Latest News

Friday, February 17, 2017

"ဖိနပ္ျပတ္တဖက္၊ အုတ္ခဲက်ဳိးတပိုင္း"

"ဖိနပ္ျပတ္တဖက္၊ အုတ္ခဲက်ဳိးတပိုင္း"

"တစ္ေန႔ေတာ့ ဂ်ပန္စစ္သားတေယာက္က ေက်ာင္းသူတဦးကို ေက်ာင္းေရွ႕မွာ ဆဲြလားယမ္းလားလုပ္တယ္။
ေက်ာင္းသူေလးက ငိုယိုျပီး ဂ်ပန္စစ္သားကို တြန္းပစ္လိုက္တယ္။
ေနာက္ေက်ာင္းထဲကို ၀င္ေျပးတယ္။
ဂ်ပန္စစ္သားက ေနာက္ကလိုက္လာတယ္။
အဲဒီအခိ်န္မွာ အရာတခုက အရိွန္ျပင္းျပင္းနဲ႔ ဂ်ပန္စစ္သားရဲ႕ ရင္ဘတ္ကို ဗုန္းခနဲ လာမွန္တယ္။ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေယာက်ာ္းစီးသားေရဖိနပ္တဖက္။ ဂ်ပန္စစ္သားကလည္း ေဒါပြၿပီး ေက်ာင္းထဲ၀င္မယ္လုပ္တယ္။
ေက်ာင္းသားေတြက ၀ိုင္းလာတယ္။
ဟန္ပံုမရေတာ့ အဲဒီဂ်ပန္ ျပန္ေျပးသြားတယ္''

စာေရးဆရာ ဆရာနတ္မွဴး၏
'ဖိနပ္ပံုျပင္'၀တၳဳတိုထဲက ဇာတ္ရိွန္အတက္ဆံုး အခန္းတခန္းျဖစ္ပါသည္။
ဂ်ပန္ေခတ္က ေက်ာင္းတေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းသူကို၀င္ဆဲြသည့္ ဂ်ပန္စစ္သားကို
ဖိနပ္တဖက္ နွင့္ေပါက္လိုက္ေသာ ဇာတ္လိုက္ေက်ာင္းသားေလးေၾကာင့္ ဂ်ပန္ဗိုလ္အပါအ၀င္ ဂ်စ္ကားႏွင့္ ခီ်တက္လာေသာ ဂ်ပန္အဖဲြ႕ကို နွလံုးရည္ျပည့္တံု႔ျပန္ခဲ့သူက "ဆရာၾကီးဦးရာဇတ္"ဟု ဆိုပါသည္။

ဂ်ပန္ဗိုလ္နာကာတာက ႐ွဴး႐ွဴးရွားရွားႏွင့္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး႐ံုးခန္းထဲကို ၀င္သြားတယ္။ သူ႕စစ္သားကို ဖိနပ္နဲ႔ေပါက္တဲ့ေက်ာင္းသားကို ထုတ္ေပးဖို႔ စကားျပန္ကတဆင့္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးကိုေျပာပါတယ္။

''ဒီဖိနပ္ ေပါက္တဲ့ကိစၥဟာ မာစတာတို႔ ဂ်ပန္စစ္သားရဲ႕ ျမန္မာေက်ာင္းသူေလး တဦးအေပၚ ရမ္းကားမႈေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာပါ၊ဘယ္လိုလူမ်ဳိးမဆို၊ ကိုယ့္ေရွ႕မွာတင္ ကိုယ့္လူမ်ဳိးေက်ာင္းသူတဦးကို လူမ်ဳိးျခားက ေစာ္ကားတာ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရမ္းကားလို႔ ဖိနပ္နဲ႔ေပါက္တာပါ။"
ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္၏ ျပတ္သားေသာစကားေတြက ၀တၳဳဇာတ္ လမ္းအျပင္ကိုထြက္လာၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ေသြးျမႇင့္ေပးလိုက္သကဲ့သို႔ ရိွပါသည္။
ဇာတ္လမ္းထဲက သတၱိခဲ ေမာင္ေက်ာင္းသားေလးရဲ႕ ဖိနပ္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ျမင္ေယာင္မိလာသည္။ ဆရာႀကီးက ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ ေက်နပ္ေအာင္ ညေနေက်ာင္းဆင္းလွ်င္ ဖိနပ္နွင့္ေပါက္သည့္ေက်ာင္းသားကို ေစာင့္ေခၚပါဟုေျပာၿပီး ဖိနပ္တစ္ဖက္ထဲစီးထားသည့္ ေက်ာင္းသားသည္ မာစတာလိုခ်င္သည့္ တရားခံပါပဲဟုေျပာၿပီး ႏွစ္သိမ့္ထား၍
ညေန ေက်ာင္းဆင္းသည့္အခိ်န္၌မူ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားအားလံုး ေျခဗလာ ႏွင့္ဆင္းလာသည္ကို ေတြ႕လိုက္ရသည့္ မာစတာတို႔သည္ . . . ။
မာစတာႀကီး ပထမေတာ့ ေဒါသငယ္ထိပ္တက္သြား၏။ ေနာက္ေတာ့ ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္၏ ႏွလံုးရည္ကို ေလးစားလြန္း၍ လက္ဆဲြ ႏႈတ္ဆက္ျပန္သြားၾကသည္။

ဇာတ္လမ္းကား မဆံုးေသး။
ဂ်ပန္စစ္သားကို ဖိနပ္နွင့္ေပါက္သည့္ ေမာင္ေက်ာင္းသားနွင့္ ဂ်ပန္ရမ္းကားမႈကို ႀကံဳရေလသည့္ ေက်ာင္းသူေလးတို႔ ေမတၱာမွ်သြားၾကၿပီး သူတို႔ႏွစ္ဦး၏ ဖူးစာေရးနတ္'ဖိနပ္ျပတ္' (ဂ်ပန္စစ္သားက ဓားႏွင့္ခုတ္သြားသည္)ကို အၿမဲအျမတ္တနိုးသိမ္းထားဖို႔ တိုင္ပင္ၾကသည္။
သူတို႔၏ သားျဖစ္သူက အေဖအေမတို႔၏ သမိုင္း၀င္ဖိနပ္ျပတ္ေလးကို မွန္ေကာင္တာႏွင့္ထည့္ၿပီး ထိန္းသိမ္းထားသည္တဲ့။

တကယ္ေတာ့ ဖိနပ္ကေလးဟာ ဖိနပ္ေလးမဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ကၽြန္ေတာ္တို႔လူမ်ဳိးရဲ႕  'ရဲ၀ံ့မႈ၊ မဟုတ္မခံမႈ၊ ဥာဏ္အေျမာ္အျမင္ႀကီးမႈတို႔ရဲ႕သေကၤတ'အျဖစ္။
ဆရာနတ္မွဴးအေရးအသား၊ အတင္အျပ၊ အခိ်န္အဆက္၊ ခ်က္က်လက္က် ေရးျပထားသျဖင့္ ထို၀တၳဳကိုဖတ္ျပီး(၈)ႏွစ္ၾကာသည္အထိ ရင္ထဲၿငိေနျခင္းျဖစ္သည္။
ယခုေတာ့ျဖင့္ ရင္ထဲၿငိေနသည့္ ဖိနပ္ပံုျပင္ေလးသည္ ဂ်ပန္ေခတ္မဟုတ္သည့္ ဒီမိုကေရစီေခတ္အစ၌ ကၽြန္ေတာ့္ရင္၀ကို ေရာက္လာျပန္ပါသည္။
••••••••••••••••••••••

''႐ူးသြပ္ေနတဲ့ က်ည္တေတာင့္က
အျဖဴေရာင္ႏွင္းဆီတပြင့္ကိုေျခြခ်လိုက္တယ္''
''အနီေရာင္ အုတ္ခဲက်ဳိးတပိုင္းက
အေမွာင္ထဲမွာ ဆီမီးတိုင္ကို ထြန္းညိွခဲ့ . . . ။''
#ဆရာထင္လင္းဦး (Wisdom villa)

၂၉-၁-၂၀၁၇
ညေန (၅)နာရီခန္႔။
ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္။
Terminal (1)  . . . ။

ေလဆိပ္ထဲမွာ ကေလးတေယာက္ကို ခ်ီထားသည့္ အဘိုးအိုတေယာက္ အနီးကပ္ေသနတ္ႏွင့္ လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္ခံလိုက္ရသည့္ သတင္းက ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ေတာမီးလိုျပန္႔သြားသည္။
အဲဒါ NLD ဥပေဒအႀကံေပးပုဂၢိဳလ္ ဦးကိုနီတဲ့ . . . ။ ဦးကိုနီတဲ့ . . . ။ သတင္းအတည္ျပဳၾကပါဦး။ သတင္းအတည္ျပဳၾကပါဦး။ ဦးကိုနီတဲ့ . . . ။

တယ္လီဖုန္းေတြပြတ္လြန္းလို႔ မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္ကုန္ၾကၿပီ။
ရင္ေတြထဲ မီးခဲမ်ဳိခ်လိုက္သလို ဗေလာင္ဆူၾကရျပီ။ ျမန္မာျပည္မွာတဲ့ . . . ။ ရန္ကုန္ေလဆိပ္မွာတဲ့ . . . ။ ေသနတ္နဲ႔ . . . တဲ့။ ေတာေရာၿမိဳ႕ပါ လန္႔ထိတ္၊ တိတ္ဆိတ္သြားၾကရၿပီ။ အံ့ၾသမွင္တက္သြားၾကရၿပီ . . . ။
ျမန္မာျပည္မွာ . . . တဲ့။
ရန္ကုန္ေလဆိပ္ႀကီးမွာတဲ့
ေသနတ္ႏွင့္ပစ္တာတဲ့ . . . ။

ဦးကိုနီ ပက္လက္လွန္လဲေနသည္။
ဦးေခါင္းတ၀ိုက္မွာ ေသြးျခင္း ျခင္းနီ . . . လို႔။
အို . . . ရက္စက္ၾကပါ့ေပါ့။ ေသနတ္သမားကို မိၿပီတဲ့။ တီရွပ္လက္တို၊ ေဘာင္းဘီတိုႏွင့္ မ်က္ႏွာတခုလံုး ဖူးေရာင္ နီရဲ ေသြးအလိမ္းလိမ္း မ်က္ႏွာႏွင့္လူ။ တ႐ုတ္ႀကီးလား၊ ဘာလား၊ မဟုတ္ဘူး။
မႏၲေလးလိပ္စာနဲ႔ မွတ္ပံုတင္ပါသတဲ့။
ဟာ လုပ္ၾကဦး။
မနၱေလးဘက္ ဦးလွည့္လာေနၿပီ။
လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရးျမားဦး အလွည့္မခံဖို့ တေယာက္နွင့္တေယာက္ သတိေပးရသည္။
ပုဏၰားကုန္း ဘက္ဆိုလား၊ ဘာလား။

''ႏိုင္ငံေတာ္ဟာ ရင္ဘတ္ကိုဖိလို႔
ေသြးအိုင္ထဲမွာ လဲသြားတယ္ . . .
ေကာင္းဘိြဳင္ေတြေခတ္ မကုန္ေသးဘူးေမေမ''
#သရ၀ဏ္(ျပည္)

သတင္းေတြ။ သတင္းေတြ။
မ်က္ရည္ေတြ . . . ။ မ်က္ရည္ေတြ။
ေတာက္ေခါက္သံေတြ . . . ။
ေတာက္ေခါက္သံေတြ . . . ။
ထင္ေၾကးေတြ . . . ။ ထင္ေယာင္ထင္မွားမႈေတြ။
လိမ္ဆင္ေတြ . . . ။ လိမ္ဆင္ေတြ . . . ။
နွစ္က်ပ္ကြက္ေတြ . . . ။ နွစ္က်ပ္ကြက္ေတြ . . . ။
အြန္လိုင္းမွာ တဆက္တည္း တဆက္တည္း တက္လာသည္။

ကဗ်ာဆရာေတြ ကဗ်ာစပ္ၾက၊ ပန္းခီ်ဆရာေတြ ဦးကိုနီပံုေတြတင္ၾက၊ အနက္ေရာင္ ကာဗာေတြခိ်န္းၾက။ ရင္ခုန္သံ အြန္လိုင္း။ 'ဇူကာဘတ္'ေရ မင္းသိရဲ့လား။ တို့ျမန္မာျပည္ၾကီးမွာေလ ''ရူးသြပ္ေနတဲ့ က်ည္တေတာင့္ က အျဖူေရာင္နွင္းဆီတပြင့္ကို ေႁခြခ်လိုက္တယ္''။

ေဟာ . . . တက္လာျပီ။
ေသနတ္နွင့္လူသတ္သမားကို တကၠစီကားေမာင္းသူ ကိုေန၀င္းက အုတ္ခဲနွင့္ပစ္ဖမ္းတာတဲ့။
ေသနတ္သမားက သူ႔ကို ေသနတ္နွင့္ပစ္သည္။ သူလဲသြား၏။ လဲေနရာမွ အုတ္ခဲနွင့္ထပ္ပစ္သည္။ ျပည္သူေတြ ၀ိုင္းျပီး ဖမ္းၾကျပီ။ ညီညြတ္ၾက၊ ရဲ၀ံ့ၾက၊ မဟုတ္မခံၾက။
ေသနတ္နွင့္လူသတ္ သမားကို အုတ္ခဲနွင့္ပစ္ဖမ္းျပလိုက္ျပီ။
ဓမၼနွင့္ အဓမၼ . . . ။
ၾကည့္စမ္းပ . . . ။
လူသတ္သမားကိုမိလိုက္ျပီ . . . ။

ကိုေန၀င္းသည္ သူရဲေကာင္း၊ ကိုေန၀င္းသည္ တာ၀န္သိျပည္သူ၊
ကိုေန၀င္းသည္ သူရကိုေန၀င္း။

''နာမည္တူ လူတေယာက္ရဲ့အေႂကြး
နိုင္ငံအတြက္ ေပးဆပ္ရင္း . . .
အေဖ . . . ဒီေန႔ အိမ္မျပန္ေတာ့ဘူး''
''လူသားဆန္တဲ့ လူသားတေယာက္
လူပီသေအာင္ စံနမူနာျပရင္း
အေဖ . . . ဒီေန႔ အိမ္မျပန္ေတာ့ဘူး''
#ဆရာခန္႔ညီေဖ

ဇူကာဘတ္ေရ . . . ။ မင္းသိရဲ့လား။
တို့ျပည္ၾကီးမွာေလ . . . ။
''အနီေရာင္အုတ္ခဲကိ်ဳးတပိုင္းက
အေမွာင္ထဲမွာ ဆီမီးတိုင္ကိုထြန္းညိွခဲ့''။

ျဖစ္နိုင္လွ်င္ ကိုေန၀င္းတေယာက္
သက္စြန္႔ဆံဖ်ား လူသတ္သမားကို ပစ္ဖမ္းခဲ့သည့္ အုတ္ခဲက်ဳိးတပိုင္းကိုျဖစ္ျဖစ္၊ အုတ္ခဲက်ဳိးတစျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ လိုခ်င္ေနမိသည္။
ကိုေန၀င္း၏ဇနီးသည္နွင့္ သားသမီးေလး ေတြအတြက္ အေဖ စံျပသူရဲေကာင္းအမွတ္တရအျဖစ္ ထိန္းသိမ္းေပးထား လိုက္ခ်င္ေနသည္။

အုတ္ခဲက်ဳိးသည္ အုတ္ခဲက်ဳိးသာမေညာင္ညမဟုတ္ေတာ့။
ဒီအုတ္ခဲက်ဳိးက . . . ''သတၱိ၏ျပယုဂ္''။
ဒီအုတ္ခဲက်ဳိးက . . . ''မဟုတ္မခံစိတ္ဓာတ္၏သေကၤတ''။
ဒီအုတ္ခဲက်ဳိးက . . . ''အမွန္တရား၏ ဘက္ေတာ္သား''။
ဒီအုတ္ခဲက်ဳိးက . . . ''မတရားမႈ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္''။
ကၽြန္ေတာ့္မွာေတာ့ ဂ်ပန္ေခတ္က ဖိနပ္ေလးတဖက္ႏွင့္ ကိုေန၀င္း၏အုတ္ခဲက်ဳိးတပိုင္းကို ယွဥ္ခ်ၿပီး ျပတိုက္တခုပင္ တည္ေဆာက္လိုက္ ခ်င္စိတ္ေတြ ေပၚေပါက္လာေနျပန္ေခ်ျပီ။
(ဦးကိုနီႏွင့္ ကိုေန၀င္းတို႔အား ဦးညႊတ္လ်က္)

ေရးသားသူ = မ်ဳိးသည္မင္း

News Watch Journal

No comments:

Post a Comment