက္ ကိုင္ ထား ရင္ ေခါင္း ေဆာင္ အ တင္း လုပ္ တဲ့ စ နစ္ က ေတာ့ ျမန္ မာ နိုင္ ငံ နဲ႔ အ သား က် ေန လို႔ ၂၀၁၀ ဒီ မို က ေရ စီ အ စိုး ရ ဆို တာ ေတာင္ ျဖစ္ ၿပီး မွ ေနာက္ ထပ္ ၃ ဖြဲ႕ လက္ နက္ ထ ကိုင္ ၾက ေသး တယ္ ။

ေျပာ ခ်င္ တာ က ျမန္ မာ နိုင္ ငံ ကို ျပန္ လည္ တည္ ေဆာက္ ေန ပါ ၿပီ ။ အာ  လံုး သက္ ဆိုင္ ရာ က ဏၰ မွာ ကြၽမ္း က်င္ သ လို ပါ ဝင္ ၾက ဖို႔ လို အပ္ ပါ တယ္ ။ ဒါ ေပ မဲ့ ကိုယ္ ပါ ဝင္ မယ့္ က ဏၰ မွာ ေတာ့ တူ တူ တန္ တန္ ျဖစ္ ဖို႔ လို တယ္ ။ ကိုယ္ ျဖစ္ ခ်င္ တာ ေတြ ကို ပဲ ေလွ်ာက္ ေျပာ ေန ရင္ ေတာ့ ခ ရီး ေရာက္ ေတာ့ မွာ မ ဟုတ္ ဘူး ။

ၿငိမ္း ခ်မ္း ေရး အ ပါ အ ဝင္ ျမန္ မာ နိုင္ ငံ ေအာင္ ျမင္ ဖို႔ ဆို ရင္ တူ တူ တန္ တန္ လူ ေတြ အ မ်ား ႀကီး လို ေန ပါ ေသး တယ္ ။ မ ထိုက္ တန္ ဘူး ဆို တဲ့ သူ ေတြ ကို လည္း ဖယ္ ထုတ္ ဖို႔ လို ပါ တယ္ ။ အ မွန္ တ ကယ္ ျဖစ္ ခ်င္ တယ္ ေအာင္ ျမင္ ခ်င္ တယ္ ဆို ရင္ ေပါ့ ။

မိုး တင့္ ( ရန္ ကုန္ တ ကၠ သိုလ္ )
၁ ၊ ၆ ၊ ၂၀၁၇

                                           

No comments:

Post a Comment