Latest News

Wednesday, April 26, 2017

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဗိသုကာ

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဗိသုကာ

(၁)

ကမၻာႀကီးတြင္ စစ္ၿခိမ္းသံမ်ား ထြက္ေပၚေနသည္။ အေဖကိုဆက္ခံၿပီး အာဏာရလာသူက သူလုပ္ခ်င္ရာကို လာတားလွ်င္ခံမွာမဟုတ္၊ တံု႔ျပန္ပစ္မည္တကဲကဲ လက္နက္အားကိုးျဖင့္ မာန္စြယ္ျပေနပါသည္။

ဦးေလးေတာ္သူကို အေၾကာင္းရွာကြပ္မ်က္။ ေသြးတစ္၀က္ေနာင္ေတာ္ကိုလည္း သူပဲလုပ္ၾကံခိုင္းတာဟု ေကာလာဟလထြက္တာပဲ၊ အာဏာမာန္တက္ ရက္စက္တာျဖစ္ႏိုင္သည္။

သူ႔စစ္တပ္အင္အားျပ ခ်ီတက္မႈက ဘယ္ညာ..ဘယ္ညာ စစ္ဖိနပ္ေျခခ်သံမွာ ေျမၿပိဳဘနန္း...။ ဘင္ခရာသံက စည္းခ်က္လိုက္သလိုရွိမည္။ ဧရာမဒံုးက်ည္လက္နက္ တင္ေဆာင္လာေသာ စစ္ယာဥ္မ်ား...။ ဒံု က်ည္မ်ား ပစ္ခတ္စမ္းသပ္မႈကလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ရွိေနၿပီ။

သည္အခါ အေနာက္ကမၻာျခမ္းမွ ထိပ္သီးအင္အားႀကီးႏုိင္ငံမွ သမၼတအသစ္စက္စက္ကလည္း အေျပာရမ္းရမ္း ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း တက္လာေတာ့၊ တစ္ႏိုင္ငံတည္း ႏွစ္ပိုင္းကြဲမွ ေျမာက္သားတို႔ကို စိိနဆရာႀကီးတို႔ ထိန္းေပးလွ်င္ထိန္း၊ မထိန္းေပးလွ်င္ ကိုယ္တို႔တစ္ႏိုင္ငံတည္းကပဲ ကိုင္တြယ္ပစ္မွာဟု သူ၏မဟာမိတ္မ်ားအတြက္ အားတင္းႏုိင္ေအာင္ ဆိုေနသည္။ ရက္ပိုင္းတုန္းကပဲ ဓာတုလက္နက္သံုးၿပီး တိုက္ခိုက္သည့္ ႏိုင္ငံကို ဧရာမဗံုးႀကီး သြားၾကဲခ်ခဲ့ၿပီးၿပီ။

သမုဒၵရာပင္လယ္ျပင္ေပၚ ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာႀကီးႏွင့္ စစ္သေဘၤာေတြေပၚလာသည္။ ေလယာဥ္ေတြ တစ္စင္းၿပီးတစ္စင္း ေကာင္းကင္သို႔ ထုိးထိုးတက္သြားသည္။ ႐ုပ္ျမင္ကင္မရာ ႐ႈေထာင့္မွာၾကည့္၍ ေကာင္းေသးေတာ့သည္။ စိတ္ထဲခံစားခ်က္ကေတာ့ မေကာင္းမွန္းသိေနပါသည္။

ကုလသမဂၢအဖြဲ႕ႀကီး ဘာေၾကာင့္ဖြဲ႕စည္းရ ေပၚေပါက္ရသည္ကို သတိရၾကစရာ ျဖစ္သင့္သည္။ အဖြဲ႕ႀကီး၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ ပဋိညာဥ္ကို ၀န္ခံလက္မွတ္ထိုးခဲ့ၾကသည့္ ႏုိင္ငံမ်ား တကယ္၀န္ခံၾကတာ ဟုတ္ရဲ႕လား။ ကုလအဖြဲ႕ႀကီးတြင္ ဘာေတြခက္ခဲနက္နဲ ႐ႈပ္ေထြးေနပါလိမ့္။ ကမၻာ့လူမ်ဳိးေပါင္းစံု ႐ိုးသားသည့္ လူသားထုက စဥ္းစားမိမည္ထင္ပါသည္။

အဖြဲ႕ႀကီးႏွင့္ ပဋိညာဥ္ကို ေလးစားလိုက္နာၾကမည္ဆိုလွ်င္...စစ္မျဖစ္ေအာင္ေနၾကမည္။ စစ္လက္နက္ေတြ ထုတ္လုပ္ျခင္း ေရာင္းခ်ျခင္းမျပဳခဲ့ဘဲ ေနၾကမည္ေပါ့။ စစ္ၿခိမ္းသံေတြလည္း ထြက္ေပၚမွာမဟုတ္။ ယခုေတာ့ ထုိသို႔မဟုတ္မွန္း ေသခ်ာေနပါသည္။

ကမၻာႀကီးမွာ ငါတို႔လူမ်ဳိး၊ ငါတို႔ဘာသာ၊ ငါတို႔ႏိုင္ငံထူေထာင္မည္ဆိုၿပီး အၾကမ္းဖက္ ရက္စက္မႈကလည္း အႏွံ႔အျပားႏွင့္ အေတာမသတ္ေအာင္ပင္။ ေသလိုက္ၾကသည့္လူေတြ။ ကေလးႏွင့္ ေခြးေတြလည္းမက်န္။ အႏွစ္ႏွစ္အလလ တည္ေဆာက္ခဲ့ရေသာၿမိဳ႕လည္း အုတ္ခဲပံုျဖစ္ေနၿပီ။ အပစ္ရပ္စဲခိုက္ အုတ္ပံုၾကားေဆာ့ကစားရရွာသည့္ ကေလးသူငယ္မ်ား။

စစ္လက္နက္အားကိုးျဖင့္ မာန္တက္ကာ စစ္ၿခိမ္းသူ...၊ တိုက္ပဲြဆင္ႏႊဲပစ္လိုက္သူ ...၊ နည္းမ်ဳိးစံုျဖင့္ ေသၾကစမ္းပါေစဟု အၾကမ္းဖက္သူ...၊ သူတို႔သည္ ကမၻာႀကီးႏွင့္ ကုလသမဂၢအဖြဲ႕ႀကီးကို မ်က္ႏွာအိုးမည္း သုတ္ေနသူမ်ားဟု ေျပာရမွာျဖစ္သည္။ ထုိအဖြဲ႕ႀကီးကလည္း အိုးမည္းအသုတ္ ခံေနေလသလားဟု ဆက္ေျပာခ်င္သည္။ တကယ္ပဲ အသုတ္ခံသည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ မေလ်ာ္ၾသဇာရွိလို႔သာဟု ဆိုရေတာ့မည္။ သည္အဖြဲ႕ႀကီးမွာလည္း လူေတြႏွင့္... လူမ်ဳိးေတြႏွင့္ ဆိုေတာ့ကာ မေလ်ာ္ၾသဇာမရွိဘူးဟု အေသအခ်ာေျပာႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။

ခံစားစိတ္ေနာက္ကိုယ္ပါ ဤသို႔ဆိုမိေတာ့ ဆရာႀကီးဦးသန္႔ကို အားနာဖြယ္ျဖစ္ရပါသည္။

သို႔ေသာ္ ဆိုင္ေတာ့မဆိုင္ပါ။ ေခတ္ကာလႏွင့္ လူေတြကေျပာင္းလဲခဲ့ပါၿပီ။ မေျပာင္းလဲေသာအခ်က္ကမူ ဆရာႀကီးဦးသန္႔ကို ေလးစားဂုဏ္ယူျမဲသည္ ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးမွာ သာမက ကမၻာမွာလည္း ရွိေနဦးမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ဳိးသား ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦးျဖစ္ခဲ့ေသာ ဆရာႀကီးဦးသန္႔သည္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဗိသုကာတစ္ဦးအျဖစ္သို႔ တက္လွမ္းေရာက္ရွိခဲ့သူပါ။

(၂)

ဆရာႀကီးဦးသန္႔သည္ ပန္းတေနာ္ၿမိဳ႕ အမ်ဳိးသားေက်ာင္း အထက္တန္းျပဆရာ၊ အထက္တန္းေက်ာင္းအုပ္၊ ျပန္ၾကားေရးဌာန သတင္းစာ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရး၀န္၊ ျပန္ၾကားေရးဌာန ဒုတိယအတြင္း၀န္ႏွင့္ အသံလႊင့္ဌာန ညႊန္ၾကားေရး၀န္၊ ျပန္ၾကားဌာန အတြင္း၀န္၊ အစိုးရအဖြဲ႕၀န္ႀကီးခ်ဳပ္၏ အတြင္း၀န္၊ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈဖူလံုေရးဘုတ္အဖြဲ႕ အတြင္း၀န္၊ ထို႔ေနာက္ ကုလသမဂၢဆိုင္ရာ ျမန္မာႏိုင္ငံအျမဲတမ္း ကိုယ္စားလွယ္ သံအမတ္။ ထို႔ေနာက္ အျမင့္ဆံုးရာထူးျဖစ္ေသာ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ခံရသည္။ ပထမငါးႏွစ္သက္တမ္းႏွင့္ ဒုတိယငါးႏွစ္သက္တမ္းမွာပါ ဆက္လက္ ေရြးခ်ယ္ခံရပါသည္။

ဆရာႀကီး၏ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေခတ္အခါအရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ပညာေရးစီမံကိန္းသစ္၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈဖူလံုေရးဆိုင္ရာ၊ စာေပအသင္း၊ သုေတသနအသင္း၊ ဒီမိုကေရစီျပန္႔ပြားေရး၊ ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာ အစရွိသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္သယ္ပိုး ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ေဆာင္ရြက္သမွ် အမ်ဳိးသားေက်ာင္းဆရာစိတ္ အေျခခံကာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ဟုသာ မွတ္ယူေနမိပါသည္။

၁၉၄၂ ခုႏွစ္ ေအာင္တိုဘာလ ေနာက္ဆံုးပတ္မွ ႏုိ၀င္ဘာလဆန္းအထိ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျပည္ေတာ္စည္ပင္ေရး ႐ံုးခန္းမႀကီး၌ သီတင္းကြၽတ္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္တြင္ ေခတ္သစ္ပညာ သင္တန္းပိုခ်ရာ ဆရာႀကီးလည္း ေဟာေျပာပို႔ခ်ခဲ့သည္။

“သင္ၾကားမည့္ဆရာသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား နမူနာယူႏုိင္ေလာက္ေအာင္ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းရမည္။ သန္႔ရွင္းစြာေနရမည္။ သာယာေခ်ငံေသာစကားကို ဆိုတတ္ရမည္”။

ေက်ာင္းဆရာသည္ စာရိတၱေကာင္းဖို႔ အေရးႀကီးေၾကာင္း ထည့္ေျပာခဲ့ေသာ စကားတစ္ခြန္းျဖစ္သည္။

“႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္မႈကို စာေတြ႕သင္ၾကားျခင္းထက္ လက္ေတြ႕ျဖင့္ သင္ၾကားျခင္းက မ်ားစြာပိုမိုထိေရာက္၏။ ဆရာသည္ မိမိ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္ေၾကာင္းကိုလည္း တပည့္မ်ားအား နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ အသိေပးရမည္။” ဆရာႀကီးေရးသားခဲ့ေသာ ‘စာသင္ေက်ာင္းႏွင့္ စာရိတၱမ႑ိဳင္’ ေဆာင္းပါးမွ မွတ္သားရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ‘ဗမာသစ္ႏွင့္ ပညာသစ္’ ေဆာင္းပါးမွ ‘မည္သို႔ပင္ ပညာေရးစနစ္သည္ ေကာင္းေစကာမူ ဆရာမေကာင္းလွ်င္ မေအာင္ျမင္ႏုိင္’ ဆိုေသာစကားမွာ ေခတ္မီေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။

“ဆရာသည္ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ထက္သန္ရမည္။ ျပည္ေရးျပည္ရာ သင္ၾကားျခင္း၏ အေရးႀကီးေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုမွာ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ ထက္သန္ေစရန္ျဖစ္၏။ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ရွိေသာ ဆရာသည္သာလွ်င္ သင္ၾကားပို႔ခ်က္ေသာ ကေလးမ်ားအား မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ သြင္းေပးႏိုင္ေပမည္။”

ျပည္ေရးျပည္ရာ ဆိုသည္မွာ ‘ျပည္သူ႔နီတိ’ ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သူ႔နီတိဆိုသည္မွာ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံႏွင့္ ႏုိင္ငံသားတို႔၏ အဆင့္စံမီမီ က်င့္ေဆာင္ရန္ လမ္းညႊန္ျဖစ္ပါသည္။

ဆိုခဲ့ေသာ ေခတ္သစ္ပညာသင္တန္းတြင္ မူလတန္း၊ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူကေလးမ်ားႏွင့္ ျပည္ေရးျပည္ရာ သင္ၾကားနည္းသင္ၾကားေပးခဲ့ပံုမွာ ယခုကဲ့သို႔ျဖစ္ပါသည္။

“ေမာင္ေခြး မင္းပုလိပ္ျမင္ဖူးလား” (ထိုစဥ္က ရဲကိုပုလိပ္ဟု)

“ဟုတ္ကဲ့ ကြၽန္ေတာ္ျမင္ဖူးတယ္ ဆရာ”

“ကိုင္း၊ ပုလိပ္ကို တစ္ခါမွ်မျမင္ဖူးတဲ့ သူရွိရင္ မတ္တက္ထ”

(မည္သူမွ်မထ)

“ဟုတ္ၿပီ၊ မင္းတို႔အားလံုး ပုလိပ္ကိုျမင္ဖူးတယ္ေနာ္။ ေမာင္ေခြး၊ ပုလိပ္ဟာဘယ္လို အ၀တ္အစား၀တ္သလဲ။ ဆရာ႔လို ေခါင္းေပါင္းနဲ႔၊ ပုဆိုးနဲ႔၊ ပိန္းတန္းဖိနပ္နဲ႔လား”

“မဟုတ္ဘူးဆရာ၊ ဦးထုပ္နဲ႔ ေဘာင္းဘီႀကီးနဲ႔ ဘြတ္ဖိနပ္နဲ႔”

“ေကာင္းၿပီ၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလို၀တ္ဆင္ထားရသလဲ”

“ေျပးဖို႔လႊားဖို႔ လြယ္ေအာင္လို႔ဆရာ”

“ေအး၊ ဘာျဖစ္လို႔ ပုလိပ္ဟာ ေျပးဖို႔လႊားဖုိ႔ လြယ္ဖို႔လိုသလဲ”

“သူခိုးေတြဘာေတြ ဖမ္းတဲ့အခါ၊ သူခိုးကေျပးရင္ ပုလိပ္က အတင္းေနာက္ကေနၿပီး လိုက္ရမွာေပါ့ဆရာ”

“ဒါျဖင့္ ပုလိပ္ဟာ လူေကာင္းလား၊ လူဆိုးလား”

“လူေကာင္းပါ ဆရာ”

“ပုလိပ္မရွိရင္ ဘယ့္ႏွယ္ေနမလဲ”

“ပုလိပ္မရွိရင္ လူဆိုးေတြသိပ္မ်ားမွာေပါ့ ဆရာ၊ ဘယ္သူမွ ေကာင္းေကာင္းေနရမွာ မဟုတ္ဘူး”

သင္ၾကားေပးမႈသည္ ေမာင္ေခြးတို႔လို မူလတန္းေက်ာင္းသားကေလးမ်ားကို သာမက သင္ၾကားမႈျဖစ္ေနသည္ဟု ခံယူမိပါသည္။

ဆရာႀကီးဦးသန္႔သည္ ၀ဏၰေက်ာ္ထင္ဘြဲ႕ (၁၉၄၉)၊ သီရိပ်ံခ်ီဘြဲ႕ (၁၉၅၃)၊ စည္သူဘြဲ႕ (၁၉၅၇)၊ မဟာသေရစည္သူ (၁၉၆၀)၊ မာရွယ္တီးတိုး၏ ယူဂိုဇလပ္တံခြန္ဘြဲ႕ (၁၉၅၅) တို႔ခ်ီးျမႇင့္ခံခဲ့ရသည္။

ကမၻာတစ္၀န္းရွိ တကၠသိုလ္ႀကီးမ်ား အသီးသီးကလည္း “ဂုဏ္ထူးေဆာင္ေဒါက္တာဘြဲ႕ (အယ္လ္အယ္လ္ဒီ) (၃၅) ဘြဲ႕ခ်ီးျမႇင့္ေပးအပ္ခဲ့သည္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ေဒလီတကၠသိုလ္ကလည္း အလားတူ Doctor of Laws (L.L.D) honoris Causa ကိုအထူးဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ျဖင့္ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။ ထိုတကၠသိုလ္မွ ဒုတိယအဓိပတိျဖစ္သည့္ ပါေမာကၡဘီ၊ အဲန္ဂန္ဂူလီက ဦးသန္႔အား ဘြဲ႕ကိုခ်ီးျမႇင့္သင့္ေၾကာင္းပါ ေမာကၡခ်ဳပ္ႏွင့္ သုခမိန္အဖြဲ႕သို႔တင္ျပရာတြင္ ေအာက္ပါစကားမ်ား ပါ၀င္ခဲ့ပါသည္။

“..., a great citizen of the world, a worthy Asian who, in his life and conduct, represents the heritage of the Buddhist way of life, and, above all, a great teacher who has brought a fresh breath of inspiration, illumination and understanding into the closed, tortuous corridors of international diplomacy”

ဆရာႀကီးအား တကယ့္ကမၻာသားႀကီး၊ အဖိုးတန္ အာရွသားႀကီးဟုဆိုခဲ့သည္။ ဆရာႀကီးသည္ မည္ကဲ့သို႔ ဘ၀ေနနည္းျပဳခဲ့ၿပီး တကယ့္မဟာဆရာတစ္ေယာက္က ႏိုင္ငံတကာ ကမၻာသို႔ သယ္ေဆာင္ေပးလာမႈမ်ားသည္ ပိတ္ဆို႔ေကြ႕ေကာက္ေနသည့္ သံတမန္စႀကၤံတြင္ အသိပြင့္လင္းနားလည္မႈတို႔ႏွင့္ အသက္ကို လန္းဆန္းလတ္ဆတ္စြာ ႐ွဴ႐ိႈက္ခဲ့ၾကရသည္ဟု အစခ်ီပါသည္။

‘U Thant belongs the world - he is himself a bridge between the East and the West’

တစ္ေနရာတြင္ ဤကဲ့သို႔ဆိုခဲ့သည္။ ကမၻာႀကီးကို ဆရာႀကီး ပိုင္ဆိုင္ျခင္းသည္ အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္တို႔ကို သူ႔ကိုယ္သူတံတားအျဖစ္ ထိုးထားလို႔ပါဟု ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။

ပါေမာကၡဂန္ဂူလီသည္ ဆရာႀကီးဦးသန္႔ကို ေက်ာင္းအုပ္ေဟာင္းတစ္ဦး ႐ုပ္ပံုလႊာ၊ ဆရာတစ္ေယာက္အသြင္ႏွင့္ ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး ပံုဟန္တို႔ျဖင့္ ႐ႈျမင္ဂုဏ္တင္ခဲ့ေသးသည္။

‘A former headmaster, he reduces complex issues to simple terms and tries to speak for the ear of the common man’

ဒါက ေက်ာင္းအုပ္ေဟာင္း တစ္ဦးအျဖစ္ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးက ေထြးေရာယွက္တင္ ႐ႈပ္ေထြးတာေတြကို ႐ုိးရွင္းေအာင္ ေျဖေလွ်ာ့ရွင္း၍ သာမန္အရပ္သား နားသို႔၀င္ေအာင္ ေျပာဆိုႏိုင္သူ။

‘Like a teacher, he utilises the prestige of his high office to improve the moral climate of the world’

ဆရာတစ္ေယာက္ အသြင္ျဖင့္ေတာ့ အဆင့္ျမင့္ပါၿပီ။ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္၏႐ံုးကို ကမၻာ့အက်င့္စာရိတၱဆိုင္ရာ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ဖို႔ အတြက္သာ ဂုဏ္ျဒပ္ရွိေစခဲ့သည္။ ထိုးခဲ့သည္ဟု ဆိုပါသည္။

‘Like a school-master, again, the never tolerates deceit’ ေက်ာင္းဆရာသည္ လိမ္ညာမႈကို သည္းမခံ။

အိႏၵိယတကၠသုိလ္သည္ ဆရာႀကီးဦးသန္႔အား ဂုဏ္ထူးေဆာင္ေဒါက္တာဘြဲ႕ ခ်ီးျမႇင့္သင့္ေၾကာင္းတြင္ ဦးသန္႔သည္ ဗုဒၶ၀ါဒီပီပီ ကိုယ္ခ်င္းစာနာ နားလည္မႈ၊ စိတ္လႈပ္ရွား ခံစားမႈမ်ားကို သိမ္းဆည္းေစာင့္စည္းႏိုင္မႈမ်ားကို အထူးေလးစား တန္ဖိုးထားခဲ့ပါသည္။ ဒုတိယအဓိပတိပါေမာကၡ၏ တင္ျပလႊာနိဂံုးအခ်ဳပ္မွ စကားတစ္ခြန္းမွာ ႏွစ္လိုစရာ အလကၤာလည္းေျမာက္သည္ဟု ခံစားမိပါသည္။

‘U Thant is a United Nation Soldier with the mission of the world peace’

ဦးသန္႔သည္ ကမၻာ့ၿငိမ္ခ်မ္းေရးအတြက္ ကုလသမဂၢ စစ္သည္တစ္ဦးပါတဲ့။ စစ္ဆင္တိုက္ခိုက္ ပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္သူဟု ဆိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ ဤသို႔ အမ်ဳိးသား ေက်ာင္းဆရာႀကီးေဟာင္း ဆရာႀကီးဦးသန္႔ (၁၉၀၉-၁၉၇၄) သည္ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဗိသုကာတစ္ဦးအျဖစ္ ကမၻာကေလးစားဂုဏ္ယူခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာကလည္း ေလးစားဂုဏ္ယူလ်က္ပင္ ရွိပါသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တာ၀န္အတြက္ စစ္သည္...။

(၃)

ကမၻာႀကီးတြင္ စစ္ၿခိမ္းသံမ်ား ေပၚထြက္ေနသည္။ ဒံုးက်ည္ျဖင့္သာမက  ႏ်ဴကလီးယားႏွင့္ပါ ႏွိပ္လိုက္မည္ တကဲကဲျဖစ္ေနသည္။

စစ္ၿခိမ္းေနၾကသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားသည္ လက္နက္ဆန္းမ်ားအစံုႏွင့္ လူမ်ားႏွင့္ျဖစ္ၾကပါသည္။

ကမၻာတြင္ စစ္ေဘးေရွာင္လူမ်ား၊ ေရႊ႕ေျပာင္းလူမ်ားႏွင့္ တေသာေသာ ရွိေနပါသည္။ အၾကမ္းဖက္ ဗံုးေဖာက္ခြဲသံမ်ားက ညံထြက္ေနသလို မီးခိုးလံုးမည္းမည္းမ်ားက ေကာင္းကင္တိမ္ထုကို ညိဳ႕မႈိင္းညစ္ႏြမ္း ေစလ်က္ရွိေတာ့သည္။

ကမၻာတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဗိသုကာ လိုအပ္ေနပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္တြင္လည္း အပစ္အခတ္ရပ္စဲၾကၿပီး ဖက္ဒရယ္လက္တြဲၾကဖို႔ ‘ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစိန္ေခၚ’ လ်က္ရွိပါၿပီ။ ထိုစိန္ေခၚမႈကို အေျပအလည္ ေဆြးေႏြးေျဖရွင္း လက္တြဲလိုက္ၾကၿပီဆိုပါလွ်င္ ယေန႔ႀကိဳးပမ္း ေဆြးေႏြးေနၾကသည့္ သူမ်ားအားလံုးသည္ ျမန္မာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဗိသုကာမ်ားဟု ျမန္မာတိုင္းရင္းသား ျပည္သူလူထုအားလံုးက ေမာ္ကြန္းဖိုးၾကပါလိမ့္မည္။

ကမၻာမွာေရာ ျမန္မာမွာပါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဗိသုကာမ်ားအား အလိုရွိေနပါသည္။

စာကုိး-

■ ‘ျမတ္ဆရာ’ ပညာေရးစာစုမ်ားစာေစာင္ (ပညာတန္ေဆာင္တိုက္)

■ ကုလသမဂၢ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးသန္႔ (၁၉၀၉-၁၉၇၄) ေမာင္ေဇယ်ာစီစဥ္။

ပဥၥဂံစာအုပ္တိုက္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment