Latest News

Sunday, February 19, 2017

တမာႏုခ်ိန္

တမာႏုခ်ိန္


တစ္ေဆာင္းေႏွာင္း၍ တေႏြစေသာ္ တမာတုိ႔ႏုခ်ိန္ကို
ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ တမာႏုခ်ိန္ေရာက္တုိင္း ဆရာျမသန္းတင့္၏
တမာႏုခ်ိန္ စစ္တမ္းကို သတိရမိသည္။ တကယ္ေတာ့
တမာႏုခ်ိန္တြင္ အညာေျမေလးက အရွက္ႏွင့္
အသက္လဲခဲ့ရသည့္ မိန္းမပ်ိဳေလးကို ဆရာျမနည္းတူ
ကြၽန္ေတာ္စိတ္ကူးျဖင့္ ပံုေဖာ္ၾကည့္ေနမိျခင္း ရယ္သာ။

အရာရွိတစ္ဦး၏ အိမ္တြင္ အိမ္ေဖာ္လုပ္ရင္း
ေျခေတာ္တင္ခံရကာ ကိုယ္၀န္ရွိလာခ်ိန္မွ ႏွင္ခ်ခံရ၍ရွက္ကာ
အိမ္မျပန္ဘဲ တမာပင္ေပၚတြင္ ဆြဲႀကိဳးခ် ေသဆံုးသြားခဲ့သည္။
အရွက္ႏွင့္ အသက္ကိုလဲခဲ့သည္။ ေသသြားလွ်င္ပင္
ရွက္ရမည္ဆိုး၍ ခါးက လံုခ်ည္ကို ကြၽတ္မက်ေအာင္
ႀကိဳးျဖင့္ခ်ည္သြားေသးသည္။ ဆရာျမေရးျပသည့္
ဇာတ္ေကာင္ကို ကြၽန္ေတာ္မ်က္လံုးထဲတြင္ တေရးေရးႏွင့္
ျမင္လာရသည္။ ယေန႔ထိတိုင္ ထိုသို႔ေသာ ဇာတ္ေကာင္မ်ား
ရွိေနပါေသးသည္။ ဆရာျမကေတာ့ တမာႏုခ်ိန္က
သူ၏ေႏြလြမ္း ေ၀ဒနာရဲ႕ လကၡဏာခ်က္၊ အိမ္လြမ္းေ၀ဒနာ၏
ျပဒါးတုိင္ဟု ဆုိခဲ့သည္။ ဟုတ္ပါသည္။ အလြမ္းေ၀ဒနာတို႔
ဒီေရလိုျမင့္တက္လာခ်ိန္က တမာႏုခ်ိန္တေပါင္းဦးဟု
ဆိုခ်င္သည္။

အညာႏွင့္တမာက ခြဲျခား၍မရ။ အညာ သမုိင္းတုိ႔ကို
ၾကည့္မည္ဆိုပါက တမာရြက္ေျခာက္ေလးမ်ား၊
တမာဖူးသင္းသင္းရနံ႔တုိ႔ ပါ၀င္ေနလိမ့္မည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အိမ္သြားရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္
တမာပင္တုိ႔ကို ျမင္ရမည္။ ေခ်ာက္ေရနံေျမသပိတ္ႀကီး
သြားခဲ့ရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ တမာတုိ႔ရွိေနမည္။
သခင္ဘိုးလွႀကီး ႐ုပ္တုအနီးတြင္ တမာတုိ႔ သင္းေနမည္။
ထိုတမာရနံ႔တုိ႔ၾကားကပင္ စာေပအႏုပညာရွင္မ်ားစြာ
ထြက္ေပၚခဲ့သည္။ တမာသည္ အေထြေထြေသာ ဘ၀တုိ႔ကို
ေတြ႔ၾကံဳခဲ့ရသည္။ လမ္းၾကံဳခဲ့ရင္ေတာ့ တမာပင္က်ဳိး
တိုးက်ဲတဲေအာက္ ခ်ည့္နဲ႔နဲ႔ ျမင္းလွည္းအိုေလးတစ္စီး
ခရီးသြားမ်ားကို ေမွ်ာ္ေနတာကို ၾကံဳရမည္။

တစ္ရက္မွာေတာ့ စိတ္လိုလက္ရျဖင့္
မိတ္ေဆြသတင္းေထာက္ႀကီး တစ္ဦးထံသြားကာ စႏၵရားျဖင့္
ခ်ိဳၿပံဳးဆိုသကဲ့သို႔ “တမာေတြ ပြင့္ၿပီေမရယ္။ ေမျပန္ခ်ိန္ျဖင့္
သင့္ၿပီထင္တယ္ေလ” လုိ႔ ၀မ္းပန္းတနည္းဆို
ညည္းခဲ့ရေသးသည္။ တစ္ရက္ကေတာ့ မိတ္ေဆြ
ဓာတ္ပံုဆရာတစ္ဦးႏွင့္ ဧရာ၀တီျမစ္ အေနာက္ဘက္ကမ္းက
ေတာင္တန္းေတြၾကားထဲ အျမင့္ဆံုးလုိ႔ေျပာလို႔ရသည့္
ေျမစူေတာင္ေပၚကေန ျပည္ၿမိဳ႕ကို အထက္စီးက
ေမာ္ေမာ္ျကြားျကြား ၾကည့္ခဲ့ေသးသည္။ အဲဒီ ေတာင္တန္းထဲမွာ
တမာေတြ ႐ိုးတံေငါေငါျဖင့္ ဖူးငံုႏုသစ္ေနတာကိုလည္း
ေတြ႕ခဲ့ရေသးသည္။ ယာေတာမီး႐ႈိ႕ထားသည့္ ရနံ႔တုိ႔ႏွင့္
ဘယ္သူ႔ကို မွန္းမသိလြမ္းခဲ့ရသည္။ ဘယ္ဆီ ဘယ္၀ယ္မသိ
လမ္းေဘးလက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ခံုပုေလးတြင္
ဒန္ေရေႏြးအိုးအပိန္ေလးျဖင့္ ေရေႏြးက်ဲက်ဲကို ငွဲ႔ေသာက္ကာ
ကတၱရာ လမ္းမထက္က သစ္ရြက္ေျခာက္မ်ား အေ၀းေျပး
ကားေနာက္ေျပးလိုက္သြားၾကတာကို ၾကည့္ျဖစ္သည္။
ဘယ္သူသည္ ကိုယ့္အသည္းကို ခြဲခဲ့ပါလိမ့္လို႔
အရည္မရအဖတ္မရ စဥ္းစားရင္း လြမ္းဆြတ္ရသည္။
တမာရြက္ေျခာက္ေတြကေတာ့ တေျဖာက္ေျဖာက္ျဖင့္
ေ၀းကြာသြားၾကပါၿပီ။

ကြၽန္ေတာ့္ၿမိဳ႕ေလးက အညာစာရင္း မ၀င္ခဲ့ေပမယ့္
အညာေျမႏွင့္ ရင္ခ်င္းဆက္ အႁမႊာညီအစ္ကိုလိုပါပဲ။
ပဲခူးတိုင္းႏွင့္ မေကြးတိုင္းက
ယံုျဖဴေတာင္ေလးကိုေက်ာ္လိုက္ရင္ျဖင့္ ေအာင္လံၿမိဳ႕ေလးကို
ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ေလး ေရာက္ကာ ဆက္သြားရင္ေတာ့
ကိုးပင္၊ သစ္ရာေကာက္၊ လမ္းခြဲေလးအတိုင္း ျမစ္ကိုေက်ာ္ကာ
မင္းလွၿမိဳ႕၊ လမ္းမႀကီးတိုင္း သြားပါက ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ေတာ့
မေကြး၊ ေရနံေခ်ာင္း၊ ေခ်ာက္၊ ေတာင္တြင္းႀကီး၊ ထိုသို႔
အညာႏွင့္ နီးစပ္ခဲ့ပါသည္။ ျပည္ၿမိဳ႕ေလးမွာ တမာပင္တုိ႔မ်ားစြာ
ရွိသည္။ တမာပြင့္တုိ႔ သင္းေနေအာင္ေမႊးကာ
ေဖြးေနေအာင္ပြင့္ပါသည္။ ထိုနည္းတူ
တမာရြက္ေျခာက္၀ါတုိ႔လည္း နင္းတုိင္းေျခသံၾကားရေအာင္
ေၾကြခဲ့ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္အိမ္ေရွ႕ ျခံစည္း႐ိုးတြင္ပင္ ယခင္က
တမာပင္ႀကီးရွိခဲ့သည္။ ထိုတမာပင္ႀကီးေအာက္တြင္
အေၾကာ္တဲေလးလည္း ရွိခဲ့ပါသည္။ တမာႏုခ်ိန္ဆို
၀ါးတံခ်ဴရွည္ျဖင့္ခ်ဴကာ ဆီးသီးဒါမွမဟုတ္ မန္က်ည္းသီးတုိ႔ျဖင့္
စဥ့္အိုးေလးထဲတြင္ စိမ္ထားကာ တို႔စားၾကသည္။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အရပ္မွာ တမာခ်ဥ္ကို စိမ္ကာ ထမင္းစား
အလုပ္သဖြယ္လုပ္ေလ့ရွိသည့္ ေက်းရြာေလးေတြမ်ားစြာ
ရွိသည္။ ေရႊေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ထဲက ဘယ္လက္ေက်းရြာ၊
ေရႊနတ္ေတာင္ ဘုရားအနီး ေက်းရြာေလးမ်ားမွာ ဧရာ၀တီျမစ္
အေနာက္ဘက္ကမ္းက ေရႊဘံုသာ ေက်းရြာအုပ္စု၊
ေညာင္ပင္သာေက်းရြာ၊ သစ္ဆိမ့္ပင္ေက်းရြာတို႔တြင္
တမာခ်ဥ္လုပ္ငန္းမ်ားစြာရွိသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္
ရန္ကုန္ႏွင့္အျခား ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားသို႔ပို႔ၾကသည္။
ႏွီးေတာင္းႀကီးမ်ားထဲ တမာခ်ဥ္အစည္းေလးမ်ားထည့္ကာ
အင္ဖက္ဖားဖားႀကီးမ်ားျဖင့္ အုပ္ဆိုင္း၊ ႏွီးထုပ္ကာ
ရန္ကုန္သို႔သြားသည့္ အေ၀းေျပးကုန္ကားႀကီးမ်ားေနာက္မွာ
တသင္းသင္းျဖင့္ လိုက္ပါသြားတတ္ၾကသည္။ ေနာက္ေတာ့
ထမင္း၀ိုင္းမ်ားမွာ ေနရာယူေနပါလိမ့္မည္။

ေဒသေနရာေတြကို လုိက္ၿပီး တမာႏုခ်ိန္ေတြက အနည္းငယ္
ကြဲလြဲမႈရွိၾကသည္။ လိႈင္လိႈင္ႏုခ်ိန္ႏွင့္ အနည္းငယ္ႏုခ်ိန္သာ
ကြာျခားသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ တေပါင္းလ
ခ်ိန္ခါေတြပဲျဖစ္သည္။ တမာႏုခ်ိန္ဆိုရင္ေတာ့
တမာလုပ္ငန္းရွိၾကသည့္ ေတာရြာေတြက ေတာင္သူမႀကီးအခ်ဳိ႕
ေငြပိုေငြလွ်ံ အလုပ္ကေလးရၾကသည္။ ပုတ္ေတာင္းႀကီးမ်ားကို
ရြက္ကာ ၀ါးတံခ်ဴေခ်ာင္းေလးမ်ားႏွင့္
ပုဆိုးစုတ္မ်ားေခါင္းျခံဳကာ၊ ဖ်င္ၾကမ္းအက်ႌလက္ ရွည္မ်ားႏွင့္
ရြာခ႐ိုးစပ္စပ္၊ လယ္ေတာစပ္၊ ေတာတန္းခင္႐ိုးေလးမ်ားဆီ
သြားကာ ၀ိုင္းဖြဲ႕စကားေျပာရင္း တမာႏု ခူးေျခြေပေတာ့မည္။
ထိုျမင္ကြင္းမ်ားကိုျမင္ရပါက ဘာရယ္မသိ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲ
ေမာဟိုက္စြာျဖင့္ ၾကည္ႏူးမိသည္။ တမာေတြႏုၿပီပဲ။ တမာေတြ
ပြင့္ေတာ့မွာပဲ။

တမာခ်ဥ္ဖန္တီးမႈကို စူးစမ္းေမးျဖစ္ေတာ့
ယခုႏွစ္ခူးယူစိမ္ထားသည့္ တမာႏုမ်ားကို မႏွစ္က်မွသာ
ျပန္လည္ေဖာ္ယူ စားသံုးႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး
ယခုႏွစ္စားသံုးေနသည္ကေတာ့ မႏွစ္ကစိမ္ထားသည့္
တမာႏုမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ တမာႏုမ်ားကို ခူးဆြတ္
အစည္းကေလးမ်ား စည္းေႏွာင္၍ ရာ၀င္စဥ့္အိုးႀကီးမ်ားအတြင္း
အစီအရီသိပ္ထည့္ကာ ေက်ာက္ခ်ဥ္၊ ဆား၊ နႏြင္းတို႔ျဖင့္
အခ်ဳိးအစား က်နစြာျဖင့္ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး စိမ္ထားၾကကာ
ရာသီခ်ိန္ ျပန္လည္ေရာက္ရွိခ်ိန္မွာေတာ့ ျပန္လည္ဆယ္ယူၿပီး
မန္က်ည္းသီးမ်ားျဖင့္ အခ်ဥ္ေဖာက္ၾကသည္။
အခ်ဳိ႕အိမ္စားသံုးရန္အနည္း ဆိုပါက ဆီးသီးေျခာက္မ်ားျဖင့္
စိမ္သည္လည္းရွိသည္။ ယေန႔ေခတ္မွာေတာ့ တမာခ်ဥ္ကို
အခ်ိန္ရာသီမေရြး ၀ယ္ယူရရွိေနေပၿပီ။

တမာသည္ကား ျမန္မာတုိင္းရင္းေဆးစြမ္းေကာင္း
တစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။ ေဆးနည္းမ်ားစြာရွိသည့္အတြက္
ေျပာ၍ပင္ ကုန္ႏိုင္မည္မထင္။ ျမန္မာ့႐ိုးရာ
တိုင္းရင္းေဆးပညာအရ အပြင့္၊ အရြက္၊ အသီး၊ အေစ့၊
အေခါက္၊ အ႐ိုး၊ အေစး၊ အဆီအားလံုးမွာ
ေဆးဖက္၀င္ေၾကာင္း ျမန္မာေဆးက်မ္းမ်ားတြင္
ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းေဆး႐ံုမ်ားထဲတြင္
အမ်ားအျပား စိုက္ပ်ဳိးထားရွိသည္ကို ေတြ႕ဖူးသည္။
တမာအေၾကာင္းက ေျပာမည္ဆိုလွ်င္ ကုန္ႏိုင္မည္မထင္။

တမာသည္ သီခ်င္းဂီတ၊ ကဗ်ာစာေပ သမားတုိ႔၏
ေႏြဦးသ႐ုပ္ဇာတ္ေကာင္တြင္ မပါမျဖစ္
ဇာတ္ပို႔ေနရာကေသာ္လည္းေကာင္း၊
အဓိကဇာတ္ေဆာင္ေနရာက ေသာ္လည္းေကာင္း
ပါ၀င္ေနတတ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း တမာအေၾကာင္း
မျဖစ္ညစ္က်ယ္ စိတ္ကူးအေတြးေလးျဖင့္
စာေရးေနမိျပန္သည္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္က အညာတြင္
ေမြးသူမဟုတ္ျပန္ပါေလ။ တမာအုပ္အုပ္ရွိရာ
ရွာေဖြသြားရသည္။ အညာေရာက္က တမာပင္တန္းတုိ႔ကို
တခုတ္တရၾကည့္ရသည္။ တမာေတြႏုၿပီ၊ တမာေတြႏုၿပီလို႔
စိတ္မွာ မၾကာခဏ ျမည္တြန္ေနမိသည္။ တမာႏုခ်ိန္သည္က
ခဏတာအခ်ိန္ေလးသာ မဟုတ္လား။
ရက္တုိ႔ရင့္လာသည္ႏွင့္အမွ် တမာတုိ႔ကလည္း
ရင့္သြားၾကေတာ့မည္ မဟုတ္လား။ ေတြးေနယံုမွ်ျဖင့္
တမာႏုခ်ိန္ကို လက္လြတ္ခံမည္မဟုတ္၊ ေတာတန္းခ႐ိုးေလးဆီ
သြားရမည္ဟု ျပင္ဆင္ထားမိသည္အထိ တမာႏုခ်ိန္က
စြဲေဆာင္ေနေသးေတာ့။

အခုေတာ့ တမာတုိ႔နည္းတူ သရက္ဖူးေလးေတြလည္း
ေ၀ေနၾကၿပီ။ အခ်ဳိ႕ သရက္ပင္တုိ႔ကေတာ့
သီးကင္းေလးမ်ားပင္ သီးေနၾကပါၿပီ။ တုိ႔စရာအျဖစ္ တမာခ်ဥ္၊
သရက္ကင္းတုိ႔ျဖင့္ ထမင္းၿမိန္လွၿပီ။ မၾကာခင္မွာေတာ့
စြပ္က်ယ္လက္ျပတ္တစ္ထည္ျဖင့္ ေန႔တုိ႔ကို ပူပူေလာင္ေလာင္
ခံစားရဦးေတာ့မည္ေပါ့။ ေတာတန္းေလးဆီသြားမည္။
ဆရာျမသန္းတင့္၏ ပင္ကိုေရး အက္ေဆးစာအုပ္ေလးကို
ထည့္သြားမည္။ တမာရိပ္မွာ နားမည္။ လမ္းေဘးတစ္ေနရာ
တမာပင္ေအာက္ အေၾကာ္တဲေလးမ်ားရွိေနရင္ေတာ့
ေရေႏြးၾကမ္းပူပူျဖင့္ အေၾကာ္စားကာ စာဖတ္ေနမည္။
အရွက္ႏွင့္ အသက္လဲခဲ့ရသည့္ မိန္းမပ်ဳိလိုမ်ဳိးဘ၀
ဘယ္ေခတ္မ်ဳိးမွာမွ အဖိႏွိပ္ခံမ်ား မၾကံဳေတြ႕ေစလိုေတာ့ပါ။
တမာႏုခ်ိန္သည္ အလြမ္းတုိ႔ျဖင့္ ဆြတ္ပ်ံ႕ဖြယ္ရာသာ
ျဖစ္ေနေစလိုသည္။ တမာတုိ႔ႏုခ်ိန္ တေပါင္းလသည္
ဆယ့္ႏွစ္လရာသီတြင္ အသာယာဆံုးလ မဟုတ္ပါလား . . .။

ေ၀လင္း (ျပည္)


Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment