ျမစ္ဧရာကမ္းေျခမွ ဟသၤာတေျမသုိ႔
သတင္းေဆာင္းပါး-ေမာင္ေမာင္ျမင့္ေဆြ
ဓာတ္ပံု-ေမာင္ခ်စ္ၾကည္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ နံနက္ ၄ နာရီခန္႔ထြက္လာေသာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဟသၤာတၿမိဳ႕ေရာက္ခ်ိန္ နံနက္ ၉ နာရီခန္႔ရွိၿပီျဖစ္သည္။ မိုးဦးျဖစ္ေသာ္လည္း မိုးမရြာ၊ ေလမတိုက္သျဖင့္ အိုက္စပ္စပ္ရွိေနသည္။ လမ္းခရီးတြင္ တစ္ႀကိမ္၊ ႏွစ္ႀကိမ္ခန္႔သာ ေခတၱရပ္နားခဲ့ရာ ဟသၤာတၿမိဳ႕ေရာက္ခ်ိန္တြင္ လူကႏုံးခ်ည့္ေနသည္။ လမ္းေဘးရွိ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္အတြင္း ေရာက္ရွိခ်ိန္၌ပင္ မိုးကသဲသဲမဲမဲရြာေလသည္။ ဟသၤာတၿမိဳ႕က ကြၽန္ေတာ္တို႔ကုိ မိုးျဖင့္ႀကိဳၿပီဟုေတြးမိသည္။
ရန္ကုန္ႏွင့္ဟသၤာတက ကီလိုမီတာ ၁၂ဝ ကြာေဝးၿပီး ဟသၤာတႏွင့္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕က ၁၂၃ ကီလိုမီတာေဝးသလို ဟသၤာတႏွင့္ ေညာင္တုန္းက ကီလိုမီတာ ၇ဝ ခန႔္ေဝးေၾကာင္း သိရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္ရွိ ဒဂံုဧရာအေဝး ေျပးကားစခန္းတြင္ ရန္ကုန္-ဟသၤာတ ခရီးစဥ္အား ေန႔စဥ္ နံနက္၊ ညေန၊ ေန႔ခ်င္းျပန္ေျပးဆြဲေနေသာ ခရီးသည္တင္ ကားမ်ားရွိသျဖင့္ သြားလာသူတို႔အဆင္ေျပသည္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔က မိတ္ေဆြတစ္ဦး၏ အကူအညီျဖင့္ ဟသၤာတၿမိဳ႕သို႔ ¤င္း၏ေမာ္ေတာ္ကားျဖင့္လုိက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ရာ အခက္အခဲမရွိ ေရာက္ရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
''ဟသၤာတမုန္႔ဟင္းခါးက နာမည္ႀကီးတယ္။ စားၾကည့္'' ဟု ဆိုသျဖင့္ မုန္႔ဟင္းခါးတစ္ပြဲမွာကာ စားၾကည့္သည္။ ဟင္းရည္မျပစ္မက်ဲ၊ ငါးဖတ္မ်ားကလည္း ငါးခူ၊ ငါးက်ည္း မ်ားျဖင့္ခ်က္ထားသည္ျဖစ္ရာ ခံတြင္းလိုက္ၿပီး စားေကာင္း ေလသည္။ မုန႔္ဖတ္မ်ားကုန္သည္အထိ စားၿပီးေနာက္ ဟင္းရည္ကိုမေတာင္းရဘဲ အလိုက္သိစြာ လာထည့္ေပး သျဖင့္ အံ့ၾသရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္ အေတာ္ မ်ားမ်ားမွာ ဟင္းရည္ကုိ ထပ္ေတာင္းမွေပးသည္။ ေပးေတာ့ လည္းအနည္းငယ္သာ၊ အခုဟသၤာတၿမိဳ႕မွ မုန္႕ဟင္းခါး ဆုိင္က ဟင္းရည္ေပါေပါမ်ားမ်ားထည့္ေပးသျဖင့္ ေက်နပ္ စရာျဖစ္သည္။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္တြင္ ျမန္မာမုန႔္အခ်ဳိ႕ ရၿပီး မုန္႔ဟင္းခါးပါတြဲေရာင္းသျဖင့္ လာေရာက္စားသံုးသူ မ်ားအတြက္ အဆင္ေျပသည္။
နံနက္စာ စားေသာက္ၿပီးေနာက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဟသၤာတၿမိဳ႕တြင္းလွည့္လည္ေလ့လာၾကသည္။ ဟသၤာတၿမိဳ႕ အမည္မွာ မြန္ဘာသာမွ ဆင္းသက္လာျခင္းျဖစ္ၿပီး ဟံဆာဒို႕ ဟုဆိုသည္။ အဓိပၸာယ္မွာ ဓႏံုးပင္ဟုျဖစ္ၿပီး ေရွးယခင္က ဤေနရာဝန္းက်င္တြင္ ဓႏံုးပင္မ်ားေပါက္ေရာက္ခဲ့သည္ ဟု ေျပာဆိုၾကသည္။ ဟသၤာတၿမိဳ႕ကို က်ဳိက္ပတီဟုလည္း ေခၚဆိုခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ဦး ကာလတြင္ ျမန္မာဘုရင္မ်ားက ဟသၤာတ၌ၿမိဳ႕သူႀကီး တစ္ဦး ထားရွိအုပ္ခ်ဳပ္ေစခဲ့သည္။ ဆင္ျဖဴရွင္လက္ထက္ တြင္ မင္းရာဇာဗိုလ္က ၿမိဳ႕သူႀကီးအျဖစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၿပီး ဘိုးေတာ္ဘုရားလက္ထက္၌ ဦးျမတ္သာထြန္းအား ၿမိဳ႕သူႀကီးတာဝန္ေပးခဲ့သည္။ ဦးျမတ္သာထြန္း ၿပီးေနာက္ ဦးပါရဲက ၿမိဳ႕သူႀကီးျဖစ္ခဲ့ၿပီး သာယာဝတီမင္း လက္ထက္ တြင္ ဟသၤာတၿမိဳ႕သူႀကီးမွာ ဦးေရႊလူ ျဖစ္သည္ဟု မွတ္တမ္း မ်ား၌ ေလ့လာခဲ့ဖူးသည္ကို ျပန္ေတြးေနမိသည္။
ဟသၤာတၿမိဳ႕တြင္းလမ္းမ်ားက အခ်ဳိ႕ လမ္းက်ယ္မ်ား ရွိေသာ္လည္း လမ္းအမ်ားအျပားက က်ဥ္းသည္။ ေနအိမ္ အေဆာက္အအံုမ်ားမွာ ပံုမွန္အားျဖင့္ ႏွစ္ထပ္အိမ္၊ တစ္ထပ္အိမ္မ်ားသာျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရးေကာင္းမြန္လာသည္ႏွင့္အမွ် ဟသၤာတ ၿမိဳ႕လည္း တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာခဲ့သည္ကို သတိျပဳမိသည္။ ပုသိမ္-ဟသၤာတရထားလမ္း ရိွသက့ဲသို႔ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း၊ ေရေၾကာင္းလမ္းမ်ားႏွင့္လည္း သြားလာ ႏုိင္သည္။ ရထားခရီးစဥ္အျဖစ္ ႀကံခင္း-ဟသၤာတ-ပုသိမ္ သို႔ သြားလာႏုိင္ၿပီး ခရီးမိုင္ ၁၄၇ မုိင္ရွိသည္။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဟသၤာတၿမိဳ႕ရွိ ဦးပါရဲဘုရားဘက္သုိ႔ ထြက္လာခဲ့သည္။ ေရႊေရာင္ဝင္းပေနေသာ ေစတီကုိ အေဝးကပင္ ဖူးျမင္ရသည္။ ဟသၤာတၿမိဳ႕သူႀကီး ဦးပါရဲက ၁၈ဝ၂ ခုႏွစ္တြင္ တည္ထားခဲ့ေသာ သမုိင္းဝင္ေစတီျဖစ္သည္။ ရင္ျပင္ ေတာ္ေပၚေရာက္ရွိခဲ့ၿပီးေနာက္ ဘုရားကုိဖူးေျမာ္ကာ လွည့္လည္ ၾကည့္႐ႈေလ့လာခဲ့သည္။ ဘုရားဒါယကာ ဦးပါရဲကုိ အစဲြျပဳကာ ဦးပါရဲဘုရားဟု အမည္တြင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေစတီေတာ္၏ အျမင့္မွာ ဉာဏ္ေတာ္ ၄၉ ေတာင္ ၂ မုိက္ခန္႔ရွိၿပီး ေစတီ ေအာက္ေျခအက်ယ္မွာ ၂၇ ေတာင္ ျဖစ္ေလသည္။ ဦးပါရဲ ေစတီ၏ ငွက္ေပ်ာဖူးအတြင္း အေပၚပုိင္းတြင္ ေၾကးပုရပုိက္ တစ္ဆူရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ဦးပါရဲေစတီ၏ အထက္ပစၥယာ တြင္ အရန္ေစတီငယ္မ်ား တည္ထားၿပီး ေရႊခ်ထားသျဖင့္ ၾကည္ညိဳသပၸာယ္စရာအတိျဖစ္ေနသည္။ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ တြင္ ေၾကြျပားခင္းထားသျဖင့္ သန္႔ရွင္းလ်က္ရွိရာ ဘုရားဖူး မ်ားအတြက္ စိတ္ၾကည္လင္စရာျဖစ္ၿပီး ဖူးေျမာ္ရသည္မွာ အဆင္ေျပသည္။ ေစတီေအာက္ေျခတြင္ လိုဏ္ဂူသဖြယ္ ျပဳလုပ္ထားသျဖင့္ ထူးျခားၿပီး ေစတီပရဝဏ္အတြင္း သစ္ပင္မ်ား စုိက္ပ်ဳိးထားသျဖင့္ စိမ္းစုိေအးခ်မ္းေနသည္။ ရင္ျပင္ေတာ္ ေပၚတြင္ ဘုရားဖူးတစ္ဦးစ ႏွစ္ဦးစကုိ ေတြ႕ျမင္ရသည္။ မုိးရာသီ အဝင္မုိ႔လားမသိ၊ ျပည္တြင္းဘုရားဖူးမ်ား က်ဲပါးသြားသည္ကုိ သတိျပဳမိသည္။
ဟသၤာတၿမိဳ႕သည္ ဧရာဝတီတုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း ဒုတိယ အႀကီးဆုံးၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဓိကမွာ ဆန္စပါးစုိက္ပ်ဳိး ျခင္းႏွင့္ ဆန္စက္လုပ္ငန္းမ်ားအျပင္ အေရာင္းအဝယ္လုပ္ငန္း မ်ားလည္း လုပ္ကုိင္ၾကေၾကာင္း အတူလုိက္ပါလာသူ ဟသၤာတ ၿမိဳ႕သား ကုိေအးထြန္းက ေျပာသည္။ သူကုိယ္တုိင္လည္း ဆန္စက္ပုိင္ရွင္တစ္ဦးျဖစ္ရာ မိဘဘုိးဘြားလက္ငုတ္လက္ရင္းျဖစ္သည့္ ဆန္စက္လုပ္ငန္းကုိ ဦးစီးဦးေဆာင္ လုပ္ကုိင္ေနသူ ျဖစ္သည္။ ဟသၤာတခ႐ုိင္အတြင္း ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္က ရာသီဥတု ႐ုိက္ခတ္သျဖင့္ ဆန္စပါးအထြက္ႏႈန္းမ်ား ေလ်ာ့က်ခဲ့ၿပီး ဆန္စက္လုပ္ငန္းအခ်ဳိ႕ ထိခုိက္မႈရွိခဲ့သည္ဟုလည္း ေျပာျပ သည္။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဦးပါရဲဘုရားမွ ျပန္ထြက္ခဲ့ၿပီး ရြာမလမ္းမွ တစ္ဆင့္ ဟသၤာတဘူတာဘက္သုိ႔ သြားေရာက္ခဲ့သည္။ ဟသၤာတၿမိဳ႕သည္ ရထားခရီးစဥ္ျဖင့္လည္း အလြယ္တကူ လာေရာက္၍ရသည္ျဖစ္ရာ ဘူတာအတြင္း ခရီးသည္မ်ား ရထားေစာင့္ဆုိင္းေနသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ပုသိမ္-ဟသၤာတ ရထားလမ္းပုိင္းက ဘူတာေပါင္း ၂၄ ဘူတာရွိၿပီး ဟသၤာတ-ႀကံခင္းရထားလမ္းပုိင္းက ဘူတာေပါင္း ၁၉ ဘူတာရွိသည္။ ပုသိမ္ဘက္မွ ရထားျဖင့္လာလွ်င္ နိဗၺာန္၊ နတ္ေမွာ္တုိ႔ၿပီးလွ်င္ ဟသၤာတဘူတာသုိ႔ေရာက္ၿပီး ဟသၤာတမွအထြက္ တာဂူ၊ ဘုရားကုန္းတုိ႔မွ ႀကံခင္းၿမိဳ႕သုိ႔ ရထားခရီးစဥ္ျဖင့္ သြားလာႏုိင္ သည္။ ႀကံခင္း-ဟသၤာတ-ပုသိမ္သည္ ရထားသံလမ္း မုိင္ ၁၉၁ ဒသမ ၇ဝ ရွိၿပီး ဘူတာေပါင္း ၄၂ ဘူတာရွိေၾကာင္း သိရ သည္။ ဘူတာအတြင္း ကုန္ပစၥည္းမ်ား၊ ခရီးသည္မ်ား၊ လာေရာက္ႀကိဳဆုိသူမ်ားျဖင့္ စည္ကားေနသည္။ ပုသိမ္ဘက္ မွ ရထားဆုိက္ေရာက္ေတာ့မည္ျဖစ္ရာ ခရီးသည္မ်ား လႈပ္လႈပ္ရြရြျဖင့္ ဟန္တျပင္ျပင္ ျဖစ္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ရန္ကုန္-မၲေလး၊ ရန္ကုန္-ေမာ္လၿမိဳင္၊ သာစည္-ေရႊေညာင္ စသည့္ ရထားခရီးစဥ္အေတာ္မ်ားမ်ားကုိစီးၿပီး ခရီးသြားခဲ့ ဖူးေသာ္လည္း ပုသိမ္-ဟသၤာတ-ႀကံခင္း ရထားခရီးစဥ္ကုိေတာ့ တစ္ႀကိမ္မွ်မစီးဖူးေသး၊ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ စီးခြင့္ႀကံဳမည္ဟု စိတ္ထဲေတးမွတ္ထားမိပါသည္။
မၾကာမီရထားဆုိက္ေရာက္လာရာ ဆင္းသူ၊ တက္သူ မ်ားျဖင့္ ဟသၤာတဘူတာသည္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္သြားသည္။ ရထားက မိနစ္ပုိင္းမွ်သာ ရပ္နားသည္ျဖစ္ရာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ကို အေျပးအလႊားတင္ၾက၊ ရထားေပၚ တက္ၾက၊ ဆင္းၾက ႏွင့္ ဘူတာျမင္ကြင္းက အသက္ဝင္ေနသည္။ ခဏမွ်အၾကာ ရထားထြက္ခြာသြားရာ ဘူတာသည္လည္း ျပန္လည္ တိတ္ဆိတ္သြားသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဟသၤာတဘူတာမွ ျပန္ထြက္လာခဲ့သည္။
ဟသၤာတၿမိဳ႕သည္ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းေပၚတြင္ တည္ရိွ သည္ျဖစ္ရာ ေရလမ္းခရီးလည္းသြားလာအသံုးျပဳ၍ ရသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကမ္းနားဘက္သို႔သြားေရာက္ခဲ့ရာ တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနေသာ ဧရာဝတီျမစ္ေရျပင္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ စက္တပ္ ေရယာဥ္ငယ္မ်ား၊ ငါးဖမ္းစက္ေလွမ်ားက ျမစ္ေရျပင္တြင္ သြားလာခုတ္ေမာင္းေနၾကသည္။ ဧရာဝတီျမစ္သည္ ပဲခူး တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးအၾကား ျဖတ္သန္း စီးဆင္းၿပီးေနာက္ ဟသၤာတၿမိဳ႕အနီးမွစတင္ကာ ဧရာဝတီ တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းသို႔ စတင္စီးဝင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဟသၤာတၿမိဳ႕အထက္နားတြင္ ျမစ္လက္တက္အျဖစ္ ငဝန္ျမစ္ စတင္ျဖစ္ေပၚကာ အျခားျမစ္လက္တက္မ်ားအျဖစ္ ပုသိမ္ျမစ္၊ သကၠယ္ေသာင္ျမစ္၊ ေရြးျမစ္၊ ျပန္မေလာ့ျမစ္၊ ဘိုကေလး ျမစ္၊ ဖ်ာပံုျမစ္၊ တုိးျမစ္တို႔ ျဖာထြက္စီးဆင္းကာ ကပၸလီ ပင္လယ္အတြင္း စီးဝင္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဟသၤာတၿမိဳ႕ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းတြင္ ေခတၱရပ္ရန္ ေလ့လာ ၾကည့္စဥ္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကို သတိရစိတ္ ျဖစ္မိသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ၁၂၆၈ ခုႏွစ္က ဟသၤာတခ႐ိုင္ အတြင္း မိုးေခါင္ခဲ့ရာ ေဒသခံျပည္သူအမ်ားအျပား ေဘးဒုကၡ ႀကံဳေတြ႕ေနၾကသည္။ ဓေလ့ထံုးတမ္းအရ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ႀကိဳးစားခဲ့ေသာ္လည္း မိုးမရြာသျဖင့္ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးအား ပင့္ေဆာင္ကာ မိုးရြာေစရန္ ေလွ်ာက္တင္ခဲ့ရာ ဆရာေတာ္ႀကီး ဟသၤာတဆိပ္ကမ္း ဆိုက္ကပ္လုအခ်ိန္တြင္ပင္ ထူးျခားစြာ မိုးမ်ားရြာသြန္းခဲ့ရာ ဟသၤာတဝန္းက်င္ျပည္သူမ်ား ေဘးဒုကၡကင္းေဝးခဲ့ၾကရ သည္ကို ျပန္ေျပာင္း ေတြးမိရင္း ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ပညာ ဂုဏ္၊ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္တို႔ကို ၾကည္ညိဳစိတ္ပြားေန မိသည္။
ဟသၤာတၿမိဳ႕ကမ္းနားမွေန၍ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕သူႀကီး ဘုရားဆီသုိ႔ ထြက္လာခဲ့ၾကသည္။ ဟသၤာတၿမိဳ႕သည္ စက္ဘီး၊ ဆုိင္ကယ္စီးသူမ်ားၿပီး လမ္းတိုင္း စက္ဘီး၊ ဆိုင္ကယ္၊ ကားမ်ားစီးနင္း၊ ေမာင္းႏွင္သြားလာေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရ သည္။ မေနာ္ဟရီလမ္းဘက္မွ ဝင္လာခဲ့ၾကရာ မၾကာမီ ၿမိဳ႕ သူႀကီးဘုရားသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ၾကသည္။ ၿမိဳ႕သူႀကီးဘုရား သည္ ဟသၤာတၿမိဳ႕တြင္ တန္ခိုးႀကီးေစတီတစ္ဆူျဖစ္ရာ ဘုရားဖူးမ်ားအတြက္ ဟသၤာတၿမိဳ႕ေရာက္လွ်င္ မျဖစ္မေန သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည့္ ေစတီတစ္ဆူလည္းျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕သူႀကီးဘုရားသို႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေရာက္ခဲ့သည္။
ေရႊေရာင္လႊမ္းေနေသာ ၿမိဳ႕သူႀကီးဘုရားက ၾကည္ညိဳ ဖြယ္ရာအတိ ျဖစ္ေနသည္။ ရင္ျပင္ေတာ္ရွိ ေစတီေျခရင္း ေလးေထာင့္တြင္ ေစတီငယ္မ်ားတည္ထားၿပီး ၿဂိဳဟ္တိုင္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုအၾကား၌ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူစီကုိလည္း ဖူးေတြ႕ရသည္။ အတန္ငယ္အျမင့္တြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ မီးဆလိုက္မ်ားေၾကာင့္ ညအခ်ိန္မ်ားတြင္ ၿမိဳ႕သူႀကီးေစတီ ကို မီးဆလိုက္ထုိးၿပီး အလင္းေရာင္ျဖင့္ ပူေဇာ္ထား ေၾကာင္း သိရသည္။ ၿမိဳ႕သူႀကီးဘုရားကို ဟသၤာတၿမိဳ႕သူႀကီး ဦးျမတ္သာထြန္းက ၁၇၈၆ ခုႏွစ္တြင္ ယခုလက္ရွိ ေရႊကူ ေတာင္အရပ္တြင္ တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေစတီဉာဏ္ေတာ္အျမင့္မွာ ၄၉ ေတာင္ရွိၿပီး ေစတီအေျခမွာ အေတာင္ ၄ဝ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ၿမိဳ႕သူႀကီးဘုရားကုိ လွည့္လည္ဖူးေျမာ္ၿပီးေနာက္ ျပန္ထြက္လာခဲ့သည္။
ဟသၤာတၿမိဳ႕တြင္ ေရွးေဟာင္းဘုရားမ်ားရွိသည္။ ေက်ာ္ထင္အေနာ္ရထာ
ဘြဲ႕ခံ ျမန္ေအာင္ၿမိဳ႕သူႀကီး ဦးပုက ၁၈၁၅ ခုႏွစ္တြင္ တည္ထားခဲ့ေသာ ငါးမ်က္ႏွာဘုရား၊ ၁၉၁ဝ ျပည့္ႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ၂၆ ရက္ေန႔တြင္ စတင္အုတ္ျမစ္ခ် တည္ထားခဲ့သည့္ ဆယ္ထပ္ႀကီး ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္တို႔ လည္း တည္ရွိေနသည္။ ဟသၤာတၿမိဳ႕ ဥယ်ာဥ္ေျမာက္ ရပ္ကြက္အတြင္း တည္ရွိေသာ ျမစ္ေကြ႕ေက်ာင္းတုိက္ သည္လည္း ဗုဒၶစာေပက်မ္းတတ္အေက်ာ္ ဆရာေတာ္မ်ား ထြက္ရွိရာ နာမည္ႀကီးေက်ာင္းတုိက္လည္း တည္ရွိေန သည္။
ဟသၤာတၿမိဳ႕တြင္းလွည့္လည္ေလ့လာစဥ္ အမ်ဳိးသား ပညာဝန္ ဦးဖိုးက်ားကိုသတိရမိသည္။ ဟသၤာတၿမိဳ႕အနီး နိဗၺာန္ရြာဇာတိ ဦးဖိုးက်ားသည္ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ျပင္းထန္ သူ၊ ဆရာပီသေသာ ေက်ာင္းဆရာ၊ အမ်ဳိးဘာသာသာသနာ ကို ေစာင့္ေရွာက္သည့္ပုဂၢိဳလ္၊ ေနာင္လာေနာက္သားတို႔ အတြက္ တိုးတက္ေသာအယူအဆႏွင့္ သင္ခန္းစာမ်ား ကို ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္မ်ားမွတစ္ဆင့္ စာေပျဖင့္ေဖာ္ျပေပးခဲ့ သူတစ္ဦးအျဖစ္ ေလးစားထုိက္သူတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ထုိသု႔ိ ေလးစားဂုဏ္ျပဳထုိက္သူျဖစ္ရာ ဦးဖိုးက်ား ေနထုိင္ခဲ့ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကန္ေတာ္ကေလးအရပ္တြင္ ဦးဖိုးက်ားထူေထာင္ ခဲ့ေသာ ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္ပံုႏွိပ္စက္ကိုအစြဲျပဳၿပီး မဂၤလာ ေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ ကာလဘတ္လမ္းကို ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္ လမ္းဟု ေျပာင္းလဲေခၚေဝၚခဲ့သည္။ ထုိ႔အျပင္ ဦးဖိုးက်ား ေနထုိင္ခဲ့ေသာကန္ေတာ္ေလးရပ္ကြက္အတြင္းရွိလမ္းကို ဦးဖိုးက်ားလမ္းအျဖစ္ ဂုဏ္ျပဳအမည္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ဦးဖုိးက်ားအေၾကာင္းေတြးေနရာမွ ဟသၤာတၿမိဳ႕အနီး ေညာင္ပင္ရြာဇာတိျဖစ္ေသာ ေကာလိပ္ဂ်င္ေနဝင္း၊ ယုန္သလင္းရြာဇာတိ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ မန္းဘခုိင္၊ ကြင္းေကာက္ရြာဇာတိ ဝိဓူရသခင္ခ်စ္ေမာင္၊ ဟသၤာတ ဦးျမစသည္တို႔မွာလည္း ျမန္မာ့သမုိင္းတြင္ ထင္ရွားေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအျဖစ္ သတိတရရွိေနမိျပန္သည္။ ဟသၤာတၿမိဳ႕ တြင္ အတုယူအားက်ဖြယ္ရာေကာင္းသည့္ အခ်က္မွာ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ဆြမ္းေလာင္းပြဲ က်င္းပႏုိင္ျခင္းပင္ျဖစ္ သည္။
ဟသၤာတၿမိဳ႕တြင္ သကၠရာဇ္ ၁၂၆၄ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ သံုးပင္ကြင္းရပ္ရွိ ဘုရားငါးဆူဝင္းအတြင္း ဆြမ္းခ်က္ ေလာင္းလွဴမႈကို တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း စတင္ခဲ့ရာမွ ယခုအခါ တစ္ပတ္လံုးေန႔စဥ္ရက္ဆက္ႏွင့္ ႏွစ္လံုးပတ္ဆြမ္းေလာင္း လွဴပဲြကိုျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့ရာ ယခုအခါႏွစ္ေပါင္း ၁ဝဝ ေက်ာ္ ရွိခဲ့ၿပီဟုသိရသျဖင့္ သဒၶါတရားျဖင့္ ကုသိုလ္စိတ္ပြားမ်ားရ သည္မွာ အမွန္ပင္။ အလွဴေရစက္ လက္ႏွင့္မကြာသည့္ ဟသၤာတၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။
ဟသၤာတၿမိဳ႕တြင္းလွည့္လည္ေလ့လာေနရာမွ ညေန ၃ နာရီရွိၿပီျဖစ္ရာ ရန္ကုန္ျပန္ရန္ျပင္ရသည္။ ေန႔ခ်င္းျပန္ ခရီးလာေရာက္သည္ျဖစ္ရာ ခရီးစဥ္တစ္ခုအျဖစ္ အခ်ိန္ရ သမွ်ေလ့လာခဲ့ျခင္းျဖစ္၍ မႏွံ႕စပ္၊ အခ်ိန္ရလွ်င္တစ္ေခါက္ ထပ္လာၿပီး ေလ့လာခ်င္စိတ္ရွိေနေသးသည္။ အခုေတာ့ ရန္ကုန္သုိ႔ ျပန္ရေပဦးမည္။
ျမန္မာ့အလင္း
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment