ေက်ာင္း (သို႔မဟုတ္) အေမ့ရင္ခြင္သစ္ - ေဆာင္းပါး
ပထမဆုံးေက်ာင္းတက္တဲ့ေန႔
မုတ္သုံလာေတာ့မယ္။ ေလသံမုိးသံေပးေနၿပီ။ စကတည္းက ယဥ္သကိုဆိုတာလို။ ေလျပင္းအတိုက္ၾကမ္းလို႔ အခ်ဳိ႕ေဒသေတြမွာ အိမ္ေတြၿပိဳ။ သစ္ပင္ေတြလဲ။ ဓာတ္တုိင္ေတြလဲ။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာသဘာ၀ေဘးဒဏ္ကိုျပင္ၾက။ သတိနဲ႔ေနၾက။ မသိက်ဳိးကြၽံမေနၾကနဲ႔လို႔ သတိေပးေနသေယာင္ပါပဲ။ အဲဒီမိုးသံေလသံေတြနဲ႔အတူ ေက်ာင္း၀င္းရဲ႕ဂိတ္၀မွာ ကေလးငိုသံကိုလည္း ၾကားလာရတယ္။ စင္စစ္ကေလးငိုသံေတြဟာလည္း သဘာ၀ေဘးဒဏ္လိုပဲ သတိျပဳရပါမယ္။ အငိုတိတ္ေအာင္ နည္းလမ္းရွာရမယ္။ ငိုသံတိတ္ၿပီး ရယ္သံလႊမ္းမိုးေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ကို မိဘဆရာတို႔ ဖန္တီးၾကရေအာင္။
ကေလးေတြဟာ အေမ့လက္ကို တင္းတင္းဆုပ္ကိုင္ရင္း ငိုေနၾကတယ္။ ေက်ာင္း၀င္းအ၀မွ ဆရာမကအျပံဳး၊ ပ်ဴငွာစြာလိႈက္လွဲတဲ့ ႀကိဳဆိုသံ၊ ႀကိဳဆိုဟန္ပါတဲ့ အထိအေတြ႕၊ အေပြ႕အဖက္တို႔ဟာ ကေလးတို႔ရဲ႕ စိုးရိမ္စိတ္ေတြကို ေလ်ာ့က်ေစတယ္။ ငိုသံကိုတိတ္ဆိတ္ေစတယ္။
အေမ့ရင္ခြင္မွ ဆရာမရင္ခြင္၊ အေမ့လက္ကို ဆုပ္ကိုင္ထားရာမွ ဆရာမလက္ကို ေျပာင္းဆုပ္ကိုင္လုိက္တာ၊ ညင္သာေခ်ာေမြ႕ၿပီး ဆရာမဟာ အေမလိုပဲလားလို႔ ကေလးစိတ္ထဲ ခံစားသြားဖို႔က ေက်ာင္းေနျခင္းရဲ႕အစပဲ။ လက္ဦးဆရာမည္ထိုက္စြာ ပုဗၺာစရိယ၊ မိနဲ႔ဖလို႔ အဆိုရွိတယ္။ ေမြးကင္းစမွ ငါးႏွစ္အရြယ္အထိ လက္ပြန္းတတီး၊ နိစၥဓူ၀အထိ ေတြ႕ဆက္ဆံလာရတဲ့အေမကို ႐ုတ္ျခည္းအေမနဲ႔ ခြဲလိုက္ရတာဟာ ကေလးငယ္အတြက္ နားမလည္ႏိုင္ဘူး။ မခံစားတတ္ဘူး။ စာတတ္ဖို႔၊ ပညာတတ္ဖို႔ ဆရာ၀န္ႀကီးျဖစ္ဖို႔၊ စစ္ဗုိလ္ႀကီးျဖစ္ဖို႔လို႔ ေက်ာင္းသြားရမယ္လို႔ အေမကေျပာတာပဲ။ စာတတ္ေတာ့ ဘာလုပ္ရမလဲ။ ပညာတတ္ဆိုတာ ဘာမွန္းလဲမသိဘူး။ အေမက ေခ်ာ့ေျပာလိုက္။ အေဖကေခ်ာ့ေျပာလိုက္။ ဘာေတြေျပာေနမွန္းလည္း မသိဘူး။
တစ္ေန႔က အေမကဂါ၀န္အသစ္၊ အက်ႌအသစ္ေတြ ၀ယ္လာတယ္၊ အစိမ္းေရာင္ေတြ၊ အျဖဴေရာင္ေတြ။ အဲဒါသမီးေက်ာင္းသြားတဲ့အခါ၀တ္ဖို႔တဲ့။ ေနာက္ၿပီး ဗလာစာအုပ္ေတြ၊ ခဲတံေတြ၊ ေက်ာပိုးအိတ္ေတြ ၀ယ္လာျပန္ေရာ၊ ခဲတံထည့္တဲ့ဘူးေလးက Pooh ႐ုပ္ကေလး။ အ႐ုပ္ကိုခ်စ္တာနဲ႔ ေကာက္ကိုင္ၾကည့္လိုက္တယ္။ အေဖက Candy ဘူးသၾကားလုံးေတြ၊ ေခ်ာကလက္ေတြ ၀ယ္လာေပးတယ္။ ကေလးကို ေက်ာင္းတက္ဖို႔ ၀ုိင္းျပင္ဆင္ေပးေနၾကတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ေက်ာင္းတက္ရမယ့္ေန႔ကို ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာတယ္။ အေဖ၊ အေမႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ လက္တြဲရင္း ေက်ာင္းကိုလာၾကတယ္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ အေဖ့မ်က္ႏွာကိုေမာ့ၾကည့္လိုက္၊ အေမ့မ်က္ႏွာကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္၊ သက္ျပင္းေလးခ်လိုက္နဲ႔ ေလွ်ာက္လာတယ္။
ေက်ာင္းျခံစည္း႐ိုးအနီးကို ေရာက္ၿပီ။ ေက်ာင္း၀မွာ လူေတြစုေ၀းေနတယ္။ ကေလးအခ်ဳိ႕ရဲ႕ငိုသံကို ၾကားေနရတယ္။ အခ်ဳိ႕ကေလးက တ႐ႈံ႕႐ႈံ႕ငိုတယ္။ အခ်ိဳ႕ကေလးက အသံျပဲႀကီးနဲ႔ ေအာ္ဟစ္ငိုတယ္။ အခ်ဳိ႕ကေလးက မဲ့ရြဲ႕ၿပီး ႀကိတ္ငိုတယ္။ အခ်ဳိ႕ကအေမ့ကို အတင္းအက်ပ္ဖက္ထားတယ္။ အခ်ဳိ႕က ဆရာမလက္ထဲေရာက္မွ ျပန္႐ုန္းထြက္ေနတယ္။
အဲဒီျမင္ကြင္းကို ျမင္ေနရတဲ့သမီးက အေမ့မ်က္ႏွာကို ေမာ့ၾကည့္ရင္းငိုမဲ့မဲ့ ျဖစ္လာတယ္။ အေဖ့လက္ကိုလည္း တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ဆုပ္ကိုင္လိုက္တယ္။ အေဖက သူ႔သမီးကိုၾကည့္ၿပီး “သမီးဘာျဖစ္လဲ” “ေဖေဖအိမ္မျပန္နဲ႔၊ သမီးကိုေစာင့္ေန” အေမကေျပာတယ္။ “သမီးအေဖက ႐ုံးသြားရမယ္ေလ” “မသြားနဲ႔” ေခါင္းကိုသြက္သြက္ခါေအာင္ရမ္းရင္း ေျပာတယ္။ “ေအးပါ၊ သမီးရယ္။ ေအးပါ။ အေဖအိမ္မျပန္ပါဘူး။ သမီးကိုေစာင့္ေနပါမယ္” ဒီေတာ့မွ သမီးမ်က္ႏွာက စိုးရိမ္မႈေတြ နည္းနည္းေလ်ာ့သြားပုံရတယ္။
ဒီလိုနဲ႔သမီးလည္း တြန္႔ဆုတ္တြန္႔ဆုတ္နဲ႔ ဆရာမေခၚရာေနာက္ပါသြားတယ္။ သမီးေရာက္သြားတဲ့ အခန္းထဲမွာေတာ့ ေအာ္ငိုသူ၊ ႀကိတ္ငိုသူ၊ ငိုမဲ့မဲ့။ မငုိဘဲတည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ရွိသူ။ ကေလးအမ်ဳိးမ်ဳိးပဲ။ သမီးကခုံတန္းမ်ားရဲ႕ အစြန္ျပတင္းေပါက္နဲ႔နီးတဲ့ ေနရာမွာ၀င္ထုိင္လိုက္တယ္။ ၿပီးအေဖ့ကို ရွာပါေလေရာ။
အေဖကလည္း သမီးအထာကို သိၿပီးေလေတာ့၊ ျခံစည္း႐ိုးရဲ႕အျပင္က သမီးျမင္ႏိုင္မယ့္ေနရာမွာ ကိုယ္ေယာင္ျပရပ္လိုက္တယ္။ အေဖ့ကိုျမင္ေတာ့ သမီးမ်က္ႏွာေလး ၀င္းပသြားတယ္။ ထိုေန႔အဖို႔ တစိမ့္စိမ့္ရြာတဲ့ မိုးေရေအာက္မွာ အေဖေျခသလုံးေတာင့္ေအာင္ရပ္ရင္း သမီးျမင္သာမယ့္ေနရာမွာ ရပ္ေနခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ေက်ာင္းစတက္တဲ့ ပထမဦးဆုံးေန႔ကို ေအာင္ျမင္စြာ ျဖတ္သန္းလိုက္ပါတယ္။ ထုိေန႔က ၁၉၈၅ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁ ရက္ေန႔ျဖစ္တယ္။
ရင္ခြင္ေျပာင္း
သမီးဟာ ဒုတိယေန႔ေက်ာင္းတက္မယ့္ေန႔မွာလည္း တြန္႔ဆုတ္ေနေသးတယ္။ အေမက ေခ်ာ့လိုက္။ အေဖကေခ်ာ့လိုက္နဲ႔ ေက်ာင္းကိုေရာက္ေအာင္ ပို႔ရျပန္တယ္။ အေဖ့ခမ်ာလည္း သမီးျမင္ႏိုင္မယ့္ေနရာမွာ အရိပ္ေယာင္ျပရျပန္တယ္။ ဒီေန႔ေတာ့အေဖ အိမ္မွာခဏျပန္ေနလိုက္တယ္။ ေက်ာင္းလႊတ္ခါနီးမွ အေဖျပန္လာတယ္။ “ေဖေဖ၊ အခုနေဖေဖ ဘယ္သြားေနတာလဲ” “ဟုိ႐ွဴး႐ွဴးသြားေပါက္တာပါ။ သမီးရ”
“ၿပီးေရာ”
တတိယေန႔ကို ေရာက္လာတယ္။ ဆရာမက ကေလးေတြနဲ႔၀ိုင္းဖြဲ႕ၿပီး ကစားတယ္။ ကေလးေတြကို တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ရင္းႏွီးေအာင္ သုံးေယာက္တစ္ဖြဲ႕ ေလးေယာက္တစ္ဖြဲ႕၀ုိင္းဖြ႕ဲေပးၿပီး ကစားခိုင္းတယ္။ မုန္႔စားခ်ိန္မွာ ဆရာမက ကေလးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီကို မုန္႔လုိက္ေကြၽးတယ္။ ေခါင္းေလးပြတ္သပ္။ ပခုံးေလးေတြ သုိင္းဖက္။ မုန္႔ေတြခြံ႕ေကြၽး။
ေနာက္ရက္ေတြမွာလည္း ဆရာမရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြက စိတ္၀င္စားစရာ။ အ႐ုပ္ကေလးေတြကို ေရာင္စုံျခယ္ခိုင္းတယ္ ဆရာမနဲ႔ တူတူပုန္းတမ္းကစားရတယ္။ ေန႔လယ္က်ေတာ့ ကေလးေလးေတြေခါင္းကို ယုယုယယ ပြတ္သပ္ၿပီးရင္း သီခ်င္းဆိုၾကတယ္။ အဆိုေက်ာ္မဟုတ္ေပမယ့္ က႐ုဏာအသံ အျပည့္ပါတဲ့အသံနဲ႔ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးစရာ သီခ်င္းေတြကို ဆုိျပတာ။
ပုံေျပာျပေတာ့လည္း ဆရာမက ရုပ္ရွင္မင္းသမီးတစ္ေယာက္လို အမူအရာအစုံကို တစ္ေယာက္တည္း လုပ္ျပခဲ့တယ္။ က်ားႀကီးအေၾကာင္းေျပာေတာ့ ဆရာမက က်ားလိုေၾကာက္စရာေကာင္းေအာင္ မာန္ဖီျပတယ္။ ယုန္အေၾကာင္းေျပာေတာ့လည္း ဆရာမက အလြန္သိမ္ေမြ႕ၿပီး ႏူးညံ့ေနျပန္ေရာ။ တတ္လည္းတတ္ႏုိင္တဲ့ ဆရာမပါ။ ဆရာမဟာ သူမေျပာျပေနတဲ့ ပံုျပင္ထဲက ဇာတ္႐ုပ္အတိုင္း မ်က္ႏွာအသြင္အျပင္ေရာ၊ အသံေနအသံထားေရာ၊ ဟန္ပန္အမူအရာေရာ Mood အျပည့္နဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္သင္ျပေနတာကို အံ့ၾသစြာေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ အေမ့ရင္ခြင္က ေျပာင္းလာတဲ့ ကေလးေတြဟာဆရာမရဲ႕ ရင္ခြင္သစ္ကို အေမ့ရင္ခြင္လို ခံစားလာေအာင္ စည္း႐ုံးေပးႏုိင္တာ ဆရာမရဲ႕စြမ္းရည္ပါ။ ေမတၱာတရားပါ။ စိတ္ေစတနာပါ။ ကေလးေတြကို ခ်စ္တတ္တဲ့စိတ္အရင္းခံပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆရာအလုပ္ဟာ နာသံုးနာရွိမွ ဆရာျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ စာဆိုစကားရွိထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေတြက ေစတနာ၊ ၀ါသနာ၊ အနစ္နာတို႔ျဖစ္ပါတယ္။
အေမဆိုတာ သားသမီးတစ္ေယာက္အတြက္ သီးသီးသန္႔သန္႔ သတ္မွတ္ထားတာပါ။ ဆရာမဆိုတာက သားေတြ၊ သမီးေတြ အမ်ားစုရဲ႕ရင္ခြင္ကို က်ယ္က်ယ္ဖြင့္ထားရတဲ့ အေမပါ။ အေမက သူ႔သားေနမေကာင္းလို႔ ေက်ာင္းမလႊတ္ဘဲ စိတ္ပူပန္စြာျပဳစုေနခ်ိန္မွာ ဆရာမက သူ႔စာသင္ခန္းထဲကို ေရာက္မလာတဲ့ကေလးေတြ အားလုံးအတြက္ စိတ္ပူပန္ရင္း လစ္ဟာေနတဲ့ ထိုင္ခံုကိုေတြးၾကည့္ရင္း ရင္ေမာေနရတာ။ ကေလးဘာျဖစ္ေနပါလိမ့္။
အေမက သူ႔သားအနာတရျဖစ္လို႔ ေဆးထည့္ပတ္တီးစည္းေပးေနခ်ိန္မွာ ဆရာမက သူ႔ကေလးေတြ ထိခိုက္အနာတရျဖစ္လာရင္ ေဆးထည့္၊ ပတ္တီးစည္းေပးဖို႔ သူနာျပဳေသတၱာကို ႀကိဳ၀ယ္ထားခဲ့တယ္။ ၀ဲေပါက္ေနတဲ့ ေကာင္မေလးကို မရြံမရွာေရေဆး၊ ဆပ္ျပာနဲ႔ ေဆးေၾကာသန္႔ရွင္းေအာင္လုပ္ၿပီး ေဆးထည့္ေပးခဲ့တယ္။
ေက်ာင္းလႊတ္လို႔ အေမအေဖ လာမႀကိဳဘဲ ေယာင္ခ်ာခ်ာ က်န္ေနခဲ့တဲ့ကေလးနဲ႔အတူ အိမ္ျပန္ေနာက္က်ခဲ့တာ ဆရာမအတြက္မ်ားလွၿပီ။ တစ္တန္းလုံးမွာရွိတဲ့ ကေလးတစ္ဦးခ်င္းစီတုိင္းဟာ ဆရာရဲ႕သားေတြသမီးေတြ ျဖစ္ေနတာကို ဆရာမက သူ႔ကိုယ္သူ သတိမထားမိခဲ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကေလးတစ္ဦးခ်င္းစီေပၚ ခ်စ္ေနတာ။ စိုးရိမ္ေနတတ္တာ။ ဂ႐ုစိုက္ေနမိတာဟာ မိဘနဲ႔မျခားပါဘူး။
ခုေတာ့ေက်ာင္းတက္ဖို႔ စိုးရိမ္ေနတဲ့ ကေလးေတြ၊ ေက်ာင္းကိုမေပ်ာ္တဲ့ ကေလးေတြ၊ မနက္မုိးလင္းတာနဲ႔ ေက်ာင္းသြားဖို႔ အသင့္ျပင္ဆင္ေနၾကၿပီ။ ေက်ာင္းမသြားဘူးလို႔ ျငင္းဆန္သံမၾကားရေတာ့ဘူး။ ငိုသံမၾကားရေတာ့ဘူး။ ေက်ာင္းကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္သြားဖို႔ ရယ္ရယ္ေမာေမာ ျဖစ္ေနၾကၿပီ။ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္ဖို႔ ဆရာမရဲ႕ တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ ေစတနာျပည့္ေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အေမလိုဆရာမေတြ လိုေနၿပီ
စင္စစ္ပညာသင္ၾကားေရးဟာ လူ႔သမုိင္းမွာ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔အတူ ေပၚေပါက္လာတယ္။ ပညာသင္ၾကားေရး ေပၚေပါက္လာတဲ့အတြက္ သင္ၾကားသူ (ဆရာမ) နဲ႔အသင္ၾကားခံရသူ (တပည့္) တို႔ဟာလည္း ေပၚေပါက္လာတယ္။ ပညာသင္ၾကားေရး၊ သင္ယူေရးျဖစ္စဥ္မွာ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းေတြ၊ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ေတြ၊ သင္ၾကားနည္းစနစ္ေတြ၊ စာေမးပြဲစနစ္ေတြ မေပၚေပါက္မီကတည္းက ဆရာနဲ႔တပည့္ ဆက္ဆံေရးက ဦးစြာစတင္ျဖစ္ထြန္းလာတာျဖစ္တယ္။
ဆရာနဲ႔တပည့္ရဲ႕ ဆက္ဆံေရးရဲ႕ အဓိက,ကေတာ့ ေမတၱာပဲ။ ဆရာကတပည့္ကိုထားတဲ့ေမတၱာ။ ဆရာကိုတပည့္က ျပန္လည္ထားရွိတဲ့ေမတၱာ။ ဒီေမတၱာဟာ သင္ၾကားသင္ယူမႈ ေအာင္ျမင္ေရးရဲ႕ အဓိကေသာ့ခ်က္ပဲ။
ဆရာကတပည့္ကို တတ္ေျမာက္ေစလိုေသာ၊ ေအာင္ျမင္ေစလိုေသာ၊ ထူးခြၽန္ေပါက္ေျမာက္ေစလိုေသာ ေမတၱာအရင္းခံရွိၾကရင္ မည္သည့္သင္႐ိုးညြန္းတမ္းကိုမဆိုေအာင္ ျမင္ေပါက္ေျမာက္ သင္ၾကားေပးႏုိင္တယ္။ (ေခတ္သစ္ယဥ္ေက်းမႈကာလအရ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း၊ သင္နည္းစနစ္၊ စာေမးပြဲစနစ္ကို အေရးမႀကီးလို႔ ဒီေဆာင္းပါးက မဆုိလိုပါ။)
ဒါေၾကာင့္ေက်ာင္းကို ေမတၱာတရားနားလည္တဲ့၊ ကေလးကိုခ်စ္တယ္တဲ့၊ စိတ္ရွည္သည္းခံနားလည္မႈရွိတဲ့ ဆရာမနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားရပါမယ္။ အေမမဟုတ္ေသာ္လည္း ကေလးမ်ားကို အေမလိုခ်စ္တတ္တဲ့ ဆရာမမ်ားေပၚထြန္းလာဖို႔ လိုအပ္ေနပါတယ္။ သက္ရွိ (ကေလး) မ်ားကိုကိုင္တြယ္ေနရတဲ့ သက္ရွိ (ဆရာမ) ေတြရဲ႕စိတ္ေနသေဘာထားဟာ စက္႐ံု၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္က သက္မဲ့ပစၥည္းေတြကို ကိုင္တြယ္ဆက္ဆံသလို သေဘာထားလို႔မရပါဘူး။ သက္မဲ့ပစၥည္းေတြကို ထုပ္ပိုးၿပီး တစ္ေနရာမွာ စုပံုထားလို႔ရႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သက္ရွိလူသားကေလးငယ္ေတြကို ထုပ္ပိုးထားလို႔ မရႏိုင္ဘူး။ ေခ်ာင္မွာ စုပံုထားလို႔မရႏိုင္ဘူး။ ဒါဟာအျခား၀န္ထမ္းနဲ႔ သင္ၾကားေရး၀န္ထမ္း (ဆရာ/ဆရာမ) တို႔ရဲ႕မတူညီတဲ့အခ်က္ျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ပညာေရးမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္မယ့္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြဟာ မိဘနဲ႔မျခားတဲ့ ေမတၱာတရားေတြပြားမ်ားႏိုင္ဖို႔ မလြဲမေသြလိုအပ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းေနစကေလးငယ္ေတြကုိ တာ၀န္ယူသင္ၾကားမယ့္ ဆရာမေတြဟာ မိဘရင္ခြင္နဲ႔မျခားတဲ့ ျပဳစုယုယမႈေတြ ေပးစြမ္းႏိုင္ရပါမယ္။ သူငယ္တန္းကို အေရးႀကီးတယ္လို႔ သိျမင္ၾကဖို႔ ပညာေရးဌာနမွ တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ မိဘမ်ားကို အသိေပးလိုပါတယ္။ ကေလးသူငယ္အရြယ္ (Early Childhood) ဟာအလြန္ထိလြယ္ရွလြယ္ အရြယ္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ပညာေရးဌာနအေနနဲ႔ ဂ႐ုတစိုက္ အာ႐ံုစိုက္ရပါမယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမခန္႔ထား တာ၀န္ေပးရမွာလည္း အေလးအနက္ထားရပါမယ္။
မိဘရင္ခြင္မွ ေျပာင္းေရႊ႕လာရတဲ့ သနားစဖြယ္၊ ခ်စ္စဖြယ္ကေလးငယ္ေတြကို အေမလိုစိတ္ထားရွိေသာ ဆရာမမ်ား ရင္ခြင္သစ္မ်ားမွ ႀကိဳဆိုလိုက္ၾကရေအာင္။ တာ၀န္ကို ႏွလံုးသားနဲ႔ ေပါင္းစပ္သင္ၾကားေပးႏိုင္မည့္ မိဘရင္ခြင္ကဲ့သို႔မျခား ခ်စ္တတ္ေသာဆရာမႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ေက်ာင္းမ်ားေပၚထြန္းပါေစေၾကာင္း။
ေမာင္တင္ဦး (ေျမာင္းျမ)
Eleven Media Group
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment