လူညံ့ေတြက လက္ခုပ္တီးလာတဲ့အခါ
(တစ္)
အညာဘက္က တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ ေဟာေျပာပြဲကေလးတစ္ပြဲ သြားေဟာခဲ့ဖူးပါသဗ်။ မရင္းႏွီးလွေပမယ့္ သိကြၽမ္းရတဲ့ စာေရးသူတစ္ဦးနဲ႔ပါ။ သူ႔ကို စာေရးသူလို႔ ေခၚလိုက္ရတာက ဝတၳဳလိုမ်ိဳး၊ ကဗ်ာလိုမ်ိဳးဖန္တီးမႈစာေပအမ်ိဳးအစားမ်ိဳးကို ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ေရး သားဖူးသူမဟုတ္ဘဲ အျခားေသာ စာေပ (Literature) မဟုတ္တဲ့အတြက္ စာေတြကို ေရးသားေနသူျဖစ္တာေၾကာင့္ စာေရးသူလုိ႔ ေခၚလိုက္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အဲသည့္ေန႔က စင္ေအာက္ မွာ ထုိင္ေနၾကတာက တကၠသိုလ္ က ဆရာ၊ ဆရာမေတြနဲ႔ ေက်ာင္း သူ၊ ေက်ာင္းသားေတြပါ။ ကြၽန္ ေတာ့္ ပုဂၢိဳလ္ေဟာလိုက္တိုင္း၊ ေျပာလိုက္တုိင္းမွာ လက္ခုပ္သံ ေတြ တေျဖာင္းေျဖာင္းေပါ့။
ပုဂၢိဳလ္က ျမန္မာစကားပံု ေတြ၊ ဆို႐ိုးစကားေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္နဲ႔ အႏွစ္သာရကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သေဘာေပါက္ နားလည္သင့္ ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးပါတယ္။ သူပံု ေဆာင္လိုက္တဲ့ စကားပံုတစ္ခုက ‘ဖြတ္မရ ဓားမဆံုး’ပါ။
သူက ဖြတ္ကို လိုခ်င္လို႔ ဓားမနဲ႔ လွမ္းပစ္လိုက္တဲ့အခါ ဖြတ္သတၱဝါႀကီးကို မရ႐ံုသာမက ဓားပါ ဆံုးသြားရတယ္ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူပံုဟာ လြဲ ေနတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။
အမွန္က ‘ဖြတ္’ဆိုတာ ‘ေဖာ ႒ဗၺာ႐ံု’ဆိုတဲ့ အထိအေတြ႕အာ႐ံု ကို ေျပာတာပါတဲ့ခင္ဗ်။ ‘ဓားမ’ ဆိုတာက ‘ဓမၼ’ကို ရည္ၫႊန္းတာ ဆုိလား။ ဒါေၾကာင့္ အထိအေတြ႕ အာ႐ံုေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သတိ တရားမရႏုိင္တဲ့သူေတြဟာ တရားဓမၼကို ဆံုး႐ႈံးသြားတယ္လုိ႔ အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူရမွာျဖစ္ ေၾကာင္း သူက အာေပါင္အာရင္း သန္သန္နဲ႔ကို ေျပာေနေတာ့တာပါ။
လက္ခုပ္ေတြမ်ား တီးလိုက္ ၾကတာ။ ဩဘာသံေတြကလည္း စီစီညံညံနဲ႔။ ကြၽန္ေတာ္က ေျပာ ေနတဲ့သူကို မအံ့ဩပါဘူး။ လက္ ခုပ္တီးေနတဲ့လူေတြကို အံ့ဩတာ ပါ။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းကလူေတြ က အဲသည့္ လက္ခုပ္ကို တီးေနခဲ့ ၾကတာ မဟုတ္လား။
(ႏွစ္)
ပရိသတ္ညံ့လာတဲ့အခါ အေပါစားလက္ခုပ္သံေတြက ဆူ ညံလာစၿမဲပါ။
စာေရးသူတစ္ေယာက္က ပညာေရးေလာကရဲ႕ အားနည္းမႈ ကို ေထ့ေငါ့ေျပာဆုိပါတယ္။ သားကေလးက စာစီစာကံုးက်က္ေန တဲ့အေၾကာင္း၊ စာစီစာကံုးေခါင္း စဥ္က ကြၽန္ေတာ္၏ အေၾကာင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သားကေလးက ကြၽန္ေတာ္၏ ဖခင္မွာ ဦးေမာင္ ေမာင္ျဖစ္ပါသည္ဟု က်က္ေန ေၾကာင္း၊ ဖခင္က မိမိနာမည္ သည္ ဦးေမာင္ေမာင္မဟုတ္၍ နာမည္အမွန္အတုိင္း ေျပာင္းဆို ရန္ ကေလးကို လမ္းၫႊန္ေၾကာင္း၊ ကေလးက သားတုိ႔အတန္းထဲက ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားတုိင္း၏ ဖခင္မွာ အားလံုး ဦးေမာင္ေမာင္ မ်ားသာျဖစ္ပါေၾကာင္း စသည္ ျဖင့္ ျပန္ေျဖေၾကာင္းဆုိၿပီး သူက ေထ့ေငါ့ေျပာဆုိလိုက္တဲ့အခါ ပရိ သတ္က အုန္းအုန္းကြၽက္ကြၽက္ ပါ။
တကယ္က အဲသည့္ ဟာသ ဟာ ကာတြန္းေအာ္ပီက်ယ္ေျပာ ေလ့ရွိတဲ့ ဟာသပါ။ တစ္ခုပါပဲ။ ကိုေအာ္ပီက်ယ္က ကြၽန္ေတာ္၏ ဖခင္မွာ ဦးဘျဖစ္ပါသည္လို႔ လုပ္ ထားဖူးတာကို အဲသည့္ပုဂၢိဳလ္က သူ႔ဟာလိုလို ဘာလိုလိုနဲ႔ ဦးေမာင္ ေမာင္လုိ႔ နာမည္ေျပာင္းၿပီး လုပ္ စားတာပါ။ နားေဝးသူ (ဒါမွ မဟုတ္) နားစိမ္းသူ (ဒါမွမဟုတ္) နားဆင္ေျခဖံုးေရာက္ေနသူေတြ က အဲသည့္ဆရာရဲ႕ အစြမ္းအစ ေတြထင္ၿပီး ဩဘာေပးေနခဲ့ၾက တာပါ။
တစ္ခါမွာေတာ့ စာေပနယ္ ကမဟုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ စင္ေပၚေရာက္လာခဲ့ျပန္ပါတယ္။ သူက တစ္ေနရာမွာ ပညာရွင္နဲ႔ ဘုရင္ကြာျခားပံုကို ထည့္ေျပာပါ တယ္။ ဘုရင္က ဆုိကေရးတီးကို အမွားကို ဝန္ခံခိုင္းေၾကာင္း၊ ဒါေပမဲ့ ဆုိကေရးတီးက ဝန္မခံဘဲ အ ဆိပ္ခြက္ကို ေသာက္သံုးကာ ကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္သြားခဲ့ေၾကာင္း ေတြၿပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ ပညာရွင္ ဟာ ဘုရင္ေရွ႕ေမွာက္မွာ ဘယ္ ေတာ့မွ ဒူးမေထာက္တဲ့အေၾကာင္းေတြထည့္ကာ ရဲရဲေတာက္ဟစ္ ေႂကြးလိုက္တဲ့အခါ ထံုးစံအတုိင္း ဩဘာသံေတြက ကြင္းလံုးျပည့္ ဆူညံသြားေတာ့တာပါ။
စာတတ္ေပတတ္ ပရိသတ္ တစ္ေယာက္ ကြၽန္ေတာ့္အနားကို ကပ္ကာ တုိးတုိးေျပာပါတယ္။ ကိုယ့္လူေတြလည္း ကိုယ္ထိန္းပါ ဦးဗ်ာတဲ့။ ဆုိကေရးတီးကိုသတ္ တာ ေအသင္ဘုရင္ကသတ္တာ မဟုတ္ရပါဘူးဗ်ာတဲ့။ ေအသင္ ဒီမိုကေရစီပါတဲ့။ မဲခြဲၿပီးဆံုးျဖတ္ ၾကတာပါတဲ့။ မဲကလည္း မကြာပါဘူးတဲ့။ ဆုိကေရးတီးက ေလွ်ာက္ လဲခ်က္ထပ္မေပးေတာ့ဘဲ အ ဆိပ္ေသာက္ေသဖို႔ ဆံုးျဖတ္တာ ပါတဲ့။
ဘာမွ မတတ္ႏုိင္ပါဘူး။ ပရိသတ္အေပါင္းက လက္ခုပ္ တေျဖာင္းေျဖာင္း တီးေနခဲ့ၾကၿပီပဲ ဥစၥာ။
စာေရးသူတစ္ေယာက္က မ်ားဆုိရင္ ၾကားဖူးနားဝရွိသမွ်၊ ဖတ္ထားမွတ္ထားမိသမွ်ေတြကို သူ႔အေတြးလိုလိုနဲ႔ ခပ္တည္တည္ ႀကီးကိုပဲ မင္နဲ႔ေမာင္းနဲ႔ေျပာကာ ဆရာႀကီးဂိုက္ဖမ္းလို႔ ေနခဲ့တာ ပါ။
အရင္လူေတြက မစားဘဲ စြန္႔တယ္၊ အခု လူေတြက မစြန္႔ဘဲ စားတယ္လုိ႔ ေျပာခ်လိုက္၊ အုန္းခနဲေတြေပါ့။
(သံုး)
တကယ့္စာေပ အႏုပညာ ရွင္ေတြရဲ႕ၾကားမွာ ႂကြက္ေခ်းလို လူေတြဟာ ပရိသတ္အားနည္း တာကို နင္းၿပီး အမွားေတြနဲ႔ ျမႇဴ ဆြယ္ေနခဲ့ၾကေတာ့တာပါ။ အ လင္းေရာင္နည္းနည္းကို အေမွာင္ ေတြကဲၿပီး ေပးၾကတာမ်ိဳးပါ။ လက္ခုပ္တီးသူေတြကလည္း တီး ေနခဲ့ၾကေပတာကိုး။ ။
Sources : ေမာင္သာခ်ိဳ ( 7Day News Journal )
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment