ၿပိဳင္ပြဲလား၊ တိုက္ပြဲလား - ေဆာင္းပါး
မိတ္ေဆြတို႔ကို ဘ၀ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အျမင္ႏွင့္ ခံယူခ်က္အေပၚ ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးၾကည့္ခ်င္သည္။ ဘ၀ဆိုသည္မွာ တုိက္ပြဲလား၊ ၿပိဳင္ပြဲလား၊ ၿပိဳင္ပြဲေရာ တိုက္ပြဲပါေရာ ျပြမ္းေနသည္လား၊ ၿပိဳင္ပြဲလည္းမဟုတ္ တိုက္ပြဲလည္း မဟုတ္ဘူးလား။ ေမးျမန္းျခင္း (ေမးခြန္း) ဆိုသည္တြင္ အမ်ဳိးအစား ငါးမ်ဳိးရွိပါသည္။ (၁) သိလို၍ ေမးျခင္း၊ (၂) သိေသာ္လည္း ညႇိလို၍ ေမးျခင္း၊ (၃) မသိတသိကို သံသယရွင္းလို၍ ေမးျခင္း၊ (၄) မိမိအလိုသို႔ လိုက္ပါေစလို၍ ေမးျခင္း၊ (၅) မိမိပင္လွ်င္ ေျဖဆိုလို၍ ေမးျခင္းတို႔ျဖစ္ရာ စာေရးသူေမးျခင္းသည္ သိလို၍ေမးျခင္း အမ်ဳိးအစားတြင္ ပါ၀င္ပါသည္။
ေမးခြန္းအတြက္ ဘ၀ဆိုသည္ကို ဦးစြာ ေလ့လာၾကည့္မွ ျဖစ္လိမ့္မည္။ သို႔မွသာ အေျဖမွန္ရလိမ့္မည္။ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ဆိုသည့္ ကာလသံုးပါးႏွင့္ ျဖစ္စဥ္မ်ားကိုလည္း ထည့္တြက္ စဥ္းစားဖို႔လိုလိမ့္မည္။ အထူးသျဖင့္ ပစၥဳပၸန္ကို ျမင္ေအာင္ ႐ႈရလိမ့္မည္။ လူ႔ဘ၀ဆိုတာ လူသားေတြရဲ႕ဒုကၡကို အတြင္းကေန ဖန္တီးေနၾကတာပဲ ျဖစ္သည္။ ယေန႔ ကမၻာႀကီးတြင္ ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ေနသူဆိုလို႔ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ေတြ႕ႏိုင္မည္လား။ ဘ၀ႏွင့္ဒုကၡသည္ တစ္သားတည္း ျဖစ္သည္။ လူသားေတြ ေန႔စဥ္လုပ္ေနတဲ့ အရာေတြဟာ ဒုကၡနဲ႔ေသျခင္းက လြတ္ေျမာက္ဖို႔သာ ျဖစ္သည္ဟု ပညာရွိမ်ား ဆိုၾကသည္။ လူ႔ဘ၀သည္ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ကံ၊ ဉာဏ္၀ီရိယတို႔က ဖန္တီး ေဖာ္ေဆာင္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘ၀ကို ေစတနာက ဖန္တီးသည္။ ေရာမဘုရင္ မားကပ္ ေအာရိလဒ္ကေတာ့ ဘ၀ကုိ အေတြးက ဖန္တီးသည္ ဆိုသည္။ ေစတနာႏွင့္ အေတြးသည္ သိပ္မကြာလွ။ ေစတနာလွလွ်င္ အေတြးလွသည္။ ေစတနာဆိုးလွ်င္ အေတြးဆိုးတတ္သည္။
ကမၻာေက်ာ္ သိပၸံႏွင့္အေတြးအေခၚ ပညာရွင္ႀကီး အိုင္းစတိုင္းႏွင့္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီတို႔ကေတာ့ ဘ၀ဆိုတာကို ဤသို႔ ပံုေဖာ္ခဲ့သည္။ ျမင္ခဲ့သည္။ ယူဆခဲ့ၾကသည္။ အိုင္းစတိုင္းက လူသည္ ခဏမွ်ေပၚလာၿပီး ခဏမွ် ရရွိေသာ စည္းစိမ္တို႔ကို ခံစားရန္သက္သက္ လူျဖစ္လာရသည္ မဟုတ္။ လူ႔ဘ၀ကို ေရာက္ေနသည္မွာ ေလာကအက်ဳိး ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္သည္ဟု။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီကလည္း ထိုနည္းဆင္ဆင္ပင္ ျမင္သည္။ ယူဆခဲ့သည္ကို သူ၏ ကဗ်ာႏွင့္ ထုတ္ေဖာ္ခဲ့သည္မွာ “သင္ေသသြားေသာ္၊ သင္ဖြားေသာေျမ၊ သင္တို႔ေျမသည္၊ အေျခတိုးျမႇင့္၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုးကေတာ့ ဘ၀ဆိုသည္မွာ ကိုယ့္တစ္ေယာက္ ေကာင္းစားေရး၊ ခ်မ္းသာရေရး၊ ေအာင္ျမင္ေရးတစ္ခု သက္သက္ မဟုတ္။
အမ်ားႏွင့္ ေလာကအတြက္ပါ အက်ဳံး၀င္သည္ဟု ခံယူခဲ့ၾကပါသည္။
တခ်ဳိ႕က ဘ၀ကို ဆႏၵႏွင့္ တြဲထားတတ္ၾကသည္။ ဘ၀ႏွင့္ဆႏၵ ထပ္တူက်ပါေစဟု ဆိုေလ့ရွိသည္။ ဆႏၵမ်ားျပည့္စံုလွ်င္ ဘ၀တြင္ ျပည့္စံုသည္။ ဘ၀ေအာင္ျမင္သည္။ ဘ၀ပီျပင္သည္ဟု ဆိုလိုဟန္ ရွိသည္။ ဘ၀ကို စိုးမိုးသည္မွာ ဆႏၵလားဟု ေတြးစရာျဖစ္လာသည္။ ဘ၀ကို ဆႏၵမ်ားႏွင့္ ပံုေဖာ္မည့္သေဘာလည္း ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဘ၀ဟူသည္ ဆႏၵမ်ား၏ ဆံုမွတ္၊ ပန္းတိုုင္လား ဟူသည့္ အျမင္လည္း ျဖစ္လာသည္။ လူသတၱ၀ါတိုင္းတြင္ ဆႏၵမ်ားစြာ ရွိၾကသည္။ ထိုဆႏၵမ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု မတူၾကပါ။ မတူညီသည့္ ဆႏၵမ်ား ျပည့္စံုပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ေအာင္ သူတို႔ေတြ ႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္ၾကမည္။ မတူညီသည့္ ဆႏၵမ်ားေၾကာင့္ ကြဲျပားေသာ အလုပ္မ်ား၊ အမွားအမွန္၊ အဆိုးအေကာင္းဆိုသည္မ်ား ေပၚေပါက္လာမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ ဘ၀ဆိုသည့္ အျမင္ႏွင့္ ခံယူခ်က္အေပၚ တူညီေသာအေျဖတစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘ၀ဟူသည္ ပံုေသနည္းတစ္ခု၊ နိယာမတစ္ခုလို သတ္မွတ္ခံယူ ဖြင့္ဆို၍ မရႏိုင္ေသာ ေ၀ါဟာရတစ္ခုဟု ယူဆစရာ ျဖစ္လာပါသည္။
ေစာလူးမင္းႏွင့္ ငရမန္ကန္းတို႔ မာနၿပိဳင္ၾကသည္။ အႏိုင္လုၾကသည္။ တိုက္ခဲ့ၾကသည္။ ငရမန္ကန္းက ေစာလူးမင္း၏ အားနည္းခ်က္ကို သိသည္။ ေစာလူးမင္းသည္ အသိဉာဏ္ပညာႏွင့္ ဆင္ျခင္တံုတရားနည္းသူ ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်က္ကို အသံုးခ်သည္။ ရႊံ႕ထဲတြင္ စစ္ဆင္ျပသည္။ ညအေမွာင္တြင္ ေစာလူးမင္းက အစစ္အမွန္ထင္၍ တုိက္ပြဲ၀င္သည္။ ငရမန္ကန္း၏ လွည့္ျဖားမႈ၊ အကြက္ဆင္မႈတြင္ ေစာလူးမင္း နစ္၀င္သြားခဲ့သည္။ ငရမန္ကန္း ဘ၀ျမင့္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦးသည္ မာနၿပိဳင္သည္။ အင္အားၿပိဳင္သည္။ အႏိုင္တိုက္ၾကသည္။ သူတို႔သည္ ဘ၀အတြက္ ၿပိဳင္လည္း ၿပိဳင္သည္။ တုိက္လည္း တိုက္ၾကသည္။
လက္ေ၀ွ႔ပြဲ၊ ေဘာလံုးပြဲမ်ားကို အားကစားၿပိဳင္ပြဲဟူ၍ ေခၚၾကသည္။ ၾကံ့ခိုင္သန္စြမ္းမႈ၊ လိမၼာပါးနပ္မႈ၊ ကြၽမ္းက်င္မႈတို႔ကို အေျခခံ၍ ၿပိဳင္ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။ လက္ေ၀ွ႔ ထိုးသတ္သူ ႏွစ္ေယာက္သည္ တစ္ဖက္လူ၏ အားနည္းခ်က္၊ ဟာကြက္၊ လစ္ကြက္ကို ေစာင့္ၾကည့္ အခြင့္အေရးယူ၍ ထိုးၾကသည္။ တစ္ဖက္လူ လဲေအာင္၊ ကြဲေအာင္၊ ေသြးထြက္ဒဏ္ရာ ရေအာင္ ထိုးၾကသည္။ ႏိုင္သူေရာ၊ ႐ႈံးသူပါ ဘ၀အတြက္ ရည္မွန္းၿပီး ပါ၀င္ၾကသည္။ ခ်န္ပီယံျဖစ္ခ်င္သည္၊ ေအာင္ျမင္ခ်င္သည္၊ လက္ေ၀ွ႔ၿပိဳင္ပြဲဟု သတ္မွတ္ ေခၚေ၀ၚၾကေသာ္လည္း ႏုိင္ေအာင္ တုိက္ခုိက္ ထိုးသတ္ရသည့္ပြဲ (တုိက္ပြဲ) ပင္ျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ ဘ၀ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ ၿပိဳင္တာလား၊ တုိက္တာလား စဥ္းစားၾကည့္မိသည္။ သူတုိ႔အတြက္ အဓိကရည္မွန္းခ်က္သည္ တစ္ဖက္ကလူ ၿပိဳင္ဘက္က်ဆံုးေရး၊ အ႐ႈံးေပးေရးပင္ ျဖစ္သည္ကေတာ့ ထင္ရွားပါသည္။
ေဘာလံုးပြဲမ်ားတြင္ စာတန္းမ်ား ေဖာ္ျပေလ့ရွိသည္။ (Fair and Play) သန္႔ရွင္းမွ်တေသာ ကစားပြဲ၊ ၿပိဳင္ပြဲဟူ၍။ ကစားသမားမ်ားသည္ မည္သုိ႔ ေခါင္းစဥ္တပ္တပ္ သူတို႔၏ ရည္မွန္းခ်က္သည္ မိမိတို႔ အႏုိင္ရေရး၊ တစ္ဖက္လူ႐ႈံးေရးသာ ျဖစ္သည္ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ထိုရည္မွန္းခ်က္ကိုပင္ ႏုိင္လုိစိတ္ဟု ေျပာၾကသည္။ မိမိအႏိုင္ရေရး၊ မိမိမ႐ႈံးေစေရးအတြက္ ၿပိဳင္ပြဲတြင္ ခြင့္မျပဳေသာ အလုပ္မ်ားကို လုပ္တတ္ၾကသည္။ တံေတာင္ႏွင့္ တြတ္မည္။ ေျခေထာက္ကို ကန္မည္၊ နင္းမည္။ လူကို ဆြဲထား၊ ဖက္ထား၊ ခ်ဳပ္ထားမည္။ တြန္းမည္၊ တိုက္မည္၊ ေျခထိုးမည္။ ဤသို႔ နည္းလမ္းေပါင္းစံု၊ ပရိယာယ္အစံုသံုး၍ အႏုိင္ရလိုက္လွ်င္ (ဘယ္လိုပင္ႏုိင္ႏိုင္) ေပ်ာ္ၾကသည္။ ေအာင္ျမင္သည္ဟု ယူဆသည္။ ၿပိဳင္ပြဲဟု ေခၚေ၀ၚ သမုတ္ထားေသာ္လည္း ကာယကံရွင္တို႔၏ ရည္မွန္းခ်က္သည္ အႏုိင္ရေရးသာ ျဖစ္သည္။
ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုတြင္ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ပိုင္ ေဆးကုခန္းမ်ား ဖြင့္ထားသည္။ ပိုင္ရွင္သည္ တစ္ဦးတည္း ျဖစ္သည္။ ထုိၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ အေနအထား မလိုက္ေအာင္၊ မမွ်တေအာင္ပင္ ေဆးခန္းအခြဲမ်ားစြာကို ရပ္ကြက္မ်ားတြင္ လုိက္လံဖြင့္သည္။ အျခားေဆးခန္းမ်ားလည္း ဖြင့္ထားၾကသည္။ သူ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ထိုၿမိဳ႕နယ္ တစ္ခုလံုး၏ က်န္းမာေရးက႑ (ေစ်းကြက္) ကို တစ္ဦးတည္း စုိးမိုးျခယ္လွယ္လုိသည့္အသြင္ဟု တြက္ဆႏုိင္သည္။ အျခားေဆးခန္းမ်ားကို ေစ်းကြက္စီးပြားေရးသေဘာျဖင့္ လြတ္လပ္စြာ ယွဥ္ၿပိဳင္သည္ဟု ေယဘုယ်ျမင္ႏုိင္ ေျပာႏိုင္သည္။ လြတ္လပ္စြာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈအခြင့္အေရးကို အသံုးခ်သည္ဟု ေျပာႏုိင္ေသာ္လည္း ေစ်းကြက္စီးပြားေရးအရ စိုးမိုးအႏုိင္ယူလိုသည့္ ပံုရွိသလို အျခားသူမ်ား၊ ဘ၀တူမ်ား၏ ဘ၀ကို ၿပိဳင္ေနသည္လား၊ တိုက္ေနသည္လားဟု ေမးခြန္းထုတ္ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာသည္။
ႏုိင္ငံေရးေလာကႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးသမား ဘ၀တို႔ကိုလည္း ထည့္သြင္း ေ၀ဖန္ၾကည့္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံေရးသည္ လူအားလံုးႏွင့္ သက္ဆုိင္သည္။ လူတို႔၏ ဘ၀ဟူသည္ ႏုိင္ငံေရးသမုိင္းျဖစ္စဥ္မ်ားေပၚတြင္ တည္မွီေနသည္ဟု ဆိုၾကသည့္အတြက္ ဘ၀အေၾကာင္းတြင္ ႏုိင္ငံေရးကို ထည့္တြက္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ကမၻာ့ႏုိင္ငံေရး ဟူသည္မွာလည္း ၀ါဒမ်ားေပၚ အေျခခံလာၾကသည္။ ပေဒသရာဇ္စနစ္၊ ကြၽန္စနစ္၊ အာဏာရွင္စနစ္၊ အရင္းရွင္စနစ္၊ ဖက္ဆစ္စနစ္၊ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္၊ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္ စသည့္ႏုိင္ငံေရးဆိုင္ရာ ၀ါဒမ်ားသည္ လူသားတို႔ဘ၀ကို ပံုေဖာ္ရာတြင္ အဓိကအခန္းက႑၌ ပါ၀င္သည္။
စနစ္တစ္ခုသည္ ေနာက္စနစ္တစ္ခုကို ယွဥ္ၿပိဳင္ေလ့ရွိသည္။ ႏုိင္ငံေရး အသံုးအႏႈန္းအားျဖင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္သည္ဟု လွေအာင္ေျပာေသာ္လည္း တကယ္ေတာ့ ၿပိဳင္ပြဲစစ္စစ္ မဟုတ္တာမ်ားသည္။ ၿပိဳင္ပြဲအသြင္ (Fair and Play) မျဖစ္သည္က မ်ားသည္။ မိမိအႏိုင္ရေရး၊ အသာရေရး၊ ေအာင္ပြဲခံေရး၊ တစ္ဖက္စနစ္၊ တစ္ဖက္အဖြဲ႕၊ တစ္ဖက္၀ါဒ ေမွးမွိန္အားေပ်ာ့ေစေရး၊ ထိုမွတစ္ဆင့္ ခ်ည့္နဲ႔ ပ်က္စီးေစေရး ေနာက္ဆံုးအဆင့္ လံုး၀ဥႆံုပ်က္ စီးေစေရး၊ ကြယ္ေပ်ာက္ေစေရးအထိ ရည္မွန္းခ်က္ရွိၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကမၻာ့ႏုိင္ငံေရးသမုိင္း၊ ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ ၀ါဒစနစ္မ်ား တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ပ်က္စီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကျခင္း ျဖစ္သည္ကို ေ၀ဖန္ေထာက္႐ႈ သံုးသပ္မည္ဆိုပါက ႏုိင္ငံေရးေလာကတြင္ ပါ၀င္ေနသူ၊ ေဆာင္ရြက္ေနသူမ်ားသည္ (Win-Win) ဆိုသည့္ သူႏုိင္ကိုယ္ႏုိင္ ၿပိဳင္ပြဲပံုစံထက္ ကိုယ္ႏိုင္ သူ႐ႈံး၊ အလံုးစံုပ်က္သုဥ္း ေခ်မႈန္းေရးဆီသို႔သာ ဦးတည္တတ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
ဘ၀ကို ထင္ျမင္ယူဆျခင္း၊ နားလည္လက္ခံျခင္း၊ ရင္ဆုိင္ေက်ာ္ျဖတ္ျခင္းတို႔၌ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ မတူၾက၊ မတူႏုိင္ၾကပါ။ တခ်ဳိ႕က ဘ၀ဆိုသည္မွာ ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုအသြင္ ျမင္သည္။ ေအာင္ျမင္မႈ၊ ဆႏၵျပည့္၀မႈ၊ ခ်မ္းသာမႈတို႔ကို အၿပိဳင္အဆိုင္ျပဳရသည့္ အသြင္ျမင္သည္။ သူ႔ထက္သာလြန္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကသည္။ အရည္အခ်င္း စြမ္းရည္တို႔ေပၚ မူတည္၍ ၿပိဳင္ဆုိင္ၾကသည္။ ၿပိဳင္ပြဲဆိုသည့္အတြက္ ႐ိုးသားမႈအေပၚ အေျခခံ၍ ျပဳမူေလ့ ရွိၾကသည္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဘ၀ဆိုတာ တုိက္ပြဲဟု ျမင္သည္။
တုိက္ပြဲဆိုသည္မွာ ေနာက္ဆံုး ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္သည္ အႏုိင္ရျခင္း၊ အသာရျခင္း၊ အ႐ႈံးအျမတ္တစ္ခုခု ထြက္ေစျခင္း ျဖစ္သည္။ အႏွစ္သာရႏွင့္ အဓိပၸာယ္သည္ အႏုိင္ယူလိုျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိအႏုိင္ရျခင္းသည္ မွန္သည္၊ မွားသည္၊ ႐ိုးသားသည္၊ ေကာက္က်စ္သည္၊ ေကာင္းသည္ ဆိုးသည္ မမွတ္ယူ၊ အေလးမထား။ မွန္သည္ျဖစ္ေစ၊ မွားသည္ ျဖစ္ေစ၊ ႐ိုးသားသည္ျဖစ္ေစ၊ ေကာက္က်စ္သည္ျဖစ္ေစ၊ တရားသည္ျဖစ္ေစ၊ မတရားသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆိုးသည္ျဖစ္ေစ၊ ေကာင္းသည္ ျဖစ္ေစ မိမိအႏိုင္ယူလုိသည့္ ဆႏၵျပည့္၀ေရးသာ အဓိကျဖစ္သည္။
ႏိုင္လွ်င္ၿပီးေရာ၊ ႏုိင္ဖို႔သာျဖစ္သည့္အတြက္ နည္းေပါင္းစံု အင္အားစံုသံုး၍ တိုက္ပြဲ၀င္ၾကသည္။ အႏုိင္ရလွ်င္ တုိက္ပြဲေအာင္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။
ဘ၀ဆိုသည္ကို ၿပိဳင္ပြဲလည္း မဟုတ္၊ တိုက္ပြဲလည္း မဟုတ္ဟု ျမင္ေသာသူႏွင့္ ယံုၾကည္က်င့္သံုးသူလည္း ရွိသည္။ “ဤေလာကသည္ အခ်ည္းႏွီးေသာ ေလာကသာတည္း၊ အႏွစ္သာရ ကင္းမဲ့လွေခ်၏။ ဟန္ေဆာင္ေသာ ေလာက၊ အမိုက္တရားတို႔ ဖံုးလႊမ္းထားေသာ ေလာကသာ ျဖစ္သည္။ စိတ္ယုတ္စိတ္ညံ့တို႔၏ လွည့္ျဖားမႈ၊ လွည့္စားမႈေၾကာင့္ လွ်ပ္တစ္ျပက္ အေနအထားကိုပင္ ဟုတ္လွၿပီဟု ထင္လုိက္မိေသာ အရာမ်ားသည္ ေလာက အိပ္မက္မွ်သာတည္း။ ဤေလာက (ဘ၀) သည္ အိပ္မက္ဆန္ လွစြာ၏။ မေန႔က ေရာက္လာေသာ အခ်ိန္သည္ပင္ ယေန႔လည္း ေရာက္လာ၏။ မေန႔ကစားခဲ့ေသာ ထမင္း အေဖ်ာ္ယမကာကို ယေန႔စားရ၏။ မေန႔ကၾကားရေသာ ေမာင္းညင္းသံသာတုိ႔ကိုပင္ ယေန႔ၾကားရ၏။ မေန႔က ၀ိုင္း၀န္း ခယလ်က္ရွိေသာ အေျခြအရံတို႔ပင္ ယေန႔လည္း အတူခယလ်က္ ရွိၾကေလ၏။ ငါသည္ အခ်ိန္သံသရာ၊ အစားသံသရာ၊ အ၀တ္သံသရာတုိ႔၌ တစ္၀ဲလည္လည္ နစ္မြန္းလ်က္ ရွိခဲ့ရသည္။ ထူးျခားခ်က္ကို မေတြ႕ရ။ ဤထီးနန္း၊ ဤအေျခြအရံ၊ ဤအသံ၊ ဤအစားအစာ၊ ဤအ၀တ္အစားတုိ႔ ကိုပင္ သူတို႔သည္ စည္းစိမ္အရသာဟု ဆိုၾကသည္။ ဟုတ္ပါမည္လား။ သတိထား ခံစားၾကည့္မိသည္။ မေတြ႕၊ လံုး၀မေတြ႕၊ အထင္မွားေနျခင္းသာ”ဟု ထင္ျမင္ယူဆသူကေတာ့ ဘုရားေလာင္း ျဖစ္သည္။
ဤသို႔ဆိုလွ်င္ စာဖတ္သူေရာ ဘ၀၊တုိက္ပြဲ၊ ၿပိဳင္ပြဲ၊ အခ်ည္းႏွီးဆိုသည္တို႔ကို မည္သို႔ ထင္ျမင္ယူဆသည့္အေၾကာင္း စိစစ္ေ၀ဖန္ သံုးသပ္ အေျဖထုတ္ၾကည့္ပါလားဟု အၾကံျပဳခ်င္ပါသည္။ ဘ၀ဆိုသည္မွာ အတိတ္ကို တမ္းတျခင္း၊ အနာဂတ္ကို လွမ္းေမွ်ာ္ျခင္း၊ ပစၥဳပၸန္ကို မေက်နပ္ျခင္း၊ ေက်နပ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ လိုအင္ဆႏၵ ျပည့္စံုလွၿပီထင္၍ ပစၥဳပၸန္ကို ေက်နပ္သေယာင္ ထင္သူျမင္သူလည္း ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ သမုဒၵရာျပင္က်ယ္၌ ပြက္ေသာ ေရပြက္ပမာ၊ ဆင္းရဲဒုကၡ သမုဒၵရာတြင္ မ်က္လွည့္ပမာ ေရာက္လာေသာ ခ်မ္းသာတစ္စက္မွ်သာ ျဖစ္၏။ ရာဂဗြက္အိုင္၊ ေဒါသမီးလွ်ံ၊ ေမာဟအေမွာင္တုိက္တို႔မွ ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ေသာ ပုထုဇဥ္တို႔ ဘ၀သာျဖစ္၏။ ဤအေတြးအယူအဆကို လက္ခံထားၿပီး က်င့္ၾကံ ေနထုိင္ၾကသူတို႔မွာ အရိယာႏြယ္၀င္ သူေတာ္စင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘ၀ဆိုသည္ ၿပိဳင္ပြဲလား၊ တုိက္ပြဲလားဆိုေသာ ေမးခြန္းသည္ သူတို႔ႏွင့္ မသက္ဆုိင္ မပတ္သက္ေသာ အဆင့္နိမ့္ ေမးခြန္းသဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူအျမင္ကို ဦးစြာေျပာရလွ်င္ ယခု ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ အေျခအေန (ကမၻာ၊ ျမန္မာ) ေပၚ မူတည္ ေတြးဆၾကည့္သည့္အခါ ဤသုိ႔ျမင္မိသည္။ ဘ၀ကို ၿပိဳင္ပြဲအသြင္ (Fair and Play) ႐ႈျမင္ေလွ်ာက္ေနသူလည္း ရွိသည္။ အႏုိင္ရေရး၊ အသာရေရး၊ တစ္ပါးသူ အလံုးစံု ပ်က္သုဥ္းေခ်မႈန္း တုိက္ခိုက္ေရးရည္ရြယ္လ်က္ တိုက္ပြဲအသြင္ လုပ္ေဆာင္ေနသည္လည္း ရွိသည္။
ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္းလည္း စိတ္မ၀င္စား၊ အႏုိင္ရေရး၊ ပ်က္သုဥ္းေရးလည္း မရည္ရြယ္၊ တုိက္လည္း မတိုက္ခ်င္သည့္ ဘ၀သမားမ်ား၊ ေလာကႏွင့္ ကင္းကင္းေနသည္ကို ဘ၀ဟု ယူမွတ္က်င့္သံုးေနသူမ်ား ဟူ၍ ေတြ႕ျမင္ရေသာ္လည္း တုိက္ပြဲအသြင္ ခံယူက်င့္သံုး လုပ္ေဆာင္ေနသူမ်ားကေတာ့ ပိုမ်ားသည္ဟု ထင္ျမင္ေၾကာင္း ဆုိခဲ့လွ်င္ ... ။
သန္းထိုက္ (သာေကတ)
Eleven
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment