Latest News

Tuesday, February 7, 2017

ဦးကုိနီႏွင့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အက်ပ္အတည္း သုိ႔မဟုတ္ အခက္အခဲမွ အခြင့္အလမ္းသို႔

ဦးကုိနီႏွင့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အက်ပ္အတည္း သုိ႔မဟုတ္ အခက္အခဲမွ

အခြင့္အလမ္းသို႔


ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဆရာဦးကိုနီ ရင္းႏွီးသိကြ်မ္းျခင္း မရွိေပမယ့္ အမွတ္တရ ျဖစ္ေစခဲ့တဲ့ ပတ္သက္မႈေလးေတြေတာ့ အနည္းအက်ဥ္း ရွိခဲ့တာမို႔ ဆရာဦးကိုနီကို သတိတရ ျဖစ္ေနမိလို႔ သည္စာကို ေရးသားမိျခင္းပါ။ ႀကိဳတင္ၿပီး ေျပာထားခ်င္တာကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ဟာ ဘယ္ပါတီ၊ ဘယ္ အဖြဲ႕အစည္းမွာမွ အဖြဲ႔ဝင္အျဖစ္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေနသူ မဟုတ္ဘဲ Stakeholder ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ခ်င္သူ ႏိုင္ငံသားတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ရင္ထဲမွာရွိတဲ့ ေစတနာ အရင္းခံအတိုင္း ဆင္ျခင္သံုးသပ္ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ကို ေရးသားမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ မေက်လည္ မေက်နပ္သူမ်ား ရွိခဲ့ပါရင္ ျဖည့္နားလည္သည္းခံၾကေစခ်င္ပါတယ္။

ဆရာဦးကိုနီလို႔ ဆိုရျခင္းက ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ သင္ဆရာ မဟုတ္ေပမယ့္ သူ႔စာအုပ္ေတြကို ဖတ္ဖူးတဲ့အတြက္၊ သူ႔ေဟာေျပာခ်က္ေတြကို နားေထာင္ဖူးတဲ့အတြက္ ျမင္ဆရာ ၾကားဆရာ ျဖစ္တာမို႔ ႐ိုေသမႈနဲ႔ ဂါရဝျပဳျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

သူ႔နာမည္ကိုၾကားဖူးၿပီး မၾကာခင္မွာပဲ သူ႔ရဲ႕ စာေပေဟာေျပာပြဲကို နားေထာင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဆရာဦးဝင္းတင္နဲ႔အတူ ေတာင္ဒဂံုနိကာယ္စာသင္တိုက္မွာ ေဟာေျပာခဲ့တာပါ။ ၂၀ဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆရာဦးကိုနီရဲ႕ ေဝဖန္ေထာက္ျပခ်က္ေတြက ပရိသတ္ကို အျပည့္အဝ ညႇိဳ႕ယူဖမ္းစားႏိုင္တာကေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။ ၂၀၁၃ ခု ႏွစ္ဆန္းပိုင္း ကာလေတြကတည္းက သူဟာ ၂၀ဝ၈ အေျခခံဥပေဒ ကြ်မ္းက်င္ႏွံ႔စပ္သူ တစ္ေယာက္အျဖစ္ ထင္ရွားလာခဲ့ၿပီလို႔ ဆိုရေတာ့မွာပါ။ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ ရစကာလမွာ အေတြးစူးစူး အေျပာရဲရဲနဲ႔ ၂၀ဝ၈ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ဖို႔ သို႔မဟုတ္ အသစ္ ေရးဆြဲဖြဲ႔အတြက္ ဦးေဆာင္ လႈပ္ရွားခဲ့သူအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ႏိုင္ေလာက္ပါတယ္။

ရွစ္ေလးလံုး ၂၅ ႏွစ္ျပည့္ ေငြရတု သဘင္အခမ္းအနား က်င္းပရာ MCC ၿခံဝင္းမွာ ဆရာဦးကိုနီနဲ႔ ဆံုျပန္ပါတယ္။ ျဖတ္သြားျဖတ္လာ ႏႈတ္ဆက္ရင္းနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ သိခ်င္တဲ့ေမးခြန္းတစ္ခုကို ေမးျဖစ္တာပါ။ “၁၉၄၇ ဖြဲ႔စည္းပံု ကာလတုန္းက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တိုင္းရင္းသား ၁၄၅ မ်ိဳး သတ္မွတ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ဟုတ္ပါသလား”ဆိုေတာ့ “၁၄၇ မ်ိဳး သတ္မွတ္ခဲ့တယ္”လို႔ သူကေျဖပါတယ္။ သမိုင္းကို စိတ္ဝင္တစားရွိလို႔ ေမးခဲ့ျခင္းမွတစ္ပါး အျခား ဘာအေၾကာင္းမွ နားမလည္ေပမယ့္ လက္ရွိ ဖြဲ႔စည္းပံုအရ တိုင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ိဳးသာ သတ္မွတ္ထားတာမို႔ ပ်က္ျပယ္သြာခဲ့ရတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြအေနနဲ႔ ေက်နပ္မႈ မရွိေလာက္ဘူး ဆိုတဲ့အေတြးေတာ့ ဝင္မိသား။

သည့္ေနာက္ ဆရာဦးကိုနီ ေရးသားတဲ့ “၂၀ဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒကို ဘယ္လိုျပင္မလဲ”ဆိုတဲ့စာအုပ္ကို ဝယ္ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ နားမလည္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို သူ႔ဆီ တယ္လီဖုန္းနဲ႔ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းတဲ့အခါမွာ လိုလိုခ်င္ခ်င္ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲနဲ႔ ေျဖၾကားေပးတဲ့ အတြက္လည္း အားရေက်နပ္ ေက်းဇူးတင္ခဲ့ရပါတယ္။

ပုဒ္မ ၄၃၆ (က) နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူ႔အေတြးအျမင္ တစ္ခုကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ စြဲထင္ က်န္ရစ္ေစခဲ့ပါတယ္။

ပုဒ္မ ၄၃၆(က) က သည္လိုဆိုထားပါတယ္။

၄၃၆ (က) ဤဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၏ အခန္း (၁) ပုဒ္မ ၁ မွ ၄၈ ထိ၊ အခန္း (၂) ပုဒ္မ ၄၉ မွ ၅၆ ထိ၊ အခန္း (၃) ပုဒ္မ ၅၉၊ ၆၀၊ အခန္း (၄) ပုဒ္မ ၇၄၊ ၁၀၉၊ ၁၄၁၊ ၁၆၁၊ အခန္း(၅) ပုဒ္မ ၂၀ဝ၊ ၂၀၁၊ ၂၄၈၊ ၂၇၆၊ အခန္း (၆) ပုဒ္မ ၂၉၃၊ ၂၉၄၊ ၃၀၅၊ ၃၁၄၊ ၃၂၀၊ အခန္း (၁၁) ပုဒ္မ ၄၁၀ မွ ၄၃၂ ထိ၊ အခန္း(၁၂) ပုဒ္မ ၄၃၆ တို႔ရွိ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္လိုလွ်င္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အားလံုး၏ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္က ျပင္ဆင္ရန္ သေဘာတူ လက္ခံၿပီးေနာက္ ျပည္လံုးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပ၍ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ အားလံုး၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္ ဆႏၵမဲျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ရမည္...တဲ့။

တည့္တည့္ဆိုရလွ်င္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြကပါ ျပင္ဆင္ဖို႔ ေထာက္ခံၾကေစဦးေတာ့ တကယ္တမ္း ျပင္ဆင္တဲ့အခါ ျပည္လံုးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပခဲ့ခ်ိန္မွာ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ အားလံုးရဲ႕ ထက္ဝက္ကသာ မဲမေပးဘဲ ေနခဲ့ရင္ ျပင္လို႔မရႏိုင္ေတာ့ဘဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဆင္ဖို႔အတြက္ ဆႏၵခံယူပြဲကို ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ အားလံုးရဲ႕ ထက္ဝက္က မဲေပးဖို႔ အေရးဟာလည္း အခက္ခဲဆံုး ျဖစ္တယ္လို႔ ဆရာဦးကိုနီက ထင္ျမင္ယူဆ သံုးသပ္ျပပါတယ္။ ဒါဟာ ေတာ္ေတာ္ စဥ္းစားသင့္တဲ့အခ်က္ျဖစ္တာ အမွန္ပါပဲ။ (ျပည္သူ လူထုရဲ႕ စိတ္ဝင္စားမႈေရခ်ိန္ အနိမ့္အျမင့္နဲ႔ သက္ဆိုင္လြန္းေနလို႔ပါ။)

ေနာက္ၿပီးေတာ့ အခန္း (၁၂) ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္း သတ္မွတ္နည္းလမ္း “(ခ) ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ အဆို တင္သြင္းေသာ ဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ အျခားအဆိုမ်ား မပါရွိေစရ”လို႔ ဆို ျပန္တဲ့အတြက္ “အျခားအဆို”ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ သတ္မွတ္ခ်က္ တိက်မႈမရွိျခင္း အေျခခံေပၚမွာ သေဘာထား ကြဲလြဲမႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္တာကိုလည္း ေဝဖန္ ေထာက္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒါလည္း စဥ္းစားစရာ တစ္ခုအျဖစ္ ဗဟုသုတ တိုးပြားေစခဲ့တာ အမွန္ပါ။ (ေပရွည္လာႏိုင္တာကိုး။)

ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ႏိုင္ငံတစ္ခု ေကာင္းဖို႔အတြက္ဆိုရင္ လူေရာ၊ မူေရာ ေကာင္းဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ျမင္တဲ့အေပၚမွာ ႏိုင္ငံတစ္ခုရဲ႕ “မူ”ဟာ “ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ”လို႔ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းပဲ ျမင္တဲ့အတြက္ မူမေကာင္းရင္ လူေတြ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း ႀကီးပြားေအာင္ျမင္ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အဟန္႔အတား၊ အေႏွာင့္အယွက္၊ အခက္အခဲမ်ိဳးစံုက တစ္ခ်ိန္မဟုတ္တစ္ခ်ိန္၊ တစ္ေနရာမဟုတ္ တစ္ေနရာမွာ တစ္နည္းမဟုတ္ တစ္နည္းနဲ႔ ေပၚေပါက္ေနမွာပါ။ ဒါဟာ ျငင္းပယ္လို႔ မရႏိုင္တဲ့ ဓမၼသဘာဝပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ဓမၼသဘာဝရဲ႕ေအာက္မွာ လူေတြဟာ သိလ်က္နဲ႔ျဖစ္ေစ၊ မသိသားဆိုးရြားစြာပဲျဖစ္ေစ ေျပာဆို၊ ျပဳမူ၊ ေဆာင္ရြက္၊ လုပ္ကိုင္ၿပီး ေလာကႀကီးကို ျဖစ္တည္ေစတာပဲ မဟုတ္ပါလား။ (ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳးဟာ ေလာကဓံေတြပါ)။

ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္ စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုမွာ ဦးကိုနီနဲ႔ ကိုျမေအးတို႔ကို ေဟာေျပာခြင့္ မေပးႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး ဘုန္းဘုန္းအပါး ၃၀ ခန္႔က ဆႏၵျပ ဆန္႔က်င္ၾကတဲ့အတြက္ စာေပေဟာေျပာပြဲ ပ်က္ျပားခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးျဖစ္ရျခင္းကိုေတာ့ စာေပျမတ္ႏိုးသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ကြ်န္ေတာ္ မႏွစ္သက္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ “သာသနာ့ဦးေသွ်ာင္၊ မဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားထံသို႔ အိတ္ဖြင့္ေလွ်ာက္တင္စာ”ဆိုၿပီး “ျပည္သူ႔ဆႏၵ” ဂ်ာနယ္ကတစ္ဆင့္ ဓာတ္ပံု၊ လိပ္စာနဲ႔တကြ ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းေတြရဲ႕လုပ္ရပ္ကို ေဝ့လည္ေၾကာင္ပတ္ စြပ္စြဲမေနဘဲ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြထံ တင္ျပေလွ်ာက္ထား တိုင္ၾကားၿပီး ရဟန္းခ်င္းေျဖရွင္းေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုလိုက္ျခင္းပါပဲ။ နားမလည္သူအခ်ိဳ႕က ကြ်န္ေတာ့္ကို အႀကီးအက်ယ္ မေက်မနပ္ျဖစ္ၿပီး တယ္လီဖုန္းကတစ္ဆင့္ ျပစ္တင္ဆဲဆိုၾကတာ ခံရပါတယ္။ ဒီလိုေရးရင္ ဒီေလာက္ေတာ့ ခံရမယ္ဆိုတာ ႀကိဳတင္တြက္ဆၿပီးသား ျဖစ္တာမို႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေပမယ့္ တံု႔ျပန္ျခင္း မျပဳခဲ့ပါဘူး။ ကိုယ္ေရးတဲ့စာကို စိတ္ဝင္စားၾကတဲ့သူ အားလံုးအေပၚ အထူး ေက်းဇူး တင္ရမွာပဲေလ။

တရားဥပေဒစိုးမိုးမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အစစ္အမွန္ကို ရမယ္ဆိုတာ လူသားအားလံုး နားလည္ လက္ခံၾကၿပီးသား။ ဘာသာေရးနယ္ပယ္က တရားနဲ႔မညီတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကိုေတြ႔ရင္ တရားသျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ ဘာသာေရးအဖြဲ႔ အႀကီးအကဲေတြထံကို တရားနည္းလမ္းက်စြာ တိုင္ၾကားရမွာ ျဖစ္သလို ဥပေဒမဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကို ႀကံဳေတြ႔ရင္လည္း ဥပေဒနဲ႔အညီ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ အာဏာပိုင္အႀကီးအကဲ အဆင့္ဆင့္ထံကို ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒအတိုင္းပဲ တိုင္ၾကားအေရးယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွင္းရွင္းေလး။

တရားနဲ႔မညီတဲ့ဥပေဒေတြ ေပၚေပါက္လာတယ္လို႔ ယူဆၾကတဲ့အခါမွာ တည္ဆဲဥပေဒအရ အာဏာပိုင္ေနသူေတြ၊ အင္အားႀကီးသူေတြနဲ႔ ဥပေဒကို လက္မခံႏိုင္သူေတြ၊ အာဏာမဲ့သူေတြ၊ အင္အားခ်ည့္နဲ႔သူေတြ အႀကီးအက်ယ္ ျပႆနာတက္ၾကၿပီး လြတ္လပ္စြာ ေရးသားေျပာဆိုခြင့္ကိုပါ ပိတ္ပင္ခံရၿပီဆိုရင္ေတာ့ လက္နက္စြဲကိုင္ တိုက္ပြဲဝင္ၾကတဲ့အထိ ပဋိပကၡ ႀကီးထြားလာကာ အသက္ အိုးအိမ္စည္းစိမ္ေတြ အလဟႆ ဆံုး႐ံႈးရတဲ့ ျဖစ္ရပ္ဆိုးႀကီးေတြ ေပၚေပါက္ရတာပါပဲ။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ သမိုင္းကိုၾကည့္ရင္ ၁၉၄၇ ခု ဖြဲ႔စည္းပံုဥပေဒကို မေက်နပ္လို႔ ၁၉၄၈ ခု ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၁ ရက္ေန႔မွာ ကရင္တိုင္းရင္းသား ေလးသိန္းေလာက္ ဆႏၵျပခဲ့တယ္လို႔ ၂၁ ရာစု ပင္လံုညီလာခံ ေတြ႔ဆံုပြဲမွာ ေျပာၾကပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ိဳးစံု ေပၚေပါက္လာကာ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ခဲ့တာေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွာ တပ္မေတာ္က အာဏာသိမ္းရျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ တပ္မေတာ္ဘက္က ရွင္းလင္းပါတယ္။ (ေစတနာ အမွန္အမွားက သတ္သတ္ပါ)။

ေနာက္ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ေရးဆြဲၿပီးျပန္ေတာ့လည္း ၁၄ ႏွစ္အၾကာမွာ ရွစ္ေလးလံုး လူထုအံုၾကြမႈႀကီး ေပၚေပါက္ၿပီး ဖြဲ႔စည္းပံု ဖ်က္သိမ္းေရးကိုပဲ ေတာင္းဆိုရျပန္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္က အာဏာျပန္သိမ္းၿပီး အႏွစ္ ၂၀ ၾကာတဲ့အခါ ၂၀ဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ေရးဆြဲ အတည္ျပဳတာပါ။ ဒီ ၂၀ဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကိုေတာ့ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အမ်ားစုကေတာင္ တအံ့တဩ ျဖစ္ရေလာက္ေအာင္ “အျပဳလြယ္ အျပင္ခက္” ဖြဲ႔စည္းပံုအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံခဲ့ရတဲ့အထိ ကမၻာ့ရာဇဝင္မွာ မွတ္တမ္းဝင္ခဲ့ရပါတယ္။ ျပင္ဖို႔လိုအပ္ေၾကာင္းကို ျပဳသူေတြ ကိုယ္တိုင္က တြင္တြင္ဝန္ခံေနၾကၿပီး ျပင္လို႔ မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ခက္ေနတဲ့အတြက္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးဟာ ထြက္ေပါက္ပိတ္ၿပီး “ရြာလည္ တိုင္ပတ္”ေနတာကို လည္ပတ္သူေတြက “ေရာယိမ္းလိုက္ ဘသားယိမ္းလိုက္” လုပ္ေနၾကေလေတာ့ “ေနျမင့္ေလ အ႐ူးရင့္ေလ” ဆိုတာလို ဆပ္ျပာပူေဖာင္းႀကီးက တစ္ေန႔တျခား ႀကီးထြားတင္းကားလာေနၿပီး ေပါက္ထြက္တဲ့ တစ္ေန႔မွာ ေဗထိဆိုရင္ ခံလိုက္ၾကရမွာကေတာ့ အေျခခံျပည္သူ တစ္ရပ္လံုးပါပဲေနာ့။ (တကယ္ေတာ့ လည္ပတ္သူေတြလည္း စိတ္ဆင္းရဲရတာပါပဲ။)

ဘယ္လို ေနာက္ခံအေၾကာင္းရင္းေတြရွိလို႔ လုပ္ႀကံခံရတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ မသိပါဘူး။ ၂၀ဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကိုျပင္ဖို႔၊ အသစ္ေရး ဆြဲဖို႔အတြက္ တစိုက္မတ္မတ္ ေျပာဆိုေနသူတစ္ေယာက္ အခုလိုအျဖစ္ဆိုး ႀကံဳရတာကေတာ့ ႏိုင္ငံသား အမ်ားစုေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုျပဳျပင္ေရး လမ္းခရီးအတြက္ အတိတ္နိမိတ္ရဲ႕ အလားအလာ မေကာင္းျခင္းသေဘာ သက္ဝင္ေနတာ အမွန္ပါ။

အႏိုင္ရပါတီရဲ႕ ဥပေဒေရးရာ ကြ်မ္းက်င္သူ၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မဟုတ္သူတစ္ဦးျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ပါတီႏိုင္ငံေရးအျမင္၊ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး အျမင္သက္သက္နဲ႔ ေဝဖန္ေရးေပးေနၾကတဲ့ FB ပရိသတ္ေတြကလည္း မ်ားလြန္းေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရးအတြက္ အထူးသတိထားရမယ့္ အေျခအေနလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံငယ္တစ္ခု အေရးကို ႏိုင္ငံႀကီးေတြက ျခယ္လွယ္ စြက္ဖက္တတ္တာမ်ိဳးကလည္း ရွိေသး။

တကယ္ဆိုေတာ့ “ဆန္စဥ္ရာ က်ည္ေပြ႔လိုက္” ေထာင္းေန႐ံုနဲ႔ေတာ့ ေကာင္းလာဖို႔အေၾကာင္း နည္းပါတယ္။ “ဆံု” နဲ႔ “ေမာင္း”ကို ေျပာင္းမွျဖစ္ေတာ့မွာပါ။ ျမန္ျမန္ကို ေျပာင္းရမွာ။

ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ေထာင့္ေျခာက္ရာေက်ာ္ တည္တံ့ေအာင္ လက္ယာေတာ္ရံ အရွင္သာရိပုၾတာနဲ႔ လက္ဝဲေတာ္ရံ အရွင္မဟာ ေမာဂၢလႅာန္တို႔က စတင္ တာဝန္ယူ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ရတာပါ။ “ပညာ” နဲ႔ “အင္အား” ႏွစ္ပါးစံု ညီညြတ္စြာနဲ႔ သာသနာျပဳမွ အရွည္ ခိုင္ခံ့ႏိုင္ပါတယ္။ “အဘိဓမၼာ”က “ပညာ”၊ “ဝိနည္း”က “အင္အား”၊ ႏွစ္ပါးစံု ညီညြတ္စြာနဲ႔ သာသနာျပဳမွ အရွည္ခိုင္ခံ့ႏိုင္ပါတယ္။ “အဘိဓမၼာ”က “ပညာ”၊ “ဝိနည္း”က “အင္အား”လို႔ဆိုရင္လည္း မမွားႏိုင္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံတစ္ခု တည္ေဆာက္ရာမွာလည္း ႏိုင္ငံေရးသမားေတြက “ပညာ”ျဖစ္ၿပီး တပ္မေတာ္က “အင္အား”ျဖစ္ပါ တယ္။ ပညာနဲ႔အင္အား ညီညြတ္ဖို႔ အထူး အေရးႀကီးပါတယ္။

ညီဖို႔အတြက္ ဇြတ္အတင္း မညႇိပါနဲ႔။ ညႇိရင္ၿငိတတ္ပါတယ္။ အားလံုး သေဘာေပါက္ရမွာကေတာ့ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ဦးညြတ္ေပးၾကဖို႔ပါ။ ညႊတ္လို႔ ညြတ္သြားၿပီဆိုရင္ ညီသြားတာပါပဲ။ ညီညြတ္မွ ၿငိမ္းေအးၿပီး ခ်မ္းသာျခင္း သုခနဲ႔ျပည့္စံုတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး ျဖစ္မွာမို႔ ႏွစ္ဖက္စလံုးက အျပန္အလွန္ ဦးညႊတ္၊ စိတ္ညႊတ္ၾကဖို႔ပါပဲ။ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔ေတြေရာ၊ တပ္မေတာ္ကိုေရာ ေျမစာပင္ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုး ကိုယ္စား ကြ်န္ေတာ္ ေတာင္းဆိုပါရေစ။ (ဦးညႊတ္တယ္ ဆိုတာ အေလွ်ာ့အ႐ံႈးေပးတာလို႔ မယူဆဖို႔လည္း ပန္ၾကားခ်င္ပါတယ္။)

ႏိုင္ငံေရးသမားေတြအေနနဲ႔ တပ္မေတာ္က ေျပာင္းေပးမွျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုတာကို နားလည္ၾကၿပီးသား ျဖစ္တာမို႔ “တပ္မေတာ္ဘက္က ေျပာင္းခ်င္ေအာင္၊ ေျပာင္းတတ္ေအာင္၊ ေျပာင္းႏိုင္ေအာင္၊ ေျပာင္းရဲေအာင္” ဘယ္လို နည္းေပါင္းစံုသံုးရမလဲဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးသမား အားလံုး ညီညႊတ္မွ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ “ႏိုင္ငံေရး တပ္ေပါင္းစု” ဖြဲ႔စည္းႏိုင္မွ ျဖစ္လိမ့္မယ္ဆိုတာကိုလည္း နက္နက္႐ိႈင္း႐ိႈင္း နားလည္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးပါတီအားလံုး (ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီပါမက်န္) ပူးေပါင္းႏိုင္တဲ့ တစ္ေန႔မွသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုႀကီး ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔ပဲ ကြ်န္ေတာ္ ျမင္မိပါတယ္။

အလုပ္လုပ္သူအားလံုးကို ေလးစားအားကိုးပါတယ္ခင္ဗ်ား။

စိုးမိုး (ပါရဒိုင္း)
The Voice

No comments:

Post a Comment